abonnement Unibet Coolblue
pi_1768583
Wie heeft er wel eens last van migraine? Dus niet gewoon hoofdpijn maar echt dood- en doodziek zijn? Welke bijverschijnselen heb je?

Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.

Migraine zit bij mijn moederskant in de familie, mijn moeder is er echt dagen ziek van, inclusief een maag die compleet van streek is, niet tegen licht kunnen enzovoort.

Ik denk dat migraine erfelijk is - is dat echt zo?

Wat doen jullie tegen een migraine-aanval, hoe lang ben je ziek en wat zijn de verschijnselen?

#geen
pi_1768670
Migraine is erfelijk.

Mijn aanvallen kunnen verschillen van een dag tot 4 dagen. Kotsmisselijk, duizelig, bonkend hoofd, ogen die verschrikkelijk pijn doen en heel erg geïrriteerd.

Ik voel het ook aankomen.
Mijn ogen worden erg zwaar, prikken en ik kan geen licht meer verdragen. Daarna begin ik duizelig te worden en te zweten. De hoofdpijn komt snel opzetten.

Mijn aanval blijft tot het laatste moment heftig, het neemt niet geleidelijk af, nee, het is er opeens en het is ook opeens weg.

Wat ik doe?
Eraan toegeven. Op bed liggen en me gewoon laten vertroetelen. Verder ibuprofen, 600 mg.
Dat werkt heerlijk.

  vrijdag 28 september 2001 @ 23:28:16 #3
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_1768682
Misselijk en duizelig en de drang om zo snel mogelijk een stikdonkere ruimte op te zoeken.
Speculeren is andere koek dan speculaas.
pi_1768959
Meldt!

Mijn migraine is begonnen in de puberteit, aanval duurde toen 1 dag. Geleidelijk is het steeds heftiger geworden, komt vaker terug en duurt nu zo'n 3 of 4 dagen.
Het ergst is het aan de rechtse kant, had het eerst alleen rechts maar helaas nu ook links, wisselt per aanval.
Toen ik de pil gebruikte was het vreselijk, iedere keer 2 vd 3 dagen overgeven, constant, alleen slapen hielp maar door de pijn lukte dat bijna nie.
Zonder pil lijkt het of de aanvallen iets langer duren maar zijn meestal iets minder hevig.
Ik heb de meeste medicijnen die er voor zijn wel geprobeerd, niks helpt helaas
Als het echt niet is uit te houden, maar dan moet ik gillen vd pijn (kop tegen de muur enzo) dan spuit ik Immigran.
Deze spuiten zijn een verademing maar helpen bij mij helaas maar 4 uurtjes

pi_1768981
Vreetbui,prikogen,bonkende koppijn zo erg dat iedere beweging zeer doet.Meestal helpt Imigran heel goed.Daarna nog wel last van erg zweten en lichte afasie.Soms komt het een paar dagen achter elkaar en helpt de Imigran niet meer.Dan moet ik het uit zieken.Ook wel eens last van
aura's maar die worden niet altijd opgevolgd door hoofdpijn.
Ik ben al eens bij de bedrijfsarts geweest omdat ik vaker dan 6 keer ziek was geweest in 1 jaar.
pi_1768992
Had het vroeger, maar al jaren niet meer gehad. Inderdaad begon het altijd met flikkeringen en andere hallucinaties, slecht zicht, rubberen, klamme handen, moeilijk praten, en dan knallende koppijn. Ook kotsen, vaak en veel, totdat ik helemaal leeg was en alleen nog maar gal kon kokhalzen
Gelukkig was het bij mij vrijwel altijd na 1 dag over. En helemaal gelukkig dat ik er tegenwoordig nooit meer last van heb (*klopt af*)
Unox, the worst operating system.
pi_1769018
Vreselijke pijn, vlekken die dansen voor mijn ogen, kotsmisselijk, ijskoud, overgeven op een veel fellere manier dan wanneer je gewoon ziek bent, ieder geluid is ondragelijk net als ieder sprankje licht.

De vlekken voor mijn ogen zijn meestal de aankondiging van de aanval. Ik moet dan zorgen dat ik binnen een half uur thuis ben en in bed lig.

Ik heb er een neusspray tegen en die werkt redelijk goed. Gewone pijnstillers hou ik niet binnen als ik een aanval heb. Zetpillen hielpen bij mij niet.

pi_1769033
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 23:26 schreef Kleintje het volgende:
Verder ibuprofen, 600 mg.
Dat werkt heerlijk.
Werkt, in de zin dat ik nog slechts een bonkende hoofdpijn heb. Ik moet het dan wel bij de hand hebben als ik vlekken begin te zien. Ik heb het om de paar maanden, en als ik de pilletjes niet bij me heb ben ik echt kotsmisselijk en 2 dagen van slag. Bij stress op het werk kan het wel sneller voorkomen is mijn ervaring.

Edit: ik heb dus imigran 100 mg

Chocolade, noten, schimmelkaas en weet ik wat al niet meer is niet zo goed blijkbaar maar te lekker om te laten staan.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1769065
Ik geloof zeker dat migraine erfelijk is.Mijn moeder had het en mijn zus heeft het.Bij mijn moeder is het na de overgang over gegaan dus er is nog hoop.Er is trouwens een heel goed boek over hoofdpijn.Het heet"Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn"en het is geschreven door Ferrari en Haan.In dat boek staat o.a.dat er nog nooit is aangetoond dat bepaalde voedingsmiddelen migraine kunnen veroorzaken maar dat je aan het begin van een aanval behoefte krijgt aan bijvoorbeeld chocola.

[Dit bericht is gewijzigd door ibo op 29-09-2001 00:20]

  zaterdag 29 september 2001 @ 00:17:48 #10
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_1769080
heb ook wel eens last van migraine, gelukkig maar heel af en toe..
begint met een vlek zien, die steeds groter wordt en dan begin ik me al misselijk te voelen omdat ik weet dat ik weer zo'n erge hoofdpijn ga krijgen...
op bed gaan liggen/gaan slapen werkt denk ik het beste.... ibuprofen gebruik ik ook wel es..
het is gelukkig de volgende dag altijd weer zo goed als over..
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  zaterdag 29 september 2001 @ 00:20:13 #11
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_1769101
Al vanaf dat ik 2 1/2 jaar oud was, mijn vader heeft er lichtjes last van (gehad) en mijn moeder had er ook vaak last van.. soms zie ik voor een aanval *sterretjes*.. maar vaak krijg ik eerst vreetbuien, of ik begin dingen te ruiken die er niet zijn (vooral vlees). Meestal heb ik zo'n aanval in het begin van de avond en is s' ochtends weer weg. Ik kan tijdens de aanval ook totaal geen geluiden of licht om me heen hebben.

en ik gebruik er ook iboprofen tegen, het enigste wat een beetje wil werken voor mij

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_1769280
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 23:58 schreef Downer het volgende:
Meldt!

Mijn migraine is begonnen in de puberteit, aanval duurde toen 1 dag. Geleidelijk is het steeds heftiger geworden, komt vaker terug en duurt nu zo'n 3 of 4 dagen.
Het ergst is het aan de rechtse kant, had het eerst alleen rechts maar helaas nu ook links, wisselt per aanval.
Toen ik de pil gebruikte was het vreselijk, iedere keer 2 vd 3 dagen overgeven, constant, alleen slapen hielp maar door de pijn lukte dat bijna nie.
Zonder pil lijkt het of de aanvallen iets langer duren maar zijn meestal iets minder hevig.
Ik heb de meeste medicijnen die er voor zijn wel geprobeerd, niks helpt helaas
Als het echt niet is uit te houden, maar dan moet ik gillen vd pijn (kop tegen de muur enzo) dan spuit ik Immigran.
Deze spuiten zijn een verademing maar helpen bij mij helaas maar 4 uurtjes


Tjeeses! Wat heb jij er erg last van...

Weet iemand wat er precies gebeurt als je een migraine-aanval krijgt? Ik heb ooit iets gehoord van het vernauwen van bloedvaatjes... Wie weet er meer van?

#geen
pi_1770195
ik heb het ook...
ik krijg van te voren last van een enorme vreetbui en eet dan de meest rare combinaties.
Dit als gevolg dat mijn maag ook helemaal van slag raakt.
Op het hoogtepunt van de migraine kan ik echt niets hebben en doet het zooooooooo'n pijn.
Ik heb weleens met tranen in m'n ogen gezeten, constant neurien/kreunen en op een gegeven moment van totale moeheid in slaap vallen.
4 dagen later heb ik nog steeds last.
maar gelukkig helpt 6 van de 10 keer een sterke drank wel.
Gewoon in 1 keer achterover slaan (wel op tijd doen) en met mazzel voorkom je het dan.
  zaterdag 29 september 2001 @ 08:25:58 #14
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1770577
Bij mij begint het ook altijd met vlekjes voor mijn ogen, tintelende vingers en idd ook de juiste woorden niet meer kunnen vinden. De hoofdpijn overheerst niet eens bij mij, die is er wel, maar meer op de achtergrond. Het slecht kunnen zien vind ik zelf het grootste probleem.

Sinds lange tijd gebruik ik Miginal, een of ander homeopatisch middeltje (bevat moederkruid, goudpapaver en St. Janskruid). Hiermee kan ik zo een aanval aanzienlijk verkorten. En als ik weet dat ik een spannende belangrijke dag tegemoet ga, dan gebruik ik dit ook preventief (met succes).

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1771515
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er wel eens last van migraine? Dus niet gewoon hoofdpijn maar echt dood- en doodziek zijn? Welke bijverschijnselen heb je?

Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.

Migraine zit bij mijn moederskant in de familie, mijn moeder is er echt dagen ziek van, inclusief een maag die compleet van streek is, niet tegen licht kunnen enzovoort.

Ik denk dat migraine erfelijk is - is dat echt zo?

Wat doen jullie tegen een migraine-aanval, hoe lang ben je ziek en wat zijn de verschijnselen?


Mijn moeder heeft ook Migraine, is geloof ik in dr puberteit begonen.
Als ze het krijgt kan ik t altijd al zien aan dr ogen ze kijkt dan gewoon echt anders uit de ogen dan normaal, dan weet ik weer dat t mis is
Ze kan dan niet tegen t licht, ik zeg dan altijd maar dat ze t beste op bed kan liggen, want vaak wil ze nog dingen in t huis doen en voor ons zorgen..
De rolluiken moeten doen dicht en dan neemt ze medicijnen in (ze leeft dan al een paar dagen soms op paracetamollen zodat de migraine wat wordt onderdrukt en in de hoop dat het niet doordrukt tot echte migraine )
Ik geloof dat deze medicijnen Zomig heten, ze worden maar per 3 geleverd omdat t superzware medicijnen zijn..
Ze zegt altijd dat het net is of ze messen in haar hoofd steken..
Ze heeft t vaak als ze ongesteld moet worden (hormonen he..) of als er iets is waar ze veel voor moet doen of regelen (stress, drukte)

  zaterdag 29 september 2001 @ 13:25:48 #16
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_1771851
heb idd ook wel es zoals anderen ook noemden dat ik niet meer goed uit m'n woorden kan komen..
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_1772076
* Bluezz meldt zich hier ook


Vanaf de puberteit heb ik de zogenaamde "aura-migraine".
Ik kan me mijn allereerste aanval op mijn 15e nog heel goed herinneren.

Ik zat op school, volgde een gewone les, voelde me meer dan prima, al de hele dag, en ineens zag ik schitteringetjes aan 1 kant. Dacht eerst dat ik te lang in de zon (uit het raam)had zitten turen (zoals zo vaak ).

Maar het ging dus niet meer weg. Ronde kringen zag ik, die steeds meer schitterden, half zicht, 1 kant van mijn lip tintelde, evenals mijn hand begon te prikkelen en werd gevoelloos.
Ik wilde iets zeggen, maar dat ging al niet meer.
Ik huilde, en dacht dat ik een hersenbloeding kreeg en doodging.

Pffff, wat was ik geschrokken, vergeet het nooit meer.
Gelukkig was het "maar" een gewone migraine-aanval hoorde ik later van de huisarts.....

Gevolgd op die eerste verschijnselen krijg ik dan last van misselijkheid, iedereen schijnt ineens te schreeuwen en het licht doet gewoon pijn, ook als je je ogen dichthebt.

Na verloop van tijd trekken de schitteringen weg,je ziet alles weer maar heel raar scherp lijkt het wel, alsof je een te sterke bril ophebt,en aan 1 kant (dit wisselt, en heeft te maken met aan welke kant de schitteringen waren)treedt er een waanzinnige sterke hoofdpijn op.
Deze hoofdpijn is bij mij niet te bestrijden met welke pijnstiller dan ook, omdat ik ze door de misselijkheid niet binnen houdt.

Ik ben nu 42, heb dus al 27 jaar migraine.
Vooral, dat weet ik nu als ik flink heb gesport,of iets heel spannends heb of moet meemaken.
Of dit allemaal heb gedaan en dan komt het gewoon een dag later of snachts.
Aanval duurt zo'n 10 uur.

En dit jaar heb ik voor het eerst Imigran gebruikt, bij de allereerste kleine schittering die ik zag....en er ging een wereld voor me open!!!

De aanval nam af, ik kreeg een dof raar gevoel in mijn hoofd en een onwijze droge mond.
Maar het zette niet door!
Ik voelde me daarna een paar uur wattig en vreemd, maar alles beter dan die aanval.
Wat een ontdekking na zoveel jaar.
(De huisarts heeft het wel een gegeven, maar ik had het nooit bij me , of eigenwijs als ik dacht nam ik het niet in omdat ik zeker wist dat het niet zou helpen net als al die andere pijnstiller)

Bovendien maak ik het nog steeds mee, dat mensen migraine verwarren met 'gewone' heftige hoofdpijn/misselijkheid, maar als je het hebt weet je wel beter

Als je op sites kijkt met info, zul je ook zien dat er ook een aantal verschillende vormen zijn van migraine.
En dat de 'trigger'voor iedereen verschillend is, en het zeker niet aan voedingsmiddelen kan liggen.
En ja, het is erfelijk, mijn zoon van nu 14 heeft het ook af en toe, met dezelfde verschijnselen

  zaterdag 29 september 2001 @ 14:16:20 #18
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1772088
Bluezz, heel herkenbaar dat je bang was de eerste keer dat het gebeurde. Had ik ook. Ik heb het zelfs nog een jaar lang verborgen gehouden voor iedereen, omdat ik bang was dat ik een of andere enge ziekte had. (ik was toen nog een tiener). Ik was eigenlijk "opgelucht" toen ik van de dokter hoorde dat het Migraine was.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1772122
Kheb het vroeger heel erg veel gehad, het waren bijverschijnselen eigenlijk. Heeft iets te maken met een stofwisselingprobleem waardoor mijn broer een infuus in het hoofd kreeg (hij bewoog teveel) ik drie dagen in coma gelegen heb en vaker in het ziekenhuis ben opgenomen, en mijn jongste broertje overleden is

Ik kan tot nu toe niet echt tegen lichtwisselingen zoals een stroboscoop (behalve als ik aan het dansen ben )of langs bomen fietsen.. Maar de Migraine is al lang niet meer zo erg als vroeger. Meestal was ik een dag of drie uit de roulatie, alleen maar kotsen en stilletjes in het donker blijven liggen.

Tegenwoordig heb ik nog wel eens hoofdpijn aan een kant, nu als ik naar rechts kijk (ook nieuw voor mij), maar ik kan gewoon verder. Pijnstillers helpen er niet tegen.

Ik schijn het te hebben van mijn Oma (nog bedankt he!) Maar ik ben al lang blij dat het nu een stuk minder is als vroeger.

Iedereen die er last van heeft: Sterkte!!

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zaterdag 29 september 2001 @ 18:17:52 #20
15295 -PYRO-
Koud buiten he?
pi_1773562
nou, ik heb geen migraine. maar mijn vader heeft cluster-heading; das een ergere vorm van migraine.
maar hij heeft daarvoor pillen maar die worden niet meer door de ziektekosten[ofzow] betaald. en overstappen op een ander middel is just like hell.
maar het gaat bij hem egt maandenlang goed, totdat het winter word dan komt het MEESTAL weer terug. en dan is hij weer 2 maanden zeer bagger
  zondag 30 september 2001 @ 17:34:23 #21
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1781047
Mijn moeder heeft vrij heftige migraine. Meestal duurt het 1 a 2 dagen en ze kan het redelijk voorkomen als ze pillen inneemt in het begin van de aanval. Ik heb gelukkig nog nooit zo'n aanval gehad en ben nu 20 dus ik hoop dat ik het ook niet heb.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_1805177
ik heb er ook 1x in de maand last van, vooral als ik oververmoeid ben, en meestal is t dan in t weekend omdat ik dan tot rust kom...
het begint meestal met gewone hoofdpijn, waar ik dan een aspirine tegen inneem(of 3) als deze niet werken weet ik dan dat er een migraine aan zit te komen...de hoofdpijn word steeds erger, weet niet meer of ik moet gaan staan/zitten/ligge/rondlopen.. daarna word ik draaierig en misselijk, voer daarna een monoloog richting wc-pot, dit is meestal het moment dat ik dan een zetpil neem, dan ga ik op bed liggen bidden datt ik in slaap ga vallen, want ik weet dat als ik daarna wakker word dat het over is....
.........
  woensdag 3 oktober 2001 @ 15:04:26 #23
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_1805202
Nooit last van Hoofdpijn DuchessX !

En..... ik ga je binnenkort mailen! i'll promise!

Het leven is wat je ervan maakt!
pi_1805239
Ik heb er 1x een gehad, en aangezien dat nu ruim anderhalf jaar geleden is hoop ik dat het eenmalig was

Vreselijk was het! Ik was helemaal wanhopig: zelfs stil liggen, wat bij 'gewone' hoofdpijn het beste helpt, hield ik niet uit. Toen moest ik kotsen en ging dus naar het toilet (moest ik die hele superlange studentengang voor over, een martelgang!), kokhalsde alleen maar maar er kwam niets uit. Toen weer heel die gang over terug, waar ik bij mijn tegenoverbuurman heb aangeklopt, wat ik normaal nooit zou doen om 4 uur 's nachts maar ik werd gewoon gek! Die ganggenoot kon ik weinig doen natuurlijk, had wel wat sterke pijnstillers (student geneeskunde ) en die heb ik ingenomen, ik weet niet of ze hebben geholpen want het duurde nog erg lang voordat het weer een beetje ging

Godzijdank was dit dus een eenmalige gebeurtenis, maar wel één die ervoor heeft gezorgd dat ik ONNOEMELIJK veel medelijden heb met mensen die hier vaker last van hebben. Vreselijk is het!

  woensdag 6 februari 2002 @ 09:14:27 #25
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_3063491
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 09:11 schreef Jeromar het volgende:
Ik had het gisteravond weer eens

Ik was net naar de Sauna geweest. Daarna effe de stad in gegaan. Parooltje gekocht et voila, vlekken voor m'n ogen, lamme arm, de juiste woorden niet meer kunnen vinden en daarna hoofdpijn (waar ik nu nog last van heb).

Ik gebruik nu Maxalt/Rizatriptan 10 mg. (een nieuw middeltje) maar dat werkt ook niet echt....

Voor de hoofdpijn gebruik ik lekkere sterke Noord Amerikaanse apirines...

Wanneer komen ze nou eens met een goed middel....


Je moet niks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')