abonnement Unibet Coolblue
pi_25449155
Zijn verhalen zijn vrij makkelijk te lezen, en zodra je eenmaal begint wordt je gelijk in het verhaal getrokken waardoor het moeilijk is om de boeken weg te leggen. Meestal als ik een boek zie liggen waarbij dit op de achterkant staat begin ik er niet eens aan omdat het meestal erg tegenvalt. Bij Stephen Fry daarentegen ben ik op aanraden van een vriend toch maar begonnen en het beviel erg goed. Daarom heb ik nu (bijna) al zijn boeken gelezen.
  Moderator woensdag 9 maart 2005 @ 23:53:14 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25449246
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:49 schreef I-con het volgende:
Zijn verhalen zijn vrij makkelijk te lezen, en zodra je eenmaal begint wordt je gelijk in het verhaal getrokken waardoor het moeilijk is om de boeken weg te leggen. Meestal als ik een boek zie liggen waarbij dit op de achterkant staat begin ik er niet eens aan omdat het meestal erg tegenvalt. Bij Stephen Fry daarentegen ben ik op aanraden van een vriend toch maar begonnen en het beviel erg goed. Daarom heb ik nu (bijna) al zijn boeken gelezen.
Ik wist eigenlijk niet eens dat de man schreef maar misschien toch maar eens kijken of ik ergens boeken van hem zie staan !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 10 maart 2005 @ 00:26:53 #53
3604 MightyV
Just Breathe
pi_25450054
Stephen Fry is hilarisch als persoon en ook als schrijver, tenminste Making History van hem is echt fantastisch; humoristisch, ironisch, soms gewoon absurd maar ook slim en gewoon goed geschreven.

Ben nu bezig in de SF klassieker Stranger in a Strange Land van R.A. Heinlein. Beetje achterhaalt qua SF conceptualisering, maar wel met goede ideeen erin (bijv. water-sharing). Was altijd al fan van Heinlein maar wel gaaf om eindelijk zijn doorbraak eens te lezen.
pi_25482447
"Meditations" ~ Marcus Aurelius.
Hopelijk geeft het me weer wat meer inspiratie voor het 'constructieve - goede - leven', want het lezen van "American Psycho" heeft het slechtste in me naar boven gehaald; Of mijn wérkelijke ik misschien wel. Een literaire pijnstiller is geen overbodige luxe nu.

Daarnaast lees ik "Animal Farm" ~ George Orwell.
Ik ben nu al benieuwd hoe ik er het er vanaf ga brengen.
  Moderator vrijdag 11 maart 2005 @ 23:52:39 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25482491
animal farm is leuk maar toch is 1984 leuker
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_25482566
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:52 schreef Bosbeetle het volgende:
maar toch is 1984 leuker
Daar werd ik al niet vrolijk van.
Maar tegelijkertijd is 1984 een prachtige waarschuwing voor wat zou...
Het boek is desillusionerend, maar het is gelukkig maar het boek.
Het boek dient de werkelijkheid vóór te zijn.
  Moderator zaterdag 12 maart 2005 @ 00:22:03 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25483032
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:57 schreef Bombie het volgende:

[..]

Daar werd ik al niet vrolijk van.
Maar tegelijkertijd is 1984 een prachtige waarschuwing voor wat zou...
Het boek is desillusionerend, maar het is gelukkig maar het boek.
Het boek dient de werkelijkheid vóór te zijn.
animal farm is een hele mooie analogie ..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 maart 2005 @ 12:46:12 #58
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25505453
Phillip Margolin - The Undertaker's Wife


Judge Richard Quinn is young, idealistic, and honest to a fault. That's why he's handed the most sensational homicide case in Oregon history. Locked in a race for the U.S. Senate, Ellen Crease gunned down the intruder who murdered her wealthy husband. In a single, brutal instant she became a widow, a victim, and a hero.
Yet disturbing questions remain. What secrets did the man who started his fortune running mortuaries keep that might have cost him his life? What about the son frozen out of his will? Or his wife's political enemies? And what about Ellen Crease herself?
Soon it becomes clear that a deadly plot of murder, blackmail, passion, and double cross is unfolding around Judge Richard Quinn. And unless he breaks the rules, justice will not only be blind, it will be the final victim.


Voor het eerst in lange tijd dat ik vanaf blz 1 gelijk in het verhaal zit. Heb de laatste tijd nogal pech met boeken, ze zijn steeds voorspelbaar en rommelig geschreven. Deze leest lekker vlot weg
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25507687
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:52 schreef Bosbeetle het volgende:
animal farm is leuk maar toch is 1984 leuker
1984 is verontrustend. Ik ben in Homage to Catalonia bezig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_25513183
Ik ben in Missie Irak van Hans Blix bezig. Gaat over (verrassend ) de wapeninspecties in Irak.

Ben er net in begonnen (twee hoofdstukken gehad), maar het boek leest niet echt lekker door
pi_25513267
Ik ben weer eens Hunter S. Thompson's 'Kingdom of Fear' aan het lezen, van de week krijg ik 'Better Than Sex' binnen
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  Moderator maandag 14 maart 2005 @ 22:50:22 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25514421
Oeh ik kreeg van Cynic The dirt een motley crew biografie te leen met de nadrukkelijke opmerking dat ik hem MOEST lezen ... dus dat ga ik maar doen

eerst nog ff zen en de kunst van het moteronderhoud uitlezen ..gaaf boek is dat zeg .. ben benieuwd naar het einde
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 15 maart 2005 @ 14:15:48 #63
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25520350
quote:
Op zondag 13 maart 2005 12:46 schreef Spindizzy het volgende:
Phillip Margolin - The Undertaker's Wife
Heb de laatste tijd nogal pech met boeken, ze zijn steeds voorspelbaar en rommelig geschreven. Deze leest lekker vlot weg
Leuk boek, jammer van het voorspelbare einde. Denk dat ik teveel detectives en mysteries heb gelezen ofzo. Maar heb me er toch prima mee vermaakt.

Net begonnen in:
Faye Kellerman - The Ritual Bath


Sergeant Decker is called to investigate a rape charge in an isolated Orthodox Jewish Community. Rina Lazarus, a young widow who found the victim, guides Decker through her suspicious community as all the signs point to the rapist's first crime not being their last.

Het eerste deel van een serie. Ben erg benieuwd want ik heb er veel goeds over gehoord.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:49:00 #64
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25521288
Ik heb zojuist de Da Vinci code opgehaald bij een collega...
ik heb er zin in
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25525329
Ik heb "Terug naar de kust" van Saskia Noort uitgelezen. Een hele spannende wending die ik niet verwacht had. Ik vind het een goede Nederlandse schrijver. Zeker een aanrader.

Ik ga nu beginnen in Onderhuids van Nicci French.
pi_25529551
The order of the Phoenix (ofwel Harry Potter V en in het Engels), heb

De oorlog der bloemen (Tad Willams) klaarliggen, naast Het Lelietheater (Lulu Wang)...
We sure are cute for two ugly people.
pi_25531239
underground forever baby
pi_25532874
Vandaag 2 Engelse boeken binnen gehad. Fear and Loathing in Las Vegas en A Clockwork Orange. Niet al te dikke boeken, dus ik zal ze wel snel uit hebben. Maar ik ben ook nog bezig met Anna Karenina van Lev Tolstoy, dus ik ben nog wel even zoet.
All good things must come to an end...
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:54:21 #69
3604 MightyV
Just Breathe
pi_25533055
Bezig in The Darkness that Comes Before van R. Scott Bakker. Fantasy met filosofische trekjes.

@ Laton Ben jij ook zo lyrisch over Chronicles of Thomas Covenant? Hier in mijn omgeving zijn ze dat iig wel, maar ik vond het eerste boek al echt niet om doooooor te komen.
pi_25533190
quote:
Op maandag 28 februari 2005 09:51 schreef Shreever het volgende:
Ben net begonnen aan Raymond E. Feist - De magiër
Hey!!! Die wil ik ook nog lezen. Staat op mijn verlanglijstje. Ik wacht nog op Diana Gabaldon's "A breath of snow and ashes" en op (ja, echt erg, kweet het) Harry Potter and the half-blood prince. Ben net begonnen aan The Davinci code.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25534171
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:54 schreef MightyV het volgende:
@ Laton Ben jij ook zo lyrisch over Chronicles of Thomas Covenant? Hier in mijn omgeving zijn ze dat iig wel, maar ik vond het eerste boek al echt niet om doooooor te komen.
Ja. Lyrisch inderdaad. Waarom vond je het niet om door te komen? Vond je de persoon Covenant onuitstaanbaar? Wat had je er van verwacht?

Probeer het nog eens als je in een rustige bui bent. Ik vind de vraagstukken waarmee geworsteld wordt zeer interessant en onderhoudend.


*overigens de 3e keer dat ik de serie lees..verspreid over 10 jaar. Dit omdat hij nu aan nog 3 delen werkt waarvan de eerste net uit is. Ik vind het een Mijlpaal van een werk. Ademt een totaal andere sfeer uit dan de gemiddelde fantasy meuk. Een van de Alltime favorieten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Laton op 17-03-2005 10:25:05 ]
underground forever baby
pi_25535011
De laatste tsaar van Edward Radzinsky.

Saai .
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:20:31 #73
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25538484
Patricia Wentworth - Onschuldig Veroordeeld?

Ouderwetse murdermysteries van een tijdgenote van Agatha Christie. Ontzettend kneuterig en braaf maar een heerlijk tussendoortje. Helaas niet te krijgen in het engels bij de bieb.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25538550
Sex for Dummies
best grappig met momenten
Don't give a damn 'cause i'm proud of what I am!
pi_25538563
Zwellend Fruit van Peter Verhelst
quote:
Sluit je ogen.
Blijf die ogen gesloten houden.
Je hebt handen en een tong.
Meer heb je niet nodig om mij te kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')