abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:11:43 #1
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25901676
quote:
Kapitaalsbelasting verdwijnt

Minister Zalm en staatssecretaris Wijn stellen voor om per 1 januari 2006 de kapitaalsbelasting af te schaffen. Dit voornemen hebben zij bekendgemaakt in een notitie waarin voorstellen worden gedaan om de concurrentiepositie van Nederlandse beleggingsinstellingen te verbeteren.

De kapitaalsbelasting is een heffing van 0,55% over uit te brengen aandelen. Deze belasting wordt in toenemende mate gezien als een belasting die Nederlandse beleggingsinstellingen op een te grote achterstand zet van beleggingsinstellingen die in andere landen zijn gevestigd. Vanwege het belang van deze sector voor de Nederlandse financiële markten en daarmee de Nederlandse economie, wordt nu voorgesteld deze belasting af te schaffen. De afschaffing kan budgettair neutraal worden gerealiseerd door de volgende flankerende maatregelen:
· Verhoging van het percentage van de bijtelling privé-gebruik auto met 1 percent tot 23% van de cataloguswaarde van de auto en de introductie van een afzonderlijke categorie voor werknemers met een auto met chauffeur waarvoor een extra bijtelling zal gelden van 22% van de cataloguswaarde in verband met het privé-gebruik chauffeur (hetgeen zal resulteren in een totale bijtelling van 45% voor deze categorie);
· Afschaffing van de 30%-vergoedingsregeling voor in het buitenland geworven medewerkers; en
· Verhoging van de reclamebelasting met 0,5 percent per vierkante heffingsmeter.

De flankerende maatregelen zullen per heden ingaan, voor wat betreft de extra territoriale werknemers die op dit moment een 30%-vergoedingsregeling ontvangen zal de staatssecretaris voorzien in een overgangstermijn van 6 maanden zodat deze medewerkers nog tot 1 september 2006 kunnen profiteren van deze ruime fiscale faciliteit.
De voorgestelde wettelijke regeling is beschikbaar op het volgende Internet-adres:

http://www.minfin.nl/FM05-317.doc
Oftewel, we gaan nu alvast betalen voor iets dat over een half jaar "terug" gaat komen. Alleen, in hoeverre maakt deze wijziging de concurrentiepositie wel zoveel beter?
Het blijft budgettair neutraal, dus 'dezefde' hoeveelheid geld blijft er richting de belasting gaan.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:33:01 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_25902123
een nederlandse instelling betaald deze belasting in nederland buitelandse instellingen betalen hem niet omdat ze niet in nederland zijn gevestigt
de flankerende maatregel is iets wat de nederlandse belasting betaler betaald en niet de belegings instellingen dus gaan de instellingen er 0,55% op vooruit tenopzichte van hun buitelandse colega's
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:33:40 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25902139
Ik ga me meteen kapitaal aanschaffen !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:36:22 #4
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_25902217
1 april
Iemand Fien soms gezien?
pi_25902218
Eeeh,het is wel 1 April hoor!Ben skeptisch.....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:29:47 #6
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25904933
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:33 schreef dop het volgende:
een nederlandse instelling betaald deze belasting in nederland buitelandse instellingen betalen hem niet omdat ze niet in nederland zijn gevestigt
de flankerende maatregel is iets wat de nederlandse belasting betaler betaald en niet de belegings instellingen dus gaan de instellingen er 0,55% op vooruit tenopzichte van hun buitelandse colega's
Dat klopt, maar voor in Nederlandse instellingen veranderd er niks, dus hun concurrentiepositie wijzigt niet. Voor buitenalndse instelling die hier reclame maken of medewerkers in dienst hebben blijft het m.i. ook net zo duur. Ik heb er dus nog steeds mijn twijels over
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:10:36 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_25906062
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:29 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar voor in Nederlandse instellingen veranderd er niks, dus hun concurrentiepositie wijzigt niet. Voor buitenalndse instelling die hier reclame maken of medewerkers in dienst hebben blijft het m.i. ook net zo duur. Ik heb er dus nog steeds mijn twijels over
pardon als je 0,55% minder belasing betaald dan zijn je kosten toch lager
zodoende hadden buitelandse instellingen toch een voordeel t.o.v. de nederlandse instellingen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_25915916
Dacht bij de TT even dat het om de vermogensbelasting ging. Ik al helemaal blij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')