de enzo is 1 grote spoilerquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:29 schreef piet_pelle het volgende:
Een andere spoiler zeg je, de huidige Enzo heeft helemaal geen spoiler.
Anders lees jij even de AV wat beter door. In dat berichtje staat helemaal niks. Er staat dat het 'uit kringen van liefhebbers' bevestigd is. Nou, wat zegt dat dan? Liefhebbers zijn geen fabrieksinsiders, en de fabriek heeft helemaal niks gezegd over een super-Enzo. Er komt wel een speciale Enzo, of misschien is deze er al. Nummer 400 op een vooraf gelimiteerde oplage van 399 waarvan de opbrengst naar Azie gaat. Misschien dat ze daarmee in de war zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:20 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Je kunt beter OP goed doorlezen ipv als eerste proberen te reageren.
Staat in de autovisie, bij het nieuws.
Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 09:46 schreef Argento het volgende:
[..]
Anders lees jij even de AV wat beter door. In dat berichtje staat helemaal niks. Er staat dat het 'uit kringen van liefhebbers' bevestigd is. Nou, wat zegt dat dan? Liefhebbers zijn geen fabrieksinsiders, en de fabriek heeft helemaal niks gezegd over een super-Enzo. Er komt wel een speciale Enzo, of misschien is deze er al. Nummer 400 op een vooraf gelimiteerde oplage van 399 waarvan de opbrengst naar Azie gaat. Misschien dat ze daarmee in de war zijn.
Eerst maar ns de opvolger van de 575 afwachten.
Die gozer uit utrecht en die "user" die maar op bleef scheppen over zijn ritje in die Enzo (das dus Enzo nr 399 zoals te zien is in het filmpje)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.
Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten
Ja die bedoel ik dus ookquote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:35 schreef MewBie het volgende:
[..]
Die gozer uit utrecht en die "user" die maar op bleef scheppen over zijn ritje in die Enzo (das dus Enzo nr 399 zoals te zien is in het filmpje)
Met die puddingkop achter het stuur en die andere nozem met hun loze commentaar... bwehehehequote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:03 schreef Hugster het volgende:
ja dat weet ik
Ik ging ff offtopic over de Utrechtse Enzo
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Met die puddingkop achter het stuur en die andere nozem met hun loze commentaar... bwehehehe
Moet je het weer verklappenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:23 schreef ThaFreak het volgende:
1 april
soms moet het eruit hequote:
maybe is het 1 april toch een 1 april grap en dan is het toch waarquote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:31 schreef MewBie het volgende:
[..]
Had die arme jongen toch nog ff lekker door laten dromen
m'kay... dan is dus de grap dat ze iedereen lieten denken dat het een grap was maar daarom dus geen grap isquote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:38 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maybe is het 1 april toch een 1 april grap en dan is het toch waar
yupz en dan op 2 aprilquote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
m'kay... dan is dus de grap dat ze iedereen lieten denken dat het een grap was maar daarom dus geen grap is
oe don't hurt my feelingsquote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef ook_gek het volgende:
ThaFreak is 1 grote grap
Nou, er staat toch echt dat het ' in liefhebberskringen' wordt bevestigd. Ik weet niet wie jij zoals tot liefhebbers rekent, maar ga er maar vanuit dat daar geen fabrieksinsiders mee worden bedoeld. Kortom, deze informatie is allerminst betrouwbaar omdat de gemiddelde liefhebber niet eens weet wat Ferrari zoal uitvreet. Vager dan dit kan de bron niet zijn en hoe suggestief Autovisie die bron ook gebruikt, het is vrij helder dat het verhaal over de super-Enzo vooralsnog slechts een verhaal is.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:23 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Dan moet je hem beter gaan lezen (artikel van vorige week). Het is door Ferrari bevestigd (sic, zoals het staat), anders zou je oost-indisch doof zijn aan je ogen.
Het is in ieder geval zeker dat-ie nog sneller wordt..
Zoals ik al zei: nummer 400 is bedoeld als extra exemplaar bovenop de reguliere oplage, waarvan de opbrengst bedoeld is voor de slachtoffers van de vloedgolf in Azie. Liefdadigheid dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.
Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten
dat wist ik niet van die 399. Ik mag aan nemen dat ergens wel staat welk nummer auto je hebt?quote:Op zondag 20 maart 2005 01:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: nummer 400 is bedoeld als extra exemplaar bovenop de reguliere oplage, waarvan de opbrengst bedoeld is voor de slachtoffers van de vloedgolf in Azie. Liefdadigheid dus.
Die traditie waar je het over hebt lijkt mij overigens nogal onzinnig. Ik geloof niet dat er ergens een zijhal van de fabriek bestaat waar allemaal halfafgebouwde Ferrari's staan. Gewoon zon stompzinnige urban legend. Enzo heeft ooit ns gezegd dat je -om er zeker van te zijn om het maximale aantal te verkopen, en dat de auto altijd gewild blijft- altijd 1 exemplaar minder moet bouwen dan je kunt verkopen. Gewoon een marketing one-liner, en Enzo was geen coureur, geen ingenieur, maar hij wist heel goed hoe hij zn produkt aan de man moest brengen.
Overigens bezit Marijn niet Enzo nr 399. Die plaquette zit in iedere Enzo en geeft slechts het oplage-aantal weer (wat dus achterhaald is op het moment dat nummer 400 klaar is). De Enzo met een van de hogere chassisnummer verkeert in Amerika. Dikke kans dat dat dan nr 399 is.
juist niet die maserati is een andere soort auto.quote:Op zondag 20 maart 2005 10:40 schreef MaximumRush het volgende:
Volgens mij is dit een antwoord van Ferrari op de Maserati MC12.
Hun hebben een nog mindere collectie van 50 auto's en daar moet Ferrari natuurlijk overheen lijkt mij.
5quote:Op zondag 20 maart 2005 01:53 schreef alsem het volgende:
hoeveel enzo's zijn er in nederland dan?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=10953107&p_type_lijst=RL&o_id=2337857quote:Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1
En de andere 2 weet ik niet.
In elk geval John Bosch (Barron Connor), maar die staat op Luxemburgs kenteken. Volgens mij staat er geeneen op Nederlands kenteken. Die van Marijn en Kroymans staan allebei op dealerplaten. Die van Munsterhuis ken ik niet.quote:Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1
En de andere 2 weet ik niet.
Carrosserie: Bedrijfswagen??? Je kan er niet eens een voetbal mee vervoeren, laat staan bedrijfsspullen.quote:Op zondag 20 maart 2005 15:18 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=10953107&p_type_lijst=RL&o_id=2337857
munsterhuis heeft een zwarte staan. Kroymans heeft een rode met gele teller platen en marijn heeft een "normale" rode.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:52 schreef Argento het volgende:
[..]
In elk geval John Bosch (Barron Connor), maar die staat op Luxemburgs kenteken. Volgens mij staat er geeneen op Nederlands kenteken. Die van Marijn en Kroymans staan allebei op dealerplaten. Die van Munsterhuis ken ik niet.
van wie was die ene die ze op de rai hadden neergezet?quote:Op zondag 20 maart 2005 19:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
munsterhuis heeft een zwarte staan. Kroymans heeft een rode met gele teller platen en marijn heeft een "normale" rode.
Maar er zijn er 5 in nederland waar oh waar zullen die staan
edit, laat maar, ik lees net dat het een grap isquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:17 schreef Dikke.Bertha het volgende:
ze hebben een speciaal team wat moet uitzoeken wie de Super-Enzo mag kopen.
duits kenteken zoals de carrera gt toch?quote:Op zondag 20 maart 2005 21:53 schreef alsem het volgende:
[..]
van wie was die ene die ze op de rai hadden neergezet?
dit is Carmediation. voor hem maken wij auto's klaar. maar hij bemiddelt slechts.(nouja hij heeft een kleine voorraad) dus deze auto is ergens vandaan te halen voor bemiddeling.quote:Op zondag 20 maart 2005 15:18 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=10953107&p_type_lijst=RL&o_id=2337857
Ik zou het niet weten, ik heb nooit een Enzo gekocht, maar die klanten die hem direct van de fabriek kochten, die zullen ongetwijfeld hun persoonlijke wensen hebben opgegeven.quote:Op maandag 21 maart 2005 02:00 schreef yup het volgende:
Uhh Hugster.
Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch?
Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden...
Dus ook hoe hij schakelt.
Hoe ik erin kan zitten.
De kleuren van alles wat ik wil.
Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan
Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)...
Ja maar dit komt na de koopbeslissingquote:Op maandag 21 maart 2005 02:00 schreef yup het volgende:
Uhh Hugster.
Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch?
Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden...
Dus ook hoe hij schakelt.
Hoe ik erin kan zitten.
De kleuren van alles wat ik wil.
Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan
Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)...
Nee, maar waarschijnlijk wel zoveel ferrari's...quote:Op maandag 21 maart 2005 13:57 schreef t0n het volgende:
dus ji komt vertellen dat er 133031 enzo's gemaakt zijn?
Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???quote:Op maandag 21 maart 2005 12:52 schreef Hugster het volgende:
[..]
Na de koopbeslissing is hij uiteraard volledig te customizen Frits Krooymans heeft bijvoorbeeld gele wijzerplaten in het dashboard
[afbeelding]
nou vooruit omdat jij het bentquote:Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???
Als je het Enzo-register erop naslaat, dan zie je dat er een behoorlijk aantal Enzo's zijn met een hoger nummer. Die zijn dus later van de band gerold dan deze Enzo, zodat deze Enzo in elk geval niet nr 399 (en dus de laatste c.q. een na laatste) is.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:15 schreef t0n het volgende:
Precies, maar dat verteld dus niets over welk nr Enzo het is.
West Coast Customs heeft ns een Enzo onder handen genomen, maar qua uiterlijk werden eigenlijk alleen de wielen aangepast.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???
Omdat vele nagebouwd zijn, zoals dat het geval is met GT40, so simple.quote:Op maandag 21 maart 2005 21:51 schreef Argento het volgende:
En het is inderdaad het aantal gebouwde Ferrari's, ofschoon Ferrari's administratie nooit helemaal secuur is bijgehouden. Geldt ook voor overijverige restaurateurs. Zo zijn er vandaag de dag meer 250 LM's bekend dan er ooit de fabriek hebben verlaten. Go figure...
Nee, zo simpel ligt dat niet. Jij hebt het over replica's, maar niet elke auto die vandaag de dag als 250 LM wordt gepresenteerd is zondermeer als replica te ontmaskeren. Het komt wel vaker voor dat meerdere eigenaren beweren dat hun Ferrari een bepaalde (dezelfde) identiteit heeft en vaak is niet zo eenvoudig vast te stellen wie de waarheid spreekt.quote:Op maandag 21 maart 2005 22:10 schreef Dikke.Bertha het volgende:
[..]
Omdat vele nagebouwd zijn, zoals dat het geval is met GT40, so simple.
Ze bouwen altijd dat soort aantallen omdat Enzo Ferrari himself altijd zei dat je 1 auto minder moet bouwen dan je eigenlijk zou kunnen verkopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.
Die van Munsterhuis is toch afgefakkeld in die brand pas geleden?quote:Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1
En de andere 2 weet ik niet.
Volgens mij stond die er toen niet meerquote:Op maandag 21 maart 2005 23:36 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die van Munsterhuis is toch afgefakkeld in die brand pas geleden?
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:04 schreef Otpor het volgende:
Ik kan er nix aan doen, ik vind het gewoon een supermooie bak.
Zo persoonlijk reageren is zo 1999....quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
Welke normale idioot koopt een Enzo dan ook voor z'n looks.....quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:55 schreef alsem het volgende:
[..]
eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..
deze?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef VanDread het volgende:
DIe ronkende huilende brullende V12 achter je aarsch!!!!!!!!
hmmmmmmmmmm *goosbumps*
Pff, de meeste bezitters zijn aloude ferrariverzamelaars die zo'n ding op voorhand aanschaffen OMDAT het een ferrari is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:52 schreef ook_gek het volgende:
mensen mensen het gaat niet om het uiterlijk van de auto. Het gaat om dat geen wat het kan. Elk stukje body heeft een functie. Dat is wat deze auto doet onderscheiden van de rest van de auto,s
heb zelf het italiaanse persbericht gelezen aangezien ze de vertaling wel eens verneuken....quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
Wat ik uit het artikel haal is dit ook een soort rijdend laboratorium... Zegt naar mijn idee helemaal niks over het uiteindelijke ontwerp...
Heb het meteen maar ff vertaald voor je... wel zo makkelijk...quote:Trouwe Ferrari klanten kunnen testrijder worden door deel te nemen aan het FXX-project. De FXX is een geavanceerde GT die model staat voor toekomstige supersportwagens van Ferrari.
In totaal 20 klanten kunnen deel uitmaken van Team Ferrari door één van de twintig te produceren prototypes te kopen. Het prototype vormt de basis waarop de specificaties voor toekomstige, extreme modellen worden opgebouwd. De auto is niet gehomologeerd voor het gebruik op de openbare weg en wordt ook niet voor de autosport ingezet. De FXX wordt alleen exclusief op het circuit gebruikt als onderdeel van een speciaal en doorlopend R&D-programma, waarvan deze eerste groep van relatietestrijders deel uitmaakt. De feedback van deze rijders wordt vergeleken met die van Michael Schumacher, Rubens Barrichello en de professionele Ferrari-testrijders.
De FXX is voorzien van een 800 pk sterke 6,3 liter V12 krachtbron. Veel onderdelen zijn geleend uit de Formule 1. De technische basis van de versnellingsbak is bijvoorbeeld bijna gelijk aan de Formule 1 auto’s. In minder dan 100 milliseconden kan de sequentiële bak van verzet wisselen
Op een forum mag je toch je mening geven, nou dat doe ik dus. Het is overigens niet persoonlijk bedoeld tegenover Otpor...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
Zeker weten, ben gewoon geen ferrari liefhebber, alhoewel ze ook heel mooie modellen hebben, zoals de 360, de 430 en de 355 bijvoorbeeld. Die zou ik graag op de oprit hebben staan.... Aston Martin vind ik ook heel mooi, net zoals maserati, en pak 'm beet, een SLR McLaren....quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:55 schreef alsem het volgende:
[..]
eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..
dat wordt hem niet. dat is hem.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:25 schreef dubidub het volgende:
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest.
Ander lees je het topic even. Of nee, je hoeft maar een post of zeven boven je te kijken.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:25 schreef dubidub het volgende:
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest.
Phew...quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:55 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Op een forum mag je toch je mening geven, nou dat doe ik dus. Het is overigens niet persoonlijk bedoeld tegenover Otpor...
Dat heb jij al even bekeken in je glazen bol ? Over 4 jaar geen auto's met verbrandingsmotoren meerquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:19 schreef Steve-O het volgende:
die pas over een jaar of 4 uitkomt en daarmee waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn (Auto met verbrandingsmotor )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |