abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 19:35:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_25285747
Deze magiër gaat Ajax terugbrengen waar het hoort.

Let niet op z'n uh...manier van...uh...spreken. Het gaat om de dingen die hij doet. Zoals vandaag het grote talent Maduro brengen waar Koeman hem in de 85ste minuut pas inbracht.

Ruud wordt onze held, en gaat ons naar ongekende successen leiden.

Ruud Krol

Toen Ajax in 1967 Rudolf Krol bij Rood Wit A ontdekte, kon niemand vermoeden dat deze speler zou uitgroeien tot een man die records brak. Zonder twijfel is Krol één van de beste verdedigers die ons land ooit gekend heeft. Misschien wel precies het soort speler dat we heden ten dage missen. Vandaar ook dat Krol een recordaantal van 83 interlands speelde, een aantal dat pas jaren later werd overtroffen door Aron Winter.

Toch zat het voetballen Ruud Krol in het bloed. Zijn vader, Kuki Krol, was in zijn tijd een zeer begaafd speler en een begrip op de voetbalvelden van VVA en ver daarbuiten. Maar zijn zoon zou het verder schoppen. In 1968 prijkte zijn naam voor het eerst op een internationaal wedstrijdformulier bij de uitwedstrijd tegen Fenerbahçe zij het toen nog als reserve. Amper een jaar later was Krol niet meer weg de denken uit de Ajax-defensie.
Door een beenbreuk moest Krol de eerste Europa Cup winst van zijn club vanaf de zijlijn bekijken. Maar als een soort van 'cheerleader' heeft hij niettemin zonder twijfel zijn bijdrage geleverd. Later won Krol met zijn club nóg twee keer een Europa Cup, zij het deze keren actief.

Krol bleef ook in mindere tijden trouw aan zijn club. Hij nam de taak op zich om jonge spelers in te wijden in de geheimen van de verdediging. Hij vloekte daarbij menigmaal, maar gaf zijn pupillen ook zinvolle aanwijzingen en indien nodig zelfs een oorvijg. Vrij onverwacht vertrok Krol in 1980 naar Amerika om vervolgens via Napoli en Cannes een punt achter z'n loopbaan te zetten.

Na zijn actieve voetbalcarrière ging Krol aan de slag als trainer, eerst bij KV Mechelen, later als bondscoach van Egypte.









Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 februari 2005 @ 19:36:36 #2
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_25285760
Mwah, ik geef hem tot het eind van het seizoen. Niet langer.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 19:36:55 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_25285768
Rudolf Jozef “Ruud” Krol, born in Amsterdam, played most of his career for his hometown club Ajax. He was only 20 when he was called up to the national team squad for the first time and stayed there for the next fourteen years. With Ajax, he was part of some of the best clubteams European football has ever seen. Three straight European Cups were won in the early seventies and many of his colleagues in Ajax, for instance Johann Cruyff, were also key-players for Holland.

Krol was a versatile defender who could play anywhere that was required. He was a great reader of the game which also made him successful as a sweeper in the 1978 World Cup. Four years earlier he had been equally successful at left-back. The Dutch team of 1974 is always mentioned when people talk about great teams that never won the World Cup. Krol played in every minute in all seven games and also scored a goal, a cracking shot against Argentina in the 4-0 second phase win.

Krol was made captain by coach Ernst Happel for the 1978 World Cup and Holland advanced through the rounds much thanks to Krol’s presence. The team suffered from the lack of Cruyff in a creative midfield role, but neither Italy or West Germany could prevent Holland from reaching a second World Cup final in a row. Holland and Krol, once again an ever-present, could not stop Argentina and Kempes in extra-time as the hosts ran out 3-1 winners.

Ruud moved to Canada to play for the Vancouver Whitecaps in 1980. He returned back to Europe the following year to play four seasons for Napoli and later for Cannes in the French second division where he also ended his career. He was capped 83 times for Holland, a record until Aron Winter broke it during Euro 2000.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25285796
De trainer die Ajax dit seizoen nog kampioen maakt. Top
  zondag 27 februari 2005 @ 19:42:37 #5
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25285841
Ach, Ajax maakte nou niet bepaald de indruk beter te zijn dan voorgaande weken.
  zondag 27 februari 2005 @ 19:43:34 #6
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_25285858
Van Eijden zegt dat Krol meer een assistent is, dus lang zullen ze niet met hem doorgaan
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
  zondag 27 februari 2005 @ 19:43:45 #7
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_25285861
Ik vraag me af: Kan Krol een beetje overweg met Neeskens?
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 19:45:23 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_25285883
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:43 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik vraag me af: Kan Krol een beetje overweg met Neeskens?
Ja dat zijn twee handen opéén zwangere buik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25285888
Ik vraag me af of hij na de zomer nog aktief is in Amsterdam. Ik betwijfel het. De nieuwe coach zal wel een andere assistent willen.
Hij coacht tenminste wel lekker mee. Meer dan Koeman in heel die jaren deed.
pi_25285895
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:38 schreef VoreG het volgende:
De trainer die Ajax dit seizoen nog kampioen maakt. Top
Kampioen van het Amsterdam-tournament misschien
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25285913
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja dat zijn twee handen opéén zwangere buik.

Dan kiest van Eijden voor Neeskens. Scheelt nml oprotpremie voor Krol en TBS.
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 19:49:23 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_25285933
Mooi om te zien dat de spelers na afloop Krol in de armen sprongen. Koeman was met z'n chagrijnige kop allang in de catacomben verdwenen om tegen Maduro te zeggen dat z'n kans nog wel komt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25285977
had iemand een bandje mee lopen toen hij de opstelling bekend maakten, net in studio sport.
die man kan echt niet praten
pi_25285988
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:53 schreef Lu_uK het volgende:
had iemand een bandje mee lopen toen hij de opstelling bekend maakten, net in studio sport.
die man kan echt niet praten
Het is dan ook een Amsterdammer
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 19:54:39 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_25285991
Lees mijn OP. Daar gaat het niet om.

Skippy en Lassie konden ook niet praten maar hielden miljoenen mensen in hun ban.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 februari 2005 @ 19:55:21 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25286000
Wel jammer dat OOK Krol de Ridder geen kans geeft ipv de hopeloos falende Rosales....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_25286036
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:54 schreef tong80 het volgende:
Lees mijn OP. Daar gaat het niet om.

Skippy en Lassie konden ook niet praten maar hielden miljoenen mensen in hun ban.

Ja maar waar moet ik het anders vragen, ik zou het gewoon graag nog een keer horen
pi_25286099
Dat opnoemen van de opstelling was een mooi moment, zo hoor je ze nog maar zelden.
That's all folks!
pi_25286221
Krol samen met Suurbier als nieuwe trainers .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 20:24:19 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_25286392
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:12 schreef keeper het volgende:
Krol samen met Suurbier als nieuwe trainers .
Dacht ik ook al aan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 27 februari 2005 @ 23:06:32 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_25289360
Godverdomme wie is van der Eyden wel om Krol als amateur te afficheren ?

'We doen het er mee.' GVD

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25289626
Een achterlijke snorremans is het die wel 'even' de lange termijn in de gaten houdt.
That's all folks!
pi_25289817


.

"De opstelling is als volgt"
.
slettebak [@] gmail.com
pi_25289888
Schei toch eens uit met die dementen van de jaren 70. Dat is toch ook allemaal 10 keer niks tegenwoordig. Net zoals die Neeskens niet kon trainen, want wat speelde NEC lelijk jaren-60 voetbal onder hem. Alleen omdat Cruyff tegen een bal kon trappen en inzichtelijk goed in mekaar zat wil nog niet zeggen dat die hele generatie er verstand van heeft.

Krol en Bruins Slot, waar Koeman van zei dat ze op een lijn zaten over voetbal, hebben al die jaren naast zoutzak Koeman gelopen en Koeman niet kunnen overtuigen van de juiste richting. Omdat het gewoon ja-knikkers zijn die hetzelfde denken. Krol en TBS hebben dus ook geen spelers beter gemaakt, want zo hebben onderhand nog meer tijd met ze doorgebracht op het trainingsveld dan die Groninger. En nu zijn het de verlossers.

Krol, met als bijnaam Trudie omdat het algemeen bekend is dat ie het met jongetjes doet en deed, is toch geen vent voor Ajax. Het is nu echt nog meer dan ooit een wijvenclub aan het worden. Nog effe en jullie gaan met panties en mini-rokjes spelen.
pi_25289904
Nog even en jij valt helemaal niet serieus meer te nemen.
slettebak [@] gmail.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')