abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25516463
http://www.bontvoordieren.nl/informatief.php?item=3&sub=2

Canada wil zeehondenjacht uitbreiden!
Dit jaar gaat de geschiedenis in als het jaar van het grootste bloedbad op het ijs sinds 1967: meer dan 300.000 jonge zeehonden van een paar weken oud werden gedood.
Dit moet stoppen! Bont voor Dieren roept daarom iedereen op om te protesteren. Met het schrijven van een protestbrief naar de Canadese regering helpt u de zeehonden. Stuur de onderstaande brief per email aan de Canadese regering.

Onderaan alleen even je naam en email invullen, zo gedaan en misschien helpt het!
We blijven iig hopen..
  dinsdag 15 maart 2005 @ 02:47:39 #2
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_25516479
Waarom heten die beesten zeehonden? Ze lijken niet eens op honden.

Ik begrijp het niet, net als zeepaarden en zeeleeuwen. Wat is dat, is men te lui om die beesten gewoon een fatsoenlijke naam te geven?
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_25516483
Omdat ze blaffen
  dinsdag 15 maart 2005 @ 02:49:26 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_25516487
Ik ben voor!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 15 maart 2005 @ 02:54:23 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25516498
Tja, zielig, maar er gebeurt zoveel dierenleed... Alleen omdat zeehonden een hoge aaibaarheidsfactor hebben komen mensen zo in het geweer..
pi_25516499
Oja, waarom?
pi_25516507
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:54 schreef Libris het volgende:
Tja, zielig, maar er gebeurt zoveel dierenleed... Alleen omdat zeehonden een hoge aaibaarheidsfactor hebben komen mensen zo in het geweer..
Dat is misschien wel zo, maar zelfs deze diertjes worden nog steeds mishandeld...kan je nagaan hoe andere diersoorten mishandeld worden..
  dinsdag 15 maart 2005 @ 04:01:40 #8
113990 Error51
Zieke geest
pi_25516720
ik ga binnenkort naar Canada... zal er meteen een paar voor jou extra pijnlijk aan hun eind laten komen...

Je hebt teveel van die linkse propaganda tekenfilms gekeken toen je jong was.
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 04:05:11 #9
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_25516726
Leugens!
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_25516727
En over die koeien varkens en kippen hier trekt niemand zn bek open.
Dubbele moraal hebben die groene boomknuffelvriendjes van je.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 15 maart 2005 @ 04:12:22 #11
113990 Error51
Zieke geest
pi_25516752
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:05 schreef Beach het volgende:
quote:
NEW YORK Bij geweld in de regio Darfur
in het westen van Sudan zijn in de
afgelopen anderhalf jaar zeker 180.000
mensen omgekomen.Eerder schatte de VN
het aantal slachtoffers op 70.000.
van NOS teletekst.... vergeet de 180.000 burgers niet!
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 04:16:20 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25516760
Het doet ietwat spammerig aan maar ik weet niet hoe dat hier in F&F gaat.

In ieder geval sta ik wel achter dit soort acties. Verbazingwekkend hoe snel het zelfregulerend mechnisme van de natuur ineens niet meer opgaat als er geld te verdienen is.

Te weinig vis? Geef de zeehonden de schuld.

En dan gaat het nog niet eens over de manier hoe die beesten worden afgeslacht.

We hebben nog een heel stuk te gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 04:17:55 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25516763
quote:
Jij maakt er of/of van. Voor een heleboel mensen is het en/en.
pi_25516766
Ach, onder dat kleine laagje beschaving blijven mensen beesten.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 04:26:00 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25516783
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:18 schreef Beach het volgende:
Ach, onder dat kleine laagje beschaving blijven mensen beesten.
Is dat je manier om je verantwoording af te schuiven?

"Hey ik haal mijn schouders op en loop verder want mensen zijn immers toch gewoon beesten met een laagje vernis"

De praktijk geeft je gelijk, dat geef ik toe. Mensen gedragen zich vrij primitief. Desalniettemin is dat niet iets om je bij neer te leggen lijkt me. En dat is ook zeker geen excuus om dat kleine stukje invloed wat je hebt (want een normaal mens heeft amper invloed op zulke dingen) niet te hoeven gebruiken. Anders is het gewoon een smoes.
pi_25516786
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Is dat je manier om je verantwoording af te schuiven?

"Hey ik haal mijn schouders op en loop verder want mensen zijn immers toch gewoon beesten met een laagje vernis"

De praktijk geeft je gelijk, dat geef ik toe. Mensen gedragen zich vrij primitief. Desalniettemin is dat niet iets om je bij neer te leggen lijkt me. En dat is ook zeker geen excuus om dat kleine stukje invloed wat je hebt (want een normaal mens heeft amper invloed op zulke dingen) niet te hoeven gebruiken. Anders is het gewoon een smoes.
Hoho, het is geen excuus.
Ik hou van de natuur.
Maar er is geoon niks aan te doen in mijn beleving.
Mijn mening telt niet.
Ik kan hoog of laag springen, maar ze worden toch wel doodgeknuppeld.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 04:41:12 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25516799
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:27 schreef Beach het volgende:

Maar er is geoon niks aan te doen in mijn beleving.
De mensen die er wat aan willen doen voor boomknuffelaars uitschelden helpt iig niet nee.
pi_25516833
haha, ik ben geen boomknuffelaar hoor.
Ik voer ook geen gekke acties en ben ook geen vegetarier, dus wees gerust!
Ik doe gewoon wat ik kan, zoals mijn airmiles aan stichting AAP geven, online dingetjes zoals deze.
Ben ook lid van PETA en stem op de Partij voor de dieren.
Ik heb vroeger wat handtekeningen verzameld voor legbatterijkippen en kist-kalveren.
Bij hele simpele dingen zet ik het wel eens op een forum, de meeste mensen zijn wel tegen doodknuppelen van zeehondjes, dus doen ze niet moeilijk over een naam invullen en dan heel makkelijk op verzenden klikken.
Sorry dat het een beetje als spam overkwam, maar s´nachts krijg je op een onderwerp als dit vaak rare reacties, zoals die van error51.
Wat overigens nergens op slaat, want als ze voor jouw neus een zeehondje zullen doodslaan, denk ik toch wel dat je er een paar nachtjes niet van kan slapen

Dus ik wou niet echt een discussie met dit soort kreten.
Ik hoop dat dit topic mag blijven staan in ieder geval, het is niet mijn site dus ik win er niks bij.
Maar bedankt voor de mensen die het ingevuld hebben!
pi_25516842
En als jullie het echt zo erg vinden, dat ik me in dit topic alleen over zeehondjes bekommer heb ik nog heel wat links voor je, over stierenvechten,hondenraces,chinchillafokkerijen, wasbeermishandelingen, kistkalveren, dierenverwaarlozing in Nederland, mishandeling in slachthuizen, slechte paardentransport naar Italie vanuit Nederland om salamiworsten van ze te maken enz. enz.

Je kan er best veel tegen doen online, al zijn het maar kleine dingetjes.
En ik vind niet dat je zo´n boomknuffelaar hoeft te zijn om te helpen, en vlees eten hoort bij ons leven vind ik. Maar de dieren kunnen vooraf wel goed behandeld worden.
pi_25516905
Hoeveel zeehonden zijn er in canada in relatie tot het aantal dood te maken jonge zeehonden? Als de populatie gezond blijft en ze de dieren een beetje normaal doden zie ik geen probleem.
pi_25517084
Maar ze maken ze niet normaal dood, ze knuppelen ze neer. En hun bont wordt verkocht aan domme mensen
pi_25517787
quote:
He weet je wat, laten we ons nergens druk meer om maken, want er gebeurt altijd wel wat anders dat misschien even erg of erger is...

Lekker makkelijk hoor, te makkelijk....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25517875
Waarom krijgen zeehondjes buitensporig veel aandacht? Er zijn meer dieren die op een minder prettige manier worden afgeslacht. Maar zeehondjes roepen nou eenmaal meer gevoelens op dan varkens.

- Jonge zeehondjes hebben van die liever grote ogen
- Ze zien er aaibaar uit (don't try this at home kids, zeehonden bijten je vingers er af als ze de kans krijgen. Zo lief zijn ze niet)
- De omgeving helpt ook niet mee. Bloed in maagdelijk witte sneeuw ziet er nu eenmaal gruwelijk uit.

Het is helemaal waar dat de manier van jagen vreselijk is. Maar waarom krijgen andere dieren die minstens net zo slecht behandeld worden veel minder aandacht?
pi_25517952
Ik zou zo zeggen gooi ze erbij, vind niet dat andere dieren minder aandacht verdienen, helaas is het wel zo dat onbekend onbemind maakt en ook dat mensen bv de vleesindustrie die ronduit walgelijk is maar graag vergeten omdat ze daar zelf gebruik van maken, je wil je niet voorstellen wat er met dat beestje op je bord is gebeurt, je wil gewoon een stukje vlees zien zonder eng gedoe erbij, daty is de praktijk...

Dan zeuren we liever nog even door over het mishandelen en eten van honden in korea en toegegeven dat is walgelijk hoe ze die beesten behandelen voor de slacht, moedwillig zoveel mogelijk pijn toebrengen, maar als we naar onze vleesindustrie kijken dan doen wij het als "beschaafd" land niet echt veel beter...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25518080
Zoals ik al eerder zei, ik wil best wat meer links erin gooien waar je meer acties kunt vinden.
Misschien moet de topictitel dan wat aangepast worden?

http://members.lycos.nl/kischa/index.html
Hier kan je adressen vinden om petities op te sturen naar o.a President Bush en de president van Korea, over mishandelde honden en beren.

Ik ken nog veel meer sites, en wil er best een topic van maken tegen dierenmishandeling, niet alleen tegen zeehondjes.
En ook over hoe de dieren in slachthuizen en vooral tijdens transport behandeld worden.
Zie hier bijv. http://www.gaia.be/nl/transportscript.html

Ik vind trouwens niet dat zeehondjes erg veel aandacht krijgen. Mensen hebben het idee dat dat probleem allang is opgelost door de vele acties. Er was een tijd niks op tv erover, en ook niet in de bladen, dus mensen vergeten het..
Ik hoop dat je de site even doorgelezen hebt, dan zie je dat het doodknuppelen weer volop bezig is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Troeta op 15-03-2005 10:13:37 (link toegevoegd) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')