abonnement Unibet Coolblue
pi_25179979
Ik wil deze studie aankomend studiejaar gaan doen, maar ben op zoek naar ervaringen van andere studenten die dit volgen of hebben gevolgd .

Heb een HAVO-diploma op zak (profiel N&T) en er is volgens mij geen loting dus wat betreft toelatingseisen zit ik goed

Dus ik hoop wat (serieuze) ervaringen hier te horen
///M powert :P
pi_25180008
tvp
  zondag 20 februari 2005 @ 15:56:18 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25180102
Mijn broer doet hem, en hij is van Havo, naar VWO, naar universiteit gegaan.

dat deed hij 2 jaar en daarna moest hij stoppen omdat hij zich wel zo de pleuris moest werken om het vol te houden, hij besloot dat een stapje terug een vestandigere keuze was want dat kon hij normaal ook volhouden, helaas is het nu voor meneer weer te simpel.

de stap van havo naar HBO werktuigbouwkunde lijkt mij wel wat groot, maar de opleiding is zeer leuk. Hij studeert het in Eindhoven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_25180214
ik: MAVO --> HAVO --> 2 jaar werken --> HTS:WTB;
ervaring: erg zware overstap van havo naar hts, wiskunde vooral erg zwaar; veel van geleerd; erg goede en veelzijdige opleiding waar je alle kanten mee op kunt
advies: doen; vooral erg veel tijd steken in leren van wiskunde en mechanica in begin (haast niet in te halen en wordt bij elk ander vak op teruggevallen)
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  zondag 20 februari 2005 @ 16:25:07 #5
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_25180550
Ben zelf bijna afgestudeerd, krijg als 't goed is 24 maart m'n HBO WTB diploma!!

Hiervoor VWO gedaan, als ik eerlijk ben stelt de hele studie geen reet voor! (heb 't in iets meer dan 3,5 jaar gedaan)
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_25180599
met vwo wiskunde onder je riem kan ik me voorstellen dat het wat makkelijker is;
als je het eerste jaar overleeft is het inderdaad goed te doen
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
pi_25180799
Als je dat dus gehaalt hebt hé, wat kan je er dan mee worden. Al die stomme boekjes en folders enzo zijn wel leuk en aardig, maar daar staat niet echt in wat je kan worden. Wat hebben julile nu voor baan en is het leuk? (de mensen die die opleiding dus hebben gedaan)
  zondag 20 februari 2005 @ 16:46:40 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25180896
Als je Wiskunde, Natuurkunde en techniek leuk vind, is het zeer goed te doen.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:50:18 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25180954
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:40 schreef Tomhoog het volgende:
Als je dat dus gehaalt hebt hé, wat kan je er dan mee worden. Al die stomme boekjes en folders enzo zijn wel leuk en aardig, maar daar staat niet echt in wat je kan worden. Wat hebben julile nu voor baan en is het leuk? (de mensen die die opleiding dus hebben gedaan)
Werktuigbouwkunde is zo ongeveer de breedste opleiding die er is, er zijn ontelbaar veel mogelijkheden.
pi_25181048
ik ben nou sales engineer bij een grote machinebouwer voor de voedselverwerkende industrie - dit komt neer op het vertalen van een klantvraag naar de organisatie en het terugvertalen van de organisatiekunde in een offerte naar de klant; verantwoordelijkheid is erg breed wat je treedt in discussie met allerlei soorten mensen (klanten, engineers, logistici, etc.) op allerlei niveau's (vestigingsdirecteurs, productiemedewerkers, etc.);
binnenkort ga ik bezig op de marketingsafdeling (!), maar ik had ook kunnen doorstromen naar functies als area sales manager (3 van de 4 weken op reis...), projectmanager (verantwoordelijk voor het goede verloop na ordermoment), etc.
hts:wtb geeft je een prima startpositie als "techniek professional" en je kunt zo'n beetje overal als wat dan ook aan de slag
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
pi_25204262
Tnks
  dinsdag 1 maart 2005 @ 01:13:10 #12
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_25306056
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:37:40 #13
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_25353691
Ik heb ook 1 jaartje HBO Werktuigbouw gedaan.
De studie had leuke en minder leuke kanten.
Mechanica en constructietechniek (het harde rekenwerk) was opzich leuk, maar vormen van beiteltjes uit je kop leren (productietechniek) is minder. Bij energietechniek leer je van alles over vloeistofstromingen en warmtestromingen, zoals in een verbrandingsmotor of in een pomp, dat was wel interessant maar ook erg moeilijk.
Practicum, zoals proefjes met metaal is wel okay, met machines werken is ook soms leuk, maar op ten duur ga je je er aan irriteren.
Het tekenwerk is in verhouding met met Bouwkunde en Civiele Techniek een stuk minder "spannend".

Ik ben hoofdzakelijk gestopt omdat ik niet later voor de rest van mn leven in het muffe productiewereldje wilde werken. Niet dat je er niks anders mee kunt, maar je hebt er wel altijd mee te maken.
Er is slecht werk in te krijgen, itt de studie die ik nu doe.
Bij de studie die ik nu doe, doe je meer met je creativiteit, je levert meer unieke producten, ipv duizenden producten op een lopende band.
Ik zit inmiddels in het 2e jaar van de opleiding Civiele Techniek, het eerste jaar was een propedeuse samen met Bouwkunde. Ik heb geen spijt van m'n studiewissel.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:16:47 #14
31186 0_o
See my shadow changing
pi_25360416
Ik ben nu aan het afstuderen. Het heet nu alleen Engineering, Design & Innovation (Hogeschool van Amsterdam)
Doe het in 3 jaar, aangezien ik MBO heb gedaan.

Geen goed woord van mij over deze studie. Vind het saai, vind de mensen oninteressant en het hele lessysteem bureaucratisch en omslachtig.

Maareh, succes hé
You're lying to your self again, suicidal imbecile
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:14:22 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25361420
Je vindt het saai, oninteressant etc... maar blijft het wel studeren?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:34:10 #16
31186 0_o
See my shadow changing
pi_25361723
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:14 schreef pfaf het volgende:
Je vindt het saai, oninteressant etc... maar blijft het wel studeren?
Tja, vind het ook zonde om afgelopen drie jaar voor niets te hebben gedaan. Moet alleen nog afstuderen, en ben dan een hbo-diploma (en titel) rijker.

Daarnaast zit ik met de prestatiebeurs. Als ik nu zou stoppen, mag ik fijn alles terugbetalen. Daar zit ik ook niet bepaald op te wachten..
You're lying to your self again, suicidal imbecile
pi_44604508
Hoe gaat het nu met iedereen?!?

Mijn eerste jaar loopt verschrikkelijk in rijswijk
pi_44604812
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:04 schreef Tomhoog het volgende:
Hoe gaat het nu met iedereen?!?

Mijn eerste jaar loopt verschrikkelijk in rijswijk
Omdat je lage cijfers haalt? Da's gewoon de strategie van Rijswijk. Vind je het gek dat ze als een van de beste worden aangemerkt? Alleen de beste halen het.

Gelukkig gaat het bij mijn wiskunde nu in stijgende lijn. Eerst een 1,8, toen een 2,3, en nu een 3,4

Mechanica blijft hangen op een 2.

P.S.: ik doe natuurkunde en daar gaat de wiskunde wat sneller dan bij wtb
pi_44604927
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:37 schreef Ixnay het volgende:

Er is slecht werk in te krijgen, itt de studie die ik nu doe.


-----

Aan de topicstarter:
Gewoon doen die studie, maar wel aan een goede hogeschool. Bijna elke hogeschool biedt dit aan en vaak is het gewoon bagger. TH Rijswijk is natuurlijk het best, maar het zal dan geen eitje zijn.
pi_44607410
Is er veel verschil tussen HBO WTB en Uni?
  woensdag 20 december 2006 @ 21:47:14 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44610783
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:07 schreef MacKniver het volgende:
Is er veel verschil tussen HBO WTB en Uni?
Ja.
Gewoon de gebruikelijke verschillen tussen HBO en Universiteit, niveau, toegepastheid, etc..
pi_44612610
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:18 schreef Koewam het volgende:

[..]

Omdat je lage cijfers haalt? Da's gewoon de strategie van Rijswijk. Vind je het gek dat ze als een van de beste worden aangemerkt? Alleen de beste halen het.

Gelukkig gaat het bij mijn wiskunde nu in stijgende lijn. Eerst een 1,8, toen een 2,3, en nu een 3,4

Mechanica blijft hangen op een 2.

P.S.: ik doe natuurkunde en daar gaat de wiskunde wat sneller dan bij wtb
mwa, teveel inschrjivingen geen goede voorbereiding gekregen.
Gestapelde toetsen waarbij je als je maar 1 ding niet haalt je gelijk niks hebt gehaald dus 8 studiepunten mist...
Gelukkig mogen we ons eerste blok nog 1x herkansen...
wi is wel ok
mech idd wat minder maar dat komt door mezelf

Verder wel leuk maar Productietechniek is saai.. of iig de les ervan want heb boek heb ik nog niet

Verder werkt mijn studiegroep niet echt mee maar dat is bijzaak
  donderdag 21 december 2006 @ 13:22:45 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_44625852
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:33 schreef Tomhoog het volgende:

Verder wel leuk maar Productietechniek is saai.. of iig de les ervan want heb boek heb ik nog niet
Vormen van beiteltjes uit je kop leren is niet echt interessant nee.
pi_44640583
Hendig zo'n topic

Ik wil namelijk ook volgend jaar WTB gaan doen, het lijkt mij een zeer leuke studie. Natuurkunde, wiskunde (met name meetkunde) zijn mijn 'ding' en mijn interesse zit zeker in de techniek.

Ik ben gaan kijken in Arnhem (HAN) en Utrecht (HU), Ik doe nu de Havo in Nijmegen. Ik moet gaan kiezen naar welke school ik ga, weet iemand welke beter wordt aangeschreven? of waar ik dat kan vinden?
Bram! Boterham!
pi_44642715
Volgens mijn is de Haagsche Hogeschool wel goed aangeschreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')