abonnement Unibet Coolblue
pi_25422511
In navolging van deel 1, open ik hier deel 2.

[centraal] India
pi_25422513
Knak, hoe lang ben je in het oosten geweest en waar overnachtten jullie?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:32:38 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25423724
Nieuw deel... wat gezellig
quote:
Ben nu een aantal uurtjes terug van mn weekendtripje naar het oosten

De weg erheen... ik zat voorin de auto maar voor mn gevoel zat ik in de achterbak, ik kroop steeds verder weg naar achteren in mn stoel... wat een gestoorde imbecielen op de weg hier!
Je ziet geen flikker in de avond/nacht want iedereen rijdt met groot licht,
De bussen/vrachtverkeer daar, rijden alsof het kartwagentjes zijn, lekker slalommen om elkaar heen.
Ze halen elkaar in en als je niet snel de berm induikt dan heb je een bus in je motorkap, of beter gezegd in je achterbak, want dr blijft niets van je autotje over... je motor zit dan ergens bij je trekhaak

Maar. de trip itself,..het was weer wat anders, Pondicherry is wel aardig, veel frans gebeuren om je heen...lekker eten ed.
Ook wij gingen eventjes in de avond dat gebied van Auroville binnen, zijn naar dat informatie/townhall geweest, beetje rondgekeken en op de weg terug hadden we een Aurovillian geschept met de auto

Een Duitser, 55 jaar ,zat op zn oude motor en ineens zaten we met de voorkant in zijn bullbar of hoe dat ook mag heten ,dat ding aan een motor,de beenbeschermer.... hij lag voluit op de grond na de "redelijk zachte" aanrijding en zijn direct met hem achterin naar PIMS (Medical Instutute Pondi) gereden.
Onderweg nog een beetje met die gast zitten kleppen en , toen ik een grapje maakte over de aanrijding zo van : ""Jaaa , dat komt ervan!!!... hadden jullie ons maar moeten laten winnen tijdens wereldkamptionschap fussbal 20 jaar terug ofzo"" toen keek hij me aan en wist totaal niet waar ik het over had...
Hij was al zo lang in India dat ie dat allemaal niet gezien heeft....... mwah!

Voor het ziekenhuis tijdens het wachten was er 1 of andere Indiase knakker uit Gujarat, de buurman van die Duitser en dus ook inwoner van Auroville die er al 10 jaar zat en die vertelde ons het systeem van Auroville een beetje... wel interessant maar ik zou er niet kunnen leven....
Hebben daar zeker 3 tot 4 uur zitten wachten en hij had een klein fractuurtje aan zn grote teen en een afgerukte teennagel

Verder naast beetje toeren en zee en zon en al die narigheid niet zo veel gedaan. . . . was ook niet de bedoeling dat we veel zouden gaan doen Lekker luieren en een duik nemen in de Bay of bengal

Het is weer eens laat en ik ga pitten!
Namaskar!
Mijn post van gisteren


Ik was donderdag nacht vertrokken, het was eigenlijk een trip van 5 a 6 uur maar door de nodige verkeerd rijden/vertraging/stops/het debiele verkeer in de nacht duurde het 10 uur voor we aankwamen

ik was met 3 Indiase maten en we hebben in 1 of andere guest house/cottage a 200rs (3 of 4 Euro ) per nacht gezeten.. ik kon het niet echt fris noemen maar je kan ook niet anders verwachten voor dat kleine beetje geld
Het was wel ok, als je door de deur liep stond je op het strand,..dus: wakker worden en 2 minuten later half slapend een duik nemen in een warme zee en dan aan het ontbijt

We waren van plan om maandag ochtend zeer vroeg te vertrekken maar dat kwam er niet echt van dus het werd 11am en kwamen weer aan in Bangalore om 5 uur in de avond,
Ik ben toen naar huis gegaan, de rest ging naar Mark Knopfler oid, die trad hier op...

paar daagjes even uit de stad, frisse lucht etc etc...
En nu ben ik weer aan de arbeid... helaas

Ik krijg tzt wat fototjes van die gasten die digi-cameratjes mee hadden genomen, zal dan wel wat posten

[ Bericht 1% gewijzigd door KNAK op 08-03-2005 10:38:35 ]
Mai pben rai~!
pi_25427312
India stijgt op mijn lijstje met nog te bezoeken landen!
Misschien volgend jaar als ik ben afgestudeerd, dan mag ik vast wel 8 weken weg van mn baas!
pi_25444502
Yes! a.s. vrijdag is het eindelijk zo ver, vertrek met school voor excursie van 2,5 weken.
eerst 4 dagen naar Bahrein, en de rest van de tijd door India heen reizen; op uitnodiging van sponsoren (a.s Boskalis) excursies en universiteiten bezoeken...

Totale reisschema:
A'dam-Londen-Manama (Bahrein)
4 dagen in Manama wat bedrijven bezoeken enzo
Manama(Bahrein)-Muscat-Delhi
Vanaf Delhi reizen we via Agra - Jaipur - Pushkar - Udaipur - Ahmedabad naar de eindbestemming: Bombay!!
en dan zijn we 28 maart weer terug in dit koude kikkerlandje
pi_25452307
wow, dat is veel wat je gaat zien in een korte tijd!
hoe reizen jullie aldaar? Wat voor school doe je?
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:37:59 #7
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25455081
Snap niet wat jullie allemaal in India komen zoeken hoor blijf lekker thuis tussen de zakken drop en pakken hagelslag en borden shoarma!!
Als 1 van jullie Indialovin' Fokkers nou eens richting Bang-a-whore gaat, vergeet mij dan niet!
Ik zou zo een pot Calve pindakaas uit kunnen likken!

...anyway,
De auto met het Duitsche Vleesch er nog aan wordt op het moment weer opgelapt en is Zaterdag weer klaar en zojuist hebben we besloten om weer ergens naar toe te gaan...

Hampi

Vraag me niet wat er te doen is in Hampi, ik weet het zelf ook niet.
Ik weet alleen dat het 8 uur in de noordelijke richting rijden is.. met de chillum van ome Willum

Ben benieuwd
Mai pben rai~!
pi_25457047
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 07:35 schreef Babbelzz het volgende:
wow, dat is veel wat je gaat zien in een korte tijd!
hoe reizen jullie aldaar? Wat voor school doe je?
We reizen met een groep van 28 studenten, en zover ik weet reizen we grootendeels met afghuurde bussen...
Doe trouwens 4e jaar Civiele Techniek @ Hogeschool Rotterdam
(ben afgelopen zomer ook al 3 maanden op stage in Kenia geweest )
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:22:11 #9
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25457314
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:37 schreef KNAK het volgende:

Hampi

Vraag me niet wat er te doen is in Hampi, ik weet het zelf ook niet.
Ik weet alleen dat het 8 uur in de noordelijke richting rijden is.. met de chillum van ome Willum

Ben benieuwd
Als je van oude architectuur houdt en geschiedenis en zo dan moet je naar Hampi.

http://www.karnataka.com/tourism/hampi/

Telkens verbaas ik me weer aan het ruime aanbod van bezienswaardigheden in India
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_25457416
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:37 schreef KNAK het volgende:
Hampi

Vraag me niet wat er te doen is in Hampi, ik weet het zelf ook niet.
Ik weet alleen dat het 8 uur in de noordelijke richting rijden is.. met de chillum van ome Willum
Ik ben er zelf niet geweest maar heb wel foto's gezien en erover gehoord en het lijkt me ontzettend mooi.

Hampi was de hoofdstad van het vroegere Vijaynagar, het laatste grote hindoe-koninkrijk. Het werd uiteindelijk vernietigd door de moslims, maar in tegenstelling tot andere plekken is er nog genoeg te zien. Ook het rotsige landschap eromheen ziet er mooi uit. Op internet is er ook genoeg over te vinden. Aan te raden om er van te voren wat over te lezen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:54:09 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25457760


Wat leuk
Ik weet nu dus zo ongeveer wat me te wachten staat.

Dr zijn een aantal plaatsjes her en der hier waar ik in de nabije toekomst ook naar toe ga
Ooty ofzo. (Oetie) , Coorgh, Gocarna oid, Mysore... etc etc
Aankomende zondag , 13 Maart, ben ik hier nu precies een jaar in Blore , best wel raar dat ik nu pas tripjes ga maken

Ook moet ik nog steeds naar Kerala, maar dr komt elke keer geen flikker van terecht
Teveel naar Thailand gaan zal het probleem wel zijn
Mai pben rai~!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:37:18 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25475967
even snel een paar fototjes die ik zojuist gehad heb van die maat die de digicam bediende...

Bay Of bengal:



Pondicherry, de wat minder frisse buurten


Mai pben rai~!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:41:53 #13
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25476008
[img=http://img136.exs.cx/img136/6517/49wg.th.jpg]



Geen tijd meer om meer te uploaden, zit nu op werk en het is 10pm en het is WEEKEND
dus de rest als er animo voor is komt later wel...

Weekend! snel een soort van terrasje opzoeken en in 29 graden beetje chillend het weekend inluiden
Mai pben rai~!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:55:59 #14
46511 Linz
held der helden
pi_25476212
ik wil ook naar india, vooral naar het zuiden, dat gebied intrigeert mij om een of andere reden...

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_25478019
Misschien een tip? www.visit-india.in met Indiase extensie
pi_25528944
Deze link vond ik zelf heel handig, handige tips over plaatsen in India en andere zaken..
Forum van en voor India reizigers

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in mijn reisverslag:
Mijn weblog

Wij (Forno en ik) zitten nu in Varanasi en gaan vanavond richting Darjeeling. Varanasi is echt een aanrader, s' ochtends vroeg met een bootje over de Ganges om de prachtige zonsopgang te zien en de badende mensen en de burning ghats..

  vrijdag 18 maart 2005 @ 06:30:01 #17
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25558555
Ik had toevallig gisteren in de lokale bar hier een gesprek over Varanassi
Schande dat ik er niet ben geweest

'T schijnt dat je in de vroege morgen , even voor zonsopgang met een boot over de Ganga kan varen terwijl ze met die indiase instumenten spelen , citar en dergelijke of hoe het ook mag heten... en als de zon dan langzaam opkomt voegen ze de tabla en dergelijke toe om de dag in te luiden...

Wel hadig om met localites om te gaan, ze weten alle plekjes,villages en dergelijke, locaties waar je als verse toerist niet zo 1,2,3 naartoe zou gaan

Helaas komt er niet veel van reizen in india terecht; in Mei 10 dagen vrij en die ga ik in Thailand verslijten

Wat fototjes, 2 weken terug gemaakt

Mai pben rai~!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:05:55 #18
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25558614
Foto's gemaakt in Bangalore, op de weg naar Pondicherry en ook in Pondi zelf
Niet door mij maar een Indiase gast uit Duitsland die met ons de hort op was gegaan





















Mai pben rai~!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:13:14 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25558636








Geen tijd meer, moet arbeiten
Mai pben rai~!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:22:44 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25558674
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:17 schreef Ko_9 het volgende:
Yes! a.s. vrijdag is het eindelijk zo ver, vertrek met school voor excursie van 2,5 weken.
eerst 4 dagen naar Bahrein, en de rest van de tijd door India heen reizen; op uitnodiging van sponsoren (a.s Boskalis) excursies en universiteiten bezoeken...

Totale reisschema:
A'dam-Londen-Manama (Bahrein)
4 dagen in Manama wat bedrijven bezoeken enzo
Manama(Bahrein)-Muscat-Delhi
Vanaf Delhi reizen we via Agra - Jaipur - Pushkar - Udaipur - Ahmedabad naar de eindbestemming: Bombay!!
en dan zijn we 28 maart weer terug in dit koude kikkerlandje
Dat zijn pas schoolreisjes!!

Wij waren al blij als we naar avifauna gingen vroeger
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:29:16 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25558697
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 09:45 schreef Mereltje het volgende:
Deze link vond ik zelf heel handig, handige tips over plaatsen in India en andere zaken..
Forum van en voor India reizigers

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in mijn reisverslag:
Mijn weblog

Wij (Forno en ik) zitten nu in Varanasi en gaan vanavond richting Darjeeling. Varanasi is echt een aanrader, s' ochtends vroeg met een bootje over de Ganges om de prachtige zonsopgang te zien en de badende mensen en de burning ghats..

[afbeelding]
ik had enorme pech in varanasi, baggerweer met constant regen.. maar desondanks evengoed indrukwekkend inderdaad. Al was het harassment gehalte wel erg hoog daar vond ik. In geen stad word je zo lastiggevallen als in Varanasi.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:49:47 #22
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25858872
Weleens een indier naar de wc zien rennen?

ik wel

Omdat ik hem een rond snoepje gaf met de letters " D Z " erop

Dubbel zoute drop!

1 of andere hoge pief is naar NL geweest voor zaken bij het bedrijf waar ik mee in contact sta en ik zou geen nederlander wezen als ik niet deze mensen had verteld om een zak drop aan deze hoge pief mee te geven

En jawel, 2 dagen terug: pakken stroopwafels, een stuk kaas... en .. iets van 2 kilo gemixte Jamin drop

Hetr blijft leuk, een indier een dropje aanbieden!!
Zelfs de zacht zoete zooi vinden ze vreselijk ranzig.. ik heb al menig zwart stuk drop uitgespuugd zien worden.
ze weten niet wat lekker is hier!

3 jaar terug toen ik iemand ging ophalen van vliegveld stond ik voor het stoplicht en was net terug uit NL, kwam er een meisje aan bij de auto,bedelen voor geld..en toen heb ik haar een venco muntdropje gegeven
Ze vond het maar raar en bleef er naar staren tot ze zich uit de voeten moest maken want het stoplicht ging op groen!

Verder niets bijzonders hier, ga morgen (voor de 4e keer ) mijn vlucht boeken naar Thailand
Was afgelopen zondag betrokken bij een auto ongeluk, we zaten ineens in 1 of ander hek in 't midden van de weg...en achter ons hoorde je gillende banden en een moment later de klap van de auto die zich in de kont van onze wagen boorde

Gestoorde weggebruikers hier
Ik herinner me nog dat programma " blik op de weg "
Zou wat wezen voor hier, denk dat je dan 24/7 een kanaal vol kan proppen want overal zijn er imbecielen die echt niet weten wat fatsoenlijk rijden is

Ik ga naar huis..werk zit erop!


Mai pben rai~!
pi_25863074
Ohh.... wat gemeen! Gewoon een Indiër een dubbelzoutdropje geven!
Kan me wel heel goed voorstellen dat het af en toe heerlijk is om gewoon een zak drop te eten!

Hebben jullie niets over gehouden aan die botsing? Hoe is dat daar trouwens geregeld met verzekeringen??
Ik wil altijd van die lullige praktische dingen weten over landen! Een vriend van me die tegenwoordig in Mongolie woont, bestook ik ook met allemaal vage vragen!
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:26:12 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25865746
Verhaaltje voor slapengaan

we zaten met zn 3en in de auto
Wat ik zag want verstaan kon ik het niet:
Auto ramt ons van achteren, wij uitstappen en overal getoeter van aankomend verkeer en binnen een minuut werd het een zooitje

De bestuurder van de andere wagen en onze bestuurder babbelen, toen moest die 3e persoon bij ons in de auto erij komen want onze bestuurder spreekt de taal (Kanada) niet
Hoop geschreeuw en getoeter

Auto werd van de plek gehaald en ergens anders geplaats en terwijl dat gebeurde overaaaal toeteren en schreeuwen, compleet zooitje
zomaar uit het niets (voor mij,want ik verstond geen fluit van waaar ze het over hadden) gaat onze bestuurder achterop een motor en komt even later terug met 10k rupees, werd overhandigd aan die auto die ons van achteren raakte en daarmee was het gedaan
Dus geen verzekering al zijn deze er wel, maar werd hier niet over gesproken.
Ik zietoch wel met regelmaat auto's elkaar "zacht" raken, 9 van de 10x zwaaien ze hier dan naar elkaar en gaan weer op weg, ze vinden het wel best

Nu alleen zijn (onze bestuurder) schade, die wel richting 20k oploopt, 2e keer deze maand dat ie zn auto moet wegbrengen!
We hadden niets,, ik had mijn riempje om maar had wel tand door mn lip
Onze bestuurder had geen riem om, ook hetzelfde;tand door lip maar alleen wat erger
En de 3e persoon achterin, die vloor zo hard tegen de bestuurdersstoel aan dat die nu een halve kwartslag naar rechts gedraaid is

We zijn goed weggekomen, we reden niet zo hard , denk ongeveer 30 of 40 maar ja..je ramt iets en stopt opeeens en dan vlieg je naar voren...
Ik was allang blij dat er maar een klein autotje achter ons zat en geen truck!!

5 min verder...
genoeg gel#lt voor vandaag

Ik heb ook stroopwafels en die moet ik beschermen, dat vinden ze hier wel lekker
ben moe en ga slapen
Mai pben rai~!
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:41:32 #25
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25866240
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 21:26 schreef KNAK het volgende:

We zijn goed weggekomen, we reden niet zo hard , denk ongeveer 30 of 40 maar ja..je ramt iets en stopt opeeens en dan vlieg je naar voren...
Ik was allang blij dat er maar een klein autotje achter ons zat en geen truck!!

5
Gelukkig is het nog 'goed' gekomen.

Ik heb trouwens persoonlijk gezien wat er gebeurd als een truck je van achteren ramt. Ik was in Delhi, India en we stonden voor een stoplicht. En naast ons stond een Maruti Esteem (Suzuki Swift sedan) en daar achter een truck. Nix aan de hand, totdat er achter de truck een andere truck aan komt sjeezen en te laat remt. Resultaat: De achterste truck duwt de truck ervoor naar voren waardoor hij tegen de Maruti Esteem aan knalt, met als gevolg dat de hele kofferbak naar binnen is geduwd. Gelukkig geen mensen gewond. De trucks reden ook niet zo hard overigens.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 1 april 2005 @ 21:16:44 #26
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25916628
aangezien ik toch moet wachten tot mn visite arriveerd knal ik hier wat fone pics die ik de laatste maand ofzo gemaakt heb


1 of ander gebouw in Blore


etensbord van een maat in een south-indian restaurant


mijn bord

Aan het bestek is te zien dat mijn integratie is mislukt
Ik kan niet met mn handen eten , dan zit de rijst in mn neus

dood landschap ofzo,ergens tusssen Pondi en Blore om 6am


snelweg


weer een snelweg


De guesthouse-area in Pondi, 30m van de zee vandaan


Honger


De 'kamer' van 2 maten a 2 Eur per nacht, ik had met een andere knakker de 'luxe' kamer (geen foto van) met wc *proest*


[ Bericht 35% gewijzigd door KNAK op 01-04-2005 21:47:33 ]
Mai pben rai~!
  vrijdag 1 april 2005 @ 21:35:48 #27
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25917168
De indiase ANWB, met huifkar , te bangalore


Nutteloze foto's van in Blore:




De riksja
Als je ze in NL zou hebben met dezelfde prijzen,kocht niemand meer een auto
Voor +/- 2 Eur cross je voor 15~20km door de stad





Gewoon wat simpele pics met een V600
Nu geen zin meer, tijd om mezelf klaar te maken voor de slotfase van de dag

[ Bericht 10% gewijzigd door KNAK op 01-04-2005 21:45:13 ]
Mai pben rai~!
pi_25935037
Beste mensen, dit erg komisch geschreven reisverslag wat ik tegen ben gekomen op t net, wil ik jullie niet onthouden...

ik hoop dat jullie net zo hebben moeten lachen als ik

http://members.home.nl/walkabout/
pi_25936098
Lijkt me een heel mooi land. Hier wil ik zeker nog een keer heen, en dan met name voor het Himalaya deel.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_25941275
lees t reisverslag maar es
  maandag 18 april 2005 @ 18:20:08 #31
24329 KNAK
ff w88,......
pi_26328334
sgggggop!


Verder niets te melden.. zo naar huis, alweer 10uur in de avond
Honger!!
Mai pben rai~!
pi_26709989
Een kennis van me die in de gevangenis werkt, attendeerde me op het feit dat het wellicht slim is om mijn rugzak op schiphol te laten sealen. Dan kan er achter de douane geen drugs meer ingestopt worden.... (bij haar in de bajes zitten veel mensen die dat gedaan hebben).... nu vraga ik me af...: hoe wordt gesealde bagage op Moskow ontvangen? iemand enig idee?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:33:17 #33
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_26713568
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:57 schreef Babbelzz het volgende:
Een kennis van me die in de gevangenis werkt, attendeerde me op het feit dat het wellicht slim is om mijn rugzak op schiphol te laten sealen. Dan kan er achter de douane geen drugs meer ingestopt worden.... (bij haar in de bajes zitten veel mensen die dat gedaan hebben).... nu vraga ik me af...: hoe wordt gesealde bagage op Moskow ontvangen? iemand enig idee?
Het lijkt me een erg kleine kans dat dat je overkomt. Als je gelijk hebt dat het vaker voorkomt dan weet de douane dat ook wel. Misschien als je thuis een zware gebruiker bent, dat je dan het zekere voor het onzeker wilt nemen, maar ik maak me er iig geen zorgen om. Als je onschuldig bent, dan kunnen ze je niets maken.
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
  woensdag 4 mei 2005 @ 07:38:28 #34
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26718117
Ik heb een regen/travel hoes voor om mn rugzak.
Kun je dus afsluiten en beschadigd je rugzak. Als er aan gerommeld is zie je het ook gelijk.
pi_27002072
Ik ga in juni (schijnt dan vreselijk warm te zijn daar) 3 weken naar Delhi. Ik blijf daar die 3 weken want mijn broer gaat daar trouwen. Ik wilde dus weten wat er zoal allemaal te zien en te doen is in Delhi.
  zondag 15 mei 2005 @ 00:22:31 #36
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_27016513
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 13:02 schreef Radjwantie het volgende:
Ik ga in juni (schijnt dan vreselijk warm te zijn daar) 3 weken naar Delhi. Ik blijf daar die 3 weken want mijn broer gaat daar trouwen. Ik wilde dus weten wat er zoal allemaal te zien en te doen is in Delhi.
Er is genoeg te zien en te doen, heb je trouwens het eerste topic al doorgebladerd? Daar staat wel het een en ander in over Delhi.

Wat zijn je interesses?
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 16 mei 2005 @ 18:06:13 #37
120711 Sukh
Pure Desi
pi_27058716
Ik ga zeker binnenkort..wil vooral naar Kerela gaan en de Lakshadweep eilanden!
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  maandag 23 mei 2005 @ 20:23:04 #38
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27381936
Mijn reis ga ik een jaar uitstellen, helaas ivm whiplash en de darbij komende vermoeidheid, lijkt het me niet smart een land als india aan te doen, als ik niet fit ben...
pi_27426717
Wat jammer Babbelz!
Maar afijn, je gezondheid is het belangrijkste. Heb je al vervangende plannen?
pi_27474931
hmfff niet echt.... losvast wat weekendjes weg, dagjes vrij, zoiets zal t wel worden
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:23:02 #42
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27534779
Wil dit jaar of naar Cambodja/Laos, of India/Nepal.
Toch nog weinig kennis van India. Wel al 2x in Azie geweest: backpackend door China en Thailand.

Is de lijn Goa / Kathmandu/Himalaya (en alles daartussen, natuurlijk de Taj Mahal en wat andere mooie tempels) te doen in een maand/ 5 weken?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:08:54 #43
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27595804
Bangalore

















Mai pben rai~!
  zondag 5 juni 2005 @ 16:38:02 #44
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27648137
KNAK, kan jij me niet helpen, toevallig?

Bv wat zou jij aanraden Jaipur of Jodhpur? Ik hoor van veel mensen dat je het beste alleen de 2e kan pakken......als je weinig tijd hebt.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:36:06 #45
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27666260
Heb het net aan een lokale collega gevraagd

Jaipur is mooi maar meer cosmopolitan
Jodhpur is exotisch en je krijgt de pure smaak van Radjesthan meer in je mond,its more authentic

Advies: ga gewoon deze 2 plekken bezoeken ipv een keuze maken

Zelf ben ik er nog nooit geweest; ik heb ik geloof 2 jaar geleden op het station van Jaipur gelopen ivm een treinstop, ik was op weg naar Ajmer,vanuit Delhi,
Persoonlijk advies kan ik helaaas niet geven

[ Bericht 12% gewijzigd door KNAK op 06-06-2005 09:48:37 ]
Mai pben rai~!
pi_27683997
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:38 schreef SnuggLe het volgende:
KNAK, kan jij me niet helpen, toevallig?

Bv wat zou jij aanraden Jaipur of Jodhpur? Ik hoor van veel mensen dat je het beste alleen de 2e kan pakken......als je weinig tijd hebt.
Absoluut Jodphur. Veel vriendelijker, veel rustiger (zeker ook de mensen) veel leuker om rond te slenteren. Het fort is erg prijzig, maar zeker de moeite waard.
Jaipur is mega druk, schreeuwerig en vervuild. Leuk voor een dagje om de tour te doen, maar dan wil je er echt weg. Eigenlijk was het Amber fort, buiten Jaipur, het leukste, en dan vooral vanwege de vele toeristen van andere delen van India, en de befaamde Raj Mandir Cinema.

Jaipur is dus een meer een stad om een paar bijzondere en bekende dingen te bekijken (incl. paleis v.d. WInden), Jodphur is meer een stad om te slenteren en de atmosfeer op te zuigen.

Meer Do´s in Jodhpur: doekjes, doekjes en nog eens stofjes; de beste lassi bij de toegangspoort to de Clocktower, eet een fameus eitje bij de Eggman bij een andere toegangspoort bij de Clocktower.

In mijn ervaring dan
Maar in mijn ervaring moet je de steden gewoon overslaan en neerstrijken in de dorpjes ertussen
Heb je wat aan

(ga naar Bundi!)
  maandag 6 juni 2005 @ 21:08:28 #47
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27689061
Chips, ik heb maar 4 weken
En we willen Nepal ook nog doen.

Waarom Bundi?
Alleen in Radhjasthan zijn al 4 weken te vullen...... Maybe Nepal laten schieten ivm die onrusten daar.
pi_27701777
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:08 schreef SnuggLe het volgende:
Chips, ik heb maar 4 weken
En we willen Nepal ook nog doen.

Waarom Bundi?
Alleen in Radhjasthan zijn al 4 weken te vullen...... Maybe Nepal laten schieten ivm die onrusten daar.
Bundi is een superlief slaperig plaatsje wat verstoken is van alle getrek en gestress van de (grote) steden. Mensen zijn aardig, niet opdringerig, en het combineert faciliteiten met een kijkje in het leven in Radjesthan. Het ideale toevluchtsoord als je Radjesthan zat bent (en oh ja hoor, dat gebeurt vanzelf ). Het heeft een warmte die we maar op weinig plaatsen in Radjesthan zijn tegengekomen. Elke dag zouden we morgen weggaan, deden het nooit, en we zijn uiteindelijk 9 dagen gebleven. Beetje langs de kant van de weg zitten en chai drinken met de plaatselijke nozems. Dat is Bundi. Als we naar de market wilden lopen, ging dat altijd via talloze bankjes, chaistalletjes, en sapjesstalletjes. En soms kwamen we nog eens niet op de market aan....
Beetje dromerig langs de kant van de wegzitten, terwijl huwelijksstoeten voorbij komen (als je interesse toont, wordt je direct uitgenodigd), begrafenisstoeten, ´struikrovers´ met tulbanden die hoogst verbaasd maar op gepaste afstand komen kijken terwijl je je rugzak uit de hoes haalt. Enzovoort, enzovoorts. Een heerlijk, relaxt suf plaatsje.

Ach, van de andere kant, heeft iedereen niet een Bundi?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:28:57 #49
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27703004
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:


Ach, van de andere kant, heeft iedereen niet een Bundi?
Ja hoor, in China was dat 'ons' parkje in Chengdu

Maareh...is Bundi makkelijk te bereizen?
pi_27716205
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:28 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Ja hoor, in China was dat 'ons' parkje in Chengdu

Maareh...is Bundi makkelijk te bereizen?
vijf uur per bus vanuit Jaipur (exellente weg tot 3/4, daarna slechter, geweldige kok tijdens de stop, twee ´deluxe´ bussen per dag). Vanuit Udaipur twee uur per bus naar Chandigarh (?), en daarna een uurtje of drie met de locale trein. De weg tussen Chandigarh en Bundi schijnt, *ahum* nogal een belevenis te zijn (bonerattler). De busconnecties in Radjesthan zijn beter dan menigeen doet geloven. Alleen beter niet teveel met de chauffeur meekijken... en express busses zijn overbevolkt met mensen, vracht en al dan niet levende have, en bovendien allesbehalve express.

Mocht je echt overwegen naar Bundi te gaan, kan ik wel wat adressen van guesthouses in allerlei gradaties voor je opsnorren
  woensdag 8 juni 2005 @ 07:29:51 #51
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27731321
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vijf uur per bus vanuit Jaipur (exellente weg tot 3/4, daarna slechter, geweldige kok tijdens de stop, twee ´deluxe´ bussen per dag). Vanuit Udaipur twee uur per bus naar Chandigarh (?), en daarna een uurtje of drie met de locale trein. De weg tussen Chandigarh en Bundi schijnt, *ahum* nogal een belevenis te zijn (bonerattler). De busconnecties in Radjesthan zijn beter dan menigeen doet geloven. Alleen beter niet teveel met de chauffeur meekijken... en express busses zijn overbevolkt met mensen, vracht en al dan niet levende have, en bovendien allesbehalve express.

Mocht je echt overwegen naar Bundi te gaan, kan ik wel wat adressen van guesthouses in allerlei gradaties voor je opsnorren
Been there done that Als je een busreis van 10 uur door de chinese binnenlanden hebt overleefd, langs allemaal ravijnen, dode bochten die je niet in kan kijken (waarbij er 1) wordt getoeterd en 2) gewoon met een kmtje of 80 de bus de bocht in gemikt wordt), dan moet ik dit ook wel overleven

Ik hou me aanbevolen voor any info
pi_27739799
Ik zit nu in Delhi, wat is het hier warm zeg. pfff...
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:23:29 #53
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27741276
Warm?
Mwah, valt wel mee toch? ik heb er 3 jaar kunnen overleven!

Is hier nu 35 graden, in Bangalore gaat het kwik niet zo vaak over de 40 heen
Men vind deze stad ook 1 van de beste steden qua klimaat om in te leven

Waar ik Delhi bevindt u zich?
Mai pben rai~!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:50:11 #54
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27822713
was een week o.i.d op een trouwerij - receptie uitgenodigd
Het zijn prutfoto's maar ergens , de bruid die daar staat,das een collega
Ik was de enige blanke daar volop in de belangstelling



1 of ander kindje wat voor me zat, ik zat er de hele tijd Nederlands tegen te praten




Pics zijn brak, maar mijn fone heeft dan ook een flutcamera
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2005 @ 10:14:14 #55
17893 Forno
pi_27828235
Lijkt erop dat je de show hebt gestolen.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:39:48 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28009332
a.s. Zondag naar Mysore

Het weekend erna naar Hyderabad, hebben ze lekkere biryani!
Ben benieuwd
Mai pben rai~!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 00:03:55 #57
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_28034687
Hey Knak, heb je nog leuke foto's gemaakt van leuke attracties in B'lore? Ik wil meer zien
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_28046117
Heey mensen,

Ik ga zelf over drie weken voor 3.5 maand naar India om te werken aan een wildlife project bij het Centre For Environment Education India (CEE India). Op de universiteit heb ik namelijk een minor gevolgd die dit mogelijk maakte.

Ik zit op het moment alle belevenissen een beetje door te bladeren want ik weet echt niet hoe India is maar vind het allemaal super spannend en naarmate de datum dichterbij komt krijg ik echt kriebels. Tevens zit ik overal bronnen op internet te zoeken voor informatie omtrend het land en tevens de stad waar ik zit, dat is namelijk Lucknow.

Mijn vraag komt er eigenlijk een beetje op neer wat voor dingen ik kan aan verwachten en wat voor tips jullie zouden hebben. Zelf verblijf ik in een gastverblijf bij het kantoor wat airco heeft etc. en wordt ook gewoon netjes opgehaald van het vliegveld. Tevens moet ik wat tripjes maken naar dorpjes tijdens mijn veldstudie.

Maar goed, ik ga nog even verder doorlezen hoe jullie het ervaard hebben!!
pi_28062481
Ik ben nu in Laxmi Nagar. Nou, ik vond het best warm. Maar nu vind ik het wel meevallen. Raak er wel aan gewend op den duur.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:56:47 #60
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28113191
Een kleine mededeling

Vandaag, 21 JUN 05 , ben ik precies 4 jaar in India



Ik vier niet dat ik hier al zo lang woon, maar omdat ik al zo lang weg ben uit dat 'Nederland'

Op naar de 5
Mai pben rai~!
  woensdag 22 juni 2005 @ 08:29:26 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_28123782
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:56 schreef KNAK het volgende:
Een kleine mededeling

Vandaag, 21 JUN 05 , ben ik precies 4 jaar in India



Ik vier niet dat ik hier al zo lang woon, maar omdat ik al zo lang weg ben uit dat 'Nederland'

Op naar de 5
Gefeliciteerd!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:35:06 #62
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_28394403
Ik zit nu voor een tijdje in India, en het eerste wat me opviel qua verandering was IGI Airport, Delhi. Het is echt verbeterd ten op zichte van de vorige keer ( 2 jaar geleden voor mij). Ondanks het feit dat ze aan het verbouwen zijn stond ik als eerst buiten. Met name had dit te maken met het feit dat ik bij de paspoortcontrole bij de 'Foreigner Passport holders' stond en mijn bagage als eerst klaar lag. Mijn Alitalia-vlucht was sowieso een half uur eerder geland Mijn afhalers waren er niet eens Maar goed, na circa 20 minuten rond banjeren buiten kwamen mijn afhalers.

Trouwens, ook de paspoort controle gastjes zijn wat losser geworden en ze zitten niet uren naar je paspoort enzo te kijken, ik kon zo doorlopen. Wel ff een praatje gemaakt, kunnen ze altijd waarderen

Het weer is hier best aangenaam, volgens de vooruitzichten gaat het alleen maar beter worden.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_28464712
Lone_Gunman, hoeveel graden is het nu daar?
  maandag 4 juli 2005 @ 10:43:15 #64
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_28468236
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:50 schreef Radjwantie het volgende:
Lone_Gunman, hoeveel graden is het nu daar?
34 Graden volgens de forecasts, klopt wel aardig.

Het is heerlijk weer, lekker bewolkt, de vochtigheids graad is op een aangenaam niveau.

Nog leuke dingen gezien/meegemaakt?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_28502787
Overmorgen vertrek ik ook naar India, Lucknow om precies te zijn! De zenuwen beginnen nu wel te komen
pi_28507746
5 augustus vertrek ik ook samen met mijn vriendin voor 3 weken naar India. We willen dan de eerste 2 weken rondtrekken met een eigen chauffeur ten ooste van Delhi. Daarna willen we een binnenlandse vlucht boeken van Delhi naar Goa via Bombay. Nu weet ik niet wat het verstandigst is om een binnenlandse vlucht daar te boeken of omdat van te voren in Nederland te doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie hulp.
I'm theLizerdking i can do anything
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:26:34 #67
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_28560429
Maybe stomme vraag, maar bij dit formulier (http://www.indianembassy.nl/pg182000.doc) staat geen toeristenvisum voor 3 maanden. Betekent dat a) dattie gratis is? of b) dat je alleen voor 6 maanden kan/mag en je dus 50 euro betaald?

Ik neem aan het laatste, maar ik hoop het eerste
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:45:20 #68
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_28561094
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:26 schreef SnuggLe het volgende:
Maybe stomme vraag, maar bij dit formulier (http://www.indianembassy.nl/pg182000.doc) staat geen toeristenvisum voor 3 maanden. Betekent dat a) dattie gratis is? of b) dat je alleen voor 6 maanden kan/mag en je dus 50 euro betaald?

Ik neem aan het laatste, maar ik hoop het eerste
Niets is gratis, en zeker niet in India

Eerst was het zo dat alle 'normale' visums een geldigheidsduur hadden van 6 maanden. Volgens mij is het nu veranderd naar 3 maanden, althans dat vertelden de hoge omes bij de Indiase Ambassade mij... politiek spelletje. De website van de Indiase Ambassade is niet helemaal up-to-date dus je kan het beste aan de medewerkers vragen.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_28564489
Touristenvisum is 6 maand geldig. Als je dus voor 3 maand maar gaat moet je nog steeds het touristenvisum van 6 maanden hebben en die is dus 50 euro.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:28:09 #70
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28700611
Frank is inmiddels in Lucknow aangekomen
Lekkere biryani hebben ze daar

ben benieuwd hoe ie het trekt daar
Mai pben rai~!
pi_28793287
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:46 schreef LiZaRdKiNg het volgende:
5 augustus vertrek ik ook samen met mijn vriendin voor 3 weken naar India. We willen dan de eerste 2 weken rondtrekken met een eigen chauffeur ten ooste van Delhi. Daarna willen we een binnenlandse vlucht boeken van Delhi naar Goa via Bombay. Nu weet ik niet wat het verstandigst is om een binnenlandse vlucht daar te boeken of omdat van te voren in Nederland te doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik ben trouwens ook nog opzoek naar een leuk hotelletje in Delhi. iemand hier misschien een goede ervaring mee......
I'm theLizerdking i can do anything
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:25:30 #72
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28830454
Hyatt Regency

5* , maar het is het wel waard...

* KNAK heeft er 2 maanden aan het begin van zijn india-avontuur gewoond en was er kind aan huis
Mai pben rai~!
pi_28863122
Haha! Lucknow is momenteel nog steeds super! Ik heb nu mijn eerste week erop zitten en begin al enigzins gewend te raken aan de hectiek van Indiase steden! Het kantoor waar ik zit is relaxt, superaardige collega's en baas. Lekker grappen de hele dag.

Moet wel zeggen dat het voedsel in het begin redelijk goed viel. Het is superlekker maar mijn maag begint nu een beetje in opstand te komen. Wat knak letterlijk al zei: je raakt flink aan de schijt.
Gelukkig drink ik de hele dag door veel water, is ook wel nodig met deze drukkende warmte. Bijna hetzelfde natte klimaat als in Nederland behalve dat het hier dertig graden is.
pi_28863199
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:46 schreef LiZaRdKiNg het volgende:
5 augustus vertrek ik ook samen met mijn vriendin voor 3 weken naar India. We willen dan de eerste 2 weken rondtrekken met een eigen chauffeur ten ooste van Delhi. Daarna willen we een binnenlandse vlucht boeken van Delhi naar Goa via Bombay. Nu weet ik niet wat het verstandigst is om een binnenlandse vlucht daar te boeken of omdat van te voren in Nederland te doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat ik hier nu al wel gemerkt heb is dat de meeste treinen en binnenlandse vluchten vrij snel weken van tevoren al vol zitten. Dus ik zou eigenlijk zelf de tip geven om dat nu al te gaan doen. Misschien dat Knak er wat meer over weet aangezien hij toch al praktisch een Indier is
pi_28888462
Paar fototjes!


Ze hielden een awareness project op school over waste management! Ik mocht een speech houden


Tempeltje ergens in de buurt van Gorakphur.


Lucknow buitenwijk streetscene!

Binnenkort maak ik een paar fotos van het nieuwe en oude gedeelte van Lucknow.
Zitten echt een paar supermooie tempels tussen.
pi_28902397
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:25 schreef KNAK het volgende:
Hyatt Regency

5* , maar het is het wel waard...

* KNAK heeft er 2 maanden aan het begin van zijn india-avontuur gewoond en was er kind aan huis
Ik zal deze eens ff opzoeken op Internet. Heb je misschien ook nog tips over het reserveren van een binnelandse vlucht van Delhi naar Goa. kan ik dat beter hier doen of in India. Ik weet niet hoe snel dat daar gaat?
I'm theLizerdking i can do anything
  maandag 18 juli 2005 @ 19:20:30 #77
111433 Sud
Neverending
pi_28918347
Mooi.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 08:18:15 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28934958
Frank gaat nog wel zijn eerste spetterpoep uitbarsting krijgen
Je maag begint te knorren en dergelijke? dan begint de fun pas net!

Hyatt Regency is niet echt heel goedkoop, dus, weet waar je aan begint

Van Delhi naar Goa...
Het reserveren...
Voor mij gaat het anders ; ik bel de travel agent op, zeg waar ik heen moet en een paar dagen later krijg ik mn ticket thuis of op office bezorgd.... heb geen idee hoe je het moet doen als je het van buiten India wilt boeken...

Voor domestic flights heb je counters in een airport, misschien kan je daar een verse kopen zonder boeken en dergelijke
Mai pben rai~!
pi_28966878
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 08:18 schreef KNAK het volgende:
Frank gaat nog wel zijn eerste spetterpoep uitbarsting krijgen
Je maag begint te knorren en dergelijke? dan begint de fun pas net!

Hyatt Regency is niet echt heel goedkoop, dus, weet waar je aan begint

Van Delhi naar Goa...
Het reserveren...
Voor mij gaat het anders ; ik bel de travel agent op, zeg waar ik heen moet en een paar dagen later krijg ik mn ticket thuis of op office bezorgd.... heb geen idee hoe je het moet doen als je het van buiten India wilt boeken...

Voor domestic flights heb je counters in een airport, misschien kan je daar een verse kopen zonder boeken en dergelijke
Ik heb de prijzen ff opgezocht, 135 euro per nacht vindt ik inderdaad net iets te veel, misschien iemand anders nog sugesties.
Ik kan ook maar 2 luchtvaard maatschappijen vinden op internet die binnenlandse vluchen aanbieden, Ik dacht dat er nog een was. ik kan alleen indian airlines en air india vinden. weet iemand er nog meer?
I'm theLizerdking i can do anything
  woensdag 20 juli 2005 @ 09:47:12 #80
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_28967471
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:09 schreef LiZaRdKiNg het volgende:

[..]

Ik heb de prijzen ff opgezocht, 135 euro per nacht vindt ik inderdaad net iets te veel, misschien iemand anders nog sugesties.
Ik kan ook maar 2 luchtvaard maatschappijen vinden op internet die binnenlandse vluchen aanbieden, Ik dacht dat er nog een was. ik kan alleen indian airlines en air india vinden. weet iemand er nog meer?
Jet Airways en Air Sahara zijn de 2 andere grote maatschappijen die binnenlandse en regionale vluchten aanbieden. Verder zijn er een aantal nieuwe carriers geintroduceerd zoals Kingfisher Airlines (een soort Easyjet). Verder nog een paar die ik me herinneren genaamd Air Deccan en Spicejet.

de laatst genoemde carriers doen alleen de grote steden aan in tegenstelling tot IA en Jet Airways die bijna overal in India komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lone_Gunman op 20-07-2005 10:00:25 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_28968608
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:47 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Jet Airways en Air Sahara zijn de 2 andere grote maatschappijen die binnenlandse en regionale vluchten aanbieden. Verder zijn er een aantal nieuwe carriers geintroduceerd zoals Kingfisher Airlines (een soort Easyjet). Verder nog een paar die ik me herinneren genaamd Air Deccan en Spicejet.

de laatst genoemde carriers doen alleen de grote steden aan in tegenstelling tot IA en Jet Airways die bijna overal in India komen.
bedankt, door jou heb ik net 300 euro verdient......
I'm theLizerdking i can do anything
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:32:37 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28971671
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 09:09 schreef LiZaRdKiNg het volgende:

[..]

Ik heb de prijzen ff opgezocht, 135 euro per nacht vindt ik inderdaad net iets te veel, misschien iemand anders nog sugesties.
Ik kan ook maar 2 luchtvaard maatschappijen vinden op internet die binnenlandse vluchen aanbieden, Ik dacht dat er nog een was. ik kan alleen indian airlines en air india vinden. weet iemand er nog meer?
KingFisher Airlines
Is net opgestart, van origine een drankbedrijf ; ranzig bier!
Voor dom. flights zo rond de INR 5000, vliegen op Bangalore, Delhi, Bbay, en nog wat steden

edit- was al vermeld

Gewoon trein pakken , 2nd sleeper class, lekker tussen de locals,shanti in een trein voor een handje vol munten,..

(ik nooit meer!)

Mai pben rai~!
pi_28974216
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 08:18 schreef KNAK het volgende:
Frank gaat nog wel zijn eerste spetterpoep uitbarsting krijgen
Je maag begint te knorren en dergelijke? dan begint de fun pas net!

Hyatt Regency is niet echt heel goedkoop, dus, weet waar je aan begint

Van Delhi naar Goa...
Het reserveren...
Voor mij gaat het anders ; ik bel de travel agent op, zeg waar ik heen moet en een paar dagen later krijg ik mn ticket thuis of op office bezorgd.... heb geen idee hoe je het moet doen als je het van buiten India wilt boeken...

Voor domestic flights heb je counters in een airport, misschien kan je daar een verse kopen zonder boeken en dergelijke
Hehe, ik ben er gister net overheen gekomen. Het knorren en spetterpoep gebeuren heb ik nu eindelijk gehad. Een keer was ik te laat met het rennen naar boven... Gelukkig had ik niet veel gegeten dus het viel reuze mee. Momenteel is mijn stoelgang A-ok!

Heb geregeld dat ik begin augustus een week in Delhi verblijf en vanaf daar een nacht in Agra doorbreng. Heb er echt zin in!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:50:04 #84
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28980241
India rules, ga er volgend jaar, is echt een divers land!















tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_28980580
Grappig.. ik las net weer eens de frontpage het nieuws. Nu ik hier zo zit walg ik een beetje van sommige reacties van mensen.. Ze zouden iedereen verplicht moeten laten rondreizen, worden ze vanzelf minder wereldvreemd
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:20:11 #86
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28981159
wat las je op de frontpage?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  FOK!fotograaf woensdag 20 juli 2005 @ 20:06:19 #87
17893 Forno
pi_28985795
Het is al weer drie maanden geleden dat ik India heb verlaten, na er drie maandjes te hebben gereisd. *Zucht*

Vandaag een bericht op het TV-journaal dat er een bom is ontploft in Kasmir. Toen de naam, Shrinagar, werd genoemd was ik een voor een moment helemaal terug in India. Shrinagar was/is daar dagelijks in het nieuws kan ik me nog helder herinneren. Toevallig vandaag ook een redelijk groot artikel in de Volkskrant over de bouwbonzen in Mumbai. Misschien ligt het aan mij, en valt het nieuws uit India me nu meer op, of is dat mijn verbeelding?
  woensdag 20 juli 2005 @ 20:22:31 #88
120711 Sukh
Pure Desi
pi_28986337
het valt je denk ik meer op, omdat je er geweest ben!

Waar was je allemaal geweest?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  donderdag 21 juli 2005 @ 02:10:51 #89
111433 Sud
Neverending
pi_28999035
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:50 schreef Sukh het volgende:
India rules, ga er volgend jaar, is echt een divers land!

[afbeelding]
Waar is dit precies?
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:36:43 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29015734
India is leuk om even te bezoeken
Leuk om even van noord naar zuid, oost naar west te trekken

Pas als je er woont , en zaken moet doen met de mensen ga je zien hoe India eigenlijk in elkaar zit

Ik zou hier nooit permanent willen wonen, denk dat als ik de 5 jaar bereikt heb,dat het dan tijd is om verder te kijken naar wat anders

Ach...
Mai pben rai~!
pi_29016251
de volkskrant heeft laatste tijd veel artikelen over Mumbai en india, echt achtergrond artikelen...
dit ivm de toenemende economie, geven ze vlgs mij dmv die artikelen meer inzicht in het land en de contrasten...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:53:36 #92
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29033662
Er is een nieuwe inspecteur in Bangalore, en volgens vele is het een oude klootzak
Alles moet dicht om 11:30pm , geen bar/club die na die tijd nog open is

Eens kijken hoe het is gesteld met de gehoorzaamheid dit weekend, of er iets tot laat openblijft

saaie bedoeling
Mai pben rai~!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:00:23 #93
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29033853
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:36 schreef KNAK het volgende:
India is leuk om even te bezoeken
Leuk om even van noord naar zuid, oost naar west te trekken

Pas als je er woont , en zaken moet doen met de mensen ga je zien hoe India eigenlijk in elkaar zit

Ik zou hier nooit permanent willen wonen, denk dat als ik de 5 jaar bereikt heb,dat het dan tijd is om verder te kijken naar wat anders

Ach...
En hoe zit india in elkaar?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:38:17 #94
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29038261
Ticket geboekt, van 3 september tot 1 oktober in India.

Dehli, Jaipur, Jodphur, Agra, (..naam vergeten..), Varanasi en dan richting het noordwesten voor de Himalaya.

Iemand een idee of daar winterkleding/jassen te huur zijn?
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juli 2005 @ 19:02:15 #95
17893 Forno
pi_29047270
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:22 schreef Sukh het volgende:
het valt je denk ik meer op, omdat je er geweest ben!

Waar was je allemaal geweest?
Wil je het alle plaatsen weten?
Delhi, Agra, Jaipur, Pushkar, Udaipur, Ahmedabad, Mumbai, Goa, Hampi, Mysore, Ooty, Pondicherry, Chennai, Varanasi, Darjeeling (wandeltocht) en Calcutta.

Aan het einde was ik blij om weg te kunnen, maar ik verlang nu al weer terug naar India.
pi_29059372
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:38 schreef SnuggLe het volgende:
Ticket geboekt, van 3 september tot 1 oktober in India.

Dehli, Jaipur, Jodphur, Agra, (..naam vergeten..), Varanasi en dan richting het noordwesten voor de Himalaya.

Iemand een idee of daar winterkleding/jassen te huur zijn?
Huren? Kopen! Ik ga binnenkort zelf ook naar Utteranchal in de buurt van de Himalaya. Ik heb gesproken met mijn begeleider hoe het zat met de jas maar voor 200 Rupees heb je al een ok dikke jas die er ook nog eens leuk uitziet. (200 rupees = 4 euro).
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:32:15 #97
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29063996
Franktank
Loop eens naar een collega en vraag of ie je naar Hazarath Gunj brengt voor bhang lassie , tip van een collega die vaak in Lucknow geweest is
Mai pben rai~!
  zondag 24 juli 2005 @ 18:10:08 #98
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29090012
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:57 schreef frankthetank het volgende:

[..]

Huren? Kopen! Ik ga binnenkort zelf ook naar Utteranchal in de buurt van de Himalaya. Ik heb gesproken met mijn begeleider hoe het zat met de jas maar voor 200 Rupees heb je al een ok dikke jas die er ook nog eens leuk uitziet. (200 rupees = 4 euro).
Perfect Dank je!
pi_29090726
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:46 schreef LiZaRdKiNg het volgende:
5 augustus vertrek ik ook samen met mijn vriendin voor 3 weken naar India. We willen dan de eerste 2 weken rondtrekken met een eigen chauffeur ten ooste van Delhi. Daarna willen we een binnenlandse vlucht boeken van Delhi naar Goa via Bombay. Nu weet ik niet wat het verstandigst is om een binnenlandse vlucht daar te boeken of omdat van te voren in Nederland te doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nee, geen goede ervaringen met hotels in Delhi. Onbetrouwbaar, incl. de taxi-drivers (denk maar niet dat je zomaar naar je plaats van keuze gebracht gaat worden, het hotel blijkt altijd onvindbaar, totdat je vriendelijk doch gedeciceerd verzoekt naar naar de dichtstbijzijnde police station gebracht te worden, omdat zij vast de weg kunnen wijzen Dat geldt zelfs voor de prepaid taxis.)

Hotel Grand Central, 15-A-32, W.E.A> (behind Westside Showroom), Ajmal Khan Road, Karol Bagh, New Delhi is nog te pruimen. Iets van 1200 Rupees, wel alle beschikbare kamers bekijken, én onderhandelen (zeker in augustus) Goed de prijs afspreken, want ze proberen er van alle soorten toeslagen erbij te verzinnen.
Phones: 91-11-25731788, 25741534, 51596166, fax. 91-11-25741534, www.hotel-grandcentral.com. (de prijzen die op de website staan zijn absoluut onzin, wij betaalden meen in 1200 rupees, met daarop alleen tax, geen service fee).
De eigenaar kun je wat mee, het personeel zijn oplichters.

Het hotel ligt tegenover een parkje en is dus rustiger dan het gemiddelde Delhi hotel.

Karol Bagh is een wat meer zakenwijk, erg veel leuke winkel, en ga eten om de hoek bij de Punjabi Sweet Shop. Heerlijk, vooral de Papri chaat. Hier kun je je evt. ook door een taxi laten afzetten, als je niet wilt laten weten naar welk hotel je gaat.
Als je van stofjes houdt, is dit het walhalla. Ga maar eens een middagje stofjes kijken bij The Perfection House (Ajmal Khan Road), of Vandana Sarees (2399 Hardhian Singh Road). Scheel wordt je ervan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-07-2005 18:47:50 ]
pi_29090945
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:02 schreef Forno het volgende:

[..]

Wil je het alle plaatsen weten?
Delhi, Agra, Jaipur, Pushkar, Udaipur, Ahmedabad, Mumbai, Goa, Hampi, Mysore, Ooty, Pondicherry, Chennai, Varanasi, Darjeeling (wandeltocht) en Calcutta.

Aan het einde was ik blij om weg te kunnen, maar ik verlang nu al weer terug naar India.
Mocht je in Jaipur een motorriksja nodig hebben, vraag eens naar Visnhu. Hadden we goede ervaringen mee. Erg relaxt, een verademing. Luistert naar je, en neemt je mee naar waar je naar toe wil (en als dat geen winkels zijn, zijn dat geen winkels). Je weet of je de goede Visnhu ( ) te pakken hebt, als je in zijn storybook kijkt, en een verhaaltje van Harry en Yvonne uit Nederland tegenkomt, zo in januari/februari 2005

In Udaipur kan ik je Wonderview hotel aanraden. Room 104 meen ik. Met geweldig panorama over het meer (1000 Rupees, 995 om precies te zijn), en heerlijke zitjes in de raam. Hopelijk tref jij wél water in het meer aan (is erg droog de laatje jaren). Ik zou niet in Wonderview eten. Probeer vooral de Nauratam Korma in Mayur Café. Vanaf hun dakterras heb je weliswaar geen view over het meer, maar wel over de binnenstad en tempel.

Geniet
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2005 @ 22:25:05 #101
17893 Forno
pi_29097370
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mocht je in Jaipur een motorriksja nodig hebben, vraag eens naar Visnhu. Hadden we goede ervaringen mee. Erg relaxt, een verademing. Luistert naar je, en neemt je mee naar waar je naar toe wil (en als dat geen winkels zijn, zijn dat geen winkels). Je weet of je de goede Visnhu ( ) te pakken hebt, als je in zijn storybook kijkt, en een verhaaltje van Harry en Yvonne uit Nederland tegenkomt, zo in januari/februari 2005

In Udaipur kan ik je Wonderview hotel aanraden. Room 104 meen ik. Met geweldig panorama over het meer (1000 Rupees, 995 om precies te zijn), en heerlijke zitjes in de raam. Hopelijk tref jij wél water in het meer aan (is erg droog de laatje jaren). Ik zou niet in Wonderview eten. Probeer vooral de Nauratam Korma in Mayur Café. Vanaf hun dakterras heb je weliswaar geen view over het meer, maar wel over de binnenstad en tempel.

Geniet
Bedankt voor de tips, maar ik ben al weer maanden thuis.

Begin januari 2005 zaten we in Jaipur. We sliepen in een piepklein kamertje in Hotel Jaipur Inn, direct boven de keuken. Vreselijke heimwee nu ik weer aan dat kamertje denk, en het dakterras waar we van het vliegerfeest konden genieten. En de slentertocht over de donkere straten, sommige verlaten en sommige chaotisch. Op zoek naar een restaurantje en het busstation.

In Udaipur zaten we in het Panorama guesthouse, ook super. Prachtig uitzicht op het dakterras, lekker eten en een schitterende kamer. We werden iedere ochtend wakker van de zonsopgang door de ramen. Bedragen van 1000 Rupees voor een kamer, hebben we alleen de eerste nacht in Delhi betaald. Door ons budget zeten we in goedkope guesthouses van 150 tot 500 Rupees.
pi_29103939
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 15:32 schreef KNAK het volgende:
Franktank
Loop eens naar een collega en vraag of ie je naar Hazarath Gunj brengt voor bhang lassie , tip van een collega die vaak in Lucknow geweest is
Daar ga ik vanavond voor het eerst heen! Ik zal het eens navragen! Blijkt dat bij hazarath gunj veel jeugd samenkomt om te hangen, bier te zuipen en dom te lullen. Ik ga samen met twee indische vrienden ernaartoe!
  maandag 25 juli 2005 @ 14:44:51 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29111627
Tips zijn welkom voor de plaatsen Dehli, Jaipur, Jodphur, Agra, Varanasi.
Vanalles en nogwat, u roept maar. Ik ga toch meer uit van tips van medereizigers dan van de LP oid. Al is de ThornThree op de site retehandig.

Wat zijn de ervaringen met het branden van CD's in India, waar je je foto's op op kan slaan?
Zit nl. met een camera met iets te weinig geheugen.
  FOK!fotograaf maandag 25 juli 2005 @ 17:25:28 #104
17893 Forno
pi_29116208
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:44 schreef SnuggLe het volgende:
Tips zijn welkom voor de plaatsen Dehli, Jaipur, Jodphur, Agra, Varanasi.
Vanalles en nogwat, u roept maar. Ik ga toch meer uit van tips van medereizigers dan van de LP oid. Al is de ThornThree op de site retehandig.

Wat zijn de ervaringen met het branden van CD's in India, waar je je foto's op op kan slaan?
Zit nl. met een camera met iets te weinig geheugen.
De LP is zo slecht niet. Zeker als groentje is de LP (of welke reisgids dan ook) een 'must have'. Je mist simpelweg de ervaring in het begin, zeker in India. Na een paar weken of maanden ben je wel gewend aan de gebruiken en het kopen van trein- of buskaartjes. En heb je uit ervaring geleerd hoe je per rickshaw van A naar B komt in plaats van A naar C of van A via C, D en E naar B. Toch blijft een reisgids een van de nuttigste dingen in je bagage.

Foto's kun je overal in India op CD branden, geen probleem, heb het zelf ook gedaan.
  maandag 25 juli 2005 @ 17:51:53 #105
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29116774
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:25 schreef Forno het volgende:

[..]

De LP is zo slecht niet. Zeker als groentje is de LP (of welke reisgids dan ook) een 'must have'. Je mist simpelweg de ervaring in het begin, zeker in India. Na een paar weken of maanden ben je wel gewend aan de gebruiken en het kopen van trein- of buskaartjes. En heb je uit ervaring geleerd hoe je per rickshaw van A naar B komt in plaats van A naar C of van A via C, D en E naar B. Toch blijft een reisgids een van de nuttigste dingen in je bagage.

Foto's kun je overal in India op CD branden, geen probleem, heb het zelf ook gedaan.
Natuurlijk gebruik ik de LP wel, altijd, dat is standaard, maar je meot er niet teveel op vertrouwen. Je moet altijd luisteren naar andere backpakers omdat 'seizoensinvloeden' belangrijk kunnen zijn. Backpackers hebben altijd de meest up to date info, dat bedoel ik.

Thanks voor de info
  FOK!fotograaf maandag 25 juli 2005 @ 18:11:41 #106
17893 Forno
pi_29117192
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:51 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Natuurlijk gebruik ik de LP wel, altijd, dat is standaard, maar je meot er niet teveel op vertrouwen. Je moet altijd luisteren naar andere backpakers omdat 'seizoensinvloeden' belangrijk kunnen zijn. Backpackers hebben altijd de meest up to date info, dat bedoel ik.

Thanks voor de info
Zeker, de LP zuigt als het gaat om hotels/guesthouses, prijzen en reistijden. Wat betreft algemene info en toeristische stekjes is de LP ideaal. De info van overige backpackers is niet altijd even nuttig en objectief. Natuurlijk is het leuke van het reizen dat je veel gelijkgestemde reizigers ontmoet, vol met en ideeen en ervaringen. Daar moet je een beetje de nuttige info uit zien te zeven. Het is een mix van beide, kortom afgaan op je eigen gevoel.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:15:27 #107
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29119007
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:11 schreef Forno het volgende:

[..]

Zeker, de LP zuigt als het gaat om hotels/guesthouses, prijzen en reistijden. Wat betreft algemene info en toeristische stekjes is de LP ideaal. De info van overige backpackers is niet altijd even nuttig en objectief. Natuurlijk is het leuke van het reizen dat je veel gelijkgestemde reizigers ontmoet, vol met en ideeen en ervaringen. Daar moet je een beetje de nuttige info uit zien te zeven. Het is een mix van beide, kortom afgaan op je eigen gevoel.
Komt goed, heb China, Egypte en Thailand al gehad, dus dit moet lukken
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:08:43 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29154204
Als je in Delhi bent, in Khan Market kan je je pics branden, gewoon een fotoshop induiken en daar heb je er heel wat

de rest weet ik niet
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf donderdag 28 juli 2005 @ 17:53:05 #109
17893 Forno
pi_29207811
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:08 schreef KNAK het volgende:
Als je in Delhi bent, in Khan Market kan je je pics branden, gewoon een fotoshop induiken en daar heb je er heel wat

de rest weet ik niet
Zoals ik al zei, dat kan overal in India.
pi_29208300
niemand last van wateroverlast Bombay?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:07:52 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29209557
Veel in het nieuws, mensen die (proberen te) bellen hier in office naar het gebied,naar relatives...

Hier in het zuiden regent het nu bijna elke dag, niet zo heel erg veel maar wel genoeg om het verkeer flink in de war te shoppen (voorzover dat dat nog kan aangezien het al 1 grote puinhoop is)


Fototjuh


This is bull- Name as NANDI in Mysore Karnataka India
Mai pben rai~!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:08:03 #112
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29220889
mumbai is nu wel schoon
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29265983
Blergh! Het is gebeurd! Mijn maag ligt weer overhoop! Ik kan geen Indiaas voedsel zien op het moment, alles wat ik eet loopt er toch zo weer uit. Drie weken heb ik het volgehouden maar nu wil ik eigenlijk alleen nog maar fruit en licht voedsel (Of een nederlandse hap )

Hopelijk is het morgen weer goed aangezien ik naar Delhi vertrek met de trein, nachtelijke tocht!
Op het moment drink ik heel veel om het te compenseren en gebruik soms een glucose pakje, zo'n toevoeging op het drinken want ik merk dat het soms wel erg snel gaat :S

Koorts heb ik gelukkig niet, net als hoofdpijn, het is alleen mijn maag die zit te zeuren, naja!
pi_29287658
124 Teletekst zo 31 jul
***************************************
Weer zware moessonregens in India

***************************************
BOMBAY Het westen van India wordt weer
getroffen door zware moessonregens.Door
overstromingen en aardverschuivingen
zijn sinds dinsdag al bijna duizend
mensen om het leven gekomen.

In en rond Bombay liggen nog veel
mensen bedolven onder modder en puin.In
grote delen van de stad zitten mensen
al dagenlang zonder elektriciteit en
schoon drinkwater.

Het treinverkeer in Bombay is opnieuw
ontregeld en op de luchthaven zijn
duizenden reizigers gestrand.Gisteren
werd even weer gevlogen,maar dat leidde
meteen tot problemen.Een toestel van
Air India slipte van de landingsbaan.
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:28:10 #115
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29315789
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 14:54 schreef frankthetank het volgende:
Blergh! Het is gebeurd! Mijn maag ligt weer overhoop! Ik kan geen Indiaas voedsel zien op het moment,



na een paar jaar wen je er wel aan
Mai pben rai~!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:50:27 #116
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29913443
Vraagje: malariapillen in India: nodig of niet????
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:22:27 #117
24329 KNAK
ff w88,......
pi_29929995
Malaria pillekes....Heb ze nooit gehad/ingenomen

De rest voor de zekerheid wel (totaal 11 injecties waarvan een paar herhaling , Twinrix 3x , rabies,2x etc)
Mai pben rai~!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:52:58 #118
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29933158
Nah de rest heb ik ook wel, maar twijfel over Malaria. Dat is zo duur....
Ze raden het aan als je in de kleinere plaatsen komt. Tsja, Orccha een kleine plaats? 10.000 inwoners? Ik weet het niet.
pi_29941104
SnuggLe, controleer even of je ziektekostenverzekering het niet vergoed. Een hoop verzekeringen vergoeden namelijk wel inentingen enzo.
Malaria pilletjes hebben voor en nadelen. Vraag het even goed na bij de GGD of je huisarts en maak voor jezelf de overweging. Als je maar een paar dagen in malariagebied zit, dan zou ik niets slikken, als je en paar weken in malaria gebied zit, dan zou ik wel slikken.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:25:01 #120
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_29947249
India is malariagebied en daar zitten we 4 weken.
Maar, ze zeggen dat het in de grote steden niet hoeft. Varanasi, Dehli, Jaipur en Agra zijn groot genoeg...
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:14:32 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_30107179
Ben door een mod naar dit forum geschopt.. Nou vooruit dan maar...

Het grootste deel van de trip is geboekt, maar er rest nog een opstakel.

26 december vliegen we van London naar Bombay en op 31 dec - 1 jan moeten we in Goa zijn. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn als we met de trein van Bombay naar Goa zouden kunnen reizen.

Op internet heb ik iets van een reisverslag kunnen vinden van een 'snelle' verbinding met de Rajdhani over de Konkan Railway. Dat zou 9 uur duren.

Op een website van de Konkan Railway (gehost door Geocities ) zou de reis Lokmanya Tilak Terminus (Bombay) - Madgaon (Goa) van 750 km in minder dan 6 uur gedaan worden 1e klas voor een kleine 40 euro.

Ik begin steeds meer te ontdekken, maar het blijft vrij vaag. Hoe meer je weet, hoe minder je weet heb ik het gevoel.

De websites zijn vrij vaag, onoverzichtelijk en ze vragen om treinnummers/namen ipv begin en eindstation... En daarnaast zijn er ook nog eens 100den maatschappijen...

Help hier een Indian Railways dummy uit de zorgen.
reset
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:35:15 #122
24329 KNAK
ff w88,......
pi_30126124
Indian railway
Paar keer, en nu nooit meer

Ik vraag wel om een goede site morgen op het werk aan die lokale collega's ( zit nu ziek thuis ) waar je misschien wat aan hebt
Mai pben rai~!
pi_30146942
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:50 schreef SnuggLe het volgende:
Vraagje: malariapillen in India: nodig of niet????
Ik heb wel 3 maanden Paludrine geslikt. twee maal daags, je went er wel aan, maar de meeste reizigers die ik ben tegen gekomen gebruikte geen malariapillen. Ik heb me ook ingeend voor weet ik wat allemaal, duur! en denk maar niet dat dat vergoed werd
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:15:53 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_30147235
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:35 schreef KNAK het volgende:
Indian railway
Paar keer, en nu nooit meer
Oh ja? vertel!

Kan me voorstellen dat het weinig overeenkomsten heeft met het reizen in een Nederlandse intercity, maar ik ga in Engeland elke dag met de trein dus ik ben wel wat gewend!

Verschilt de kwaliteit niet van maatschappij tot maatschappij? Er zijn toch ook van die super-luxe koloniale treinen? Dat die trein harder dan 140km/h gaat zegt volgens mij al heel wat voor India. Tja, ben er nog nooit geweest dus zal het dan nog slechter zijn dan dat ik me voorstel?

Dat is tenminste de trein zelf.. Ik kan me voorstellen dat je moe wordt van jaknikkende indiers die je eigenlijk helemaal niet begrijpen... Een paar uur vertraging zal ik trouwens niet van opkijken, ben wel eens meer in ontwikkelingslanden geweest...

Zijn er goede alternatieven? Boot? Hovercraft?

Bus doe ik niet meer na 2.5 dag non-stop in een Greyhound..

Sterkte trouwens!
reset
pi_30147622
Misschien kun je ook wel goedkoop naar Goa vliegen?
Ik ben met de trein gegaan, kaartje in Bombay op het station gekocht en paar dagen voor vertrek. Volgens mij is daar maar 1 treinmaatschappij.. wij deden er zo'n 8 uur over..
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:34:44 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_30147994
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:25 schreef Mereltje het volgende:
Misschien kun je ook wel goedkoop naar Goa vliegen?
Ik ben met de trein gegaan, kaartje in Bombay op het station gekocht en paar dagen voor vertrek. Volgens mij is daar maar 1 treinmaatschappij.. wij deden er zo'n 8 uur over..
Oh ja? Vertel!

Kan je kaartjes ook op afstand kopen (maw internet) zodat we na een dag of 2 al kunnen reizen of kan je twee dagen van te voren nog een kaartje kopen? Ik heb iets gelezen dat je altijd vooruit moet boeken? Is die trein goed te doen trouwens?

Oh en alles over accomodatie is ook heel erg welkom. Niet een 5* hotel waar je alleen maar met oude mensen en families in zit.. (Die fout hebben we ook al eens gemaakt..)
reset
pi_30148414
Je kan vast kaartjes kopen op afstand maar ik heb er geen ervaring mee.

Als het een drukke lijn is kan het moeilijk worden wij hadden dat van Chennai naar Varanasi dat we wel een week moesten wachten ofzo. Naar Goa was het geen probleem, we zijn ook zo'n 4/5 dagen in Bombay geweest. Maar misschien wel wanneer jij gaat rond oud en nieuw..
We hebben de trein overdag genomen, heel vroeg vertrekken vanaf Bombay en eind van de middag in Goa (Colva). Trein was goed te doen.

Waar zoek je een locatie, Bombay? Wij hebben in een goedkoop hostel geslapen, geen aanrader (ben slapen nu).
  donderdag 1 september 2005 @ 00:56:06 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_30152926
Bombay zal wel niet zo'n probleem zijn, daar heb ik net al wat voor gezien.

Als je wat kan aanraden in Goa dan sta ik daar voor open.

We zijn op zoek naar iets aan de oceaan, het liefst een huisje op het strand natuurlijk om O&N te vieren. Waar hangen de hippies/backpackers uit? Dat lijkt me een goede plek om feest te vieren!
reset
pi_30236006
Ik raad je dan aan om naar Palolem te gaan, daar zijn zat hutjes aan het strand om in te slapen en daar stikt het van de backpacker/hippies. Vanaf het treinstation moet je dan nog een uur met de bus naar Palolem. Wij hebben hier niet geslapen maar zijn op de scooter hier langs gereden en wat gegeten.
pi_30236201
trein: http://www.indianrail.gov.in/

en ik zou maar een paar maanden van te voren boeken, als je rond de jaarwisseling van bombay naar goa wilt.

Vliegen doe je met Air Deccan: http://www.airdeccan.net/airdeccan/home.asp
Is vaak nauwelijks duurder, als je tenminste ver van te voren kunt boeken
  dinsdag 6 september 2005 @ 07:32:24 #131
24329 KNAK
ff w88,......
pi_30310354
Probeer ook spice jet , ook goedkoop
Mai pben rai~!
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:39:42 #132
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_30672128
Zo eindelijk is de moesson in Delhi aangekomen. Sinds eergisteren regent het non-stop

Heerlijk, ventilator in de laagste stand, airco's uit.

Ik heb het wel fris hoor, 30 graden ipv 37

De Indiase Erwin Kroll's voorspellen alleen dat binnenkort na het wegtrekken van de moesson de normale situatie zich hersteld

[ Bericht 7% gewijzigd door Lone_Gunman op 18-09-2005 10:03:21 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 18 september 2005 @ 07:46:07 #133
24329 KNAK
ff w88,......
pi_30688150
Daarom is Bangalore zo lekker ; niet te koud of te warm
Heb nooit een airco nodig , en deze heb ik niet eens
Nooit een verwarming nodig....en deze heb ik ook niet in huis

Delhi 3/4 van het jaaar te heet
Mai pben rai~!
pi_30745855
oke.... volgend jaar gaat t er echt van komen...de overstromingsberichten heb ik tot mij genomen.... eigenlijk zou ik dit jaar van 20aug/18sept gaan, maar beter is om later te gaan he, als ik in Delhi wil starten....


tips?
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:28:59 #135
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_30749903
Tips?
Laat je geen geld aftroggelen door Indiers.
Vertrouw nooit een riksjahdriver, zeker niet als ze met zijn 2en zijn.
Kijk uit met de olifanten bij het Amber Fort in Jaipur (las in de krant hier dat er een toerist gedood was 3 dagen geleden)
Ga snel weg uit Dehli.
Geef mensen in Varanasi geen hand

Zit nu zelf in McLeod Ganj, wat een verademing. Wel dik verbrand gisteren op een trekking.
Heb hier overigens nog wat staan, uitbreidingen volgen: Reisverlag India
pi_30752470
Geef mensen sowieso geen hand, zeg namaste of salaam. Vooral geen vrouwen een hand. En doe niet onder voor mensen zoals rikshawala's, koelies, marktkooplui of bedelaars. Op het moment dat je hun met respect behandeld of ze zien dat je kwetsbaar bent gaan ze misbruik van je maken.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_30760076
haha, die tips kan ik idd wel uit de topics halen, maar beste reistijd, qua weer enzo?
pi_30778932
oktober november december....in de zomermaanden is het te heet.


Check voor meer info over india

http://www.indiatourismamsterdam.com/
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_30786345
En Delhi en (zeker) hoger kan best koud zijn in de maanden januari en februari

Het hangt er echt heel erg vanaf waar je naartoe wilt, want de temperatuursverschillen zijn enorm.

Maar de gouden tip is: snel weg uit de steden, stop in de dorpjes. Het is net of je in een andere wereld terecht komt, de vriendelijkheid, warmte en gebrek aan ´verkoop´technieken is een verademing. Het contact met de mensen is heel anders.
Er zijn echt ontelbare aantallen India, dus als het ergens niet bevalt: inpakken en naar het volgende plekje.

Hoe met met iedereen die iets van je wil omgaat, geen idee. Indiers zelf zijn idd grof en respectloos, maar wij hebben een soort middenweg gevonden tussen het respect wat we toch iedereen willen geven en de grofheid die ontegenzeggelijk nodig is om niet gek te worden.
  donderdag 22 september 2005 @ 07:01:27 #140
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_30814000
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:44 schreef Sukh het volgende:
oktober november december....in de zomermaanden is het te heet.


Check voor meer info over india

http://www.indiatourismamsterdam.com/
Nou, ligt ook helemaal aan wat je wil doen. De maanden die jij noemt zijn NIET handig voor trekkings in Kashmir / Ladakh ed. De weg van Manali naar Leh is bv dicht.
pi_31557085
Ik heb een keychain van een bepaald iemand die werkte in Bangalore bij Oracle

Jeroen kerel, de waterpijp en smokes waren brilliant! Echt te chilling! Alleen waarom had die kerel nou geen handdoek of ontbijt de volgende dag? Anyway, was top! Volgende keer weer buffetje, kom vast nog wel eens terug!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:54:21 #142
24329 KNAK
ff w88,......
pi_31628883


...je bent in India..alles gaat hier wat mindergoed georganiseerd ontbijt doen we hier in privesferen allemaal wat later dan, wat was het? 7 uur?

Ben nu flink bezig met verhuizen, morgen staan de packers voor de deur.
Nieuwe baan verloopt ook voorspoedig en moet over een dikke week naar Belgie voor 2 weken ; 8 uur per dag werken en de overige 16 uur feeesten
December 10 dagen Nederland holiday dus...druk druk druk...

Maar, Kom gerust nog eens langs, altijd leuk om een medelander te ontmoeten!


[ Bericht 42% gewijzigd door KNAK op 22-10-2005 16:05:40 ]
Mai pben rai~!
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:41:09 #143
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_33996994
ff bumpen

ik vertrek in maart naar mumbai, voor 3 maanden om ivm met stage daar les te geven in een schooltje
zijn er tips ?
ik las van om geen hand te geven, waarom? wegens ziektes of zo?

namen jullie geld mee, of nam je visa mee of zo?

en ik zou een laptop meehebben, is het nodig om een convertor te kopen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Del_Toro op 13-01-2006 00:00:14 ]
Quickpar fo shizzle
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:43:02 #144
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34030974
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:41 schreef Del_Toro het volgende:
ff bumpen

ik vertrek in maart naar mumbai, voor 3 maanden om ivm met stage daar les te geven in een schooltje
zijn er tips ?
ik las van om geen hand te geven, waarom? wegens ziektes of zo?

namen jullie geld mee, of nam je visa mee of zo?

en ik zou een laptop meehebben, is het nodig om een convertor te kopen?
Het heeft niet zo zeer met de ziektes te maken maar met de cultuur. De traditionele groet in India is Namaste/Namaskar en met je handpalmen bijelkaar en een lichte buiging, maar een hand geven is geen zonde, zeker niet gezien je een outsider bent en zeker niet nu je naar Mumbai gaat; een dynamisch metropool met veel westerse invloeden qua 'way of life'.

Bij de wat oudere generaties is het meestal wat gevoeliger en daar word meestal de traditionele groet op prijs gesteld maar het kan net zo goed zijn dat je een persoon van deze generatie gewoon een hand kan geven.

Ik denk dat je op het moment zelf beter kan beslissen wat juist is. Je merkt van zelf wel wat je moet doen.

Op veel plaatsen kan je met credit cards terecht en anders kan je nog altijd geld uit de muur halen. Toch kan je beter een kleine hoeveelheid cash op zak hebben.

Als je een Laptop hebt met Europese aansluitingen dan kan je hem in principe probleemloos gebruiken in India, maar je kan voor de zekerheid wel een converter meenemen.

In wat voor een instelling ga je les geven dan?

Enne Knak, heb ik gelijk of niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lone_Gunman op 13-01-2006 22:48:21 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 14 januari 2006 @ 02:53:03 #145
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_34038837
in een paar middelbare scholen daar, heb je anders nog paar simpele taaltips, ja/nee/dankuwel/ hoeveel ?/ ...

zijn er nog zo'n culturele zaken waar ik best rekening mee houdt?
Quickpar fo shizzle
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:55:39 #146
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34048070
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 02:53 schreef Del_Toro het volgende:
in een paar middelbare scholen daar, heb je anders nog paar simpele taaltips, ja/nee/dankuwel/ hoeveel ?/ ...

zijn er nog zo'n culturele zaken waar ik best rekening mee houdt?
Engels is je grote vriend

Maar dan toch nog even dit:

Ja = Ha (spreek uit als Haa)
Nee = Nee (spreek uit als Nee )
Dankuwel = Thank you (Modern hindi bevat veel engels) Weinig mensen gebruiken Dhanyawad (spreek uit als Dhanyawaad) (Hindi) of Shukria (Urdu) in het dagelijks leven. Het kan alle 3 trouwens. Ik zou zeggen, hou het maar op 'thanks'.

Hoeveel = Kitna (spreek uit als Kitnaa)

Praktische tip: Ik weet dat het verleidelijk is om gelijk de complete Indiase keuken uit te proberen, met name op straat maar doe het rustig aan. Laat langzaam je maag wennen en prop je niet gelijk vol met al het lekkere wat India qua eten te bieden heeft.

Gasten worden altijd volgepropt met eten maar je mag best weigeren, het is echt niet zo dat het een belediging is als je weigert. Leg gewoon uit dat er enige acclimatisatie vereist is in het begin.

Nog een tip: Altijd iets aannemen met je rechterhand omdat de linker als onrein wordt beschouwd. De linkerhand dient namelijk om je achterste schoon te maken na toiletbezoek. Mensen wassen hun handen wel hoor
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:31:26 #147
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_34050836
o ja idd

zijn die wc's daar hetzelfde als hier? of is dat zo'n putje in de grond
Quickpar fo shizzle
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:02:11 #148
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34061266
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:31 schreef Del_Toro het volgende:
o ja idd

zijn die wc's daar hetzelfde als hier? of is dat zo'n putje in de grond
Allebei kun je er vinden maar wees voorbereid op ranzigheid waar je U tegen zegt

Wc-papier heb je ook niet altijd in de wc's, wel overal te koop overigens.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34088331
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 17:55 schreef Linz het volgende:
ik wil ook naar india, vooral naar het zuiden, dat gebied intrigeert mij om een of andere reden...

[afbeelding]
Moet je zeker doen, het is daar veel mooier dan de gebieden in het noorden en daarmee bedoel ik de welbekende steden zoals New Delhi en Mumbai.
Geen handtekening op dit moment
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:02:33 #150
24329 KNAK
ff w88,......
pi_34154501
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:43 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Enne Knak, heb ik gelijk of niet?

pacca!

WC papier is overigens niet nodig , ik maak er zelf ook geen gebruik van
Was trouwens wel weer even wennen toen ik in december in Nederland rondliep ; dat spuitding werkt veel beter
Mai pben rai~!
pi_34321654
Hey ik zag vandaag op RTL Travel Chris Zeegers in Goa, en daar stond bij dat het vliegen daarheen heel goedkoop is. Dat ging ik eens nazoeken op internet en ja... Zelfs in augustus kost het maar 260 euro retour met KLM/Air France, vind ik echt raar hoe goedkoop dat is? Weet iemand hoe dit komt?
  zondag 22 januari 2006 @ 17:12:36 #152
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_34348389
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:25 schreef p-etr-a het volgende:
Hey ik zag vandaag op RTL Travel Chris Zeegers in Goa, en daar stond bij dat het vliegen daarheen heel goedkoop is. Dat ging ik eens nazoeken op internet en ja... Zelfs in augustus kost het maar 260 euro retour met KLM/Air France, vind ik echt raar hoe goedkoop dat is? Weet iemand hoe dit komt?
Correct me if I am wrong, maar zeer waarschijnlijk is dit exclusief bijkomende kosten zoals luchthavenbelastingen etc..

Als het een of andere charter was zou ik het nog wel willen geloven maar KLM/Af lijkt me sterk.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_34350938
Nee ik weet al wat het is inderdaad, hij maakte er Genoa van.
pi_34352697
grins genoa...is wat anders ja


oke

ik ga dit jaar in de herkansing.... vorig jaar heb ik mijn ticket moeten annuleren, ivm ski-ongeval (heb t geld nog steeds niet terug )

Maar ik ben dus opnieuw een ticket aan het uitzoeken.

ik kijk via cheaptickets.nl en goedkoopste op dit moment (26/27aug heen en dan 24/9 retour ) is 612 incl. met Alitalia

vorig jaar had ik 570 incl en zou ik vliegen met Aeroflot.

Zijn er nog mensen met tips?
het is natuurlijk een optie om met een low budget maatschappij naar een andere plaats af te reizen, en vandaaruit (rechtstreeks) naar delhi te vligen. wat ik tot op heden zie (parijs, london, milan, copenhagen) is dit niet goedkoper, maar misschien zie ik echt iets over t hoofd?

ik hoop in ieder geval dat t weer dit jr wat rustiger is in die periode dan in 2005. In die zin had ik mzzl dat ik er niet was.....

de eerste prikken zijn al gezet, dus ook dat is mooi.

ff voor t complete plaatje: ik ga alleen en zal daar ook zelf reizen.
Enkele dagen met (daar ontmoette) andere backpackers rondtrekken behoort tot de mogelijkheden. Gaan er toevallig nog meer mensen in die periode?


Ik ga reizen in het gedeelte van de Golden Triangele in t noorden van India
pi_34353212
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:23 schreef Babbelzz het volgende:
grins genoa...is wat anders ja


oke

ik ga dit jaar in de herkansing.... vorig jaar heb ik mijn ticket moeten annuleren, ivm ski-ongeval (heb t geld nog steeds niet terug )

Maar ik ben dus opnieuw een ticket aan het uitzoeken.

ik kijk via cheaptickets.nl en goedkoopste op dit moment (26/27aug heen en dan 24/9 retour ) is 612 incl. met Alitalia

vorig jaar had ik 570 incl en zou ik vliegen met Aeroflot.

Zijn er nog mensen met tips?
het is natuurlijk een optie om met een low budget maatschappij naar een andere plaats af te reizen, en vandaaruit (rechtstreeks) naar delhi te vligen. wat ik tot op heden zie (parijs, london, milan, copenhagen) is dit niet goedkoper, maar misschien zie ik echt iets over t hoofd?

ik hoop in ieder geval dat t weer dit jr wat rustiger is in die periode dan in 2005. In die zin had ik mzzl dat ik er niet was.....

de eerste prikken zijn al gezet, dus ook dat is mooi.

ff voor t complete plaatje: ik ga alleen en zal daar ook zelf reizen.
Enkele dagen met (daar ontmoette) andere backpackers rondtrekken behoort tot de mogelijkheden. Gaan er toevallig nog meer mensen in die periode?


Ik ga reizen in het gedeelte van de Golden Triangele in t noorden van India
Met Mahan Air vanaf Dusseldorf naar Delhi (met evt stop over in Teheran) kan een optie zijn, afhankelijk van waar je woont. Ik dacht dat die rond de 500 euro zaten.
pi_34353306
weet iemand btw of t prikbord op
www.india.pagina.nl
ter ziele is?
pi_34353368
thanx dusseldorf is nog wel te treinen lijkt me..kwoon in utrecht... en anders heb ik misschien wel lieve familieleden? das 1,5 uur rijden ofzo... zo ff kijken

kreeg net van een vriend die er jaren geleden is geweest de tip van Jordanie airlines, via abu dabi
ff tjekken
pi_34354785
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Met Mahan Air vanaf Dusseldorf naar Delhi (met evt stop over in Teheran) kan een optie zijn, afhankelijk van waar je woont. Ik dacht dat die rond de 500 euro zaten.
Dino! Ben je alweer in Nederland??

Ik neig overigens ook sterk naar India voor dit najaar.
pi_34358976
wneer wil je liejannu?
pi_34359959
Ik twijfel nog of het India wordt of Zuid Amerika, maar het wordt waarschijnlijk oktober/november. Hangt af van mijn afstuderen en of ik bij deze werkgever blijf werken.
pi_34373367
spannend hoor!
  woensdag 22 maart 2006 @ 08:46:46 #162
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_36254838
hier al een weekje in mumbai, weet iemand een site met foto's van gerechten + hun naam?
het is hier iedere dag verrassing
Quickpar fo shizzle
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:24:56 #163
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_36355307
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:46 schreef Del_Toro het volgende:
hier al een weekje in mumbai, weet iemand een site met foto's van gerechten + hun naam?
het is hier iedere dag verrassing
En hoe bevalt het tot nu toe?

Wil je trouwens gerechten van het gebied rond Mumbai of ook van de rest van India?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_36464313
Ik ga heel misschien met school naar India volgend jaar
Dus daarom even een tvp, voor het geval dat
  woensdag 5 april 2006 @ 19:25:21 #165
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_36684432
Nog wat foto's van mijn Indiareis (hebben ooit hier gestaan):

http://www.forwardthinkingmusic.nl/photos/bram
  donderdag 6 april 2006 @ 19:04:38 #166
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_36716498
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 15:24 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

En hoe bevalt het tot nu toe?

Wil je trouwens gerechten van het gebied rond Mumbai of ook van de rest van India?
ik wel, maar m'n maat heeft al een buikinfectie opgelopen
maakt niet echt uit van waar ze ook zijn, de gerechten zolang het hier te verkrijgen zou zijn

de tandoori chicken is hier ook erg aan te bevelen
Quickpar fo shizzle
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:23:13 #167
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37157103
Mumbai heeft een paar leuke liveband - bars

Hier is het taboo, om in zo'n bar te zitten met dansende dames in sari's en dergelijke.

In Nederland zou zoiets in een schoolexcursie pakket voor cultuur zitten
Mai pben rai~!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:27:12 #168
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_37898685
Ik ben al een tijdje van plan om een reis te maken naar en door een land dat buiten europa ligt. Ik wou dit al een tijdje, maar nu heb ik besloten om het ook echt door te zetten. Mijn oog is gevallen op een van de grootste en drukbevolkste landen op onze aarde: India!

Het land trekt mij enorm door alles wat ik er tot nu toe van weet (van tv/boeken etc) maar nu ik er goed overnadenk is er weinig concreets wat ik kan bedenken waar ik precies naartoe wil (naast de standaard trekpleisters zoals de Taj mahal, New Delhi en Goa en een tocht naar de Himalaya). Dit komt eigenlijk ook omdat ik pas deze week heb bedacht dat ik wel naar India wil de komende zomer.

Aan jullie de vraag: welke dingen zou je zeker gaan bekijken als je india op reis zou gaan? en wat moet je absoluut niet vergeten als je naar india gaat?

ps. ik koop morgen ook even een lonely planet, daar staat ook vast genoeg in

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchTrain op 17-05-2006 14:37:39 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:26:16 #169
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37917986
Kerala is mooi, Goa is leuk, de bergen in 't noorden is leuk, onlangs nog foto's van een vriendin gezien die net terug was uit Kashmir; ook erg mooi
Varanasi is ook wel een kleine aanrader
Voor natuurparken/wildlife parken heb je ook voldoende!

Ik was afgelopen weekend terug gekeerd uit Nederland en moest 1 dag wachten in Delhi (45 graden ) op mijn vlucht naar het zuiden en ben toen even snel naar Akshardham Temple geweest




Van binnen is het 1 groot marble kunstwerk , ongelooflijk mooi gedaan
Hoe ze zoiets flikken is me echt een raadsel.
Het is vele malen mooier dan de Taj, ondanks dat het geen historische waarde heeft want dat ding is net nieuw

Monsoon is gestart in het zuiden tot aan de knieen in 't water

[ Bericht 7% gewijzigd door KNAK op 17-05-2006 15:39:43 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:48:51 #170
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37918759
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:27 schreef Apoc2003 het volgende:


Aan jullie de vraag: welke dingen zou je zeker gaan bekijken als je india op reis zou gaan? en wat moet je absoluut niet vergeten als je naar india gaat?
Als je komt en een kilo drop meeneemt vertel ik je alles

edit: 2 kilo (minimaal)
Mai pben rai~!
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:40:37 #171
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_37949543
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:48 schreef KNAK het volgende:

[..]

Als je komt en een kilo drop meeneemt vertel ik je alles

edit: 2 kilo (minimaal)
Prima plan, waar moet de drop worden afgeleverd ?
Wij gaan namelijk alleen noord-india verkennen...
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:14:55 #172
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37950774
Noord

Waarom niet eerst Noord en dan Zuid
In 't zuiden is het eten lekkerder


Een aardige feuteutje van de Taj:


[ Bericht 15% gewijzigd door KNAK op 18-05-2006 14:20:41 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:18:33 #173
11166 ScarFace_CvL
Venie Vidie Foetsie
pi_38628101
He, wat vet dit topic. Ik ga 15 juli tot 28 augustus naar India, deels voor werk, deels vakantie.
Traject is zegmaar Delhi-Mumbai en wellicht nog Bangalore. Wordt zeker vet, ik ga effe hele topic doorlezen voor alle vette bars etc in die steden!
Gegroet amis
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:26:56 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_38678933
Bangalore, vette bars? Mumbai heeft er wel wat maar, Bangalore?
Dr zijn er wel een aantal maar daar kom je als stag bijna niet in
Alles sluit hier om 11 uur in de avond, alleen de private parties en de paar clubs die de politie voorzien van een maandelijkse zak geld blijven ietswat later open dan de rest hooguit 1 uur)

Verder: Naar Bangalore komen == zak drop meenemen voor mij!!
Mai pben rai~!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:53:22 #175
11166 ScarFace_CvL
Venie Vidie Foetsie
pi_38917221
KNAk, Als jij me vertelt hoe het zit met drukte/prijzen van de hotels in Bangalore begin augustus doe ik dat!

Ik hoor alleen maar verhalen over torenhoge rates en volle hotels. Ik heb sowieso geen idee hoe het met de kwaliteit/hygiene van de 3/4/5 sterren hotels staat. Maar kan je voor een 100-150$ per nacht voor 2 personen een beetje nette kamers vinden?
En reserveren een goed idee?
Gegroet amis
pi_38983179
volgens mij kun je wel 3 nachten voor dat geld slapen?
pi_39116504
zijn inentingen voor Noordindia en Nepal nodig, zo ja welke moet ik dan nemen? Moet ik gewoon alle inentingen pakken die ze bij de GGD zeggen, zijn malariapillen nodig? Ik kom alleen in NoordIndia boven Agra. Ik Nepal boven de 2000 meter hoeft het niet, zeiden ze bij de GGD. In India wel, zeggen ze maar ik heb op pagina's gelezen dat dat niet echt nodig is in Noord-India, wel in Zuid. Klopt dat?? Weet iemand dit?

Klopt het trouwens dat veel foto's hier opde site niet te openen zijn? Meestal komt er zo'n error-pagina. Sommige foto's kan ik openen. Van de ± 100 foto's misschien tien, vijftien.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_39117131
hoe zit het trouwens met kleding voor vrouwen. Moet je echt een rok een, of kan ik ook capri's aan (3/4 broeken). Ik koop niet veel kleding hier. Het meeste is daar wel te verkrijgen toch, hoeft maar een maand mee te gaan.

Te gekke site, hier staan echt dingen die je wil weten als je naar India gaat, op de meeste pagina's staan allemaal standaard dingen. Hier kun je vanalles vragen over vanalles!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:40:55 #179
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39143422
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:31 schreef sieske het volgende:
zijn inentingen voor Noordindia en Nepal nodig, zo ja welke moet ik dan nemen? Moet ik gewoon alle inentingen pakken die ze bij de GGD zeggen, zijn malariapillen nodig? Ik kom alleen in NoordIndia boven Agra. Ik Nepal boven de 2000 meter hoeft het niet, zeiden ze bij de GGD. In India wel, zeggen ze maar ik heb op pagina's gelezen dat dat niet echt nodig is in Noord-India, wel in Zuid. Klopt dat?? Weet iemand dit?
Ik ga ook naar noord india (delhi-varanasi-leh) en heb 3 vaccinaties gehad. DTP, buiktyfus en Hepatitis A. Verder moet ik ook ongeveer 100 anti-malaria tabletten slikken tijdens en na mijn reis.

Het lijkt mij wel verstandig om gewoon alle vaccinaties te nemen die worden aanbevolen. Beter nu 1 prikje dan straks buiktyfus
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_39157523
Vet topic!! Volgend jaar ga ik ook een maand naar India, heb er nu al zin in. Hoe is de rough guide van India?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:34:01 #181
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39277167
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:53 schreef ScarFace_CvL het volgende:
KNAk, Als jij me vertelt hoe het zit met drukte/prijzen van de hotels in Bangalore begin augustus doe ik dat!

Ik hoor alleen maar verhalen over torenhoge rates en volle hotels. Ik heb sowieso geen idee hoe het met de kwaliteit/hygiene van de 3/4/5 sterren hotels staat. Maar kan je voor een 100-150$ per nacht voor 2 personen een beetje nette kamers vinden?
En reserveren een goed idee?
Bangalore. Karnataka

De staat met de hoogste belastingen
Ik betaal 30% van mn salaris en wat zie ik er van terug? georganiseerde chaos
Wegen zitten vol potholes, infrastructuur is ver te zoeken en de prijzen zijn voor indiase begrippen hoog.
Een groot gedeelte van Bangalore zit vol met Indiers uit het noorden, die hier hun geluk komen beproeven in de welbekende callcenters en BPO's en ze klagen allemaal dat alles duurder is; van een liter benzine tot aan een zak aardappelen.

De hotels hier zijn prijzig; ze maken heerlijk gebruik van de IT-boom, Callcenters, BPO's, MNC's etc etc
De hygiene? ik heb in een 4* gezeten en da's prima,het is alleen prijzig , zelfs een 3* is te doen als je geen smetvrees hebt
Je zit nou eenmaal in India en hier moet je dit soort dingen maar een beetje vergeten want het hoort erbij (anders had je net zo goed naar Duitsland op vakantie kunnen gaan,..right?)

Ik heb zelf 1 maand in Ramanashree gezeten en hier was het best wel te doen
http://www.ramanashree.com/richmond/tariffs.htm
Rond de 75 EUR/nacht en zo'n beetje in het midden van de stad
Verder heb je als je extreem wil doen Leela (5*) of Chancery (4*) en hier worden de meeste expats die hun bedrijfje komen controleren gestopt

Bangalore zelf bast een beetje uit zn voegen, de stad is groeiende en je kan duidelijk zien dat ze er niet op voorbereid zijn.
Bangalore heeft niet zo veel te bieden op wat shop/eetgelegenheden na.

Ik zou persoonlijk Bangalore weren of misschien als tussenstation gebruiken voor trips in het zuiden van India naar Mysore, Coorg, Hampi of het zuiden, Kerala , of de bus/trein naar Goa, trein/bus naar Chennai of Pondicherry

Drop is natuurlijk altijd welkom

[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 27-06-2006 12:08:39 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:48:00 #182
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39277551
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:50 schreef sieske het volgende:
hoe zit het trouwens met kleding voor vrouwen. Moet je echt een rok een, of kan ik ook capri's aan (3/4 broeken). Ik koop niet veel kleding hier. Het meeste is daar wel te verkrijgen toch, hoeft maar een maand mee te gaan.

Te gekke site, hier staan echt dingen die je wil weten als je naar India gaat, op de meeste pagina's staan allemaal standaard dingen. Hier kun je vanalles vragen over vanalles!!
Kleding?
Hoe graag wil je dat mensen je aangapen?
Als vrouw zijnde hoef je er weinig voor te doen

Trek aan waar je zin in hebt, het klimaat zal je wel helpen met deze keuze maar als vrouw zijnde zou ik het toch een beeeeetje verhullen en het gewaagde achterwege laten.
Niet omdat het gevaarlijk is maar omdat je dan teveel in de schijnwerpers komt te staan.
Je eigen keuze dus

Ik had een Brazilliaanse vriendin/collega en 1 van de redenen dat ze vertrok was omdat ze geen moment rust had.
Ze was te



En ja, in de grote steden kan je het meeste wel kopen

[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 27-06-2006 11:02:18 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:04:42 #183
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39277966
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:40 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik ga ook naar noord india (delhi-varanasi-leh) en heb 3 vaccinaties gehad. DTP, buiktyfus en Hepatitis A. Verder moet ik ook ongeveer 100 anti-malaria tabletten slikken tijdens en na mijn reis.

Het lijkt mij wel verstandig om gewoon alle vaccinaties te nemen die worden aanbevolen. Beter nu 1 prikje dan straks buiktyfus
5 jaar terug heb ik 11 injecties gehad maar geen malaria pillen geslikt. Heb tot op heden nergens last van gehad op wat diaree-aanvallen na.
Malaria pillen zijn wel handig voor als je de bushbush intrekt.
Beter voorkomen dan genezen hmm?
Mai pben rai~!
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:44:35 #184
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39537229
Hallo India-liefhebbers!
Ik ben weer wezeloos op zoek naar een leuke bestemming om vanaf half augustus drie weken rond te kijken. Nu ligt mijn hart in Zuid-Amerika, de voorkeur voor deze vakantie eigenlijk in Afrika, maar stiekem blijft een bestemming als India al tijden in mijn achterhoofd zitten. Ik heb aardig wat reiservaring, maar ben een Azië-maagd (afgezien van het Midden-Oosten dan) en hoewel ik prachtige dingen heb gezien van het land heb ik toch ook bepaalde (voor?)oordelen...

Zo LIJKT het me (behalve als je in een resort gaat zitten) behoorlijk druk. Ik heb an sich geen moeite met (enigsinds) opdringerige verkopers (kaliber Egypte), maar inveel beelden die ik van India zag (en ook wel wat ik van eerste-keer-India-gangers hoorde) was het op z'n minst een behoorlijk intensieve ervaring. Ik houd erg van grote steden, maar je moet niet overdrijven....

Verder blijft er ook in mijn hoofd zo'n beeld achter (no offence richting jullie, I hope) van héél erge toeristen/reizigers die die kant op gaan: van die mensen die naar zichzelf op zoek zijn... allemaal hartstikke prima natuurlijk, maar gewoon niet zo mijn ding.

Dus wat wil ik dán? Ik wil een week of drie relaxed rondreizen (openbaar vervoer). Vind het lekker om een paar dagen te relaxen op een strand, maar wil geen resorts en geen hippie-of backpack-communities vol jembés en joints (Ik overdrijf, maar mijn punt is duidelijk hoop ik ). Ik reis liever rustig dan als een gek en besef dus dat ik me zal moeten beperken tot één gebied. Vind het leuk om wat verschillende dingen te zien: stad, dorp, natuur, cultuur, strand, leuke mensen, lekker eten, markten....

Kunnen jullie mijn (ongetwijfeld verknipte) beeld van India ontkrachten? En zo ja: welk deel van India zou dan geschikt zijn voor zo'n korte tijd? Ik zag een (goedkoop) ticket naar Mumbai, is dat wat?

Tnx!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:41:25 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39542930
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:44 schreef Hik het volgende:

Kunnen jullie mijn (ongetwijfeld verknipte) beeld van India ontkrachten? En zo ja: welk deel van India zou dan geschikt zijn voor zo'n korte tijd? Ik zag een (goedkoop) ticket naar Mumbai, is dat wat?

Tnx!
Haha veel van die dingen die je zegt zijn waar!

Ik zou zo weer naar Goa gaan! Je moet daar wel een beetje uitkijken niet in een package-holiday-hell terecht te komen, maar dat zal je wel lukken. Goa is Katholiek en oud Goa stad staat vol met kerken en een cathedraal.

Je hebt de Portugese invloed op een Indiaase bodem, stranden, binnenlanden, natuurreservaten, markten, kerken, tempels en forten. De culturele bezienswaardigheden zijn heeeel rustig (niet te geloven).

India is heel erg een beaten track, niet zoals veel van de 'avonturiers' geloven dat het bijna ongerept is. Wij zaten eerst (kort) in package-holiday-hell Calangute tussen de dronken russen en engelse families en daarna naar Arambol tussen de champagne hippies (zelfs een paar echte) en de Israelis. Beide kon ik het goed mee vinden.

Voor vervoer hebben we bussen, taxis en scootertjes gebruikt. Met scooter of motor zie je echt veel meer en kan je gaan en staan waar je wil. Een klein eindje van het drukke gedeelte kom je in een keer op een strand zonder toeristen en alleen een handje vol locals!

reset
  woensdag 5 juli 2006 @ 17:20:30 #186
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39546049
Hoe groot is Goa eigenlijk? Ik zag laatst een kaartje en toen leek het best klein...
Heb nog een beetje rond zitten klikken en eigenlijk het enige goedkope ticket in het zuiden van India dat ik tegenkom is Mumbai. Hoe is die stad? Is dat leuk te combineren met Goa?
Overigens hoorde ik ook goede dingen van Kerala, maar dat is wellicht ook erg ver en platgelopen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:35:25 #187
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39548054
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:20 schreef Hik het volgende:
Hoe groot is Goa eigenlijk? Ik zag laatst een kaartje en toen leek het best klein...
Heb nog een beetje rond zitten klikken en eigenlijk het enige goedkope ticket in het zuiden van India dat ik tegenkom is Mumbai. Hoe is die stad? Is dat leuk te combineren met Goa?
Overigens hoorde ik ook goede dingen van Kerala, maar dat is wellicht ook erg ver en platgelopen?
Goa is ook niet zo groot idd. Je zou zuid kunnen gaan omdat je toch in Bombay begint. Wij zijn ook in Bombay begonnen en dat is wel een leuke ervaring. Veilige maar smerige stad.

De reis naar Goa (dag vantevoren geboekt) was minder in die lokale bus (16 uur), maar je kan ook heel goedkoop vliegen. De trein was toen al volgeboekt, maar lijkt mij eigenlijk de beste ervaring. We wilden 2de klas boeken omdat de 1ste klas airco heeft en dat is niet leuk; liever een open raampje...

Bombay nights...

de toek toeks vliegen je om de oren!
reset
pi_39553734
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:35 schreef Individual het volgende:
...Toek toeks in nachtelijk Bombay....
Geweldige foto!
pi_39563836
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:41 schreef Individual het volgende:
India is heel erg een beaten track, niet zoals veel van de 'avonturiers' geloven dat het bijna ongerept is. Wij zaten eerst (kort) in package-holiday-hell Calangute tussen de dronken russen en engelse families en daarna naar Arambol tussen de champagne hippies (zelfs een paar echte) en de Israelis. Beide kon ik het goed mee vinden.
Dat ben ik niet met je eens

Als je de ordinary bus neemt, en gewoon onderweg in een klein dorpje uitstapt, merk je dat grote delen van (landelijk) India toch ver van een beaten track is. Nee, je bent echt niet de eerste westerling die ze zien, maar toch.

En het tweede voordeel is dat er buiten de grote steden een heel andere sfeer heerst: minder hawkers, meer gesprek is mogelijk, er is wederzijdse interesse, en oneindig veel relaxter.

Wij zijn vorig jaar 6 weken door Radjesthan gereisd, en vonden de kleine dorpjes een verademing (vooral Bundi ). Openbaar vervoer is trouwens excellent, als je niet teveel eisen aan tempo en ruimte stelt, gaat er altijd wel een bus voor bijna niks jouw kant op.

Ik moet er wel bijzeggen dat India inderdaad veel van je eist (herrie, geuren, drukte, aan-je-trekken, onderhandelen, onderhandelen en heronderhandelen), maar net als de wanhoop het grootst is kom je weer een hartelijk, eerlijk en open kleurrijk figuur tegen, en ook als je tijdens de reis India vervloekt en je afvraagt waarom je in ´s hemels naam dit ook al weer wilde, als je terugbent wil je simpelweg weer terug. Ik vond het een openbaring.

Maar is augustus niet erg warm voor het centrale / zuidelijke deel?

Mij lijkt het deel wat grenst aan Pakistan (Amritsar etc.), of het deel wat grenst aan Nepal/Bhutan (Sikkim/Darjeeling) in die periode wel mooi.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:28:47 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39573375
Mooie stukjes allemaal!

Het weer is inderdaad een issue waar ik nog vragen over had. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het daar dan is. Zag vandaag alweer foto's in de krant van een volslagen ondergelopen Mumbai . Nu kan dat zo weer zijn afgelopen natuurlijk, maar ik heb verder eigenlijk ook geen idee (of het te warm is, regentijd en zo ja, hoe erg dat dan is). Bij deze een vraag dus...

Het Noorden zou een optie zijn. Toch heb ik na hard werken en weinig tijd samen wel van die stiekeme beelden over hangmatjes en samen op een uitgestorven strand enzo... en iets zegt mij dat dat in het noorden minder is.
Sluit overigens niets uit hoor, want in deze brainstormfase kan het nog alle kanten uit... Waar vlieg je het meest logisch op in dat geval?

Tenslotte nog even over die drukte (is het noorden niet nog veel voller en chaotischer trouwens? Of scheer ik nu weer alles over één kam?). Mijn aarzeling heeft vooral ook iets te maken met de (korte) tijd die ik heb. Sommige plekken have to grow on you (in goed Nederlands). Ik zou niemand aanraden een middagje door Caïro te gaan rennen, maar als je een aantal dagen de tijd hebt en je ritme een beetje kunt aanpassen is het ondanks alle smog, auto's, verkopers en drukte een geweldige stad. Is drie weken wel genoeg om in India (Noord of Zuid) door die gekte heen te prikken en toch gewoon te genieten?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_39645353
Na een jaar wachten na annulering ga ik alsnog naar India!!!!!!!!! :-)

http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSIL
pi_39646127
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:28 schreef Hik het volgende:
Het Noorden zou een optie zijn. Toch heb ik na hard werken en weinig tijd samen wel van die stiekeme beelden over hangmatjes en samen op een uitgestorven strand enzo... en iets zegt mij dat dat in het noorden minder is.
Sluit overigens niets uit hoor, want in deze brainstormfase kan het nog alle kanten uit... Waar vlieg je het meest logisch op in dat geval?
Een luiervakantie wordt het niet, inderdaad. Voor het Noordwesten zou je op Delhi vliegen, voor Nooroosten waarschijnlijk eerder op Calcutta.
quote:
Tenslotte nog even over die drukte (is het noorden niet nog veel voller en chaotischer trouwens? Of scheer ik nu weer alles over één kam?). Mijn aarzeling heeft vooral ook iets te maken met de (korte) tijd die ik heb. Sommige plekken have to grow on you (in goed Nederlands). Ik zou niemand aanraden een middagje door Caïro te gaan rennen, maar als je een aantal dagen de tijd hebt en je ritme een beetje kunt aanpassen is het ondanks alle smog, auto's, verkopers en drukte een geweldige stad. Is drie weken wel genoeg om in India (Noord of Zuid) door die gekte heen te prikken en toch gewoon te genieten?
volgens mijn vriendin, die al heel vaak in India ia geweest is het Noorden (althans Delhi/Varanasi/Radjesthan/Bombay) veel drukker dan het Zuiden. Ik kan dat niet uit eerste hand bevestigen, aangezien ik niet in het Zuiden ben geweest.

Drie weken is vrij krap, al is het maar vanwege de afstanden. Maar wij blijven soms doodleuk 10 dagen in een plaatsje, dus drie weken uit en thuis kan ik me moeilijk nog in verplaatsen

Ik moet beamen dat ik Radjesthan pas na een week of drie leuk begon te vinden, ik denk drie weken Noord India toch vooral een sightseeing tour dreigt te zijn. En het voornaamste probleem is dat je met drie weken bijna automatisch van stad tot stad reist, en die zijn zeker niet het leukste.

Mocht je daarentegen in Delhi terecht komen, moet ik je als food-traveller de Punjabi Sweet Shop aanraden, en als je me een seintje geeft, ga ik je voorzien van adres en routebeschrijving
pi_39646179
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:38 schreef Babbelzz het volgende:
Na een jaar wachten na annulering ga ik alsnog naar India!!!!!!!!! :-)

http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSIL
dat ziet er goed uit.
  zondag 9 juli 2006 @ 07:26:26 #194
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39652640
Volgens mij heeft BHFH ook die Shoestring reis gemaakt.
En die was er enthousiast over.
pi_39653337
ow wat leuk dat je dat zegt, ik zal eens terug gaan kijken in t vorige topic vlgs mij
thanks voor de tip

heb t ff snel teruggekeken, maar heb t idee dat BHFH een individuele shoestring reis heeft gemaakt???

[ Bericht 24% gewijzigd door Babbelzz op 09-07-2006 10:35:51 ]
  zondag 9 juli 2006 @ 12:09:05 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39655004
Dino en alle anderen... keus is toch op Afrika gevallen...
Toch bedankt voor alle antwoorden. En India komt zéker ook nog een keer!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:10:16 #197
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_39655037
mijn zus is gisteren teruggekomen na 6 maanden india, ik zal haar als ze wakker is eens hierheen sturen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 juli 2006 @ 12:19:11 #198
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39686285
India




Leuk land ja, maar niet om er jaren te wonen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:18:13 #199
29393 MK9
in BKK
pi_39726459
Ik ben van plan om begin November naar India te vliegen, Delhi om precies te zijn. Het plan is om 2 tot 3 maanden te blijven, waar allemaal precies zie ik ter plekke wel. Daarna zal ik een grens (welke is ook nog niet duidelijk, China/Tibet, Nepal, Bangladesh, Myanmar) oversteken, om vervolgens verder richting het oosten te trekken.
6 maanden later (na vertrek uit Nederland) zal ik vervolgens vanaf Bangkok terugvliegen naar Nederland.
Gaat dit me problemen opleveren voor een visa voor India? Ik las in een guidebook namelijk dat je een 'onward ticket' nodig hebt, maar op het aanvraagformulier vind ik daar niks van terug. Iemand een idee of dit evt problemen kan opleveren aan de grens?
...Not all those who wander are lost...
pi_39726781
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef MK9 het volgende:
Ik ben van plan om begin November naar India te vliegen, Delhi om precies te zijn. Het plan is om 2 tot 3 maanden te blijven, waar allemaal precies zie ik ter plekke wel. Daarna zal ik een grens (welke is ook nog niet duidelijk, China/Tibet, Nepal, Bangladesh, Myanmar) oversteken, om vervolgens verder richting het oosten te trekken.
6 maanden later (na vertrek uit Nederland) zal ik vervolgens vanaf Bangkok terugvliegen naar Nederland.
Gaat dit me problemen opleveren voor een visa voor India? Ik las in een guidebook namelijk dat je een 'onward ticket' nodig hebt, maar op het aanvraagformulier vind ik daar niks van terug. Iemand een idee of dit evt problemen kan opleveren aan de grens?
bij mijn weten wordt nooit gevraagd om een onward ticket. Voor veel landen is het een ´vereiste´, maar nog nooit heeft iemand een ticket aan me gevraagd.

Van India naar Myanmar overland gaat je trouwens niet lukken. Omdat dat deel van India afgesloten is, er op de grens geen overgang mogelijk is, en het deel aan de kant van Myanmar afgesloten is. Van India naar Myanmar wordt vliegen (tegenwoordig vanuit een paar Indiaase steden, of via de vliegende bus van Biman Air vanuit Dhaka )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:58:33 #201
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39727557
bombay is weer eens een zooitje

Toevallig dat ik nou net vandaag het vliegtuig ernaar toe had moeten hebben maar wat niet doorging

Arme mensjes,....
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:06:50 #202
29393 MK9
in BKK
pi_39729697
Bedankt voor je snelle reactie Dinosaur_Sr! Ik had eigenlijk al verwacht dat het niet gevraagd zou worden (heb zelf ook al wat reiservaring), maar better safe than sorry...
Ik verwacht vanaf Bangladesh naar Myanmar te gaan, maar zoals eerder gezegd wil ik eigenlijk niks van te voren plannen en ter plekke beslissen wat en hoe ik (alles) doe.
Anyways nogmaals bedankt, ik ga morgen m'n visa en m'n ticket regelen.
...Not all those who wander are lost...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:30:34 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39730621
Doe die baliemedewerker uit het noordoosten in de ambassade de groeten als je je visa haalt ( in den haag)

dat is me een kreng zeg (tegen andere mensen, een paar hindizinnen wat ik sprak en ze vond me geweldig) dus ga niet gehaast achter die balie staan, want ze kat je af waar iedereen bijstaat
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:19:32 #204
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39732218
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:30 schreef KNAK het volgende:
Doe die baliemedewerker uit het noordoosten in de ambassade de groeten als je je visa haalt ( in den haag)

dat is me een kreng zeg (tegen andere mensen, een paar hindizinnen wat ik sprak en ze vond me geweldig) dus ga niet gehaast achter die balie staan, want ze kat je af waar iedereen bijstaat
Die man met die grote bril kon er ook wat van! Wat een chagerijn is dat zeg... hoewel ik me er ook wel iets bij voor kan stellen als het dertig graden is en 120 mensen willen binnen een half uur allemaal hun paspoort terug

Over precies twee weken ga ik weg! Heb er vreselijk veel zin in, alles is geregeld en gekocht!

Wel klote van die aanslagen trouwens
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:40:56 #205
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39744169
Die grote bril, in een grijs pak
Ik kwam daar aan in mei voor verlenging van een Employment Visa, zegt die vent: nee, je krijgt hem niet
Vond ik persoonlijk wel een fijne vent, door zijn achterlijke vertragingen heb ik een week langer in Nederland op mijn visa moeten wachten (= langer doorbetaalde vakantie)

Hij is de First Secretary,de persoon die zn krabbel op de visa's moet zetten en dat het 30 graden is en 130 mensen hun paspoort willen is echt geen probleem voor ze
In India zelf zijn ze gewend dat het nog warmer is, zonder airco ( in government gebouwen) en dan 130 mensen in een uur die niet in een rij staan maar allemaal opgepropt aan de bali door elkaar heen schreeuwen
Ik heb vaak gezien dat de balimedewerker gaat schreeuwen, tegen het plastic tussen de balimedewerker en de klanten zit te rammen om zo stilte af te dwingen

Als je dit al opvalt dan staat je nog wat te wachten in India zelf

Ga maar eens in India naar een governmentoffice of wat dan ook en doe daar zaken met iemand als klant zijnde, dan vind je die vent ineens zo erg niet meer

Ik heb trouwens een beslissing genomen. . .

Voor het jaar om is vertrek ik voorgoed uit India, ik ben heel wat levenslessen wijzer en na bijna 6 jaar ga ik mijn weg voortzetten in een ander land

[ Bericht 23% gewijzigd door KNAK op 12-07-2006 08:49:35 ]
Mai pben rai~!
pi_40027561
Vandaag laatste prikken gehaald.

Ik heb malaria recept gekregen voor paludrine oid.
Maar als ik in de grote steden slaap, hoef ik het niet in te nemen? helemaal niet?

hoe hebben jullie dit gedaan? wel voor de zekerheid misschien doen?
pi_40039316
Na 2 maanden uitstel ga ik dan eindelijk de eerste week van augustus een week (5 dagen) naar mumbai voor een laatste coaching van enkele Indiers die mijn werk overnemen.

Echt veel van India zal ik wel niet zien,
Mumbai kom ik niet uit, zit in een 5 sterren hotel en zal voornamelijk aan het werk zijn,
maar op zich best leuk om even op en neer te gaan.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_40090628
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef Babbelzz het volgende:
Vandaag laatste prikken gehaald.

Ik heb malaria recept gekregen voor paludrine oid.
Maar als ik in de grote steden slaap, hoef ik het niet in te nemen? helemaal niet?

hoe hebben jullie dit gedaan? wel voor de zekerheid misschien doen?
Nee, als je start moet je gewoon blijven slikken en niet gaan onderbreken. Je moet immers ook nog tot 4 weken (of was het nu 3?) blijven doorgaan met Paludrine.
Normaal gesproken starten op de dag van vertrek. En ik deed altijd 2 pillen bij het avondeten.
  zondag 23 juli 2006 @ 14:36:18 #209
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_40103526
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:07 schreef nr.126 het volgende:

[..]

Nee, als je start moet je gewoon blijven slikken en niet gaan onderbreken. Je moet immers ook nog tot 4 weken (of was het nu 3?) blijven doorgaan met Paludrine.
Normaal gesproken starten op de dag van vertrek. En ik deed altijd 2 pillen bij het avondeten.
Je moet vanaf eerste dag van vertrek elke dag 2 pillen eten, eentje s'ochtends en eentje s'avonds, zo is mij verteld. Ik heb honderd pillen, dus voor 50 dagen. Mijn vakantie is echter maar 20 dagen, dus moet 30 dagen daarna nog blijven slikken, vier weken dus

Edit: nog drie nachtjes

[ Bericht 4% gewijzigd door Apoc2003 op 23-07-2006 15:03:10 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_40104088
Beide manieren zijn overigens goed, 2 in één keer bij het avondmaal, of 2x1 pil 's ochtends/ 's avonds.
Ik heb dat eens geinformeerd bij de fabrikant omdat er nog wel eens verschil in adviezen en bijsluiter zat.
Je mag het op beide manieren doen zeggen ze, als je maar continue dezelfde regelmaat aanhoudt.
pi_40104191
Wist wel dat Fok weer een fantastische database heeft aan India informatie. Ik moet alles nog in detail teruglezen maar dit en het vorige topic gaven al een berg aan niet-commerciele indrukken van India.

Reden van mijn speurtocht is een beslissing die ik in korte termijn moet nemen. Ik heb een aanbod gekregen om een nieuwe firma mee op te starten in India. Mijn virendin mag ook in de firma komen werken en is ook positief over het aanbod. We neigen nu naar een beslissing om te gaan echter de informatie die we hebben is allemaal erg minimaal dus eerst inlezen. We hebben de tijd voor onze beslissing tot ongeveer september. Ook zal er natuurlijk een proefreisje tussen zitten.

Lokatie zal zijn Bangalore. (verder nog geen details) en voor minimaal 1 jaar tijd en wellicht langer. Dit is naar ik heb begrepen in een redelijk westerse georienteerde streek van India. (silicon valley etc.)
Zwaar punt in de beslissing is de luchtkwaliteit en de gezondheidszorg want mijn vriendin heeft ASTMA in redelijk zware vorm. We lezen veel wisselende informatie hierover. Mijn broer is arts en gaat op onderzoek hoe de medische stand is ter plaatse. Medisch schijnt het wel oke te zijn maar de luchtkwaliteit baart ons zorgen zoals vermeld. Dan ga je weer nadenken of het mogelijk is om buiten de stad te wonen bijvoorbeeld maar je weet dan weer niks over infrastructuur, verkeer etc.

Kortom nog erg pril en veel open punten.

Als je wat specifieks weet wat ons verder kan helpen dan hoor ik het graag. Mocht je een link hebben naar een immigratiebegleidende instantie dan zijn we ook erg geinteresseerd natuurlijk.

  maandag 24 juli 2006 @ 10:46:33 #212
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40126548
Meer Nederlanders naar Bangalore!

Daar gaat mijn markwaarde
Mai pben rai~!
  maandag 24 juli 2006 @ 10:47:21 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40126573
Sjeck ur meel JpJedi

;-)
Mai pben rai~!
pi_40128162
hehe. ik heb je mailltje, mijn vriendin belde.

bedankt! ik reply vanaaf wel.
pi_40157385
Hey, India topic. 't land waar ik drie jaar lang in m'n jeugd heb gewoond, en met volle teugen genoten. Leuk zo'n topic
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:45:00 #216
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40159678
3 jaar lang waar ergens?
Mai pben rai~!
pi_40177273
Rajkot in Gujarat, 2 en half jaar lang, en half jaar in New Delhi, enorm genoten. Veel gereisd, Rajesthan gezien, Gujarat gezien, en wel meer. Heb er nog heimwee naar
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:50:08 #218
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40194544
New Delhi , waar?
Heb zelf in Vasant Vihar gezeten voor 3 jaar

Gujarat nooit gezien helaas, alleen op TV in 2000

a.s. Vrijdag naar Delhi
Volgende week vrijdag 3 dagen naar GOA
Volgende maand EINDELIJK Kerala

Ik heb het maar druk
Heb nog minder dan 3 maanden te gaan dus mag ook wel
Mai pben rai~!
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:21:34 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_40197696
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:50 schreef KNAK het volgende:

Volgende week vrijdag 3 dagen naar GOA
Waar in Goa ga je heen?

Ik ben iig jaloers!
reset
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:50:10 #220
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40204800
Oh, geen idee, ben er gek genoeg nog niet eerder geweest...

Mijn collega's kwamen met het idee aangezien volgende vrijdag een regional holiday is (Wara Lakshmi Pooja oid) wat lekker op het weekend aansluit hebben ze besloten om naar Goa te gaan.

12 uurtjes rijden vanuit Bangalore in een gehuurde Toyota Qualis, 25 eur per persoon en dan de wagen zelf ook in Goa kunnen gebruiken; geen slecht aanbod

Ik zal tzt wel wat fototjes plaatsen
Mai pben rai~!
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:01:12 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40207403
Ik ga volgende week voor het eerst naar India. Maandag naar Hyderabad, woensdag naar Mumbai, vrijdag weer naar huis.
Het is voor mijn werk (ik ben journalist), ik ben heel benieuwd!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:55:23 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40216871
Cultuurshockje

Hyderabad heeft wel veel moois te bieden, das het Mekka van Biryani (Lucknow ook een beetje )



Biryani Hyderabadi style Als je dit NIET eet daar kan je net zo goed niet gaan

Tijdens de ramadan heb je daar ook heerlijke halim el husseini, chicken/mutton , dagenlang gekookt met spices en lentils toegevoegd Dat is echt verrot lekker

Biryani!
Mai pben rai~!
pi_40222765
hyderabad, top-plek.. ik wil zo graag terug naar india.. godverdorie... maar heb gewoon geen tijd
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:24:48 #224
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40228808
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef KNAK het volgende:
Cultuurshockje

Hyderabad heeft wel veel moois te bieden, das het Mekka van Biryani (Lucknow ook een beetje )

[afbeelding]

Biryani Hyderabadi style Als je dit NIET eet daar kan je net zo goed niet gaan

Tijdens de ramadan heb je daar ook heerlijke halim el husseini, chicken/mutton , dagenlang gekookt met spices en lentils toegevoegd Dat is echt verrot lekker

Biryani!
Ik zal het onthouden

Misschien een domme vraag, maar heeft India hetzelfde driepunts-stekkersysteem als de UK?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_40229337
Nee, de engels hebben pinnen, dit is wat je in India hebt:



meer info:

http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:13:12 #226
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40239177
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:51 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nee, de engels hebben pinnen, dit is wat je in India hebt:

[afbeelding]

meer info:

http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm
ok, in principe heb je dus niet eens een converter nodig, want die derde pin doet toch niets. Thanks
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:39:51 #227
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_40300281
India

Ben nu (vierde dag) in Varanasi. Hiervoor twee dagen Delih gedaan en ik vind alles al iets "normaler" te worden. Het is echt een fantastsche ervaring tot nu toe

Alleen jammer dat ik nog niet zo goed indaas eten durf te eten, omdat ik bang ben om ziek te worden. (ben hier maar drie weken, dus dat zou zonden zijn)

Morgen naar Sarnath en overmorgen in de richting van Agra, met een tussenstop in de plaats met al die erotische tempels en kamasutra dingen (ben de naam ff kwijt zo snel). Heb er zin in!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:58:00 #228
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_40302070
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:39 schreef Apoc2003 het volgende:
India

Ben nu (vierde dag) in Varanasi. Hiervoor twee dagen Delih gedaan en ik vind alles al iets "normaler" te worden. Het is echt een fantastsche ervaring tot nu toe

Alleen jammer dat ik nog niet zo goed indaas eten durf te eten, omdat ik bang ben om ziek te worden. (ben hier maar drie weken, dus dat zou zonden zijn)

Morgen naar Sarnath en overmorgen in de richting van Agra, met een tussenstop in de plaats met al die erotische tempels en kamasutra dingen (ben de naam ff kwijt zo snel). Heb er zin in!
Doe het rustig aan met eten, wat eet je trouwens nu ipv Indiaas dan?

Die plaats met al die tempels heet trouwens Khajuraho
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_40304883
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:39 schreef Apoc2003 het volgende:
Alleen jammer dat ik nog niet zo goed indaas eten durf te eten, omdat ik bang ben om ziek te worden. (ben hier maar drie weken, dus dat zou zonden zijn)
heb is niet het eten wat je nekt, maar reizen en het tempo. Gewoon eten waar localen ook eten, dwz ook aan de straat, dan is er een hoge omloopsnelheid, en is het best vertrouwd. De enige keer dat ik ziek geworden ben in Azie was na een vier gangendiner in de Foreign Correspondents Club in Phonm Penh. En die was dan ook westers uitgebaat
pi_40305097
Een collega van me is nu in India met haar man en zoon, en die mailde gister dat ze ook wat last had gehad van haar maag enzo. Dus ze ging maar veilig en vertrouwd bij de McDonalds eten!

Overig ben ik altijd redelijk geneigd om vooral vegetarisch te eten.
pi_40309816
In India ben ik voor het eerst m'n hele reis vegetarisch gaan eten. En dat is daar ook uitstekend te doen.
Het is gewoon zonde om het indiase eten links te laten liggen. Voor mij al één van de redenen om nog een keer terug te keren
pi_40338125
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

heb is niet het eten wat je nekt, maar reizen en het tempo. Gewoon eten waar localen ook eten, dwz ook aan de straat, dan is er een hoge omloopsnelheid, en is het best vertrouwd. De enige keer dat ik ziek geworden ben in Azie was na een vier gangendiner in de Foreign Correspondents Club in Phonm Penh. En die was dan ook westers uitgebaat
oh, 't indiase eten kan je nekken, hygiene is puur spiritueel, dat heb ik wel ervaren, met de dweil werden ook borden gedaan maar, 3 jaar lang er wonen, na 2 maanden is je lichaam zo ongeveer alles gewend. Water wat op stations als mineraal water wordt verkocht is haast altijd kraanwater, eten is soms goed, maar eet niet bij stalletjes. Wij hadden veel indiase vrienden (eigenlijk alleenmaar), en we aten bij hen, of wat luxer uit. De stalletjes zijn écht erg slecht qua hygiene, zorg ook dat je niet zomaar rauw voedsel eet. Sowieso eet je in 't Gandiaanse deel eigenlijk geen vlees (is me wel goed bevallen, alleen met kerstvlees, kwam van de lokale moslim slager).

Verder sprak ik werkelijk vloeiend Gujarati, en ik ben zo stom geweest om 't te verdringen, en nu, nu kan ik alleen nog naar je naam vragen, vragen of je water wil en zeggen dat je best mag zitten. Dat spijt me écht erg, het verleren van 't Gujarati, want je kwam daar als wit blond kind, en ze verwachten van je dat je engels spreekt (sprak ik ook, engelse school gezeten), en je spreekt gewoon met het juiste accent, vloeient, gujarati.

Een van de dingen die India typeerde en ik me herinner was dat mijn vader zijn horloge gestolen werd, en wij gingen (kon wel, omdat wij niet bij een kaste hoorde) met de outcasts om, en we wisten wie het gestolen had. Toen mijn vader een van die outcasts meenam naar het ziekenhuis, zag hij dat hij het horloge droeg. Nadat m'n vader aan hem vroeg 'hoe laat is het?' kreeg hij hem terug. Diezelfde man is m'n vaders armen gestorven. Uit het niets liep er een rijke indiër voorbij, geeft 'm een grote smak geld, zegt 'dit is voor de begrafenis, het is meer dan genoeg'.

Ja, India heeft me heel veel geleerd. Wat een land
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_40363753
Zeker een bijzonder land. Heb het genoegen gehad om 10 weken in Hyderabad gezeten te hebben voor stage... Wat ga je precies doen in Hyderabad als ik vragen mag?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:58:21 #234
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40379019
Zo.. net terug uit Delhi
Veel te warm daar, snap niet hoe ik het daar 3 jaar uitgehouden heb.
Bangalore is veeel lekkerder en koeler , 25 ~ 30 graden

Het eten in stalletjes is overigens wel onwijs lekker; soms wel eens lekkkerder dan de betere hotels die je overal en nergens hebt.
Dhaba's, de wegrestaurants (stalletjes) maken heerlijke vegetarische meals , ik zelf eet daar echter geen vlees.
In mijn eerste maanden in India had ik geregeld problemen met mijn maag, nu kan ik zowat alles eten zonder klachten (op vlees na) , ik ben er behoorlijk aan gewend nu

Mijn collega's noemen me ook 'Local Pagal Phirengy' (lokale gekke buitenlander) omdat ik de lokale taal (Kanada) beetje bij beetje begin te beheersen en kan vreten bij het leven.
Mag ook wel na bijna 6 jaar

Helaas is Goa voor a.s. vrijdag afgelast wegens regenval waardoor het extra rustig en alles gesloten is
We gaan nu naar Kerala ; backwaters, Athirappalli Vazhachaal etc etc

Ik verwacht wel wat mooie plaatjes te kunnen posten volgende week
Mai pben rai~!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:47:22 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_40380223
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:33 schreef ChatChewbacca het volgende:

-knip-
Leuk verhaal om te lezen ChatChewbacca ik kan me er wel in inleven.

Denk je dat je taal weer zou oppikken als je er weer een paar weken naartoe gaat?
reset
pi_40408845
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

ok, in principe heb je dus niet eens een converter nodig, want die derde pin doet toch niets. Thanks
Ik had ook reisstekkers mee,
maar alle stekkers passen gewoon in de stopcontacten hier,
wel makkelijk,
anders was het of telefoon opladen of de laptop aan.

Ik heb met het eten het geluk dat er tijdens de lunch van alles wordt opgeschept in het bedrijf,
dus elke dag andere indiase gerechten,

niet nadenken en eten maar.
Ook vragen de Indiers elke keer met eenvgrote twinkeling in hun ogen "Not to spicy?"
stug nee zeggen terwijl ik mn mond koel met reepjes wortel.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:33:42 #237
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_40410079
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:58 schreef KNAK het volgende:
We gaan nu naar Kerala ; backwaters, Athirappalli Vazhachaal etc etc

mooi zeg! Als jullie geld hebben moet je zelf zo'n boot huren, anders de toeristenboot van alleppey naar kollam. Dit was een van de highlights van mijn reis in india(3 maanden).

Ik moest even mijn reisgids pakken voor het correct opschrijven van de plaatsten. wat is die gids vies!

veel plezier
god bless america!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:31:32 #238
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40413006
Dank
Geld hebben? we zijn locals(behalve ikke ) dus alles zal wel (denk ik) goedkoper zijn,lokale prijzen.

We vertrekken morgen met zijn 5-en, in een gehuurde Qualis 8 uur in de avond na het beeindigen van de werkdag en komen 12 uur later aan.
1 collega komt uit Kerala zelf en spreekt de taal dus dit is alleen maar makkelijk,de anderen zijn Tamils en Kannadiga's

Ik zal dalijk wel even vragen wat ze van plan zijn en welke plekken ze willen aandoen, lijkt mij dat ze wel hier en daar boottochten ed. willen maken

Lets see
Mai pben rai~!
pi_40413237
hebben jullie wel of geen paludrine geslikt tijdens verblijf?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:15:00 #240
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_40420214
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:39 schreef Babbelzz het volgende:
hebben jullie wel of geen paludrine geslikt tijdens verblijf?
nee, ik vond de bijwerkingen niet opwegen tegen het geringe risico. Ik bleef min of meer binnen de gangbare routes.

Ik kan me nog wel een keer een middag in cochin herinneren. Werd ik overdag gestoken door vliegende insekten(mugachtigen) in mijn hotelkamer. vreemd, vond ik. midden op de dag, zonnig. Toen las ik nog maar eens het hoofdstuk over gezondheid in m'n lonely planet. Toen kwam ik bij knokkelkoorts(dengue fever). Daar werd ik toen even niet vrolijk van. Ik ben de kamer uitgegaan en ben gelukkig niet ziek geworden.

Ik ben trouwens in india nooit ziek geworden van het eten. ik at bijna alleen vegetarisch, een enkele keer tandori kip. In een a la cart restaurant naam ik vaak palak paneer. vergeet niet een paar keer thali(s) te eten. geweldige ervaringen! Je eet in een zaal(tje) vol mannen? voor bijna nop jezelf helemaar rond en het is heerlijk! Je weet de eerste keer niet wat je meemaakt. ''obers'' komen constant je gerechten bijvullen, de mensen kneden met hun hele hand alle sausjes en rijst door elkaar tijdens het eten. direkt na het eten wordt je geacht weg te gaan én je handen te wassen. eten doe je met je rechterhand.

ik krijg wel weer zin om naar zuid india te gaan, het is al 3.5 jaar geleden
god bless america!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:29:04 #241
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40422686
Sambhar, Rasam, Poori's , Dosa's , Idli's , Paper , allerlei vegetables o.a bhindi , aloo , gobi chatney puri's, rijst met ghee, curd en meer,wat ik dus niet kan schrijven maar alleen kan uitspreken

Elke middag voor lunch , vooral rassam is heerlijk!!
Mai pben rai~!
pi_40424729
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef sturky100 het volgende:

[..]

nee, ik vond de bijwerkingen niet opwegen tegen het geringe risico. Ik bleef min of meer binnen de gangbare routes.
idd, ik twijfel dus heel erg. De GGD zegt dat t niet hoeft als ik in de steden slaap, terwijl toekomstige medereizigers t weer wel voorgeschreven hebben gekregen van de huisarts.

Ik kan al niet zo goed tegen medicijnen (anti-biotica, hormonen etc ) en heb snel last van bijwerkingen of overgevoeligheid. ik vraag me af of je je ook met natuurlijke middelen kunt beschermen? (behalve Deet, muskietennet etc)?
pi_40424996
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:38 schreef Babbelzz het volgende:
Na een jaar wachten na annulering ga ik alsnog naar India!!!!!!!!! :-)

http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSIL
te gek voor je !! Wanneer ga je? Ik ga ook volgend jaar met Shoestring, in april/mei naar India-Nepal.
Zet je foto's op internet als je terug bent. Ik wil zo graag foto's zien uit India. Ik heb er al honderden gezien, maar het is nooit genoeg.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40425896
haha, ik ga 15 sept 2006

ik moet nog ff kijken of ik een website ga maken....
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:02:02 #245
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40443591


* KNAK is over een uurtje klaar met werk en gaat op weg naar Kerala

Ben erg benieuwd
Mai pben rai~!
pi_40447801
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef sturky100 het volgende:

[..]

nee, ik vond de bijwerkingen niet opwegen tegen het geringe risico. Ik bleef min of meer binnen de gangbare routes.

Ik kan me nog wel een keer een middag in cochin herinneren. Werd ik overdag gestoken door vliegende insekten(mugachtigen) in mijn hotelkamer. vreemd, vond ik. midden op de dag, zonnig. Toen las ik nog maar eens het hoofdstuk over gezondheid in m'n lonely planet. Toen kwam ik bij knokkelkoorts(dengue fever). Daar werd ik toen even niet vrolijk van. Ik ben de kamer uitgegaan en ben gelukkig niet ziek geworden.

Ik ben trouwens in india nooit ziek geworden van het eten. ik at bijna alleen vegetarisch, een enkele keer tandori kip. In een a la cart restaurant naam ik vaak palak paneer. vergeet niet een paar keer thali(s) te eten. geweldige ervaringen! Je eet in een zaal(tje) vol mannen? voor bijna nop jezelf helemaar rond en het is heerlijk! Je weet de eerste keer niet wat je meemaakt. ''obers'' komen constant je gerechten bijvullen, de mensen kneden met hun hele hand alle sausjes en rijst door elkaar tijdens het eten. direkt na het eten wordt je geacht weg te gaan én je handen te wassen. eten doe je met je rechterhand.

ik krijg wel weer zin om naar zuid india te gaan, het is al 3.5 jaar geleden
bijwerkingen heb ik totaal geen last van,

Het eten op zn indiaas heb ik nog niet geheel onder controle,
ik krijg mn rijst/vlees/saus niet zo netjes in me brood gedraaid als de indiers dat kunnen,

wel hebben ze dan plezier om mijn onkunde
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_40447872
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:02 schreef KNAK het volgende:


* KNAK is over een uurtje klaar met werk en gaat op weg naar Kerala

Ben erg benieuwd
dan is KNAK ook vroeg klaar met werken? of zit bangalore weer in een andere tijdzone daqn Mumbai?
scheelt dat ik dagelijks tot 8 uur doorga,
dan is het al gauw vroeg dat andere stoppen
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  maandag 7 augustus 2006 @ 06:55:30 #248
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40563284
Heel India zit in dezelfde tijdzone

IST - Indian Stretching Time

Ben een aantal uurtjes geleden terug gekomen van Kerala, was erg leuk alleen de reis was wel een beetje vermoeiend; 12 uur in de wagen zitten

Veel gezien, veel gedaan, veel gegeten.
Athirappalli , Allepey , Kollam, Cochin etc etc
Dat Country Liquor, 'Toddy' , dat was me ook lekker, alcoholhoudend sap uit een coconut tree.... mwah! da ging er wel in

Backwaters was erg mooi en het kostte allemaal geen ene drol
Erg handig om locals om je heen te hebben

Op het moment dat wij er waren, waren ze bezig met van die hele lange boten met 40 man erin die allemaal op maat aan het roeien waren,aan het oefenen voor wedstrijden.
Daar zijn filmpjes van gemaakt die ik zal uploaden, was leuk om te zien

Die gasten hebben 400+ foto's geschoten en zal als iemand me een uploadplekkie kan aanbevelen wat plaatsen

Volgende trip wordt Goa! heb er al zin in

[ Bericht 35% gewijzigd door KNAK op 07-08-2006 07:09:59 ]
Mai pben rai~!
pi_40565461
je kan op flickr.com de boel uploaden, gratuit
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:27:14 #250
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40568698
Zal ik morgen doen

een collega heeft daarnaast ook een paar filmpjes gemaat die ik ook wil posten maar, deze is dus 80mb , ca. 1 minuut land en een AVI format
Hoe krijg ik dit kleiner?
Mai pben rai~!
pi_40572877
wmv van maken, veeel kleiner
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:30:19 #252
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_40574419
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:26 schreef Liejannuh het volgende:
India stijgt op mijn lijstje met nog te bezoeken landen!
bij mij staat India nog steeds op nr 1 om te bezoeken!
Ik ben daar geboren, en heb er maar een half jaartje gewoond, toen ben ik geadopteerd..
En mijn (adoptie) ouders zijn niet van plan naar India te reizen, wat ze jaren hebben beloofd maargoed..
Ik wil er volgend jaar denk ik ook heen, en rondtrekken en natuurlijk mijn moeder zoeken

P.S ik vind dit echt super topic ook om te lezen hoe anderen het ervaren hebben in India, want een mooi land is het cker.
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:59:22 #253
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40577444
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef Miss_kausalaya het volgende:

[..]

bij mij staat India nog steeds op nr 1 om te bezoeken!
Ik ben daar geboren, en heb er maar een half jaartje gewoond, toen ben ik geadopteerd..
En mijn (adoptie) ouders zijn niet van plan naar India te reizen, wat ze jaren hebben beloofd maargoed..
Ik wil er volgend jaar denk ik ook heen, en rondtrekken en natuurlijk mijn moeder zoeken

P.S ik vind dit echt super topic ook om te lezen hoe anderen het ervaren hebben in India, want een mooi land is het cker.
Mag ik vragen wrom je je vader niet wilt zoeken? Misschien beetje te persoonlijk.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40579587
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:59 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Mag ik vragen wrom je je vader niet wilt zoeken? Misschien beetje te persoonlijk.
pi_40623747
heren en dames van het goede leven.

Wie kan tips geven betreffende inentingen? Deze dienen gericht te zijn op verblijv voor lange termijn.

BVD
pi_40625611
Spreek er over met je huisarts, die weet wie je moet hebben. Je moet gewoon vaccinaties hebben voor hepatites, en nog wat andere dingen. Voor malaria zijn wel middeltjes, maar die zijn vrij ranzig. Ik heb 't 3 jaar onder een klamboe uitgehouden, hoop indiërs nog veel langer.

En aan de andere kant, ik heb de tyfus gehad, en van allerlei andere dingen gehad, leef nog, gezond en wel. Maar let op 't water, kook 't desnoods. Na een tijdje kun je er wel tegen.

Hoe lang blijf je? Des te langer, des te meer je lichaam kan aanpassen, en des te meer je kan genieten van India
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:55:48 #257
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40625688
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:04 schreef jpjedi het volgende:
heren en dames van het goede leven.

Wie kan tips geven betreffende inentingen? Deze dienen gericht te zijn op verblijv voor lange termijn.

BVD
Daar hoef je toch niet voor naar je huisarts?

http://www.lcr.nl/landenl.htm
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40626563
Hmja, ik weet niet waar je je tegenwoordig vaccineert, toen wij gingen was internet nog een BBS collectie, en kon je 't niet zo vinden Voor vaccinaties moet je naar GGD?
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:40:44 #259
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40627439
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:17 schreef ChatChewbacca het volgende:
Hmja, ik weet niet waar je je tegenwoordig vaccineert, toen wij gingen was internet nog een BBS collectie, en kon je 't niet zo vinden Voor vaccinaties moet je naar GGD?
GGD ja, volgens mij heet het zelfs GG&GD ofzoiets Meeste inentingen kun je 100% vergoed krijgen van de ziekenfonds. Bij Zilverenkruis-Achmea is het 75%.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40633567
Aanrader vanavond op Nederland 3, 21.25 uur een reisprogramma over India.
pi_40635488
Wel heel erg toeristisch lijkt mij zo, er is veel meer in india te zien dan agra en mumbai, als ze alleen al langs te kust rond gaat toeren. Alang is trouwens heel indrukwekkend om te zien, moet je eigenlijk ook doen, maar goed, allemaal persoonlijke ervaringen.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_40674975
M'n laatste post dateert alweer van 10 maart zie ik. Intussen zit ik alweer een weekje in Bangalore voor m'n stage. De stad bevalt me tot nu toe vrij goed. Zoveel heb ik nog niet gedaan; vooral een beetje rondgelopen in het M.G. Road-gebied. De eerste dagen waren er nogal wat problemen met riksjachauffeurs, maar intussen heb ik ook weer door hoe dat werkt. Het is me tot nu toe wel opgevallen dat alles vrij ruim opgezet is als ik het vergelijk met bijv. Mumbai. Je hebt vaak ook stoepen om op te lopen (wel blijven opletten waar je loopt want je ligt zo een meter de grond in).
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:15:22 #263
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40695054
Met een meter heb je nog mazzel

www.bangalorepothole.com

Welkom in Bangalore, ik hoop dat je Kingfisher bier lekker vind, kunnen we even voor de fun een mini fok meet houden onder het genot van dat slappe pisbier
Mai pben rai~!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:36:03 #264
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40695812
Heel snel dan even wat fototjes van een boottripje in Kerala.

Ik heb de foto's niet gemaakt, mijn collega's hebben 400+ in 3 dagen geschoten, Het waren net Japanners
Ik lag liever lekker languit op de boot met een bolknak

Ik heb maar wat snel geupload want ik zie tussen de foto's het fotoboek niet meer ik plaats later wel wat meer.

snel een paar voor het slapen gaan:













[ Bericht 47% gewijzigd door KNAK op 10-08-2006 23:51:00 ]
Mai pben rai~!
pi_40709695
mooie foto's!!!


ff wat anders:

127 Teletekst vr 11 aug
***************************************
Ook terreurdreiging in India

***************************************
` De Amerikaanse ambassade in India
heeft gewaarschuwd voor aanslagen in
New Delhi en Mumbai.India heeft de
terreurdreiging bevestigd.

De aanslagen zouden in aanloop naar de
Indiase onafhankelijkheidsdag,volgend
week dinsdag,gepleegd worden.Volgens
de Amerikanen zijn overheidsgebouwen,
luchthavens en plaatsen waar veel
mensen samenkomen het doelwit.

Een Indiaas persbureau meldt dat twee
Pakistaanse militante moslims zijn
opgepakt in verband met de bomaanslagen
op de forensentreinen van Mumbai.Die
aanslagen kostten vorige maand aan meer
dan 200 mensen het leven.
pi_40710123
tering. das wel serieus toch.


Besef trouwens ook net dat ik geen belastingterugave meer heb als ik mijn huis ga verhuren in NL tijdens mijn werkperiode (enkele jaren) in Bangalore. Geen belasting betalen is ook geen aftrek natuurlijk.
Er zijn zoveel van die dingetjes waar je rekening mee moet houden zeg. Hoe gaat het bijvoorbeeld met gezondheidszorg. Moet ik me helemaal overleveren aan de indiase artsen of kan ik tijdens bezoeken aan NL gebruik maken van gezondheids zorg in NL? Zoja hoe zou ik dat gaan bekostigen.. vragn vragn vragen.

inentingen zijn me al en stuk duidelijker. bedankt voor de tips en linkjes.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:11:31 #267
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40807766


Happy Independence Day @ 15 augustus

Ik vier het niet maar ben wel lekker vrij vandaag!

Mai pben rai~!
pi_40810164
happy independence day
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:30:29 #269
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40946571
foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 9% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 07:59:52 ]
Mai pben rai~!
pi_40946688
quote:
wow man.. toffe foto`s... onze dagen worden spannender..denk dat ik 4 september meer ga horen over een werkelijke GO. Er werd al gevraagd vanaf welke datum we beschibaar waren.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:45:56 #271
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40947039
Mijn laatste 60 dagen (werkzaam) in India zijn gisteren ingegaan

Aftellen...


Nog wat meer Kerala feuteuxjes:

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 13% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 08:01:38 ]
Mai pben rai~!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:02:12 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40947600
foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 08:02:42 ]
Mai pben rai~!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:27:07 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40948359
Wat andere voor de verandering
Hoofdzakelijk Bangalore, paar van dierentuin in Bangalore (Witte tijgers ) en wat van Mysore



































Ook Vincent is aanwezig in mijn Bangaloriaans huisje

Mai pben rai~!
pi_40958167
Leuke foto's. Al enig idee waar je hierna gaat wonen/werken KNAK?

Ik vlieg btw 7 november a.s. met BA naar Delhi, kan niet wachten om te gaan..
...Not all those who wander are lost...
pi_40971197
Voor iedereen die naar India wil een tip: doe het zo snel mogelijk!!!! Want het land verwesterd vrij snel, dus om nog een beetje het pure India op te snuiven, moet je snel zijn.

Vijf jaar geleden heb ik een half jaar in Delhi gewoond, gewerkt en natuurlijk veel rondgereisd. Afgelopen maart ben ik een weekje terug geweest in Delhi, en vervolgens nog 2 wekend rondgetrokken in het zuiden van het land (Bangalore, Cochin, Periyar, Alleppey, Varkala, Madurai, Trichy). Het verkeer in Delhi is een stuk georganiseerder (van enorm levensgevaarlijk naar gewoon levensgevaarlijk), er lopen minder koeien door de stad, op elke hoek van de straat is nu een moderne koffieketen (Starbucks concept) gevestigd, minder bedelaars, meer bars, restaurants en clubs waar ze alcohol schenken. Vijf jaar terug was er nog een regel dat alleen 5 sterren hotels een dansvloer mochten hebben, maar nu zijn er veel meer uitgaansgelegenheden. En ze hebben er tegenwoordig een metro!
pi_40981737
Hmja, Delhi, maar de kleinere steden veranderen minder snel... Meeste nederlanders zien alleen 't rijke deel, terwijl er veel meer is..
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:04:59 #277
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40982711
India verwesterd in de grote steden , ja
Maar als je in de typical villages gaat kijken dan kom je het echte India pas goed tegen, iets wat je niet echt ziet als je als toerist even een bezoekje brengt

Mijn collega's komen uit andere regio's, andere staten, andere gebieden en vaak zijn dat gewoon dorpen , waar ze nog meer achterlopen op de westerse wereld dan de 'grote steden, daar waar misschien net 500 ~ 1000 huizen te vinden zijn, 2 waterputten,6 koeien, een kip en een geit en daar heb dus vol bewondering de gastvrijheid kunnen ondervinden.
Hier heb ik weer een heel ander beeld van India gekregen en de lading respect en bewondering die je op je afgeschoten krijgt is bijna teveel van het goede


In de grote steden loopt iedereen met een wolkje in hun hoofd met een dollar teken erin en daar vind je dus ook de meeste 'fortuneseekers' die dus echt alleen maar GELD GELD GELD willen zien en hebben; hier zie je dus het echte India niet

Ik heb in mijn vele jaren hier meer gezien dan een toerist zich zou kunnen wensen en heb de echte cultuur kunnen proeven en als doodnormale Hagenees is dat toch wel leuk en een zeer goede levensles geweest


Als ik ooit naar Nederland zou komen en daar zou gaan wonen klaag ik dus niet meer over het verkeer, het eten, infrastructuur, de eenmalige powercuts die eens in de 3 jar voorkomen, de lucht die in de randstad soms wat minder fris is, mensen die achter je af en toe toeteren........ga zo maar door

MK9: ik ga voor een tijdje bij familie wonen in een aangrenzend land en daar mijn studie afronden
Mai pben rai~!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:19:39 #278
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40983201
Ik heb daarnaast ook de gedachtegang van de 'gemiddelde Indier' al jaren lang gevolgd, bij discussies tussen Indiers gezeten, naar hun meningen zitten luisteren, hun beeld van de wereld en andere zaken aangehoord en hun emoties,verlangen en doelen zitten analyseren

Regional feelings, racisme onderling: In het zuiden lullen ze veel over het Noorden, met name de Bihari's die voor een minder salaris links en rechts baantjes inpikken in andere staten , Degene in West Bengal zijn weer pissed off over Gandhi en Neru, met name over Indira Ghandi die genocide had gepleegd op de Bengalen, dmv alle bachalors en afgestudeerde Masters om te brengen wat dus de Communistische gevoelens die daar heersen kan uitleggen etc etc etc, teveel om op te noemen
De Sikhs, Punjabs zijn weer net zoals men de Belgen zien in Nederland....worden grapjes over gemaakt en ga zo maar door

Erg interessant om als buitenstaander dingen te leren die dus normaal gesproken niet te leren zijn, mits je er dus tot aan je oren toe inzit

[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 19-08-2006 23:28:50 ]
Mai pben rai~!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:44:38 #279
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40984041
Allemaal interessante verhalen en foto's, maar zou je de volgende keer die foto's misschien kunnen resizen? Het duurt nu echt een kwartier voordat tip topic 'uitgeschokt' en klaar om te lezen is.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_40984149
Hee Knakkie!

Is dat je huis op die foto's??
Die foto's van Kerala zijn gaaf maar voor ons zijn de foto's van Bangalore nog boeiender. Om een goed beeld te krijgen van de stad waar we misschien zullen gaan wonen!

Dus als je nog meer foto's hebt

Nog maar 60 dagen in Bangalore dus?! Succes hoor! Ga je het daar niet een beetje missen?
Altijd blijven lachen!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:02:28 #281
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40984581
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef Svyatagor het volgende:
Allemaal interessante verhalen en foto's, maar zou je de volgende keer die foto's misschien kunnen resizen? Het duurt nu echt een kwartier voordat tip topic 'uitgeschokt' en klaar om te lezen is.
Ik had alles geresized met Irfan, BMP -> JPG en 100% naar 60%, dit toen gelijk geupload wat dus 1 uur duurde (64kbps upload)

Toen werd duidelijk dat het nog steeds te groot was en heb dus moeten kiezen:
Ik weer een uur uploaden of jullie met je 100mbps connections een minuutje wachten

Zal het in vervolg anders aanpakken ;-)

Nog meer Nederlanders naar Bangalore
en nee, ik zal Bangalore niet missen, wel de mensen waar ik mee omga en wel het eten en hoofdzakelijk mijn algemene aanwezigheid in India, waar ik lekker doorheen kan reizen, de wekelijkse/maandelijkse tripjes met vrienden/collega's.

6 jaar India is volgens mij genoeg, tijd voor een nieuwe uitdaging en de afronding van de studie om zo nog veel meer uitdagingen aan te kunnen gaan.

Er staan een aantal foto's van Bangalore op page 1 van dit topic, samen met foto's van Pondicherry als ik het goed heb
Ik heb zelf niet zo veel foto's gemaakt omdat er niet echt veel te fotograveren valt (op de typische zaken na, als de traffic(jams) de zooi links en rechts etc etc, maar das nu al normaal voor mij, het normale straatbeeld vind ik niet echt bijzonder meer, ik ben een halve local zowat
Mai pben rai~!
pi_40986880
Jeetje wat ben jij vroeg op man! Tis nu een uurtje of 6 bij jou! Wat ben je zo vroeg allemaal van plan? of kom je net terug van het stappen???

Ik ging gelijk op pagina 1 kijken voor foto's maar daar staan ipv. foto's alleen van die stomme kikkerplaatjes

Wil je ze anders mailen? Je weet misschien ons mailadres nog??
Altijd blijven lachen!!
pi_40986992
Ooh als ik op die gekke kikkers klik dan krijg ik de foto's wel te zien!

update: ooh nee dat was er maar 1. Bij de rest krijg ik zulke meldingen:

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=23) state=1 in /home/image/www/img/banned.png on line 53

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=31) state=1 in /home/image/www/img/banned.png on line 53

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/image/www/img/banned.png on line 53
Altijd blijven lachen!!
pi_40990407
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef Svyatagor het volgende:
Allemaal interessante verhalen en foto's, maar zou je de volgende keer die foto's misschien kunnen resizen? Het duurt nu echt een kwartier voordat tip topic 'uitgeschokt' en klaar om te lezen is.
Aangepast
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:02:24 #285
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40991143
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:02 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik had alles geresized met Irfan, BMP -> JPG en 100% naar 60%, dit toen gelijk geupload wat dus 1 uur duurde (64kbps upload)

Toen werd duidelijk dat het nog steeds te groot was en heb dus moeten kiezen:
Ik weer een uur uploaden of jullie met je 100mbps connections een minuutje wachten

Zal het in vervolg anders aanpakken ;-)
Ok. Het was echt niet als gezeik bedoeld hoor, het is juist omdat ik het allemaal zo leuk vind om te lezen . Is het je eigen PC? In dat geval kan ik je Picasa erg aanraden (gratis), daarmee kun je heel makkelijk resizen, niet alleen in resolutie en zwaarte, maar ook gewoon in formaat.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 08:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aangepast
Thanks

Maar goed, on-topic maar weer
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_41003078
rs hadden ze ook in Hyderabad... liepen we door de dierentuin kwam er een oppasser naar ons toe, do you want to touch the tiger?
Wij zoiets van huh?
Yes, in the cage 200 RS, you can touch the tiger.
Maar gezegd dat de verzekering dat niet dekte...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_41006884
Hey,

ik vertrek 1 oktober voor 4 weken naar India en zou Delhi, Jaisalmer, Jaipur en Agra willen bezoeken. Ik dacht van daar gewoon dezelfde dag of een dag of 2 van tevoren tickets te kopen voor binnenlandse vluchten en treinritten. Maar begin me een beetje zorgen te maken nu, want heb ergens gelezen dat je soms weken van te voren moet reserveren.

Klopt dit? Indien ja, hoe moet ik hier vanuit België die tickets al reserveren?
pi_41009303
Treintickets zijn op de dag zelf ook te krijgen. Er is een touristquotum of iets dergelijks. Dat houdt in dat er altijd een aantal plaatsen in de trein worden vrijgehouden voor touristen die last minute meewillen. Echter, niet alle medewerkers op het station weten daar iets vanaf. Kan dus zijn dat je even moet rondvragen.

Een of twee dagen van te voren reserveren is natuurlijk beter, vooral als je een lange rit maakt en wil slapen in de trein. In Delhi heb je reserveringsbalie speciaal voor touristen. Daarvoor moet je de trap op. Bij de trap staan dan een aantal mannetjes die je vertellen dat de tourist-office gesloten is en dat zij je verder kunnen helpen. Negeren, omheen lopen en als dat niet lukt wegduwen (ze zijn vrij irritant). De tourist-office is gewoon open.

Zet ook vooral Udaipur op je lijstje!!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:16:28 #289
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_41012648
Ook nog wat foto's dan, voor de mensen die binnenkort gaan, van onze reis van vorig jaar:














All the usual tourist stuff, so
Allemaal staan ze HIERRRRRR!
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:47:49 #290
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41013936
Mijn collega's gaan op vrijdag avond vaak met de trein naar hun dorpen elders in de omgeving toe en ze boeken de tickets via Internet
Zal morgen wel even wat linkjes vragen en plaatsen

en oh
""
Jeetje wat ben jij vroeg op man! Tis nu een uurtje of 6 bij jou! Wat ben je zo vroeg allemaal van plan? of kom je net terug van het stappen???
""

ALles gaat hier voor 11:30

Sinds de nieuwe politiecommisaris er is en sinds een incident in 1 van de clubs -(een zoon van 1 of andere inspector had zijn pistool bij zich tijdens het uitgaan en schoot iemand in zn hoofd toen deze constant naar zijn vriendin keek) - hebben ze dus een curfew ingesteld ; alles clubs/pubs/winkels etc etc moeten om 11:30 dicht

Dat is dus al een paar maanden zo

Het enige wat open is zijn de Dhaba's (wegrestaurants voornamelijk voor truckers en lowerclass ~ semi-middleclass mensen dus daar kunnen jullie niet eten , daar stoppen ze soms hondenvlees om het kippenvlees aan te vullen etc
Ik heb er wel vaak gegeten, onlangs nog toen ik naar Kerala ging, daar eet is dus alleen tandoori roti's , dahl en aloo gobi (aardappel/bloemkool) , alleen maar vegetarian dus

Toen ik hier pas arriveerde, eerste kwartaal van 2004 was het nog leuk ; veel was er open, ik kwam pas om 8 uur de volgende morgen thuis enzo, nu kan dat niet meer

Er zijn wel wat van die illegale feesten maar dat gaat maar een paar weken/maanden goed omdat de politie er dan weer achter komt en de boel op slot doet

Voor het uitgaan/nightlife heb je dus echt niets te zoeken in B'lore, tot aan 11:30 kan je je wel vermaken, al gaat het na een aantal maanden wel een beetje vervelen.
Daarom zit ik 9 van de 10x thuis of bij andere mensen thuis, buiten is helaas niet veel (uiteraard de mening van iemand die er al 3 jaar zit )

[ Bericht 83% gewijzigd door KNAK op 20-08-2006 23:04:54 ]
Mai pben rai~!
pi_41021173
Van een terrasje pakken hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Heb ik me altijd over verbaasd! Alhoewel, in Bangalore heb je op MG-road een Barista met een terras. Leuk om de (super)verwende/upperclass jeugd van Bangalore te observeren.
pi_41021467
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:47 schreef KNAK het volgende:
Mijn collega's gaan op vrijdag avond vaak met de trein naar hun dorpen elders in de omgeving toe en ze boeken de tickets via Internet
Zal morgen wel even wat linkjes vragen en plaatsen

en oh
""
Jeetje wat ben jij vroeg op man! Tis nu een uurtje of 6 bij jou! Wat ben je zo vroeg allemaal van plan? of kom je net terug van het stappen???
""

ALles gaat hier voor 11:30

Sinds de nieuwe politiecommisaris er is en sinds een incident in 1 van de clubs -(een zoon van 1 of andere inspector had zijn pistool bij zich tijdens het uitgaan en schoot iemand in zn hoofd toen deze constant naar zijn vriendin keek) - hebben ze dus een curfew ingesteld ; alles clubs/pubs/winkels etc etc moeten om 11:30 dicht

Dat is dus al een paar maanden zo

Het enige wat open is zijn de Dhaba's (wegrestaurants voornamelijk voor truckers en lowerclass ~ semi-middleclass mensen dus daar kunnen jullie niet eten , daar stoppen ze soms hondenvlees om het kippenvlees aan te vullen etc
Ik heb er wel vaak gegeten, onlangs nog toen ik naar Kerala ging, daar eet is dus alleen tandoori roti's , dahl en aloo gobi (aardappel/bloemkool) , alleen maar vegetarian dus

Toen ik hier pas arriveerde, eerste kwartaal van 2004 was het nog leuk ; veel was er open, ik kwam pas om 8 uur de volgende morgen thuis enzo, nu kan dat niet meer

Er zijn wel wat van die illegale feesten maar dat gaat maar een paar weken/maanden goed omdat de politie er dan weer achter komt en de boel op slot doet

Voor het uitgaan/nightlife heb je dus echt niets te zoeken in B'lore, tot aan 11:30 kan je je wel vermaken, al gaat het na een aantal maanden wel een beetje vervelen.
Daarom zit ik 9 van de 10x thuis of bij andere mensen thuis, buiten is helaas niet veel (uiteraard de mening van iemand die er al 3 jaar zit )
11.30? Das ook vroeg! Maar ja, je kan inderdaad ook bij vrienden een feestje bouwen
Altijd blijven lachen!!
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:14:50 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41022436
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:34 schreef Mrdilly het volgende:
Van een terrasje pakken hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Heb ik me altijd over verbaasd! Alhoewel, in Bangalore heb je op MG-road een Barista met een terras. Leuk om de (super)verwende/upperclass jeugd van Bangalore te observeren.
Die Barista is tegenwoordig ook gesloten, alle stoelen en tafels staan aan de kant
Ik liep er gisteren nog langs en enkele weken daarvoor was het ook al gesloten

En ja, dit soort plekken, de Barista, Cafe Coffee Day zijn DE plekken voor de jeugd om rond te hangen, dat is ook zowat het enige wat ze hebben.
Maar goed dat de meeste niet beter weten, anders hadden ze toch wel een heel saai leven gehad hier.
Mai pben rai~!
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:50:34 #294
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41023282
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:47 schreef KNAK het volgende:

Het enige wat open is zijn de Dhaba's (wegrestaurants voornamelijk voor truckers en lowerclass ~ semi-middleclass mensen dus daar kunnen jullie niet eten , daar stoppen ze soms hondenvlees om het kippenvlees aan te vullen etc


We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:12:48 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41178592
tick tack goes the clock

Nog minder dan 2 maanden dus het gaat een beetje kriebelen

Ik heb dus zojuist een ticket geboekt voor naar Hyderabad om daar een oude vriend van Delhi toendertijd te ontmoeten die me zijn stad eventjes gaat laten zien.

Over 2 weken dus 2 daagjes lekkere Biryani vreten!!!


Verder, een klein voorbeeld en verhaal over de bullshit dat is gisteren heb moeten verkroppen, de keerzijde van het in India wonen, met de mensen moeten onderhandelen, dingen van ze gedaan krijgen..... het is een lang verhaal en ik typ het snel dus, mijn excuses alvast


Ik kom dus gisteren thuis van werk, blijkt mijn stroom dus te zijn afgesneden.
Ik naar beneden, naar de kast met de fuses , blijkt de fuse er gewoon uitgehaald te zijn.

Ik naar de LandLord bellen, en die zegt: " heb je de rekening wel betaald? "

Ik zo: "Umm... niet van verleden maand nee, maar dat maakt dus niet uit want alleen als je dus de 2e maand ook niet betaald,dan ga je afgesloten worden, dit is namelijk al eerder voorgekomen en had dus tot op heden geen problemen gehad..."
Deze man zou dus de volgende dag pas aan het probleem werken (werken= een knakker langssturen om poolhoogte te nemen, wat dus niet gelijk staat aan 'het probleem verhelpen'

Ik dus naar BESCOM office toe (Bangalore Electricity Supply) , 15 minuten lopen van hier, en daar 1 of andere knakker die alleen Kannada en Hindi en 10 woordjes Engels sprak overgehaald om met me mee te lopen en te kijken naar het probleem;lekker drama daar want binnen 10 minuten had ik dus 20 van die 'alle apies kijken-figuren' om me heen die wilde weten wat een blanke in hun buurt deed, en al helemaal waarom hij bij dat kantoor moest zijn ( ik woon in een wijk waar geen ENKELE blanke woont, semi-moslim/semi-hindu-wijk, ik ben dus een attractie op 2 benen voor deze mensen)

Duurde dus 20 minuten voor hij eindelijk iemand met me mee stuurde en het was al 10 uur en was pas net een uur uit werk gekomen; had dus nog niet gegeten en was redelijk vermoeid.

Thuis aangekomen gelijk maar chequebook erbij, cheque uitschrijven en nog gepoogd te vragen WAAROM die fuse eruit was gehaald....en dat konden ze dus niet uitleggen.
Waarschijnlijk hadden ze de regel veranderd; na 1 maand nog geen payment ontvangen = fuse eruit ipv de gebruikelijke 2 maanden.

Die knakker ontving de cheque, deed iets in die kast en wilde toen Bakshies hebben, smeergeld,... ik gelijk maar zeggen dat ik een student was en niet veel geld had, en had toevallig een 10-rupee briefje in mijn zak en liet deze zien, zo van: kijk, das alles....meer heb ik niet!
Ze hebben alleen maar 1 regel, en dat is : " wij passen de regels aan wanneer we willen en we doen wat we willen"

Die vent,die dus een gewone huis,tuin en keuken-electicien was , een knakker ineen ultra ranzige broek, geen tanden in zn mond, ongewassen en ruiken als een gek had ik in alle drama die eraan vooraf ging een beetje blij gemaakt door wat zinnen en woorden in Kannada te spreken, wat dus niets te maken had met mijn probleem, om toch op die manier wat symphatie te kweken ( wat ik dus vaker doe bij mensen die wat voor me moeten doen; ze kennen namelijk geen blanken die hun taal spreekt dat vinden ze HELEMAAL prachtig )

Hij dus weg en ik naar boven... eindelijk stroom!

De volgende dag, vandaag dus, kreeg ik een SMS van mijn landlord, en dit stond er letterlijk in:
quote:
Hi, i sent my worker to ur flat, u hve not paid bill & u hve put a wire on the fuse carrier. This is an offence . pls pay ur bill & remove the wire
Ik zat dus op het werk en ik ging dus weer lekker flippen en had deze landlord ( de eigenaar van de flat aan wie ik dus de huur betaal) gelijk maar een belletje gegeven en heb toen hem het verhaal uitgelegd dat die 'wire' dus door een knakker van dat electriciteits zelf is bevestigd ; waarom dat dan een probleem is.
De landlord zei daarna: " neem maandag een paar uur vrij van werk en ga het regelen met BESCOM, want ik kan niets doen, en morgen is het festival dus is alles gesloten dus moet je wachten op maandag"

alsof ik gewoon even voor een electriciteitsprobleempje vrij kan nemen

Ik kwam dus thuis en , jawel, de stroom lag er weer af...

Ik ben terug gegaan naar dat kantoor en die vent zei: "Me no go, your problem, current available, fuse your problem" en heb dus een half uur lang staan zeuren om een fuse
Vragen waar de orginele fuse was gebleven mocht niet baten, die was er gewoon niet meer

Ik heb dus toen een uur lang rondgezworven en uiteindelijk een collega om hulp geroepen die dus helemaal naar mijn wijk moest komen en die dus samen met mij naar dat kantoor is gegaan en heeft daar in die lokale taal met de ondertussen 40 man die eromheen stonden staan babbelen.

Uiteindelijk kreeg ik dus toch een fuse nadat mijn collega zei: je moet 100rs aan die vent geven, dan krijg je een fuse

Bleek hij dus dat ding gewoon te hebben maar eerst geld te willen vangen alvorens hij hem terug zou geven.


Vreselijk lang verhaal mijn excuses
Moraal van dit stukkie text? : weeeeet waar je aan begint alvorens je je dus in Bangalore settled en je met de lokale bevolking als blanke zijnde zaken moet doen

(ik kan trouwens nog tig verhalen schrijven wat ik zoal meemaak, dit verhaal is nog mild met de andere vergeken )

[ Bericht 10% gewijzigd door KNAK op 25-08-2006 22:27:23 ]
Mai pben rai~!
pi_41185456
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:12 schreef KNAK het volgende:

Vreselijk lang verhaal mijn excuses
Moraal van dit stukkie text? : weeeeet waar je aan begint alvorens je je dus in Bangalore settled en je met de lokale bevolking als blanke zijnde zaken moet doen

(ik kan trouwens nog tig verhalen schrijven wat ik zoal meemaak, dit verhaal is nog mild met de andere vergeken )
En je tip is dus: leer de taal kannada?!

Sjonge wat een verhaal zeg! Hopelijk blijven ze je nu niet geld aftroggelen op deze manier!
Altijd blijven lachen!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:49:34 #297
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41186542

Ik typ razendsnel nowadays dus voor ik het door heb staat er een boekwerk gedrukt

Kannada leren? ik hoor het nu bijna 3 jaar aan, ik leer niet uit boeken of wat dan ook maar ben toch wel dagelijks woorden aan het oefenen/spreken

De klanken , toon en de woorden zelf , het is echt een hele lastige vreemde taal,dan is Hindi makkelijker om te leren denk ik.

Umm. Bangalore illih muruh wasshja = Ik woon 3 jaar in Bangalore
Geen idee hoe je het schrijft, je spreekt het wel zo uit

Ook in Delhi heb ik de troggelaars bezig gezien,vele vele malen

Ik woonde in een behoorlijk mooie wijk met veel diplomaten/expats (Vasant Vihar voor de kenners) en om de zoveel tijd werd de TV stekker eruit getrokken uit kasten die ergens in die wijk stonden
-Kwamen die gasten 200 of meer rupees verzamelen en als je dat niet betaalde had je een aantal dagen geen TV

Als ze dus geld nodig hadden flikten ze dit en haalde zo een (voor hun) fortuin op

Ik zal het India topic zeker nog vele maanden volgen,zelfs na mijn vertrek, om zo te kijken wat de toekomstige Nederlanders in India denken als ze hier een tijdje zitten en al een tijdje met de lokale Indiers zaken doen
Mai pben rai~!
pi_41740702
ik vertrek aanstaande vrijdag.... nog 3 nachtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!


tis er lekker warm, (new delhi, jaipur, sariska, varanasi) heb ik gezien....dat wordt wat....

mensen nog allerlaatste 'ow ja' tips?

B
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:24:21 #299
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_41741389
Ow ja: zorg voor een goede map van Varanasi :p
Varanasi vond ik drama...zowel qua orientatie als qua mensen. De mensen 'die wat van je willen'zijn daar 10x meer dan elders in India.

Ow, een echte Ow-ja: geef niemand in Varanasi een hand. Of begin zelf HUN hand te masseren. Je begrijpt het wel als je daar bent.
pi_41741401
Zo, over 2 jaar vertrek ik pas, wel voor 2 maanden, terug naar waar ik gewoond heb, he er zo'n god vergoten zin in. Zo graag Gujarat zien, kijken hoe 't met de oude school is... damn, zo'n zin. We huren dan een huis, auto en chauffeur... wordt top, mooie middenformaat camera mee, mooi m'n portfolio opbouwen.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:01:08 #301
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41744373
En hij is VOL!!

Hyderabad was trouwens erg leuk!
Mai pben rai~!
pi_41745198
Linkje naar volgend deel:

India (Deel 3)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')