abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 april 2005 @ 23:54:15 #126
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26061503
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:50 schreef FiveseveN het volgende:
Ik weet wat je bedoelt. Maar dat is volgens mij Amerikaans. Een zware lederen handschoen met op de rug van die handschoen een kastje. Er zijn twee uitvoeringen. Eén met een knop aan de bovenzijde waar je met je andere hand op moet slaan om hem te laten afgaan en een andere waarbij een soort pen uitstak aan de voorkant, zodanig, dat wanneer je een vuist maakt, die pen vooruitstak en ingedrukt werd als je de vijand een klap gaf. En dus het wapen afvuurt.
Dan is er nog een Frans schijfvormig ding (de naam ben ik even kwijt) die houd je in de handpalm met het loopje tussen de middel- en ringvinger en als je er in kneep knalde het. In het Engels Squeezegun. Antiek, destijds aangeprezen als wapen voor conducteurs (!) Dat waren nog eens tijden!
Idd... je hebt een goeie wapenkennis..... (Squeezegun.- dat woord miste ik dus).
  donderdag 7 april 2005 @ 23:59:44 #127
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26061688
quote:
Penetration: The most regularly used round of .50 caliber ammunition is called the "ball." According to the U.S. Army, ball ammunition is so powerful it can penetrate one inch of concrete, six inches of sand, and 21 inches of clay at a range of 1,640 yards. The deadliest .50 caliber ammunition is the Raufoss multi-purpose round. These bullets combine armor-piercing, explosive, and incendiary effects for maximum destruction. The United States Marine Corps notes that the Raufoss multi-purpose round can penetrate an inch of steel at 2000 yards. Additionally, International Defense Review estimates that the round is "probably capable of disabling a man wearing body armor who is standing behind the wall of a house at 2,000 meters." The impact of these rounds are so horrific that in 1998 the International Committee of the Red Cross tried to have the round declared an "exploding bullet" banned under international law. An excerpt from Sniper: The Skills, the Weapons, and the Experience provides an example of how the U.S. military exploited its tremendous firepower during the Gulf War: "The Barrett M82A1 was used in the Gulf War; a hundred rifles were rushed to the Marine Corps in time to see action in the desert. In one engagement, Sergeant Kenneth Terry of 3rd Battalion, 1st Marines, hit and knocked out an Iraqi BMP armored personnel carrier with two armor-piercing incendiary rounds at a range of 1100 meters."
Gekker moet het niet worden zou je haast denken
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26110448
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Gekker moet het niet worden zou je haast denken
Nou, je hebt een soort pijl, gevat in een omhulsel die wordt afgevuurd vanuit een 120 mm gladloopskanon. Het omhulsel wordt Sabot (Fr. v. klomp) genoemd. Die pijl, vallend onder de categorie Wucht-munition, vliegt met meer dan 1600 meter per seconde dwars door een moderne tank heen. Dat kan omdat de gehard stalen (of Wolfram) pijl zijn hele bewegingsenergie concentreert op één vrij scherpe punt. We zijn weer terug in de tijd van de kruisbogen en niet getrokken kanonslopen.
Overigens is ooit een klomp gebruikt om tussen de raderen van één van de eerste mechanische weefmachines te gooien, waardoor deze onklaar raakte. Sabot --> Sabotage.
pi_26111173
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Gekker moet het niet worden zou je haast denken
Dan heb je nog de GAU-8, het roterend 30 mm geschut aan boord van de A10 tankdestroyer. Er wordt een mix van brandstichtende en pantserdoorborende granaten met een kleine 4000 schoten per minuut (reken even uit hoeveel drie centimeter granaten per seconde dat zijn) door zeven in een bundel gevatte roterende lopen afgevuurd. De arme tank wordt als het ware doormidden gezaagd.
Helaas wordt voor de kern van de projectielen verarmd uranium gebruikt. De term verarmd uranium klinkt nogal geruststellend maar het materiaal blijft tot in de verre toekomst radio-actief en is de oorzaak van veel misgeboorten en erfelijke afwijkingen.
Tijdens de Golfoorlog zijn de Amerikanen op deze manier van enkele honderden tonnen radio-actief afval verlost.
pi_26111544
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Gekker moet het niet worden zou je haast denken
Ik vergeet nog bijna de Javelin. Dat is een intelligente, schoudergedragen lanceerpijp, waarmee je op het doel "lockt". Wanneer de trekker wordt overgehaald klinkt er een luide klik en met behulp van een kleine lading wordt de raket uitgestoten buiten de gevarenzone.
Dan ontbrandt de hoofdlading en de raket schiet omhoog buiten zicht. In een instructiefilm zie je vier á vijf seconden later aan de horizon een vurige paddestoel en hoor je een harde dreun.
Van dichtbij gefilmd zie je het vuur tussen de wielen van de tank (in dit geval een volwassen Russische T72) tevoorschijn springen. De tank spat in ontelbare stukken uiteen. De koepel inclusief de verwrongen kanonsloop ligt 60 meter verderop, terwijl de motor een nog grotere luchtreis heeft gemaakt.
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:28:00 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26111830
Over maffe wapens gesproken.
De Calico M960
Was toch een revolutionair design en zeer compact. Maar is jammerlijk genoeg nooit geen echt succes geworden. (en toch had het wapen iets).
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:37:04 #132
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26112072
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:42 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Nou, je hebt een soort pijl, gevat in een omhulsel die wordt afgevuurd vanuit een 120 mm gladloopskanon. Het omhulsel wordt Sabot (Fr. v. klomp) genoemd. Die pijl, vallend onder de categorie Wucht-munition, vliegt met meer dan 1600 meter per seconde dwars door een moderne tank heen. Dat kan omdat de gehard stalen (of Wolfram) pijl zijn hele bewegingsenergie concentreert op één vrij scherpe punt. We zijn weer terug in de tijd van de kruisbogen en niet getrokken kanonslopen.
Overigens is ooit een klomp gebruikt om tussen de raderen van één van de eerste mechanische weefmachines te gooien, waardoor deze onklaar raakte. Sabot --> Sabotage.
Ik weet wat je bedoel, met die pijlmunitie. (ook van die 30 mm van de Thunderbolt) Gevaarlijk spul. Kern van verarmd uranium. Maar ik moet er bij vermelden dat bij een treffer, het uranium ook nog ontbrand, en dat dat eigenlijk in alle gevallen het uitschakelen van de bemanning/tank betreft. Daarom is een gericht salvo voldoende om de tank uit te schakelen, aangezien je elk kwetsbaar deel van de tank kan raken. (zo ook de benzine tank, en munitie opslag plaats.) De snelheid van de Pijlmunitie is 5x de geluidssnelheid. Ik heb nog ergens wat filmpjes daarvan. (Zat van die filmpjes, aangezien ik die gebruikte bij mn presentatie;s) Heavy Shit in ieder geval....
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26112128
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Gekker moet het niet worden zou je haast denken
Heb ik de MOAB al genoemd? Dat is een verdere ontwikkeling (bigger is better zeggen de Amerikanen) van de Daisycutter (Madeliefjessnijder). De MOAB is eigenlijk een groot vat met dikvloeibare springstof (slurry) dat met behulp van een parachute uit een vliegtuig wordt getrokken. Diezelfde parachute dient voor een relatief langzame daling. Uit de nu verticaal hangende tank steekt een staaf van een meter lang, die de ontsteking inleidt. Veertien ton nitraat (kunstmest) met een koolwaterstof en aluminiumpoeder (ter verhoging van de explosietemperatuur) explodeert dan een meter boven de grond.
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:50:17 #134
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26112470
Shit daar heb ik nog niet van gehoord. 14 Ton... das niet mis... Maarja zeker weten dat het wat doet!
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:52:55 #135
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26112558
Ik snap trouwens nooit waaorm ze in de film altijd op de persoon schieten als ze achtervolgd worden.
Ik zou dan op het motorblok schieten. mits ik natuurlijk wel wat zwaars heb.
.357 ofzo
pi_26112633
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef Drugshond het volgende:
Over maffe wapens gesproken.
De Calico M960
Was toch een revolutionair design en zeer compact. Maar is jammerlijk genoeg nooit geen echt succes geworden. (en toch had het wapen iets).
Heb je wel eens van de MATEBA-revolver gehoord? Dit Italiaanse ding schiet vanuit de onderste kamer van de cilinder. Dit om de looplijn zo laag mogelijk te houden. Bovendien is dit, evenals de Webley-Fosberry, een automatische revolver, dat wil zeggen dat het draaien van de cilinder en het spannen van de haan wordt overgenomen door de recoil (terugslag) van het wapen.
pi_26112676
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:52 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik snap trouwens nooit waaorm ze in de film altijd op de persoon schieten als ze achtervolgd worden.
Ik zou dan op het motorblok schieten. mits ik natuurlijk wel wat zwaars heb.
.357 ofzo
Ik snap nooit hoe ze rennend met een vol automatisch wapen een persoon op een paar honderd meter afstand kunnen neerleggen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26112740
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef Drugshond het volgende:
Over maffe wapens gesproken.
De Calico M960
Was toch een revolutionair design en zeer compact. Maar is jammerlijk genoeg nooit geen echt succes geworden. (en toch had het wapen iets).
De calico is een prachtig uitziend wapen uit een SF-film. Ik denk dat het wel een beetje zwaar wordt, geladen met 100 9mm patronen.

De automatisch schietende Glock 18 C met 32-schots magazijnen is een stuk efficiënter dan de tonvormige magazijnen van de Calico met een ingewikkelde spiraalvormige patronentoevoer
pi_26112824
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:50 schreef Super_Six_One het volgende:
Shit daar heb ik nog niet van gehoord. 14 Ton... das niet mis... Maarja zeker weten dat het wat doet!
MOAB wordt ook wel eens populair omschreven als Mother Of All Bombs
pi_26112857
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:56 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik snap nooit hoe ze rennend met een vol automatisch wapen een persoon op een paar honderd meter afstand kunnen neerleggen.
Ik snap ook niet dat ze een hagelgeweer in een lift afschieten zonder gehoorbescherming (ik dacht Terminator II).
pi_26112880
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:03 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat ze een hagelgeweer in een lift afschieten zonder gehoorbescherming (ik dacht Terminator II).
Ook zoiets, met een hagelgeweer over een afstand van 50 meter nog iemand perforeren.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 10 april 2005 @ 00:11:46 #142
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26113087
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:56 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik snap nooit hoe ze rennend met een vol automatisch wapen een persoon op een paar honderd meter afstand kunnen neerleggen.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook vrij sterk. Een goede schutter zal zijn wapen op een fatsoenlijke manier richten waarna hij een paar schoten zal lossen. De kans dat je dan raakt zal ook velen malen groter zijn, dan "zomaar" je wapen richten (vanaf de heup ofzo.. weet je wel.. haha) en even een magazijn leeg schieten. Bovendien zal de terugslag veel te erg worden als je volautomatisch zal vuren. (afhankelijk ook van wapen)
Het staat leuk in actiefilms, maar in werkelijkheid gaat het er anders aan toe.
Maar dat wil bovendien niet zeggen dat je met een volautomatisch wapen nooit doelen op honderden meters kan raken. Seals e.d. hebben vaak teamgenoten met lichte machinegeweren (M60E3 enz.) voor om maximale vuurkracht te kunnen leveren. Ze worden getraind (niet alleen de seals) om doelen staand en liggend. op 300 meter of verder te kunnen raken, naar hun eigen zicht.
Ik had het een keer op een doc. gezien van ze, ongelooflijk wat sommige nog weten te raken op 600 meter afstand....

Even voor de duidelijkeheid


[ Bericht 7% gewijzigd door Super_Six_One op 10-04-2005 00:17:50 ]
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  zondag 10 april 2005 @ 00:12:03 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26113099
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:04 schreef SHERMAN het volgende:
Ook zoiets, met een hagelgeweer over een afstand van 50 meter nog iemand perforeren.
Met de hagelpatroon kan dat makkelijk.... gewoon een patroon kiezen met genoeg bolletjes.
Hoe denk je dat kleiduivenschieten in zijn werk gaat.
pi_26113150
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:52 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik snap trouwens nooit waaorm ze in de film altijd op de persoon schieten als ze achtervolgd worden.
Ik zou dan op het motorblok schieten. mits ik natuurlijk wel wat zwaars heb.
.357 ofzo
Mmm... Daar stop je een auto niet mee denk ik. Ook niet met een .44 Magnum, hoewel in Amerikaanse reclame gewag wordt gemaakt van een "Trainstopper"
Om een auto te kunnen laten stoppen heb je iets van een .50 geweer nodig (Barrett) met brandstichtende en pantserdoorborende kogels. Zie eerdere posts.
Overigens heeft de Franse politie een speciaal projectiel voorhanden om de wielen van rijdende auto's te vernielen. De naam is mij even ontschoten, ik doe het slechts uit mijn hoofd, maar het zijn een soort Brenneke-projectielen maar dan van gehard staal. Ik heb zo'n ding in mijn hand gehad, het lijkt het meest op een garenklosje of een miniatuur-halter.
  zondag 10 april 2005 @ 00:23:10 #145
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26113367
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:13 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Mmm... Daar stop je een auto niet mee denk ik. Ook niet met een .44 Magnum, hoewel in Amerikaanse reclame gewag wordt gemaakt van een "Trainstopper"
Om een auto te kunnen laten stoppen heb je iets van een .50 geweer nodig (Barrett) met brandstichtende en pantserdoorborende kogels. Zie eerdere posts.
Overigens heeft de Franse politie een speciaal projectiel voorhanden om de wielen van rijdende auto's te vernielen. De naam is mij even ontschoten, ik doe het slechts uit mijn hoofd, maar het zijn een soort Brenneke-projectielen maar dan van gehard staal. Ik heb zo'n ding in mijn hand gehad, het lijkt het meest op een garenklosje of een miniatuur-halter.
Ik denk het ook niet. Ik zou niet spreken uit ervaring maar, een motorblok das toch wel behoorlijk massief.. das niet mis. .50 zou ik voor 99% op wedden. Aangezien dat een behoorljike pil is, en check mijn post van een artikel wat ik had gequoted
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26113368
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Met de hagelpatroon kan dat makkelijk.... gewoon een patroon kiezen met genoeg bolletjes.
Hoe denk je dat kleiduivenschieten in zijn werk gaat.
Ik denk het toch niet. Een gewone hagelpatroon heeft op vijftig meter afstand al zo'n spreiding dat een persoon hooguit door tien bolletjes wordt geraakt. En als je een beetje kwaliteitsjas draagt merk je er niks van. In de blote huid zal zo'n korreltje hooguit enkele millimeters doordringen. De kleiduif wordt op een afstand van zo'n vijftien á twintig meter geraakt. Aangezien deze duif van bloempotklei is gebakken vliegt hij op spectaculaire wijze uit elkaar.
Anders wordt het wanneer je Buckshot gebruikt. Dat is ook een hagelpatroon maar dan zijn de korreltjes vervangen door .45 ballen, meestal negen stuks.
Handig voor de buitenbaan, want je hebt gelijk negen gaten in het zwart. Heeft wel een zware terugslag. Linkerbeen naar voren en erop leunen.
pi_26113392
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:23 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Ik zou niet spreken uit ervaring maar, een motorblok das toch wel behoorlijk massief.. das niet mis. .50 zou ik voor 99% op wedden. Aangezien dat een behoorljike pil is, en check mijn post van een artikel wat ik had gequoted
Daar heb ik ook op gewezen. Prima stukje overigens.
  zondag 10 april 2005 @ 00:25:41 #148
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26113433
Weet iemand toevallig, waar ik vrij "goedkope" steekwerende vesten kan halen?
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  zondag 10 april 2005 @ 00:26:47 #149
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_26113452
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:24 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Daar heb ik ook op gewezen. Prima stukje overigens.
Ow sorri las er te snel overheen
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26113936
quote:
Op zondag 10 april 2005 00:25 schreef Super_Six_One het volgende:
Weet iemand toevallig, waar ik vrij "goedkope" steekwerende vesten kan halen?
Kijk eens bij www.reinaertelectronics.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')