abonnement Unibet Coolblue
pi_25226599
Beste reizigers, (moderator, kunt u ervaringen en /Naklua uit onderwerp verwijderen ivm topic naam)

eerst even een situatie-schets, mijn excuses voor de lap tekst, maar is ook motivatie om dit topic te starten.

Vakantie ervaring:
Schotland
1993 - maand Verenigde Staten (Chicago-Denver)
Duitsland/Luxemburg
Frankrijk
Mallorca (Spanje dus)
Santa Susanna / Malgrat de Mar (wederom Spanje)

Nu ben ik alweer 2/3 jaar in Nederland, niet op vakantie geweest dus.
Nogal boring dus.

Ik zou graag weer weg willen, verder weg wel te verstaan.

De situatie doet zich nu voor dat ik via chat/webcam een jongedame (32) in Thailand heb leren kennen,
ze woont en werkt in Pattaya bij een internetbedrijf waar ze voor klanten vertaald, ik weet niet precies hoe/wat, maar goed.
Ze is alweer 6 jaar gescheiden, is vier jaar getrouwd geweest en heeft twee kinderen, die bij haar ouders in Bangkok wonen, ze ziet hen om de twee weken.

We chatten en/of mailen bijna dagelijks (soms lastig met tijdsverschil) en lachen heel wat af samen.
Ze heeft een collega die overdag werkt, zij werkt 's-nachts, we chatten dus vaak tijdens haar werk, erg leuk, vaak zie ik haar klanten ook die er dan bij zitten.
Ook weleens audio/cam chat gedaan, maar ze is wel moeilijk te verstaan, door de Thaise klanken/klemtonen en uitspraak,

Nu kwam ik dus op het idee om naar Thailand op vakantie te gaan, zodat ik haar ook kan ontmoeten,
en we samen wat kunnen ondernemen daar in de regio.
Alleen gaan lijkt me niet zo, maar als het niet anders kan (heb al een vriend gevraagd) ga ik alleen.
Ik zou dan in het koele seizoen willen gaan, en met kerst/oud en nieuw iig daar willen zijn, afhankelijk van de kosten, liefst zo lang mogelijk (17 dagen?)
Ik ben al een paar weken aan het orienteren op internet naar de mogelijkheden etc, heb brochures ontvangen, heb FOK Thailand ervaringen bekeken enz enz

Toch zit ik nog met een hoop vragen (o.a. door wat ik gelezen heb) m.b.t. Jomtien Bay, Pattaya Bay en Naklua Bay.

Ik hoef Bangkok niet te gaan verkennen, heb 't niet zo op grote steden, al helemaal geen metropolen,
met al die bebouwing, smoq, massa's mensen etc
Ik ben niet het type om half Thailand af te gaan reizen op eigen houtje, dat is mijn behoefte ook niet,
Ik ben niet het type die zin heeft in georganiseerde groepsreizen, treinreizen, busreizen, interne vluchten naar andere oorden,
Ik ben niet uit op sex of een partner, als het gezellig en leuk is met een meisje (bv. in een gogobar of bar, disco) ok,
leuk, maar sex hoeft voor mij niet (en ik ga er al helemaal niet voor betalen)
Ik wil wat cultuur proeven, lekker weer, strand (mooiste in die regio), wat eilandjes bezoeken nabij, stappen,
mensen ontmoeten (ook toeristen, niet zozeer Nederlanders en Britten)
niet te ver en te lang hoeven te reizen vanaf Bangkok en natuurlijk haar ontmoeten en samen leuke dingen doen, tijdens de dagen die ze vrij kan nemen.

ja, ik weet het, ben geen gemakkelijke :-)

Het valt me op dat er weinig recente zaken mbt Thailand op het FOK forum staan, en zo goed als niks over Jomtien, Pattaya en Naklua,
alleen de opmerking m.b.t. sekstoerisme.
Ik geloof zeker niet dat dat alles is wat men daar te bieden heeft, en daardoor iets labelen is in mijn ogen onterecht.

Pattaya is 'n oude vissersstad, in 1960 kwamen de Amerikanen al uit Vietnam om daar op R&R te gaan, verlof dus.
Je zou kunnen zeggen dat toerisme aldaar begonnen is, met alle positieve en negatieve gevolgen vandien.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen/Fokkers geweest zijn.

Een paar alinea's hierboven staat dus wat ik wil en niet wil.

Is er nog iemand met tips, ervaringen, wellicht urls? En geloof me, ik heb er al heel veel gevonden en gelezen.
Wat zijn de ervaringen met KLM, Cathay Pacific, China Airlines, Thai Airways etc etc
Vliegen is zo'n 12 uur heen en 14/15 terug?

Ik ben met ieders input tevreden, hopelijk hebben jullie een beetje een indruk/beeld van mij en mijn wensen en kunnen jullie mij informeren/helpen de juiste keus te maken.

Bedankt iig voor het lezen van bovenstaande en je input.

Groeten,

Alex

[ Bericht 0% gewijzigd door blaze76 op 24-02-2005 02:40:58 ]
pi_25227292
Hoi

Volgens mijn vriendin die toch 10 jaar in BKK heeft gewoond in Pattaya bijzonder vervelend, het is het sex capitool van Azie. Toen ik voorstelde om daar heen te gaan om eens te kijken, werd het mij afgeraden door haar omdat ze het echt niet zag zitten. Natuurlijk weet ik zelf niet hoe het is.
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_25227828
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 04:15 schreef xelnaga het volgende:
Hoi

Volgens mijn vriendin die toch 10 jaar in BKK heeft gewoond in Pattaya bijzonder vervelend, het is het sex capitool van Azie. Toen ik voorstelde om daar heen te gaan om eens te kijken, werd het mij afgeraden door haar omdat ze het echt niet zag zitten. Natuurlijk weet ik zelf niet hoe het is.
het is dus iig niks om er met familie (o.a. kinderen) heen te gaan?
Wat is het vervelende, als je er zelf geen behoefte aan hebt en niet naar op zoek bent?
Bedankt voor je reaktie iig, als je er 10 jaar woont, tja, dan zou je het inderdaad moeten weten,
aan de andere kant zal er in Bangkok met 8/9 miljoen ook genoeg prostitie zijn, maar dat ze je dan weer niet zo snel, vanwege de omvang.

Ik zou graag eens wat persoonlijke ervaringen willen lezen, van mensen die er geweest zijn.
  Moderator donderdag 24 februari 2005 @ 10:04:10 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25228885
Onderwerp aangepast. We hebben ook een centraal Thailand topic, waar je vraag misschien nog beter beantwoord wordt. Daar staat ook behoorlijk veel informatie over Pattaya in van fokkers die er geweest zijn. Daarnaast is er een centraal topic over ervaringen met vliegmaatschappijen. Ik zal de links even voor je zoeken. Voorlopig laat ik dit topic dus even open.

PS - Aan het sekstoerisme in Pattaya kun je helaas niet ontkomen. Ik heb de plaats tijdens mijn reis door Thailand bewust overgeslagen. In plaatsen die als minder sekstoeristisch bekend staan, kon je er al bijna niet aan ontkomen. Desalniettemin is het een heel mooi land om te bezoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 24 februari 2005 @ 10:12:16 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25228987
Het centrale topic: Thailand #5 (dat is al deel 5, er staan links naar de eerste 4 delen in)

Vliegtuigmaatschappijen: [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2 (dat is deel 2, tevens met link naar deel 1)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25233487
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:12 schreef UIO_AMS het volgende:
Het centrale topic: Thailand #5 (dat is al deel 5, er staan links naar de eerste 4 delen in)

Vliegtuigmaatschappijen: [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2 (dat is deel 2, tevens met link naar deel 1)
nou, 1 t/m 5 had ik reeds helemaal doorgelezen, maar informatie mbt Pattaya/Jomtien, eigen ervaringen, foto's, aanbevelingen......zo goed als niks.....

en tja, zoals ik eerder al schreef, omdat men zegt dat iets dit of dat is, of juist niet is, wil nog niet zeggen dat het bv. "erger" is dan andere plaatsen, en zou voor mijn geen reden zijn om het daar niet te gaan bezoeken, wel moet ik eerlijk zeggen, als ik die dame daar niet op wilde gaan zoeken, zou mijn voorkeur voor de eilandreis gaan, tropical island tour via HollandInternational:

denk tussen de 1400 en 1750 euro, 17 dagen
1. Amsterdam
2. Bangkok
3. Bangkok
4.Pattaya
5. Pattaya / Koh Samet
6. Koh Samet / Pattaya
7. Pattaya / Samui
8. Samui
9. Samui
10. Samui / Phuket
11. Phuket (Patong beach)
12. Phuket / Koh Phi Phi
13. Koh Phi Phi
14. Koh Phi Phi / Phuket
15. Phuket
16. Phuket
17. Amsterdam

Maarja, Phuket en Koh Phi Phi zwaar getroffen, maar zijn dan al bijna een jaar verder,
zo te zien gaat het de goede kant op, kijk maar
http://www.phuket-photos.(...)huket-tidal-wave.htm

Dit lijkt me dus wel erg leuk/mooi, wat cultuur, veel water/strand, maar toch diversiteit
Probleem hier is dat ik het verblijf in Pattaya te kort vind.
pi_25236739
Het is dat je iemand op wilt zoeken in Pattaya, anders heb je er echt niks te zoeken. Ik ben er afgelopen zomer geweest en alles maar dan ook echt alles draait daar om de seksindustrie. In de normale centrale winkelstraat wordt je er al mee doodgegooid, als je er niks van moet hebben zou ik die kant niet op gaan. Niet dat het niet leuk is om daar te zitten maar als je van plan bent je kids mee te slepen zou ik het niet doen. Wat wel leuk is is bijv. zwemmen met dolfijnen of een olifantentochtje maken. Wij verbleven in Jomtien, maar dat is zo ongeveer aan Pattaya vastgegroeid. Het is niet veel meer dan een lange boulevard met een aantal hotels eraan.
We vlogen met China Airlines rechtstreeks naar Bangkok, das ongeveer 11 uur en goed te doen. De vliegtuigen zijn wat oud maar de service is prima en het eten is ook goed te doen.
Ik zal je niet afraden om naar Pattaya te gaan, als je er bent weet je wel wat ik bedoel. Maar er zijn in Thailand genoeg andere plaatsen die qua omgeving etc veel meer te bieden hebben. succes ermee
pi_25240963
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 19:06 schreef esnaider het volgende:
Het is dat je iemand op wilt zoeken in Pattaya, anders heb je er echt niks te zoeken. Ik ben er afgelopen zomer geweest en alles maar dan ook echt alles draait daar om de seksindustrie. In de normale centrale winkelstraat wordt je er al mee doodgegooid, als je er niks van moet hebben zou ik die kant niet op gaan. Niet dat het niet leuk is om daar te zitten maar als je van plan bent je kids mee te slepen zou ik het niet doen. Wat wel leuk is is bijv. zwemmen met dolfijnen of een olifantentochtje maken. Wij verbleven in Jomtien, maar dat is zo ongeveer aan Pattaya vastgegroeid. Het is niet veel meer dan een lange boulevard met een aantal hotels eraan.
We vlogen met China Airlines rechtstreeks naar Bangkok, das ongeveer 11 uur en goed te doen. De vliegtuigen zijn wat oud maar de service is prima en het eten is ook goed te doen.
Ik zal je niet afraden om naar Pattaya te gaan, als je er bent weet je wel wat ik bedoel. Maar er zijn in Thailand genoeg andere plaatsen die qua omgeving etc veel meer te bieden hebben. succes ermee
ik ga alleen of met een vriend, geen kinderen, vriendinnen, vrouwen etc, zijn beiden vrijgezel
pi_25252642
Wij hebben een reis geboekt via fox. Wel eerst twee dagen Bangkok, maar daarna nog ruim een week Jomtien. Je kunt vanaf daar leuke uitstapjes maken en zit in een hotel aan het strand. Je krijgt inderdaad wat mee van het sextoerisme, maar van de andere kant kun je ook vanalles gaan bezoeken vanaf daar. Wij zagen het vooral als uitvalsbasis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:45:38 #10
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_25314859
Een vriendin van me is manager van een van de de mooiste hotels in Pattaya. Ik kom er elk jaar wel eens om haar op te zoeken of omdat ik een wedstijd moet vechten. Het is een leuke stad, maar het sextourisme ontkom je idd niet aan. Het beste is gewoon om met een vriendelijk gebaar duidelijk te maken dat je nergens van gediend bent, mocht je worden aangesproken cq worden betast door een lady of ladyboy. (ervan uitgaande dat je niet voor de sex erheen gaat)

In Pattaya zijn verder genoeg dingen te doen. Je kunt er o.a. karten, waterskieėn, schieten, bungee jumpen, naar de zoo of flower garden en uiteraard genieten van zon, zee & strand.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik flink agressief werd toen ik voor de eerste keer Pattaya bezocht en veel dikke voornamelijk Duitse mannen met jongere meisjes zag lopen, dat ik in staat was om al die gasten persoonlijk af te slachten. Nu besef ik dat het ook een bron van inkomsten is en ben derhalve wat rustiger, maar goedkeuren zal ik het nooit.

Anyway, op de vraag: "Is Pattaya de moeite waard?" zou ik antwoorden met "Up to you" (zoals de Thais dat zo mooi kunnen zeggen)
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:08:10 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_25357019
Joh, pik die vriendin op in Pattaya en ga meteen naar Koh Samet of Koh Chang. Kun je meteen zien of je het ook een beetje met elkaar kunt vinden IRL.
Persoonlijk vond ik Pattaya en Jomtien een hel. Ben er in juli (voor werk) geweest en ben na 2 dagen gillend vertrokken. Het strand is donker vanwege parasollen, de zee is smerig en je kunt geen meter lopen zonder aangevallen te worden door kleermakers, tassenverkopers, vrouwen en ander ongedierte.

Tenzij je dat soort dingen leuk vindt zou ik echt een andere bestemming zoeken, zeker als het gaat om het ontmoeten van een vrouw die je via het Internet hebt leren kennen. De meeste vrouwen willen -vreemd genoeg- een partner uit het westen.
Ga lekker naar een 'enigszins' rustige plek, dat is mijn advies.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')