abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:27:05 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_25219965
Gisteren is door mijn cardioloog een aneurisma geconstateerd. Ik wist al wel dat ik een hartafwijking heb, maar nu is gisteren gebleken dat het aneurisma al 4.8 cm is!

Wie heeft er ervaring met een operatie aan het hart? Ik ben namelijk erg bang. Ook al ben ik nog erg jong (26) het heeft grote gevolgen.

Over zes weken moet ik terug op controle. Dan meet hij hem nog een keer op. Dan zal ik ook
aan moeten geven of ik een operatie zo lang mogelijk uitstel of dat ik preventief nu gelijk laat opereren (ivm met kinderwens - heb btw net een miskraam gehad. Dat was dus maar goed ook)

Hoop dat er meer mensen zien die ervaringen kunnen/ willen delen en die me tips kunnen geven.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:29:29 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25220014
TVP
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25220220
Ze hebben hier wel speciale fora voor, misschien dat je daar wat op kan vinden?

Of misschien bij de hartstichting?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25220247
Aangezien de fok!kers gemiddeld gezien aardig jong zijn denk ik dat je hier weinig ziet die zelf zo'n operatie hebben ondergaan.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25221056
Ik kan alleen maar het advies geven om je goed te laten voorlichten. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het heel erg eng vindt. Ik ga hier geen verhaaltjes vertellen om je niet banger te maken. Kan wel vertellen dat mijn vader een gesprongen aneurysma heeft gehad, lang op de IC heeft gelegen maar er geweldig van is genezen. Wens je veel sterkte en wijsheid bij deze keuze!
Ook leeg
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:32:25 #6
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_25221194
Ervaringen of niet, je moet die operatie gewoon zo snel mogelijk laten uit voeren. Ik neem aan dat je cardioloog je wel het een en ander heeft vertelt over de gevolgen als een aneurysma knapt. Jij hebt trouwens wel mazzel dat dit al op jonge leeftijd is ontdekt, nu kan er tenminste nog wat aan gedaan worden. Hoe zijn zij en jij er trouwens achtergekomen, de meeste mensen op jonge leeftijd hebben dit soort aandoeningen namelijk niet.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:39:49 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_25221345
Tip: maak een lijstje van alles dat je wilt weten en neem dit mee naar je afspraak!!

De kans op "knappen" (wat klinkt dat dramatisch zeg) is afhankelijk van vele factoren, o.a. de diameter, en van de lokatie van het aneurysma. Het is bij een kleine diameter vooral een afweging van de risico's (die van de operatie, en die van het "knappen").
pi_25221467
Brengen ze niet gewoon een stent (of hoe je het ook schrijft) in via de slagader in de lies? Of gaan ze de aneurisma aanpakken en direct een ander onderliggend hartprobleem? Ik wordt niet heel erg wijs uit je openingspost namelijk. Is het alleen het aneurisma of is het aneurisma het gevolg van een ander probleem dat opgelost moet worden? Misschien eens contact opnemen met de hartstichting?
A mind with a heart of it's own
pi_25222163
Aneurysma's komen niet alleen bij het hart voor, ze kunnen overal in het lichaam zitten!! Je kan zo'n ader vergelijken met een fietsband met een zwak plek. Tenminste zo is het mij toen door de chirurg verteld.
Ook leeg
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:34:32 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25222459
Mijn schoonvader is 3 jaar geleden geopereerd aan een aneurysma.
het bleek dat hij hier al een flinke tijd mee rond heeft gelopen, alleen zijn cardioloog heeft 't over het hoofd gezien ( ) heeft zelfs kunstmatig het hart stilgelegd en met electroshocks weer op gang gebracht om zijn hartritmestoornissen proberen te verhelpen. Achteraf had dit dus heel fout af kunnen lopen :}
Maar goed, hij zat voor de verandering weer eens bij de huisarts omdat 't allemaal zo k*t ging. Huisarts kreeg een vermoeden en stuurde hem naar het ziekenhuis (is hier om de hoek) voor een echo (dacht hij). Hij is nog even langs huis gefietst, heeft een zwaar sjekkie in de brand gestoken en is op z'n gemakkie naar het ziekenhuis gefietst. Er stond een heel team klaar om hem acuut te opereren aan een LEKKENDE aneurysma.

Hij heeft van z'n borstbeen tot aan z'n liezen een mooie kunststof pijp gekregen en er zijn een hoop gezondheidsklachten bij hem weg! Wel heeft hij 3 dagen op de IC gelegen, maar had al vrij snel weer praatjes. (hoewel hij niet kon praten vanwege de tube in z'n keel).

Als het goed is gaat zijn nieuwe aorta langer mee dan hijzelf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:51:26 #11
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25222798
Geen ervaringen, wil je alleen even sterkte wensen. Dat alles maar goed verloopt! .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  donderdag 24 februari 2005 @ 17:21:16 #12
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_25235029
Ik heb een aangeboren hartafwijking en daarom sta ik nu onder jaarlijkse controle.
het is een aneurisma van 4.8cm en zit net aan het begin van de aorta (waar de aorta van hart afbuigt naar beneden toe) De hartklep die het hart scheidt van de aorta is ook vernauwd. (Deze heeft maar een oppervlak van ruim 1 cm)

Ze zijn hier achter gekomen tijdens mijn laatste jaarlijkse controle. Is nu dus mede door mijn zwangerschap erger geworden! Ik had dus nooit zwanger mogen worden (al heb ik daar van twee cardiologen fiat voor gekregen!!)

Ik ga zo maar eens kijken naar de website van de hartstichting.
Grt. Annemiek
Positive thinking, my way of thinking!
pi_25235134
Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent Een aneurysma kan vervelende gevolgen met zich meebrengen.

Veel sterkte!
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_25237947
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:21 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik heb een aangeboren hartafwijking en daarom sta ik nu onder jaarlijkse controle.
het is een aneurisma van 4.8cm en zit net aan het begin van de aorta (waar de aorta van hart afbuigt naar beneden toe) De hartklep die het hart scheidt van de aorta is ook vernauwd. (Deze heeft maar een oppervlak van ruim 1 cm)

Ze zijn hier achter gekomen tijdens mijn laatste jaarlijkse controle. Is nu dus mede door mijn zwangerschap erger geworden! Ik had dus nooit zwanger mogen worden (al heb ik daar van twee cardiologen fiat voor gekregen!!)

Ik ga zo maar eens kijken naar de website van de hartstichting.
Grt. Annemiek
Jezus

Sterkte dan maar
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:51:28 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25254858
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:27 schreef meami het volgende:
Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent Een aneurysma kan vervelende gevolgen met zich meebrengen.

Veel sterkte!
Nou dat snel er af zijn zal lastig worden dit omdat dit in dit geval alleen met een open hart operatie te verhelpen is.

Maar dank voor je medeleven

P.S. Annemiek78 is mijn vrouw
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25255572
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nou dat snel er af zijn zal lastig worden dit omdat dit in dit geval alleen met een open hart operatie te verhelpen is.

Maar dank voor je medeleven

P.S. Annemiek78 is mijn vrouw
Jij ook sterkte dan
A mind with a heart of it's own
  zondag 10 april 2005 @ 15:43:38 #17
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26123872
Niemand meer reactie's of ervaringen (misschien van bekenden, familieleden) te posten?

Ik heb contact gehad met een zus van mijn collega. Die heeft dezelfde operatie ondergaan, maar ben best wel stil van haar verhaal. Is toch echt wel een hele zware operatie met enkele dagen IC enzo. Komende dinsdag moet ik op controle bij mijn cardioloog. Wil gewoon zo snel mogelijk geholpen worden. Des te eerder ben ik weer helemaal fit en kan ik na mijn miskraam van dec/jan jl. ook weer aan mijn kinderwens gaan denken. Maar daarom eerst zelf zo snel mogelijk geholpen worden.

Ik houd jullie komende week (na mijn bezoek aan de cardioloog) op de hoogte.

Grt. Annemiek
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 10 april 2005 @ 16:44:20 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26125247
Hoi Annemiek

Ik werk zelf in het ziekenhuis en ben IC-verpleegkundige in opleiding, en krijg ook regelmatig te maken met mensen die geopereerd zijn aan een aneurysma (dmv broekprothese).

Het is inderdaad een grote ingreep, maar als je met een goede conditie de operatie ingaat scheelt dat voor het herstel al een hele hoop.
En een paar dagen IC is echt niet altijd nodig, het komt regelmatig voor dat mensen met deze operatie 1 nachtje op de IC blijven..

(maar er zijn natuurlijk ook veel verschillen tussen de verschillende ziekenhuizen.)

In elk geval wil ik je alvast heel erg veel succes wensen voor de operatie!

Groetjes
Jennifer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2005 @ 17:41:38 #19
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_26126549
Het enige wat ik weet is dat als een aneurysma knapt dat dat verdomde pijn schijnt te doen en dat je meestal te laat in het ziekenhuis bent om er nog iets aan te doen. Ook wat Beessie-Jen zegt, hoe beter je lichamelijke gesteldheid voor de operatie is hoe sneller en beter het herstel meestal gaat. Jongere mensen kunnen zulke zware operaties meestal ook beter verdragen dan oudere mensen. Ik denk dat je hoe dan ook deze operatie vroeg of laat toch moet ondergaan.

Sterkte!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 10 april 2005 @ 17:54:08 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_26126837
Hier 2 linkjes naar informatie en visuele beelden over een operatie bij een (buik)aneurysma, je moet dan ff op de link van aneurysma klikken. Ik geef wel ff een waarschuwing dat deze site behoorlijk gedetailleerd laat zien hoe een aneurysma operatie globaal in z'n werk gaat (op deze site dus in de buik).

http://www.heelmeester.nl/folders/vatentotaal.htm
http://www.heelmeester.nl/ingrepen/ingrepen%20in%20beeld.htm
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 10 april 2005 @ 22:38:46 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26134661
Het aneurisma bij Annemiek78 zit dichter naar het hart toe.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 april 2005 @ 22:44:05 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26134837
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Het aneurisma bij Annemiek78 zit dichter naar het hart toe.
ja daar wordt het misschien toch ook wel weer qua ingreep een ander verhaal van...

meer cardiologisch..

is er al enig zicht op wanneer de operatie plaats gaat vinden? al op de wachtlijst enzo?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2005 @ 23:21:03 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26135947
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ja daar wordt het misschien toch ook wel weer qua ingreep een ander verhaal van...

meer cardiologisch..

is er al enig zicht op wanneer de operatie plaats gaat vinden? al op de wachtlijst enzo?
Dat horen we hopelijk komende dinsdag allemaal
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 april 2005 @ 23:23:10 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26136020
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat horen we hopelijk komende dinsdag allemaal
alvast sterkte met wachten enzo. en natuurlijk blijf ik het topic volgen....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2005 @ 23:25:25 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26136088
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

alvast sterkte met wachten enzo. en natuurlijk blijf ik het topic volgen....
Dank je!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 11 april 2005 @ 19:50:38 #26
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26154666
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ja daar wordt het misschien toch ook wel weer qua ingreep een ander verhaal van...

meer cardiologisch..

is er al enig zicht op wanneer de operatie plaats gaat vinden? al op de wachtlijst enzo?
Inderdaad, bij mij zit het in de aortaboog. De aortaklep is ookvernauwd. Met het vervangen van die vernauwde hartklep pakken ze dus gelijk het aneurysma mee. De klep in de aorta halen ze weg en gebruiken ze als nieuwe klep bij de uitgang van het hart en de donorklep komt dan op de oude plaats van mijn nieuwe klep.

Morgen is het D-day. Ben erg bang voor die echo. God weet hoeveel het aneurysma misschien wel niet gegroeid is nu.

Is het trouwens verplicht in het ziekenhuis om na deze operatie nachtkleding met voorsluiting te dragen ivm de verzorging?

Grt. Miek
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 11 april 2005 @ 20:09:53 #27
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_26155240
Weet je al wat je gaat doen? 1 ding is namelijk wel zeker, kleiner worden doet het niet meer. En wat al gezegd is, hoe jonger je bent hoe beter je het aankunt.

Als je een aortaklepstenose hebt, kan het aneurysma volgens mij daar het gevolg van zijn (door de vernauwing krijg je wervelingen achter de klep die je vaatwand waarschijnlijk wijder maken.). Zolang je klep dus niet goed is, blijft je aortaboog ook zo.

Ik snap dat het verschrikkelijk eng is, maar ik denk dat het niet opweegt tegen de gevolgen die níet opereren kan hebben. Veel sterkte bij je beslissing.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  dinsdag 12 april 2005 @ 06:31:59 #28
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26163263
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:50 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Inderdaad, bij mij zit het in de aortaboog. De aortaklep is ookvernauwd. Met het vervangen van die vernauwde hartklep pakken ze dus gelijk het aneurysma mee. De klep in de aorta halen ze weg en gebruiken ze als nieuwe klep bij de uitgang van het hart en de donorklep komt dan op de oude plaats van mijn nieuwe klep.

Morgen is het D-day. Ben erg bang voor die echo. God weet hoeveel het aneurysma misschien wel niet gegroeid is nu.

Is het trouwens verplicht in het ziekenhuis om na deze operatie nachtkleding met voorsluiting te dragen ivm de verzorging?

Grt. Miek
verplicht is bij ons in het ziekenhuis niets, maar denk dat je, ook voor jezelf (ivm inspanning na het wassen en dergelijke, want dat gaat nog wel tegenvallen) misschien wel beter voor deze vorm kan kiezen.
Ook ivm een redelijk aantal lijntjes die je kan verwachten na de operatie (ecg-kabels (hartbewaking) bloeddrukband, sat-meter, infuus, pijnstilling etc.).
(wat dan anders weer allemaal door je tshirt of iets dergelijks moet.

heel veel succes vandaag met je afspraak en we lezen het vanavond wel weer.

Jennifer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_26165350
Ik heb weinig te vertellen, maar wil je wel even succes wensen!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:47:56 #30
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26178326
Het aneurysma is gelukkig niet gegroeid. Ik moet nu nog afwachten op de oproep voor een eerst intake bij de chirurg. Hij gaat ons meer vertellen over mogelijke technieken en verricht eventueel aanvullende onderzoeken. Die oproep moet ik binnen anderhalve maand binnen hebben.

Was wel blij dat mijn man mee is geweest. En natuurlijk ook wel enigzins gerust gesteld over het risco enzo. Vanwege de vele last die ik heb van de Emcor (Beta Blocker) mag ik daar mee stoppen. Dat scheelt al een hele hoop, lichamelijk gezien.

Grt. Annemiek
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26182660
Mijn opa, is hier van de zomer ook aan geopereerd.
Hem hebben ze een soort 'broek' om de ader gegeven.

Je bent wel erg jong zeg! Sterkte
  zaterdag 16 april 2005 @ 19:06:41 #32
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26277821
Heb bericht gehad dat ik vast het een en ander aan vooronderzoeken moet laten doen. Schijnt standaard te zijn bij hartoperatie's.

Maandag moet ik voor een longfunctie en bloedprikken
Dinsdag moet ik naar de kaakchiriurg om te laten controleren of de kaakholtes schoon genoeg zijn voor de OK.
Vrijdag moet ik dan nog langs de rontgen voor een foto van mijn longen en ook nog langs de KNO arts om de overige holtes in mijn hoofsd te controleren.

Alle uitslagen worden dan vast gelijk doorgestuurd naar Leiden (waar de chirurg zijn poli heeft)
Operatie zal overiges door hem in Amsterdam gedaan worden.
(En dat terwijl ik in het Schone Noord Brabant woon!)

Volgende week is het dus weer van hot naar her. Van poli A naar poli B etc. Maar ja. Het is voor een goed doel. Moet toch gebeuren. Alleen maar goed dat ik goed na gekeken wordt voor ze me gaan opereren.

Grt. Annemiek
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26301526
Hallo,

Ik heb zelf een aneurysma van 47mm, net na de hartklep. Ik ben er achter gekomen nadat er een aneurysma bij mijn vader en mijn tante was geconstateerd. Deze zijn beiden succesvol geopereerd, mijn vader inmiddels een jaar of wat geleden en mijn tante vorige maand.
Ik mag zelf komende donderdag ook het medisch circus induiken, al was de cardioloog bij mij niet direct onder de indruk. Ik ben zelfs aangeraden om te sporten, zolang het geen topsport was.

Aangezien je al langs de cardioloog bent geweest, zul je waarschijnlijk wel de nodige informatie hebben over wat een eventuele operatie inhoud. Onderschat deze iig niet. Meestal betekent het sowieso levenslang medicijnen slikken waarvan de bijwerkingen een normaal leven lastiger kunnen maken (bv. niet autorijden).

Wat voor mij een mogelijke oplossing kan bieden is om endoscopisch een ring rond de aorta te leggen. Die zorgt ervoor dat de hartklep normaal blijft functioneren, maar doet niets aan het aneurysma.Dat is een middel om de verwijding tegen te gaan, maar er is bij jou kennelijk een vernauwing. Het is in ieder geval een operatie die ik liever zou hebben dan een volledige operatie, zelfs al zou het betekenen dat ik over tien of vijftien jaar alsnog open zou moeten. Zelfs op mijn leeftijd (=31) is er een kans van ongeveer 5% om de operatie niet te overleven.

Als je behoefte hebt om ervaringen uit te wisselen, stuur dan een mailtje naar
marc_van_eijmeren@yahoo.co.uk
  zondag 17 april 2005 @ 23:05:50 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26310294
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:53 schreef mveijmer het volgende:
Aangezien je al langs de cardioloog bent geweest, zul je waarschijnlijk wel de nodige informatie hebben over wat een eventuele operatie inhoud. Onderschat deze iig niet. Meestal betekent het sowieso levenslang medicijnen slikken waarvan de bijwerkingen een normaal leven lastiger kunnen maken (bv. niet autorijden).
Over wat voor medicijen heb je het dan? Bloedverdunners of andere?
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:53 schreef mveijmer het volgende:
Wat voor mij een mogelijke oplossing kan bieden is om endoscopisch een ring rond de aorta te leggen. Die zorgt ervoor dat de hartklep normaal blijft functioneren, maar doet niets aan het aneurysma.Dat is een middel om de verwijding tegen te gaan, maar er is bij jou kennelijk een vernauwing.
Bij Annemiek78 is het is een vernauwing van de hartklep in combinatie met een aneurysma
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26312907
Bij mijn zwager is de afgelopen week een aneurysma ontdekt die zorgt voor een lekkende hartklep (de aneurysma zit blijkbaar hoog). Er is even gesproken over het aanbrengen van een ring om de aorta maar bij nader inzien is de cardiolooog hier toch op teruggekomen en zal een deel van zijn aorta worden vervangen door een kunststof pijp. Hij ligt nu te wachten op een operatie en die zal naar verwachting komende week uitgevoerd worden. Kan iemand ons meer vertellen? Dan doel ik vooral op ervaringen, voor, tijdens en na de operatie. Op het net is genoeg te vinden over dit onderwerp maar het gaat bijna in alle sites over de zgn buik-aneurysma.
  maandag 18 april 2005 @ 07:16:52 #36
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26314954
Spannend allemaal zeg.

Ik hoop dat je gewoon geopereerd mag worden en dat alles goed gaat en dat we je natuurlijk weer snel terug zien hier op Fok!
pi_26366953
De medicijnen van mijn vader zijn bloedrukverlagers. Zijn bloeddruk fluctueerde nogal en omdat ze zeker niet te hoog mag worden is ze nu normaal aan de lage kant. alleen gebeurt het soms dat zijn bloeddruk zo laag wordt dat hij flauwvalt. Dit gebuert niet vaak, de laatste tijd eens in de twee of drie maanden en het minder gestaag. Maar als hij flauwvalt, dan gebeurt het wel spontaan en zonder dat hij het voelt aankomen. Vandaar dat hij niet meer wilt rijden.

In ieder geval veel succes met de operatie. Zowel mijn vader als mijn tante zijn blij dat ze het achter de rug hebben. Het ongemak nemen ze er gewoon bij.
pi_26445850
Ha Annemiek,

Ik was 29 toen bij mij een aneurysma werd ontdekt, ook (vanaf het hart gezien) na de boog, net na het punt waar de aftakkingen naar hoofd en armen zitten. Ik had een extra complicatie, namelijk een dissectie (scheur in de binnenwand van de aorta, waardoor zeg maar een 2e kanaal ontstaat). Eigenlijk was de dissectie waarschijnlijk de oorzaak van het aneurysma. Bij mij werd eerst de dissectie ontdekt, en pas later het aneurysma, omdat uit de aorta (vanwege de dissectie) bloed sijpelde, wat ervoor zorgde dat e.e.a. op fotoos en scans lastig te zien was.
Ik heb 5 weken in het ziekenhuis gelegen na de ontdekking. Enge bijkomstigheid was dat ik (op het moment dat ik klachten kreeg) verlammingsverschijnselen had (van m'n tenen tot vlak onder m'n borsten), omdat de binnenste flap van de aorta waarschijnlijk de toegang had afgesloten tot de bloedvaten die het ruggemerg van bloed voorzien. Gelukkig was dit tijdelijk (een uurtje ofzo), al zijn m'n benen nooit meer zo sterk geworden als ze waren.

Ik ben een jaar later geopereerd, het aneurysma was toen zo'n 5,5 cm wijd. Enkele maanden daarvoor was ook nog een verwijding ontdekt in 1 van m'n halsvaten (vlak onder de hersenen), en ook daaraan ben ik nog geopereerd.

Zo'n operatie is niet iets om "maar ff te doen". Mijn grote operatie duurde een uurtje of 6.

Ik vraag me wel af of het daarna nog slim is om zwanger te worden. Mij werd het afgeraden (wat ik niet zo'n punt vond omdat ik toch niet om kinderen zit te springen.

Nu, 8 jaar na de ontdekking, 7 jaar na mijn grote operatie, leef ik nog steeds, en het gaat erg goed. Ik sport gewoon (al heb ik het handballen moeten laten vallen....), werk gewoon, kan eigenlijk alles doen wat ik wil, zolang m'n bloeddruk maar niet te hoog wordt. Hiervoor slik ik dan ook medicijnen.
In de boog is mijn aorta nu bijna 4 cm wijd, na de boog, onder m'n plastic buis, ongeveer 3,5 cm.
Maar dit is nu al 7 jaar zo (wordt met enige regelmaat gecontroleerd), dus ik maak me niet zoveel zorgen.

Affijn, heel verhaal, hak op tak enzo. Hou ons op de hoogte van je belevenissen.
En als je er over van gedachten wilt wisselen, mail me dan eens op rowla10 at hotmail punt com

Groetsels,

Sandra
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:19:06 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26446020
Jeetje Annemiek en Martijn... Wat schrikken zeg!
Ik hoop dat de onderzoeken de afgelopen week een beetje meegevallen zijn.

Enige aneurisma ervaring die ik heb is bij mijn vader, maar aan de zijkant, in de ader naar zijn darmen. Is er weer geheel bovenop gekomen. Maar goed, bij je hart is anders, kan me voorstellen dat je dat eng vindt.
***
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:09:08 #40
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26532471
Alle vooronderzoeken zijn nu gedaan. Bij de KNO arts bleek dat ik snot en vuil in mijn holtes heb. Dat moet er eerst uit (Is anders een infectiebron voor de operatie) Dus heb ik daarvoor een spoeling gehad via mijn neus.
Bij de kaakchirurg zag hij dat mijn verstandkiezen scheef zit en dat deze er voor de operatie dus uit moeten zijn (mede vanwege de bloedverdunners na de OK en de kans op infectie tijdens de OK)
Gaat dus lekker.

Gisteren de eerste twee verstandkiezen laten trekken. Viel me gelukkig erg mee. Heb nog wel paracetamol op vandaag. Maar dik is mijn wang al niet meer.

Hoop binnenkort toch echt de oproep vanuit de chirurg wel te krijgen.

Zo, nu zijn jullie weer op de hoogte. Martijn en ik gaan er lekker een paar dagen tussenuit nu. Hebben heerlijk deze hele week vakantie. Kom later in de week wel weer even bijlezen.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26536241
Och arme...
Wat een ellende...en wat goed dat je actie onderneemt!
Geniet van jullie vakantie.
En ik hoop met je mee dat je niet te lang hoeft te wachten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 27 april 2005 @ 10:16:01 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26539134
quote:
Op woensdag 27 april 2005 02:22 schreef Oblivion het volgende:
Och arme...
Wat een ellende...en wat goed dat je actie onderneemt!
Geniet van jullie vakantie.
En ik hoop met je mee dat je niet te lang hoeft te wachten.
Dank je voor je medeleven Obli. Eerst zullen we door alle onderzoeken etc heen moeten voor het daadwerkelijk tot een operatie komt.

Daar hoort het trekken van de verstandskiezen en het controleren van alle hoofdholtes ook bij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:48:38 #43
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26608359
Ben vandaag gebeld door de secretaresse van cardiologie hier uit het ziekenhuis. Ik ben goed gekeurd voor de OK. Nu moet ik echt binnenkort de oproep binnen hebben. Hoop het maar.
Des te eerder dit achter de rug is.

Wil ook heel graag weer die kinderwens oppakken. begint echt steeds meer te kriebelen weer.
Al ben ik wel bang voor een zelfde afloop als mijn eerste zwangerschap. (Als het al weer tot een zwangerschap komt) Maar goed... Eerst mijn rikketik!!
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 29 april 2005 @ 21:57:53 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26608546
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:48 schreef Annemiek78 het volgende:
Maar goed... Eerst mijn rikketik!!
Ja dat is nu even het aller belangrijkste!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26609423
Zo, dat gaat best snel nog.
Lijkt me wel een dubbel gevoel, een opluchting dat het nu echt gaat gebeuren, en toch ook de angst...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:18:32 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26614684
Tjee Annemiek, wat vreselijk zeg. Weet je welke operatie ze gaan uitvoeren? Het klinkt als een Bentall-procedure (vervanging van boog incl. kleppen). Op die term kun je vast nog wel veel informatie vinden op Google. Je wordt in amsterdam geopereerd zei je? Het AMC of het VU?

Ik ben lang geleden geopereerd aan een aangeboren hartafwijking in het AMC. Ik was daar erg onder de indruk van de hulp die ik kreeg, de steun en de uitleg was mij erg waardevol. Ik heb in die tijd geen dagboek bijgehouden en dat vind ik achteraf soms wel jammer. Ik had graag bepaalde momenten terug willen lezen. Misschien is dat prettig om te doen. Aan de andere kant heeft die tijd zo'n indruk op me gemaakt dat ik ook nog wel heel veel er van weet.

Zoveel indruk dat ik hoe dan ook op de OK wilde werken. Inmiddels werk ik in het VU als anesthesiemedewerker, dus als je nog wat vragen over de operatie hebt kan ik je wel wat info geven.
Lekker douchen!
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:21:50 #47
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26614724
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:43 schreef Oblivion het volgende:
Zo, dat gaat best snel nog.
Lijkt me wel een dubbel gevoel, een opluchting dat het nu echt gaat gebeuren, en toch ook de angst...
Inderdaad Obli, dat omschrijft het precies goed. Wel blij als het straks allemaal gebeurd is, maar toch ook bang voor de operatie op zich. Is geen simpele ingreep natuurlijk.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:25:26 #48
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26614761
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:18 schreef sjak het volgende:
Tjee Annemiek, wat vreselijk zeg. Weet je welke operatie ze gaan uitvoeren? Het klinkt als een Bentall-procedure (vervanging van boog incl. kleppen). Op die term kun je vast nog wel veel informatie vinden op Google. Je wordt in amsterdam geopereerd zei je? Het AMC of het VU?

Ik ben lang geleden geopereerd aan een aangeboren hartafwijking in het AMC. Ik was daar erg onder de indruk van de hulp die ik kreeg, de steun en de uitleg was mij erg waardevol. Ik heb in die tijd geen dagboek bijgehouden en dat vind ik achteraf soms wel jammer. Ik had graag bepaalde momenten terug willen lezen. Misschien is dat prettig om te doen. Aan de andere kant heeft die tijd zo'n indruk op me gemaakt dat ik ook nog wel heel veel er van weet.

Zoveel indruk dat ik hoe dan ook op de OK wilde werken. Inmiddels werk ik in het VU als anesthesiemedewerker, dus als je nog wat vragen over de operatie hebt kan ik je wel wat info geven.
Welk ziekenhuis in Amsterdam weet ik nog niet. Moet ik allemaal nog horen. Het is inderdaad zo dat ze gelijk met die klep dat stuk aorta meenemen. Verdere uitleg krijgen we dus nog van de chirurg die mij gaat opereren als we us bij hem op het poli-spreekuur zijn.

Over een dagboek bijhouden heb ik al meer gehoord. De zus van een collega heeft dat tijdens de operatie wel gedaan en die heeft er veel aan gehad. Ik zou het nog ter inzage krijgen. Weet alleen niet of ik als ik net geopereerd ben wel behoefte heb om dat allemaal bij te houden en te schrijven.
Denk dat ik liever rust wil even bijkomen van alles. Ach ja, we zien wel.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26630236
Heel veel sterkte!
pi_26648864
ook namens mij veel sterkte! Zal niet meevallen om een aantal weken in het ziekenhuis te liggen
pi_26748342
Hallo Annemiek,
Hier dan eindelijk een 'echte' hartpatient.
Mijn naam is Karin (38) en ik ben een hartafwijking geboren.
Ik ben nu 6 x geopereerd en ook aan mijn aorta en mijn aortaklep.
Bij mij hebben ze (bij de laatste operatie, 4 jaar geleden) een bental (kunstaorta) geplaatst en een nieuwe (kunst)aortaklep.
De operatie duurde lang maar was wel geslaagd.
In tegenstellingtot jouw aorta was mijn aorta vernauwd, maar dat maakt volgens mij niet uit voor het plaatsen van een bental.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en hoop voor je dat je snel opknapt na dit hele gebeuren
Je mag me natuurlijk altijd mailen...

Liefs van Karin
pi_26748474
Sorry , karinkreuk@hotmail.com
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:02:31 #53
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26758134
Dank je wel karin, voor je reactie.
Begin juni hebben we eerst nog een afsrpaak met de chirurg (voorlichting over kunst of donormateriaal) en zodra ik daarin een keuze heb gemaakt zal de operatie kort daarna wel plaatsvinden.

Waar ben jij geopereerd? Ook in Amsterdam? Waar ik het meest angstig voor ben is de periode als ik net wakker ben. Hoeveel last ga ik hebben van de wond en hoeveel pijn zal ik hebben. En hoe snel zal ik weer op de been zijn.

Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Grt. Annemiek
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26758420
Als eerste graag gedaan, Annemiek...
Ik ben geopereerd in Het Erasmus MC (Dijkzigt in Rotterdam). Wij wonen onder de rook van Rotterdam dus dat was makkelijk aan te rijden voor mijn bezoek.
Kan me je angst heel goed voorstellen...
De meeste mensen zijn binnen 2 dagen weer op de been...
En wondpijn ? Tja, wat is pijn.....Dat is voor iedereen persoonlijk (en ligt natuurlijk ook aan je pijngrens )
Ik wens jou en je man heel veel sterkte.
De komende maanden zullen voor je twee best intensief zijn.
Groetjes van Karin
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:43:54 #55
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26758957
Binnen 2 dagen!!! lijkt me wel erg snel na een open-hart-operatie!
Positive thinking, my way of thinking!
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:19:37 #56
16715 Mylene
*schatje*
pi_26759828
Annemiek78 en Martijn_77, veel sterkte voor jullie beide. Dat je uiteindelijk weer snel op de been mag zijn.
pi_26760037
Echt waar Annemiek....Jullie zullen versteld staan !
Een vriendin van mij is drie weken geleden geopereerd op een woensdag (operatie van 4 uur), vrijdag schuifelde ze weer over de gang en die week erna op donderdag vierde ze haar verjaardag...THUIS !!!
Zij kreeg een nieuwe pulmonaalklep en een nieuwe aortaklep.

Misschien had zij geluk...?
Maar mijn gemiddelde tijd in het ziekenhuis ligt niet veel hoger hoor.
Gemiddeld was ik binnen 2 weken weer thuis. Bijna alle keren...

Voor vragen...ik ben er
Karin
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:27:41 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26760096
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:19 schreef schatje het volgende:
Annemiek78 en Martijn_77, veel sterkte voor jullie beide. Dat je uiteindelijk weer snel op de been mag zijn.
Dank je!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:30:07 #59
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26760169
Hoop dat het me allemaal mee zel vallen.
Ben gewoon het bangste voor de pijn en de eerste tijd erna.
Hoe zal ik me voelen?
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26764613
Natuurlijk heb je de eerste tijd wat pijn in/op je borstbeen.
Ik sprak mijn vriendin eergisteren en het viel haar nog hard (met een d ) tegen...
Ze voelt haar borstbeen nog steeds en het tillen mag de eerste 6 weken absoluut niet (en daarna is het nog zeker 2 maanden uitkijken).
Maar ik heb begrepen dat het jouw eerste open operatie wordt ?
Misschien heb je dan minder pijn ?
Zelf kan ik mij niet herinneren dat ik pijn had (en daar zijn altijd paracetamolletjes voor, toch ?)
Hoop dat je snel wat hoort over het hoe en wat, dat schept een hoop duidelijkheid voor jullie beiden.
Mag het maar snel juni worden
Karin
  zondag 8 mei 2005 @ 15:26:28 #61
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26825523
Ben toch bang dat het me wel zwaar zal vallen. Probeeer me maar op het ergste voor te bereiden. Dan valt het misschien toch wel mee.

Ik heb geen keuze, operatie moet vroeg of laat toch. Laat het daarom maar een beetje over me heen komen. Narmate de tijd vorderd en ik steeds meer vragen beantwoord krijg heb ik wel meer duidelijkheid enzo. Begin volgende maand maar eens met die chirurg gaan babbelen. Dan krijg ik nog veel en veel meer info over wat me te wachten staat. Erg spannend allemaal.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_26854071
In ieder geval veel sterkte gewenst.
Is er bij de specialist het woord "marfan" al genoemd.
Dit geldt alleen als je lang en mager bent, want dat iz bijvoorbeeld 1 van de symptomen.
  maandag 9 mei 2005 @ 21:44:47 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_26866153
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:24 schreef HAT-W het volgende:
In ieder geval veel sterkte gewenst.
Is er bij de specialist het woord "marfan" al genoemd.
Dit geldt alleen als je lang en mager bent, want dat iz bijvoorbeeld 1 van de symptomen.
Marfan is geen symptoom, maar een ziekte waarbij een aneurysma veel voorkomt. Meestal is er dus eerst Marfan, en DAN wordt er o.a. een aneurysma gevonden.
  Eindredactie Games maandag 9 mei 2005 @ 22:14:31 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_26867151
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:30 schreef Annemiek78 het volgende:
Hoop dat het me allemaal mee zel vallen.
Ben gewoon het bangste voor de pijn en de eerste tijd erna.
Hoe zal ik me voelen?
Hey Annemiek,

Ik wou je (en Martijn) even sterkte wensen Ik heb zelf ook een aardig ziekenhuis verleden, weliswaar niet op cardiologisch gebied maar ben toch veel onder het mes geweest. Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen als ik zeg dat de pijnbestrijding van tegenwoordig echt heel goed is, je moet gewoon echt goed en duidelijk aangeven wanneer je pijn hebt, Mij werd altijd gezegd "Je hoeft geen pijn te hebben". Het is natuurlijk niet realistisch om te denken dat je er pijnloos doorheen komt, maar ik zou me om de pijn niet teveel zorgen maken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:20:54 #65
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_26867370
Een aneurisma is niet perse een verwijding van de aorta. Vaker niet dan wel trouwens. Een aneurisma kan in ieder bloedvat optreden. Min of meer vergelijkbaar met een binnenband die als zwakke plek zichtbaar wordt buiten de buitenband om.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_26870892
Sterkte voor de komende tijd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:02:40 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26892323
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:24 schreef HAT-W het volgende:
Is er bij de specialist het woord "marfan" al genoemd.
Ja, dit is genoemd maar meer als voorbeeld wanneer het ook veel voorkomt.

Maar van Marfan is in dit geval absoluut geen sprake
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26999915
hoi annemiek
ik had ook een verwijding ruim 5 cm met een bult van 1,5 op die verwijding net na de bocht ik ben in het vu met de nieuwste techniek geopereerd via de lies met camera en protese naar boven.Ik had 50% kans om in een rolstoel te komen omdat ie dicht bij het vat naar het ruggemerg zat..Maar dat is gelukkig niet gebeurd.het is nu een jaar en ik voel me eigen perfect.Ik ben met het iedee naar het ziekenhuis gegaan ik kan er alleen maar beter uitkomen. Ik wens jou heel veel sterkte groetjes Ries
  maandag 16 mei 2005 @ 14:06:31 #69
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27052498
Bij mij zit het aneurisma gelijk na de uitgang van het hart, dus net voor/in de aortaboog.
Welke type operatie er precies komt moet ik ergens begin juni uitgelegd gaan krijgen. In ieder geval wordt die hartklep vervangen en gelijk het stuk aorta. Ik moet nog aangeven of ik kunst of donor materialen wil. Krijg ik ook dan meer uitleg over, maar ik heb al mijn ideeen daarbij.

Het vervelende is nog wel dat ik compleet nog niet weet wanneer ik uberhaupt op het poli-spreekuur van die chirurg moet komen (ja, ergens begin juni is gezegd) maar heb nog geen datum en tijd gehoord. Laat staan de operatie zelf. Weet een van jullie of er een wachtlijst is???
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 16 mei 2005 @ 14:17:22 #70
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_27052789
Stertke..
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_27069091
Hoi Anemiek,

Ik weet niet hoe het nu is, maar 7 jaar geleden maakte men bij mij niet echt haast voor een operatie. En dat terwijl mijn aneurysma toen 5,5 centimeter was!
Ik heb toen zelf aangedrongen op operatie, omdat ik het gevoel had dat mijn leven stilstond. Ik kon nix, durfde nix met die granaat in mijn lijf waarvan niemand wist wanneer de pin eruit getrokken zou worden.
Maar zelfs met 5,5 centimeter was ik toen niet acuut, en maakte men niet echt haast.
Ik hoop dat dat tegenwoordig beter is. En zo niet: blijven aandringen!

Succes en sterkte!

Groetsels,

Sandra
  donderdag 19 mei 2005 @ 08:40:55 #72
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27139628
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:10 schreef mrinl het volgende:
Hoi Anemiek,

Ik weet niet hoe het nu is, maar 7 jaar geleden maakte men bij mij niet echt haast voor een operatie. En dat terwijl mijn aneurysma toen 5,5 centimeter was!
Ik heb toen zelf aangedrongen op operatie, omdat ik het gevoel had dat mijn leven stilstond. Ik kon nix, durfde nix met die granaat in mijn lijf waarvan niemand wist wanneer de pin eruit getrokken zou worden.
Maar zelfs met 5,5 centimeter was ik toen niet acuut, en maakte men niet echt haast.
Ik hoop dat dat tegenwoordig beter is. En zo niet: blijven aandringen!

Succes en sterkte!

Groetsels,

Sandra
Jeetje dan zou ik me ook knap angstig voelen. Mijn aneurisma is "maar" 4.8 cm, maar mijn arts houd nu de richtlijn aan van 5.5 cm. voor een operatie. Ik heb alleen preventief al mogen kiezen voor de operatie vanwege een actieve kinderwens. (Met deze hartkwaal mag ik niet zwanger worden)

Ik heb ook bericht gekregen dat de operatie in Leiden (LUMC) gaat gebeuren en dat het eind juni /begin half juli gaat gebeuren. Erg spannend dus.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_27195121
Bij mij maakte de arts zicht zorgen over die bult die op de verwijding zat .we hebben allemaal 1 geluk en dat is dat ze het bij ons optijd ontdekt hebben en zijn ook veel jonge mensen die het helaas niet meer na kunnen vertellen laats ook weer iemand die ik ken heel jong het zelfde als ons had ie.maar pas ontdekt toen het te laat was. dan denk ik wat heb ik een goed beschermengel gehad.
wens jullie heel veel sterkte
  zaterdag 21 mei 2005 @ 09:49:52 #74
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27209011
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:29 schreef tramplme het volgende:
we hebben allemaal 1 geluk en dat is dat ze het bij ons optijd ontdekt hebben en zijn ook veel jonge mensen die het helaas niet meer na kunnen vertellen laats ook weer iemand die ik ken heel jong het zelfde als ons had ie.maar pas ontdekt toen het te laat was. dan denk ik wat heb ik een goed beschermengel gehad.
Ja, dat is misschien ook wel zo. Maar toch. Als mijn cardioloog het risico gelijk goed had ingeschat hadden wij nu geen miskraam gehad, na een dure, emotionele, zware IVF behandeling.
Dat is wel zuur.

Maar goed. Ik ga er met volle moed tegen aan. Ik heb geen keus. Het moet toch gebeuren. Afgezien daarvan weet ik waar ik het voor doe..... Om verder te kunnen met onze kinderwens.
Leuk is anders, maar het moet nu eenmaal.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 29 mei 2005 @ 12:14:39 #75
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27448503
Weet iemand hoe het zit met de periode als ik net thuis kom uit het zkhs?
Ik vraag me af hoe het dan zit met wondverzorging medicijnen en wassen en aankleden enzo.
Mag ik dan zo weinig zelf dat ik daarvoor in aanmerking kom voor thuiszorg of zoiets???
Positive thinking, my way of thinking!
pi_27457590
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:14 schreef Annemiek78 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de periode als ik net thuis kom uit het zkhs?
Ik vraag me af hoe het dan zit met wondverzorging medicijnen en wassen en aankleden enzo.
Mag ik dan zo weinig zelf dat ik daarvoor in aanmerking kom voor thuiszorg of zoiets???
Dat kun je je het beste laten vertellen door de specialisten en verpleegkundigen van het ziekenhuis. Ze zullen ze niet eerder naar huis sturen tot jij een beetje op been bent en jezelf kunt verzorgen zonder dat het problemen oplevert. Tegen die tijd kun je zelf je wond verzorgen. Als de specialist het noodzakelijk vind dat een ervaren iemand (thuiszorg bijv. of wijkverpleegkundige) het doet, zal hij dat zeker laten weten. Wellicht kan je partner instructies krijgen van de verpleging voor de wondverzorging als dat nodig is.
Maak je je daar maar geen zorgen over. Laat het gewoon op je afkomen. Helemaal niet nodig dat je je hier druk om gaat maken.

Ik heb dan geen hartoperatie gehad, maar wel een operatie waarbij mijn evenwichtsorgaan is verwijderd. De artsen konden niet zeggen hoe ik uit de operatie zou komen en vreesden voor het ergste (er was maar 1 arts die dat durfde te zeggen dat ik moest vrezen voor het ergste, de rest zei dat het allemaal wel mee zou vallen). Ik kon mij dus nergens op voorbereiden en dat was maar goed ook.
Ik ben ontzettend ziek geweest na de operatie. Ze hebben mij pas naar huis gestuurd toen ik er zelf aantoe was (na 2 wkn). Je lichaam is de baas.

Sterkte!
  zondag 29 mei 2005 @ 20:35:44 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27462873
Ik vond deze pagina over nazorg na een openhartoperatie. Thuiszorg staat ook genoemd. Informatief?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40:44 #78
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27521010
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond deze pagina over nazorg na een openhartoperatie. Thuiszorg staat ook genoemd. Informatief?
Bedankt voor je reactie. Ik heb de link bekeken en is errug goed om te weten.
Goede tip!
Positive thinking, my way of thinking!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2005 @ 13:36:31 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27739722
Annemiek, ik heb je verhaal destijds in OUD gevolgd. Ik wil je veel sterkte wensen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:17:44 #80
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27751134
Iedereen bedankt voor al het mede leven. Kan me zo langzamerhand gaan voorbereiden op de operatie. Heb net vandaag gehoord dat de voorlichtingsdag maandag over een week is (20-06)
Na die dag moet ik binnen drie weken geholpen zijn. Errug spannend dus.

Ik moet het maar een beetje over me heen laten komen. Als ik weer beter ben straks kan ik tenminste weer een nieuwe IVF-poging doen. Weet dus waar ik het voor doe.

Ben wel erg benieuwd of het aneurysma nog gegroeid is vergeleken bij april dit jaar.
Toen was hij 48mm.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:14:14 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27968860
We hebben gisteren het boekje ter voorbereiding van de operatie binnen gehad maar het is een operatie met een grote impact en toch nog wat risico's.

Maar ja we wachten maandag eerst maar af dan zijn we nog beter voorgelicht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 juni 2005 @ 19:00:06 #82
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28097136
Vandaag naar Leiden geweest. Ben errug gerust gesteld. Was best wel bang voor de operatie, maar daar ben ik nu wel gerust op. De chirurg zei dat mijn hart in prima conditie is en de operatie daardoor goed zal doorstaan. De operatie is goed te doen, zo zei hij... Niets om me zorgen over te maken, opperde hij ook.

Er is vanmiddag daarom ook een donorhartklep besteld en komende woensdag mag ik bellen om te vragen of er al bekend is wanneer deze binnen komt, of deze op voorraad is. Dan weet ik WEER wat meer details.

Is een zware dag geweest, maar al met al wel reuze meegevalen.
Positive thinking, my way of thinking!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 juni 2005 @ 19:39:57 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28098342
Spannend, Annemiek... Fijn dat de arts je grotendeels gerust kon stellen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 juni 2005 @ 19:53:59 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28098792
En als we geluk hebben en haar conditie goed is mag ze na enkele dagen na de operatie naar het verwijzend ziekenhuis.

Iets wat het ook veel makelijker zal maken voor vrienden en familie om op bezoek te komen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:53:22 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28125189
Hallo Martijn en Annemiek,
Dat klinkt goed allemaal. Leiden heeft een goede cardiochirurgieafdeling, de operateurs doen het hartstikke goed en het operatiepersoneel is erg goed ingewerkt op dit soort ingrepen.

Vervelend he om te lezen over al die risico's die er zijn. Het is wettelijk verlicht om ze allemaal te benoemen en als je dat zo rauw op je dak krijgt schrik je wel even. Onthoud ook maar dat ze dat moeten schrijven voor iedereen die die operatie moet ondergaan (dus zowel die man van 80 jaar met suikerziekte enz. als voor die jongedame van nog geen 30).

Wel heel fijn om te weten dat als alles goed gaat je heel snel naar een ziekenhuis bij jullie in de buurt mag. Dat heen en weer reizen is natuurlijk vreselijk belastend voor mensen, dat is zo mooi opgelost! Hoe lang moet je in totaal in het ziekenhuis liggen?

Heel veel succes!
Lekker douchen!
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:38:28 #86
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28142002
Ik besef ook wel dat ik nog jong en dus ook een stuk fitter ben dan een oude vrouw van 80 ofzo. Maakt het risico wel kleiner.. Ben ook wel blij dat ik naar een ziekenhuis in de buurt mag na enkele dagen.

In totaal lig ik zo'n 10 dagen in het ziekenhuis.
Hartklep is trouwens gewoon beschikbaar... Hoor volgende week wanneer ik de week erop binnen moet zijn voor opname!.
Positive thinking, my way of thinking!
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:34:42 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28371575
Vandaag het ziekenhuis mogen bellen of Annemiek voor volgende week op de planning staat. Dat bleek niet het geval dus moeten volgende week weer bellen voor de week er op.

Is wel een een kleine tegenvaller. Maar ja we wachten af meer kunnen we toch niet doen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 juni 2005 @ 22:48:44 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28372023
O dat is nog het vervelendste, dat wachten... Sterkte ermee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:32:46 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28375288
Sterkte met het wachten!
Lekker douchen!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:35:40 #90
16715 Mylene
*schatje*
pi_28375356
Ah, vervelend ja, sterkte ermee.
pi_28380630
Sterkte met wachten!
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:44:25 #92
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28535090
Hoe is het nou? Ik lees dit nu pas voor het eerst, schrik er wel van... Ik weet er zelf weinig vanaf, heb wel eens gehoord van kennissen-van-vrienden-en-daar-weer-de-nicht-van die het ook zou hebben, maar verder niet... Sterkte en hopelijk ben je eindelijk snel aan de beurt!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28550716
Hoe merk je eigenlijk dat je een aneurisma hebt?

Heel veel sterkte voor jullie beide. Ik hoop dat de operatie mee zal vallen.

En dat jullie gezin daarna op een gezonde manier uit wordt gebreid!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:41:11 #94
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28557090
Ik heb vandaag bericht gehad, dat ik morgen in het ziekenhuis word opgenomen.
Operatie zal dan vrijdag zijn. Martijn zal jullie wel op de hoogte houden.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:06:26 #95
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_28557926
Sterkte!!!! Het gaat vast goedkomen!

Hou er rekening mee dat als je een nachtje op de IC moet blijven, het verblijf op de afdeling erna waarschijnlijk even tegenvalt...Minder verpleegkundigen enzo....

Ook Martijn, sterkte!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_28559126
Ook namens mij héél veel sterkte!!
pi_28559647
Heel veel sterkte!
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:18:55 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28560185
Heel veel sterkte Annemiek en Martijn!
***
pi_28566477
Ohhhh SPANNEND! Ik duim voor jullie
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:58:03 #100
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28566696
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad, dat ik morgen in het ziekenhuis word opgenomen.
Operatie zal dan vrijdag zijn. Martijn zal jullie wel op de hoogte houden.
Ik ga heel hard duimen en kaarsjes branden en zo!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28566903
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad, dat ik morgen in het ziekenhuis word opgenomen.
Operatie zal dan vrijdag zijn. Martijn zal jullie wel op de hoogte houden.
Heel veel sterkte en succes!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_28582493
Heel veel sterkte
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  Jubileum moderator donderdag 7 juli 2005 @ 20:29:48 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28599722
Heeel veel succes Annemiek en Martijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juli 2005 @ 21:17:07 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28601762
Sterkte, ik hoop dat we gauw goed nieuws horen van je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:48:11 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28605541
Vandaag in het ziekenhuis geweest. Intake gesprekken gehad laaste onderzoeken gehad en zo. Van 13:30 tot 20:00 in het ziekehuis geweest.

Morgen de dag van operatie ze zal op de tweede operatie tijd geopereerd worden dus ik mag er s'ochtends nog even bij en als ik haar s'middags dan zie dan ligt ze op de IC en slaapt ze hoogst waarschijnlijk.

Zoals nu de berichten zijn zal ze ongeveer 2 dagen op de IC moeten blijven dat houdt dus in dat ze zondag weer terug mag naar de verpleegafdeling.

Maar eerst morgen afwachten hoe de operatie gaat dat is het belangrijkste.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juli 2005 @ 22:49:00 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28605573
Jij ook sterkte joh, valt voor jou ook niet mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:49:44 #107
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28605600
Martijn, ik ga continu duimen!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:51:16 #108
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28605667
Martijn, heel veel sterkte he!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:58:03 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28615416
heel veel sterkte martijn met het wachten!

en ik zal me niet te veel vastklampen aan die 2 dagen... elke patient is anders....
en ik heb op de IC geleerd, om NOOIT een termijn te noemen, omdat het dan vaak tegenvalt voor de familie...
en liever een dag (of meer) te lang op de IC dan een dag te vroeg naar de gewone afdeling.

in elk geval succes de komende tijd.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:14:14 #110
16715 Mylene
*schatje*
pi_28615699
Martijn, heel veel sterkte toegewenst!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:25:31 #111
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28623411
heelveel sterkte !!!!
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_28623654
Sterkte!!!!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:32:58 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28623712
Martijn! Heel veel sterkte vandaag!
En later natuurlijk voor jullie beidjes tijdens het herstel!
***
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:35:34 #114
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28623817
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest. Intake gesprekken gehad laaste onderzoeken gehad en zo. Van 13:30 tot 20:00 in het ziekehuis geweest.

Morgen de dag van operatie ze zal op de tweede operatie tijd geopereerd worden dus ik mag er s'ochtends nog even bij en als ik haar s'middags dan zie dan ligt ze op de IC en slaapt ze hoogst waarschijnlijk.

Zoals nu de berichten zijn zal ze ongeveer 2 dagen op de IC moeten blijven dat houdt dus in dat ze zondag weer terug mag naar de verpleegafdeling.

Maar eerst morgen afwachten hoe de operatie gaat dat is het belangrijkste.
Sterkte en dat ze gauw weer op mag knappen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:26:33 #115
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28629844
Hier ben ik dan...
Terug uit het ziekenhuis en NIET geopereerd.
Het volgende verhaal is waar gebeurd.. (Zeg het er maar bij, geloof het zelf ook niet namelijk)

Gisteren na het avondeten al medicatie en al gehad.. Op zich goede nacht gehad.
Ik was geplanned voor de vervolgtijd... Dus vanmorgen nog niets aan de hand.
Maar om een uur of half twee eens gevraagd wanneer ik aan de beurt ben. Zou niet lang meer duren en de OK ging zeker door.. Ging de verpleegkundige wel vanuit.
Nog geen 5 minuten daarna staat er een chirurg aan mijn bed met het nieuws dat ik naar huis mag omdat er op de IC geen bed beschikbaar is voor na de OK.
Operatiekamers genoeg vrij... Chirurgen genoeg beschikbaar... en dan dit!!
Ben behoorlijk over de emmer nu.. Al vangt mijn mannetje me goed en lief op.
Gelukkig was hij bij me in het ziekenhuis toen die chirurg kwam.

Komende donderdag word ik gebeld of ik dan die maandag erop geopereerd word (18-07) en anders in ieder geval in die week..

Moet alles nog even laten bezinken, hoor!
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:30:03 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_28629966
Tjezus .
pi_28630090
Blegh

Daar word je niet blijer van....

Nog meer sterkte
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:34:09 #118
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28630110
Wat ontzettend naar zeg.
Daar bereid je je dan dagen op voor.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:36:48 #119
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28630211
Te belachelijk voor woorden.. ZIt nog bomvol emotie.
Weet het gewoon effe niet meer, hoor.
Ben echt boos geworden in het ziekehuis. Dit kunnen ze niet maken.

Sterker nog... De man die tegenover me lag is vanmorgen vanwege een spoedgeval ook al naar huis gestuurd. Toen dacht ik nog... Zal mij niet gebeuren.. Ze hebben me de dag ervoor speciaal nogf met spoed opgeroepen. Helaas!
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:37:59 #120
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28630263
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:26 schreef Annemiek78 het volgende:
Hier ben ik dan...
Terug uit het ziekenhuis en NIET geopereerd.
Het volgende verhaal is waar gebeurd.. (Zeg het er maar bij, geloof het zelf ook niet namelijk)(...)
Komende donderdag word ik gebeld of ik dan die maandag erop geopereerd word (18-07) en anders in ieder geval in die week..

Moet alles nog even laten bezinken, hoor!
Jezus, Annemiek...!

Ik word hier zo pissig van!!! Dit is namelijk niet uniek... Ik ken bijvoorbeeld mensen met (het vermoeden van) kanker, die weken op de wachtlijst staan voor een scan (alsof die tumor even wacht met groeien).
Zieke mensen (die ziekengeld of WAO trekken) die kalmpjes moeten wachten op een bed en tot die tijd niks kunnen/mogen (wat kost dát dan wel niet?)
Wat voor derdewereldland zijn we aan het worden...!

Sorry Annemiek, mijn gezeik helpt je niks, maar dit soort dingen maken het slechtste in me wakker...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:38:49 #121
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28630294
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:36 schreef Annemiek78 het volgende:
Te belachelijk voor woorden.. ZIt nog bomvol emotie.
Weet het gewoon effe niet meer, hoor.
Ben echt boos geworden in het ziekehuis. Dit kunnen ze niet maken.

Sterker nog... De man die tegenover me lag is vanmorgen vanwege een spoedgeval ook al naar huis gestuurd. Toen dacht ik nog... Zal mij niet gebeuren.. Ze hebben me de dag ervoor speciaal nogf met spoed opgeroepen. Helaas!
{{{ENORME KNUFFEL}}}
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:42:17 #122
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28630424
THNKX Dutch-Mamma.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_28631553
Godsamme Annemiek...
Wat een oetlullen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:47:20 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28632185
Jezus Annemiek! Wat ongelofelijk kl*te zeg! Zit je er helemaal klaar voor, het is nog eens geen kleinigheid ook, en dan mag je zo weer naar huis. Wat ongelofelijk irritant!
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 juli 2005 @ 18:50:43 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28632280


Wat belachelijk zeg! Het is toch al niet mis, die operatie en dan flikken ze je zoiets op het laatste moment
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:42:44 #126
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28635749
Ik heb een halfjaar geleden hetzelfde meegemaakt, ik heb een kyfoscoliose (hyperkyfose & ziekte van scheuermann, oftewel een behoorlijk kromme rug , om precies te zijn rond de 90 graden vergroeiing). Nou, ik lag dus een halfjaar geleden compleet verdoofd en alles in de operatiekamer, wordt ik wakker, en ik denk alles is gebeurd. Voelde me heel goed, nog een paar slangetjes enzo dus ik denk het is gebeurd. Tot ik me probeerde te bewegen: alles lukte, had al gauw in de gaten dat er niks was gebeurd, en ik loop naar die zusters toe ('s nachts, had behoorlijk geslapen ), ja het was uitgesteld vanwege een spoedoperatie, en er waren geen andere ok's beschikbaar. Maar ik moest maar gaan slapen, morgen kwam de specialist praten met mij en mijn ouders.

Geen oog dicht gedaan natuurlijk, volgende dag van de specialist te horen gekregen dat hij geen mogelijkheid zag om mij alsnog ergens tussen te prikken, dus ik zou (alweer) op de wachtlijst geplaatst worden, achteraan wel te verstaan

Moet nu nog anderhalf jaar wachten als het goed is.


Genoeg over mij, dit topic is over jouw

Zoals ik op msn al zei: erg veel sterkte meid, enorm rot!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:04:43 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28640009
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:50 schreef Rewimo het volgende:


Wat belachelijk zeg! Het is toch al niet mis, die operatie en dan flikken ze je zoiets op het laatste moment
Ja, en dan in je achterhoofd houdende dat ze je ook op het laatste moment opgeroepen hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:12:08 #128
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28640341
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en dan in je achterhoofd houdende dat ze je ook op het laatste moment opgeroepen hebben.
Wat ik me nou afvraag (OK, heb je niks aan, maar toch...):
zo'n aneurisma is iets ernstigers dan een ingegroeide teennagel. Het is in februari ontdekt. In mijn simpele boerenverstand komt dan de gedachte op, dat dit wel eens een spoedgevalletje zou kunnen zijn... toch?

Maar goed, ik zal wel te simpel zijn voor dit soort dingen...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 02:12:14 #129
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28644918
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:12 schreef dutch-mamma het volgende:
Wat ik me nou afvraag (OK, heb je niks aan, maar toch...):
zo'n aneurisma is iets ernstigers dan een ingegroeide teennagel. Het is in februari ontdekt. In mijn simpele boerenverstand komt dan de gedachte op, dat dit wel eens een spoedgevalletje zou kunnen zijn... toch?

Maar goed, ik zal wel te simpel zijn voor dit soort dingen...
Het wordt pas een spoedgeval als de diameter boven de 55 mm uit komt of het binnen een jaar meer dan 10 mm gegroeid is. De grens waarbij ze operen ligt op 45 mm en bij Annemiek is het 48 mm.

Daarnaast zit er bij ons nog een medische indicatie bij ivm met de hartklep die ook niet goed is een vervangen moet worden en de kinderwens die wij hebben. Maar voor dat we daar aan kunnen denken moet dit eerst achter de rug zijn anders geeft de cardioloog geen oke voor nog een IVF behandeling.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:56:30 #130
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28647058
Kan het nog steeds niet bevatten... Heb ook nog steeds geen begrip voor de situatie.
Zelfs na ere een nachtje over geslapen te hebben vind ik het nog steeds dat ze dit een patient niet aan kunnen doen...
Ben nog steeds kwaad, bang, teleurgesteld... Weet allemaal niet wat ik voel.
Had het nu gewoon achter de rug moeten hebben!!
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:06:32 #131
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_28648069
Nog een hartpatient!

Wees blij dat ze er (alsnog) achter komen, als je achteraf niet 100% de zorg krijgt die je verdient is je operatie bijna zinloos geweest. 90% van je herstel vind plaats op de IC (de uren/dagen na je oparatie)

Ik leef met je mee!
Action is the enemy of thoughts
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:17:30 #132
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28650546
Ik kan het rationeel ook wel begrijpen, maar het die teleurstelling.. die klap terwijl je al gespannen bent voor de komende operatie. Vind het nog steeds een vreemde gang van zaken, al heb ik wel iets meer begrip voor de situatie.

Ik ga zeker deze week gewoon bellen om de druk erop te houden. Kijken of het echt niet komende week ergens kan! Ik ben er nu klaar voor...

Enne Euc... Ik snap niet dat ze je in jouw geval weer onderaan de wachtlijst plaatsen. Lijkt me niet meer als logisch dat ze je dan zo snel mogelijk opnieuw inplannen?
Positive thinking, my way of thinking!
pi_28650668
Wat belachelijk zeg! Ook ik leef met je mee!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:31:40 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28650899
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:56 schreef Annemiek78 het volgende:
Kan het nog steeds niet bevatten... Heb ook nog steeds geen begrip voor de situatie.
Zelfs na ere een nachtje over geslapen te hebben vind ik het nog steeds dat ze dit een patient niet aan kunnen doen...
Ben nog steeds kwaad, bang, teleurgesteld... Weet allemaal niet wat ik voel.
Had het nu gewoon achter de rug moeten hebben!!
ik snap heel goed wat je bedoelt annemiek.. en het is ook heel moeilijk te begrijpen, maar als er geen plaats is op de IC kunnen ze je echt niet gaan opereren? ze hebben echt die faciliteiten nodig om de je goede zorg te kunnen geven...(beademingsmachines paraat en dergelijke)
en de dag ervoor kunnen er nog 4 plekken vrij zijn geweest op de IC (bij wijze van) en die kunnen diezelfde nacht allemaal ineens bezet raken door spoedopnames (waaruit het merendeel op de IC uit bestaat) Dat hadden ze in het ziekenhuis niet kunnen voorzien.. en ze hadden niet een andere Ic-patient voor de operatie over kunnen plaatsen wanneer die patient nog niet stabiel genoeg is.

Ik werk zelf op de IC en bij ons komt dit ook wel eens voor, ze bellen smorgens van de ok om 7;30 uur om te vragen hoeveel plekken wij hebben, is er geen plek, dan worden de risico-ok's niet uitgevoerd... uiteindelijk is dit ook in het belang van de patient...

ik probeer je niet te overtuigen om respect ervoor te hebben, want het is gewoon een hele grote tegenvaller, maar probeer de andere kant van het verhaal even uit te lichten.

veel sterkte in elk geval.

Jennifer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:44:52 #135
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28651248
Jennifer,

Rationeel snap ik het ook wel. Is ook goed te begrijpen. Zo heeft mijn eigen chirurg het gisteren ook uitgelegd, maar het is gewoon zo een ontzettende tegenvaller.
Ik ben met er ook wel terdege van bewust dat ze dit ook echt alleen doen als het echt niet anders kan, maar toch het blijft gewoon balen en een behoorlijke domper.

In welk ziekenhuis werk je?
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:45:41 #136
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_28655761
Wat Beesie Jen zegt, het is uiteindelijk in het belang van alle patienten dat jij telerugesteld werd. Zowel van de patienten op de IC als voor jouzelf, je hebt uiteindelijk liever totaal goede zorg dan een goede operatie en een slechte nazorg.

Maargoed, dat maakt het er voor jou geen millimeter minder rot om, wachten op zoiets is verschrikkelijk.... Dus heel veel sterkte, en probeer inderdaad maar de druk erop te houden !!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  zondag 10 juli 2005 @ 01:32:22 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28669277
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 16:45 schreef lotje11 het volgende:
Wat Beesie Jen zegt, het is uiteindelijk in het belang van alle patienten dat jij telerugesteld werd. Zowel van de patienten op de IC als voor jouzelf, je hebt uiteindelijk liever totaal goede zorg dan een goede operatie en een slechte nazorg.
Daar ben ik het helemaal mee eens maar dat maakt het gevoel niet minder. Je wordt op woensdag gebeld dat je op donderdag binnen moet zijn en dan wordt vrijdag middag nog alles afgeblazen en vertellen ze dat je volgende week weer mag bellen.

Als ze woensdag niet gebeld was maar gewoon ingepland was voor volgende week was dan was ze misschien volgende week wel geholpen maar nu omdat ze haar sneller opriepen en het niet door gaat moeten we zo ie zo een week langer wachten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 juli 2005 @ 12:00:51 #138
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_28677053
Maar goed, das het probleem met IC patienten, die komen 90% van de tijd onverwacht en acuut en dan moeten ze de geplande ingrepen uitstellen. En dat weet je helaas niet op woensdag, niet op donderdag, maar soms pas op vrijdag net voor de ingreep....
Maar sterkte met wachten!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  zondag 10 juli 2005 @ 12:02:39 #139
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28677093
Komt wel goed. Het is alleen een behoorlijke schok/teleurstelling.
Ga ook zeker begin deze week al bellen of het een en ander niet verspoedigd kan worden.
Snap het ook allemaal best, maar mijn stem laten horen kan allicht.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 10 juli 2005 @ 12:06:57 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28677229
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:02 schreef Annemiek78 het volgende:
Komt wel goed. Het is alleen een behoorlijke schok/teleurstelling.
Ga ook zeker begin deze week al bellen of het een en ander niet verspoedigd kan worden.
Snap het ook allemaal best, maar mijn stem laten horen kan allicht.
ik werk in het Scheper Ziekenhuis in Emmen Annemiek.
En ik snap ook best dat je je zo voelt hoor, en dat mag ook, want je hebt er helemaal emotioneel naar toe geleefd en dat moet nu weer overnieuw....
in elk geval heel veel suc6 en sterkte de komende dagen..
we lezen wel weer wanneer je weer die kant op gaat

Jen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 juli 2005 @ 12:08:37 #141
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28677294
Tuurlijk, dat laat ik gelijk weten, En mijn mannetje zal jullie tijdens mijn verblijf op de hoogte houden.
Kom trouwens in het LUMC te liggen.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 10 juli 2005 @ 12:25:02 #142
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28677716
Misschien kan je huisarts wat druk opvoeren? ik heb (jaren geleden) tijdelijk als uitzendhuppel bij een huisarts gewerkt en af en toe zei hij: "bel jij even naar ziekenhuis X, vraag naar dokter Y vanwege mevrouw Z, die kan namelijk pas over x weken terecht en dat vind ik te lang duren."
Ik belde dan zo'n specialist en zonder enig probleem wist ik dan meestal wel een opname te bespoedigen (wat een verbijsterende ervaring was: wie was ik nou helemaal! Een eenvoudig uitzendhuppeltje!).
Maar ik moet zeggen: ic-opnames waren daar zelden bij. Dus of het voor jou opgaat?

maar niet geschoten is altijd mis.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28685489
-edit-
  zondag 10 juli 2005 @ 17:49:45 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28685986
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:25 schreef dutch-mamma het volgende:
Misschien kan je huisarts wat druk opvoeren? ik heb (jaren geleden) tijdelijk als uitzendhuppel bij een huisarts gewerkt en af en toe zei hij: "bel jij even naar ziekenhuis X, vraag naar dokter Y vanwege mevrouw Z, die kan namelijk pas over x weken terecht en dat vind ik te lang duren."
Ik belde dan zo'n specialist en zonder enig probleem wist ik dan meestal wel een opname te bespoedigen (wat een verbijsterende ervaring was: wie was ik nou helemaal! Een eenvoudig uitzendhuppeltje!).
Maar ik moet zeggen: ic-opnames waren daar zelden bij. Dus of het voor jou opgaat?

maar niet geschoten is altijd mis.
dat heeft in dit geval echt geen zin hoor.... als er geen plek is op de IC kan de huisarts ook geen plek maken op de IC....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_28738483
jeesh

mn vader had een paar weken geleden hetzelfde, een operatie voor een nawee van een aneurysme trouwens (popliteaal, zijn been is uiteindelijk afgezet, na een half jaar was de stomp nog niet dicht en daar zou die dag wat in gewroet worden). Bel ik naar huis om mijn moeder mentaal te steunen, krijg ik mijn vader aan de lijn die net weer thuiskwam, ook omdat er geen plek was op de IC. Die lag al in operatieshirt klaar op de gang toen hij het hoorde.
In mijn familie sterft het van de mensen met aneurysmen (in sommige gevallen helaas letterlijk), alleen niet met van die hoge als bij jou (vnl. in buikholte en benen) dus ik kan je niet helpen aan ervaringsverhalen.

Maak je je geen zorgen over erfelijkheden trouwens? Ik wel inmiddels, ik dacht toen ik kinderen kreeg nog dat de aneurysmen in mijn familie samenhingen met een erfelijk hoog cholesterol syndroom, en dat had mijn vader niet dus ik ook niet. Nu mijn vader dus wel aneurysmes blijkt te hebben maak ik me soms intens zorgen om mijn jongetjes, helemaal omdat de jongste een kleine hartafwijking heeft en ik me afvraag of dat er mee te maken heeft (wist de vaatchirurg niet).
  dinsdag 12 juli 2005 @ 19:22:27 #146
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28746327
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:01 schreef anneja het volgende:


Maak je je geen zorgen over erfelijkheden trouwens?
Nee, mijn aneurisma is ontstaan vanwege mijn slecht hartklep (zit daar ook precies achter)
Heeft dus niet met erfelijkheid te maken... meer de een verstoorde stroning omdat die klep het bloed moeilijk/anders doorlaat.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:24:06 #147
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28777755
Nieuwe ronde.... nieuwe kansen.
Komende maandag gaan ze het weer proberen. Moet zondag binnen zijn.
Morgen bellen ze nog even om te zeggen hoe laat ik geopereerd word en hoe laat ik
dan zondag binnen moet zijn.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:27:37 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28777873
Dat is al snel weer gelukkig! Heel veel sterkte met de zenuwen en spanning!
***
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:29:01 #149
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28777921
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is al snel weer gelukkig! Heel veel sterkte met de zenuwen en spanning!
Gelukkig wel... Met die spanningen valt het nu nog wel mee..
Al kwam er weinig werk uit mijn handen, vanmiddag. Gewoon geen zin meer.
Ben er met je hoofd toch wel steeds bij.
Positive thinking, my way of thinking!
  Jubileum moderator woensdag 13 juli 2005 @ 19:45:33 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28778498
Nog een paar spannende dagen en dan is het weer zover. Je bent inderdaad al snel aan de beurt Annemiek maar dat mag ook wel na dat fiasco van de vorige keer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juli 2005 @ 19:57:26 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28778939
Fijn dat je al zo snel weer terecht kunt Wel weer opnieuw al die spanning natuurlijk Sterkte alvast!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:07:17 #152
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28780903
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:24 schreef Annemiek78 het volgende:
Nieuwe ronde.... nieuwe kansen.
Komende maandag gaan ze het weer proberen. Moet zondag binnen zijn.
Morgen bellen ze nog even om te zeggen hoe laat ik geopereerd word en hoe laat ik
dan zondag binnen moet zijn.
Same player shoots again! En nou gaat het dóór!

Toi toi toi!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28785422
Gelukkig kun je snel weer terecht! Alvast heel veel sterkte!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:12:43 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28785470
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:11 schreef Ingrid19 het volgende:
Gelukkig kun je snel weer terecht! Alvast heel veel sterkte!
Daar ben ik ook erg blij om. Als er iets erg is is het wel wachten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:25:10 #155
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28809368
Het is maandag de eerste tijd geworden. Ben dus gelijk om 8.00 uur aan de beurt.
Zondag weer om 14.00 binnen zijn.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_28864369
Sterkte overmorgen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:09:49 #157
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28864498
Dank je, obli....
Word nu wel echt definitief.. Realiserende dat het waarschijnlijk niet nogmaals uitgesteld gaat worden beginnen de kriebels wel een beetje te komen, nu!
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:01:08 #158
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28868974
Sterkte, ook voor Martijn, en ik duim!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 17 juli 2005 @ 09:12:55 #159
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_28876482
THX Dutch Mamma...

Mijn voorlopig laatste ochtendje thuis. Ga zo douchen en aankleden...
De laatste toiletartikelen inpakken en tussen de middag rijden we aan.

Heb gisteravond op de verjaardag van mijn moeder van mijn tante (heeft een eigen drogisterij) nog een tasje gekregen met allerlei monstertjes erin.. Biodermal douch-gel en body-lotion en de litteken creme van biodermal! Lief van haar!!!!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_28876495
Sterkte weer Annemiek en Martijn
  zondag 17 juli 2005 @ 09:15:44 #161
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28876499
Heel veel sterkte morgen Annemiek! En jij ook Martijn, terwijl zij straks lekker ligt te slapen zit jij je nagels eraf te bijten
Lekker douchen!
  zondag 17 juli 2005 @ 22:56:22 #162
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28894398
Net Annemiek weer naar het ziekenhuis gebracht. Moesten gewoon om 14:00 binnen zijn terwijl ze alleen bloed hoefde te prikken en de bloeddruk en de temperatuur op te nemen. Maar ja zal wel procedure zijn.

Het is nu gewoon af wachten op het telefoontje morgen als ze klaar zijn met de operatie en ik er bij mag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 juli 2005 @ 23:00:48 #163
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28894550
Hey Martijn... natuurlijk wens ik Annemiek een succesvolle operatie met een voorspoedig herstel .. maar ik wil jou ook even een hart onder de riem steken... Annemiek slaapt morgen een groot deel van de dag maar jij moet wachten....wat volgens mij een ontzettende zware taak is. Ik hoop dat je het belletje dat alles goed is gegaan heel snel zal komen morgen.

Sterkte.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_28894813
*vingertjes gekruist houdt!

Sterkte nogmaals.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 17 juli 2005 @ 23:10:05 #165
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28894872
heel veel sterkte morgen
pi_28901721
Het zal nu zover zijn... Sterkte ermee Martijn.. Het wachten zal niet meevallen.

* AnnekeM duimt mee
  maandag 18 juli 2005 @ 09:42:10 #167
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28902639
Om 07:30 telefoon gehad dat ze richting de OK ging/
Om 09:00 zo dan de echte operatie beginnen en die gaat een uurtje of 4 duren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 18 juli 2005 @ 09:50:01 #168
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_28902780
Wij duimen!!!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 09:59:41 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28902918
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Om 07:30 telefoon gehad dat ze richting de OK ging/
Om 09:00 zo dan de echte operatie beginnen en die gaat een uurtje of 4 duren.
Sterkte Martijn, duimen gaan hier in de rondte hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28903030
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Om 07:30 telefoon gehad dat ze richting de OK ging/
Om 09:00 zo dan de echte operatie beginnen en die gaat een uurtje of 4 duren.
oef, wat spannend, sterkte met wachten!
pi_28904200
Martijn sterkte met wachten!
  maandag 18 juli 2005 @ 13:36:50 #172
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28908271
Om 13:30 telefoon gehad was de chirurg alles is goed gegaan.

De klep is vervangen voor een donorklep en het Aneurisma is vervangen door een vaatprotese. Alles is volgens het boekje verlopen en Annemiek ligt nu op de IC

Ben nu richting Leiden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 18 juli 2005 @ 13:39:09 #173
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28908338
Hoi Martijn

niet erg origineel, maar veel sterkte vandaag. Ik hoop dat alles goed is gegaan? je hebt inmiddels misschien het 1e telefoontje wel weer gehad?
denken aan jullie!

Jennifer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 13:42:18 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28908427
Wat heerlijk dat alles goed is gegaan Martijn! Ga maar gauw naar haar toe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2005 @ 14:55:58 #175
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28910526
Een snel herstel toegewenst!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28911497
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:55 schreef dutch-mamma het volgende:
Een snel herstel toegewenst!
Wat dutch-mamma zegt! Ik duim voor je, en mijn moeder zal vannacht extra hard werken op de IC van LUMC
  maandag 18 juli 2005 @ 16:23:53 #177
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28912905
Dat is goed nieuws Martijn! Heel veel beterschap toegewenst aan Annemiek!
Lekker douchen!
pi_28914251
fijn te lezen dat het goed is gegaan. heel veel sterkte tijdens het herstel.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28916806
Goed nieuws! Heel veel beterschap voor Annemiek!
pi_28917922
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:55 schreef dutch-mamma het volgende:
Een snel herstel toegewenst!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  Jubileum moderator maandag 18 juli 2005 @ 20:18:27 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28920333
Wat heerlijk om te lezen dat alles goed is gegaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 juli 2005 @ 20:26:49 #182
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28920598
heel veel suc6 de komende dagen! hopen dat het herstel ook zo voorspoedig verloopt!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_28922799
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar wil je heel veel sterkte wensen. Het is nogal wat waar je mee geconfronteerd wordt, en ook nog een miskraam...

Sterkte!!!
#geen
pi_28922829
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Om 13:30 telefoon gehad was de chirurg alles is goed gegaan.

De klep is vervangen voor een donorklep en het Aneurisma is vervangen door een vaatprotese. Alles is volgens het boekje verlopen en Annemiek ligt nu op de IC

Ben nu richting Leiden
SUPER!!!!!!

Nog steeds enorm veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst!
#geen
  maandag 18 juli 2005 @ 22:05:10 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28924444
We waren om 15:30 in het ziekenhuis toen naar haar toe gegaan. Ze was toen net aan het wakker worden uit de narcose en reageerde wel op onze stemmen. Maar ze lag nog aan de beademing enzo.

Op aanraden van de IC verpleegkundige nog even Leiden in geweest en na een uur of twee weer terug gegaan om nogmaals te kijken. Ze was toen al waker en aanspreekbaar en ze was al van de beademing af.

Net om 22:00 nog een keer mogen bellen voor de laatste status. Ze heeft al twee glazen water op en ligt rustig te slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 18-07-2005 22:10:17 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:09:58 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28924610
Geweldig Martijn, een hele opluchting voor je! Fijn dat het allemaal zo goed verloopt, nu hopelijk snel herstellen. Hebben ze jullie verteld hoe lang ze ongeveer moet blijven in het ziekenhuis?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:11:58 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_28924676
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:04 schreef DarkElf het volgende:
fijn te lezen dat het goed is gegaan. heel veel sterkte tijdens het herstel.
Wat mijn collega mod zegt .
  maandag 18 juli 2005 @ 22:17:35 #188
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28924865
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Geweldig Martijn, een hele opluchting voor je! Fijn dat het allemaal zo goed verloopt, nu hopelijk snel herstellen. Hebben ze jullie verteld hoe lang ze ongeveer moet blijven in het ziekenhuis?
7 tot 10 dagen na dag 0 (De dag van operatie)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28924967
Fijn dat de operatie nu achter de rug is... Op naar een volledig herstel en mocht ze daarna nergens meer last van hebben.

Nu duimen voor jullie kindje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:36:45 #190
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28925656
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
7 tot 10 dagen na dag 0 (De dag van operatie)
Dat valt nog best mee voor zo'n zware operatie. Wens Annemiek beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:40:24 #191
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28925810
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat valt nog best mee voor zo'n zware operatie.
Ja, maar dan krijgt ze thuis nog herstel ze mag pas 6 weken na de operatie weer uit rijden en nog later pas weer fietsen. Al met al zal het volledig herstel 2 tot 4 maanden duren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:46:39 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28926071
Dat is nog een heel traject inderdaad. Maar beter dan met zo'n tijdbom in je lijf rondlopen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:52:32 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28926315
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat is nog een heel traject inderdaad. Maar beter dan met zo'n tijdbom in je lijf rondlopen...
Dat wel alleen die klep moet over 10 tot 15 jaar weer vervangen worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28926417
Pfoe Martijn, erg fijn dat het goed verlopen is... en nu maar sterkte met het herstel, en veel geduld gewenst
  maandag 18 juli 2005 @ 23:38:13 #195
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28928244
Fijn dat het goed gegaan is allemaal, ik hoop dat het herstel voor jullie beide goed gaat verlopen, maar volgens mij ben jij hartstikke lief voor je vrouwtje
Sterkte
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 01:27:15 #196
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28932014
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is allemaal, ik hoop dat het herstel voor jullie beide goed gaat verlopen, maar volgens mij ben jij hartstikke lief voor je vrouwtje
Sterkte
Daar sluit ik me helemaal bij aan...!

Een kaartje of bloemetje sturen is wat lastig (kheb geen adres...) en daarom stuur ik langs deze weg een heel goed medicijn:
Joodse penicilline (kippensoep)!



Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:28:26 #197
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28956805
En hoe gaat het vandaag met Annemiek?
Hoe heb jij het wachten doorstaan Martijn?
Lekker douchen!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:33:47 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28959133
Even een update over vandaag:

Om 07:00 gebeld had een goed nacht gehad goed geslapen en was mooi stabiel gebleven. Als ik om 10:30 zou bellen konden ze met zekerheid zeggen of ze naar de verpleeg afdeling mocht of niet. Het zag er naar uit dat ze het wel zou mogen.

Om 10:30 gebeld en ze mocht idd naar de verpleegafdeling. De drains waren er ook al uit.

Om 15:00 even mijn ouders gebeld die waren er op bezoek ook even Annemiek gesproken alles was goed en ze had praatjes genoeg.

Om 18:30 Zelf op bezoek. Was blij me te zien en ze had alleen nog een externe pacemaker, een catether en nog een infus voor het vocht. Ze had vandaag oook al twee keer de fyso op bezoek gehad en moet ieder uur oefenen met dat ding (Met dat balletje) voor haar ademhaling.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28959288
Dat klinkt heel positief!
Mooi zo
#geen
pi_28959415
Klinkt goed
  Moderator dinsdag 19 juli 2005 @ 23:12:33 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28960582
Goed nieuws
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juli 2005 @ 08:12:36 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28966470
Geweldig!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 20 juli 2005 @ 18:29:18 #203
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28982969
Super !

Trouwens een beeeetje een offtopic vraag, maar aangezien ik zelf ook een redelijk zware/lange operatie moet ondergaan ergens in de toekomst een vraag: is het waar dat ze je darmen leegspuiten voor de operatie? Slang drin en spuiten, en jij maar naar de wc?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 20 juli 2005 @ 18:48:14 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_28983499
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een update over vandaag:

Om 07:00 gebeld had een goed nacht gehad goed geslapen en was mooi stabiel gebleven. Als ik om 10:30 zou bellen konden ze met zekerheid zeggen of ze naar de verpleeg afdeling mocht of niet. Het zag er naar uit dat ze het wel zou mogen.

Om 10:30 gebeld en ze mocht idd naar de verpleegafdeling. De drains waren er ook al uit.

Om 15:00 even mijn ouders gebeld die waren er op bezoek ook even Annemiek gesproken alles was goed en ze had praatjes genoeg.

Om 18:30 Zelf op bezoek. Was blij me te zien en ze had alleen nog een externe pacemaker, een catether en nog een infus voor het vocht. Ze had vandaag oook al twee keer de fyso op bezoek gehad en moet ieder uur oefenen met dat ding (Met dat balletje) voor haar ademhaling.
de tri-flow (drie balletjes in zo'n plastic apparaat.

heel erg fijn om te horen dat het allemaal zo voorspoedig gaat! wat een opluchting zal dit voor jullie zijn!
ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan?
is ze al even op de stoel geweest?

suc6!
Jen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juli 2005 @ 20:01:04 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28985614
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:29 schreef Euc- het volgende:
Super !

Trouwens een beeeetje een offtopic vraag, maar aangezien ik zelf ook een redelijk zware/lange operatie moet ondergaan ergens in de toekomst een vraag: is het waar dat ze je darmen leegspuiten voor de operatie? Slang drin en spuiten, en jij maar naar de wc?
Het kan zijn dat je een klisma krijgt voor de operatie, ja. Dat gaat overigens niet met een slang maar met een flesje met glibberspul dat ze in je achterste leegspuiten. Dat moet je dan zo lang mogelijk binnen zien te houden (lang genoeg is over het algemeen niet meer dan een kwartier ) en dan moet je een keer of wat naar het toilet en zijn je darmen flink leeg. Echt een lekker gevoel is het niet, maar beslist niet pijnlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 20 juli 2005 @ 21:21:41 #206
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28988225
Raaaw
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:44:38 #207
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28989174
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
de tri-flow (drie balletjes in zo'n plastic apparaat.
Nee zit maar een balletje in is wel iets met flow.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:46:56 #208
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28989264
Mooi zo. Het is fijner om op een verpleegafdeling te liggen dan op een IC!
Hoe gaat het met jou Martijn?
Lekker douchen!
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:51:20 #209
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28989450
Even een update van vandaag:

Vanochtend gebeld en ze was misselijk geworden na het ontbijt (Wat vla) ze heeft hier voor wat gehad. Daarna heeft ze er ook geen last meer van gehad.

S'ochtends heeft ze ook op de stoel gezeten toen ze haar bed verschoonde.

Later is de dokter langs geweest vrijdag moet ze voor een longfoto, ECG, echo en MRI dit ter controle maar is alles goed. Als alles zo goed blijft gaan mag ze maandag of dinsdag weer naar huis. Hierdoor zal ze niet meer overgebracht worden naar Tilburg ze zal dus de hele tijd nog in Leiden liggen.

Het infuus uit haar hals is er nu uit. Ze heeft nu alleen nog een katheter en een externe pacemaker.

Vanmiddag heeft ze met de fyso ook al een blokje gelopen op de afdeling. Je kunt op de afdeling een mooi rondje lopen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:52:29 #210
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28989502
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:46 schreef sjak het volgende:
Hoe gaat het met jou Martijn?
Ben nu een beetje bek af van al dat reizen en werken. Morgen rij ik ook met vrienden mee ipv zelf.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:13:31 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_28990298
Goede keuze.
Goed om te horen dat Annemiek zo hard vooruit gaat en dat ze misschien niet eens in Tilburg in het ziekenhuis hoeft te liggen maar direct naar huis mag

Pas deze tijd ook een beetje op jezelf. Het is niet niks om zoveel mee te moeten maken en alle aandacht gaan meestal naar "de patiënt" uit. Sterkte!
Lekker douchen!
pi_28993516
Goed nieuws zeg!
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:42:28 #213
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_29010062
Woei, net het hele topic (voor het eerst) gelezen. Ik heb dan wel geen hartkwaal, ik heb wel een operatie gehad waarbij mijn borstbeen uhm 'geopend' moest (het idee alleen al vind ik nog steeds niet al te prettig, al is het al meer dan 10 jaar geleden) en daarna 10 dagen op de IC gelegen, aan de beademing met morfine etc. (Wist ik van tevoren hoor). Mensen vragen me nav mijn litteken ook altijd of ik een hartoperatie gehad heb....
Ik kan me dus iets voorstellen bij hoe je dit ervaart. Veel sterkte met je herstel. Van nu af gaat het vast en zeker alleen maar steeds beter en beter .
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:50:12 #214
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29021951
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
de tri-flow (drie balletjes in zo'n plastic apparaat.
Vandaag gevraagd het is een respirex
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:54:53 #215
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29022082
Hierbij de update van vandaag:
Vanochtend had ze nog wel last van misselijkheid/ de hik / het zuur. Hiervoor heeft ze weer een pilletje gehad.
Vanochtend zijn de catheter en de externe pace maker (De draden van de pacemaker zitten er nog wel)verwijderd.
Vanochtend ook het bericht gehad dat ze misschien wel naar Tilburg over geplaatst zal worden dit ivm de beschikbare ruimte in Leiden. Maar hier horen we morgen meer over.
Vandaag heeft ze met de fyso ook voor het eerst groepstherapie gedaan en ze heeft ook al verschillende rondjes gelopen over de afdeling.

Vanavond op bezoek geweest en ook weer een stukje met haar gelopen en in het dagverblijf gezeten en dat ging best aardig.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 juli 2005 @ 08:06:44 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29031133
Ze gaat goed vooruit, zo te lezen, fijn hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:28:34 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29037933
Ze gaat echt snel zeg!!! Super!
Kan ze dit weekend dan al naar Tilburg?
Lekker douchen!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:00:39 #218
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29052432
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:28 schreef sjak het volgende:
Ze gaat echt snel zeg!!! Super!
Kan ze dit weekend dan al naar Tilburg?
Nee, nu toch weer niet ze heeft maandag nog een CT scan in Leiden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:05:22 #219
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29052553
Hierbij even een update van vandaag:
Vanochtend had ze nog wel last van misselijkheid/ de hik / het zuur. Hiervoor heeft ze weer een pilletje gehad.
Vanochtend heeft ze zich zelfstandig gedoucht.

Vanaochtend heeft ze veel onderzoeken en groepstherapie gehad dus ze was vanmiddag erg moe en heeft dus veel geslapen.

Vanmiddag werd ik gebeld door het ziekenhuis hier uit welke met de mededeling dat ze voor maandag 1 aug een afspraak gepland hadden met de cardioloog van Annemiek dit ivm het ontslag uit het ziekenhuis van Annemiek op 25 - 07. Dit terwijl er over ontslag uit het ziekenhuis nog niet met Annemiek of mij gesproken is. Beetje vreemd dus.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 24-07-2005 19:56:07 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:43:42 #220
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29059124
Net even gebeld ze heeft net haar arts gesproken en die misselijkheid komt omdat haar darm peristaltiek bijna plat ligt dus alles blijft in haar maag zitten en daar wordt ze misselijk van
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:53:54 #221
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29059314
Waarvoor moet ze een scan hebben? Gewoon ter controle?
Ik hoop dat ze zich snel minder misselijk voelt, en dat jullie snel meer zekerheid hebben over wanneer wel of niet naar huis (schijnt héél normaal te zijn, dat je pas zeker weet wanneer je naar huis mag, als je met je tas met kleren op de stoep staat )
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:07:07 #222
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29059608
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Waarvoor moet ze een scan hebben? Gewoon ter controle?
Ja, gewoon standaard controlle
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik hoop dat ze zich snel minder misselijk voelt,
Ja, dan moeten haar damrne op gang komen. Ik wilde haar al op een menu van bruinbrood, rauwkost en bruine bonen zetten. Allemaal vezels om dat op gang te helpen.
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:53 schreef dutch-mamma het volgende:
En dat jullie snel meer zekerheid hebben over wanneer wel of niet naar huis (schijnt héél normaal te zijn, dat je pas zeker weet wanneer je naar huis mag, als je met je tas met kleren op de stoep staat )
Dat hoop ik ook.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:55:21 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29073999
Vandaag weer twee keer langs geweest ook wat te drinken mee gebracht de appelsap en sinaasappelsap kwam haar de neus uit. Heb dus ander sap mee genomen.

Vandaag ook een rondje gelopen en ze had er echt de sokken in. Is echt een hele vooruitgang!!

Morgen weer een update
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 juli 2005 @ 00:14:10 #224
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29074461
Mooi joh!
Echt fijn, steeds een stapje vooruit voor jullie tweëen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 24 juli 2005 @ 00:22:42 #225
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29074637
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Mooi joh!
Echt fijn, steeds een stapje vooruit voor jullie tweëen
Ja dat wel maar zal blij zijn als ze weer thuis is. Dan is er voor ons ook weer een hele stap gezet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 24-07-2005 19:55:19 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 juli 2005 @ 19:58:59 #226
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29093183
Even een update van vandaag:

Vanochtend hebben ze ook de hart bewaking en de draadjes van de pace maker verwijderd. Haar darmen komen ook weer op gang.

Door dat haar darmen weer beginnen te werken heeft ze buikpijn en is ze behoorlijk moe. Morgen nog een CT scan en dan maar afwachten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29094488
Hoi Annemiek en Martijn!

Ik ben nu dus ook aangemeld bij Fok
Beterschap en sterkte...en tot snel.
Martijn doe je de groeten aan Miek?

Paul!
Smile around the world :-)
  zondag 24 juli 2005 @ 20:50:16 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29094701
Martijn en Annemiek! Fijn te lezen dat de operatie geslaagd is!

Nu hopen dat ze iig snel van de misselijkheid en buikpijn af is en dan samen thuis op naar een spoedig herstel!
***
  zondag 24 juli 2005 @ 23:25:58 #229
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29099242
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:43 schreef Wereldman het volgende:
Martijn doe je de groeten aan Miek?
Zal ik doen als ik haar morgen spreek
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
Nu hopen dat ze iig snel van de misselijkheid en buikpijn af is en dan samen thuis op naar een spoedig herstel!
Laten we het hopen. Het liefst morgen maar daar reken ik eigenlijk niet op.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 juli 2005 @ 12:38:13 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29108071
Net telefoon gehad vanuit het ziekenhuis.

Annemiek heeft de arts gesproken en alles is goed als er vanmiddag bij de CT scan niks vreemds gevonden wordt mag ik haar vanavond met het bezoekuur mee naar huis nemen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 juli 2005 @ 12:40:41 #231
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29108140
quote:
Op maandag 25 juli 2005 12:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Net telefoon gehad vanuit het ziekenhuis.

Annemiek heeft de arts gesproken en alles is goed als er vanmiddag bij de CT scan niks vreemds gevonden wordt mag ik haar vanavond met het bezoekuur mee naar huis nemen.
Owww dat is lekker zeg. !
Vertroetel haar maar goed zodat ze in recordtijd hersteld.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 25 juli 2005 @ 12:59:58 #232
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29108649
Yaj!! Go Annemiek!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 juli 2005 @ 13:02:54 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29108729
Wauw, wat goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29109637
Geweldig Martijn!!!!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  maandag 25 juli 2005 @ 16:17:14 #235
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29114356
Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_29117747
Dat is goed nieuws!
pi_29119014
Joepie! Eindelijk ontzettend goed nieuws!
pi_29119300
Ah! Dat is zeer fijn nieuws!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 25 juli 2005 @ 22:02:50 #239
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29124576
YES, Ik ben weer thuis!!
Ik voel me hardstikke goed!

Morgen uitgebreider verslag ga nu echt slapen,
Want het vreet nog wel energie van me, nartuurlijk.

Maar ik voel me prima en alles is me reuze mee gevallen!
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 25 juli 2005 @ 22:39:15 #240
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29125909
Zoals jullie hebben kunnen lezen is ze is dus thuis. Maar nu moet ze weer aan het thuis zijn wennen. Veel dingen zijn thuis toch net iets anders dan het ziekenhuis.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29126218
Welkom thuis!!!

Je bent snel hersteld hoor!! Gezonde meid
  maandag 25 juli 2005 @ 22:57:46 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29126602
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:02 schreef Annemiek78 het volgende:
YES, Ik ben weer thuis!!
Ik voel me hardstikke goed!

Morgen uitgebreider verslag ga nu echt slapen,
Want het vreet nog wel energie van me, nartuurlijk.

Maar ik voel me prima en alles is me reuze mee gevallen!
Welkom terug !!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_29127239
Welkom thuis!
pi_29138788
Miek welkom thuis!
tot snel
Smile around the world :-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 13:33:49 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29139622
Lekker dat je weer thuis bent en dat het je meegevallen is

Nu maar lekker uitrusten en beter worden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:52:13 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29143674
Welkom thuis Annemiek. Wat snel zeg, en wat fijn dat het je zo is meegevallen!!! Nog heel veel beterschap gewenst van mij.
Lekker douchen!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:52:09 #247
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29145354
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:05 schreef Wereldman het volgende:
Miek welkom thuis!
tot snel
Jullie komen maar snel even langs om het te vieren.
Begreep ik van Martijn dat jullie deze week vakanatie hebben?
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29153253
Welkom Thuis Annemiek en op een voorspoedig herstel

Martijn ook sterkte voor jou
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:30:35 #249
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29173681
Even weer een update van mijn kant:

Ik ben eigenlijk al weer hele dagen op. Ik ga dan begin van de middag nog wel even twee uurtjes rusten, maar verder ben ik de hele dag gewoon uit bed. Het is heerlijk om weer thuis te zijn.
Gisteren hebben we een klein blokje in de wijk gelopen (om de conditie op te bouwen)

De wond geneest op zich heel netjes! Heb nog wel wat last van kortademigheid nadat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld even douchen ofzo) maar als ik dan even een half uurtje rustig zit is dat ook weer over.

Al met al is het me dus reuze meegevallen. Op de IC lig je niet prettig, maar dat had ik op zich ook zwaarder verwacht. En op de verpleegafdeling gaat het herstel helemaal snel.

Nu thuis kan ik weer heerlijk in mijn eigen tempo een beetje rommelen en ik kan weer naar buiten voor heerlijk wat frisse lucht!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29204974
Tjonge, ik had het topic even niet gevolgd, en lees nu dat je al geopereerd bent en zelfs alweer thuis!
Geweldig hoor!
Doe het maar lekker kallempies aan, neem lekker de tijd om volledig te herstellen.
In ieder geval kun je nu verder met je leven: aneurysma weg, mooie nieuwe klep

Succes!

Groetsels,

Sandra
pi_29205002


Je bent gewoon (nou ja gewoon... ) thuis!
Harstikke mooi!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:16:16 #252
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29205140
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:30 schreef Annemiek78 het volgende:
Even weer een update van mijn kant:

Ik ben eigenlijk al weer hele dagen op. Ik ga dan begin van de middag nog wel even twee uurtjes rusten, maar verder ben ik de hele dag gewoon uit bed. Het is heerlijk om weer thuis te zijn.
Gisteren hebben we een klein blokje in de wijk gelopen (om de conditie op te bouwen)

De wond geneest op zich heel netjes! Heb nog wel wat last van kortademigheid nadat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld even douchen ofzo) maar als ik dan even een half uurtje rustig zit is dat ook weer over.

Al met al is het me dus reuze meegevallen. Op de IC lig je niet prettig, maar dat had ik op zich ook zwaarder verwacht. En op de verpleegafdeling gaat het herstel helemaal snel.

Nu thuis kan ik weer heerlijk in mijn eigen tempo een beetje rommelen en ik kan weer naar buiten voor heerlijk wat frisse lucht!
Blij dat alles goed gaat!
Merk je al verbetering ten opzichte van "voor de ingreep"?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:43:26 #253
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29207530
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:16 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Blij dat alles goed gaat!
Merk je al verbetering ten opzichte van "voor de ingreep"?
Nog niet in vergelijking met voor de OK, maar ik merk wel per dag al verschil.
Het gaat echt goed!

Ik hoorde dat jij ook nogal wat aan je hoofd hebt (prive) zal er niet over uitwijden, maar sterkte in ieder geval.
Positive thinking, my way of thinking!
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:46:02 #254
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29207608
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:43 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Nog niet in vergelijking met voor de OK, maar ik merk wel per dag al verschil.
Het gaat echt goed!

Ik hoorde dat jij ook nogal wat aan je hoofd hebt (prive) zal er niet over uitwijden, maar sterkte in ieder geval.
Dank je. Ik hou je via via wel op de hoogte.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:59:21 #255
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29207962
Is goed, Ga nu naar beneden. Martijn is een overheerlijk beenhammetje voor me aan het maken.
Smakelijk allemaal... Zal hier wel lukken.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:56:09 #256
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29260040
Heb net effe een huilbui gehad, hoor.
Baal gewoon van mezelf kan nog zo weinig zelf doen. (Behalve douchen en een boterham pakken enzo) Voel me zo zwak en afhankelijk.

Zal er wel bij horen. Een dipje als je weer eenmaal thuis bent.
Positive thinking, my way of thinking!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juli 2005 @ 10:08:09 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29260663
Meestal valt dat tegen ja. In het ziekenhuis voel je je heel wat, maar je vergeet dat daar bijna alles voor je wordt gedaan. En dan valt dat vies tegen als je thuis bent. Het hoort erbij. Maar leuk is anders, hè... Hou je taai hoor!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:51:44 #258
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29261193
Dat stond ook in de folder van het ziekenhuis dat je emotioneel ook wat kon veranderen in de eerste weken van de operatie.

Mede door het feit dat je dan nog weinig kan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 juli 2005 @ 11:06:49 #259
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29261401
Was echt effe een bui. Is nu weer gezakt.
Ik ga sterk zijn en gewoon werken aan mijn conditie en als het niet verder kan, dan is dat nog maar even zo. Zal van zelf beter gaan.

Als ik kijk in vergelijking met hoe ik maandagavond binnen stapte en wat ik nu weer doe ga ik toch wel vooruit.

Het heeft gewoon tijd ndig, maar moet mezelf die tijd ook wel gunnen.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:41:42 #260
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29269756
Het gaat hier goed!
We hebben vandaag hier in de bossen een behoorlijk blok gelopen, heerlijk.
Heb vandaag ook nog geen pijnstillers hoeven nemen.
Gaat de goede kant op.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 31 juli 2005 @ 10:10:53 #261
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29287303
Heb goed geslapen vannacht.
Heb voor de nacht wel voor de zekerheid nog wat pijnstilling genomen.
Maar heb goed door kunnnen slapen en voel me een stukje beter, weer.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 31 juli 2005 @ 14:19:42 #262
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29292500
quote:
Op zondag 31 juli 2005 10:10 schreef Annemiek78 het volgende:
Heb goed geslapen vannacht.
Heb voor de nacht wel voor de zekerheid nog wat pijnstilling genomen.
Maar heb goed door kunnnen slapen en voel me een stukje beter, weer.
Ben blij dat die dip inmiddels een eind achter je ligt en dat het telkens wat beter gaat!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 31 juli 2005 @ 14:23:12 #263
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_29292608
Het is bij mijn vader vorige week geconstateerd, hij ligt nu in het ziekenhuis. Derhalve tvp en ik kom er nog op terug.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:14:54 #264
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29316145
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:23 schreef Adagio het volgende:
Het is bij mijn vader vorige week geconstateerd, hij ligt nu in het ziekenhuis. Derhalve tvp en ik kom er nog op terug.
Sterkte voor je vader! Adagio!!

Hier gaat het gelukkig met de dag beter. Vanmiddag de eerste nacontrole na de operatie bij mijn eigen cardioloog. Ben benieuwd. Hoop maar dat alles goed is, maar dat zal wel want ik voel me verder best goed, eigenlijk. Heb vannacht ook weer prima kunnen slapen.
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:23:32 #265
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29323521
En hoe is het gegaan bij de cardioloog?
Fijn voor je dat je je weer wat lekkerder voelt. Het duurt nog wel even voor je je weer net zo (of beter) voelt als voor de operatie. Maar je hebt in ieder geval geen tijdbom meer! En kunt aan de slag met jullie wens.
Lekker douchen!
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:50:10 #266
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29333808
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:23 schreef sjak het volgende:
En hoe is het gegaan bij de cardioloog?
Alles was goed ze moet over 2 maanden weer terug komen voor nog een controle en 6 maanden na de operatie voor een CT scan in Leiden

Ze heeft vandaag een ECG, Echo en een Thoraxfoto gehad.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:27:40 #267
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29335290
Allereerst: ALLE UITSLAGEN WAREN GOED!!
De echo van mijn hart, het hartfilmpje, de foto. Heb vandaag alles opnieuw moeten laten doen (was dus toen ik thuis kwam echt compleet afgebrand)
Maar alles was goed. Hechting is ook verwijderd.

Natuurlijk heb ik gelijk even gevraagd waneer ik weer zwanger mag worden. Hij verwacht daar geen problemen meer mee, maar hij wil wel dat ik wacht tot ik mijn controle CT-Scan in Leiden (waar ik geopeerd ben) heb laten maken.
Die scan staat voor over een half jaar. (Maar dit is volgens een vervanger omdat mijn eigen cardioloog ziek is. In oktober moet ik weer terug op controle en dan zal ik het mijn eigen cardioloog ook nog een keer vragen.)
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29335522
Een heel bekend verhaal van die conditie

Eerst een rondje op de afdeling, dan een keer mee tot aan de lift...... Misschien dat de eerste keer fietsen weer moeilijk wordt, ik weet nog dat ik voor het eerst weer naar de universiteit fietste en op driekwart dacht dat ik het niet ging halen, toen was ik 20 minuten onderweg terwijl ik het hele stuk normaal in een kwartiertje deed
Je zult zien dat je conditie snel weer terug is. Goed te lezen dat alles goed gaat
A mind with a heart of it's own
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:37:22 #269
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29335651
Dat fietsen zit er deze maand nog niet in. Enne ik werk op 7 -10 minuutjes fietsen van mijn huis.
Mooi eindje om mee te oefenen.

En inderdaad. Stukje wandelen gaat met de dag beter. Alleen vandaag was wel erg vermoeiend zo kris-kras de hele poli over en overal moeten wachten en overal uitkleden en weer aankleden.
Ik was kapot. Maar heb net even een uurtje op de bank gelegen en nu gaat het weer GOED!!!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29335806
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:37 schreef Annemiek78 het volgende:
Dat fietsen zit er deze maand nog niet in. Enne ik werk op 7 -10 minuutjes fietsen van mijn huis.
Mooi eindje om mee te oefenen.

En inderdaad. Stukje wandelen gaat met de dag beter. Alleen vandaag was wel erg vermoeiend zo kris-kras de hele poli over en overal moeten wachten en overal uitkleden en weer aankleden.
Ik was kapot. Maar heb net even een uurtje op de bank gelegen en nu gaat het weer GOED!!!
Dat is vermoeiend idd, ik weet nog goed dat ik de eerste keer uit bed was en een klein rondje liep van pak hem beet 20 meter en vervolgens 10 minuten lag uit te hijgen, een paar weken later liep ik weer rustig een half uur met de hond.
A mind with a heart of it's own
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:01:39 #271
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29336642
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:41 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dat is vermoeiend idd, ik weet nog goed dat ik de eerste keer uit bed was en een klein rondje liep van pak hem beet 20 meter en vervolgens 10 minuten lag uit te hijgen, een paar weken later liep ik weer rustig een half uur met de hond.
Het is dat het borstbeen minimaal die zes weken rust moet hebben om te helen.
Mijn hart zelf doet het verder prima... Gelukkig hebben wij geen hond. Moet er niet aan denken dat ie in een keer een snuk aan de riem zou geven.

Enne, zie mijn signature... Dat komt allemaal best goe met mij!!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29336774
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:01 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Enne, zie mijn signature... Dat komt allemaal best goe met mij!!
Dat lijkt me ook wel inderdaad, beterschap
A mind with a heart of it's own
pi_29357365
Miek kun je wel eten op een terras??
Smile around the world :-)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:59:03 #274
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29363461
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:51 schreef Wereldman het volgende:
Miek kun je wel eten op een terras??
Alleen als jij er ook bent, lieve schat
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29373960
okido ga ik mee! :-)
Smile around the world :-)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:43:35 #276
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29392047
Update, weer even:

Het gaat hier nog altijd goed. Martijn is vanmiddag weer gaan werken. Ben nu dus wel echt op mezelf aangewezen, maar dat is prima. Ik heb net mijn middagdutje gehad verder voel ik me goed.
heb nog wel pijn bij mijn sleutelbeen bovenkant borstbeen vooral naar rechts toe, maar dat zal wel komen omdat ik rechtshandig ben en dus met die kant meer doe. Het is gelukkig niet meer zo erg dat ik er pijnstillers voor neem. Die gebruik ik nu helemaal niet meer. Maar irritant is het wel (Vooral met draaien in bed)
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:33:06 #277
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29507766
Ben ik weer:

Heb maar fysiotherapie aangevraagd. Word nog over terug gebeld vanuit de fysio-praktijk.
Binnenkort starten met fysio dus. Therapie zal erop gericht zijn om de thorax te mobiliseren (moet heel vorzichtig werd al gezegd) en verder met name conditie opbouwen. Heb vooral nog steeds veel last van het borstbeen en ribben. Heb hier overleg over gehad en ben toch maar weel paracetamol gaan slikken.

Zelf voel ik me verder goed. Merk echt dat ik nu al later naar bed kan als voor de OK. Vroeger ging ik echt rond half tien al slapen en nu vaak pas tegen elven. 's middags ga ik nog wel even rustig liggen op de bank, maar ga niet echt meer naar bed. En probeer mijn sociale leven buiten de deur ook weer op te pakken. Toch af en toe even bij vrienden op de koffie enzo. Het gaat de goede kant op.

Mag de eerste 6 weken niet tillen (nog 3 weken te gaan) en de eerste twee maanden niet werken (vanaf 19 sept. mag ik weer beginnen voor enkele uurtjes per dag) Donderdag komt mijn leidinggevende op ziekenbezoek, dan zal ik dat met hem ook doorspreken.

Ben zo blij... Het ergste hebben we gewoon allemaal echt achter de rug nu!!!
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:21:46 #278
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29508863
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:33 schreef Annemiek78 het volgende:
.......
Ben zo blij... Het ergste hebben we gewoon allemaal echt achter de rug nu!!!
Fijn dat je hard op weg bent om weer beter dan de oude Annemiek te worden !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:28:21 #279
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29516161
Goed om te horen Annemiek.
Ik heb zelf na een hartoperatie ook fysiotherapie gehad. Bij mij was het ook gericht op ademhalingsoefeningen. Ik vond het erg prettig, ik ging me door de fysiotherapie een stuk zekerder voelen. Doordat ik in een veilige omgeving bepaalde dingen kon doen (bv. fietsen) durfde ik dat ook weer op straat te gaan doen.
Lekker douchen!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:20:16 #280
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29524817
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Fijn dat je hard op weg bent om weer beter dan de oude Annemiek te worden !
Nou de bedoeling is toch dat het uit eindelijk de verbeteerde versie wordt. Ze moet zich beter gaan voelen dan voor de operatie.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29526512
En daar wens ik jullie alletwee heel veel succes mee!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:01:07 #282
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29527464
Dank je wel Glimme.shelter!!

Morgen begin ik trouwens al met mijn fysio!! Hopelijk heb ik er baat bij, maar daar ga ik wel van uit.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_29546352
Zal je echt wel baat bij hebben!
Heb het hele topic doorgelezen; enorm veel respect voor jullie!!
geniet nooit met mate
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:32:26 #284
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29548008
Fysio vanmiddag is goed gegaan. Moest echt wel effe op adem komen daarna, maar voelde goed.
Hij heeft gelijk even enkele oefeningen met mijn armen en nek gedaan..
Vrijdag weer!!
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:32:48 #285
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30135766
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 18:29 schreef Euc- het volgende:
Super !

Trouwens een beeeetje een offtopic vraag, maar aangezien ik zelf ook een redelijk zware/lange operatie moet ondergaan ergens in de toekomst een vraag: is het waar dat ze je darmen leegspuiten voor de operatie? Slang drin en spuiten, en jij maar naar de wc?
Nee, dat doen ze alleen met buikoperatie's volgens mij.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:34:03 #286
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30135807
He annemiek hoe is het?
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:51:41 #287
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30136511
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:34 schreef lotje11 het volgende:
He annemiek hoe is het?
Heel goed eigenlijk. Thuis kan ik eigenlijk al weer bijna alles zelf.
Wasje opvouwen, vaatwasser uitruimen, meubel afstoffen met een vaatdoek enzo.
Dat licht huishoudelijk werk doe ik allemaal al weer zelf.

Van mijn cardioloog uit mag ik 2 maanden na de operatie weer gaan werken. Dat is dus vanaf maandag 19 september. Maar ik heb hier met de arbo of mijn werk nog geen afspraken over gemaakt. Ik begin therapeutisch voor een paar uurtjes per dag en dan zien we wel hoe snel ik weer op full-time uren zit.

Als ik net iets te snel of te veel doe, dan voel ik mijn borstbeen nog wel. Ook op mijn zij slapen is nog wel pijnlijk (Stijf als ik 's ochtends wakker word en vaak van zij wisselen) maar op zich (vergeleken bij de eerste week) ben ik weer helemaal toppie. Moet allen nog wel een beetje rustig aan doen.

Heb nu een paar weken 3x per week fysiotherapie gehad om de borstkas te mobiliseren en de condiite te verbeteren. Gelukkig ga ik goed vooruit en mag ik vanaf deze week al weer na 2x per week fysio! Mag deze week ook weer beginnen (voorzichtig) met fietsen en auto rijden.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:52:47 #288
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30136550
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:16 schreef gimme.shelter het volgende:
Zal je echt wel baat bij hebben!
Heb het hele topic doorgelezen; enorm veel respect voor jullie!!
Dank je wel!
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:52:45 #289
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30141927
Wow, Annemiek, dat klinkt echt goed! Hoe vind je het dat je over drie weken weer gaat beginnen met werken? En wanneer ga je weer langs bij de cardioloog?
En wanneer mogen jullie weer met jullie grote wens gaan beginnen?
Lekker douchen!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:46:23 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30143725
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:52 schreef sjak het volgende:
Wow, Annemiek, dat klinkt echt goed! Hoe vind je het dat je over drie weken weer gaat beginnen met werken? En wanneer ga je weer langs bij de cardioloog?
4 Oktober moeten we weer naar de Cardioloog
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:52 schreef sjak het volgende:
En wanneer mogen jullie weer met jullie grote wens gaan beginnen?
Pas na de controle CT scan in Leiden en die vind pas in januari plaats
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 1 september 2005 @ 11:06:10 #291
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30159449
wouw wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat je je zo fijn voelt ..
heel veel succes met het beter worden en aansterken met alles gewoon
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:34:08 #292
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30670232
Weer even een up-date:
Heb vandaag brief gehad van Beter Consultancy dat ik komende dinsdag (20-09) bij de bedrijfsarts moet komen voor een plan van aanpak voor mijn werkhervatting.

Maandag begin ik weer voor 2-uurtjes per dag. En dinsdag spreken we de boel dus verder door.
Ben dan 2 maanden thuis geweest. Beetje dubbel om weer te gaan werken. We fijn om weer onder de mensen te zijn (weer contactern met collega's, klanten etc) Wereldje is klein zo thuis overdag, maar aan de andere kant ben ik nog wel snel moe, wil het gewoon wel rustig aan kunnen doen.
Moet ergens beginnen... Zie wel hoe het loopt. Dinsdag komen we er vast wel uit.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:45:16 #293
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_30672316
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:34 schreef Annemiek78 het volgende:
Weer even een up-date:
Heb vandaag brief gehad van Beter Consultancy dat ik komende dinsdag (20-09) bij de bedrijfsarts moet komen voor een plan van aanpak voor mijn werkhervatting.

Maandag begin ik weer voor 2-uurtjes per dag. En dinsdag spreken we de boel dus verder door.
Ben dan 2 maanden thuis geweest. Beetje dubbel om weer te gaan werken. We fijn om weer onder de mensen te zijn (weer contactern met collega's, klanten etc) Wereldje is klein zo thuis overdag, maar aan de andere kant ben ik nog wel snel moe, wil het gewoon wel rustig aan kunnen doen.
Moet ergens beginnen... Zie wel hoe het loopt. Dinsdag komen we er vast wel uit.
Ik denk dat je wel zal opknappen van die twee uurtjes per dag. De hele dag thuis zitten is ook niets en is ook niet erg bevorderlijk voor je energie, denk ik.

En je kunt wel gewoon rustig aan doen, laat je niet opjagen. Als je jezelf (laat) opjagen, werkt dat alleen maar tegen je...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 19 september 2005 @ 12:34:46 #294
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30723145
Vanmorgen weer gewerkt (2 uurtjes dus) en dat ging prima.
Voelde me weer nuttig, dat ik iets heb kunnen betekenen.
Morgen gesprek met de bedrijfsarts, ben benieuwd.
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 19 september 2005 @ 12:46:11 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30723413
Goed zo! Heerlijk om wat te kunnen doen. Ga je nu vanmiddag wat slapen of red je het al zonder middagdutje?
Lekker douchen!
  maandag 19 september 2005 @ 15:19:28 #296
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_30727377
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:46 schreef sjak het volgende:
Goed zo! Heerlijk om wat te kunnen doen. Ga je nu vanmiddag wat slapen of red je het al zonder middagdutje?
Nee, ik red het al prima zonder middagdutje. Ben zelfs net terug van de fysio.
Gaat dus echt prima!!!!
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 5 maart 2006 @ 01:05:41 #297
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_35728802
Hier weer even een up-date van mijn kant:

Ik ben al weer een poos full-time aan de gang en voel me verder prima. In April moet ik weer op controle bij mijn eigen cardioloog. Afgelopen januari (half jaar na de OK) had ik eigenlijk nog een controle scan van mijn hart moeten krijgen in het LUMC (waar ik geopereerd ben) Maar net vandeweek gehoord dat die pas op 8 mei aanstaande gedaan wordt ivm achterstand in het plannen van de controles.
Positive thinking, my way of thinking!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 10:02:42 #298
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35733226
Fijn dat het zo goed met je gaat!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35739890
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het zo goed met je gaat!
Hier wil ik me volledig bij aansluiten!
Ook leeg
pi_36206679
Heb jij een coarctatio aorta gehad vroeger?

[ Bericht 100% gewijzigd door rk1981 op 20-03-2006 18:23:04 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 20:00:12 #301
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36210140
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef rk1981 het volgende:
Heb jij een coarctatio aorta gehad vroeger?
Nee, mijn aortaboog was juist verwijd ipv vernauwd. Mijn aortaklepwas echter wel vernauwd.
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:10:32 #302
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36210527
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')