abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:28:24 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25456568
Het vorige topic was vol, dus nu maar deel III.

De troep die ze al uitbrachten:

1992 - Opiate


1993 - Undertow


1996 - Ænima


2000 - Salival


2001 - Lateralus


En nog een plaatje van dit stelletje lachebekjes:


Lul hier dus verder over deze erg okaye band.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25456608
Wat?! Is Lateralus al uit?!
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:32:19 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25456628
Ik heb tool eigenlijk nooit wat gevonden,
maar aangezien iedereen toch zei dat het zo geweldig was heb ik het maar es gedownload... het staat nu in mijn playlist en een keer in de zoveel tijd komt er een nummertje langs. Ik begin het langzaamaan toch wel te waarderen, maar of ik het nou zo'n über geweldige topband vind als iedereen zegt
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_25456634
Wat een lieve foto
Slaapt winter
en zomer
pi_25456677
De aantal jaren dat tussen de uitgebrachte albums zit, zit daar ook nog iets meetkundigs achter? Anders wachten we straks tot 2012 of zo?
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:42:43 #6
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25456774
Ik heb Tool gezien in Nijmegen op het festival!
Schitterend zoals ie zich gepaint had
Zeer zeker waardeer ik hun muziek... Lekker bangen tijdens concerten maar thuis heerlijk om echt eens naar te gaan zitten luisteren.


edit: mijn onderste titeltje komt ook van Maynard! ( a perfect circle )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25456775
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De aantal jaren dat tussen de uitgebrachte albums zit, zit daar ook nog iets meetkundigs achter? Anders wachten we straks tot 2012 of zo?
2008, dat ziet toch iedereen meteen?
Slaapt winter
en zomer
pi_25456800
Hmm, lol. Ehm

1992
1
1993
3
1996
4
2000
1
2001
4
2005

Hmm, als er een regelmaat in zit, zie ik hem niet .

Edit:

W8!

Met behulp van de chaos theorie kan ik een afgeleide functie formeren waarmee een fractal berekend kan worden! Die fractal geeft een grafisch patroon dat omgezet in getallen een -1e orde filterfunctie oplevert! Als ik de jaartallen invul, het resultaat met de leeftijden van de muzikanten vermenigvuldig, dan mijn eigen geboortejaar van het resultaat af trek en dat dan weer met de imaginaire vorm van Euler combineer, dan levert het imaginaire deel van het resultaat *precies* deze getallenreeks op!

.......

WTF? Ik probeer de formule op te schrijven, maar iedere keer als ik net klaar ben vliegt het papier in brand!?!!!?!??



[ Bericht 55% gewijzigd door RetepV op 10-03-2005 13:51:32 ]
pi_25456821
Dat zeg jij maar wie weet is het wel grafisch gezien een andere kromme. Iets met complexe getallen of zo.

dit gaat nergens over. Let's talk 'bout Tool
pi_25456847
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:44 schreef RetepV het volgende:
Hmm, lol. Ehm

1992
1
1993
3
1996
4
2000
1
2001
4
2005

Hmm, als er een regelmaat in zit, zie ik hem niet .
hint: Sallival telt niet mee
Slaapt winter
en zomer
pi_25456886
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:42 schreef Pearly het volgende:


edit: mijn onderste titeltje komt ook van Maynard! ( a perfect circle )
Ik vind A Perfect Circle beduidend minder dan Tool, te gladjes, te Dreamtheater.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:54:50 #12
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25456938
Mmmm .... Ik ben ook fan van Dream Theater maar dat is toch heel wat anders hoor Parabola!!!
Dream Theater heeft meer te maken met de muziek academie. Moeilijke loopjes en ingewikkelde overgangen.
Maynard houdt het met a perfect circle simpel in muziek en is tekst weer meer van belang.
Tool daarentegen maakt op mij de indruk dat het met de psyche te maken heeft.
Maar goed.... iedereen interpreteert het weer anders misschien!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25456944
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:47 schreef Parabola het volgende:
hint: Sallival telt niet mee
Jawel! Ze hadden een rekenfout gemaakt (ze hadden ook een HP rekenmachine moeten gebruiken en niet één of ander Japans ding). Ze hebben nog net op tijd Salival uit kunnen brengen. Stel je voor, anders was de heilige cirkel verbroken! Dan was de aarde overspoeld met demonen!



Ok, nu weer serieus.

Is die film nu al uit waar Maynard in zou spelen?
pi_25457012
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:50 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik vind A Perfect Circle beduidend minder dan Tool, te gladjes, te Dreamtheater.
APC vergelijken met Dream Theater
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_25457035
* MrData wacht trouwens nog steeds op die DVD die 4 jaar geleden is opgenomen
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_25457058
Een niet geheel positieve review van Lataralus: http://pitchforkmedia.com/record-reviews/t/tool/lateralus.shtml
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:05:38 #17
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25457070
Mijn vriend was helemaal in zijn uppie naar Groningen gereden om ze te zien. En gewoon 's nachts ook weer terug Volgens mij ben je dan best wel fan eigenlijk !!

Waar zijn die opnames gemaakt? Of heb ik wat gemist
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25457175
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:01 schreef MrData het volgende:

[..]

APC vergelijken met Dream Theater
mmmmz, het is niet bedoeld als vergelijking, eerder als classificering: "de techniek zonder de emotie". APC mist ook dat rauwe, die echte gevoelsmuziek, die Tool nu net wel maakt.
Slaapt winter
en zomer
pi_25457202
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:04 schreef spacemangraig het volgende:
Een niet geheel positieve review van Lataralus: http://pitchforkmedia.com/record-reviews/t/tool/lateralus.shtml
Een criticus die bands gaat vergelijken met stapels andere bands kun je sowieso niet serieus nemen. Die pseudo-intelligente sukkel begint met het in een hokje wringen van Tool. Kan hij de muziek van die band niet op zichzelf waarderen? Dat doe ik toch ook?

Ok, ik ben nu wat verder met het verhaal, maar het tweede stuk is toch gewoon positief?

Eigenlijk een raar verhaal. De review is positief, maar de eigenaar van die site vond het nodig om er een andere draai aan te geven. Misschien is het humor ofzo.
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:15:56 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25457210
Echt rauw als Tool is het idd niet! Maar APC heeft wel de gevoelsmuziek in zich! Voor mij althans.

Edit : ach .... zo zie je maar weer
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25457262
Pitchfork? Wie neemt dat uberhaupt serieus?
pi_25457282
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:05 schreef Pearly het volgende:
Waar zijn die opnames gemaakt? Of heb ik wat gemist
Tijdens de 2001 tour, over 5 of 6 shows. Ieder half jaar ofzo komt er een vaag bericht dat ze er nog mee bezig zijn of dat ie tegelijk met het nieuwe album komt of dat het met een boek met artwork komt.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_25457311
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:13 schreef Parabola het volgende:

[..]

mmmmz, het is niet bedoeld als vergelijking, eerder als classificering: "de techniek zonder de emotie". APC mist ook dat rauwe, die echte gevoelsmuziek, die Tool nu net wel maakt.
Mja, dan nog. Zelf vind ik DT echt wel emotie hebben, ook al zijn ze technisch zo hoogstaand. Maargoed, dat hoort eigenlijk in het DT topic
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_25457322
Ik vind het nodig om mijn laatste 2 replies uit het vorige topic hier even te herhalen.
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:39 schreef Coalesce het volgende:
Weet je wat ik nou echt mis in dit topic? "The Female Input"
Zijn er geen vrouwelijke Tool-fans? Naja, ze zijn er wel... but obviously not here...
Hmm, tja, maar de muziek van Tool is dan eigenlijk ook vooral op mannen gericht. De onderwerpen zijn volgens mij dingen die de meeste vrouwen aan hun reet kan roesten. Typische mannenonderwerpen. De vraag wat de zin van het leven is, is een typische mannenvraag. De meeste vrouwen hebben het antwoord namelijk wel: kinderen krijgen en ze opvoeden.

Ik bedoel dat niet generaliserend of denigrerend hoor, maar 'kinderen krijgen' is voor een man te weinig reden om te leven. Terwijl het voor veel vrouwen juist het enige echt belangrijke in hun leven is. Veel vrouwen zeggen dat ze zich pas compleet voelden toen ze hun eerste kind kregen. Mannen krijgen op andere manieren 'kinderen', het woordje 'brainchild' komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Anyway, de teksten van Tool gaan imo grofweg over de zin van het leven. De meeste vrouwen die ik ken hebben daar helemaal niks mee.

Ik weet niet hoe vrouwen de muziek op zich ervaren, maar ik denk dat je sowieso een beetje rare hersenkronkels moet hebben om het allemaal te kunnen volgen . Dus van de vrouwen die overblijven, zijn er maar een paar met een rare hersenkronkel. En zo blijven er dus maar weinig vrouwen over.

Dit is mijn theorie .

Misschien is mijn theorie wat gekleurd omdat ik net weer eens het boek 'Imagica' (engels: Imajica) van Clive Barker heb zitten lezen . Leuk boek met een rode draad erin die over bepaalde verschillen tussen mannen en vrouwen gaat. Ik wil er niet te veel over zeggen, het is een boek dat je moet lezen (als je van lezen houdt).
pi_25457333
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:11 schreef CvB het volgende:
Ik denk dat Maynard iets fluisterde over z'n wijnkelder, dat stukje over z'n "well-stocked wine cellar" staat er namelijk erg verdacht tussen geplaatst als je het mij vraagt.
Dat is *precies* wat ik ook dacht .

Kijk, blijkt toch maar weer: wij zijn dus geen pseudo-intelligente Tool fans, maar echt intelligente Tool fans.

Edit:

Ik moet er bij zeggen dat ik Maynard eigenlijk niet zo zie zitten als een wijndrinker. Ik vraag me af of zijn wine cellar niet met iets anders stocked is. Bijvoorbeeld paddostoeltjes?
pi_25457345
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een criticus die bands gaat vergelijken met stapels andere bands kun je sowieso niet serieus nemen.
In het geval van Tool kan dat sowieso niet meer ook omdat de positie van de band zo uniek is. Als criticus kom je er soms toch niet omheen. Bij nieuwe bands bijvoorbeeld of in het geval van APC de Toolvergelijkingen.
pi_25457347
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een criticus die bands gaat vergelijken met stapels andere bands kun je sowieso niet serieus nemen. Die pseudo-intelligente sukkel begint met het in een hokje wringen van Tool. Kan hij de muziek van die band niet op zichzelf waarderen? Dat doe ik toch ook?

Ok, ik ben nu wat verder met het verhaal, maar het tweede stuk is toch gewoon positief?

Eigenlijk een raar verhaal. De review is positief, maar de eigenaar van die site vond het nodig om er een andere draai aan te geven. Misschien is het humor ofzo.
Ik heb het eerlijk gezegd niet gelezen, de taal van de reviewer bevalt me niet echt. Maar het cijfer spreekt boekdelen lijkt me zo. Ik ben het meestal wel aardig eens met Pitchfork reviews, maar dit cijfer is wel erg laag. Het geeft misschien wel goed weer dat Tool niet zo geniaal is als de fans denken dat het is
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_25457442
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:24 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Het geeft misschien wel goed weer dat Tool niet zo geniaal is als de fans denken dat het is
Als dat zo is dan moet je wel met hele goede argumenten komen. Als goede reviewer moet je namelijk je persoonlijke smaak buiten beschouwing laten. Dat betekent dat je iets wat je misschien niet tof vindt toch op de waarde moet schatten. En dat kan ook alleen met hele goede argumenten. Lateralus is door weinigen de grond in geboord en dat verklaart meteen het motief van de schrijver of de site. Iedereen doet het, dus wij niet. Dat is niet alleen flauw maar ook nog eens erg kinderachtig.
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:30:37 #29
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25457453
RetepV ! Nee hoor... ik vat je stuk op als een compliment eigenlijk.
Kennelijk ben ik 1 van die weinige vrouwen die niet denkt: 'ik voel me compleet als ik een kind neem'!
Maar whatever !! Ik zet um ff lekker hard
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25457731
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:22 schreef RetepV het volgende:

Ik weet niet hoe vrouwen de muziek op zich ervaren, maar ik denk dat je sowieso een beetje rare hersenkronkels moet hebben om het allemaal te kunnen volgen . Dus van de vrouwen die overblijven, zijn er maar een paar met een rare hersenkronkel. En zo blijven er dus maar weinig vrouwen over.
Ik kan me anders bij een paar Tool-nummers best voorstellen dat ze aansluiten bij de belevingswereld van vrouwen: H., Jimmy, The Grudge, Parabola, Pushit. Trouwens, Mamabola is ook een Toolfan.

Ik denk eerder dat vrouwen in de regel minder behoefte hebben te OH-en over de muziek en daarom minder te vinden zullen zijn in topics als dit
Slaapt winter
en zomer
pi_25457804
* GhostMan84 plaats even heel schaamteloos een tvptje
pi_25457895
*tvp .
slettebak [@] gmail.com
pi_25458262
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:30 schreef Pearly het volgende:
Kennelijk ben ik 1 van die weinige vrouwen die niet denkt: 'ik voel me compleet als ik een kind neem'!
Hahaha, ik denk 'laat ik eens kijken in het profiel wat voor persoon ik voor me heb.". "Hé, een homepage!". *KLIK*. SJONGE! Laat ik nou net mijn speakers aan hebben staan.

Maar goed, ik zie het al: jij zit in de kinderopvang. Ik ken er meer van (mijn zusje bijvoorbeeld ) en geen van alle wilden ze kinderen omdat ze er al de hele dag mee bezig waren. Maar een aantal hebben toch zelf kinderen gekregen. En die hebben zichzelf verbaasd, zeg maar . Eentje is nu aan de derde bezig, terwijl ze altijd riep dat ze nooit kinderen zou nemen .

Maar dit gaat alweer off-topic!

Misschien heeft Parabola wel gelijk en ouwehoeren vrouwen gewoon minder over dat soort zaken. Maar ik denk wel dat vrouwen de muziek anders ervaren dan mannen. Ik ga er geen bewijzen proberen aan te dragen, want ik heb geleerd om voorzichtig te zijn met het aanwijzen van verschillen tussen groepen mensen .
  donderdag 10 maart 2005 @ 15:55:32 #34
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25458549
Volgens mij is slap ouwehoeren over iets heel specifieks, alle ins en outs - van bijvoorbeeld een zwaar heersende progmetalband - tot in de details willen weten wel een typisch mannending, net zoiets als verzameldrift, of überhaupt het vermogen om een onvoorstelbare hoeveelheid schijnbaar nutteloze informatie op te slaan, en dat heel belangrijk te vinden. Sportweetjes, bijvoorbeeld.

Mannen houden gewoon meer van dingen, feitjes, weetjes, vrouwen meer van 'het geheel', de samenwerking tussen elementen, de 'mens erachter', denk ik, even kort door de bocht.
Kijk maar naar typische vrouwenhobbies; het gaat er vrouwen imho minder om om alles ervan te weten te komen, meer om het 'samen beleven.' Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, wederzijds.

Maar goed, dit was eigenlijk bedoeld als tvp..

Tsja, die live-dvd...hij zou nog in productie zijn, maar je hoort er eigenlijjk nooit meer wat over. Gelukkig hebben de heren het lange wachten nog nooit beloond met iets dat het niet waard was.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 10 maart 2005 @ 16:40:45 #35
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25458838
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 15:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hahaha, ik denk 'laat ik eens kijken in het profiel wat voor persoon ik voor me heb.". "Hé, een homepage!". *KLIK*. SJONGE! Laat ik nou net mijn speakers aan hebben staan.

Maar goed, ik zie het al: jij zit in de kinderopvang. Ik ken er meer van (mijn zusje bijvoorbeeld ) en geen van alle wilden ze kinderen omdat ze er al de hele dag mee bezig waren.
Je begrijpt dat ik me nu af zit te vragen !? is bovenstaande bedoelt als sarcasme zo van ja ja, groepsleidster > kinderopvang > Tool > Can't because of the toothferry sound.
Of bedoel je meer van : Tadaaaaaa Kinderopvang en Tool gaan in mijn ogen DIRECT samen !

Of was je alleen maar in profiel aan 't neuzen van: Tsss... die zegt dat ze een vrouwelijkej Tool-fan is! Mu Neus

TooL ..... nooit een band geweest die me zo heeft kunnen treffen met zijn manier van muziek !!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25461329
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat is *precies* wat ik ook dacht .

Kijk, blijkt toch maar weer: wij zijn dus geen pseudo-intelligente Tool fans, maar echt intelligente Tool fans.

Edit:

Ik moet er bij zeggen dat ik Maynard eigenlijk niet zo zie zitten als een wijndrinker. Ik vraag me af of zijn wine cellar niet met iets anders stocked is. Bijvoorbeeld paddostoeltjes?
als ik de site van hun mag geloven heeft Maynard zelfs een wijngaard laten aanleggen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25461485
Kennuh ze niet gewoon ff opschieten met die nieuwe cd...........

Mij part stuurt Maynard mij maar later de teksten.........
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  donderdag 10 maart 2005 @ 21:04:01 #38
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25462302


Good idea!!! ....
dan wil ik 'm ook ! Kan je dan snel ff kopie maken
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 10 maart 2005 @ 22:51:13 #39
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_25464366
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat is *precies* wat ik ook dacht .

Kijk, blijkt toch maar weer: wij zijn dus geen pseudo-intelligente Tool fans, maar echt intelligente Tool fans.

Edit:

Ik moet er bij zeggen dat ik Maynard eigenlijk niet zo zie zitten als een wijndrinker. Ik vraag me af of zijn wine cellar niet met iets anders stocked is. Bijvoorbeeld paddostoeltjes?
BMB: How did you first get interested in wine and viniculture, and do you still have plans to grow grapes on your Arizona property and produce your own wine?

MJK: wine is the closest evidence we have, in our daily human experience, of a divine power. the alchemy that occurs in a bottle is a greatest of all mysteries. it should be listed along side the pyramids as one of the greatest wonders of the world. just think of how synchronous the choice of cork was in relation to the development of wine. it lets just enough air in to perfectly age the juice without spoiling it. you take grapes, you squash them, take the juice and stick it in a container and seal it with a cork, and let it sit. when you pour it back out, all of a sudden you have all these odors and flavors. cherry, oak, tobacco, cinnamon, mocha, pepper, nuts, etc... magic. but here's some bad news. cork is running out. no more cork. no alternative so far has worked, synthetic or otherwise. and oddly enough, all the prophets and mystics and seers and cosmic calendars have pointed to this time as being the end times. the time when "god" abandons us. perhaps all these visionaries saw or predicted more tragic events than floods, earthquakes, plagues, world wars, comets, and so on. perhaps they knew that, in the year 2012, cork would cease to be and the wine would cease to flow. perhaps they knew this. and perhaps they chose to tell us a less horrifying fate so as not to alarm us. after all, i would choose to suffer and die through all of those unthinkable events before i would choose to live a day without my vino. does this answer your question?
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  donderdag 10 maart 2005 @ 22:58:18 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25464539
* Kaalhei mompelt theevepee
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25471830
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 16:40 schreef Pearly het volgende:
Je begrijpt dat ik me nu af zit te vragen !? is bovenstaande bedoelt als sarcasme zo van ja ja, groepsleidster > kinderopvang > Tool > Can't because of the toothferry sound.
Nee, dat van die speakers was omdat ik al de hele dag stevige rock op mijn werk aan het draaien ben (ik ben programmeur), voornamelijk Tool op dit moment. Het ws een tijdje stil, mijn MP3's waren op. En dan blért er ineens een kinderliedje door de speakers heen . Kun je je voorstellen hoe mijn collega's naar me keken? Hahaha .
quote:
Of bedoel je meer van : Tadaaaaaa Kinderopvang en Tool gaan in mijn ogen DIRECT samen !
Nee, ik bedoelde: kinderopvang en kinderwens gaan vaak niet samen. Dat bedoelde ik te zeggen .
quote:
Of was je alleen maar in profiel aan 't neuzen van: Tsss... die zegt dat ze een vrouwelijkej Tool-fan is! Mu Neus
Nou, eigenlijk ben ik nog vrijgezel. En ik ben man, dus jager. Mijn natuurlijke instincten dwongen me dus in je profiel te kijken. Het was gebeurd voor ik er zelf erg in had.

Maar ik geef toe: ik ben heel vaak sarcastich en ik laat het niet altijd met smiley's blijken. In het geval van die posting was ik voornamelijk vrolijk door de verrassing van die nursery rhymes muziek .

Laat ik het zo zeggen: ik ben ook zwaar fan van Terry Pratchett, ik probeer mijn gevoel voor humor goed te voeden .

Tjees, wat off-topic. Nu weer on-topic.

Ik had echt niet geloofd dat Maynard zo'n wijn-fan zou zijn. Persoonlijk vind ik weinig goddelijks aan het proces van diertjes die suiker omzetten in alcohol. Ik zie het meer als een hele prettige toevalligheid. Net als plantjes die je een lekker gevoel geven als je ze oprookt (rasta's geloven dat cannabis door God geschapen is om de mens dichter bij Hem te laten komen). Niks goddelijks aan imo, maar wel een heel prettige toevalligheid . Er zijn wel meer plantjes en stofjes die je een prettig gevoel geven.

Ach ja, ieder beestje gelooft zoals hij de wereld ziet.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:44:54 #42
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_25475328
tvp
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_25487050
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:04 schreef spacemangraig het volgende:
Een niet geheel positieve review van Lataralus: http://pitchforkmedia.com/record-reviews/t/tool/lateralus.shtml
die vonden the mars volta ook niet goed, volgens mij hebben ze het daar niet zo op moeilijke muziek...

hier nog een moeilijke band... http://www.pitchforkmedia(...)borg-summoning.shtml
en afzeiken weer!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 15:02:00 #44
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_25489659
Weet nog dat een muziek recencist van de Noord Hollands Dagblad Lateralus zo slecht vond dat hij de cd zo snel mogelijk van de hand wou doen met de zin: 'de eerste die mailt krijgt 'm opgestuurd en doet mij een plezier daarmee' oid

* Mr.Black die Lateralus in het begin ook crap vond.
Don't love if you want to die in peace.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:22:36 #45
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25585282
Het is voor vele best wel een feit : Elke cd vergt een beetje 'wennen'. Dat komt na een paar keer draaien, dik in orde!!!

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:26:47 #46
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25920584
Dit is wel een hele slechte 1-april grap...van toolband.com...
quote:
REMEMBER, DON”T KILL THE MESSENGER

You know the old saying, “no news is good news”, well… that was the case as far as the recording process was going for the new Tool CD, but now things may have changed a bit. Yesterday, when I went to the studio to give Maynard a bottle of wine (a 1992 Maya) for winning the bet that I had with him involving his new film “Sleeping Dogs Lie” (I lost by default, not being able to attend the Sedona screening), not only wasn’t Maynard there, but, in what seems to be a case of enantiodromia (something becoming its opposite) if ever there was one (!), I was told the reason why he wasn’t there. I wish this post was dated April 1, but, unfortunately, it isn’t. Like a doctor giving a patient a straight, honest answer to a medical diagnosis, without sugar-coating the truth, here’s exactly what I was told: “Maynard has found Jesus.” This will come as a complete shock to most (but not all) of you, as it did to me. In fact, it just seemed like another MJK prank until I talked to the one person who I believe would know if all this was legit or not. After nearly an hour on the phone with this person, the answer I received was that Maynard has indeed “found Jesus” and that, for this reason, he’s abandoned the project for the time being, if not entirely. I don’t know what the f**k is in the water these days, but hopefully a black jelly belly will turn up in that golden bowl… that’s all I can think to say at this point. Before leaving the studio, I watched as Danny made arrangements to go play some golf, while Adam and Justin kept working on a particular song. So, in case you missed it (those who don’t read the whole post), here’s today's news: Maynard has found Jesus…
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 april 2005 @ 23:45:09 #47
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 2 april 2005 @ 01:01:43 #48
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_25922935
Die bureacratische onzin van Jezus ook. Meer als 10 jaar geleden vroeg MJK hulp aan hem en nu pas geeft hij gehoor.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zaterdag 2 april 2005 @ 02:06:08 #49
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_25923832
Ach, het wachten maken de CD's zo subliem. Die lui zitten toch nooit stil dus we zullen MJK vast wel ergens anders aan zien werken. En zo niet dan is ie met TOOL of APC bezig (of met zijn familie en dat is ook een heel goed excuus).
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_25973061
Aha.. een sneer naar Head van Korn
  maandag 4 april 2005 @ 11:55:06 #51
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_25973557
Ja wat Toffe_Ellende zegt (iig als iemand kan uitleggen wat een sneer is???)
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_25973593
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:55 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja wat Toffe_Ellende zegt (iig als iemand kan uitleggen wat een sneer is???)
sneer (de ~ (m.), ~s/sneren)
1 honende, schampere opmerking => schampscheut, schimpscheut

Klopt niet helemaal in het verband, maar goed
  maandag 4 april 2005 @ 12:06:16 #53
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_25973814
Oh ok.

Het woord zal wel het laatst in 1938 gebruikt zijn.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 4 april 2005 @ 12:24:49 #54
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25974175
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Aha.. een sneer naar Head van Korn
Maar natuurlijk! Daar had ik niet eens aan gedacht...

Overigens meldt Toolshed het ook:
quote:
[04/01/05] - Completely unexpected

I have no idea how to introduce this, so I'll just post it. This is an email Maynard (the real one) sent in moments ago:

"hi, kabir. i thought it only fair to inform you first, before you hear it second or third hand. some recent events have led me to the rediscovery of jesus. tool will need to take the back seat. this may come as a shock. i just thought you should know considering all the support you given us over the years.
all my faith. maynard."

This is an actual email from actual MJK. I was going to type up a post about how the RIAA had sent us a letter shutting down The Tool Page (as this year's annual April Fools' Day joke), but now I just don't think it seems appropriate. More on this as it develops. §
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 4 april 2005 @ 12:33:12 #55
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_25974372
Het blijft wel 1 April en ik vind het wel erg vaag dat MJK en Head van KoRn zoiets melden. But then again MJK is vaag. Ik denk dat we gewoon moeten afwachten.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_26019988
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Het blijft wel 1 April en ik vind het wel erg vaag dat MJK en Head van KoRn zoiets melden.
Misschien hebben ze sex met elkaar en gaan ze samenwonen enzo?



Anyway, dattie Jezus gevonden heeft is nog geen excuus om de CD af te maken. Iemand moet hem een spanking geven. Of Jezus moet hem effe die verhalen vertellen over talenten, dat je die van God hebt gekregen, dat je die moet ontwikkelen en in moet zetten om de wereld te verbeteren.

Oh wacht, hij heeft natuurlijk de Amerikaanse Jezus gevonden... Hij heeft toch al geld genoeg? Waarom heeft hij dan de Amerikaanse Jezus nodig?
pi_26020097
Euhm... jongens, jullie gaan daar toch zeker niet over speculeren? Of maar aan twijfelen? Dan hebben jullie de hele carriere van Tool en Keenan niet helemaal begrepen.

Als het al waar was dan zouden serieuze media het over hebben genomen.
  woensdag 6 april 2005 @ 12:29:23 #58
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26020416
quote:
Op woensdag 6 april 2005 12:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Euhm... jongens, jullie gaan daar toch zeker niet over speculeren? Of maar aan twijfelen? Dan hebben jullie de hele carriere van Tool en Keenan niet helemaal begrepen.

Als het al waar was dan zouden serieuze media het over hebben genomen.
Het is vast een prank.

Maar MTV news heeft het ook...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26020552
Zoals mtv zelf al schreef: de jongens van Tool hebben er de grootste lol om waarschijnlijk...
pi_26022870
Tja, maar ik was niet serieus aan het speculeren hoor. Toch wil ik wel even doorgaan . Hij zegt dat hij 'jesus' heeft gevonden, meer niet. De voor de hand liggende verklaring van zijn woorden is dat hij een new-born Christian is geworden, zoals Haad.

Maar leukere verklaringen zijn:

- 'Jesus' is de naam van een mexicaan/zuid-amerikaan die een nieuwe dimensie aan hun muziek toe komt voegen. Bijvoorbeeld een tweede gitarist of een keyboard player. Of misschien wel een percussionist.
- De nieuwe CD heeft als rode draad de hypocrisie van new-born Christians, of gewoon hypocriete christenen in het algemeen. Of misschien heeft hij ontdekt dat Jezus ook in de Koran voorkomt, maar dan als gewone profeet in plaats van de zoon van God.
- Het is gewoon een grap om zijn fans op de kast te jagen (er zitten er imiddels een hoop op denk ik ).

Nou ja, ik heb geen tijd om meer verklaringen te bedenken, maar er zijn er nog zeker 2 of 3 . Het interesseert me niet zo, als de CD er maar komt. Aangezien de andere lui nog bezig waren met de nummers komt de CD er toch wel.

Ok, ander onderwerp. Ik heb nu alles gehoord wat Tool op CD heeft uitgebracht. Mijn verdict op dit moment is dat Tool met Aenima een hele grote stap heeft gemaakt t.o.v. hun voorgaande werk. De stap tussen Aenima en Lateralus is veel kleiner. Maar ik kan niet zeggen welke beter is. Ze zijn gewoon anders, niet beter of slechter. Undertow vind ik echt minder diepgaand en ook minder muzikaal.

Wat ik wel merk is wat iemand anders hier ook al opmerkte. Als je de nummers van Lateralus door elkaar gaat afspelen krijg je hele andere gevoelens bij de CD. Ik kan er de vinger niet op leggen. Maar ik speelde Lateralus in eerste instantie in de volgorde zoals die op disk stond (alfabetische volgorde van de namen van de nummers geloof ik) en toen ik een playlist aanmaakte om de volgorde zoals op de CD te krijgen, klonk het toch anders.

Bij Lateralus zijn imo de nummers dus op de één of andere manier aan elkaar gekoppeld, terwijl het bij Aenima veel meer gewoon losse nummers zijn. Bij Lateralus zijn de nummers denk ik veel meer uit elkaar voortgekomen, terwijl bij Aenima de nummers echt stuk voor stuk op zichzelf gemaakt zijn.

Maar goed, ik kan de vinger er dus niet goed op leggen (als ik dat ooit al zal kunnen), dus het zal wel weer iets subjectiefs van me zijn waar we nog jaren over kunnen discussieren .

Nog een ander onderwerp:

Tool moet met Mike Patton samenwerken.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:09:34 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26023007
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:03 schreef RetepV het volgende:
Tja, maar ik was niet serieus aan het speculeren hoor. Toch wil ik wel even doorgaan . Hij zegt dat hij 'jesus' heeft gevonden, meer niet. De voor de hand liggende verklaring van zijn woorden is dat hij een new-born Christian is geworden, zoals Haad.

Maar leukere verklaringen zijn:

- 'Jesus' is de naam van een mexicaan/zuid-amerikaan die een nieuwe dimensie aan hun muziek toe komt voegen. Bijvoorbeeld een tweede gitarist of een keyboard player. Of misschien wel een percussionist.
- De nieuwe CD heeft als rode draad de hypocrisie van new-born Christians, of gewoon hypocriete christenen in het algemeen. Of misschien heeft hij ontdekt dat Jezus ook in de Koran voorkomt, maar dan als gewone profeet in plaats van de zoon van God.
- Het is gewoon een grap om zijn fans op de kast te jagen (er zitten er imiddels een hoop op denk ik ).

Nou ja, ik heb geen tijd om meer verklaringen te bedenken, maar er zijn er nog zeker 2 of 3 .

Ok, ander onderwerp. Ik heb nu alles gehoord wat Tool op CD heeft uitgebracht. Mijn verdict op dit moment is dat Tool met Aenima een hele grote stap heeft gemaakt t.o.v. hun voorgaande werk. De stap tussen Aenima en Lateralus is veel kleiner. Maar ik kan niet zeggen welke beter is. Ze zijn gewoon anders, niet beter of slechter. Undertow vind ik echt minder diepgaand en ook minder muzikaal.

Wat ik wel merk is wat iemand anders hier ook al opmerkte. Als je de nummers van Lateralus door elkaar gaat afspelen krijg je hele andere gevoelens bij de CD. Ik kan er de vinger niet op leggen. Maar ik speelde Lateralus in eerste instantie in de volgorde zoals die op disk stond (alfabetische volgorde van de namen van de nummers geloof ik) en toen ik een playlist aanmaakte om de volgorde zoals op de CD te krijgen, klonk het toch anders.

Bij Lateralus zijn imo de nummers dus op de één of andere manier aan elkaar gekoppeld, terwijl het bij Aenima veel meer gewoon losse nummers zijn. Bij Lateralus zijn de nummers denk ik veel meer uit elkaar voortgekomen, terwijl bij Aenima de nummers echt stuk voor stuk op zichzelf gemaakt zijn.

Maar goed, ik kan de vinger er dus niet goed op leggen (als ik dat ooit al zal kunnen), dus het zal wel weer iets subjectiefs van me zijn waar we nog jaren over kunnen discussieren .
Het is in ieder geval bekend dat de trits disposition-reflection-triad eerst één nummer was, maar dat ze dat uit praktische redenen hebben opgesplitst in drie (live spelen ze het vaak ook aan één stuk door). Verder horen Parabol en Parabola natuurlijk onlosmakelijk bij elkaar.
Volgorde van liedjes doet er imo zeer zeker toe, zeker als je een cd (zoals het hoort) van a tot z luistert.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 6 april 2005 @ 14:11:29 #62
24054 search64
Avec le grande
pi_26023054
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:03 schreef RetepV het volgende:
Tool moet met Mike Patton samenwerken.
De nieuwe CD zou sterk beinvloed zijn door Fantomas toch?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_26023762
Ik bedacht nog een leuke verklaring. Maynard is nogal gek van en op wijn. Jezus veranderde water in wijn. Misschien is Maynard gewoon bezig water in wijn te veranderen, dwz. is hij op dit moment een beetje druk met zijn oogst .

Tja, ik bedenk ze waar je bij staat .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2005 @ 19:37:48 #64
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_26031076
quote:
TOOL frontman volgt Jezus

6 april 2005

Maandag hoorde je al dat, volgens een bericht op de officiële site van Tool, frontman Maynard James Keenan een nieuwe betekenis aan zijn leven gegeven zou hebben en vanaf nu “het pad van Jezus” zou willen volgen. We dachten eerst dat het om een aprilvis ging, maar Keenan, die ook actief is bij A Perfect Circle, heeft het bericht nu zelf bevestigd! In zijn antwoord zegt hij dat enkele recente gebeurtenissen hem Jezus hebben doen herontdekken, en ook nog dat Tool vanaf nu naar de achterbank verwezen wordt. Er zou nog meer nieuws volgen, maar fans van Tool mogen nu dus al beginnen wanhopen. Of een kaarsje branden dat alles weer in orde komt natuurlijk.
aldus Studio Brussel....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_26031126
brrrrrr.... moet er niet aan denken
  woensdag 6 april 2005 @ 19:48:56 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26031319
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
brrrrrr.... moet er niet aan denken
Het bericht is niks nieuws, dat verhaal over de 'achterbank' is letterlijk vertaald van toolshed. Slechte journalistiek dus.

maar ik moet er ook niet aan denken...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26032549
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:11 schreef search64 het volgende:

[..]

De nieuwe CD zou sterk beinvloed zijn door Fantomas toch?
meshuggah toch?
  woensdag 6 april 2005 @ 22:06:48 #68
24054 search64
Avec le grande
pi_26034391
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:42 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

meshuggah toch?
Fantomas.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 6 april 2005 @ 22:45:45 #69
62964 Little_Acorn
You would know
pi_26035347
Ik ben een meisje en ik vind Tool een hele goede band. ZO!!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  donderdag 7 april 2005 @ 09:17:09 #70
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26040649
*zweet van voorhoofd veegt

Van Toolband.com:
quote:
"Christians, huh? So forgive me." - Bill Hicks

Good news, April fools fans. The writing and recording is back under way. When approached for comment on his recent encounter with the Son of God, Maynard said, "That guy's a punk!"
As it turns out, Maynard was out "location scouting" near the Fourth Street bridge in downtown Los Angeles when he "found Jesus."
"Turns out he was here the whole time, and not that difficult to find if you know where to look," Maynard reported. Apparently Jesus offered him the position of campaign manager for his new line of "Holier Than Thou" sparkling holy water, which Maynard of course accepted. What wasn't obvious was that this guy is a total drunk. It's an occupational hazard. Every time our Lord goes to get a glass of water, it transforms into a generic grocery store Merlot. Because the alcoholic is the Son of God and an all-knowing being, he knew of Maynard’s extensive interest in collecting wine. So he went to work trying to get his lips on it. Maynard caught J.C. in his cellar transforming his precious wine collection into urine, then pissing it into the empty "sparkling holy water" bottles for the eventual sale to all those people who bought, read, and embraced "The Celestine Prophesy." Tragic.
"Truth be told," Maynard confessed, "I wasn't feeling top notch when I found him. The evening prior to the day in question I had over-indulged in a series of bad Molotov shrimp cocktails with a side of Makers Mark and twin strippers. So after an entire night of G.I. Blowouts, hot/cold sweats, and blurred vision, it's very possible that the guy I met wasn't even Jesus at all. For all I know, it was Willem Dafoe."


RetepV, je zat aardig in je buurt met je wijnverhaal!

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 7 april 2005 @ 12:22:28 #72
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26044762
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:37 schreef RetepV het volgende:
Maynard is nogal gek van en op wijn. Jezus veranderde water in wijn. Misschien is Maynard gewoon bezig water in wijn te veranderen,
Ooooo goodie!!!
Als ie straks maar niet gaat denken dat ie ...............
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26052386
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:17 schreef Svyatagor het volgende:
RetepV, je zat aardig in je buurt met je wijnverhaal!
Hahahaha! [schouderklopje aan zichzelf geeft] Ja natuurlijk! Bedankt voor de props!

(Maar eerlijk gezegd was het een makkie , wil je de takiek weten?)

Edit:

Eigenlijk is het een mix tussen twee van mijn bullshitjes, de ene het wijnverhaal, de andere het verhaal van de mexicaan. Hahahaha, ik ben eigenlijk zelf verbaasd dat ik er zo dichtbij zat .

[ Bericht 20% gewijzigd door RetepV op 07-04-2005 18:07:19 ]
pi_26052639
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:22 schreef Pearly het volgende:
Ooooo goodie!!!
Als ie straks maar niet gaat denken dat ie ...............
Je bent lief!

Maar goed, the thought has crossed my mind om mezelf als halfgod voor te stellen. Maar dat doe ik maar niet, er zijn al genoeg valse halfgoden op deze wereld :p.

http://www.toolband.com is trouwens down?

Edit:

Had ik al gezegd dat ik ook het zweet op mijn voorhoofd had zitten? Ik gokte er ook maar op dat Maynard wel gek maar niet gestoord was....

[ Bericht 11% gewijzigd door RetepV op 07-04-2005 18:22:42 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:20:11 #75
24054 search64
Avec le grande
pi_26062210
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hahahaha! [schouderklopje aan zichzelf geeft] Ja natuurlijk! Bedankt voor de props!

(Maar eerlijk gezegd was het een makkie , wil je de takiek weten?)

Edit:

Eigenlijk is het een mix tussen twee van mijn bullshitjes, de ene het wijnverhaal, de andere het verhaal van de mexicaan. Hahahaha, ik ben eigenlijk zelf verbaasd dat ik er zo dichtbij zat .
Ach ja, als je maar genoeg theorieen spuit zit er vast een bij die een beetje in de buurt komt...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_26067141
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:20 schreef search64 het volgende:
Ach ja, als je maar genoeg theorieen spuit zit er vast een bij die een beetje in de buurt komt...
Juist, dat was de taktiek . Heb ik geleerd van de media.
pi_26185651
Oeps, gelijk stil hier?

>>>> Ik was maar wat grappen aan het maken hoor!

Ik viel zelf van mijn stoel van het lachen toen ik het stukje op toolband las .

Forums zijn leuk, maar het probleem is toch altijd dat je eigenlijk toch gewoon in je eentje zit. Dan moet je voor je eigen grappen en vertier zorgen. En dat komt toch niet altijd even goed over .
  woensdag 13 april 2005 @ 01:24:00 #78
42381 CvB
handles your hunger better
pi_26186700
quote:
Op woensdag 13 april 2005 00:14 schreef RetepV het volgende:
Forums zijn leuk, maar het probleem is toch altijd dat je eigenlijk toch gewoon in je eentje zit. Dan moet je voor je eigen grappen en vertier zorgen. En dat komt toch niet altijd even goed over .
Klopt, vooral op een grote community als Fok is het vaak wat moeilijker om alles goed over te laten komen. Je bent nou eenmaal niet goed op elkaar ingespeeld en je weet daardoor niet altijd hoe je dingen moet interpreteren of hoe ver je kan gaan in reacties.

Even wat meer on-topic: Ik meen me te herinneren dat één van de bandleden zei dat ze na een tijdje touren samen met meshuggah, geïnspireerd werden door hun hardere stijl. Zelf ben ik helemaal geen meshuggah aanhanger, dus ik hoop dat die inspiratie inmiddels wat weg is gezakt en dat ze gewoon hun eigen ding doen. Al verwacht ik eigenlijk niets anders van ze dan gewoon hun eigen ding.
Vind ik
  woensdag 13 april 2005 @ 07:18:19 #79
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26187693
quote:
Op woensdag 13 april 2005 01:24 schreef CvB het volgende:

[..]

Klopt, vooral op een grote community als Fok is het vaak wat moeilijker om alles goed over te laten komen. Je bent nou eenmaal niet goed op elkaar ingespeeld en je weet daardoor niet altijd hoe je dingen moet interpreteren of hoe ver je kan gaan in reacties.

Even wat meer on-topic: Ik meen me te herinneren dat één van de bandleden zei dat ze na een tijdje touren samen met meshuggah, geïnspireerd werden door hun hardere stijl. Zelf ben ik helemaal geen meshuggah aanhanger, dus ik hoop dat die inspiratie inmiddels wat weg is gezakt en dat ze gewoon hun eigen ding doen. Al verwacht ik eigenlijk niets anders van ze dan gewoon hun eigen ding.
Tsja, dat is de vloek van het online communiceren. Lekker veilig, maar een misverstand is zo geboren....

Ik hou ook niet van Meshuggah.

Even een plaatje, omdat het woensdag is: (staat ook in het gitaartopic)



We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26429385
Hmm, er is een nieuwe splash pagina voor de website gekomen. Zo te zien is het logo weer eens aangepakt (op elke CD ziet het er anders uit). Ook wat vage fractal-achtige dingetjes erbij. Na 5 jaar is het misschien niet zo verwonderlijk, maar blijkbaar wordt de stijl weer eens wat aangepakt.

Het logo ziet er nu wel vrij gothic uit, zou de nieuwe CD een beetje die richting uit gaan?

Ik maak me geen zorgen hoor, zo te horen aan de CD's hebben de heren zich al een tijdje geleden losgemaakt van standaard formats. Dus wat voor richting ze ook uit gaan, ze zijn vrij genoeg om er hun eigen draai aan te geven en de muziek op een hoger plan te trekken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:28:04 #81
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26436059
De gothic kant op?
Dan pas ik hoor .... ! Naaa.. ik zal het een kans geven dan...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:42:24 #82
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_26436352
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:06 schreef search64 het volgende:

[..]

Fantomas.
Beide.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:44:31 #83
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_26436402
Kan nou niet echt zeggen dat ik dat nieuwe logo mooi vind btw.. 'k was altijd wel fan van Tool's artwork, maar dit vind ik toch minder. Maar wie weet.
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:31:29 #84
42381 CvB
handles your hunger better
pi_26437481
Bah, dat logo is ontzettend traag op mijn computer en zo mooi vind ik 't nou ook weer niet.
Vind ik
pi_26437526
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:31 schreef CvB het volgende:
Bah, dat logo is ontzettend traag op mijn computer en zo mooi vind ik 't nou ook weer niet.
Idem hier. Overigens moet de Toolsite toch wel de bandsite zijn die langste niet vernieuwd is. De laatste vier jaar is er niks veranderd aan de layout en eigenlijk hopeloos verouderd als je em vergelijkt met hi-tec site als van Qotsa of Green Day..
  zaterdag 28 mei 2005 @ 02:01:55 #86
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_27424600
Vandaag op de site van Studio Brussel gepost:
quote:
Live-dvd TOOL/live-cd A PERFECT CIRCLE

Er zijn geruchten dat Tool op 16 augustus een live-dvd gaat uitbrengen. Hij heet Teleincision en de beelden komen van hun Lateralus tour. Nog nieuws van de andere band van Tool-frontman Maynard James Keenan: waarschijnlijk komt er binnenkort ook een live-cd van A Perfect Circle aan. Die heeft nog geen titel, maar hij komt uit op 18 oktober.
Don't love if you want to die in peace.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 08:39:21 #87
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27426360
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 02:01 schreef Mr.Black het volgende:
Vandaag op de site van Studio Brussel gepost:
[..]


Dat is nou eens goed nieuws!!!

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:07:34 #88
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27426985
http://www.bofe.org/overthinking.htm over Lateralus. Het kan inderdaad kloppen dat je een heel ander gevoel krijgt als je de cd random afspeelt, zo is de cd niet bedoeld. Overlappingen zijn vlekkeloos, en prachtig afgewerkt. In de eerste instantie hadden we een kopie van deze cd, maar omdat ie niet vloeiend liep, moest die wel vervangen worden door een origineel. Van Maynard wil ik sws alles origineel.

Tipje: David Bowie, John Frusciante en MJK - Bring Me The Disco King.

Live DVD!! * met slaapzak voor the House of Sounds gaat liggen z..
power to the people
  zaterdag 28 mei 2005 @ 19:46:45 #89
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_27436894
quote:
Tipje: David Bowie, John Frusciante en MJK - Bring Me The Disco King.
Komt van Soundtrack van de Underworld film af. REV2200 (ofzo) van Puscifer is ook echt goed (met MJK natuurlijk). En ook nog 2 remixes (Weak and Powerless (met super-intro) en Judith).

En Live DVD lijkt me gaaf. Ik heb ze alleen gezien bij Ozz-fest en toen was het nog niet donker en hadden ze ook geen show en artwork enzoo.

[ Bericht 11% gewijzigd door sir_Tachyon op 29-05-2005 12:22:35 ]
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:10:58 #90
121583 Ninjoo
Hell is just a Sauna
pi_27441195
He, een Tool-topic! yay!

Hallo iedereen. Kben nieuw hierzo en een groot Tool fan!

Altijd leuk om te zien dat er nog meer mensen met een goede muzieksmaak zijn!
Keeper of the Umbrella of Doom
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:58:02 #91
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_27442135
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:10 schreef Ninjoo het volgende:
Altijd leuk om te zien dat er nog meer mensen met een goede muzieksmaak zijn!
Dank je wel hoor.
Don't love if you want to die in peace.
pi_27517679
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 10:07 schreef beestjuh het volgende:
http://www.bofe.org/overthinking.htm over Lateralus. Het kan inderdaad kloppen dat je een heel ander gevoel krijgt als je de cd random afspeelt, zo is de cd niet bedoeld. Overlappingen zijn vlekkeloos, en prachtig afgewerkt.
Het is wel leuk om te lezen ja. Maar je moet toch een stuk intelligenter zijn om het te reconstrueren dan om het zo te maken als het was. Ik bedoel: om het zo te maken hoefden ze alleen de nummers door elkaar te gooien nadat ze alles opgenomen en gemastered hadden .

Trouwens, als je goed luistert kun je inderdaad de eindes van bepaalde nummers aan de beginnen van andere nummers passen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:46:04 #93
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_27517903
Ja dat klopt. Maar die gozer raad dus aan om geen mp3's te luisteren. Weet iemand een progje waarmee de stiltes uit de nummers kan halen en die weer terug te zetten op een cd??? En dan natuurlijk in de volgorde van wat in dat artikel staat.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:08:34 #94
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27523330
Ik heb sinds kort alle projecten van MJK die er maar te downloaden zijn * beestjuh plaatsvervangend trots is. Dus ook de nummers die je noemde, sir_Tachyon, een paar crummy opnamen van CAD, met Deftones, Tori , anything. Eigenlijk is het een verbluffende collectie, met echt schitterende nummers.

Ps mijn vriend gebruikt geloof ik CoolEdit Pro om zijn muziek te knippen en plakken etc. Volgens hem heel makkelijk in gebruik en je kan er alles mee, stiltes en storingen verhelpen, muziek luider en publiek zachter zetten en zo. Volgens mij was het die iig just try
power to the people
pi_27523806
Passenger is
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:45:51 #96
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_27530286
Ja Passenger is geweldig. Dat refrein is zo geweldig.
Ik baalde ervan dat ze hem laatst niet speelden toen MJK met APC de show stal als voorprogramma van de Deftones.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:04:58 #97
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_27530815
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja Passenger is geweldig. Dat refrein is zo geweldig.
Ik baalde ervan dat ze hem laatst niet speelden toen MJK met APC de show stal als voorprogramma van de Deftones.
Daar baalde ik ook goed van zeg, de tering.. maarja
  woensdag 1 juni 2005 @ 02:15:47 #98
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_27532650
quote:
SUBJECT: SUPER RING TONES

“Hey Blair, do you know if TOOL is restricting the purchase of super ring tones (MP3 quality) for cell phones? I was searching my carrier today and saw three songs for APC for purchase but none for TOOL. I have even sent them 5 e-mails over the past year asking them to consider adding TOOL songs to the list. Any info would be appreciated; I want some TOOL on my phone!”

MY RESPONSE:

In that I was a vociferous cell phone hold out until quite recently, I really don’t know if there are any MP3 quality TOOL snippets available to purchase as ringtones (let alone super ringtones), but I did overhear members of the band discussing this very thing with regards to one of their new songs – in fact, the 18-minute-long song – and I believe it was Maynard who wanted it to be made available to purchase/download as a polyphonic ringtone, with the only stipulation being that the song WASN’T edited in length… this for people who really want TOOL on their cell phone!
Dit las ik op toolband.com en kijk es goed naar het vetgedrukte. Een nummer van 18 minuten. *sir_Tachyon = Blij*.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_27550829
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:46 schreef sir_Tachyon het volgende:
Maar die gozer raad dus aan om geen mp3's te luisteren.
Het probleem met mp3 is dat de hogere tonen en de zachtere tonen wegvallen en dat klinkt dus minder goed. Leuk voor als je in de bus of de trein zit en je toch de herrie van de motor erdoorheen hoort, maar niet voor als je thuis met je mega hifi stereo installatie muziek speelt.
quote:
Weet iemand een progje waarmee de stiltes uit de nummers kan halen en die weer terug te zetten op een cd??? En dan natuurlijk in de volgorde van wat in dat artikel staat.
http://www.goldwave.com

Gratis evaluatie versie.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:56:44 #101
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_28201489
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]
En nu een 14.gif-nail

(ik klikte echt vol verwachting )
power to the people
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:06:19 #102
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28201688
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28201807
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Snap er ook geen fuck van

wat nou 14.gif? Kan iemand me dat eindelijk uitleggen....
pi_28201845
Als het niet zichbaar is (zoals bij mij net ) -> het gaat om het plaatje op deze pagina :http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=14580&postdays=0&postorder=asc&start=0 (Derde post van beneden)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:28:25 #105
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_28202224
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Snap er ook geen fuck van

wat nou 14.gif? Kan iemand me dat eindelijk uitleggen....
Check de properties van het duimpje
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als het niet zichbaar is (zoals bij mij net ) -> het gaat om het plaatje op deze pagina :http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=14580&postdays=0&postorder=asc&start=0 (Derde post van beneden)


power to the people
pi_28202644
http://www.alexgrey.com/
hij tekent toch voor Tool? wat op die shirts staat toch enzo? Echt vette tekeningen

Tool
pi_28768110
Geen nieuwe cd dus, maar Lateralus op vinyl

The August 23rd date being bandied about on the web for the release of LATERALUS on vinyl sounds pretty good, but due to the production factors involved, there might be a slight delay, hopefully no more than a week. So, as it now stands, although we can hope for the projected August 23rd release date, let's just say "the end of August" to be safe (if that's possible!). Anticipating your questions, I'll try to get some more details in a day or so to post on the site.

bron: www.toolband.com
...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:48:29 #108
35279 Parabola
Sapere aude
pi_28821855
Als dat alles is, zou dat een hele, hele grote teleurstelling zijn.

Maar... expect the unexpected
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:51:53 #109
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_28821889
Als je verder leest op toolband.com staat er dat er ook gewoon een nieuw album op stapel staat. TOOL wil alleen nog niks kwijt over de release. Ik ben in ieder geval gerustgesteld.
quote:
“I know that you probably get this all the time but is Tool coming out with a new CD some time?..”

YES … but for various reasons the album is being recorded in relative secrecy… I would say even more so than past recording sessions and related TOOL projects. Since this is the band’s decision and, ultimately, they are the ones in charge of the website (as well as being some of my closest friends), I am not going to betray their trust (although I can’t resist hiding a few things amid seemingly unrelated posts), even though I am painfully… painfully... painfully aware that there are some Tool enthusiasts out there who seem to need this info, not unlike some junkies need a heroin fix. That said, when members of the band and/or their manager decide to release certain details pertaining to the recording process, as well as any projected time-tables, etc., it will most certainly be posted on the band’s official website. To think otherwise is, quite frankly, absurd! This could be tomorrow, or two days from now, or in a couple of weeks or even a month from now. At this stage, I honestly don’t know. But what I do know is that the members of the band are working hard and, as the saying goes, there is light at the end of the tunnel. I hope this answers your question.
power to the people
pi_28822585
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef beestjuh het volgende:
Als je verder leest op toolband.com staat er dat er ook gewoon een nieuw album op stapel staat. TOOL wil alleen nog niks kwijt over de release. Ik ben in ieder geval gerustgesteld.
[..]
Joh, het is al zowat een half jaar bekend dat ze weer aan 't opnemen zijn.

Laat ze nou maar met die DVD komen waar we al 5 jaar op wachten
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:49:44 #111
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_28822767
Echt waar ik tel de dagen af naar 16 augustus.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zondag 17 juli 2005 @ 18:33:25 #112
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_28887451
Mooi he...

http://www.teleincision.com/

Nog maar 30 dagen!!!
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zondag 17 juli 2005 @ 20:34:09 #113
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28890413
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Mooi he...

http://www.teleincision.com/

Nog maar 30 dagen!!!


Lees: TOOL
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 17 juli 2005 @ 20:42:24 #114
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_28890644
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Mooi he...

http://www.teleincision.com/

Nog maar 30 dagen!!!
't Is toch nog niet zeker dat 't album zo heet, en dat ie dan uit komt... of heb ik iets gemist?
pi_28890959
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Mooi he...

http://www.teleincision.com/

Nog maar 30 dagen!!!
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Tool_(band)#.22Teleincision.22
quote:
It's been confirmed that teleincision.com was registered by a prankster at SomethingAwful.com in an attempt to mislead rabid Tool fans. --66.82.9.36

i got a magazine today (zia record exchange) and it said "new releases: tool, teleincision: 8/16"
Ik ben toch wel benieuwd wat het nu eigenlijk is, als het al iets is. Ik dacht dat ze nog bezig waren met opnemen van de nieuwe CD en heb er verder ook niks over gelezen. Het kan de DVD zijn maar ze laten het dan wel erg stilletjes voorbij komen. Er is ook nog niks officieels bekend of wel?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  zondag 17 juli 2005 @ 21:23:55 #116
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_28891729
Naja zolang 't niet op toolband.com staat neem ik gewoon aan dat het niet (helemaal) klopt.. dus we'll see
pi_28975361
quote:
19 Jul 05

MORE ABOUT THE 'QUE SESSIONS
This was an Italian sausage as some of you guessed, served with an Insalata Caprese appetizer. King Buzzo liked 'em, too, as some of you knew.

BMB



17 Jul 05

SESSIONS, CREDITS
& LUNCH BREAKS FROM • • • – • • – – • – –
Although it might not get mentioned on the next CD, for the past couple of weeks, a multi-tasking chef Maynard has been providing the barbecue for his fellow band mates to consume at lunch breaks during the recording process. However, last Thursday (or maybe it was Friday), a guy named Joe (not Ron!) something or other who is working with the band grilled up some kind of sausages that were described as “excellent.” Knowing this is a bit vague for many Tool enthusiasts who want specifics about the recording process, tomorrow I will attempt to find out some more details about these sausages of Joe’s.
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:11:00 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28977055
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Die man is zo wreed
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:03:05 #119
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_28995193
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
Naja zolang 't niet op toolband.com staat neem ik gewoon aan dat het niet (helemaal) klopt.. dus we'll see

precies! Tot die tijd draai ik de rest gewoon lekker grijs
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 25 juli 2005 @ 19:12:04 #120
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29118905
Maar dan ga je ff googlen en dan zie ik weer iets moois bij de releases van 15 augustus staan:

Site van 3 voor 12 (VPRO)
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 25 juli 2005 @ 19:18:19 #121
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29119087
yep ... OUwe muik op een schijfje hoor ik net van Kopdans.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 25 juli 2005 @ 19:26:25 #122
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_29119316
Check ook deze discussie... ik ben de eerste commenter, vervolgens noemt iemand me een FUCKING RETARD, maar later neemt iemand het voor me op
Is echt al weken geleden dit, maar ik ging in navolging van sir_Tachyon ff googlen, en toen kwam ik dit weer tegen

http://www.speleorovers.org/conspiracy/2005/05/teleincision.html
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 juli 2005 @ 19:26:57 #123
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29119335
(Kopdans is ook een FOK!er, neem ik aan???)

Hopen dat het een beetje mooi concertje bij zit met veel lichtshow.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 25 juli 2005 @ 19:28:30 #124
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29119382
yep .. klopt Tachyon

Tuurlijk .. !! ALLE concerten van Maynard, hoe dan ook, zijn vaak vaag uhhhhh gaaf! Sorry!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 25 juli 2005 @ 22:19:04 #125
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29125146
Volgens mij komt er een soort film ofzo uit gemaakt door de Gitarist. Dat las ik net ergens maar ik ben de link kwijt.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:23:22 #126
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29591296
Gister kon een medewerker van de Plato (muziekzaak) in Zwolle niet in de computer zien dat er een DVD of CD op komst is van TOOL. Terwijl er op sommige (NLse) site wel de release-datum van Teleincision staat op 15/16 augustus. Confusing, aint it???
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_29591401
ja.. die sites zijn er ingestonken dan
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:57:09 #128
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29592236
Tsjaa daar ben ik ook bang voor.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:58:40 #129
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29592272
Tool

Lateralus vind ik vooral technisch gezien een van de beste instrumentale albums ooit gemaakt, hoe vaker ik 'm luister des te beter hij wordt.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:00:51 #130
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29671454
Wordt het nou nog wat? Of komt er eerst echt alleen een vinyl van Lateralus?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:12:53 #131
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29672000
d'r is nog niks 100%
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:55:03 #132
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29673937
Echt heel veel sites hebben wel de release-datum van Teleincision op 15 of 16 augustus staan. Waar halen die hun info dan vandaan????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:58:22 #133
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29674078
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:55 schreef sir_Tachyon het volgende:
Echt heel veel sites hebben wel de release-datum van Teleincision op 15 of 16 augustus staan. Waar halen die hun info dan vandaan????
Van al die andere sites die 15 of 16 augustus als releasedatum hebben staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:56:57 #134
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29691594
Slecht
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:46:39 #135
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29696227
maar wel Disturbed en Life of Agony in aantocht! YEAH!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:06:11 #136
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29701730
En Korn, SoaD en voor de oudjes ----> AC/DC

PS. Disturbed heeft Land of Confusion gecoverd van Genesis.

Ontopic:
Is er nog iemand die zon freak is dat ie de vinyl van Lateralus heeft gekocht???
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:02:25 #137
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29711239
ja... en Shout van Tears for Fears heeft Disturbed ook gecoverd te beluisteren op de vorige cd. Klinkt lekker! Toen ik jong was vond ik Tears for Fears al gaaf. Ik zie coveren niet zo snel als een verkrachting van het nummer maar meer als een eer voor die zanger(es) of band.

Maynard heeft overigens met beid bands The Cure gecoverd. En een nummer van David Bowie en wat dacht je van het nummer "imagine" van Lennon?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 augustus 2005 @ 10:16:04 #138
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_29712363
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:46 schreef Pearly het volgende:
maar wel Disturbed en Life of Agony in aantocht! YEAH!!!
eh, Life Of Agony in aantocht?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:50:54 #139
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29716639
ja! 013 ... ergens in december. Ik geloof de 7de

En? gaan we raden hoe stoned ie dan gaat zijn? Beetje, veel of erg?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 augustus 2005 @ 13:03:40 #140
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_29716997
oh ik dacht dat je het over albums had, want het ging over dat nieuwe Tool album. Vandaar dus dat ik het niet snapte.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 17 augustus 2005 @ 14:23:39 #141
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29719179
ja.. je hebt ook gelijk! Ik heb het zomaar over concerten die komen gaan .... Komt waarschijnlijk omdat ik Maynard in a perfect circle weer eens zo graag wil zien. Maar dat neemt niet weg dat ik niet naar Tool zou gaan als ze weer in Ned. langs touren.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 17 augustus 2005 @ 14:27:32 #142
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_29719292
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:50 schreef Pearly het volgende:
ja! 013 ... ergens in december. Ik geloof de 7de

En? gaan we raden hoe stoned ie dan gaat zijn? Beetje, veel of erg?
Laatst in Paradiso viel het best mee, vond ik. Soms een beetje wazig, maar wel enthousiast
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:24:31 #143
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_29727572
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:02 schreef Pearly het volgende:


Maynard heeft overigens met beid bands The Cure gecoverd. En een nummer van David Bowie en wat dacht je van het nummer "imagine" van Lennon?
Wat dacht je van de rest van de CD van eMOTIVe van APC???
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:26:33 #145
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_29900346
Voor de mensen die ze nog niet gezien hebben:



















We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:30:58 #146
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29900496
Wat zien ze weer enorm gelukkig uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 28 augustus 2005 @ 21:49:50 #147
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_30060249
Iemand enig idee wat voor gitaar hij in de handen heeft op de eerste foto?? Vast wel een Gibson (dacht ik zo??) maar wat voor type enzoo??
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_30061344


Josh Homme???
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:11:53 #149
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30061556
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 21:49 schreef sir_Tachyon het volgende:
Iemand enig idee wat voor gitaar hij in de handen heeft op de eerste foto?? Vast wel een Gibson (dacht ik zo??) maar wat voor type enzoo??
Dat is idd een Gibson Les Paul Custom, in een Silverburst kleur. Er zijn er in de jaren tachtig maar een beperkt aantal van gemaakt in die kleur (andere Les Pauls zijn er natuurlijk legio), omdat ze snel verkleurden en (schijnbaar) omdat de verfsoort de klank zou beïnvloeden. Hij (Adam Jones) heeft er volgens mij een aantal, juist omdat hij dat effect van de verf op de klank mooi vindt. In goede staat zijn die Silverburst Les Pauls vrij zeldzaam.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:43:14 #150
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30129922
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30130144
Hoi, tvp.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 31 augustus 2005 @ 15:31:14 #152
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_30133678
Ik hoorde dus dat Tool dit keer gedeeltelijk geinspireeerd was door de band Meshuggah (toch??) en ik zag laatst een clip van hun en het klonk wel goed. Weet iemand een goeie mooie cd van hun of de cd waar Tool waarschijnlijk door is geinspireerd???
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_30135625
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:31 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik hoorde dus dat Tool dit keer gedeeltelijk geinspireeerd was door de band Meshuggah (toch??) en ik zag laatst een clip van hun en het klonk wel goed. Weet iemand een goeie mooie cd van hun of de cd waar Tool waarschijnlijk door is geinspireerd???
Meshuggah - Choasphere is een vette cd. En "I" is ook vet... 1 lang nummer van 23 minuten of zo.
...
pi_30142971
Nothing vind ik ook wel een vette cd van Meshuggah .. Rational Gaze is een te waanzinnig nummer, zeker waard om eens te checken
pi_30148860
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:24 schreef GhostMan84 het volgende:
Nothing vind ik ook wel een vette cd van Meshuggah .. Rational Gaze is een te waanzinnig nummer, zeker waard om eens te checken
dat vind ik juist hun allerslechste! alles in midtempo eindeloos herhalen. Hun laatste catch33 gaat richting tool qua vreemde maatsoorten (ipv polyritme's). Hun klassieker is erase destroy improve, zou zeggen luister naar die 2 dan weet je wat hun nu doen en waarmee ze bekend zijn geworden. (als je catch33 niet kan vinden dan is idd I ook wel een goeie om mee te beginnen). Maar denk zeker niet dat de band op tool lijkt, meshuggah is veel 'ruwer' en zwaarder dan tool!
pi_30160263
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:54 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

dat vind ik juist hun allerslechste! alles in midtempo eindeloos herhalen.
ja maar ik ben verliefd op dat geluid van die china cymbal in dat nummer
  donderdag 1 september 2005 @ 19:07:23 #157
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30174898
Ben idd benieuwd wat er aan Meshuggah invloeden te horen is op 't komende Tool album. Ik denk toch vooral Nothing-achtige dingetjes aangezien ze (Tool, Meshuggah) samen tourden, en Mesh toen net Nothing uit had, waar ze ook veel van speelden live (en nogsteeds). Maargoed, we zullen zien.
pi_30175332
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:32 schreef GhostMan84 het volgende:

[..]

ja maar ik ben verliefd op dat geluid van die china cymbal in dat nummer
moet je de drumkit from hell kopen, dan kan je die cymbal 100000000x achter elkaar aanzetten
  donderdag 1 september 2005 @ 19:42:34 #159
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30176014
't Is nog wel een Tool topic he heren Maar uiteraard is/zijn de/het Meshuggah topic(s) niet te vinden met de Fok!kutsearch©
pi_30176539
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:22 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

moet je de drumkit from hell kopen, dan kan je die cymbal 100000000x achter elkaar aanzetten
oeh geil!

maaruhm, om dan maar even terug te komen op Tool .. ik zag dus Josh Homme bij Maynard op de foto staan? heeft Josh een bijdrage geleverd aan het nieuwe Tool materiaal? weet iemand daar iets van ofzo?
pi_30177237
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:59 schreef GhostMan84 het volgende:

[..]

oeh geil!

maaruhm, om dan maar even terug te komen op Tool .. ik zag dus Josh Homme bij Maynard op de foto staan? heeft Josh een bijdrage geleverd aan het nieuwe Tool materiaal? weet iemand daar iets van ofzo?
ik weet alleen dat die nu thuis zit... http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=41120
  maandag 5 september 2005 @ 23:06:32 #162
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_30304256
Tsjonge, jonge Allmusic, helaas de autoriteit op het gebied van muziekreviews op internet, heeft Tool's Aenima van 5 sterren(maximum) teruggezet naar 4,5...
Nu mag iemand mij vertellen hoe je dat album nog kunt verbeteren?? Tool heeft verreweg de meeste invloed op de harde rockmuziek in de late jaren 90 gehad (Prog Metal, Alternative Metal en Nu-metal) en zeker met dit album! waarop geen enkel nummer onderdoet voor een ander.

deze autoriteit heeft wel afgedaan nu. Ook al omdat de NIN-albums zijn ondergewaardeerd en die van Pavement, Dinosaur Jr en the Pixies overgewaardeerd.

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:20:57 #163
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_30311552
Ach zolang ik maar weet hoe goed dat album en de rest is en hoe bagger de rest is.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_30314298
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:06 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Tsjonge, jonge Allmusic, helaas de autoriteit op het gebied van muziekreviews op internet, heeft Tool's Aenima van 5 sterren(maximum) teruggezet naar 4,5...
Nu mag iemand mij vertellen hoe je dat album nog kunt verbeteren?? Tool heeft verreweg de meeste invloed op de harde rockmuziek in de late jaren 90 gehad (Prog Metal, Alternative Metal en Nu-metal) en zeker met dit album! waarop geen enkel nummer onderdoet voor een ander.

deze autoriteit heeft wel afgedaan nu. Ook al omdat de NIN-albums zijn ondergewaardeerd en die van Pavement, Dinosaur Jr en the Pixies overgewaardeerd.

Show them Timmeh!
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:24:40 #165
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_30326072
en voor de liefhebbers nog twee fotootjes van de toolarmy site:



"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_30328755
Gisteren de LP van Lateralus gezien op platenbeurs hier in Nijmegen.... Errug mooi, maar fakking 45 euro heb ik er op het moment toch niet voor over....
Bleuh.
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:24:37 #167
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_30329292
Was het wel een originele? Er circuleert al lange tijd een fake versie die ooit via ebay verspreid werd. Bestellen in de US is goedkoper & geeft meer zekerheid.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_30336809
Ja was de originele, is 23 augustus uitgekomen.
Bleuh.
pi_30340993
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:08 schreef PimD het volgende:
Gisteren de LP van Lateralus gezien op platenbeurs hier in Nijmegen....
Die verschillende 'lagen' zitten vast ook in de LP-hoes gebouwd. Dat moet smullen zijn.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_30344039
Heb 'm niet goed bekeken, was nog geseald... De voorkant was in ieder geval anders.
Bleuh.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:17:49 #171
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_30362362
dat is idd de originele:



Ziet er erg cool uit, hoewel de lagen er niet in lijken te zitten (niet geheel verbazend, heb de vinylversies van Opiate en Undertow hier ook liggen, die zijn ook redelijk kaal in vergelijking met de CD versies).
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_30363923
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:06 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
deze autoriteit heeft wel afgedaan nu. Ook al omdat de NIN-albums zijn ondergewaardeerd en die van Pavement, Dinosaur Jr en the Pixies overgewaardeerd.

Mag ik hier even hard om lachen?

'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 7 september 2005 @ 22:06:38 #173
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_30369367
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:00 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Mag ik hier even hard om lachen?

ga je gang, maar ik neem het lekker toch niet terug.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 7 september 2005 @ 22:08:23 #174
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30369464
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:00 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Mag ik hier even hard om lachen?

Uiteraard, wansmaak is een democratisch recht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:11:54 #175
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_30369639
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Uiteraard, wansmaak is een democratisch recht.
Ah fijn, dan lach ik even mee

In de Lateralus LP zitten de 'lagen' btw als picture discs.
pi_30370304
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Uiteraard, wansmaak is een democratisch recht.
Jij bent hier degene die naar Staind luistert.
Maar ik zag ook Beatles en Radiohead, er is nog hoop.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 7 september 2005 @ 22:28:42 #177
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30370502
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:24 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die naar Staind luistert.
Liever Staind dan indie-geneuzel .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 8 september 2005 @ 19:27:10 #178
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30395787
ontopic blijven pLeAse
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 8 september 2005 @ 19:29:17 #179
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30395852
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:27 schreef Pearly het volgende:
ontopic blijven pLeAse
Tool is cool. Geen toeval dat het rijmt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_30789421
Bij Van Leest hangt zo'n releaselijst met verwachte cd's. Daar staat TOOL ook met ''tbd'' op. Dat staat er nog wel een tijdje volgens mij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 september 2005 @ 13:59:17 #181
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_30790210
nou t_e, gelijk wat voor de nieuwe muzieknieuwsposters op de FP: "Tool's nieuwe album heet tbd!", en dan kan men hier weer lekker speculeren wat die afkorting betekent.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_30790676
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:59 schreef Tokus het volgende:
nou t_e, gelijk wat voor de nieuwe muzieknieuwsposters op de FP: "Tool's nieuwe album heet tbd!", en dan kan men hier weer lekker speculeren wat die afkorting betekent.
Die is wel erg makkelijk he
  woensdag 21 september 2005 @ 16:25:11 #183
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_30794452
Pff ik heb het Tool virus nu ook flink te pakken....Ongelooflijk hoe je helemaal op gaat in de muziek (ik ben gister bijna de sloot ingefietst omdat ik te veel met de muziek bezig was...).

Gelukkig ken ik de cd's nog niet zo goed zodat ik het wachten tot de nieuwe nog wel ff vol hou

Maar hoe groot achten jullie de kans dat Tool dit jaar (of volgend jaar) op lowlands komt? Alleen voor tool zou ik al een kaartje van 120 euro kopen
pi_30794575
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:25 schreef ralfseltje het volgende:
Pff ik heb het Tool virus nu ook flink te pakken....Ongelooflijk hoe je helemaal op gaat in de muziek (ik ben gister bijna de sloot ingefietst omdat ik te veel met de muziek bezig was...).

Gelukkig ken ik de cd's nog niet zo goed zodat ik het wachten tot de nieuwe nog wel ff vol hou

Maar hoe groot achten jullie de kans dat Tool dit jaar (of volgend jaar) op lowlands komt? Alleen voor tool zou ik al een kaartje van 120 euro kopen
Mwoah... geen idee... ze hebben daar ooit een concert gecancelled omdat ze niet in het donker op mochten treden heb ik ooit gehoord. Ze moesten overdag spelen, maar dat wilden ze niet. Dus of ze daar nog welkom zijn.

De kans op een tour is alleen aanwezig als er een nieuw album komt. En dan hopen dat ze meer in zalen spelen dan op festivals. Dan komt zo'n band veel meer tot zijn recht.
...
pi_30798118
Ozzfest 2002 in Nijmegen traden ze ook gewoon op in daglicht hoor...
Bleuh.
  woensdag 21 september 2005 @ 19:22:30 #186
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30799630
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:29 schreef PimD het volgende:
Ozzfest 2002 in Nijmegen traden ze ook gewoon op in daglicht hoor...
Wat echt de hele sfeer d'r uit haalt..
pi_30799660
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:29 schreef PimD het volgende:
Ozzfest 2002 in Nijmegen traden ze ook gewoon op in daglicht hoor...
Ondanks het erg goede optreden haalt dat toch een stukje sfeer weg.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 september 2005 @ 20:13:25 #188
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_30801413
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:25 schreef ralfseltje het volgende:

Maar hoe groot achten jullie de kans dat Tool dit jaar (of volgend jaar) op lowlands komt?
dit jaar? 0,0% kans, als ik het naar boven afrond. Om logische redenen, overigens.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 21 september 2005 @ 22:18:19 #189
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_30806236
TBD betekent??
Ik las ook ergens dat iemand een releasedate van 12/10/2005.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_30811179
Inderdaad, de show in Nijmegen viel mij ook tegen na al die verhalen over de geweldige shows... Maar goed, hopelijk komen ze volgend jaar ofzo weer terug en dan wel in een zaal.
Bleuh.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:36:00 #191
24054 search64
Avec le grande
pi_30817164
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:18 schreef sir_Tachyon het volgende:
TBD betekent??
Ik las ook ergens dat iemand een releasedate van 12/10/2005.
... To be determined....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31062862
ff een oude quote
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:35 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, tja, maar de muziek van Tool is dan eigenlijk ook vooral op mannen gericht. De onderwerpen zijn volgens mij dingen die de meeste vrouwen aan hun reet kan roesten. Typische mannenonderwerpen. De vraag wat de zin van het leven is, is een typische mannenvraag. De meeste vrouwen hebben het antwoord namelijk wel: kinderen krijgen en ze opvoeden.

Ik bedoel dat niet generaliserend of denigrerend hoor, maar 'kinderen krijgen' is voor een man te weinig reden om te leven. Terwijl het voor veel vrouwen juist het enige echt belangrijke in hun leven is. Veel vrouwen zeggen dat ze zich pas compleet voelden toen ze hun eerste kind kregen. Mannen krijgen op andere manieren 'kinderen', het woordje 'brainchild' komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Anyway, de teksten van Tool gaan imo grofweg over de zin van het leven. De meeste vrouwen die ik ken hebben daar helemaal niks mee.

Ik weet niet hoe vrouwen de muziek op zich ervaren, maar ik denk dat je sowieso een beetje rare hersenkronkels moet hebben om het allemaal te kunnen volgen . Dus van de vrouwen die overblijven, zijn er maar een paar met een rare hersenkronkel. En zo blijven er dus maar weinig vrouwen over.

Dit is mijn theorie .
..Duuudde ik als vrouw ben fcking enorm fan!! haha.. k las dit ff keer door, maar..
je gedachten over de girls is wel ziek en behoorlijk generaliserend eigelijk mjah oke..
als girl heb ik misschien.. een paar kromme hersens maar verder is er niks mis mee hoor
maarr.. ben wel suuper verslaafd aan tool ..zit dan echt helemaal in een soort trance bij hun nummers
..vooral de meeste live bootlegs/videos-versies zijn echt.. geniaal..
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31062937
Ik ben enorm gek van Tool en heb ze al een keer of 4 gezien, maar ik ga naar bands waar ik écht fan van ben, zoals Incubus en Tool, toch liever naar een concert dan en festivaloptreden.
pi_31063008
jah ik ook.. maar als er geen concert is neem ik ruim genoegen met een festival
heb ze helaas nog niet live kunnen zien, pas vanaf begin 2004 echt fan geworden helaas.
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:57:26 #195
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_31143913
Vinyl staat in bestelling, moet over een paar dagen hier thuis verschijnen. Dat bewijst maar weer dat je als vinyl liefhebber gewoon geen cds moet kopen, maar vor sommige platen gewoon een jaartje of 5 geduld moet hebben. Nu heb ik straks Lateralus dubbel.....
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:15:45 #196
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_31144403
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:57 schreef green_machine het volgende:
Vinyl staat in bestelling, moet over een paar dagen hier thuis verschijnen. Dat bewijst maar weer dat je als vinyl liefhebber gewoon geen cds moet kopen, maar vor sommige platen gewoon een jaartje of 5 geduld moet hebben. Nu heb ik straks Lateralus dubbel.....
Allebei vet artwork, dus vet om te hebben 'als echte fan', niet?
pi_31145423
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:24 schreef TAV74 het volgende:
en voor de liefhebbers nog twee fotootjes van de toolarmy site:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie een Mac

Trouwens, Alex Grey die veel artworks maakt voor Tool:
http://www.alexgrey.com/
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:22:41 #198
24054 search64
Avec le grande
pi_31146324
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:42 schreef sanneeehh1987 het volgende:

..Duuudde ik als vrouw ben fcking enorm fan!! haha.. k las dit ff keer door, maar..
je gedachten over de girls is wel ziek en behoorlijk generaliserend eigelijk mjah oke..
als girl heb ik misschien.. een paar kromme hersens maar verder is er niks mis mee hoor
maarr.. ben wel suuper verslaafd aan tool ..zit dan echt helemaal in een soort trance bij hun nummers
..vooral de meeste live bootlegs/videos-versies zijn echt.. geniaal..
Als je nu wat minder smileys en puntjes zou gebruiken zou het een stuk makkelijker te lezen zijn.

en "meisje" is het nederlandse woord voor "girl"
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:56:21 #199
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31147209
uhh .. search64. Als je zo'n hekel hebt aan smilies! Waarom duw je dan op "quote sanneehh1987" ?
Overigens, hou het ff ontopic. Het gaat hier over Tool!! Niet over hoe mensen zich hier moeten gedragen!


Ontopic : : Hee Super Muffin. Thanx voor het linkje! Gaaf joh!

En Sanneehh : Festivalletjes doet ie ook heeel Leuk maar ik zie hem toch liever in concerten. Dan lijkt hij er 'nog' meer werk van te maken. Moet je nagaan... Op festivals doet Maynard al heel wAT!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:43:20 #200
24054 search64
Avec le grande
pi_31148359
Buiten het feit dat ik Tool heel erg goed vind, ben ik ook fan van fatsoenlijk gebruik van de Nederlandse taal. In ieder geval tot op zekere hoogte. Bovendien zie ik niet in hoe erudiete mensen op prijs stellen meer offtopic is dan praten over Rennes le Chateau en andere zaken die slechts lichtelijk raken met de band waarover dit topic gaat.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31151653
haha... jammer voor je search64, ik hoef me niet aan jouw normen te houden
ik kan ook wel goed nederlands.. als ik dat wil tenminste.. maar het gaat hier om Tool!
en ik vind dat ik daar zeker over mee mag praten.

ook echt gave tekenaars die voor tool werken/hebben gewerkt:
- Cam De Leon
- Chet Zar.
..zijn zeker aanraders (zoek maar via google ofzo )

aan pearly: ..ik zal ze op beide willen zien ..(als t ff kan)
kheb ze nog niet gezien dus ik blijf hopen.
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:06:25 #202
24054 search64
Avec le grande
pi_31152128
Nee hoeft niet inderdaad. Maar deze post ziet er wel een stuk netter uit dan je vorige, dus je doet het wel, en dat doet me deugd
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31152696
ff helemaal off-topic..
whaha.. komt vast door jou
..zo braaf luister ik echt niet naar iemand.. ik heb een eigen wil
maak maar een topic over spelling/nederlands.. dan kan je daar je ei kwijt.
(bij de 1e post verveelde ik me een beetje, thats all..)
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:31:00 #204
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_31156873
en opeens komt er een zakelijk mannetje met moeilijke woorden naar boven ...



Ik ga LEKKER EFFE KNOERHARD TOOL AANZETTEN luitjes!
KAAi-gaaf!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:22:49 #205
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_31162992
Wel mee schreeuwen met dat schreeuw-stukje van The Grudge he, want dat moet omdat....... ach das gewoon heerlijk om dat te doen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:58:21 #206
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_31167528
Jemig, ik was even op Ebay aan het kijken voor Tool vinyl, in de hoop nog wat mooie foto's van Lateralus te zien, wat overigens niet zo was. Hebben jullie wel eens gezien hoeveel die platen van Tool moeten kosten? Aenima tussen de 250¤ en de 400¤ ! Niet normaal meer.

http://cgi.ebay.com/RARE-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

En dr wordt ook nog eens flink op geboden. Is er misschien iemand die weet hoeveel exemplaren er van Lateralus gemaakt zijn?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_31172560
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef sanneeehh1987 het volgende:
haha... jammer voor je search64, ik hoef me niet aan jouw normen te houden
ik kan ook wel goed nederlands.. als ik dat wil tenminste.. maar het gaat hier om Tool!
en ik vind dat ik daar zeker over mee mag praten.

ook echt gave tekenaars die voor tool werken/hebben gewerkt:
- Cam De Leon
- Chet Zar.
..zijn zeker aanraders (zoek maar via google ofzo )

aan pearly: ..ik zal ze op beide willen zien ..(als t ff kan)
kheb ze nog niet gezien dus ik blijf hopen.
http://chetzar.com/
http://www.camdeleon.com/
pi_31182928
quote:
...weet je hoe vet zijn alweer paar nieuwe bij zie ik.. k vind ze nog steeds.. wreed
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:24:02 #209
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31197093
Dus hier is t Tool topic.
Ik wacht met jullie mee op het nieuwe album.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:44:24 #210
122545 Realdeal
Good question!
pi_31207902
Het is ook weer echt hetzelfde als toen Lateralus uitkwam he! Toen waren er ook maaaaaandenlang roddels over wanneer en wat en hoe en waar.... Maar ja, Tool houdt je altijd voor de gek en dat maakt het ook wel weer mooi. Ik kan wederom niet wachten, alhoewel ik Lateralus nog niet helemaal tot in de puntjes door heb, dus ik kan nog even voort. Je krijgt in ieder geval (luister)waar voor je geld, dat staat vast!

En lichtelijke muzikale orgasmes....
You feel like home, you feel like home.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:01:38 #211
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_31210179
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef Pearly het volgende:
en opeens komt er een zakelijk mannetje met moeilijke woorden naar boven ...



Ik ga LEKKER EFFE KNOERHARD TOOL AANZETTEN luitjes!
KAAi-gaaf!!!
ja man, dat doe ik altijd als mijn popjazz-liefhebbende congospelende, kleuterdeuntjes fluitende, blaaskakerige, bas-hetende benedenbuurman zich roert.



niet dat hem het kan donderen. Onverschilligheid
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_31345616
Yeah.. that's the spirit
ik werd vanochtend toch asociaal vrolijk wakker met lateralus
echt.. suuper relaxed
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31346572
Die LP's en singels van Tool zijn wel duur, of zijn dat alleen die speciale edities?
pi_31346804
ze zijn behoorlijk prijzig idd.. kijk maar op ebay ofzo.. dat is ook de reden dat ik ze nog niet heb
dan ga ik eerst nog even liever voor de live bootlegs enzo
..die zijn echt super wreed
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31347842
Jammer, ik zou erg graag zo'n LP willen hebben
pi_31698710
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:58 schreef green_machine het volgende:
Jemig, ik was even op Ebay aan het kijken voor Tool vinyl, in de hoop nog wat mooie foto's van Lateralus te zien, wat overigens niet zo was. Hebben jullie wel eens gezien hoeveel die platen van Tool moeten kosten? Aenima tussen de 250¤ en de 400¤ ! Niet normaal meer.

http://cgi.ebay.com/RARE-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

En dr wordt ook nog eens flink op geboden. Is er misschien iemand die weet hoeveel exemplaren er van Lateralus gemaakt zijn?
Ik heb alles van tool op vinyl behalve lateralus.
underground forever baby
pi_31706894
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef search64 het volgende:
Buiten het feit dat ik Tool heel erg goed vind, ben ik ook fan van fatsoenlijk gebruik van de Nederlandse taal. In ieder geval tot op zekere hoogte. Bovendien zie ik niet in hoe erudiete mensen op prijs stellen meer offtopic is dan praten over Rennes le Chateau en andere zaken die slechts lichtelijk raken met de band waarover dit topic gaat.
Je taalgebruik is al net zo pretentieus als de muziek van Tool.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:47:20 #219
24054 search64
Avec le grande
pi_31709660
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31712563
Op de een of andere manier raakt mijn hele stemming binnen tien seconden van slag als ik Tool luister, en dan met name Lateralus. Die stem van Maynard is zo belachelijk bijzonder dat ik van vrolijk en opgewekt naar energiek, licht agressief en extreem zelfverzekerd transformeer. Of iets in die strekking .

A Perfect Circle weet ook aardig emoties los te maken, leuk is dat die band ook erg mooie rustige nummers heeft (The Hollow ). Ik ben Maynard-fan .
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 01:14:36 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31714134
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Op de een of andere manier raakt mijn hele stemming binnen tien seconden van slag als ik Tool luister, en dan met name Lateralus. Die stem van Maynard is zo belachelijk bijzonder dat ik van vrolijk en opgewekt naar energiek, licht agressief en extreem zelfverzekerd transformeer. Of iets in die strekking .
Met Lateralus heb ik niet echt wat jij hier zegt, wel dat twee liedjes (The Grudge en Schism) met tegenovergestelde boodschap mij beide overtuigen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 27 oktober 2005 @ 02:11:26 #222
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_31714991
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Op de een of andere manier raakt mijn hele stemming binnen tien seconden van slag als ik Tool luister, en dan met name Lateralus. Die stem van Maynard is zo belachelijk bijzonder dat ik van vrolijk en opgewekt naar energiek, licht agressief en extreem zelfverzekerd transformeer. Of iets in die strekking .

A Perfect Circle weet ook aardig emoties los te maken, leuk is dat die band ook erg mooie rustige nummers heeft (The Hollow ). Ik ben Maynard-fan .
Ja ik leef me ook altijd geheel in de muziek. Vooral dat stukje van The Grudge dat Maynard "schreeuwt" (is tussen aanhalingstekens omdat zijn schreeuw vergelijkbaar is met.... nouja iig met iets heel moois) dan wordt ik ook net zo kwaad enzoo. En dan dat Let Go-stukje erachter aan. Ik zit nou een beetje te experimenteren met de volgorde van de nummers. Je hebt wat lui die beweren dat de Fibonacci-volgorde de eigenlijke volgorde moet zijn maar ook lui die zeggen dat je op de eind-tonen moet letten en dat die overeen moeten komen. Ik ben dus ook een zwaar TOOL-fan en een Maynard-fan. Ik zal daarom maar niet over zijn teksten beginnen anders wordt het nog een langere post.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_31724933
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Met Lateralus heb ik niet echt wat jij hier zegt, wel dat twee liedjes (The Grudge en Schism) met tegenovergestelde boodschap mij beide overtuigen.
Jij meent de boodschap achter die twee nummers te (kunnen) doorgronden?
Slaapt winter
en zomer
pi_31725012
Man, ik versta het merendeel van de nummers niet eens.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31725069
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Man, ik versta het merendeel van de nummers niet eens.
http://toolshed.down.net/lyrics/
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:44:20 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31725231
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Met Lateralus heb ik niet echt wat jij hier zegt, wel dat twee liedjes (The Grudge en Schism) met tegenovergestelde boodschap mij beide overtuigen.
Interpretatie is natuurlijk persoonsgebonden, maar volgens mij is de algemene gedachte die achter beide nummers zit toch hetzelfde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:40:42 #227
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_31726752
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Parabola het volgende:

[..]

Jij meent de boodschap achter die twee nummers te (kunnen) doorgronden?
Voor de betekenis van de tekst (of iig 1 betekenis) moet je een beetje wat gelezen over de Kabbala, astrologie en andere occulte dingen. Kort samengevat gaat The Grudge over het loslaten dingen waarover je nog steeds kwaad over kan zijn. En naar mijn mening "schreeuwt" Maynard het er in de Grugde eruit en laat het dan gaan (Let Go). Ik weet bij dit nummer geen andere verklaringen maar ik heb er eigenlijk nooit op gezocht.
En Schism gaat meer over de verloren communicatie met de natuur/moeder aarde of een allesomvattende energie-soort (Chi, Ki, Prana. Ligt eraan welk geloof je voor bent). Maar dit nummer kan ook over 2 geliefden (partners of familie) die elkaar hebben zitten doodzwijgen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_31727054
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:40 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Voor de betekenis van de tekst (of iig 1 betekenis) moet je een beetje wat gelezen over de Kabbala, astrologie en andere occulte dingen. Kort samengevat gaat The Grudge over het loslaten dingen waarover je nog steeds kwaad over kan zijn. En naar mijn mening "schreeuwt" Maynard het er in de Grugde eruit en laat het dan gaan (Let Go). Ik weet bij dit nummer geen andere verklaringen maar ik heb er eigenlijk nooit op gezocht.
En Schism gaat meer over de verloren communicatie met de natuur/moeder aarde of een allesomvattende energie-soort (Chi, Ki, Prana. Ligt eraan welk geloof je voor bent). Maar dit nummer kan ook over 2 geliefden (partners of familie) die elkaar hebben zitten doodzwijgen.
Dat lijkt me wel een beetje de essentie van Tool-teksten: ze zijn voor meerdere uitleg vatbaar, en dat wordt ook heel sterk gecultiveerd door de heren zelf. Dat maakt het ook ijzersterk, want voor meer mensen herkenbaar. Ik hou daar wel van (in het algemeen, niet alleen bij Tool), artiesten/kunstenaars die het aan de mensen zelf overlaten om tot een interpretatie te komen. Het past natuurlijk ook niet bij Tool om dat zelf uit te gaan leggen. Immers: "Think for yourself, question authority".
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:44:02 #229
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31751524
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:44 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Interpretatie is natuurlijk persoonsgebonden, maar volgens mij is de algemene gedachte die achter beide nummers zit toch hetzelfde.
Mmm. Ik zie dat dus anders.
Of de algemene gedachte moet geweest zijn: laten we eens een goed nummer maken.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:12:10 #230
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31752193
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:44 schreef ErikT het volgende:

[..]

Mmm. Ik zie dat dus anders.
Of de algemene gedachte moet geweest zijn: laten we eens een goed nummer maken.
The Grudge gaat volgens mij over het laten vallen van wrok-gevoelens, Schism over het heropbouwen van communicatie tussen mensen. Die liggen in elkaars verlengde en zijn beiden erg verzoenend. Het is niet exact hetzelfde, maar een tegenstelling zie ik er niet in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31758459
Please mensen
Je kan een pdf-bestandje downloaden waar de betekenissen van songs helemaal doorgrond zijn.
Hier wordt per paragraaf/gedeelte verteld wat ermee bedoeld wordt, en ook een algemeen deel over het hele nummer. Hier maar het algemene deel van 2 songs

The Grudge is, in principle, a song about bearing a grudge, the weight of it, and the options facing the bearer (to continue bearing the grudge or to let it go and forgive). There are however, some strange metaphors and references at work, some of which will show up later in the album.
The basic gist of the song isn’t hard to work out, it’s getting around the references to ‘Saturn’, ‘the one’ and ‘the ten’ which take a bit more looking into. To explain these references, we can look to The Tree Of Life a central part of the study of the Byzant Kabbalah, a mystical system that has its roots in Judaism. ‘The Tree of Life describes the descent of the divine into the manifest world, and methods by which divine union may be attained in this life. It can be viewed as a map of the human psyche, and of the workings of creation…’ Basically, the references in the song break down in the Tree as follows: ‘Saturn’ is the Third Path - ‘Binah’, it is the first to form out of the abyss, indicated by the color black and representative of understanding, reason, intelligence and language. The potentials of Binah are developing self-control, silence, secrecy, impersonal understanding and objective love. ‘The One’ refers to the First Path - ‘Keter’, indicated by white, representative of ideal wisdom, will, inspiration and spirit. The potentials of Keter include solving the inner quest, revelation, inspiration and enlightenment. ‘The Ten’ is the Tenth Path (‘Malchut’), represented by the Earth, and evocative of body, earth and physical reality. The question then is how are the concepts embodied in these Paths are used to aid the song’s purpose? Saturn can be seen as reasoning or realisation. In the song it represents the awareness of the grudge and the opportunity to make a decision regarding it – to shrug it off or to keep it up. One is the most ideal of the three paths mentioned in the song, and can be taken as the influence to forgive and forget - to cast off the grudge. Ten, on the other hand, is ‘the beginning of personality; the physical body’, ‘the realm of the sub-conscious … where repressed energies are channelled up’. Also worth keeping in mind is that the path from the Third Path (Saturn) to the First on the tree diagram is upward and out (‘lifts you up like a child’), while the path to the Tenth is steeply down (‘drags you down like a stone’).

Schism is clearly a song about communication in relationships. The post below, from the toolshed.down.net opinion forum is an almost perfect summary. Schism is most easily recognized by showing a relationship. It is a metaphor, take the song and apply it to almost anything that shares a relationship with something else. Schism can be applied to the most broad as well as specific relationships all around us. Human relationships, inter-personal relationships, anything. People say it was a prediction to the September 11th attacks, but look, the Two Towers shared a very simple, unnoticeable relationship that was torn down, this song applies to everything, it is a lesson in how on a wider scale everything comes down to communication. Communication is the basis for every relationship so to speak. I don’t think that what Maynard lyrically and spiritually intended for this song was an actual, specific encounter learn from. I think he was laying down a concept, setting a foundation, from personal experience, for any relationship.
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:56:53 #232
35279 Parabola
Sapere aude
pi_31758662
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:49 schreef sanneeehh1987 het volgende:
Please mensen
Je kan een pdf-bestandje downloaden waar de betekenissen van songs helemaal doorgrond zijn.
Hier wordt per paragraaf/gedeelte verteld wat ermee bedoeld wordt, en ook een algemeen deel over het hele nummer.
Ben jij altijd zo lekker volgzaam?

Ik ken het betreffende pdf-bestandje en de auteur ervan zegt zelf ook dat dit slechts zijn interpretatie van het geheel is. Prima natuurlijk als je het met zijn uitleg eens bent, maar het is niet de onwrikbare waarheid. Sterker nog, ik zou willen beweren dat iemand die onwrikbare waarheden in Tool-teksten zoekt, helemaal niets van Tool begrepen heeft.

Iedere interpretatie is evenveel waard, het enkele feit dat een willekeurige Tool-fan zijn overpeinzinigen in pdf-formaat op het web zet, maakt dat nog niet tot dé interpretatie van Tool -teksten.

Wat overigens niet weg neemt dat ie een paar goede observaties maakt. Met name zijn interpretatie van H spreekt me erg aan.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:22:41 #233
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31759343
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:56 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ben jij altijd zo lekker volgzaam?

Ik ken het betreffende pdf-bestandje en de auteur ervan zegt zelf ook dat dit slechts zijn interpretatie van het geheel is. Prima natuurlijk als je het met zijn uitleg eens bent, maar het is niet de onwrikbare waarheid.
Die bestaat niet eens. Sterker nog, imo stuurt het nummer (en alle Tool-liedjes en veel andere fenomenen in de wereld ) überhaupt geen betekenis uit; wat de luisteraar ervan maakt, dat gebeurt alleen in zijn hoofd. Dat de betekenis kan overeenkomen met wat een ander van het liedje maakt, is een (toevallige?) overeenstemming tussen de twee luisteraars, niet iets dat 'in' het liedje zelf zit. There is no message. Beliefs are dangerous.

imo, dan.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:36:49 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31759681
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Grudge gaat volgens mij over het laten vallen van wrok-gevoelens,
Wear the grudge like a crown is de eerste zin toch? Dat lijkt me juist het tegenovergestelde van wat jij hier beweert.
Anyhoe, wat hierboven gezegd wordt: t zijn allemaal interpretaties. Daarom is Tool ook kunst

ik ken de tekst overigens niet uit mijn hoofd en misschien mis ik essentiële dingen
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:44:14 #235
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31759836
Mmm ik lees dus net de tekst en inderdaad lijkt dit de crux:
"Consume you till you choose to let this go.
Choose to let this go."
Ik moet beter luisteren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:16:03 #236
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31760497
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wear the grudge like a crown is de eerste zin toch? Dat lijkt me juist het tegenovergestelde van wat jij hier beweert.
Anyhoe, wat hierboven gezegd wordt: t zijn allemaal interpretaties. Daarom is Tool ook kunst

ik ken de tekst overigens niet uit mijn hoofd en misschien mis ik essentiële dingen
een crown of negativity ja
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:18:44 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31760558
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:44 schreef ErikT het volgende:
Mmm ik lees dus net de tekst en inderdaad lijkt dit de crux:
"Consume you till you choose to let this go.
Choose to let this go."
Ik moet beter luisteren.
Ja, dat bedoelde ik, op 't einde roept ie 20 keer "Let go".

Niet dat het zo belangrijk is . Maar ik ervaar het hele album (met uitzondering van Ticks & Leeches) als een positief, constructief iets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:36:42 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31761030
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik, op 't einde roept ie 20 keer "Let go".

Niet dat het zo belangrijk is . Maar ik ervaar het hele album (met uitzondering van Ticks & Leeches) als een positief, constructief iets.
Ja ik dacht dus "Let go" als in vergeet die hoer en ga verder met je leven
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:15:13 #239
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31762068
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
met uitzondering van Ticks & Leeches
Ergens is dat nummer dan ook de storende factor in de context van het album als geheel. Maargoed, het blaast wel lekker.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_31763801
ik adoreer persoonlijk het meest: reflection, sober, schism en opiate
pi_31767535
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:56 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ben jij altijd zo lekker volgzaam?

Ik ken het betreffende pdf-bestandje en de auteur ervan zegt zelf ook dat dit slechts zijn interpretatie van het geheel is. Prima natuurlijk als je het met zijn uitleg eens bent, maar het is niet de onwrikbare waarheid. Sterker nog, ik zou willen beweren dat iemand die onwrikbare waarheden in Tool-teksten zoekt, helemaal niets van Tool begrepen heeft.

Iedere interpretatie is evenveel waard, het enkele feit dat een willekeurige Tool-fan zijn overpeinzinigen in pdf-formaat op het web zet, maakt dat nog niet tot dé interpretatie van Tool -teksten.

Wat overigens niet weg neemt dat ie een paar goede observaties maakt. Met name zijn interpretatie van H spreekt me erg aan.
ik vind hem bij de meeste nummers best.. redelijk gelijk hebben.
laat me soms in ieder geval dingen zien waar ik nog niet aan gedacht heb
bij elk nummer zijn wel meerdere gedachtes te bedenken, natuurlijk
maar toch vind k die auteur redelijk geniaal
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31767601
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Die bestaat niet eens. Sterker nog, imo stuurt het nummer (en alle Tool-liedjes en veel andere fenomenen in de wereld ) überhaupt geen betekenis uit; wat de luisteraar ervan maakt, dat gebeurt alleen in zijn hoofd. Dat de betekenis kan overeenkomen met wat een ander van het liedje maakt, is een (toevallige?) overeenstemming tussen de twee luisteraars, niet iets dat 'in' het liedje zelf zit. There is no message. Beliefs are dangerous.

imo, dan.
..best mooie uitspraak
dan.. zal ik wel overeenkomstige gevoelens hebben met die auteur.. ofzo
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31767692
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:25 schreef Prego het volgende:
ik adoreer persoonlijk het meest: reflection, sober, schism en opiate
dat zijn.. gewoon de singles. Hoe langer je tool luisterd, hoe meer je JUIST de andere nummers gaat waarderen (dat had ik dan ) ..46&2 of Pushit bijvoorbeeld.. echt.. geniale nummers
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31768025
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:52 schreef sanneeehh1987 het volgende:

[..]

..best mooie uitspraak
dan.. zal ik wel overeenkomstige gevoelens hebben met die auteur.. ofzo
Dat heb ik (hoewel niet van TOOL) bijv. met Judith (zie sig.) en met Ænema.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_31768258
Sober verliest nooit zijn kracht. Wat een song.
underground forever baby
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:03:28 #246
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_31771569
Live vind ik hem wel mooier moet ik zeggen. Op een 1 of andere manier zit er meer emotie in.
Maar ff een muziek-technisch vraagje: wie weet waarom ze graag in Dropped D spelen. Passen die lage D's soms goed bij hun muziek of komt het misschien beter uit met Maynard zijn stem ofzo???? Heeft iemand daar een antwoord op???
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_31775681
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:17 schreef Laton het volgende:
Sober verliest nooit zijn kracht. Wat een song.
Wel jammer van die productie. Stel je voor hoe Sober met een productie van Lateralus zou klinken.
pi_31776180
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:56 schreef sanneeehh1987 het volgende:

[..]

dat zijn.. gewoon de singles. Hoe langer je tool luisterd, hoe meer je JUIST de andere nummers gaat waarderen (dat had ik dan ) ..46&2 of Pushit bijvoorbeeld.. echt.. geniale nummers
dat is persoonlijk natuurlijk. je zal wel gelijk hebben qua singles... ik heb een jaar geleden eens een zooi gedownload en daar heb ik m'n favorieten uitgehaald.
pi_31777540
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:03 schreef sir_Tachyon het volgende:
Live vind ik hem wel mooier moet ik zeggen. Op een 1 of andere manier zit er meer emotie in.
Maar ff een muziek-technisch vraagje: wie weet waarom ze graag in Dropped D spelen. Passen die lage D's soms goed bij hun muziek of komt het misschien beter uit met Maynard zijn stem ofzo???? Heeft iemand daar een antwoord op???
dan kan je lekker met een open tuning spelen dus constant je middelvinger opsteken naar iedereen

en de gitaar klinkt dan wat zwaarder..
pi_31806874
whoops, foutje
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:49:22 #251
54452 Risp
Pushit on me
pi_31854605
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:49 schreef Parabola het volgende:

[..]
Immers: "Think for yourself, question authority".
Hehe mooie tegenstelling vind ik dit
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
pi_31854644
Remember that you are unique....... just like everybody else.
underground forever baby
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:12:56 #253
24054 search64
Avec le grande
pi_31855248
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:49 schreef Risp het volgende:

[..]

Hehe mooie tegenstelling vind ik dit
Ik zie geen tegenstelling. Denk zelf na, geloof niet wat de authoriteit je verteld. Wat is de tegenstelling?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:38:30 #254
54452 Risp
Pushit on me
pi_31855898
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:12 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik zie geen tegenstelling. Denk zelf na, geloof niet wat de authoriteit je verteld. Wat is de tegenstelling?
Er word je opgedragen om voor jezelf te denken... Dus eigenlijk denk je niet voor jezelf, je denkt alleen maar omdat het door de authoriteit wordt opgedragen.
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:19:09 #255
24054 search64
Avec le grande
pi_31857642
Het nadenken doe je wel zelf, dus dis onzin. Think for yourself vertaald niet als denk VOOR jezelf, maar denk zelf na. Klein verschil.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:28:24 #256
54452 Risp
Pushit on me
pi_31860345
Daar gaat het helemaal niet om. Je wordt wat opgedragen, en juist daar zul je al over moeten nadenken.
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:58:20 #257
24054 search64
Avec le grande
pi_31864249
Nee, het is een statement, een voorstel, geen opdracht. Ook nog eens gevolgd door een onderbouwing.

Ben het niet met jullie eens.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:33:08 #258
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31865209
Jullie hebben allebei gelijk

Voor de duidelijkheid, je kunt de twee deelzinnen zien als gelijkwaardig, of het ene deel in dienst van de ander. Uiteraard is de gehele zin van toepassing op alles, dus ook op de zin zelf. Misschien is wel of geen tegenstelling geen goede discussie, wel of geen paradox een betere.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_31867845
tool is in deze de autoriteit. jullie hebben dus inderdaad beide gelijk. goed gezien risp
underground forever baby
  woensdag 2 november 2005 @ 21:11:37 #260
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_31909528
Blijdschapje tussendoor: Heb Lateralus binnen op vinyl (besteld bij Toolarmy): ziet er werkelijk fantastisch uit
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_31912826
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:11 schreef TAV74 het volgende:
Blijdschapje tussendoor: Heb Lateralus binnen op vinyl (besteld bij Toolarmy): ziet er werkelijk fantastisch uit
Mag ik vragen wat je kwijt was en heb je evt een afbeelding? Ik wil graag mijn vinyl collectie compleet maken.
underground forever baby
pi_31931830
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:28 schreef Risp het volgende:
Daar gaat het helemaal niet om. Je wordt wat opgedragen, en juist daar zul je al over moeten nadenken.
Ook als een autoriteit je opdraagt voor jezelf te denken, kun je dat gewoon doen. Het impliceert immers niet dat je per se niet moet doen wat wat 'de autoriteit' zegt.om de verwarring compleet te maken.
Slaapt winter
en zomer
pi_31932536
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:11 schreef TAV74 het volgende:
Blijdschapje tussendoor: Heb Lateralus binnen op vinyl (besteld bij Toolarmy): ziet er werkelijk fantastisch uit
gaaf!

mensen van de cdwinkel in Eindhoven belden me laatst op, ik had daar die vinyl besteld, dattie klaarligt voor me .. voor 45 euro .. en ik ben momenteel meer dan blut
aaargh de frustratie!
  donderdag 3 november 2005 @ 17:14:42 #264
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_31933041
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Man, ik versta het merendeel van de nummers niet eens.
!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_31933714
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:14 schreef bolivian het volgende:

[..]

!
!
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:45:59 #266
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_31933765
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:44 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

!
quote:
Suck me dry.
Is this what you wanted?
Is this what you had in mind?
Cuz this this is what you're getting.
I hope you choke.
!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  donderdag 3 november 2005 @ 20:07:48 #267
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_31937394
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:36 schreef Laton het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je kwijt was en heb je evt een afbeelding? Ik wil graag mijn vinyl collectie compleet maken.
60 dollar inclusief verzendkosten, met de tegenwoordige dollarkoers is dat goed te doen. Heb nu Opiate, Undertow en Lateralus op vinyl, alleen Aenima dus niet en daar baal ik stevig van..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_31944384
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:07 schreef TAV74 het volgende:

[..]

60 dollar inclusief verzendkosten, met de tegenwoordige dollarkoers is dat goed te doen. Heb nu Opiate, Undertow en Lateralus op vinyl, alleen Aenima dus niet en daar baal ik stevig van..
Die heb ik dan weer. .. maar ik ga eens vragen morgen bij mijn platenboer of en hoe duur hij kan bestellen.
underground forever baby
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:11:36 #269
54452 Risp
Pushit on me
pi_31965322
Weet iemand toevallig wat over hun nieuwe cd? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een kans was dat hij in december/januari uit zou komen maar ik kan het artikel niet meer vinden
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
pi_31965962
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:11 schreef Risp het volgende:
Weet iemand toevallig wat over hun nieuwe cd? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een kans was dat hij in december/januari uit zou komen maar ik kan het artikel niet meer vinden
Echt, bij TOOL weet je nooit iets zeker over hun nieuwe CD, totdat je hem in je handen hebt...
pi_31975204
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:11 schreef Risp het volgende:
Weet iemand toevallig wat over hun nieuwe cd? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een kans was dat hij in december/januari uit zou komen maar ik kan het artikel niet meer vinden
mjah.. lees de posts hiervoor Het album zal volgens weer eerdere geruchten al lang uit moeten zijn gebracht, dus je weet het pas als ie in de winkel ligt
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:40:42 #272
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_31979583
Nou volgens Blair zul je ook belangrijke info over de album en/of DVD kunnen weten als je zijn onnuttige info op waarschijnlijke belangrijke data kunt ontcijferen, maar volgens moet diegene die dat kan nog kunstmatig worden gecreeerd.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:49:10 #273
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_31992303
het enige wat je met zekerheid weet is dat ze al het nodige (zo niet alles) opgenomen hebben en verder weet ik dat Tool te boeken is voor de volgende zomer. Conclusie zou dan luiden dat hij ergens tussen nu en de volgende zomer uit gaat komen. Als alle meezit etc. etc. Geduld moet zo ongeveer de beste eigenschap van ieder Tool fan zijn...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_31992676
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:49 schreef TAV74 het volgende:
het enige wat je met zekerheid weet is dat ze al het nodige (zo niet alles) opgenomen hebben en verder weet ik dat Tool te boeken is voor de volgende zomer. Conclusie zou dan luiden dat hij ergens tussen nu en de volgende zomer uit gaat komen. Als alle meezit etc. etc. Geduld moet zo ongeveer de beste eigenschap van ieder Tool fan zijn...
Aenima trouwens gevonden in een platenwinkeltje net buiten het centrum van zwolle of all places.
underground forever baby
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:04:10 #275
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31992703
Van mij mogen ze Alex Grey ook weer het hoesje laten ontwerpen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 5 november 2005 @ 22:54:00 #276
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_32006435
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:03 schreef Laton het volgende:

[..]

Aenima trouwens gevonden in een platenwinkeltje net buiten het centrum van zwolle of all places.
Hell! Daar hoop ik dus ook op, soms kom je dat soort platen ineens tegen. Ik heb de 3 Tool LP's die ik heb uit de VS geïmporteerd, en nadat ik ze binnen had kwam ik ze ineens vaker tegen in obscure winketjes, behalve Aenima dus... Zag overigens dat Aenima op Ebay USA al ruim meer dan 100 dollar doet ....
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_32052165
[pimp post]
Ik heb de Lateralus picture disk LP!!!
[/pimp post]
pi_32199268
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef GhostMan84 het volgende:
[pimp post]
Ik heb de Lateralus picture disk LP!!!
[/pimp post]
in sounds in rotterdam staan er nog meerdere te koop
pi_32199278
quote:
TOOL To Release New DVD Next Month - Nov. 11, 2005
According to a posting on Toolband.com, TOOL are planning to release a DVD featuring the videos for "Schism" and "Parabol/Parabola" with added extras (more details later) sometime in December (possibly December 20). The posting adds: "Please note that this is NOT the (much-anticipated) TOOL live DVD, which will be released at some point, although exactly when is still a great unknown."

It's been four years since TOOL released their last album, 2001's "Lateralus", and drummer Danny Carey told Launch that the band prefer to take their time recording the follow-up. "We're not pressured, I think, and we don't have a record company hanging over us, saying, 'You have to do an album every year,' or something," he said. "It's a lot more important to take our time and have something to say, and if you're putting out a record every year, how much can you really learn in one year? You know, you've got to develop as a person and develop as a player."
http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=44115
  zaterdag 12 november 2005 @ 11:22:26 #280
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32200248
Tja, het is weer niet de live DVD . Of het nieuwe album.

En ik geloof ook pas dat dit uitkomt op het moment dat ik het ergens zie liggen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 14 november 2005 @ 15:45:16 #281
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32260081
Nou wees blij dat er wat komt. Maar ze hebben in zomer 2006 al wat concerten gepland dus het album komt nog wel.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 14 november 2005 @ 19:27:43 #282
122545 Realdeal
Good question!
pi_32266506
En waar heb je die info over de geplande concerten vandaan? Als ze komen, moeten we er natuurlijk zeker bij zijn! De laatste keer dat ik ze zag was in de Oosterpoort in Groningen, op zich een vette locatie voor een dergelijke band, alleen de kaartjes gaan dan wel erg hard. Timing en informatie is dus belangrijk!
You feel like home, you feel like home.
  maandag 14 november 2005 @ 19:43:12 #283
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32266984
quote:
Ik word een beetje droevig van dit nieuws over die Schism-DVD. Ik wil zo graag wat nieuws, en niet weer een speciale uitgave van een paar video's die ik al heel vaak heb gezien...
Ik heb het nooit echt een bezwaar gevonden om lang te wachten op nieuwe Tool-dingen - laat ze er maar lang over doen, dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede- maar het duiveltje in mijn rechteroor begint nu zo langzamerhand wel te fluisteren over 'tot op de bodem uitmelken van wat je hebt'.
Maja, patience is a virtue, zullen we maar zeggen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 15 november 2005 @ 01:01:04 #284
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_32276447
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:27 schreef Realdeal het volgende:
En waar heb je die info over de geplande concerten vandaan?????
Las ik ergens. Ging niet over NL maar over australie dacht ik.

Maarr ik vind dat ze zelf uit mogen maken wat ze doen. We zijn nogal gewend dat andere bands alles achter elkaar uitbrengen maar hun doen dat niet zo. Miss een geldzaak of ze hebben er gewoon geen zin in. Ik wacht wel.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_32485462
mjah t schijnt dat er ook best een kans is dat ze een tour door europa gaan doen volgend zomer.. maar ik geloof het nog niet echt voordat ik het ook met eigen ogen zie.. en kaartjes kan kopen
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
  woensdag 23 november 2005 @ 01:55:00 #286
24054 search64
Avec le grande
pi_32498006
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 01:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
... maar hun doen dat niet zo...
Misschien een zaak van grammatica....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 26 november 2005 @ 21:09:16 #287
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32603866
Ik begin Aenima toch lichtelijk boven Lateralus te prefereren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 november 2005 @ 22:11:10 #288
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_32605523
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:09 schreef ErikT het volgende:
Ik begin Aenima toch lichtelijk boven Lateralus te prefereren.
nu pas? dat had ik al sinds Lateralus uit is. Die plaat kan me echt voor geen meter boeien, terwijl Aenima van begin tot eind geweldig is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:14:43 #289
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32606992
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:11 schreef Tokus het volgende:

[..]

nu pas? dat had ik al sinds Lateralus uit is. Die plaat kan me echt voor geen meter boeien, terwijl Aenima van begin tot eind geweldig is.
Mmm. Het eerste wat ik van Tool hoorde was Schism en daarna Lateralus. Dit is wel even zo gebleven. Lateralus ken ik dan ook ongeveer uit mijn hoofd en ik vind het echt een briljant album.
Aenima is gewoon heel anders. Ik kan me wel voorstellen dat je zit als je een tweede Aenima had verwacht, ik denk dat ik geluk heb dat ik het andersom heb gedaan.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32607482
nou... had liever niet TOOL pas in 2001 hebben leren kennen Het was een mooie tijd toen AENIMA uitkwam
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:37:09 #291
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32607546
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nou... had liever niet TOOL pas in 2001 hebben leren kennen Het was een mooie tijd toen AENIMA uitkwam
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar in 1996 was ik pas 14, toen moest ik nog muziek leren. Zelfs met Nirvana was ik laat Om over Guns n' Roses maar te zwijgen... ik ben gewoon te laat geboren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32607587
Met Nirvana kun je niet laat genoeg beginnen. Vlak na je dood is een mooie tijd, schat ik zo!
We'll keep on whispering our mantras.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:39:49 #293
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32607616
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32607620
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:37 schreef ErikT het volgende:

[..]

ik ben gewoon te laat geboren.
Dat zijn er wel meer. Ach, zolang er kids nieuwsgierig blijven naar oude muziek blijft popmuziek in de toekomst voor mij ook interessant.
  zondag 27 november 2005 @ 00:05:08 #295
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32608202
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nou... had liever niet TOOL pas in 2001 hebben leren kennen Het was een mooie tijd toen AENIMA uitkwam
Dat was inderdaad een mooie tijd . Een goede vriend van mij is toen gewoon naar het concert in Paradiso geweest!! Waar ze overigens begonnen met Third Eye, net als op Salival. Dan durf je wel, het is ongeveer het ontoegankelijkste nummer op Aenima.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2005 @ 00:30:21 #296
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_32608750
de prijzen op Ebay voor Salival zijn trouwens ook vrij asociaal zeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_32616668
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:37 schreef ErikT het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar in 1996 was ik pas 14, toen moest ik nog muziek leren. Zelfs met Nirvana was ik laat Om over Guns n' Roses maar te zwijgen... ik ben gewoon te laat geboren.
maar de vraag is had je ook al tool gekent zo vroeg in hun historie? ik heb ook dillinger gezien in een half verlaten baroeg en dan lees je van zulke uitspraken ook wel eens van gasten en dan denk je... er was plaats genoeg toen hoor! (ok dat was bij tool toen niet, maargoed je snapt wat ik bedoel).
  zondag 27 november 2005 @ 14:04:41 #298
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32616852
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:56 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

maar de vraag is had je ook al tool gekent zo vroeg in hun historie? ik heb ook dillinger gezien in een half verlaten baroeg en dan lees je van zulke uitspraken ook wel eens van gasten en dan denk je... er was plaats genoeg toen hoor! (ok dat was bij tool toen niet, maargoed je snapt wat ik bedoel).
Weet ik veel. Je moet er maar net mee in aanraking komen he.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32618112
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:04 schreef ErikT het volgende:

[..]

Weet ik veel. Je moet er maar net mee in aanraking komen he.
nouja je kan ook actief zoeken naar nieuwe bands.. dat helpt wel.
  zondag 27 november 2005 @ 15:07:04 #300
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32618640
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:47 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

nouja je kan ook actief zoeken naar nieuwe bands.. dat helpt wel.
??
En wat is precies het verschil tussen actief zoeken en in aanraking komen met? Naar een festival gaan en daar iets onbekends bekijken, een CD luistere van een vriend, alternatieve radio luisteren...het komt toch allemaal op hetzelfde neer? Okee er zijn wel gradaties, maar ik begrijp niet precies waar je heen wilt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32619885
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:07 schreef ErikT het volgende:

[..]

??
En wat is precies het verschil tussen actief zoeken en in aanraking komen met? Naar een festival gaan en daar iets onbekends bekijken, een CD luistere van een vriend, alternatieve radio luisteren...het komt toch allemaal op hetzelfde neer? Okee er zijn wel gradaties, maar ik begrijp niet precies waar je heen wilt.
ik bedoelde meer dat sommige mensen lopen te klagen dat ze sommige bands niet vroeger hebben gezien maar er ook totaal geen moeite doen om iets nieuws te gaan luisteren, jij valt daar dus blijkbaar niet onder

vol? hhmmm
Tool part IV
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')