abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 februari 2005 @ 18:53:41 #1
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25182805
En game on!

welke film heb je als laatste gezien en hoe beviel die??

Laatste topic:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI

  zondag 20 februari 2005 @ 18:54:51 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25182827
Shouf Shouf Habibi

was wel aardig, niet bijzonder.
Nederlanders acteren verbazingwekkend slecht... de allochtonen speelden wel goed
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 20 februari 2005 @ 18:55:17 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25182834
Oh
Vanmiddag gezien:

He Ni Zai Yi Qi (Together)
Liu Xiaochun (Yun Tang) is een veelbelovende vioolspeler die op aandringen van en samen met z`n vader Liu Cheng (Peiqi Liu) z`n vader van t platteland naar t grote Beijing om daar les te krijgen van bekende leraren. Samen met z`n vader bevindt hij zich voortdurend in een moeilijke situatie: gaan ze voor de roem en rijkdom terwijl ze redelijk ongelukkig zijn of kiezen ze ervoor om wel gelukkig te zijn en terug te keren naar t platteland?
Het eerste gedeelte van de film is niet echt superinteressant en kabbelt een klein beetje voort. Het tweede gedeelte is al beter, dan wordt t verhaal wat interessanter en komt er schot in de zaak. De ontknoping zie je al van te voren aan komen en is dus niet echt een verassing. Het verhaal opzich is ook niet spannend of origineel: we hebben soortgelijke verhalen al vaker gezien. Maar door een combinatie van het zeer goede acteerwerk van met name Peiqi Liu, de sterke soundtrack en een fantastische eindscene is deze film toch zeker het kijken waard.


IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 20 februari 2005 @ 19:00:17 #4
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25182920
quote:
Op zondag 20 februari 2005 18:54 schreef Litso het volgende:
Shouf Shouf Habibi

was wel aardig, niet bijzonder.
Nederlanders acteren verbazingwekkend slecht... de allochtonen speelden wel goed
die moeder vondt ik geweldig in die film!
don't give me that fucking bullshit
  zondag 20 februari 2005 @ 19:00:19 #5
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25182922
quote:
Op zondag 20 februari 2005 18:54 schreef Litso het volgende:
Shouf Shouf Habibi

was wel aardig, niet bijzonder.
Nederlanders acteren verbazingwekkend slecht... de allochtonen speelden wel goed
die moeder vondt ik geweldig in die film!
don't give me that fucking bullshit
pi_25182962
gvd net te laat

vanmiddag gezien:

Deliverance



Goede film, verhaal is niet bijzonder maar wat de film goed maakt is het mooie camerawerk en acteerwerk wat wordt afgewisseld met een paar zeer sterke scenes.
pi_25182994
Net nog Team America World Police gezien g-e-w-e-l-d-i-g
Vanmiddag Sharktale en Harold & Kumar Go To White Castle
Gisteravond Meet The Fockers
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_25183009
National Treasure: was wel vet, herhaling vatbaar.
Meet The Fockers: was wel humoristisch, maar vrij veel seks komt er in voor, teveel eigenlijk. Ik zou hem nog wel een keer willen zien, maar dan eerst Meet The Parents en dan deze. Dan is hij leuker.
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  zondag 20 februari 2005 @ 19:07:53 #9
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25183034
Hero.


Mooi in beeld gebracht, prachtige kleuren en omgevingen. Zeker een goeie film!
pi_25183120
Alfie... Sleeeeeecht
- Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
pi_25183155
Club Dread.
een losgeslagen vakantie eiland met een messentrekkende maniak,

spannende muziek, veel gejatte senes,
een lekkere melige commedie- horror voor een zondagmiddag.
De Puta Madre
  zondag 20 februari 2005 @ 19:23:00 #12
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_25183244
hypercube en cube0
Religion : Mankind's Worst Invention!
pi_25183301
Saw

En die viel me best mee
pi_25183324
Kung Fu Hustle
(Y)
pi_25183360
Saw (2004)

Adam (Leigh Whannell) and Dr. Lawrence Gordon (Cary Elwes) wake up chained to pipes at opposite ends of a dirty utility room. They soon learn that they have become the victims of the Jigsaw, a serial killer who devises intricate situations to get his victims to kill each other. Pitted against the clock and each other, the two must work to outwit their captor and save Gordon's family, who have been taken hostage by the killer

Zo ziek gewoon... heb de hele film me niet een keer bewogen Echt een van de beste films die ik ooit heb gezien, gewoon perfect uitgewerkt en geweldig verhaal.
  zondag 20 februari 2005 @ 23:54:13 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25187073
The Mangler (1995)
Dit is toch wel een van de slechtere films die ik gezien heb.

Het begint al triest. En dan komt de baas van de tent, Englund (Freddy Kruger) in beeld. Tjonge jonge wat een vertoning. Een machine plet iedereen die hem bedient of in de buurt is. Dan heb je een ongelovelijk zielige politie-ventje die het onderzoekt, maar ook weer niet. Wat een loser is dat. Het erge van dit alles is dat de film zichzelf bloedserieus neemt. En dan het einde .. dat maakt de film alleen maar slechter, slechter en slechter.

Oja het is gebaseerd op een short-story van Stephen King.

2.2 / Imdb 3.2 #86
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_25187702
Twisted.

Mwooaah...
Politie & moord, je kent het wel.
Verrassende ontknoping.
pi_25189298
Afgelopen zondag: The Jewish Hammer. Weet niet zeker of dat die figuur was
die ook die ali g personage speelt. grappige film.

chanoeka pimpin jews!
  maandag 21 februari 2005 @ 09:54:29 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25190743
Panda kopanda

Een van de allereersten van studio Ghibli, al weet ik niet of die naam toen ook al echt bestond. Takahata en Miyazaki waren iig samen aan het roer voor deze ontzettend goede kinderfilm. Want hoewel de huidige productie van Ghibli toch ook meer op volwassenen is gericht is deze film dat echt niet. Toch heb ik weer zeer genoten van de leuke werelden die werden gecreeerd. Het is allemaal natuurlijk onzin, maar het wordt met zo'n leuke spontaniteit of blijheid gebracht dat je zelf toch wel van de film gaat genieten. Ik vond het opvallend hoe goed er op de belevingswereld van kinderen wordt ingegaan. De animatie en muziek zijn nog erg matig, maar goed, van iets uit 1972 mag je dat denk ik ook niet verwachten.
Leuk om eens gezien te hebben
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 21 februari 2005 @ 09:58:26 #20
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_25190785
Soulplane

Wat een enorme flauwe film...geen tip van de week dus.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_25190826
M
http://www.imdb.com/title/tt0022100/

Sfeervolle en mooi opgezette klassieker, waarin Berlijn in rep en roer is door een moordenaar die reeds 8 kinderen vermoord heeft. Zowel de politie als de misdaadkringen gaan koortsachtig op jacht naar de dader.

Naar huidige maatstaven is het verhaal natuurlijk niet meer zo origineel als toen, thema's uit de film kun je herleiden uit latere films, maar bij vlagen is deze film bijna 75 jaar na dato nog steeds zeer beklemmend.
Een interessante en boeiende kijkervaring, die nog wel degelijk overeind blijft.
pi_25191188
Spun (2002)
Een standaard tripfilm met een vrij voorspelbaar verhaal. Desondanks wel grappig, alleen jammer dat er onnodige en wazige dingen gebeuren, die ook niet verder verklaard of uitgewerkt worden. Jammer, had beter gekund.

The Way of the Gun (2000)
Ryan Phillippe en Benicio Del Toro ontvoeren een zwangere vrouw, die draagmoeder is voor een duister figuur (James Caan) en zijn vriendin. Veel geschiet en weinig wol. Er wordt geprobeerd een verhaallijn te laten ontwikkelen, maar het verhaal lijkt ondergeschikt aan de schietscenes. Niet onaardig, maar het is geen film die ik snel een 2e keer zal kijken.

Requiem for a Dream (2000)
Er zullen hier denk ik geen mensen zijn die deze film nog nooit hebben gezien, ik was nog een van de weinigen . En ik was aangenaam verrast: sterke acteerprestaties, een sterke verhaallijn, kleurgebruik dat precies bij de sombere toon van het verhaal past. Erg indrukwekkend, een van de beste films die ik dit jaar heb gezien.

Ying Xiong (aka Hero) (2002)
Wederom een zeer indrukwekkende film, die ook mede opvalt door zijn intense kleurgebruik. De zwaardgevechten zijn erg mooi om te zien, en het verhaal krijgt genoeg de ruimte om zich te ontwikkelen, iets waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht. Deze ga ik nog vaker zien .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 21 februari 2005 @ 10:37:56 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25191257
(#402) Blaue Engel, Der (Josef von Sternberg, 1930)
De internationale doorbraak van Marlene Dietrich is niet de film waar ik op gehoopt had. De liedjes zijn erg gezapig en het verhaal is ook niet bijzonder. Best goed geacteerd, dat wel en zeker de climax is de moeite waard, maar voor de rest vond ik de film niet veel bijzonders. ***

Adaptation. (Spike Jonze, 2002)
Voor de tweede keer. Blijft een erg leuk geconstrueerde film, die een interessante kijk geeft in het proces van het schrijven van een script. De tweede helft van de film is wat minder sterk dan de eerste helft. Terechte Oscar voor Chris Cooper ook trouwens en ook de rest van de cast zet goede rollen neer. ****

Demon Seed (Donald Cammell, 1977)
Films over artificial intelligence vind ik altijd wel leuk, dus ook deze wist me prima te vermaken. Het acteerwerk van onder andere Julie Christie is niet al te best maar dankzij het onderhoudende verhaal stoort dit niet echt. De film leent wel aardig wat van 2001: A Space Odyssey, o.a. de creepy computerstem en de kleurrijke beeldenstorm. De film heeft de tand des tijds niet helemaal weten te doorstaan en doet nogal eens wat gedateerd aan. ***
  maandag 21 februari 2005 @ 11:28:53 #24
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25191829
Annie Hall (1977)
Ze hadden de film beter de Ultimate Snob Movie about Snobs kunnen noemen, dat zou de lading van de film beter dekken. Maar ach tussen alle verwijzingen en quotes door zitten er wel enkele leuke elementen in. Zo is de hele manier waarop Allen in het begin door zijn herrineringen wandelt erg leuk gedaan.
cijfer: 7
  maandag 21 februari 2005 @ 13:14:24 #25
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_25192894
Sideways (Alexander Payne, 2005)
Wat een briljante, en sympathieke film!
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')