abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_25547391
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar mensen die altijd keurig in pak een bedelaar voorbij lopen of een of ander excuus hebben om niet eens ¤0,10 te geven met smoesjes als" ik heb alleen groot geld " of " ik geef al genoeg,ga maar werken " heb ik altijd flink de tering gescholden alsof de meesten er wat aan kunnen doen dat ze op straat zwerven.Daarnaast zijn we niet op de aarde gezet om als kleine associale,egoitische Hitler's in spe anderen mensen het leven moeilijker danwel lastiger te maken dan het al is.
Maar....ik vandaag, in redelijk goede bui zag, zag een hele oude zwever bedelen en dacht: " kom laat me eens de goede samaritaan uithangen en die vent zijn dag eens heel goed maken "
Ik benaderde hem en hij vroeg natuurlijk om kleingeld voor wat koffie en ik zei: " je hebt zeker echt honger ed.?" Ja,dat had hij want hij had al 2 dagen niks stevigs gegeten dan alleen wat magare soep bij het Leger Des Heils.Ik zei: "wacht maar ff hier,ik ben zo terug"
Ik naar de dichstbijzijnde AH,haal 3 sandwich-pakken belegd met tonijn,kaas/tomaat/sla en krokante kip,1 pak jus d'orange,appelsap en een portie bananen van de rekken en loop nog an passnat ff de Surinaamse snackbar binnen en bestel voor die vent een warme maaltijd als in moksie-meti en 3 warme broodjes met kerrykip,kouseband garnalen en ei.
Totale kosten: ¤ 30,-
Afijn, ik naar buiten,en zie hem een stuk verderop staan en overhandig hem alle waar en leg uit dat hij hij hier flink wat eetwaren heeft die hij straks rustig op een bankje kan zitten op eten en de rest(AH waar) vanavond en morgen kan nuttigen.
Kortom...een kostelijk maal en etensvoorraad.
Wat zegtie na alles in ontvangst te hebben genomen?

" Mooi,maarre....hebbie nog een euro over 2 voor me?"

Wat een ondankbare hond en hoe durven ze als je ze net ruim bevoorraad hebt!
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 17:49:15 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_25547552
Want van etenswaar kun je geen alcohol of drugs kopen
pi_25547683
Ook meegemaakt zoiets meegemaakt in Amsterdam.
Zwerver vraagt mij of ik 2 euro voor hem heb, zielig verhaal, al een paar dagen lang niet gegeten. Ik in een goede bui (loon net gestort enzo) geef die knakker 5 euro en zeg er nog bij "Ga er nou geen drugs voor kopen hé!" Hij van "Nee natuurlijk niet!"
Wij verder naar het Waterlooplein. Op de terugweg nog even naar de coffieshop om een joint te halen. Komen we daar binnen en wie zit daar aan de bar aan een vette joint te hijsen? Die zelfde zwerver!!

Hij nog vrolijk zwaaien ook!
Van mij krijgen ze geen cent meer!
pi_25548095
Pff zo zie je maar weer, nix geven die gasten
Oke er zitten misschien ook goede bij, maar je weet het niet meer wie de goede zijn. Tenzei je ze kent ofzo.
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:25:35 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25548271
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:51 schreef ChrisJX het volgende:
Want van etenswaar kun je geen alcohol of drugs kopen
precies....
zee nobel gedacht en gedaan, maar het schiet zijn doel voorbij....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:39 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25548337
Als je aan die gasten gaat geven ben je gewoon echt een naieveling... Ga een beetje dope op alcohol sponsoren!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:36:44 #8
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_25548510
...dat je er nog in trapt.....
zo goed..?
pi_25548533
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ook meegemaakt zoiets meegemaakt in Amsterdam.
Zwerver vraagt mij of ik 2 euro voor hem heb, zielig verhaal, al een paar dagen lang niet gegeten. Ik in een goede bui (loon net gestort enzo) geef die knakker 5 euro en zeg er nog bij "Ga er nou geen drugs voor kopen hé!" Hij van "Nee natuurlijk niet!"
Wij verder naar het Waterlooplein. Op de terugweg nog even naar de coffieshop om een joint te halen. Komen we daar binnen en wie zit daar aan de bar aan een vette joint te hijsen? Die zelfde zwerver!!

Hij nog vrolijk zwaaien ook!
Van mij krijgen ze geen cent meer!
Wehe
Is toch algemeen bekend dat je ze gewoon eten moet geven, desnoods koop je het voor ze terwijl ze erbij staan als ze om 'eten' vragen. Dus als je volgende keer gul voelt, weet je dat ook weer
pi_25548634
met een tray euroshoppers was die zwerver veel blijer geweest en je was nog eens goedkoper uit geweest ook.
Jupiler is goed
pi_25548661
Eigen schuld.
Dat klotetuig moet je helemaal niks geven


Maarreh. wat heb je nou eik. daarna gedaan? alsnog dat eten gegeven
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_25548678
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:45 schreef kippiej het volgende:
Eigen schuld.
Dat klotetuig moet je helemaal niks geven


Maarreh. wat heb je nou eik. daarna gedaan? alsnog dat eten gegeven
Voor straf al dat eten weer terug brengen
Jupiler is goed
pi_25548699
30 euro
pi_25548825
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:47 schreef Poepoog het volgende:
30 euro
Inderdaad
Daar ken je 7 en een half pakkie peuken voor kopen!
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_25548829
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:55 schreef kippiej het volgende:

[..]

Inderdaad
Daar ken je 7 en een half pakkie peuken voor kopen!
a.k.a. 150 peuken!
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_25548884
Je moet ze uberhaupt niets geven..ze gaan maar werken met die luie reet!
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:58:48 #17
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_25548893
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:45 schreef i-spy24 het volgende:
Daarnaast zijn we niet op de aarde gezet om als kleine associale,egoitische Hitler's in spe anderen mensen het leven moeilijker danwel lastiger te maken dan het al is.
Had ik net een mooi doel in m'n leven gevonden, is het weer niet goed.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:24:32 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25549482
Gewoon zorgen dat je een keer een appel in je zak hebt en die geven.
Are you nuts??
pi_25549650
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ook meegemaakt zoiets meegemaakt in Amsterdam.
Zwerver vraagt mij of ik 2 euro voor hem heb, zielig verhaal, al een paar dagen lang niet gegeten. Ik in een goede bui (loon net gestort enzo) geef die knakker 5 euro en zeg er nog bij "Ga er nou geen drugs voor kopen hé!" Hij van "Nee natuurlijk niet!"
Wij verder naar het Waterlooplein. Op de terugweg nog even naar de coffieshop om een joint te halen. Komen we daar binnen en wie zit daar aan de bar aan een vette joint te hijsen? Die zelfde zwerver!!

Hij nog vrolijk zwaaien ook!
Van mij krijgen ze geen cent meer!
Hehe, was jij dat! Nog bedankt voor die 5 euro !
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:14:38 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25552477
Die man wilde gewoon nóg dankbaarder zijn
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25552538
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:45 schreef i-spy24 het volgende:
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar mensen die altijd keurig in pak een bedelaar voorbij lopen of een of ander excuus hebben om niet eens ¤0,10 te geven met smoesjes als" ik heb alleen groot geld " of " ik geef al genoeg,ga maar werken " heb ik altijd flink de tering gescholden alsof de meesten er wat aan kunnen doen dat ze op straat zwerven.Daarnaast zijn we niet op de aarde gezet om als kleine associale,egoitische Hitler's in spe anderen mensen het leven moeilijker danwel lastiger te maken dan het al is.
Maar....ik vandaag, in redelijk goede bui zag, zag een hele oude zwever bedelen en dacht: " kom laat me eens de goede samaritaan uithangen en die vent zijn dag eens heel goed maken "
Ik benaderde hem en hij vroeg natuurlijk om kleingeld voor wat koffie en ik zei: " je hebt zeker echt honger ed.?" Ja,dat had hij want hij had al 2 dagen niks stevigs gegeten dan alleen wat magare soep bij het Leger Des Heils.Ik zei: "wacht maar ff hier,ik ben zo terug"
Ik naar de dichstbijzijnde AH,haal 3 sandwich-pakken belegd met tonijn,kaas/tomaat/sla en krokante kip,1 pak jus d'orange,appelsap en een portie bananen van de rekken en loop nog an passnat ff de Surinaamse snackbar binnen en bestel voor die vent een warme maaltijd als in moksie-meti en 3 warme broodjes met kerrykip,kouseband garnalen en ei.
Totale kosten: ¤ 30,-
Afijn, ik naar buiten,en zie hem een stuk verderop staan en overhandig hem alle waar en leg uit dat hij hij hier flink wat eetwaren heeft die hij straks rustig op een bankje kan zitten op eten en de rest(AH waar) vanavond en morgen kan nuttigen.
Kortom...een kostelijk maal en etensvoorraad.
Wat zegtie na alles in ontvangst te hebben genomen?

" Mooi,maarre....hebbie nog een euro over 2 voor me?"

Wat een ondankbare hond en hoe durven ze als je ze net ruim bevoorraad hebt!
je meent toch niet serieus dat je dat hebt gedaan he
pi_25552730
30 euro, Dames en Heren deze man komt niet van deze aardkloot.

Wie geeft er nu z'n zuurverdiende 30 euro aan een verpauperde man waarvan je vantevoren al weet dat ze er:

- Drugs/Alcohol van kopen
- Er geen beter bestaan op na houden
- 10 minuten van leven.

Ik zou deze man in kwestie sowieso geen stuiver gegeven hebben.

Maar je denkt aan je medemensch!
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:42:29 #23
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_25553203
Zo'n zwerver staat daar niet te beden om een kopje koffie te halen, dat begrijpt elke randjosti toch wel? Natuurlijk moet ie zn drugs/alcohol kopen. Dat krijgt ie niet van het Leger des Heils...
pi_25555170
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:45 schreef i-spy24 het volgende:
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar mensen die altijd keurig in pak een bedelaar voorbij lopen of een of ander excuus hebben om niet eens ¤0,10 te geven met smoesjes als" ik heb alleen groot geld " of " ik geef al genoeg,ga maar werken " heb ik altijd flink de tering gescholden alsof de meesten er wat aan kunnen doen dat ze op straat zwerven.Daarnaast zijn we niet op de aarde gezet om als kleine associale,egoitische Hitler's in spe anderen mensen het leven moeilijker danwel lastiger te maken dan het al is.
< Hier word het echt te gek, ff geknipt >
Ja
pi_25556416
Ieder normaal mens met een IQ boven de 75 die in Nederland woont is in staat zowel, werk, een woning en eten te hebben. Dus ja, die stinkzwervers kunnen er wel degelijk iets aan doen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')