abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25552919
Al jaren houd ik een hoekje in mijn geheugen vrij, voor de naam Deepak Chopra. Ik ben benieuwd naar meningen over de opvattingen en ideeën van deze man, evenals tips om met zijn werk te beginnen.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_25553499
Kun je in het kort de ideeen van die man beschrijven?
pi_25553511
quote:
Deepak Chopra is medicus en afgestudeerd als endocrinoloog. Hij combineert een oude Indiaase filosofie met de westerse. Zijn meest succesvolle boek is: The Seven Spiritual Laws of Succes

Chopra was een aanhanger van Maharishi Mahesh Yogi (Transcendente Meditatie en zetelend in Limburg)..

Chopra heeft 7 wetten voor het succes bepaald:

De wet van de pure potentialiteit (puur bewustzijn brengt ons in contact met kennis en wijsheid)
De wet van het geven en ontvangen
De wet van het 'karma', ofwel oorzaak en gevolg
De wet van de minste weerstand (met de stroom mee gaan)
De wet van intentie en wens
De wet van het afstand nemen
De wet van het doel in het leven

Literatuurlijst

Journey into Healing
Quantum Healing
Ageless Body, Timeless Mind
The Seven spiritual Laws of Succes
The Path to Love
http://www.newfrontier.com/1/chopra.htm

http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2004/10/er_is_meer.html

http://www.kimbervie.nl/divers/chopra.htm

Gewoon even gegoogled, een zetje voor de mensen die niet willen zoeken.
En om er iets zinnigs over te kunnen zeggen moet ik het zelf eerst ook nog even doorlezen.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_25556646
Ik heb me ooit wel in de man verdiept en vind hem wel integer en okay overkomen. Maar op zich zijn al die ideeen van dit soort goeroe's nogal uitwisselbaar. Het is altijd net weer even anders, afhankelijk van cultuur en afkokmst. Maar dat geeft op zich niks. Het klinkt alleen zo snel zo dogmatisch, al die wetten bijvoorbeeld.

Maar de man heeft een bijzondere uitstraling, net als veel andere goeroe's. Zoals die Vietnamese monnik die in Frankrijk zit in Plumvillage.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:24:42 #5
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_25558194
Het zoveelste New-Age verhaaltje.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:05:31 #6
17928 averty
Retroactief ziener
pi_25559421
Als het wetmatigheden zijn, zijn ze te testen.

Wat denken jullie dat er uitkomt?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_26162056
Ik vind het ook een zeer integere man. Ik heb een aantal boeken van hem gelezen en heb ook een meditatie cusus gevolgd aan het Nederlandse Deepak chopra intituut in diemen, wordt gegeven door Patty Harpenau, ook een heel bijzonder persoon. Momenteel ben ik in het boek: Synchronisch leven bezig; een op diepgaan maar tegelijkertijd goed te lezen boek over onderzoek naar toevalligheden waar we vaak mee te maken krijgen. Hij is geen new age zweefguru maar komt met wetenschappelijke feiten met betrekking tot meditatie, telepatie en het potentieel wat we als mens kunnen bereiken. Buiten zijn boeken heeft hij ook meditatie cd's, en voor degene die geinterreseerd zijn in het ontwikkelen van zijn of haar spiritualiteit, raad ik aan om eens iets van hem te lezen.
Kijk ook eens op de leidse marktplaats. www.leiden12.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')