abonnement Unibet Coolblue
pi_25844215


Vaag, een jonge Nederlandse international die nog geen eigen topic heeft

Een jaar geleden nog een onbekende speler van ADO Den Haag, nu basiskracht bij Feyenoord en international die moet helpen ons nationale team naar het WK te loodsen. Het is allemaal snel gegaan met Romeo, en na een bliksemstart en een tijdelijke dip lijkt hij nu z'n vorm weer terug te krijgen.

Volgens velen niet goed genoeg voor Oranje, maar met z'n goal vorige week bewees hij dat hij wel degelijk de potentie heeft om uit te groeien tot een speler om rekening mee te houden.
quote:
Castelen krijgt voorkeur boven Babel

29/3/2005 20:29

Ruud van Nistelrooy krijgt tegen Armenië vanaf de flanken steun van twee Feyenoorders. Op basis van de trainingen in Katwijk krijgt Romeo Castelen namelijk de voorkeur boven Ryan Babel.
Veel wijzigingen zal Marco van Basten niet doorvoeren in vergelijking met de confrontatie met Roemenië, zo liet de bondscoach al weten. Zijn enige vraagteken is de invulling van de positie van linksbuiten. Ajacied Ryan Babel, die Arjen Robben tegen Roemenie verving, en Feyenoorder Romeo Castelen golden als belangrijkste kandidaten.

Op basis van de trainingen op het veld van Quick Boys lijkt de keus gevallen op Castelen, zij het dat de Feyenoorder vanaf de rechterkant gaan spelen. Dirk Kuijt wisselt van kant en komt als linksbuiten aan de aftrap.

De basisplaats tegen Armenië completeert een opvallende opmars van Castelen bij Oranje. Bij de aanvankelijke selectie was geen plaats voor de Feyenoorder. Pas na het afhaken van Martijn Meerdink werd hij overgeheveld van Jong oranje naar het keurkorps van Van Basten. Tegen Roemenië mocht Castelen pas in de blessuretijd zijn trainingjasje uitdoen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:28:40 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25844273
Super dat die jongen het zo snel geschopt heeft tot vaste waarde bij Feyenoord en international...

Maar toch begrijp ik niet wat hij in Oranje moet, hij heeft me behalve in het begin misschien nog nooit kunnen overtuigen...
pi_25844313
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:28 schreef Zwansen het volgende:
Super dat die jongen het zo snel geschopt heeft tot vaste waarde bij Feyenoord en international...

Maar toch begrijp ik niet wat hij in Oranje moet, hij heeft me behalve in het begin misschien nog nooit kunnen overtuigen...
D'r zijn wel meer spelers bij Oranje die nog niet hebben kunnen overtuigen. Geef hem de tijd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:36:48 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25844495
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:29 schreef ferrarifreak het volgende:

[..]

D'r zijn wel meer spelers bij Oranje die nog niet hebben kunnen overtuigen. Geef hem de tijd
Wie dan? Babel scoort een beslissende goal, Boula speelt geweldig, Kuijt doet het leuk, Kromkamp voldoet ook en ook Mathijssen was toch ook niet slecht?
pi_25844622
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wie dan? Babel scoort een beslissende goal, Boula speelt geweldig, Kuijt doet het leuk, Kromkamp voldoet ook en ook Mathijssen was toch ook niet slecht?
Heeft vd Vaart ooit echt overtuigd in Oranje? en Heitinga? En van Bommel? Om er maar een paar te noemen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:43:02 #6
30919 mitt
Michael Corleone
pi_25844674
Gelukkig gaat dit topic over Romeo Castelen
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_25844675
Van Bommel sowieso wel.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25844692
Die hebben mij wel overtuigd. Heitinga het minst van de drie de je noemt.
That's all folks!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:48:23 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25844813
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Die hebben mij wel overtuigd. Heitinga het minst van de drie de je noemt.
Heitinga heeft mijn eeuwige respect wel verdiend door tegen Zweden een strafschop raak te schieten...
pi_25845099
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef mitt het volgende:
Gelukkig gaat dit topic over Romeo Castelen
pi_25846765
Vond het eerst maar een miskoop ook al is ie transfervrij gehaald... maar de laatste maanden gaat ie toch wel vooruit. Hoewel ie tegen Roda dramatisch was. Benieuwd hoe ie zich staande houdt in deze lastige maand.
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:33:06 #12
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25849236
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:07 schreef Erasmusch het volgende:
Vond het eerst maar een miskoop ook al is ie transfervrij gehaald... maar de laatste maanden gaat ie toch wel vooruit. Hoewel ie tegen Roda dramatisch was. Benieuwd hoe ie zich staande houdt in deze lastige maand.
Begin van het seizoen speelde die ook best aardig toen kreeg die een dipje heel Feyenoord trouwens. Maar nu speelt die wel weer aardig en dat die in de basis begint vind ik wel terecht.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_25852850
Belangrijkste wat ik mis aan Castelen, is lef. het lef om zodra in balbezit, zonder nadenken, direct de actie te maken. En niet eerst te kijken, waarbij er al dubbele dekking is, en dan maar breed geven

Hij zou veel gevaarlijker zijn als ie meer acties durft te maken en dat ook direct doet.

Maar met Robben/van Persie op links voorlopig toch de toekomst op de vleugel voor oranje (met evt. Yildirim)

Robben en van Persie zijn dus bv. spelers die wel, zonder 'nadenken' die acties veelvuldig durven maken.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_25852886
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Babel scoort een beslissende goal
Dit was dan ook wel een zwaar intikkertje
pi_25854382
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:33 schreef DIGGER het volgende:
Belangrijkste wat ik mis aan Castelen, is lef. het lef om zodra in balbezit, zonder nadenken, direct de actie te maken. En niet eerst te kijken, waarbij er al dubbele dekking is, en dan maar breed geven

Hij zou veel gevaarlijker zijn als ie meer acties durft te maken en dat ook direct doet.

Maar met Robben/van Persie op links voorlopig toch de toekomst op de vleugel voor oranje (met evt. Yildirim)

Robben en van Persie zijn dus bv. spelers die wel, zonder 'nadenken' die acties veelvuldig durven maken.
Hij is bang soms. Vaak zie je hem zich inhouden alsof ie bang is dat ie een schop krijgt en geblesseerd raakt. Hij moet ook veel meer met z'n snelheid doen.
pi_25854914
Ik ben niet zo fan van Castelen.
Ik had liever Babel gezien vandaag.
pi_25856832
Verbazend snelle loopbaanwending voor een speler die in de voorbereiding nog niet voorbij Johan Sturrus kwam. Ik vind hem nog iets te veel een draver, die vaak het overzicht mist. Dat moet hij wel verbeteren, om te voorkomen dat hij straks op latere leeftijd met afgenomen snelheid waardeloos zal worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25862478
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:25 schreef methodmich het volgende:
Verbazend snelle loopbaanwending voor een speler die in de voorbereiding nog niet voorbij Johan Sturrus kwam. Ik vind hem nog iets te veel een draver, die vaak het overzicht mist. Dat moet hij wel verbeteren, om te voorkomen dat hij straks op latere leeftijd met afgenomen snelheid waardeloos zal worden.
Maar...? Als die dat verbetert ben je positief?
pi_25862787
Een buitenspeler die overzicht aan snelheid koppelt is altijd gevaarlijk, zeker als ie een goede voorzet heeft. Dus dan wel ja.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25863243
Castelen heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Vind het vooralsnog maar een speler van de B-categorie. Zou wel eens goed geld kunnen verdienen a la Musampa en Wooter.
pi_25863364
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:45 schreef gras het volgende:
Castelen heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Vind het vooralsnog maar een speler van de B-categorie. Zou wel eens goed geld kunnen verdienen a la Musampa en Wooter.
Onzin is een erg goede speler die even de tijd nodig heeft. Hij zich echt wel goed ontwikkeld na Ado Den Haag. Kijk maar naar Kuijt had ook even de tijd nodig nadat ie van Utrecht overkwam. Het komt dus echt wel goed met Castelen
pi_25863427
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:49 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Onzin is een erg goede speler die even de tijd nodig heeft. Hij zich echt wel goed ontwikkeld na Ado Den Haag. Kijk maar naar Kuijt had ook even de tijd nodig nadat ie van Utrecht overkwam. Het komt dus echt wel goed met Castelen
Ja, altijd fijn twee totaal andere type spelers met elkaar vergelijken!
pi_25864161
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:25 schreef methodmich het volgende:
Verbazend snelle loopbaanwending voor een speler die in de voorbereiding nog niet voorbij Johan Sturrus kwam. Ik vind hem nog iets te veel een draver, die vaak het overzicht mist. Dat moet hij wel verbeteren, om te voorkomen dat hij straks op latere leeftijd met afgenomen snelheid waardeloos zal worden.
Niet geheel met je eens MM. Castelen mist het overzich zeer zeker niet, dat bewijzen z'n goed eloopacties en vele assist wel.
Maar het inzicht duurt net even te lang, het keuzemoment actie/breed spelen/kaatsen duurt net even te lang. Robben of van Persie weten vaak al ver voor ze de bal hebben, wat te gaan doen, Castelen te vaak pas als ie al in balbezit is, en tegenstanders, bewust van zijn snelheid, gebruiken juist die extra tijd die hij ze gunt, voor de dubbele dekking.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_25868035
1e interland-goal dus
pi_25870279
Hij blijft ook vaak hangen ergens tussen de middencirkel en de 16. ipv dat ie ff meeloopt om de bal in te tikken of een afspeelmogelijkheid biedt voor Kuyt/Kalou, is ie zn krachten aan het sparen voor een volgende doodrenactie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')