Easyjet adverteert met prijzen inclusief belasting. Als je een bedrijf wilt afvallen, doe dit dan met feiten, en roep geen onnozele dingen als je er niets vanaf weet.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Dat is vanaf een of andere regionale knollentuin in Eindhoven of Twente ofzo en dan moet je nog luchthavenbelasting betalen en die 35 euro is alleen voor de eerste paar stoelen... Reken maar dat het je minimaal het dubbele gaat kosten, als het niet meer is.
Easyjet
Al die lowbudgetmaatschappijen adverteren (misschien inmiddels: adverteerden) altijd met prijzen die uiteindelijk veel hoger bleken uit te vallen doordat er ook nog luchthavenbelasting moest worden betaald, de goedkoopste stoeltjes al meteen waren vergeven en in enkele gevallen zelfs nog een retourticket moest worden gekocht.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:14 schreef Douwe het volgende:
[..]
Easyjet adverteert met prijzen inclusief prijzen. Als je een bedrijf wilt afvallen, doe dit dan met feiten, en ga niet onzinnig lopen doen.
Die ¤35 is wél gewoon vanaf Amsterdam, met SmartWings. Komt dan inderdaad nog belasting bij, en je moet goed zoeken voor dat tarief, het is meestal hoger.
Er is geen low cost maatschappij die je verplicht een retour te kopen. En dat alleen de eerste stoelen zo goedkoop zijn, tja. Dan boek je toch wat eerder? Als je nu voor over een half jaar een ticket van Easyjet naar Londen koopt ben je voor onder de ¤60,- inclusief belastingen klaar. Dat jij altijd op hogere prijzen uitkomt ligt er meer aan dat jij laat boekt.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:16 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Al die lowbudgetmaatschappijen adverteren (misschien inmiddels: adverteerden) altijd met prijzen die uiteindelijk veel hoger bleken uit te vallen doordat er ook nog luchthavenbelasting moest worden betaald, de goedkoopste stoeltjes al meteen waren vergeven en in enkele gevallen zelfs nog een retourticket moest worden gekocht.
Ik boek nooit via dit soort lowbudgetmaatschappijen. Ik vind het echter wel zo netjes om de prijs van een retourticket inclusief belastingen te vermelden, aangezien de meeste mensen toch een retourticket willen kopen en niet alleen een enkeltje. Ik pak Easyjet eruit, maar er zijn er nog wel meer natuurlijk die dit soort advertenties tot standaard hebben verheven.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:24 schreef Douwe het volgende:
[..]
Er is geen low cost maatschappij die je verplicht een retour te kopen. En dat alleen de eerste stoelen zo goedkoop zijn, tja. Dan boek je toch wat eerder? Als je nu voor over een half jaar een ticket van Easyjet naar Londen koopt ben je voor onder de ¤60,- inclusief belastingen klaar. Dat jij altijd op hogere prijzen uitkomt ligt er meer aan dat jij laat boekt.
Daarbij komt er idd altijd nog tax bij, maar waarom val je nou precies Easyjet aan, een van de weinige, zo niet enige reisorganisatie die nou net wél belasting in zijn advertenties erbij rekent?
KLM, British Airways, Lufthansa... je hebt gelijkquote:Op maandag 6 juni 2005 14:37 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Ik boek nooit via dit soort lowbudgetmaatschappijen. Ik vind het echter wel zo netjes om de prijs van een retourticket inclusief belastingen te vermelden, aangezien de meeste mensen toch een retourticket willen kopen en niet alleen een enkeltje. Ik pak Easyjet eruit, maar er zijn er nog wel meer natuurlijk die dit soort advertenties tot standaard hebben verheven.
Het zijn vooral de lowcost-bedrijven die dat doen. Ik zie nooit advertenties van KLM waarin ze heel schreeuwerig voor 300 euro een enkeltje naar Dubai aanbieden.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:04 schreef Douwe het volgende:
[..]
KLM, British Airways, Lufthansa... je hebt gelijk
Het zijn niet alleen low cost maatschappijen die dat doen, maar bedrijven in de gehele reisbranche.
Toen ik laatst door Brussel liep, heel schreeuwerig: 'Azië vanaf ¤699 retour!'. Met daaronder heel klein: zonder belastingen en overige toeslagen . Of kijk naar de actie die KLM kortgeleden had, toen ze hun Europese vluchten massaal hadden afgeprijsd: alle prijzen werden vermeld zonder belastingen en toeslagen.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:08 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Het zijn vooral de lowcost-bedrijven die dat doen. Ik zie nooit advertenties van KLM waarin ze heel schreeuwerig voor 300 euro een enkeltje naar Dubai aanbieden.
Naar Girona kan je redelijk goedkoop vliegen met Transavia.com.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:07 schreef -Petor- het volgende:
In de zomer wil ik graag naar Girona vliegen, om een paar dagen langs te gaan bij vrienden. Wie heeft dit wel eens gedaan en/of heeft tips? Eerder in dit topic is me verteld dat Amsterdam-Liverpool-Girona/Barcelona het goekdoopste is...
Ja dat was op een specifieke datum. In juniu en juli is het nogal duur om met transavia die kant op te gaan. Het hangt dus heel erg af van wanneer je gaat en wanneer je kunt boeken.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:07 schreef -Petor- het volgende:
In de zomer wil ik graag naar Girona vliegen, om een paar dagen langs te gaan bij vrienden. Wie heeft dit wel eens gedaan en/of heeft tips? Eerder in dit topic is me verteld dat Amsterdam-Liverpool-Girona/Barcelona het goekdoopste is...
Dat zag ik inderdaad ook. Het beeld van Aeroflat is nog wel slecht.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:24 schreef EagleJ het volgende:
Amsterdam - Delhi:
Alitalia (via de eigen site) met vertrek 2 sep 05 en terugkeer op 23 sep 05 ¤637.74 p.p. (incl. tax; 557 ex. tax)
Volgens mijn boekingsprogramma moet het met de Russische nationale maatschappij Aeroflot nog goedkoper kunnen (490 euro excl. tax), maar daar kan ik geen geldige data bij krijgen. Air India staat trouwens voor 520 euro excl. tax in de boeken.
[off-topic]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is Aeroflot een moderne maatschappij met moderne toestellen, dus misschien een idee om een reisbureau eens naar tickets met deze maatschappij te laten kijken, eventueel gecombineerd met een stop-over in Moskou
[/off-topic]
idd, iets te snel gelezen denk ikquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Het ging om 4 weken EagleJ. Misschien dat dat nog een verschil oplevert?
+ de kosten van een transit-visa voor Rusland...quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:21 schreef EagleJ het volgende:
[..]
idd, iets te snel gelezen denk ik
maar voor vier weken (vertrek 2 september, terugvlucht op 30 sep) krijg ik met Alitalia dezelfde prijs.
Inmiddels is het me ook gelukt om met Aeroflot een boeking te krijgen:
vertrek 30 augustus '05, terugvlucht op 27 september '05. Prijs: ¤ 554.54
Heen een tussenstop van 55 minuten in Moskou, terug 3 uur en drie kwartier.
Gaat je denk ik niet lukken, 450 euro incl tax is zo'n beetje het goedkoopste, tenzij je met zoiets als air-hitch mee wil / kanquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:59 schreef ID-Tweak het volgende:
ik heb al wat gezocht maar ik zoek een retourtje van benelux naar : Wasgington DC van zo rond de 300 euro.
tijd:
22 September tot 29 September
thnx alvast!
ik zag op vliegwinkel prijzen van 370 euro incl tax, 280 zonder.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gaat je denk ik niet lukken, 450 euro incl tax is zo'n beetje het goedkoopste, tenzij je met zoiets als air-hitch mee wil / kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |