abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 maart 2005 @ 00:33:56 #1
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25405179
Vorige delen
quote:


Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?
quote:
Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html

* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.

Systeemvereisten: hier te vinden.
Mini FAQ
quote:
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:

network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8

Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.

Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.

MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.

Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?
Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken

Hoe werken die 'quicksearches'?
Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches

Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige extensies
quote:
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
FoxyTune: Bedien je favoriete mediaplayer vanuit je favoriete browser.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:


Waar kan ik Mozilla Thunderbird downloaden?
quote:
Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.

* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.

* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.

* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Mini FAQ
quote:
Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:
----

Over deze openingspost
quote:
Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb . Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.

En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.

Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump .

Toevoegingen
* Werewolf stuurde een ganse hoop tips op


[ Bericht 2% gewijzigd door whoops op 08-03-2005 20:50:01 (( links toegevoegd...)) ]
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25406676
quote:
Mijn downloadmanager is verneukt... hoewel ik wel bestanden kan downloaden kan ik de voortgang niet meer zien, en dat zuigt erg hard



?

v1.0.1NL
Ik gebruikte wel een plugin om het in een tab te krijgen... die werkt niet meer met 1.0.1 blijkbaar. Maar goed, geen groot probleem dus achteraf
  maandag 7 maart 2005 @ 11:30:54 #3
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25409841
quote:
Op maandag 7 maart 2005 02:25 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Ik gebruikte wel een plugin om het in een tab te krijgen... die werkt niet meer met 1.0.1 blijkbaar. Maar goed, geen groot probleem dus achteraf
Het werkt dus ondertussen? Anders kan je ook even proberen wat ik in het vorige deel gepost heb:

- sluit Firefox af
- start het op met command-line optie -p , dus:

1"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p

- maak een nieuw profiel aan, en kijk of het probleem zich blijft voordoen...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25413582
Foxytunes nog altijd niet erin?
pi_25414802
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:30 schreef whoops het volgende:

[..]

Het werkt dus ondertussen? Anders kan je ook even proberen wat ik in het vorige deel gepost heb:
Ik heb je tip al gebruikt om het weer werkende te krijgen. Toen kwam ik erachter dat de normale downloadmanager het prima deed. Dus gebruik ik die nu maar weer. Jammer dat ik em nu niet meer in een tab kan krijgen, dat was toch wel geweldig. Maar Tabbrowser preferences (of die andere ) zorgde in ieder geval voor de fout, sinds versie 1.0.1NL.
  maandag 7 maart 2005 @ 18:36:34 #6
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25414856
Ik heb pas weer 2 mensen aan de Firefox gekregen. Mensen zonder technische kennis.
For great justice!
  maandag 7 maart 2005 @ 18:37:52 #7
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25414883
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:56 schreef Tha_T het volgende:
Foxytunes nog altijd niet erin?
Hoe bedoel je, in de standaard Firefox package? Voor zover ik weet was het de bedoeling om 2 versies te leveren, eentje zoals hij nu geleverd wordt, en eentje met de meest gebruikte extensions... Ik ben de laatste versie alleen nog nooit tegengekomen...
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:32 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Ik heb je tip al gebruikt om het weer werkende te krijgen. Toen kwam ik erachter dat de normale downloadmanager het prima deed. Dus gebruik ik die nu maar weer. Jammer dat ik em nu niet meer in een tab kan krijgen, dat was toch wel geweldig. Maar Tabbrowser preferences (of die andere ) zorgde in ieder geval voor de fout, sinds versie 1.0.1NL.
Toevallig deze extensie al geprobeerd?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 7 maart 2005 @ 18:38:44 #8
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25414898
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:36 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb pas weer 2 mensen aan de Firefox gekregen. Mensen zonder technische kennis.
Goeie zaak sjaak... Ik 'ken' een gast met meer dan 100.000 posts op een forum die ook netjes met Firefox browsed...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25418235
Deze tip uit het vorige topic lijkt wel te werken. Is misschien handig voor in de OP.
Mijn internetbankieren via de Rabobank geeft ook geen problemen meer na deze instellingen!
(Wel zeurt de Rabobanksite dat je geen IE hebt )
quote:
Door Tackleberry (Sport-Crew) - zaterdag 26 februari 2005 @ 23:31
Voor mensen die problemen hebben/hadden met Rabobank internetbankieren: Hier even kijken.
Bij mij werkt het met een aantal aanpassingen. (het LIJKT in ieder geval te werken....)
  Lieve Belg maandag 7 maart 2005 @ 23:30:14 #10
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25418501
kan je met een sneltoets eenvoudig alle tabbladn reloaden? ik weet dat het via rechtermuisknop op een tabblad ook gaat, maar sneltoets is zoals de naam het zelf zegt, sneller
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25418765
Met keyconfig kan je een nieuwe key aanmaken en daar code aanhangen, dus waarschijnlijk ook wel reload all tabs code, maar vraag me niet hoe...

Een workaround is tab clicking options XPI, waarmee je door een klik van een muisknop (eventueel in combinatie met een toets) op een tab of op de tabbar alle tabs kunt laten verversen.
pi_25421334
Die Super Drag & Drop extension kende ik nog niet.

Maar hij doet zijn naam wel eer aan. Het werkt super!
pi_25422964
quote:
Dinsdag, 8 maart 2005 - Het is niet allemaal koek en ei wat Firefox aangaat. Een van de drijvende krachten blijkt boordevol frustratie te zitten en staat op het punt te stoppen.

De maat is vol voor Mike Connor. Zo veel is duidelijk bij lezing van zijn meest recente bijdrage op zijn weblog. "Dit houdt me bezig en dit houdt me al een behoorlijke tijd bezig. In bijna drie jaar zijn we er, om veel verschillende redenen niet in geslaagd een gemeenschap van hackers op te bouwen. En nu hebben we een probleem", aldus begint Connor zijn bericht.

Het sprookje van de kleine browser Firefox die groot werd en het met succes opnam tegen de almachtige Internet Explorer lijkt niet zondermeer af te stevenen op een gelukkig einde. Volgens Connor krijgt de browser niet de aandacht die hij nodig heeft. Van de zes mensen die daadwerkelijk wijzigingen kunnen aanbrengen is Connor de enige die echt actief is, zo stelt hij.

Sterker nog: hij is de enige die zich het lot van de browser aantrekt, aldus een gefrustreerde Connor. De maat is vol voor hem; hij staat op het punt het bijltje erbij neer te gooien: "Het is niet leuk meer." Met een buglijst die de afgelopen maanden nauwelijks korter is geworden, is Connor naar eigen zeggen erg cynisch geworden.

Hij heeft er weinig vertrouwen in dat volgende versies op tijd zullen verschijnen. Versie 1.5 zou dit jaar moeten verschijnen, maar het is de vraag of dat lukt. Versie 2.0 op zijn beurt moet niet voor het einde van 2006 te worden verwacht.
Bron: Webwereld
pi_25425222
dat is slecht nieuws......
pi_25428734
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:37 schreef whoops het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, in de standaard Firefox package? Voor zover ik weet was het de bedoeling om 2 versies te leveren, eentje zoals hij nu geleverd wordt, en eentje met de meest gebruikte extensions... Ik ben de laatste versie alleen nog nooit tegengekomen...
In de OP
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:55:38 #16
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_25430359
quote:
Op maandag 7 maart 2005 23:17 schreef Werewolf het volgende:
Is misschien handig voor in de OP.
[..]
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:38 schreef Tha_T het volgende:
[..]
In de OP
Zijn beide toegevoegd...

Jump ik heb jou de nieuwe OP gemaild...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_25443196
Sinds vandaag zijn mijn Bookmarks ineens spoorloos verdwenen. Heb ze wel weten te importeren (uit bookmarks.bak) maar deze worden vervolgens niet 'onthouden'. Heb direct een update naar 1.0.1 gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Zodra ik de browser sluit zijn alle bookmarks foetsie...

Ook worden 'inlogsessies' gewoonweg vergeten, je kunt overal weer opnieuw inloggen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tackleberry op 09-03-2005 18:36:44 ]
.
pi_25445500
misschien kan ik dit hier vragen, maar mijn flashplugin voor FF werkt niet! Hij installeerd bla bla zegt dat de installatie succesvol verlopen is en vervolgens krijg ik weer de mededeling dat ik de flashplugin moet downloaden ( ook met shockwave ) Iemand enig idee ? ( ook de standalone flashplugin via Macromedia en die bij FlashMX zat doet t niet )
pi_25445556
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:55 schreef whoops het volgende:

[..]


[..]

Zijn beide toegevoegd...
Waarvoor mijn dank
  Donald Duck held woensdag 9 maart 2005 @ 21:02:52 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25445603
Ik zoek een plugin die onthoudt op welk tabblad ik was. Dus als ik op een link klik die een nieuw tabblad opent, die later weer sluit, dat ik weer terug ga naar die andere.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_25445740
FLST: Focus Last Selected Tab ... even zoeken op extensionmirror
  Donald Duck held woensdag 9 maart 2005 @ 21:18:12 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25445936
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:09 schreef Heliospan het volgende:
FLST: Focus Last Selected Tab ... even zoeken op extensionmirror
Excellent. Dank u
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_25446135
is er ook iets dat automatisch een nieuwe tabblad maakt ipv een nieuw scherm ? of dat hij een nieuw tabblad opent bij iedere klik op een link ?

( ik heb mijn flash / shockwave probleempje al opgelost , een update deed t m )
pi_25446768
Tabbrowser Preferences
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:41:45 #25
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_25447699
In plaats van het installeren van de extensie 'Tabbrowser Preferences' die Heliospan hierboven geeft kan je ook een ingebakken (op het moment nog verborgen) optie van Firefox gebruiken. Deze activeer je als volgt:

Ga naar about:config
Zoek naar 'browser.tabs.showSingleWindowModePrefs' en verander die waarde van FALSE naar TRUE door erop te dubbelklikken (wordt teven dikgedrukt).
Nu is er bij Extra -> Opties -> Geavanceerd een nieuwe optie bijgekomen onder 'navigeren met tabbladen' waarmee je dit meteen kan instellen.

De reden dat dit niet standaard geactiveerd of zichtbaar is komt doordat bij een bepaald soort popup Firefox gewoonweg spontaan vastloopt. Dat komt echter bij mij maar zeer zelden voor (meestal bij poll-uitslagen is mijn ervaring) dus is dat niet zo'n heel groot probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')