Als je in de USA had gewoond was je nu millionair geweest. Kan je ze in NL niet aanklagen, omdat ze het zelfs toegeven dat zijn ondeugdlijke tankdoppen leveren zonder waarschuwing?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:05 schreef michelle_db het volgende:
Beste mensen,
(...) Nu ben ik 20% 3de graads verbrand. Ik heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, en het ergste was, dat toen ik daar lag, een jongen binnen werd gebracht met precies hetzelfde verhaal.
Volgens Tomos klopt het dat de plastic tankdoppen niet veilig zijn, (...) Dit advies word nerens gegeven (...)
Groetjes michelle
Tja, zo'n brommertje is nou niet echt botsing-bestendigquote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:38 schreef michelle_db het volgende:
[..]
Je zou je moeten schamen voor deze reactie
1. Iets dergelijks mag bij een aanrijding met lage snelheid zeker niet gebeurenquote:Op woensdag 23 februari 2005 00:59 schreef MewBie het volgende:
[..]
Tja, zo'n brommertje is nou niet echt botsing-bestendig
Ik snap zowiezo mensen niet die het lef hebben een brommer op straat te zetten waarvan je de tank zomaar open kan doenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:52 schreef speedfreak1 het volgende:
Je ziet die plastic plugjes anders nog best wel veel, vooral bij vespa en peugeot. Vaak zie je trouwens inderdaad ook dat mensen die vervangen voor een afsluitbare na een ervaring dat er zooi in de tank was gegooid. Of zo'n "grapjurk" had er in gezeken.
Hoe gaat het met de revalidatie ?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:05 schreef michelle_db het volgende:
Beste mensen,
Ik wil graag een berichtje achterlaten over mijn ervaring om andere mensen zo bewuster te maken.
Vorig jaar reed ik op mijn tomos quadro naar huis toe, toen ik werd aangereden door een auto. Door de klap (ookal reed ik 25 km/u en de automobiliste 5 km/u) schoot de tankdop eraf, en vatte de bezine vlam terwijl ik op mijn brommer zat. Nu ben ik 20% 3de graads verbrand. Ik heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, en het ergste was, dat toen ik daar lag, een jongen binnen werd gebracht met precies hetzelfde verhaal.
Volgens Tomos klopt het dat de plastic tankdoppen niet veilig zijn, daarom moet je zelf zorgen voor een tankdop met sleuteltje! Dit advies word nerens gegeven daarom doe ik het nu,omdat ik andere mensen wil besparen wat er met mij is gebeurd.
Groetjes michelle
Ik kan niet geloven dat dat waar is.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:05 schreef michelle_db het volgende:
Beste mensen,
Ik wil graag een berichtje achterlaten over mijn ervaring om andere mensen zo bewuster te maken.
Vorig jaar reed ik op mijn tomos quadro naar huis toe, toen ik werd aangereden door een auto. Door de klap (ookal reed ik 25 km/u en de automobiliste 5 km/u) schoot de tankdop eraf, en vatte de bezine vlam terwijl ik op mijn brommer zat. Nu ben ik 20% 3de graads verbrand. Ik heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, en het ergste was, dat toen ik daar lag, een jongen binnen werd gebracht met precies hetzelfde verhaal.
Volgens Tomos klopt het dat de plastic tankdoppen niet veilig zijn, daarom moet je zelf zorgen voor een tankdop met sleuteltje! Dit advies word nerens gegeven daarom doe ik het nu,omdat ik andere mensen wil besparen wat er met mij is gebeurd.
Groetjes michelle
Uit afgesloten tankdoppel kan hooguit een dun straaltje komen. Uit een gespleten of er afgevallen tankdop komt een hele sloot.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat dat waar is.
Het kan wel zo zijn dat ze minder veilig zijn dan tankdoppen die je kunt afsluiten maar ze zijn niet gevaarlijk. Als dat nl zo zou zijn mag die hele brommer in NL niet worden verkocht. En zou Tomos voor andere tankdoppen moeten zorgen.
Artikelen die in NL worden verkocht moeten het CE certificaat ( oid ) hebben.
Voor tankdoppen die je kunt afsluiten met een sleutel geldt het ook niet dat er dan geen bezine uit zou lopen. Want dat doet het namelijk wel. Gewoon via het sleutelgat, De enige doppen die niet lekken zijn de doppen die je erop moet schroeven en waar geen sleutelgat in zit. ( die had ik vroeger dus )
Desalniettemin betreur ik wat er met je is gebeurd en hoop dat het allemaal nog enigzins heelt.
Het gaat er om dat tankdoppen bij een kleine klap van de tank af schieten. Na de klap bij mijn ongeluk (en die van die andere jongen) is de brommer met open tank gekanteld en in brand gevlogen toen ik er op zat. Ik zei al dat ik 20% 3de graads verbrand ben, dat gebeurd echt niet als er een klein straaltje uit een sleutelgat komt lopen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat dat waar is.
Het kan wel zo zijn dat ze minder veilig zijn dan tankdoppen die je kunt afsluiten maar ze zijn niet gevaarlijk. Als dat nl zo zou zijn mag die hele brommer in NL niet worden verkocht. En zou Tomos voor andere tankdoppen moeten zorgen.
Artikelen die in NL worden verkocht moeten het CE certificaat ( oid ) hebben.
Voor tankdoppen die je kunt afsluiten met een sleutel geldt het ook niet dat er dan geen bezine uit zou lopen. Want dat doet het namelijk wel. Gewoon via het sleutelgat, De enige doppen die niet lekken zijn de doppen die je erop moet schroeven en waar geen sleutelgat in zit. ( die had ik vroeger dus )
Desalniettemin betreur ik wat er met je is gebeurd en hoop dat het allemaal nog enigzins heelt.
Ik liep jou voorbij, als jij op je puch reedquote:Op woensdag 23 februari 2005 13:28 schreef Metro2005 het volgende:
op mijn puch maxi had ik ook zo'n plasic dop die er zo af kon
maar ik werd niet moequote:Op woensdag 23 februari 2005 22:58 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik liep jou voorbij, als jij op je puch reedDat ding ging rete langzaam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |