abonnement Unibet Coolblue
pi_25796241
Mijn ma en ik zijn van vrijdag 25 maart tot zondag 27 maart een weekendje weg geweest naar Groningen. Het idee hierachter weet ik zelf niet, ik denk persoonlijk dat mijn ma eens een keer de natuur daar eens gezien wilde hebben incl. de stad Groningen.

Ons hotel lag in het dorpje Paterswolde 5km van de Groningen. Ik mocht de 360km rijden. Leuke ervaring! Hierover heb ik 2.30 uur over gedaan....Niet slecht

Bij aankomst om half 2 hebben we iets gegeten in de lounge en hebben we meteen de fiets gepakt die we één dag mochten lenen. Het hotel lag aan het Paterswoldemeer. Vanaf het hotel had je een 11,5km lange route om het meer heen waarmee je tevens de natuur en agrarische landschappen eromheen meepakte. We deden lekker rustig aan en we namen wat tussenstopjes voor foto's en uitzichten. De fietsen waren knalroze en dat had wel wat

De tweede dag pakte we in de ochtend de bus om Groningen aan te doen. Bij centraal station stapten we uit om vandaar de binnenstad op te zoeken. Tijdens het rondlopen hebben we tevens met succes wat zomerkleding gekocht! Een beklimming van de Martinitoren mag absoluut niet worden gemist. Het uitzicht is prachtig, helaas dat het bewolkt was. Zelfs in het paasweekend zit de stad overvol met studenten. Ik vond het een prachtige stad met veel historie. Voor mensen die willen shoppen EN van oude stijlen houden is deze stad een aanrader!

De derde en laatste dag vertrokken we in de ochtend vanuit het hotel. Vandaar reden we naar het noorden om zeehondenopvang/ crèche Pieterburen te bezoeken. Rede was vooral, omdat er een zadelrob uit Canada die in Nederland is gevonden daar aan het aansterken is (stond in de krant). Zeehonden blijven één van mijn favoriete dierensoorten. Leuk uurtje gehad tussen deze gekke beesten.
Vanuit Pieterburen zijn we vertrokken naar Assen. Daar aangekomen was er naar mijn mening niks te beleven. Het centrum was compleet uitgestorven. Oké, het is zondag en paasweekend, maar in de boerendorpjes in Groningen was het nog drukker... Mijn ma en ik hebben wel een rondje gelopen om het toch het mooie oude centrum te zien. Hebben we dat in ieder geval gehad!

Zo eindigde onze korte, maar krachtige paasweekend in een leuke happening. Groningen en Pieterburen wat de hoogtepunten die ieder eens gezien moet hebben!

De foto''s staan uiteraard online. Je vind ze hier -->http://george.zwijndrecht86.nl/groningen
  maandag 28 maart 2005 @ 02:17:09 #2
67643 iDex
opdondertje
pi_25798531
mooie foto's
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 16:19:57 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_25883591
Tof, Groningen.
Woon er al 16 jaar
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:52:38 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25942050
leuk om een reisverhaaltje te lezen van mijn geboortestreek
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29020475
Ach, je moet toch wat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')