abonnement Unibet Coolblue
pi_25252872
Reisverslag Dubai 20-02-05 t/m 24-02-05



Dag één: 20-02
Weer: NL: Bewolkt en 4'C, nacht in Dubai: Helder en 22'C.

Om 12.00u werden mijn vader en ik opgepikt door Elly (medewerkster van kantoor). Aangezien zij naar Ajax ging kwam het voor ons perfect uit om mee te liften tot Schiphol.

Na ingecheckt en alle overige benodigdheden gedaan te hebben steeg het vliegtuig om 14.30u op. De reis duurde 6.15u. Ik geniet zelf altijd van het mooie uitzicht buiten, helaas was het boven Europa zwaar bewolkt. Nadat we Turkije hadden gepasseerd klaarde het eindelijk op. Helaas was het ondertussen al donker, maar dat bleek juist een heel mooi effect weer te geven.
In het donker op dik 10km hoogte zie je meestal bij helder weer amper een verlichte stad in de nacht, maar wat je juist heel goed zag waren de oliebronnen. Verspreid over heel Iran in het donker zag je dikke grote oranje flikkerlichten. Prachtig om te zien. Dit verklaard uiteraard waarom Amerika een oogje op Iran heeft....

We vlogen via Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Turkije, Iran naar Dubai. Om 23.45u plaatselijke tijd kwamen we na een hele goede vlucht (goed eten, geen turbulentie etc) aan op Dubai international airport. Het vliegveld verwelkomde je al meteen in een Arabische sfeer. Prachtig om te zien! Mooi vliegveld waarin het net lijkt dat je in Arabie loopt met de Arabische wandschilderingen enz. Om 01.00u kwamen mijn pa en ik aan in het Jumeirah Beach Hotel resort.

Nadat de koffers uit waren gepakt hebben we nog ff gebruik gemaakt van het 24-uurs diner-room-service. Ik had wel trek in een vette hap, dus ze konden voor mij een vette hamburger met patat klaarmaken. Om 03.00u lagen we in ons bed om tot rust komen van een goed verlopen heenreis

Dag twee: 21-02
Weer: 28'C en Zon.

Om 12.00u liepen we uitgeslapen en al richting het zwembad. Deze dag stond in het teken van lekker luieren en niksen. Voordat we naar het zwembad gingen namen we een kijkje in het resort. Het is één grote tuin met paden, appartementen, restaurantjes enz. Tevens vonden we een tenniscourt, fitnessruimte en winkel. Aan de rand van het resort aan de zeezijde waren twee zwembaden en een stuk privé-strand. Het ene zwembad was meer voor de kinderen met de kleine badjes en glijbanen en de ander was voor de volwassen mensen (dieper en zwembanen). Om beide zwembaden heen had je naast de mooie tuinen genoeg stretchers, handdoeken, parasols en barretjes. Bij het zwembad waar ik altijd aan lag (nee niet het kinderzwembad) Had je een bar wat half in het zwembad lag. Onder water waren bankjes gebouwd, zodat je gewoon in het water aan de bar kon zitten. Geweldig! Het strand lag er mooi bij. Spierwit strand, azuurblauwe zee en een gezellige indeling. Genoeg amusementsplezier. Je had drie beach-volleybal velden en voetbalveld.

Bij helder weer zag je in de verte het wereldberoemde en enige zeven sterren hotel 'Burj Al Arab' liggen en kon je tevens in de verte in de zee de aanbouw zien gebeuren van één van de drie kunsteilanden. Om 18.30 vertrokken mijn pa en ik weer naar ons appartementje. Na ons opgefrist te hebben en wat op de kamer gerommeld te hebben (laatste beetje van de koffers uitpakken) gingen we om 20.00u eten in één van de restaurants in het resort. Het eten was als we al dachten, heerlijk! Tijdens het eten gingen mijn pa en ik bespreken wat we de volgende dag gingen doen. Het was na vijf minuten al duidelijk dat dat een tripje door Dubai ging worden.

Na het eten gingen we naar de receptie of het mogelijk was om in één dag het belangrijkste van Dubai gezien te hebben, een soort samenvatting. Dit was heel makkelijk te doen en ze raden ons aan om het grootste winkelcentrum van het Midden-Oosten te bezoeken, Gold city, het Financiële centrum, Burj Al Arab Hotel en één van de kunsteilanden in aanbouw.
Om 00.00u ging het licht uit.

Dag drie: 22-02
Weer: 28'C en Zon.

Na heerlijk ontbeten te hebben stond de privé taxi van het hotel klaar. Voor de zes uur die we uiteindelijk nodig hadden betaalde we iets van twintig euro, goedkoop dus.

Na een rit door Dubai kwamen we in het centrum aan bij het winkelcentrum. Van buiten oogt het nou niet spectaculair. Van binnen ook niet....dachten mijn pa en ik. Het leek wel oneindig. Drie verdiepingen hoog en alle soorten winkels kris-kras door elkaar. Het uiterlijk was gewoon normaal, alleen het was gewoon groot. Na één uur ronddolen en tig keer verdwaald te zijn geweest vonden we eindelijk de uitgang. Komisch puntje was zeker dat tussen de winkels in gewoon een enorm grote bioscoop zit.

Volgende stop was Gold City. Deze wijk bestaat uit winkeltjes die alleen maar goud verkopen. Dure grap zou je denken, maar goud is één van de goedkoopste producten in Dubai. Als je eenmaal door de bazaar heen was gelopen had je het wel gezien. Tja, gewoon allemaal winkels die goud verkopen voor een lage prijs. Het goud is wel echt, dat is zeker.
Om de vijf stappen kwam er weer een arabier aangelopen met flessen water, na dertig nee te moeten zeggen tegen tevens dertig verschillende personen wordt je wel behoorlijk zat.

Tijdens de reis naar het zakencentrum vertelde de vriendelijke chauffeur dat VAE bestaat uit zeven staten met ieder maar één stad. Ieder staat heeft zijn eigen wetten en een eigen koning. De koning van de staat waarin de hoofdstad Abu-Dhabi ligt is ook meteen de Koning van het hele land.
De chauffeur nam een volgend voorbeeld, als een persoon in de staat Dubai wordt aangehouden met teveel alcohol op, wordt deze persoon aan de kant gezet en moet die ff wachten totdat die nuchter is. Daarna mag die gewoon verder rijden. In de staat waar Abu-Dhabi in ligt wordt dat meteen bestraft met zes maanden cel. De mythe die rondgaat van dat bijv je hand wordt afgehakt als je iets steelt is onzin. Alleen in het moslimconservatieve buurland Saudi-Arabie gebruiken ze nog 'Middeleeuwse' straffen werd mij verteld. Hij breidde er aan het eind nog aan dat er vrijheid van geloof is. Islam is de hoofdreligie, maar mocht je christen zijn, dan mag je dat ook uitoefenen in de paar kerken die er zijn, mits je niets opvallend op provocerend doet. Het mag niet opvallen dat je een echte christen ben. Dit geld ook voor andere geloven.

Eenmaal aangekomen bij het Financiële centrum viel mij mond open van verbazing. Alles wat er stond waren hypermoderne prachtige gebouwen. Dat dit land geld teveel heeft door olie is goed te zien! De gebouwsymbolen van deze stad zijn de Emirat-towers alias Twin towers of Dubai. In dit gebied komt tevens het hoogste gebouw ter wereld te staan. De moet meen ik 850m hoog worden. De gebouwen die om deze wolkenkrabber moeten staan zijn al in aanbouw.

Op de terug weg naar het hotel maakte we nog twee stops, bij dat hotel en bij de aanbouw van één van de kunsteilanden.

Het Burj Al Arab hotel is een mooi staaltje bouwwerk en hypermodern. Dit op een zeil-ogend hotel is helaas niet toegankelijk voor onbevoegde. Je moet dus gast zijn. Het stuk privé grond was groot. Heel groot. Helaas konden we het alleen vanaf 500m afstand zien. Ach, of je er nou in stond of een kilometer vanaf, het was een betoverend plaatje om te zien! Gelukkig mochten na wat lief kijken en slijmen wel tot de controle poorten komen van het gebouw.

Het kunsteiland was ons laatste doel. Het enige wat je zag was een grote zandhoop in zee, meer niet. Een weg tussen land en eiland was nog niet af. Het was wel speciaal om dat gebouwd te zien worden. Ze waren in 2002 begonnen en ze hopen in 2008 klaar te zijn.....met het eiland. Dan moet het nog ingericht worden, volgebouwd worden enz. Daar kan nog eens vijf jaar bij bovenop komen. De andere twee eilanden die ook ergens in Dubai gebouwd gaan worden zijn nog maar in de beginontwikkeling. De komende tien jaar moeten we dus nog wachten om echt alles goed afgebouwd te zien.

Op de terug weg vertelde deze man dat hij een Pakistaan is. Zestig procent van de bewoners van Dubai bestaat uit Pakistanen en Indiërs. Met de overige bevolkingsgroepen erbij kom je uiteindelijk op het feit dat maar twintig procent van de bewoners echt VAE'ers zijn. Ook wel Arabieren.

Om 15.00u waren mijn vader en ik terug. Gezien de trip door Dubai waren we het er beide mee eens dat we Dubai gewoon gezien hebben. Tot en met 19.00u hebben we nog lekker gelegen aan het zwembad. Damn, wat ben ik blij met deze trip, het is echt werkelijk heerlijk!
De avond hebben mijn pa en ik voordat we naar de kamer gingen om om te kleden tijdens zonsondergang nog gevoetbald en gevolleybald op het strand.

Tijdens het avondeten gingen we de laatste twee dagen inplannen. Het werd als volgt, morgen de woestijntrip maken en de laatste dag in het resort blijven.

Na gereserveerd te hebben voor de trip hoorde we dat die van 16.00u tot 22.00u duurde. Konden we nog lekker aan het zwembad liggen!

Dag vier: 23-02
Weer: 25'C en bewolkt en af toe druppelen, in de middag opklaringen.

Je leest het goed, gewoon bewolking in een woestijnland. Gelukkig bleef het bij af en toe druppelen.
Mijn pa had wat last van zijn bovenbeen aan de achterkant, toen ik ff ging kijken bleek er een onwijs grote bult te zitten. 20 bij 20cm zeker. Mijn vader had die wel eens eerder gehad en toen was een allergische reactie van een mug. De resort-arts zei dat ook en we moesten ff naar het ziekenhuis aan de overkant van de straat om te onderzoeken welke medicijnen we moesten hebben. Zo zie je ook eens een ziekenhuis van binnen. Aardige doktoren trouwens! Na een kort onderzoekje hadden ze een zalfje en twee pilletjes gegeven. Na één dag was het overigens gelukkig weg.

Toen het dreigende van de wolken rond 14.00u eraf was, kwamen we uit onze kamer om wat in één van de tuinen van het hotel te eten en om aan het zwembad te liggen.

Om 16.00u stonden we klaar om een trip te maken die ik echt totaal geweldig ga vinden, daar was ik gewoon zeker over. Na een uur rijden over de snelweg kwamen we aan bij een verzamelplaats van andere terreinwagens. Met een groep van rond de dertig auto's gingen we van de snelweg af om letterlijk de woestijn in te rijden. Eenmaal buiten de stad Dubai is alles gewoon zand. Het werd lekker scheuren over de vele zandheuvels, geweldig! Jumpen over de heuvels, erlangs scheren, het scheelde vaak niks of we lagen om, geweldig! Om de tien minuten stopte we met zijn alleen om te verzamelen. Je kon dan ff uitstappen om van het uitzicht te genieten. We moesten vaak lachen als er een auto zich weer vast had gereden. Alsof de duivel ons hoorde....We namen een zandheuvel met iets te weinig snelheid waardoor we op de top vastzaten. Een terreinwagen die achter ons reed trok ons weer los......maar doordat hij flink veel moest gassen (spinnende wielen dus) had hij zichzelf ingegraven. Ik zag dat al aankomen en kwam niet meer bij van het lachen. Na ff flink duwen was die ook eindelijk los.
Na twee uur rally te hebben gereden kwamen we aan bij een Arabisch tentenkamp (oftewel, opgezet voor de toeristen). Hier kon je je vermaken met heerlijk eten (iedere terreinwagen had zijn eigen tafel), waterpijp roken en er was dans en muziek. Het eten smaakte mij goed. Had iets van vijf Arabische wrappes op, jummie! Daarna werd het tijd voor een waterpijp! Sinds Maleisië drie jaar geleden niet meer gerookt.
Nu snap ik waarom ze drugs verbieden, dat hebben ze helemaal niet nodig! Ik weet niet wat ze erin hadden gedaan (zit water in die kookt door gloeiende stukjes kolen en dat krijgt een smaakje door kruiden van fruit), maar ik was na drie kwartier zo stoned als een garnaal! Toen het eenmaal negen uur werd kwam er een buikdanseres. Lekker ding!
Rond half tien gingen we weer naar het hotel. Helaas lag er in de buurt een snelweg (toeval?) die ons na een driekwartier later afzette bij het hotel.
De woestijn rally was het kickste adventure wat ik ooit op een vakantie had gedaan, klasse!

Dag vijf: 24-02
Weer: 23'C Bewolkt en af en toe regen.

Om kwart over tien werden we wakker gebeld door de receptie dat we de kamer om tien uur hadden moeten verlaten. Ik vertelde daarop dat dat niet is gezegd. Dit bleek waar te zijn, na een aantal verontschuldigingen hoefden we er pas om twaalf uur eruit. Om drie uur gingen we de kamer uit om uit te checken (hehe). We vlogen pas in de nacht, dus tot elf uur waren we nog in het resort. De koffers konden we in een kamer van de receptie plaatsen.

De laatste dag was helaas regenachtig. De gastheer van Dubai verontschuldigde ons voor het weer, dit is zeer zeldzaam kregen we te horen. We hoeven geen excuus horen, hier kan natuurlijk helemaal niemand wat aan doen. Onder een parasol was het gewoon goed te doen. Nergens zorgen over te maken qua nat worden. Ondanks de regen had ik me perfect vermaakt. De tijd vloog letterlijk. Om 19.00u gingen we de koffers halen om in het sportcentrum te douchen en om te kleden. Van 20.00u tot 23.00u hebben we in de lounge van één van de restaurants gezeten en tevens gegeten.

Om 23.30u waren we al op het vliegveld. We vlogen pas om 01.45u, dus in die tijd heb ik gezocht naar een Arabisch gewaad met hoofddoek. Gevonden en gekocht! Was maar omgerekend ¤20,-. De prijzen op het vliegveld waren hetzelfde als in Dubai zelf. Kleding (op traditionele na) en elektronica is veel duurder dan in Nederland. Spullen die in Nederland duur zijn, zoals goud, kost daar een appel en een ei.

Om 01.45u vertrok de Boeing 777-400 van KLM om in zeven uur tijd terug te vliegen. Om 05.00u landde we op schiphol na een goede rustige vlucht.

Ik moet lang nadenken voor een minpuntje van deze trip, maar die is er niet. Ach, dat er af en toe een moskee of meerdere in de buurt aan het preken is/zijn via de luidspreker kan je verwachten. Al moet ik wel zeggen dat het mij irriteerde dat er elke dag één moskee één uur lang om de 20 seconde riep: Allaaaaaaah Akhbar! Na één keer snap ik heus wel wat je bedoeld!

Dubai, het was een schitterende ervaring!

Extra informatie
Tijdsverschil met Nederland: + drie uur
Geld: Dirhams. Waarde, prijs door vier delen voor een goede indicatie van de euro-prijs
Beste reistijd: Herfst/ winterperiode.

Samenvatting van de stad Dubai
Een hypermoderne, SCHONE, nette stad die het moderne Arabie laat zien. De stad is nog volop in aanbouw, maar daar merk je helemaal niks van. Alles wordt netjes afgewerkt, lege (zanderige) velden worden netjes gladgestreken en net gemaakt. De stad zit wel apart in elkaar. Alle segmenten van een stad zitten door elkaar gegooid. Een normale stad heeft een kern met daarin het centrum, met daaromheen woonwijken en net buiten de stad een vliegveld en industriegebieden. Hier zijn zakencentra en woonwijken door elkaar gegooid met in het hartje van de stad het vliegveld. Industrie (olie raffinaderijen) liggen ver uit de stad. Doordat de stad ondanks dit goed in is gedeeld, heeft het zeker iets speciaals. Echte hoogbouw is er niet op een handjevol torenflats/ gebouwen na, maar als ik al die billboards geloof + de kranen eromheen, wordt die zeker een New York de tweede! Dubai is een stad in aanbouw, kom over een jaartje of tien terug en je herkend de stad van vroeger niet meer. De stad is mooi groen, alles wat er staat is brandschoon (incl. gebouwen), goede verbindingen enz. Wie wordt betrapt op het vervuilen van de stad (dingen op straat gooien), kan een boete van honderden euro' verwachten. Er is geen criminaliteit, omdat dit goed afgestraft wordt.

Is Dubai een aanrader?: Ja zeker! Het weerspiegelt een goede samenvatting van het Midden-Oosten. Je waant je in een echte Arabische sfeer zoals je erover droomt, en wat belangrijk is: Je krijgt service en veiligheid!
Let wel op dat je een redelijk gevulde portemonnee moet hebben. Hotels/ resorts zijn allemaal vijf sterren of hoger


DE FOTO'S --> http://george.zwijndrecht86.nl/Dubai

[ Bericht 0% gewijzigd door renz0r op 26-02-2005 20:09:23 ]
pi_25253371
Lekker stukje! Ben benieuwd naar de foto's.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:11:05 #3
62486 Chilli
Is The Juice Worth The Squeeze
pi_25254218
Leuk verhaal Renz0r!
pi_25257546
Leuk hoor!
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:54:51 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25257768
Erg stoer ja! Waar zijn de foto's ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 10:45:20 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25262985
Leuk om te lezen. En foto's van buikdanseressen hebben mijn specifieke voorkeur natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25267281
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Leuk om te lezen. En foto's van buikdanseressen hebben mijn specifieke voorkeur natuurlijk.
Dank je! De foto's van deze dame zijn helaas wat wazig. Te veel licht om er heen en ze bewoog best snel.

De foto's komen vandaag online!
pi_25267327
Leuk verslag, renz0r.
Die woestijnrally klinkt helemaal geweldig!
Ben benieuwd naar de foto's.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_25267640
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:34 schreef renz0r het volgende:
Komisch puntje was zeker dat tussen de winkels in gewoon een enorm grote bioscoop zit.
In de foyer van die bios hangen filmposters van Shouf Shouf Habibi .

Het is je wel bevallen zie ik . En terecht, het is een geweldige stad. Ik hoop zelf ook weer eens terug te gaan naar Dubai .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_25272468
Zo te zien verbleef je in de beach club, lekker eten daar! Niet naar het Wild Wadi park geweest naast de Burj Al Arab??
pi_25273119
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:40 schreef mr-bart het volgende:
Zo te zien verbleef je in de beach club, lekker eten daar! Niet naar het Wild Wadi park geweest naast de Burj Al Arab??
idd! We wilde wel naar dat Burj al arab voor 1 a 2 nachten maar die was helaas volgeboekt....Veel kamers waren geresrveerd voor tenissers voor de Dubai open die toen plaatsvond

Ben niet in naart wild wadi park geweest. Geen tijd voor gehad

Ook in de beach club geweest?
  Moderator zondag 27 februari 2005 @ 00:09:14 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25274073
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:07 schreef renz0r het volgende:
DE FOTO'S --> http://george.zwijndrecht86.nl/Dubai
Behoorlijk authentiek tentenkamp.
De buikdanseres ziet er wel goed uit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25294447
leuk verslag Renz0r , en leuke foto's ...
  dinsdag 1 maart 2005 @ 07:05:39 #15
8474 Porto
Fok it..!
pi_25307745
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:15 schreef renz0r het volgende:

[..]

idd! We wilde wel naar dat Burj al arab voor 1 a 2 nachten maar die was helaas volgeboekt....Veel kamers waren geresrveerd voor tenissers voor de Dubai open die toen plaatsvond

Ben niet in naart wild wadi park geweest. Geen tijd voor gehad

Ook in de beach club geweest?
Als het goed is mag je voor 75 euro pp de Burj al Arab van binnen zien (alleen zien) dat alles zo duur is is inderdaad een mythe, zat zelf in de Continental (3*?) voor iets van +/- 30 euro per nacht en IYHA Hostel.. wat te vergelijken was met een 4 star hotel hier in Europa voor 8 euro per nacht (ben lid) of 15 euro voor niet leden.. en de Marina Beach Resort voor +/- 65 euro wat erg stoer was.. Jumeira Beach ziet er erg goed uit en heb ook een balletje getrapt met de lokalen! je hebt trouwens wat gemist snachsts (York & Hilton hotel disco's) was iets van 20 euro entree ofsow.. en je mag zelf verzinnen wat er binnen te vinden viel tijd van me leven!!! en ik ga zeker terug! woestijn trip was ook erg koel! ik bleef slapen midden in nergens Khali el Rub aan de "grens" van S.A. 800km ten zuiden Dubai en iedereen maar roepen dat het vriest snachts in de woestijn.. volgens mij had ik een uitzondering het was bijna net zo heet als overdag en heb dan ook in mijn eigen zweet in een tent moeten slapen en droomde over koud water en een douch.. het was een pain.. maar zeker de moeite om mee te maken! leuke verslag en welcome to the Dubai club

*even ter vergelijking.. onze Amsterdam kost (meestal) minimaal rond de 80 euro per nacht en daar krijg je een 1 ster kakkerlakken kamer voor...

PS je site doet het op dit moment jammer genoeg niet.. wou even je fotos checken...
pi_25309488
Porto, heb je nog wat tips voor een goedkope overnachting voor een grote groep (23 man)? Ik kan nergens mail of site van IYHA hostel vinden, al een uurtje gegoogled... Wellicht tips voor ander goedkoop hotel, mag rond 30 euro kosten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:09:10 #17
8474 Porto
Fok it..!
pi_25310766
http://dwc.hct.ac.ae/expatinfo/youthhostels.htm

http://www.hostels.com/en/hosteldetailsnobooking.php/RecordID.4

Weet niet of er verschil in H.I. en IYHA zit, maar dit was em op Al Nahda Road
pi_25310887
Super, enorm bedankt! Met een beetje mazzel worden onze overnachtingen in een duurder hotel gesponsord, maar dit is een mooie uitwijkoptie!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27818661
Hoe was het drive-r?
pi_27833295
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:36 schreef renz0r het volgende:
Hoe was het drive-r?
We moeten nog, begin juli.... maaruh, ik ga niet mee

Ik organiseer die hele trip en kan dus niet mee vanwege mijn stage. Maar goed, eigen keuze, want stage is vrijwillig. Het was alleen echt een buitenkans die ik moest pakken. Ik moet het dus maar van al mijn studiegenoten horen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27869123
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

We moeten nog, begin juli.... maaruh, ik ga niet mee

Ik organiseer die hele trip en kan dus niet mee vanwege mijn stage. Maar goed, eigen keuze, want stage is vrijwillig. Het was alleen echt een buitenkans die ik moest pakken. Ik moet het dus maar van al mijn studiegenoten horen....
  zondag 12 juni 2005 @ 23:25:49 #22
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27872515
Leuk reisverslag man. En hele leuke foto's ...
Before all else, be armed.
pi_28910691
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:25 schreef Umm-Qasr het volgende:
Leuk reisverslag man. En hele leuke foto's ...
Thnx, moet je ook een keer heengaan!

late reactie
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:26:26 #24
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_29380005
M`n reactie en vraag maar even in "centraler" topic gezet: Dubai



[ Bericht 78% gewijzigd door Rocco_jr op 03-08-2005 01:35:46 ]
I love my followers & fans!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')