Mijn vriendin is ook altijd erg blij met platzkart die neemt ze altijd vanuit Dnepropetrovsk naar Kiev en andersom, bevalt haar altijd erg goed.quote:Op woensdag 6 juli 2005 05:14 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn vriendin is deze week aan het kamperen in de Karpaten (bij L'viv in het westen) met een groep vrienden: ook een uitermate geschikte locatie.
@Ivo: ze heeft het stukje Donetsk-Kiev deze keer ook in een Platzkart wagon gereden en het was haar deze keer wel goed bevallen omdat ze met een grote groep vrienden waren. Normaal vindt ze het niet leuk om alleen in platzkart te reizen.
Ze komt over een weekje naar Nederland, hoera, maar dat terzijde.
Jup.quote:Ik tank Euro loodvrij, misschien een domme vraag, maar kennen ze dat daar ook?
Ze zijn best slecht. Slechter dan Belgie maar het is niet dat er om de meter een krater ligt. Misschien om de 5 kilometer.quote:En zijn de wegen echt zo slecht als mensen zeggen? Of welke wegen zijn in verhouding wel goed?
Superdeluxe westerse auto's met westers kenteken zijn sowieso 'hot' in Oekraine. De beste voorzorgsmaatregel is om het niet in het zicht van iedereen te parkeren.quote:Zijn jullie niet bang dat jullie auto gestolen wordt? Wat zijn voorzorgsmaatregelen die jullie nemen?
De wegen zijn dan misschien wel slecht maar taknstations in overvloed, om de kilometer zag ik wer wel een vanuit de bus :S was niet normaal meer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:16 schreef loekie3 het volgende:
Bedankt voor de info voor zover. Het is erg leuk om over van alles te lezen.
Ik schrok wel van de prijs van de Tjernobyl excursie; ¤ 150,00 p.p!!
Toch ben ik ook erg benieuwd naar de plannen van Henk-Wim en Ballebek. Ik wil namelijk ook met de auto gaan en hoor soms verhalen als zouden er weinig tankstations zijn. Ik tank Euro loodvrij, misschien een domme vraag, maar kennen ze dat daar ook?
En zijn de wegen echt zo slecht als mensen zeggen? Of welke wegen zijn in verhouding wel goed?
Iets anders, ik lees overal over bewaakte parkeerplaatsen en dat (westerse) auto's vaak gestolen worden. Zijn jullie niet bang dat jullie auto gestolen wordt? Wat zijn voorzorgsmaatregelen die jullie nemen bijvoorbeeld?
Groet
Loekie3, ik ben van plan medio augustus een Chernobyltour te gaan doen, samen met mijn reisgenoot. Bij zo'n tour geldt; hoe meer er meegaan, hoe goedkoper het per persoon wordt. Dus als we tegelijk zouden gaan, zou het minder kosten..quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:16 schreef loekie3 het volgende:
Bedankt voor de info voor zover. Het is erg leuk om over van alles te lezen.
Ik schrok wel van de prijs van de Tjernobyl excursie; ¤ 150,00 p.p!!
Toch ben ik ook erg benieuwd naar de plannen van Henk-Wim en Ballebek. Ik wil namelijk ook met de auto gaan en hoor soms verhalen als zouden er weinig tankstations zijn. Ik tank Euro loodvrij, misschien een domme vraag, maar kennen ze dat daar ook?
En zijn de wegen echt zo slecht als mensen zeggen? Of welke wegen zijn in verhouding wel goed?
Iets anders, ik lees overal over bewaakte parkeerplaatsen en dat (westerse) auto's vaak gestolen worden. Zijn jullie niet bang dat jullie auto gestolen wordt? Wat zijn voorzorgsmaatregelen die jullie nemen bijvoorbeeld?
Groet
Helaas toch wel, misschien dat je het geluk hebt dat je net op de wegen waar je op rijd geen hele diepe kraters vindt, maar toen ik bijv. op het kleine stukje Kiev - Zhytomir reed, toch niet een van de onbelangrijkste verbindingswegen, moesten we 3 keer van baan verwisselen (zeg maar, snelweg oversteken) omdat er een stukje snelweg afgezet was ivm kraters. Dus het devies is: maak het niet te dramatisch maar hou *wel* met het ergste rekening.quote:Wij zullen vrijwel alleen de hoofdwegen berijden en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat die vol onbegaanbare plekken en gaten zullen zitten. Sommige verhalen gaan over zulke gaten in de weg, van wel 50cm diep, dat je vol in de remmen moet om niet je auto in puim te rijden... Dat *kan* toch niet op een snelweg zijn?!
Laat je wel zeker weten dat alle wegen die je van plan bent te berijden erop staan. Oost Europa is extreem belabberd in het aanleveren van kaarten voor GPS programma's, dus maak voordat je gaat een zeer goede vergelijking met de papieren kaart.quote:Daarbij twijfel ik of ik AND Routeplanner Europa 2006 ga kopen. Dat icm met mijn GPS-ontvanger zou ideaal zijn, ook omdat we alleen op hoofdwegen gaan rijden. Plaatsnaamborden in het Latijnse schrift staan slechts om de 200 km ofzo. Dus verkeerd rijden kan je zo 400 km kosten...
Ik weet van 2 vrienden van me beide apart vorige week naar Oekraine zijn gegaan per minibus, dat ze resp. 8.5 en 9.5 uur voor de Pools-Oekraiense grens hebben gestaan. Komt vaak voor, alhoewel de gemiddelde wachttijd toch iets minder dan de helft zou moeten zijn. Heb je hier in je planning rekening mee gehouden?quote:Vanuit Polen in 1 dag naar Kiev.
OK, we zullen zien. Ik ben erg benieuwd en vind dit toch wel een van de charmes van deze vakantie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:32 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas toch wel, misschien dat je het geluk hebt dat je net op de wegen waar je op rijd geen hele diepe kraters vindt, maar toen ik bijv. op het kleine stukje Kiev - Zhytomir reed, toch niet een van de onbelangrijkste verbindingswegen, moesten we 3 keer van baan verwisselen (zeg maar, snelweg oversteken) omdat er een stukje snelweg afgezet was ivm kraters. Dus het devies is: maak het niet te dramatisch maar hou *wel* met het ergste rekening.
We hebben ook een gewone papieren kaart achter de hand. Ik wil software met name gebruiken om te positioneren, niet om te navigeren. Dus dat we een beetje zien waar we rijden en of we goed zitten.quote:Laat je wel zeker weten dat alle wegen die je van plan bent te berijden erop staan. Oost Europa is extreem belabberd in het aanleveren van kaarten voor GPS programma's, dus maak voordat je gaat een zeer goede vergelijking met de papieren kaart.
Yep. Extra geld beschikbaar om een vlotte doorstroom te garanderenquote:Ik weet van 2 vrienden van me beide apart vorige week naar Oekraine zijn gegaan per minibus, dat ze resp. 8.5 en 9.5 uur voor de Pools-Oekraiense grens hebben gestaan. Komt vaak voor, alhoewel de gemiddelde wachttijd toch iets minder dan de helft zou moeten zijn. Heb je hier in je planning rekening mee gehouden?
Waarom wordt het onderstel verwisseld ipv overstappen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef du_ke het volgende:
Met de trein heeft het zeker een uur of 4 geduurd van het station in Polen naar het station in Oekraïne Maar dat was inclusief het verwisselen van het onderstel.
Moest je tijdens die 1-3 uur op je plek blijven zitten of kon je ook ff naar buiten toe?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef DJJoris het volgende:
8 tot 9.5 uur lijkt mij persoonlijk ook weer een beetje overdreven, met de grote bus hebben wij er tussen 1-3 uur gestaan en dat is inclusief problemen met iemand met honden en iemand zonder visum. Extra geld helpt denk ik niet echt, ze zijn nu eenmaal gewoon zo ontzettend traag daar vooral als ze even een extra controle van de bagage doen
Zomertijd, Joris, zomertijd.....quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef DJJoris het volgende:
8 tot 9.5 uur lijkt mij persoonlijk ook weer een beetje overdreven, met de grote bus hebben wij er tussen 1-3 uur gestaan en dat is inclusief problemen met iemand met honden en iemand zonder visum. Extra geld helpt denk ik niet echt, ze zijn nu eenmaal gewoon zo ontzettend traag daar vooral als ze even een extra controle van de bagage doen
Goede vraag comfort zal er inderdaad mee te maken hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:36 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Waarom wordt het onderstel verwisseld ipv overstappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |