Ik meld me hier ook, want ik moet ook gaan beginnen aan mijn scriptie.
Gisteren ben ik bij de hoogleraar langsgeweest om mijn onderwerp goed te laten keuren... maar hij keurde het af

Het probleem is alleen dat hij Engels is maar uit misplaatste beleefdheid het gesprek in het Nederlands wilde voeren, ook al verstaat hij dat helemaal niet goed! Ik heb dus het idee dat hij het heeft afgekeurd omdat hij het niet snapte, en niet omdat het inhoudelijk niet goed was
Vervolgens zei ik dat ik het vooral *niet* over vrouwen en kinderen en andere zaken waar vrouwelijke studenten al zo vaak over schrijven wilde hebben, en meteen somde hij allerlei leuke onderwerpen op die enorm veel met vrouwen en kinderen te maken hebben omdat hem dat leuke onderwerpen leken voor mij
Maargoed, hij staat bekend als een lastige en wispelturige vent. Grote kans dat als ik over een week naar hem toe ga met hetzelfde onderwerp hij zich niet kan herinneren wie ik ben en dat hij het dan opeens wel goedkeurt. Ik ben ook een "second opinion" gaan vragen bij degenen die ik als scriptiebegeleiders wil, en zij vonden het wél een leuk idee, en vonden dat ik het gewoon nog eens moest proberen bij de hoogleraar. En als hij het dan nóg niet goedkeurt zijn er zelfs sluipwegen om toch over het onderwerp te mogen schrijven dat ik zelf wil. In de loop der jaren zijn er zoveel problemen met die vent geweest dat de opleiding zelf manieren bedacht heeft om hem buiten spel te zetten

Belachelijk eigenlijk, maar voor mij betekent het dat ik lekker kan schrijven waarover i kwil, dus ik vind het best