abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 9 februari 2000 @ 19:52:00 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144536
Ik moet iets bekennen. Ik weet weinig van de Beatles. Ja, ze zijn uit elkaar. Ik ken alleen de meest gangbare nummers, Love Me Do en de rest van het Blauwe en Rode verzamelalbum. De laatste weken hoor ik wat meer Beatles, hoor ik er meer over en raak ik wel geinteresseerd. Ik wordt nooit zo'n fan als jij, Jane, maar ik krijg steeds meer goede herinneringen aan Beatles muziek. Hoe zou dat toch komen

Waarom een grote beatles topic? Omdat dat hier nog ontbreekt. Ik als schrijver begin wel geintrigeerd te raken in de teksten van L&M. En uiteraard de composities. En ik weet nu al dat ik met het horen van Beatles muziek altijd zal terugdenken aan deze leuke maanden, begin 2000, het nieuwe millennium. De Beatles tijdloos zegt u? Ik denk het wel, maar wat denkt u?


Tot slot wil ik zeggem, Jane, leef je uit!

  woensdag 9 februari 2000 @ 21:31:00 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144537
quote:
op 02-09-2000 om 07:52 PM schreef SunChaser het volgende:

Tot slot wil ik zeggem, Jane, leef je uit!


Sunnie, I'm speechless!
Wat moet ik hier nou op zeggen? Ik word er verlegen van! Tja, ik weet ook wel dat ik in 'goed' gezelschap hierover een hele avond kan volpraten, maar om nu ff te beginnen... da's andere koek. Trouwens, als je er meer over wilt weten heb ik nog wel een stuk of 20 boeken, pak 'em beet 60 video's en ik weet niet hoeveel platen en cd's die je kunt lenen???

Ik weet echt niet hoe ik mijn passie moet uitleggen. Ik hou namelijk van heel veel (soorten) muziek, dus zeker niet alleen van de Beatles. Maar met de Beatles is bij mij wel iet bijzonders aan de hand. 'Tuurlijk hou ik in de eerste plaats van de muziek. De composities, de teksten, de 'intelligentie' en vooral ook de humor. Bovendien is een 'fenomeen' als John Lennon al iets waarover je niet uitgepraat raakt. Maar buiten dat ben ik ook altijd (nu al zo'n 20 jaar - Ouwe doos!) al geïnteresseerd geweest in het fenomeen op zich en in de cultuur(veranderingen) van de jaren '60. Ben me ook door mijn Beatlepassie al op jonge leeftijd gaan interesseren voor allerlei andere zaken waar ik daardoor mee in aanraking kwam. Bijvoorbeeld, oosterse filosofieën, Charles Manson (nee echt, ik ben niet luguber!) en niet in de laatste plaats mijn passie voor de engelse taal.

Ik realiseer me dat ik niets heb gezegd over specifieke nummers, maar dat vind ik ook heel moeilijk. Kan ook heel moeilijk favorieten noemen.
Misschien dat anderen hun favorieten kunnen noemen? Dan word ik vanzelf wel weer lyrisch... Weet wat je aangericht hebt, Sunnie!


------------------
Groetjes,
Jane

...and in the end, the love you take, is equal to the love you make...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 09 Februari 2000).]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_144538
Mijn Beatles top 11:

11. across the universe
10. i'm looking through you
9. helter skelter
8. the fool on the hill
7. the ballad of john & yoko
6. a day in the life
5. here comes the sun
4. something
3. strawberry fields forever
2. norwegian wood
1. blackbird

Brand maar los, Jane...

  woensdag 9 februari 2000 @ 23:50:00 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144539
quote:
op 02-09-2000 om 11:03 PM schreef Kozzmic het volgende:
Mijn Beatles top 11:

10. i'm looking through you

Brand maar los, Jane...


Oei, Kozzmic. Ik wilde net naar bed gaan, maar nu ontlok je me toch nog een reactie.
Mooi lijstje! Ik zal er morgen nog even wat uitgebreider op reageren, maar voor nu dan even dit:
I'm looking trough you, geweldig! Hoor je bijna nooit genoemd in lijstjes met favorieten. Mooie zang van McCartney, maar vooral ook een fantastische 'snijdende' tekst. Heerlijk nummer voor als je net genoeg heb van je vriend/vriendin .
You were above me, but not today..., Love has a nasty habit of disappearing overnight...enz.

Hier hou ik het even bij, voor nu...

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_144540
nu wil ik ff een reactie.
Ik ben een behoorlijk grote beatles fan (iets van 10 cd's) maar ben van mening dat Yesterday absoluut met ruime voorsprong het slechtste beatles nummer aller tijden is. Verder noemt iedereen het altijd het beste nummer. Wat vinden de echte fans?
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  donderdag 10 februari 2000 @ 10:49:00 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144541
quote:
op 02-10-2000 om 12:14 AM schreef WouterB het volgende:
nu wil ik ff een reactie.
Ik ben een behoorlijk grote beatles fan (iets van 10 cd's) maar ben van mening dat Yesterday absoluut met ruime voorsprong het slechtste beatles nummer aller tijden is. Verder noemt iedereen het altijd het beste nummer. Wat vinden de echte fans?


Het slechtste nummer vind ik het niet (dat móet Rev. #9 zijn. Alhoewel de vraag is of dat een 'nummer' is), maar Yesterday is ook zeker niet mijn favoriet. Ik moet wel zeggen dat ik de versie van de Beatles - met name ook de Anthology 2 live-versie - de enige vind die überhaupt te pruimen is. M.a.w. van andere artiesten vind ik het helemaal niks. Heb ook niet veel Beatlesfans gesproken waarvan Yesterday de favoriet is. Zal ook wel iets met 'over exposure' te maken hebben.

Ok, hier dan ook nog even wat uitgebreider op Kozzmics lijstje reageren.

11. across the universe
- Mooie zang van Lennon en een 'magische' tekst

10. i'm looking through you
- hadden we al gehad

9. helter skelter
- Goed bewijs van de veelzijdigheid van McCartney. Zoete liefdesliedjes schrijven en dan ook verantwoordelijk zijn voor hét 'hardrocknummer' van de Beatles. Ook een mooi verhaal over het ontstaan van het nummer. Had volgens mij iets te maken met een uitspraak van Pete Townsend dat hij het ruigste nummer allertijden zou schrijven. Dit inspireerde McCartney tot het schrijven van Helter Skelter.

8. the fool on the hill
Mooi. Vind ook de versie van McCartney op 'Tripping the live fantastic' nog steeds geweldig.

7. the ballad of john & yoko
George en Ringo zijn in geen velden of wegen te horen. Duetje dus van John en Paul (o.a. op drums). Muzikaal verslag van een huwelijksreis. Swingt de pan uit.

6. a day in the life
Tja, wat moet ik daar over zeggen? Ik vind het altijd moeilijk als iemand mij naar mijn favoriete nummer vraagt, maar meestal noem ik A Day In The Life. Geweldige Lennon, maar het uiteindelijke resultaat is zeker ook de verdienste van George Martin. In het boek 'The Complete Beatles Recording Sessions' van Mark Lewinsohn staat precies beschreven hoe het opgenomen is. Fantastisch! En onvoorstelbaar met de hedendaagse opnametechnieken. Geldt trouwens voor veel meer nummers.

5. here comes the sun
4. something
Beiden Harrison op zijn best. Kreeg eindelijk de erkenning die hij verdiende (met name ook van John en Paul) op hun laatste (opgenomen) LP.

3. strawberry fields forever
Tja, ook al zo'n geval. Behoort ook zeker tot mijn eigen Beatles favorieten. Magische, soms onwerkelijke tekst van Lennon en, net als bij ADITL een geweldig verhaal over hoe het opgenomen is. Mooie clip ook, in de tijd dat 'videoclips' nog uitsluitend bestonden uit artiesten die op een podium hun liedje voor de camera playbackten.

Ja, ik bén er geweest

2. norwegian wood
Ja, geweldig! Vooral ook dat laatste, dubbelzinnige, typische Lennon zinnetje:
And when I awoke, I was alone, this bird had flown,
So I lit a fire, isn't it good,
Norwegian Wood

Doet me nog elke keer glimlachen. Prachtig!

1. blackbird
Prachtig, van de man die ook verantwoordelijk was voor Helter Skelter (nog wel op hetzelfde album). Mooi verhaal over hoe hij, zittend in het (badkamer?)raam van zijn huis in Londen, 's nachts het nummer zong voor de meisjes (Applescruffs) die permanent voor zijn huis bivakkeerden. Had ik wel bij willen zijn. (Zucht...)

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 10 februari 2000 @ 15:02:00 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144542
Yes! Sunny bedankt voor het openen van dit topic. Ben me momenteel over mijn top tien aan het beraden

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_144543
10.While my guitar gently weeps
9. Eleanor Rigby
8. Revolution
7. Blackbird
6. Do you want to know a secret
5. Norwegian wood
4. I saw her standing there
3. Here comes the sun
2. Ticket to ride
1. A day in the life
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  vrijdag 11 februari 2000 @ 10:31:00 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144544
While my guitar gently weeps, tja, die komt toch ook zeker in mijn lijstje Harrison-favorieten. Prachtig gitaarspel van Eric Clapton, natuurlijk. Hij is in staat die gitaar echt te laten 'huilen'.
Eleanor Rigby. Mooi verhaaltje op muziek en van één van mijn favoriete LP's (Revolver). Ik zal nooit vergeten dat mijn leraar engels, tijdens mijn mondelinge examen VWO, tussen alle literatuurvragen ineens de vraag stelde: "And who keeps her face in a jar by the door?". Ik keek hem eerst verbijsterd aan totdat ik besefte dat hij mij een Beatlevraag had gesteld. Ik geloof dat hij ook wel een fan was, want hij had ook al eens een hele les besteed aan de tekst van Piggies, bij wijze van gedichtverklaring.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2000 @ 12:34:00 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144545
Ik zou thuis niet snel een B.cd opzetten, ik vind het persoonlijk mooier als het al opstaat, in een cafe of ergens anders. Als ik in de trein zit (wat ik vaak doe) dan draai ik veel filmmuziek, enigma of Frank Boeijen.
B-muziek brengt me wel snel in een gezellige stemming als ik in een kroeg zit (wat ik ook vaak doe) In de SUnClub staat alleen maar B-muziek op de laatste tijd, komt denk ik omdat Jane vaak achter de bar staat
pi_144546
en van mij mag dat zo blijven
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zondag 13 februari 2000 @ 14:50:00 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144547
* Jane vraagt zich af waar Bogus blijft met zijn lijstje????.
Is het erg moeilijk?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 15 februari 2000 @ 13:40:00 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144548
Ik gooi ze toch nog effe omhoog, maareh, ik kan natuurlijk niet in m'n eentje een hele topic vullen...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2000 @ 12:38:00 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_144549
OK dan (eindelijk) mijn Beatle top-tien

1.Yer Blues ('feel so suicidal, even hat my rock 'n roll') - fantastisch!!!!
2. Hey buldog (hier zou ik ooit nog wel eens een cover van willen horen door een band die het nummer nog 'smeriger' zingt)
3. Golden Slumber - meebrullen!
4. All my loving - lagere school, schoolplein, met drie vrienden dit nummer zingen, leuk
5. Helter Skelter
6. For no one
7. Revolution (album en B-side version)
8. In my life - doet mij altijd denken aan een mooie winterdag in Dublin, waar ik dit uit een stilstaande auto hoorde blehren
9. Glass union (weer een van het witte album...)
10. Baby you're a rich man: was op de lagere school mijn favoriete Beatle nummer...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 17 Februari 2000).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 17 februari 2000 @ 14:43:00 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144550
Doc, what can I say?
Behalve dat je geheel op mijn 'lijn' ligt. Geweldig! 'Baby you're a rich man'! Dat noemt toch verder niemand? (Maar wij wel! )
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2000 @ 15:38:00 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_144551
Hi Jane,
Ik zocht even maar ik kon jou lijstje overigens niet vinden. Kijk ik nou niet goed of staat er van jou geen top 10?

Ik heb er ook even over gedacht om 'What's your name, Mary Jane' (of zoiets) op het lijstje te zetten. Dat is een compleet weird nummer dat volgens mij op een fanclubkerstsingle is verschenen, en ook op een bootleg van het Shea-stadium concert staat. Echt een heel maf nummer. Net iets maffer nog dan 'I've got your number' (of zoiets) die op de LP "Rarities" staat en ook op Anthology 2 (geloof ik). Dan heb je ook nog 'Inner light', waarvan ik niet uit mijn hoofd weet of dat alleen op single verschenen is.

Maar, goed dat zou wel wat obscuur worden...

Een paar jaar geleden een concert van Kula Shaker in Paradiso gezien waarbij ze opende met "Baby your a rich man". Vond ik erg leuk (inderdaad mede omdat het niet het meest 'gebruikelijke' beatle nummer is, en natuurlijk omdat het erg goed is ).

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 17 februari 2000 @ 16:17:00 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144552
quote:
op 02-17-2000 om 03:38 PM schreef Doc het volgende:
Hi Jane,
Ik zocht even maar ik kon jou lijstje overigens niet vinden. Kijk ik nou niet goed of staat er van jou geen top 10?

Ik heb er ook even over gedacht om 'What's your name, Mary Jane' (of zoiets) op het lijstje te zetten. Dat is een compleet weird nummer dat volgens mij op een fanclubkerstsingle is verschenen, en ook op een bootleg van het Shea-stadium concert staat. Echt een heel maf nummer. Net iets maffer nog dan 'I've got your number' (of zoiets) die op de LP "Rarities" staat en ook op Anthology 2 (geloof ik). Dan heb je ook nog 'Inner light', waarvan ik niet uit mijn hoofd weet of dat alleen op single verschenen is.

Maar, goed dat zou wel wat obscuur worden...

Een paar jaar geleden een concert van Kula Shaker in Paradiso gezien waarbij ze opende met "Baby your a rich man". Vond ik erg leuk (inderdaad mede omdat het niet het meest 'gebruikelijke' beatle nummer is, en natuurlijk omdat het erg goed is ).


Klopt Doc, mijn lijstje staat er niet, omdat ik het er altijd zo moeilijk mee heb om bepaalde nummers als mijn favoriet te bestempelen. Maar ik kan me geheel vinden in je lijstje. Ook in je aanvullingen hierboven trouwens.
What's the new Mary Jane - Grappig. Niet mijn favoriet, maar wel leuk om te vermelden.
You know my name, look up the number - Wel een stiekeme favoriet van mij, omdat daarin één van de redenen waarom in Beatlefan ben zo goed naar voren komt. Humor!
The Inner Light - Heb ik altijd heel mooi gevonden. Staat op de 'Rarities' LP's en op 'Past Masters' CD's (toch, geloof ik?).
Maar de meeste mensen die van de B's houden, maar geen fanatieke fan zijn, kennen deze nummers niet. Dus noem ik ze maar niet. Onzin natuurlijk, want nu blijkt er al weer één persoon te zijn waar dat niet voor op gaat.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 februari 2000 @ 17:07:00 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_144553
Van mijn zusje (is NIET Zusje die hier post ) kreeg ik de volgende "Beatle" teksten...


Sing out LOUD!!!!!

Yesterday

Yesterday,
All those backups seemed a waste of pay.
Now my database has gone away.
Oh I believe in yesterday.
Suddenly,
There's not half the files there used to be,
And there's a milestone hanging over me
The system crashed so suddenly.
I pushed something wrong
What it was I could not say.
Now all my data's gone
and I long for yesterday-ay-ay-ay.
Yesterday,
The need for back-ups seemed so far away.
I knew my data was all here to stay,
Now I believe in yesterday.

Let it Be

When I find my code in tons of trouble,
Friends and colleagues come to me,
speaking words of wisdom:
Write in C.
As the deadline fast approaches,
And bugs are all that I can see,
Somewhere, someone whispers:
Write in C.
Write in C, Write in C,
Write in C, oh, Write in C.
In LOGO's dead and buried,
Write in C.
I used to write a lot of FORTRAN,
For science it worked flawlessly.
Try using it for graphics!
Write in C.
If you've just spent nearly 30 hours,
Debugging some assembly,
Soon you will be glad to
Write in C.
Write in C, Write in C,
Write in C, yeah, Write in C.
BASIC's not the answer.
Write in C.
Write in C, Write in C
Write in C, oh, Write in C.
Pascal won't quite cut it.
Write in C.

IMAGINE

Imagine there's no Windows,
It's easy if you try.
No fatal errors or new bugs
To kill your hard drives.
Imagine Mr. Bill Gates
Leaving us in peace!
Imagine never-ending hard disks,
It isn't hard to do.
Nothing to del or wipe off
And no floppy too
Imagine Mr. Bill Gates
Sharing all his money.
You may say I'm a hacker,
But I'm not the only one.
I hope someday you'll join us
And your games will fit in RAM
Imagine 1-Giga RAM
I wonder if you can.
No need for left-shifts or set-ups
And no booting again and again.
Imagine all the systems
Working all life-time!
You may say I'm a hacker,
But I'm not the only one.
Maybe someday I'll be a cracker
And then I'll make Windows run.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 21 februari 2000 @ 22:00:00 #19
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144554
LOL
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 22 februari 2000 @ 17:43:00 #20
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144555
Mijn God,

hier is dan mijn Beatles top tien. Van vandaag dan...


0. Abbey Road, kant B.
Ik weet dat het eigenlijk niet mag, een halve plaat. Maar dit is voor mij het ultieme
Beatles gevoel. Binnen 25 minuten ontroert het, rockt het, geeft het me koude rillingen.
Hoogtepunten: Because, Here comes the sun, Sun king, Golden slumbers.

(maar als dat niet telt, dan hier nog tien. En dan plakt iedereen naar eigen behoeven de
nummers van Abbey Road er maar tussen )

1. here there and everywhere
De ultieme compositie. Zo ongelofelijk simpel, maar zo ongelofelijk moeilijk. Symbool van
Lennon en McCartney's onovertroffen klasse.

2. a day in the life
Tsja, wat kun je hier nog over zeggen. Een fantastische samensmelting van samples, gevoel
en, jawel, humor.

3. tomorrow never knows
Prachtig nummer, maar nog meer gekozen voor de zichtbare invloed die dit nummer heeft gehad.
Dit is big-beat uit de jaren 60. Hoe is het mogelijk! Need i say more?

4. penny lane/strawberry fields
Dit mag zeker ook niet? Can't help it. Hoef ik lekker niet twee plaatsen te gebruiken van
de schaarse ruimte die een Beatles-top tien me biedt. En kan ik mooi de beste single OOIT
op vier zetten.

5. lucy in the sky with diamonds
drugs is net als een van tevoren gedoemde relatie: op het einde zit je met de problemen, but its so fucking great while it lasts....

6. I'm looking through you
Zo'n ontzettend bevlogen liedje. Kan een mens tot tranen toe roeren.

7. come together
Prachtig samenspel, erg groovy.

8. two of us
Had ik het laatst nog met Jane over in een vergeten topic. Dat twee muzikanten die het
eigenlijk al met elkaar gehad hebben, ruzie hebben, en compleet van mening over muziek
verschillen, dit *samen* maken, is fantastisch. Vakmanschap.

9. i want you (she's so heavy)
Zwaar psychedelisch, heeft hoorbaar invloed gehad op velen daarna. Get's to me
every time!

10. blackbird

En wat blijft dan drijven? Long and Winding Road, Sexy Sadie, In My Life, Get Back, I've got
a feeling, the list goes on and on.

Zo. Leuk was dit eigenlijk helemaal niet. Je piekert je compleet suf over die lijst, en
als je hem dan eenmaal gepost hebt, en je ziet je berichtje staan, dan weet je...
dan weet je dat die top tien er morgen waarschijnlijk compleet anders uit ziet. Maar goed,
dat is dan ook weer het briljante van The Beatles.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 22 februari 2000 @ 20:37:00 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144556
quote:
op 02-22-2000 om 05:43 PM schreef bogus het volgende:
Mijn God,

hier is dan mijn Beatles top tien. Van vandaag dan...

[knip]

4. penny lane/strawberry fields
Dit mag zeker ook niet? Can't help it. Hoef ik lekker niet twee plaatsen te gebruiken van
de schaarse ruimte die een Beatles-top tien me biedt. En kan ik mooi de beste single OOIT
op vier zetten.


Alles mag hoor, Bogus. En inderdaad, de beste single ooit, want wat is in godsnaam dan de B-kant???

quote:


Zo. Leuk was dit eigenlijk helemaal niet. Je piekert je compleet suf over die lijst, en
als je hem dan eenmaal gepost hebt, en je ziet je berichtje staan, dan weet je...
dan weet je dat die top tien er morgen waarschijnlijk compleet anders uit ziet.


Precies de reden dat het voor mij onmogelijk is een top 10 te bedenken. Want als ik jou Sexy Sadie zie noemen, dan.... dan.... nou ja, je weet wel wat ik bedoel.

Geweldig lijstje, Bogus. Ik kan niet anders zeggen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2000 @ 18:06:00 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144557
Hm Jane en Doc, hadden we het niet beter De kleine Beatle topic kunnen noemen? Ik heb geen top 10, maar ik vind love me do erg leuk.
  zaterdag 26 februari 2000 @ 16:24:00 #23
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144558
Jane, dat is niet eerlijk!! Je hebt gezien hoe moeilijk ik het vond, nu moet jij eigenlijk ook aan de bak vind ik.

Dus kom op met die top tien!!

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  maandag 28 februari 2000 @ 17:07:00 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144559
quote:
op 02-26-2000 om 04:24 PM schreef bogus het volgende:
Jane, dat is niet eerlijk!! Je hebt gezien hoe moeilijk ik het vond, nu moet jij eigenlijk ook aan de bak vind ik.

Dus kom op met die top tien!!

bogus.


Niet boos worden hoor, Bogus Ik zal gaan nadenken en hopelijk lukt het me dan toch om een lijstje te maken. Alleen denk ik dat het al verouderd is op het moment dat ik op de 'Plaatsen'-knop druk.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 29 februari 2000 @ 13:24:00 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144560
Ok, hier is 'ie dan, mijn lijstje van 29 februari 2000, 13.26 uur. Het is niet echt een top 10 (want ze staan in willekeurige volgorde) en ook heb ik geprobeerd niet teveel nummers te noemen die al aan de orde zijn geweest. Vandaar dat bijvoorbeeld A Day in the Life, Two of Us, Baby you're a rich man, I'm looking through you, Norwegian Wood etc. er niet op voorkomen.
Sorry Bogus, but it's the best I can do.

Happiness is a warm gun
Geweldige Lennon. Bitter, hard en sarcastisch, maar dan toch weer die heerlijke dubbelzinnige zin:
When I hold you in my arms and I feel my finger on your trigger, I know nobody can do me no harm. Because…. Happiness is a warm gun….. bang bang, shoot shoot…
Don't let me down
Mooi, gevoelig, zonder remmigen.
And from the first time that she really done me, yes she done me, she done me good. I guess nobody ever really done me, ooh she done me, she done me good.
'Geil', zei iemand gisteravond in de kroeg, en ja, dat is het. Alhoewel ik het toen ik twaalf was, en het voor het eerst hoorde, waarschijnlijk niet zo had durven noemen.
I've just seen a face
Mooi vanwege het tempo en de eenvoud. Falling, yes I am falling, and she keeps calling me back again. En natuurlijk omdat hij 'aware' op 'her' laat rijmen (alleen mogelijk als je uit Liverpool komt! ):
Had it been another day, I might have looked the other way,
And I had never been aware, but as it is I'll dream of her,
Tonight….

Sexy Sadie
Typisch Lennon en vooral ook mooi (en humoristisch) als je het verhaal er achter weet. Oorspronkelijk zou de tekst zijn geweest:
Maharishi, what have you done?
You made a fool of everyone…

Lennon was de Indiase guru zat en schreef een bitter lied over hem, maar toen puntje bij paaltje kwam was hij toch te bang voor zijn 'magische krachten' en veranderde hij 'maharishi' in 'sexy Sadie'. De tekst wordt echter een stuk duidelijker als je voor elke 'sexy Sadie' 'maharishi' invult.
Getting Better
Vooral opgenomen in het lijstje vanwege de typische (en alweer humoristische) Beatle-achtergrondzang:
I have to admit it's getting better, a little better all the time…. (IT COULDN'T GET MUCH WORSE!)
Verder natuurlijk gewoon een lekker nummer.
The inner light
Harrison op z'n Indiaas. Mooie tekst (vind ik):
Without going out of my door, I can know all things on earth,
Without looking out of my window, I could know the ways of heaven.
The farther one travels, the less one knows…..
….
Arrive without travelling,
See all without looking,
Do all without doing…

Come Together
Tja, wat moet je daar over zeggen? Weer die Lennon-tekst, hè:
He got feet below his knee,
Hold you in his armchair you can feel his disease

Wat het betekent? Al sla je me dood! Maar het is wel prachtig!
Penny Lane
Was al genoemd en is gewoon een geweldig nummer, maar hier nogmaals aangehaald vanwege de (wederom) dubbelzinnige zin:
A four of fish and finger pies
Wat het nu precies betekent weet ik niet, maar het is 'Liverpool slang' en het schijnt iets met 'vingeren' te maken te hebben. (Het grappige is natuurlijk dat de puriteinse Britse BBC-heren in de sixties dat helemaal niet door hadden )
It's all too much
All the world is birthday cake,
so take a piece, but not too much

Mooi! Waarom? Nou, gewoon daarom!
De B-kant van Abbey Road
Ook al genoemd, maar zo geweldig dat ik het niet kon overslaan. Totaal verschillende nummers, maar één geheel dat vlekkeloos overgaat in elkaar. Moet ook in z'n geheel gedraaid worden!
I never gave you my pillow, I only sent you my invitation,
And in the middle of the celebrations, I break down….

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')