abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:23:27 #151
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_35685202
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:23 schreef Sport_Life het volgende:
neem een paar van die lange wandelstokken en ga langlaufen met die klapskeelers! .
langskaten ja Nooit Duits gehad op sgchoool?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_35687898
ik heb echt zin om weer te gaan skaten......

nu nog wachten op het mooie weer
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:48:50 #153
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35689148
ik ga morgen ff nieuwe wieltjes kopen

heb r weer helemaal zin in!!!!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:56:28 #154
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35691197
Als je nog 80mm wieltjes moet hebben kan je mij mailen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:15:53 #155
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35691776
ff checken, zijn het nieuwe?
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:20:43 #156
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35691906
Zie je fobo
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:26:08 #157
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35692050
heb je een foto?

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_35816719
Ik heb dus van die dingen met 5 wieltjes.
Nou moet ik wel zeggen, dat ik dus niet weet hoe ik hiermee moet remmen. De bochten zijn ook erg lastig.
Waarschijnlijk dat oefen helpt, en dat ik het dan wel onder de knie ga krijgen. Maar dit durf ik dus niet. Maar ik wil met het mooie weer straks, toch wel graag skeeleren

Tips?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:43:48 #159
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35816954
Wisten jullie dat Bauer is overgenomen door Nike? Zal de kwaliteit dan nog wel hetzelfde zijn?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:45:04 #160
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35816988
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wisten jullie dat Bauer is overgenomen door Nike? Zal de kwaliteit dan nog wel hetzelfde zijn?
Denk je dat Nike meteen fabrieken met mindere kwaliteit heeft laten bouwen?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:47:41 #161
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35817073
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:45 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Denk je dat Nike meteen fabrieken met mindere kwaliteit heeft laten bouwen?
Nou ze hebben toen een aantal fabrieken van Bauer gesloten en een hele hoop verplaatst naar lage lonen landen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35825115
Zeg hoe gaaf is dat skaten nou eigenlijk? Ik moet echt weer gaan sporten...

[edit] : Skeeleren bedoel ik natuurlijk, afstandjes enzo
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:07:12 #163
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_35835639
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:36 schreef ymme het volgende:
Ik heb dus van die dingen met 5 wieltjes.
Nou moet ik wel zeggen, dat ik dus niet weet hoe ik hiermee moet remmen. De bochten zijn ook erg lastig.
Waarschijnlijk dat oefen helpt, en dat ik het dan wel onder de knie ga krijgen. Maar dit durf ik dus niet. Maar ik wil met het mooie weer straks, toch wel graag skeeleren

Tips?
Daar is maar 1 tip voor: neem les. En het liefst op de baan. Geen verkeer en daar leer je super bochten lopen.
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
pi_35935030
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:02 schreef vannilesoep het volgende:
Zeg hoe gaaf is dat skaten nou eigenlijk? Ik moet echt weer gaan sporten...

[edit] : Skeeleren bedoel ik natuurlijk, afstandjes enzo
skeeleren is relaxed!!

ik kan alleen ook niet remmen . Iemand die de gouden tip heeft?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:22:02 #165
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_35983835
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:19 schreef runaway het volgende:

[..]

skeeleren is relaxed!!

ik kan alleen ook niet remmen . Iemand die de gouden tip heeft?
Zie de post boven die van jou: neem les en oefen. Vrachtwagenchauffeur wordt je ook niet door lezen in een boekje.
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
pi_35984745
Even een stukje historie. Ik ben al jaren geïnteresseerd in het skeeleren vanwege jeugdsentiment waarin het schaatsen een grote liefhebberij van me was ´s winters. Alleen kwam het er nooit van, geen tijd, geen skeelerbanen, geen skeelers en ga zo maar door.
Nu echter ligt er een prachtige skeelerbaan bij mij in de woonwijk, de baan is schat ik ongeveer 400 meterlang , net als een schaatsbaan. Ik moet meer gaan bewegen want dat doe ik veel te weinig. Nu ben ik dus van plan te gaan skeeleren. Ik heb een aantal jaren geleden al eens een paar schoenen aangeschaft. De Raps voltage


Nog nieuw in de doos (ik weet het, daar moet ik me voor schamen )

Nu ben ik dus aan het rondneuzen naar een onderstel. Ik ben dus recreant en zal dat ook blijven maar ik wil wel graag een beetje een goed frame, zo licht mogelijk en uiteraard zo goedkoop mogelijk want de kosten spelen ook mee. Ik zat eerst te denken aan een twinliner, dat leek me wel wat en dat scheelt weer in de kosten voor lagers en wielen e.d. maar ik weeg momenteel meer dan 90 kilo dus dat gaat niet door .
Wat is nu wijsheid. En wat is het effect van grotere wielen. Meer snelheid??? Is het dan een optie om een vierwiels frame met grotere wielen te verkiezen boven een traditioneel frame met vijf wielen die kleiner zijn?? Ik ben niet zo goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Wie heeft een goed advies voor me??

Fd
  maandag 13 maart 2006 @ 11:16:43 #167
19284 B
van benbenieuwd
pi_35985014
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wisten jullie dat Bauer is overgenomen door Nike? Zal de kwaliteit dan nog wel hetzelfde zijn?
is al 3 jaar geleden gebeurt en zowel bauer als nike maken geen goeie skates........
  maandag 13 maart 2006 @ 11:18:10 #168
19284 B
van benbenieuwd
pi_35985045
Skeelers = 5 wielen(erzijn nu ook skeelers met 4wielen hebben dan: langer frame-wiel groot)
Inline= 4 wielen
pi_35985375
@fokkersdelight

Op zulke schoenen zou ik geen 100 mm's zetten. Door al dat schuim/foam zitten ze wel lekker maar heb je niet voldoende steun voor zulke hoogte (of je moet een 3x100 +1x84) frames nemen dan sta je even hoog als een 5x84 frame.

Twinliner is zowieso ene slecht idee, als je dan eindelijk een beetje hard zou kunnen dan lig je gelijk op je plaat wegens een gebrek aan grip.

Als ik jou was zou ik een 5x80 of 5x84 frame nemen.
  maandag 13 maart 2006 @ 12:58:14 #170
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_35987794
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:16 schreef B het volgende:

[..]

is al 3 jaar geleden gebeurt en zowel bauer als nike maken geen goeie skates........
Wat zijn dan een beetje goede merken?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_35989131
Ik zie de laatste tijd een trend naar de vierwiels skeelers. Puur financieel gezien is dat uiteraard interessant omdat je minder wielen en lagers hebt om te vervangen.

Ik trek het verhaal hierboven niet in twijfel hoor (bedankt voor het meedenken in ieder geval) maar ik vraag me toch af wat de ervaringen verder nog zijn met die vierwiels skeelers. Als het nu steeds meer verkocht wordt zal er toch vraag naar zijn. En als ik naar dit plaatje kijk heb ik toch het idee dat dit niet een veel stevigere schoen is dan ik heb.

Ik heb destijds al niet de meest softe schoen gekozen. Dat was toen die blauwe high voltage (als ik het goed heb). Mijn schoen (de gewone voltage) zit redelijk stevig en is niet superslap. Het was volgens mij een soort tussenmodel tussen de recreatieve high voltage en de harcore professionele skeeler/schaatsschoen. Wat is trouwens nou het effect van die grotere wielen, alleen maar snelheid of ook nog wat anders???

Zijn er nog meer mensen hier die ervaringen hiermee hebben en er iets over kunnen zeggen? Meer input is zeker gewenst.

Fd
  maandag 13 maart 2006 @ 13:47:43 #172
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_35989319
Die twee modellen zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De eerste is een comfortabele schoen, de tweede veel meer voor het speedskaten gemaakt. De tweede zit ook veel strakker om je voet heen en is niet bepaald zacht voor je voeten. Je hebt daardoor veel meer respons met skeeleren. Bovendien heb je met de Voltage veel minder bewegingsvrijheid met je enkel, waardoor je als je technisch beter wilt gaan rijden eigenlijk meteen aan een nieuwe schoen moet.

Ik ben zelf ook op de Raps Voltage begonnen. Eerst een seizoen geskeelerd, toen gaan schaatsen. Met schaatsen ben ik als de wiedeweerga overgestapt op een andere schoen (Viking Nagano Gold, niet echt geschikt voor skeeleren), aangezien ik het idee had dat mijn ijzers een hele andere kant opgingen dan m'n voeten. Met de nieuwe schoen heb ik veel meer controle.
Ik skeeler overigens nog op de Voltage, omdat ik dat niet zo leuk vindt en daarom ook niet zo vaak doe (een keer per week voor de techniek, conditie en kracht doe ik op met fietsen en fitness). Met skeeleren heb ik daarom dus wel het gevoel dat ik schuif in de schoen, het voetbed klopt niet met m'n voet, ik kan ze niet strak genoeg dichttrekken, ik kan de enkel- en kniehoek niet zo diep maken als ik 'm wil, enzovoort.

Ga voor de lol maar eens passen bij een winkel, eerst je oude schoen, daarna zo'n ander model. Je voelt het verschil meteen!
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
pi_35990481
Ik rij op 4x100 en custom schoenen...

Het voordeel van 100 mm t.o.v. 84 mm is een veelbesproken onderwerp. Onderzoeken wijzen uit dat het weinig uitmakat en toch staat iedereen op 100's. Het gaat wat harder, daarom rijdt iedereen erop, de lengte van het frame is nagenoeg gelijk, de grip/druk is nagenoeg gelijk, je staat alleen een klein stukje hoger.

Financieel gezien maakt het geen donder uit. Normale 100 mm wielen kosten ong. 10 euro, en normale 84 mm wielen kosten ong. 8 euro. De rekenwonders onder ons zullen weten dat 8x10 euro gelijk aan 10x8 euro, de kosten van die 4 extra lagers vallen ook wel mee. Er zijn tegenwoordig zelfs meer 80/84 mm's in de aanbieding dan 100 mm's...

Het verschil is schoenen heeft nerwen al uitgelegd. Grof gezegt is alles wat jou schoen comfortabel maakt niet gunstig voor het gevoel in de schoen. Alle foam geeft lekker mee waardoor de schoen kan bewegen om je enkel (of je enkel in de schoen) en dat is niet goed voor de stevigheid/gevoel/stuureigenschappen/etc. . De skeeler die je liet zien is het instap speed model van Raps. Zulke schoenen zitten knetterstrak om je enkel voor optimale fit. Ze zijn ook thermisch vervormbaar om je enkel waardoor het nog beter past..
Het frame dat je liet zien is een 3x100 + 1x90 frame en daardoor niet hoger als een normaal 90 frame. Nadeel is 1 afwijkend wieltje en dat is lastig met slijtage e.d.

Ik zou of voor een nieuwe set gaan, of voor een laag frame met gelijke afmeting wielen -> 5x80 of 5x84.
pi_35991572
Ok, als twee ervaringsdeskundigen het zeggen dan ben ik overtuigd Ik moet inderdaad eens naar een winkel. Er zit wel een bij mij in de buurt. Ik kan me voorstellen dat een vierwiels frame wel wat handelbaarder is en misschien ook wat lichter en dat daarom veel mensen overstappen. Is dat ook zo of klopt dat ook niet.??

Fd
pi_35991787
het is inderdaad ietsje minder zwaar, en voor de lengte... 5x80 = 4x100, maar zowel 80/84 als 100 mm frames zijn verkrijgbaar in meerdere lengte maten. Ga maar naar een goede winkel en laat je daar informeren (en vooral testen), je hebt namelijk ook nog 5x90 mm frames, 4x110 mm, 2x100+2x110, 5x90, 4x100+1x90
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')