abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:26:20 #1
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25028721
Op 18 februari vertrek ik voor een 14 daagse reis naar Groenland.

Misschien is het een leuk idee, om op deze plaats elke dag een kort reisverslag te plaatsen.
Wat vinden jullie?
pi_25028991
doe maar jongen
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:48:16 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25029124
Leuk, gewoon doen, ik lees het wel
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25029968
* Dizzee leest ook mee.
pi_25030208
Ik lees ook mee!

Ben eigenlijk ook een beetje jaloers!
  Moderator donderdag 10 februari 2005 @ 23:02:30 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25030533
Ik ben zeer benieuwd. Je verblijfplaats heeft internet?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:59:21 #7
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25031841
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ben zeer benieuwd. Je verblijfplaats heeft internet?
Ja, dit is mijn toegezegd, nadat ik contact had met het hotel waar ik zal verblijven.

De hoteleigenaar heeft in gebrekkig engels kenbaar gemaakt dat hij de beschikking heeft over een permanente internet verbinding. Tevens zijn er ook nog andere manieren om een bericht te posten.
pi_25032933
Ja, doe maar! Ik ben best wel benieuwd hoe het nou is in Groenland.
pi_25037892
Ja, leuk!

Misschien kun je nu al wat meer vertellen over je plannen in Groenland???
pi_25038080
mag ik mee?
pi_25039229
In welke stad zit je eigenlijk in Groenland? En blijf je daar dan de hele tijd of ga je nog andere plekken bezoeken?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25039939
Wel bar koud daar, niet?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:11:07 #13
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25040034
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:05 schreef Bernie het volgende:
Wel bar koud daar, niet?
Uit de Lonely Planet:
quote:
Going in the harsh winter months between December, January and February is just not a good idea unless you're a scientist studying seasonal effects, or a masochist, or both.
Dussuh... sterkte TS!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_25040072
Ben benieuwd! .
pi_25043304
wicked! ben jaloers man, laat zeker ff weten hoe het was
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:45:45 #16
94688 EagleJ
United will stand!
pi_25044489
Vlieg je met SAS en/of Air Greenland? En dan naar Sondre Stromfjord (of Kangerlussuaq) neem ik aan?
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:59:16 #17
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25150819
DAG 1: Op weg naar de stad van de ijsbergen;

Vrijdag 18 februari 2005, het is 4 uur s’morgens wanneer ik op weg ga naar Schiphol in mijn rode Peugoet 306. De koffers liggen op de achterbank, en de vliegtickets zitten veilig in mijn binnenzak. De koffers had ik in de loop van de week al ingepakt, ruim op tijd dus, echter toch bekruipt mij het gevoel dat ik iets vergeten ben. Maar wat? Om mijn gedachten te verzetten besluit ik maar om de radio aan te zetten. Terwijl ik luister naar de klanken van Like Toy Soldiers, valt het mij ineens op, wat is het buiten het weer toch druilig.

Rond half zes arriveer ik op Schiphol. Na het parkeren van mijn auto, besluit ik om eerst in te checken en vervolgens nog snel wat te gaan eten. Omdat het inchecken zonder al te veel problemen verloopt, zit ik nu dan ook te genieten van een ontbijt in het Grand Café Het Paleis.

Na een redelijk smakend ontbijt, en een korte wandeling, is het dan ook dat ik om 7 uur opstijg van Schiphol aan boord van een vliegtuig van SAS Scandinavian Airlines. Op weg naar de eerste tussenstop: Kopenhagen. In de Business Class probeer ik wat te ontspannen, er staat immers nog een lange reis voor de boeg. Na het verorberen van wat nootjes besluit ik om te proberen wat slaap in te halen. Ik ben immers al zeer vroeg vertrokken.

Luidruchtige medepassagiers maken het niet mogelijk om slaap te vatten, gelukkig heb ik genoeg beenruimte en valt het toch noch mee met de vermoeidheid.

Na anderhalf uur en een flinke oorpijn sta ik op Kopenhagen Airport. Daar zal ik aan boord van een Air Greenland vliegtuig verder reizen naar Kangerlussuaq. Of zoals hier zo nu en dan staat vermeld: Søndre Strømsfjord.

Het is 9.30, ondanks de zware bewolking kan ik nu en dan een besneeuwde bergtop onderscheiden. Het is moeilijk voor te stellen dat in deze wildernis nog mensen leven.

9.45 een benouwd gevoel begint me te bekruipen, ik zit nu al enkele uren in diverse vliegtuigen en daardoor begin ik steeds meer last te krijgen van mijn rug. Ik ben dan ook zeer gelukkig als we om 10 uur landen op het vliegveld van Kangerlussuaq. Intussen heb ik er al een reis van zo’n 10 uur op zitten.

Buiten is een thermometer geplaatst, en zo kan ik dan ook aflezen dat de temperatuur – 9 graden is. Door de tijdsverschillen kan ik echter niet meer helemaal plaatsen hoe laat het nu precies is, en wanneer mijn vlucht nu vetrekt. Na een niet al te soepel verlopen vetrek aan een balie wordt mij te kennen gegeven dat de vlucht om 11.25 zal vertrekken. Volgens mijn is dit 15.25 uur Nederlandse tijd, maar helemaal zeker ben ik hier niet van.

Na wat te hebben rond gehangen kan ik zeggen wat een saai vliegveld. Op het huidige moment zit ik een Dash-7, die mij zal brengen naar Ilulissat. Richting noord-westen. Ik hoop dat hij spoedig zal landen. Wat ik begrepen heb zal er ook nog een tussenstop worden gemaakt in Aasiaat. We landen in Aasiaat, als ik naar buiten kijk dan zie ik een lichte sneeuwval.

Kwart over één, eindelijk gelandt in het besneeuwde Ilulissat, en ook hier is de temperatuur gezakt naar - 10 graden. Het is dan ook zeker wennen aan deze temperatuur, een temperatuur die in Nederland maar weinig bereikt wordt. Met de hoteleigenaar heb ik afgesproken dat hij mij zou afhalen voor het vliegveld. Ik hoop dat hij snel zal komen, zo dat ik even rustig kan gaan zitten en wat kan gaan eten.

Er is nu een half uur verstreken, en er is nog steeds geen hoteleigenaar verschenen. Door de bittere kou heb ik moeite om het bord, met mijn naam daarop, omhoog te houden. Ik wacht nog even voordat ik iets anders ga verzinnen. Misschien een taxi of zo?

Eindelijk is de hoteleigenaar op komen dagen. We rijden inmiddels door dit toch kleine stadje, op weg naar mijn verblijfsplaats voor de komende dagen. Terwijl ik op de achterbank zit valt mij vooral op, hoe lelijk sommige gebouwen hier zijn. Gelukkig zal mijn hotel er wat mooier uitzien.

Intussen ben ik aangekomen in hotel, maar niet voordat we een kwartier stil hebben gestaan omdat de auto problemen had met de motor. Het hotel is niet wat ik verwachtte. Het doet aan als een verzameling bouwketens op elkaar gestapeld. Je kunt dus terrecht zeggen, dat dit een zeer lelijk hotel is. Gelukkig heb ik wel de beschikking over een ruime slaapkamer, badkamer en een zithoek. Wel doen elk van deze ruimten wat verouderd aan. Maar ja, dat zal goed komen wanneer ik wat gewend ben aan de setting.

Ga nu wat eten, want het is al bij al een zeer vermoeiende dag geweest. Ben benieuwd hoe het eten hier smaakt.
pi_25151971
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:59 schreef -Angel- het volgende:
Na een niet al te soepel verlopen vetrek aan een balie wordt mij te kennen gegeven dat de vlucht om 11.25 zal vertrekken. Volgens mijn is dit 15.25 uur Nederlandse tijd, maar helemaal zeker ben ik hier niet van.
Wat apart, vlucht GL220 van Kangerlussuaq naar Aasiaat is namelijk vandaag vertrokken om 12:04
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25152834
Wat echter nog veel frappanter is dat is het feit dat ze in Groenland ook ADSL hebben van hetnet.nl
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator zaterdag 19 februari 2005 @ 00:38:01 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25155157
wat je noemt ubiquitous
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:35:09 #21
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25161660
Namens de geliefde gebruiker -Angel- zal ik even reageren op deze vragen.
quote:
Wat apart, vlucht GL220 van Kangerlussuaq naar Aasiaat is namelijk vandaag vertrokken om 12:04
Hij heeft nooit vlucht GL 220 genomen, echter de tijd die vermeld wordt is niet correct. Hij was al niet helemaal zeker of de tijden op laatst nog wel klopte, aangezien hij z'n horloge noch op Nederlandse tijd had staan. De genoemde Nederlandse tijd is fout, dit was juist tijd op dat ogenblik in Groenland.
quote:
Wat echter nog veel frappanter is dat is het feit dat ze in Groenland ook ADSL hebben van hetnet.nl
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:59 schreef -Angel- het volgende:

Ja, dit is mijn toegezegd, nadat ik contact had met het hotel waar ik zal verblijven.

De hoteleigenaar heeft in gebrekkig engels kenbaar gemaakt dat hij de beschikking heeft over een permanente internet verbinding. Tevens zijn er ook nog andere manieren om een bericht te posten.
Niets bleek dus minder waar te zijn. De hoteleigenaar had dit iets overdreven, hij heeft helaas niet de beschikking over een internetverbinding. Daarom zal ik elke dag zijn doorgebelde verhaal posten, aangezien ik toch de komende twee weken in zijn huis verblijf. Ik heb namelijk dagelijkse contact met hem. Hij zal dus ook geen berichten plaatsen voor de komende twee weken of nieuwe topics aanmaken, aangezien hij er niet is en ik niet zo grote fan van Internet forums ben.

Tevens waarom wordt de provider van een gebruiker vrij gegeven (hetnet.nl)? Stel dat hij als gebruikersnaam zijn echte naam had opgegeven, het zou dan een fluitje van een cent zijn om zijn gegevens te achterhalen. En volgens mijn wenst hij dit niet, aangezien zijn profiel zo leeg is.

In ieder geval wens ik iedereen nog een prettige middag.
pi_25161903


Oveigens is vlucht GL 220 de enige vlucht die gisteren van Kangerlussuaq naar Aasiaat ging. Er is geen andere vlucht geweest.
En voor een verslag waar duidelijk tijdstippen worden genoemd is het net iets te ongeloofwaardig dat er bewust genoemd wordt dat TS naar de balie is gegaan om te vragen wanneer het vliegtuig vertrekt en daar netjes de tijd wordt gegeven die je zo van het internet kan halen, maar dat de vlucht gisteren dus wel 40 minuten vertraagd is en dat dit absoluut 'vergeten' wordt. Ik zou voortaan even wat beter de website van Air Greenland raadplegen om de echte tijden van vertrek en aankomst (die dus ook een half uur fout zat) te bekijken voordat je een reisverhaal gaat verzinnen.

Een providernaam noemen geeft helemaal geen info om gegevens te achterhalen overigens. Ik geef bewust geen IP adressen of zo.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:47:59 #23
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25162548
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:00 schreef Lucille het volgende:

Wat apart, vlucht GL220 van Kangerlussuaq naar Aasiaat is namelijk vandaag vertrokken om 12:04

Oveigens is vlucht GL 220 de enige vlucht die gisteren van Kangerlussuaq naar Aasiaat ging. Er is geen andere vlucht geweest.
Zie: http://www.airgreenland.c(...)land-timetable-2.pdf.
pi_25162787
quote:
Ja dat zeg ik, dat is het standaard reisschema. Ik heb de echte info geraadpleegd van de aankomst/vertrek schema's van gisteren. Dat zijn dus de daadwerkelijk vertrokken vliegtuigen en de werkelijke tijden waarop ze gegaan. Gezien het geringe aantal passagiers en weersomstandigheden vallen er namelijk wel eens vluchten uit. Er vertrokken dus geen andere vluchten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25163290
* chips pakt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:55:36 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25163503
Was jij niet die dude die op ijsberen ging jagen?

TVP ja .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25163622
Als je op ijsberen gaat jagen ben je zielig >_<
pi_25163719
Volgens mij is Lucille een vaste Baantjer kijken

Wat mij opvalt is dat je erg veel details weet te posten voor een verhaal wat je telefonisch hebt vernomen. En ook details die niet echt belangrijk zijn voor je verhaal. Normaliter schrijf je (als je een verhaal via telefoon hoort) niet zo gedetaiileerd.

enkele voorbeelden:
Terwijl ik luister naar de klanken van Like Toy Soldiers

Søndre Strømsfjord. (knap dat je de spelling weet als je het telefonisch vernomen hebt)

------

trouwens hoe heette het hotel?
heb namelijk eventjes wat info erbij gepakt, er zijn er 5 in ilulissat en die voldoen allemaal niet aan de beschrijving door jou gegeven...

[ Bericht 10% gewijzigd door MusicGenious op 19-02-2005 17:16:39 ]
  zondag 20 februari 2005 @ 14:48:45 #29
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25178949
DAG 2: IJsvissen aan een verlaten meer;

Het is 9 uur en ik zit aan het ontbijt, na overigens een zeer slechte nachtrust. Het bed stamt volgens mijn nog uit de jaren ’50. Het kraakt onophoudelijk en bovendien is het nog eens zeer onstabiel. Ik voel me nu dan ook als een gebroken man. Na het ontbijt zal ik eens gaan vragen aan de hoteleigenaar of het mogelijk is dat mij een andere kamer wordt toegewezen.

Ben even naar buiten geweest voor een korte wandeling, naast het prachtig besneeuwde landschap was het ook een weer kennismaking met de extreme kou. Des al niet te min heb ik er ten volst van genoten, en verheug ik me dan ook op de sleetocht die ik over een paar dagen ga maken.

Na het middageten ben ik op zoek gegaan naar de hoteleigenaar. Echter hij had slecht nieuws voor mij, hij was niet in staat om mij een andere kamer te geven. Wel heb ik met hem afgesproken dat wanneer ik er last van blijf hebben, dat er een andere oplossing geboden zal worden. Gelukkig had hij ook nog een tip als het gaat om het weren tegen de kou. In één van de straten, is een outdoorshop waar men kleding verkoopt die wat beter past in dit klimaat.

De outdoorshop had een ruim assortiment, maar uiteindelijk is mijn keuze toch gevallen op een prachtige bontjas. Prachtige kwaliteit en bovendien is het te zien dat een vakman verantwoordelijk is geweest voor de afwerking. Ook heb ik nog een vishengel aangeschaft, en intussen ben ik op weg naar een meer vlak bij het hotel om daar te gaan vissen.

Op het huidige moment zit ik nu al een twee uur te vissen, zonder enig resultaat. De visssen willen niet echt bijten. Gelukkig geeft het verlaten meer mij de kans om te genieten van de stilte. Wat straalt dit meer toch een rust uit. Je krijgt het gevoel alsof je alleen op de wereld bent. Slechts jij en de natuur.

Betreft het ijsvissen, eerst heb ik een gat gemaakt in het ijs. Wat niet al te makkelijk ging, het ijs was te dik en bovendien was het gereedschap ook niet al te scherp. Bovendien zat mijn bontjas ook nog eens in de weg bij het slaan. Wil jij nog eens gaan ijsvissen? Hier dan een tip slijp je materiaal van te voren.

Aan het einde van de dag begon mijn hengel plotseling hevig te bewegen. Er zat eindelijk een vis aan de haak. Na een een strijd van een kwartier begon ik langzaam te winnen van deze vis.

Toen het geschud minder werd, besloot ik dat het tijd was om de vis op het droge te krijgen. Echter ik stuitte vrijwel onmiddelijk op een probleem, hoewel zijn kop door het gat paste geldde dit niet voor zijn lichaam. En zo was het dan ook zo dat de vis vastzat, in het te kleine gat in het ijs. Ik heb nog verwoede pogingen gedaan om de vis los te krijgen, maar wat ik ook probeerde niets lukte. Zo heb ik bijvoorbeeld getracht om om zijn lichaam het ijs weg te hakken en te schaven. Echter na enkele minuten heb ik het opgegeven, en heb ik zowel de vis alswel de hengel achter gelaten.

Intussen ben ik weer in het hotel gearriveerd en zit ik te wachten op het avondeten dat zodadelijk geserveerd zal worden. Een middagje ijsvissen is toch nog inspannender dan ik dacht.
pi_25179012
Schopje LIT?
pi_25179411
Toch wel fijn dat je kan genieten van het prachtige landschap, terwijl de zon zo rond deze tijd van het jaar hooguit een uurtje boven de bergtoppen uit zal komen.

Ik vraag me trouwens wel af wat voor weer je normaal in Nederland gewend bent. Op dit moment is het zo'n -3 in Ilulissat en jij noemt dat extreme kou??
pi_25180682
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:51 schreef k_man het volgende:
Schopje LIT?
Jaja, beste mensen, ik denk dat onze reiziger nog veel spannende fictieve avonturen zullen overkomen de komende week!

Gelukkig staat het verslag vol spelfouten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25185746
Temperatuur op Groenland naar recordhoogte

temperatuur op groenland naar RECORDHOOGTE en TS maar klagen dat het koud is..... geloofwaardigheid dondert nog een keer met tientallen kilometers naar beneden
  maandag 21 februari 2005 @ 01:25:42 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25188825
Haha, wie gaat er nou voor een 14-daagse reis een bontjas kopen, proest!
Ik zit me echt kapot te lachen, TS, ga vooral door!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25189778
quote:
Op zondag 20 februari 2005 22:55 schreef MusicGenious het volgende:
Temperatuur op Groenland naar recordhoogte

temperatuur op groenland naar RECORDHOOGTE en TS maar klagen dat het koud is..... geloofwaardigheid dondert nog een keer met tientallen kilometers naar beneden
Weet je wel hoe koud het nu is daar? nee?

http://www.weather.com/ac(...).html?locid=GLXX0007

Nou deze link wel (het is 4 graden boven 0 het is erg vroeg daar

op naar mijn werk!
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  Moderator maandag 21 februari 2005 @ 10:41:31 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25191302
Vreemd genoeg ben ik best benieuwd naar het verhaal van dag 3.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 21 februari 2005 @ 10:52:46 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25191437
Ik wil wel eens foto's zien!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_25191461
Ik moet eerlijk zeggen dat de TS nog niet echt super enthousiast klinkt over Groenland......of ligt dat aan mij? De verhalen zijn leuk, ben benieuwd hoe het verder gaat.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:45:39 #39
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25204218
DAG 3: Een prachtig uitzicht vanaf “The Ice Fiord”;

Het is twee uur s’nachts wanneer ik plotseling een krakend geluid hoor. Maar voordat ik goed en wel besef waar dit gekraak vandaan komt, breekt met een luide knal de lattenbodem van mijn bed. Binnen enkele seconden lig ik met mijn rug op de grond, en voel ik een scherpe pijn in mijn been veroorzaakt door de onvrijwillige landing op één van de afgebroken latten.

Nadat ik bekomen ben van de eerste schrik, besluit ik om onmiddelijk een bezoek te gaan brengen aan de hoteleigenaar. Ik kleed me aan en ga op een draf op zoek naar de kamer waar de hoteleigenaar verblijft. Ondertussen voel ik nog steeds hevige pijnscheuten veroorzaakt door de onvrijwillige val.

02.30, eindelijk vindt ik de kamer van de hoteleigenaar. Na een paar flinke dreunen op de eikenhouten deur verschijnt hij in de deuropening. Vervolgens gedraagt hij zich, of dat hij het recht heeft om verontwaardigd te zijn omdat ik op zijn deur sta te bonken. Dit schiet bij mij dan ook geheel in het verkeerde keelgat, en na een tirrade van tien minuten verontschuldigd de hoteleigenaar zich dan ook voor zijn lomp gedrag.

Eindelijk kan ik dan ook mijn verhaal af steken, en vertel ik hem dat het *** bed in mekaar is gezakt. En dat ik onmiddelijk een oplossing eis, omdat ik hierna toe ben gekomen om te genieten van de rust en dat ik niet gedient ben van zulke geintjes.

Nadat de hoteleigenaar om 03.00 uur de schade heeft opgenomen, vertelt hij mij dat er geen andere kamer voor mij beschikbaar is. Dit leidt bij mij tot een een hernieuwde woedeuitbarsting, wederom deel ik hem mee dat ik niet gediend ben van de wijze waarop ik behandeld wordt. Ik betaal immers, ***, voor een slaapplaats die in normale staat is.

Na wat heen en weer gepraat ziet de hoteleigenaar maar één oplossing, hij heeft in de schuur nog een Ikea bed staan dat hij geïmporteerd heeft vanuit Århus. Omdat echter de schuur enkele meters vanaf het hotel staat, vertel ik hem dat hij het zelf maar moet gaan halen. Ik heb geen zin om s’nachts door de sneeuw en de kou een pakket te gaan slepen.

Nadat hij na 30 minuten eindelijk het pakket in mijn kamer heeft gekregen, heb ik maar besloten om mee te gaan helpen. Ik wil immers vanacht toch nog even slapen, de dagen zijn al vermoeiend zat.

Samen met de hoteleigenaar heb ik het bed gemonteerd. Echter omdat de hoteleigenaar enkele schroeven kwijt gemaakt had, de hoteleigenaar is 57 jaar en ziet nogal slecht, duurde het dan ook tot 5 uur voordat ik weer lag te slapen in mijn nieuw bed, de Loen.

Na deze verstoorde nachtrust en het middageten, ben ik nu op weg naar de verzamelplaats waar vandaan men twee uur duurde sleetochten onderneemt.

Intussen ben ik onderweg en geniet ik ten volste van het prachtige landschap. Het terrein is heuvelachtig, maar daarom niet minder mooi. Prachtig gewoon, een mix van ijsbergen en ijszee. Ongeloofelijke schoonheid wanneer de ijsbergen glitteren, is het gewoon adembenemend.

De sleetocht gaat nu al enkele kilometers over de berg Little Akinnaq. Echter ik geniet steeds minder van het landschap, doordat ik een hevige stekende pijn voel in mijn been. Bovendien begin ik weer last te krijgen van mijn rug. De tranen springen gewoon af en toe in mijn ogen wanneer we met de slee over een hobbel gaan. De honden huilen zelfs ook af en toe.

We zijn op het uiterste punt beland waar deze tocht ons zal brengen, voordat we omkeren. We hebben nu dan ook even de tijd om eens rustig rond te kijken en te zien hoe zo nu en dan stukken ijs plotseling afbreken en verdwijnen in de ijszee. Het is werkelijk waar een uniek iets om dat mee te maken.

Het is intussen tegen vijven en ik zit klaar om een maaltijd tot mij te gaan nemen. Als ik terug kijk op de gemaakt sleetocht ,dan overheerst bij mij toch een negatief gevoel. Door deze helse toch voel ik immers nu een constante pijn in mijn been.
pi_25204287
In de realiteit zou je natuurlijk gewoon het matras op de grond leggen en verder slapen in plaats van midden in de nacht een bed in elkaar gaan zetten.

Ohoh, hoe zou dit spannende avontuur verder gaan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25204352
leuke verhaal (verkapte tvp dus, of is dit nog wel verkapt)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_25204582
Dit ga ik volgen. Mss is een schopje naar LIT of ONZ wel op zijn plaats, kan leuk worden dit.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  Moderator dinsdag 22 februari 2005 @ 14:30:28 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25204701
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:19 schreef egilio het volgende:
Dit ga ik volgen. Mss is een schopje naar LIT of ONZ wel op zijn plaats, kan leuk worden dit.
Neuh, het is een vorm van reisverslag, dus blijft gewoon lekker hier staan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25204888
De hoteleigenaar gaat midden in de nacht een geïmporteerd IKEA bed in elkaar zetten? En er ontbreken een paar schroeven?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 14:52:11 #45
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25204931


Wel stug volhouden, dat moet je hem nageven!

Heeft TS nou al een ijsbeer geschoten met zijn buks?
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_25231233
Het spijt me u te moeten meedelen dat naar alle waarschijlijkheid de TS niet meer onder ons is.

Tijdens de jacht is hij blijkbaar op ongelukkige wijze de confrontatie aangegaan met een ijsbeer.
Ondanks het bezit van een bij de IKEA in Göteborg besteld jachtgeweer Björn bleek helaas dat de bijbehorende munitie niet was meegeleverd, zodoende was het slachtoffer kansloos (zoals al eerder is gesuggereerd).
De ijsbeer wist hier op sluwe wijze misbruik van te maken en heeft de vermoedelijke TS op beestachtige wijze verscheurd.

Volgens de plaatselijke politie betrof het slachtoffer een fictief persoon met een west europees uiterlijk, een rijke fantasie en naast het bezit van het ongeladen jachtgeweer een gloednieuwe bontjas van Chihuahua haar van een uitmuntende kwaliteit
Tevens meldde de politie dat de man ernstige wallen onder zijn ogen had wat zou kunnen duidden op een enorm slaapgebrek
Een geschokte ooggetuige wist te melden dat het slachtoffer momenten voor het noodlottige voorval de ijsvlakte aftuurde met een verrekijker waarbij hij regelmatig de woorden “kom maar bij papa” en “ik zal een mooi haardkleedje van jullie maken” mompelde

Over het motief van de dader (een blanke IJsbeer van middelbare leeftijd) kan alleen maar gegist worden maar zinloos geweld is niet uitgesloten. De dader is nog voortvluchtig maar heeft de volgende kenmerken: Een blanke beer met een witte bontjas van ongeveer 3 meter met een grote bek, mocht u de dader signaleren neem dan contact op met de politie van Aasiaat maar u kunt uiteraard ook contact opnemen met de politie van uw eigen woonplaats.

Een uitgebreide sectie op de verscheurde resten van het slachtoffer moet uitsluitsel brengen of het hier daadwerkelijk de TS betreft.


  donderdag 24 februari 2005 @ 12:49:19 #47
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25231291
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25231689
pi_25232138
Oh ik ben zoooooo benieuwd naar de reden dat TS gisteren niet heeft kunnen posten! Welk gevaarlijk avontuur zal hij beleefd hebben!
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator donderdag 24 februari 2005 @ 13:55:58 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25232317
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:45 schreef fotovandennis het volgende:
-knip-
Potver. nou moet ik hier op kantoor weer uitleggen waarom ik zo zit te lachen achter mijn pc.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:01:11 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25232393
Oeieoeoei hoe gaat dit aflopen !
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:09:34 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25232511
Tering wat een zeldzaam saai verslag!
Ok, er was ooit die gast die in Senegal alleen maar zat te fokken, maar als je dan toch iets zelf verzint, die het dan góed!

Ik ken zelfs mensen die met een groep collega's een weekend weggaan, niets noemenswaardigs meemaken en daar tóch een fantastisch verhaal over schrijven!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25234136
zit heel hard te lachen hier
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:36:16 #54
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25238374
DAG 3: Een historische wandeling door Jakobshavn;

Vanmorgen werd ik wakker met een stekende pijn in mijn linkerbeen. De hevige pijnscheuten maakte het haast onmogelijk, om op een veilige manier, de begane grond van het hotel te bereiken. Daarom overweeg ik op dit moment, om de hoteleigenaar en daarmede het hotel aansprakelijk te stellen voor dit gebrek aan onderhoud.

Na het ontbijt heb ik onmiddelijk contact gezocht met de hoteleigenaar, om hem zo op de hoogte te stellen van het bedrag dat ik eis. Nadat ik hem uitgelegd had dat ik lichamelijk letsel had opgelopen door zijn persoonlijk schuld, heb ik het bedrag meedegedeeld.

Ik heb immers recht op smartengeld. Tevens was er ook nog in enige mate sprake van geestelijk letsel, ik vindt het dan ook bijzonder moeilijk om slaap te vatten. Doordat er als het ware een angst bij mij aanwezig is, dat er iets gaat gebeuren. Het bedrag is daarom dan ook ¤ 15.000. Het laatste woord had echter mijn mond nog niet verlaten of de hoteleigenaar barste in woede uit.

Na een scheldkanonnade in het Deens, ik heb er overigens weinig van verstaan, werd mij onmiddelijk de deur gewezen. Ik moest mijn spullen pakken en nooit meer terugkomen. Ik heb gelijk tegen hem gezegd dat ik het hier niet bij zou laten zitten. Naast het smartengeld zal ik dus ook een schadevergoeding gaan eisen. Zodra ik weer in Nederland ben zal ik stappen gaan ondernemen.

Voordat ik echter mijn spullen heb gepakt, heb ik nog even een aantal hotel borden, zeepjes, etc. in mijn koffers gestopt. Hierna ben ik op weg gegaan naar een dokter in Ilulissat omdat door het gesleep met de koffers mijn been opgezwollen begon te raken.

Na een half uur zoeken heb ik een dokter gevonden. Die mijn een aantal prikken heeft gegeven tegen de zwellingen. Een alleraardigste man moet ik zeggen, zeer behulpzaam ook.

Op het huidige moment heb ik net ingecheckt in een andere dicht bijgelegen hotel. Men heeft mijn een prachtige houten cabin toegewezen. Het interieur is prachtig gewoon, prachtige houtkunstwerken, design meubilair, 4 kamers, schattige kleedjes gemaakt van het vel van sledehonden en bovendien is de cabin ook nog erg ruim. Kortom het is zeer knus.

Het is 13.00 en ik ben op weg naar de startplaats van waar starten om een historische wandeling te gaan maken door de stad Ilulissat. Mijn doel van deze vakantie is immers om ook wat cultuur mee te krijgen en kennis te maken met de historie van dit land. En met namen natuurlijk Jakobshavn.

Intussen zijn we al een uur onderweg en de gids heeft al diverse interresante verhalen verteld over Ilulissat. Zo is de stad gesticht in 1741 en is het vandaag de dag de derde grootste stad van Groenland, ongeveer zo’n 4500 inwoners.

Met namen worden verhalen verteld over de historie van de stad, de cultuur van Groenland. Zo heb ik ondermeer de vissers bij de haven, de jagers bij de handelspost brattet, the Knud Rasmussen museum en de oude huoten kerk van Zion bezocht. Zo werd mij ondermeer verteld dat Knud Rasmussen, de man is die vele expedities geleidt heeft naar de arctische gebieden.

Ik moet zeggen deze tour is een aanrader voor een ieder die wat op wil snuiven van hun oude cultuur en wat wil zien van de oude stad Ilulissat.

Intussen ben ik weer gearriveerd in mijn nieuwe verblijfplaats. Ik heb een rustig avond gepland, wat lezen in het boek dat ik eerder op de dag gekocht heb tijdens de rondleiding: This is Greenland.

21:00, ben halverwege in het boek. Tot zover is het zeer de moeite waard, zo wist ik bijvoorbeeld niet dat de mensen in Groenland boven de grond worden begraven. Doordat de ondergrond simpelweg te hard is. Wat anders, ik hoor buiten een constant geritsel. Het is zowel voor als achter de cabin op verschillende momenten. Ik heb nog even naar buiten gekeken maar ik kan niets ontdekken. Ach, misschien is het wel de sneeuw, het valt immers weer goed naar beneden. De sneeuwvlokken dwarrelen dan ook in grote getallen langs mijn raam naar beneden. De temperatuur zal wel flink afgedaald zijn, vanmiddag zag ik dat het al – 5 graden was.

Omdat de cabin helaas niet uitgerust is met een WC, ben ik genoodzaakt om naar buiten te gaan. Er is namelijk wel gelukkig een buiten WC aanwezig. De WC is slechts enkele meters verwijderd van mijn cabin. Ik heb intussen mijn bontjas aangetrokken en met een rol wc-papier ben ik op weg. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk terug ben, het is maar niets om buiten te zijn met dit weer.

23.00, ben zojuist aangevallen door wat naar mijn mening een grote aap was van zo’n drie meter lang. Een harig wezen, groot, sterk, onverzorgd en het stak bovendien een arm naar mij uit. Ben dan ook zo hard mogelijk terug naar mijn cabin gerend. Dit ging echter niet al te vlot omdat ik nog hinder ondervind van mijn been. Ik heb echter het zekere voor het onzekere maar genomen.

Je weet immers nooit wat er s’nachts hier allemaal rond loopt. Het is niet als in Nederland waar je s’avonds gewoon veilig de straat op kunt lopen. Bovendien als het mij te pakken krijgt, dan zullen mijn eventuele hulpkreten niet horen zijn door de sneeuwval.

Vanuit mijn cabin heb ik onmiddelijk contact gezocht met de hoteleigenaar, hij heeft mij verteld dat het waarschijnlijk een ijsbeer is. Volgens hem gebeurdt het wel eens vaker dat s’nachts ijsberen zich in de buurt van mensen begeven. Ze zijn slechts op zoek naar voedsel. Aldus de hoteleigenaar. Zijn advies is dan ook, blijf gewoon tot de volgende morgen in je cabin, voordat het licht is is de ijsbeer al lang weer vertrokken. Intussen zit ik maar te luisteren naar het nieuwe album van 50 Cent, het nummer A Baltimore Love Thing heeft een kalmerende werking op mij. Zo kan ik weer een beetje tot rust komen, op dit moment zit ik namelijk helemaal te trillen.

Ik ben er echter heilig van overtuigd dat het geen ijsbeer was, maar iets anders...?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Angel- op 24-02-2005 20:41:32 ]
pi_25238613
OMG! Het was de Yeti natuurlijk! De legendarische verschrikkelijke sneeuwman!
pi_25238641
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:46:41 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25240573
Ernstig .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_25241094
Ijsberen opp groenland?
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25241251
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:17 schreef Error51 het volgende:
Ijsberen opp groenland?
Dat dan weer wel.
pi_25241404
Het heeft weinig meer met TRV te maken . Vermakelijk is het wel .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_25241426
Ga je op vakantie naar Groenland, moet je zelf je IKEA bed nog in elkaar zetten

Weet je zeker dat het GroenLAND is en niet GroenLO?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_25241927
het was een mamoet!
dag
pi_25243551
Hey TS al een beetje Ijslands aan het praten op Groenland? (*proest*)
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25245526
Ik vind dit echt een topvakantie hoor
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:21:09 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25245884
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:36 schreef -Angel- het volgende:
Ik ben er echter heilig van overtuigd dat het geen ijsbeer was, maar iets anders...?
Zal ik maar toegeven dat ik het was dan?
Sorry, ik kon zoveel saaiheid echt niet meer verdragen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 09:32:22 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25245994
Hoe lang ging TS op vakantie? *zich verheugt op meer science fiction*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25246163
Record-temperaturen van -5,
Een brakke hotelkamer en ¤15.000,- schadevergoeding,
Een cabin met 4 kamers incl buiten wc en ijbeer

*Funky boekt ook een reis*
pi_25247189
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:36 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een historische wandeling door Jakobshavn;


Voordat ik echter mijn spullen heb gepakt, heb ik nog even een aantal hotel borden, zeepjes, etc. in mijn koffers gestopt. Hierna ben ik op weg gegaan naar een dokter in Ilulissat omdat door het gesleep met de koffers mijn been opgezwollen begon te raken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 11:31:12 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25247538
Last van je been en toch nog een historische wandeling maken. In mijn ogen ben je een echte cultuur-die hard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25247804
Respect voor je doorzettingsvermogen
laat je ook even wat mooie foto's zien als je thuis bent
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:27:47 #71
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25248376
Ik zit me echt kapot te lachen met die verhalen iedere keer, hahaha
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:01:04 #72
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25250632
Het was vast zo'n allochtone beer, die schijnen daar 's nacht rond te sluipen....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:40:48 #73
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25251215
erg leuk geschreven....
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:49:37 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25251355
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:01 schreef Litman het volgende:
Het was vast zo'n allochtone beer, die schijnen daar 's nacht rond te sluipen....

[afbeelding]
Mensenkinderen, en wij maar klagen over ónze allochtonen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:00:00 #75
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25251504
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Mensenkinderen, en wij maar klagen over ónze allochtonen!
Ze schijnen zich ook vaak te verstoppen achter een van de schaarse bomen, en je op te wachten brrr....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:03:36 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25251556
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Mensenkinderen, en wij maar klagen over ónze allochtonen!
Ik ging anders net naar de wc hier en kwam een verschrikkelijke zilvervis tegen ja!
Verstijfd van angst heb ik vervolgens een schadevergoeding geeist van de verhuurder van deze woning....
Oh nee, dat was iemand anders zijn verhaal al
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:14:17 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25251706
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:40 schreef TheSeeker_NL het volgende:
erg leuk geschreven....
Vergeleken met... ... een biljartverslag op de sportpagina van het Financieel Dagblad?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25251906
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Vergeleken met... ... een biljartverslag op de sportpagina van het Financieel Dagblad?
Jeetje Hik wat ben je negatief
en dat terwijl zijn begeleider bij de cursus creatief schrijven van de LOI juist lovende kritieken gaf op de persoonlijke wijze waarop de schrijver toch een bepaalde snaar wist te raken bij zijn lezers
met name de manier waarop hij tot in den treure tracht een bepaalde sfeer over te brengen vond hij getuigen van het hebben van een geheel eigen visie en stijl, slechts te vergelijken met de groten der aardse literatuur

en je kunt zeggen wat je wil
maar hij maakt wel wat los bij iedereen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:20:43 #79
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25252665
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:28 schreef fotovandennis het volgende:

maar hij maakt wel wat los bij iedereen.
Het is dat ik weiger de braaksmiley te gebruiken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 21:32:37 #80
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25256531
DAG 4: Boottocht!

Gisteravond heb ik het advies van de hoteleigenaar opgevolgd, ik ben dan dus ook niet meer naar buiten gegaan. Blij toe ook, ik hoorde namelijk nog diverse keren een luid geritsel rond de cabin. Al deze gebeurtenissen hebben een diepe indruk op mij achter gelaten.

Vanmorgen ben ik eerst samen met de hoteleigenaar op onderzoek uitgegaan. Na een 20 minuten zoeken, vonden we een redelijk intacte pootafdruk. Een pootafdruk, waar de door de sneeuwval de sporen nog niet permanent waren gewist. De hoteleigenaar mompelde onmiddelijk al dat het een afdruk van een beer was. Ik moet zeggen ik was nog steeds sceptisch. Ik kon mij haast niet voorstellen dat het hier slechts om een ijsbeer ging.

10.30, de hoteleigenaar heeft een afbeelding van de pootdruk van een ijsbeer nog even laten zien in een natuurblad. En ik moet bekennen er was een zeer grote gelijkenis aanwezig. We houden het er dan ook maar op dat het hier ging om een wat groot uitgevallen ijsbeer.

In ieder geval ga ik nu even genieten van het ontbijt, ik heb namelijk honger gekregen van dat geren van gisteravond.

12.30, ik heb zojuist voor het eerst kennis gemaakt met mijn gids. Hij zal mij de komende dagen gaan vergezellen tijdens de tochten die ik gepland heb te gaan maken. Zijn naam is Svenson Nanook, en hij leeft al vanaf zijn geboorte in Groenland. Hoewel zijn naam dit niet doet vermoeden is hij terdege een Eskimo. Al jaren tracht hij om de oude cultuur in ere te houden ne begeleidt hij toeristen tijdens hun verblijf in Groenland. Tevens deelt hij samen met mijn, de voorliefde voor de zoektocht naar de Nanuq.

14.00, om het debacel van het ijsvissen, eerder op de week, achter mij te laten heb ik besloten om een vistrip te gaan maken. Het is namelijk altijd al een droom van mij geweest om eens een lang en uitputtend gevecht aan te gaan met een forel. Kortom het wat serieuzere werk, diepzee vissen.

14.30, inmiddels heb ik een roeiboot gehuurd en bevindt ik me midden op de open zee. Hoewel het koud is, heb ik er wel zin in. Ook heb ik weer de beschikking over een gloed nieuwe hengel. Deze hengel heb ik eerder op de dag aangeschaft in de outdoorshop, en ik moet zeggen het is een prachtig model. Mijn oog viel er gelijk op, de sublieme kwaliteit en dan nog de geweldige afwerking. Hoewel hij duur was, heb ik het dus niet kunnen laten om hem niet aan te schaffen. Het is namelijk werkelijk waar een tophengel, menig sportvisser zal er jaloers op zijn. Ik ben van plan hem dan ook op te sturen naar Nederland. Ik wil mijn vismakkers wel eens zien wanneer ik deze hengel te voorschijn tover. Hahaha.

15.00, op het huidige moment heb ik nog niets gevongen. Het lijkt wel of er geen vis aanwezig is in deze wateren. Des al niet te min heb ik er nog steeds zin in, bovendien is het vrijwel windstil. Dit scheelt wel qua gevoelstemperatuur. Dus ik heb niets te klagen, het is hier goed uit te houden. Ik ben tevens nu het tweede deel van het boek This is Greenland aan het lezen. Dit boek raadt ik aan elke leesfanaat aan, het is informatief, leerzaam en bovendien nog goedkoop ook.

15.30, nog steeds niets gevangen. Ik begin nu toch langzaam aan wel een beetje te wanhopen. Dit zal immers de laatste maal zijn dat ik de gelegenheid heb om te gaan vissen in dit prachtige land, Groenland. Misschien moet ik wat natuurlijk aas haken?

15.45, het natuurlijke aas heeft niets geholpen. Ik begin er onderhand over na te denken om terug te gaan roeien. In de verte zie ik een donkere lucht aankomen en tevens begint het iets harder te waaien. Het zal dus nog inspannend genoeg zijn om te roeien, bovendien staat hier nog eens een zeer sterke stroming ook. Nou ja, laat ik het nog even afkijken. Het is immers de laatste kans, je kunt zien dat ik het hart van een sportvisser heb.

16.15, ben zojuist uit mijn boot gesleurd door wat een zeehond lijkt te zijn. Ik ben van top tot teen geheel nat. En met deze temperatuur is dit zeker geen pretje. Bovendien lijkt het wel of de wind nog krachtiger is geworden. Ik heb simpelweg moeite om richting de kustlijn te roeien, ik kom amper dichter bij. Echter ik blijf gewoon zo hard mogelijk door roeien, zodat de lichaamstemperatuur weer wat omhoog zal gaan.

16.20, ik heb nog even een moment genomen om gauw een aanteking te maken van wat nu de aanleiding was van dit ongeval. Ik houd het zo kort mogelijk, want ik zit nog steeds te rillen en ik heb nog een lange tocht voor de boeg.

Omstreeks tien voor vier zat ik geconcentreerd te kijken naar mijn hengel, toen plotseling de top van hengel hevig opveerde en vervolgens pijlsnel naar beneden begon te buigen.

Ik merkte op dat er ongewoonlijk veel gewicht aan de haak moest zitten. Mijn handen deden gewoon zeer van het beethouden van de hengel. Op dat moment dacht ik nog, dat het wel geweldig was dat ik een hengel met een molen had gekocht. Vervolgens heb ik een kwartier getracht om de “vis” op het droge te krijgen, gebruikmakend van de molen. Echter door de kracht op de hengel kreeg ik steeds meer rode striemen op mijn handen. Tevens begon ik te zweten en daardoor begon de hengel weg te slippen uit mijn handen.

Na 15 minuten had ik succes, langzaam maar zeker kwam er iets boven drijven. Groot was echter mijn verbazing toen ik plotseling een zeehondenkop boven het water zag uitsteken. Ik vergat zelfs om kracht te blijven zetten op de hengel. Op dat moment nam de zeehond echter zijn kans waar, en gaf hij een plotselinge ruk aan de lijn. Dit had ik dus totaal niet verwacht. En daardoor viel ik met de hengel nog in mijn hand in het water van de koude ijszee.

Snel drong het al tot mij door dat het hulpeloos was om nog te proberen de hengel te redden. Deze heb ik dan ook maar opgegeven, en ik ben zo snel mogelijk in de boot geklommen. Veilig, echter mijn hengel is wel voorgoed verdwenen.

20.30, ben intussen weer teruggekeerd in mijn cabin. Voor vanavond heb ik al de leuke geplande activiteiten afgezegd. Ik ben simpelweg te moe door het roeien. Op dit moment ga ik even douchen, want ik heb het nog steeds erg koud. Een warm bad zal mij dan ook goed doen.

21.00: Hoewel het pas vier dagen geleden is dat ik vertrokken ben uit Nederland, voelt het toch alsof ik al een eeuwigheid op reis ben. Toch geniet ik van elk moment dat mij gegeven wordt in toch dit prachtige land.
pi_25257287
Vertel nog wat meer over hengels! Alsjeblieft?
pi_25257339
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
16.20, ik heb nog even een moment genomen om gauw een aanteking te maken van wat nu de aanleiding was van dit ongeval. Ik houd het zo kort mogelijk, want ik zit nog steeds te rillen en ik heb nog een lange tocht voor de boeg.
Doorweekt in de vrieskou, maar je blijft aan je verslag werken. Hulde!

Anders was je namelijk vast vergeten hoe het ook alweer kwam dat je opeens uit je boot gesluerd was...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:31:48 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25257392
Mên wat een avontuur, ik moest ervan lachen.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 22:45:33 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25257614
quote:
Het is namelijk altijd al een droom van mij geweest om eens een lang en uitputtend gevecht aan te gaan met een forel. Kortom het wat serieuzere werk, diepzee vissen.
Hele klus hoor, zo'n diepzeeforel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25259782
vage kerel
__________
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 10:16:06 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25262773
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:45 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een prachtig uitzicht vanaf “The Ice Fiord”;
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:36 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een historische wandeling door Jakobshavn;
Verwarrend hè, die hele korte dagen. Zorg je wel dat je op de juiste dag de terugvlucht pakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25264057
Kan ik ook nog mee?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:18:40 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25264071
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:16 schreef T1andonly het volgende:
Kan ik ook nog mee?
Vergeet niet je walvissenpak aan te trekken, die is TS nog niet tegengekomen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25266938
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
DAG 4: Boottocht!

Hoewel hij duur was, heb ik het dus niet kunnen laten om hem niet aan te schaffen.
Volgens mij staat hier dat je die hengel dus niet gekocht hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25266983
Edit: Biancavia was weer eens sneller.

Dan maak ik er gewoon een TVP van.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:20:44 #91
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267037
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
&lt;i&gt;Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!&lt;/i&gt;
pi_25267085
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:20 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
Bron?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:31:36 #93
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267136
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Bron?
Momenteel aan het zoeken.

Maar dat lijkt me gewoon de enige verklaring...
&lt;i&gt;Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!&lt;/i&gt;
pi_25267149
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

[..]

Momenteel aan het zoeken.

Maar dat lijkt me gewoon de enige verklaring...
Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben en het nu gewoon per dag posten?
Lijkt me logischer dan dat het een echt reisverslag is.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 16:33:58 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25267159
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
Momenteel aan het zoeken.

Maar dat lijkt me gewoon de enige verklaring...
Ik denk dat het verhaal wel redelijk origineel is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:35:52 #96
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25267188
Is het geen echt verhaal dan?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25267219
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Is het geen echt verhaal dan?
Jawel toch?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25267269
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:33 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben
Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
pi_25267468
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:42 schreef Murray het volgende:

[..]

Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
Verzonnen? Nee hoor. Helemaal niet.
Cultuurbarbaar!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:46:45 #100
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25270619
DAG 6: De speurtocht naar de Nanuq (ijsbeer);

Vandaag belooft het een leuke en zelfs spannende dag te worden.

Te samen met mijn gids Svenson Nanook zal ik vanmiddag op zoek gaan naar ijsberen. Met eigen ogen wil ik zien hoe de ijsbeer zich gedraagt in zijn leefomgeving. Het moet simpelweg een geweldige ervaring zijn, om in de buurt te zijn van zo’n magnifiek beest. Ik zou het dan ook werkelijk waar fantastisch vinden, wanneer ik er één zal zien zwemmen in de ijszee. Daarom heb ik ook een Kodak Water & Sport fototoestel aangeschaft, zodat ik in staat ben om zo nu en dan een foto te schieten.

11.30, Svenson is intussen gearriveerd in de cabin. Onder het genot van een cappuccino hebben we de route uitgestippeld op de landkaart. Tevens heeft Svenson voor mij één van zijn geweren meegenomen. Zodat ik eventueel mij en Svenson kan beschermen tegen een aanval van een ijsbeer.

Het is een vrij nieuw jachtgeweer, de Winchester Model 70 Brown Laminated Coyote Stainless. Ja, ik moet zeggen, de Coyote is een geweldig geweer. Licht en ook nog geschikt voor lange afstands schoten. Je kunt wel zeggen dat het een geweer is, dat gebouwd is voor elke situatie. Ook beschikken we over voldoende munitie. We zullen dan ook niet het gevoel krijgen, dat we problemen kunnen ondervinden veroorzaakt door eventuele aanvallen van ijsberen.

Na het middageten zullen we op pad gaan.

12.00, Svenson en ik zijn vetrokken vanuit de cabin. In overleg met mijn gids heb ik eerder al bepaald dat we richting het noorden zullen gaan. De kans dat we op ijsberen zullen stuiten is dan aanwezig. Hopelijk zullen we in ieder geval een leuke middag beleven. Dat zal denk ik wel lukken, Svenson is een echte grappenmaker.

12.45, we lopen nu al een 45 minuten door de sneeuw. Het is niet al te koud en gelukkig sneeuwt het niet. Wel vind ik het jammer dat we vergeten zijn om een verrekijker mee te nemen. Het zou onze zoektocht veel makkelijker maken als we zo nu en dan de poolvlakte konden afspeuren.

14.30, we lopen nu al enkele uren en het is licht gaan sneeuwen. Dit bemoeilijkt het om de horizon af te turen naar de eventuele aanwezigheid van ijsberen. Svenson is echter nog hoopvol dat we er nog één zullen zien. Een ander iets is dat ik naast een lichte pijn in mijn linkerbeen, last begin te krijgen van mijn voeten. Ik ben thuis niet gewend om zulke grote afstanden te lopen.

14.45, mijn voeten beginnen nu toch wel zeer pijnlijk aan te voelen. Het zou me niet verbazen als er enkele blaren op staan. Tevens is het moeilijk lopen met het geweer op mijn rug, daarnaast heb ik ook nog een kleine rugzak bij.

15.00, ik begin langzaam achter op te raken. Svenson moet dan ook regelmatig stoppen, om mij de mogelijkheid te geven om hem zo in te halen. Ik begin tevens ongeduldig te raken, we lopen nu al zo lang en we hebben nog steeds niets gezien. Svenson moedigt mij echter aan om gewoon door te gaan, de pijn zal goed gemaakt zijn wanneer we een ijsbeer zien zegt hij.

15.15, er is weer een kwartier verstreken, ik ben even wat achter gebleven. Svenson zal in een wat rustigere tempo door wandelen en uitkijken naar eventuele ijsberen.

Ik krijg steeds meer last van mijn voeten, mede veroorzaakt door mijn schoenen. Hoewel ze in Nederland verkocht worden onder de noemer bergschoenen, wordt het bewijs geleverd dat ze in deze situatie niets waard zijn. Ik had beter een nieuw paar schoenen kunnen kopen in de outdoorshop.

Misschien zal de korte rustperiode mijn voeten goed doen.

15.25, ik heb mijn schoenen even uitgedaan, zodat ik een aantal pleisters kan plakken op mijn blaren. Ik ben blij dat ik een pak pleisters in mijn rugzak had gestopt, voordat we vertrokken zijn.

Door de kou heb ik mijn schoenen maar weer gauw aangedaan. Blote voeten is niet verstandig in dit weer, er bestaat immers de kans op eventuele bevriezing. Hoewel ik steeds minder enthousiast ben, als het gaat om deze speurtocht, ben ik des al niet te min met tegenzin toch weer op weg gegaan.

15.45, enkele minuten zijn nu al verstreken, naast dat het weer wat harder is gaan sneeuwen, is er nog geen enkel spoor te bekennen van Svenson. Als ik achter omkijk dan zie ik dat de sneeuwval onmiddelijk mijn voetsporen uitwist. Svenson voetsporen zijn dus al lang en breed opgegaan in de sneeuwmassa.

15.50, ik begin te denken dat het niet zo verstandig was om op te splitsen. Ik hoop dat ik Svenson kan terug vinden. Alleen in deze sneeuwvlakte zal het onmogelijk voor mij zijn om de weg naar Illussat terug te vinden.

15.55, langzaam maakt de pijn plaats voor paniek. Hoe kom ik vredensnaam zonder de hulp van mijn gids weer veilig terug in mijn cabin. Ik heb er spijt van dat ik ooit begonnen ben aan deze onderneming, ik had lekker in mijn cabin bij het open haardvuur kunnen zitten. De laatste hoofdstukken lezend van This is Greenland. Ook heb ik nog eens het fototoestel voor niets aangeschaft.

16.15, in de verte zie ik iets dat lijkt op een ijsbeer. Helaas is mijn geweer niet uitgerust met een scope, dus helemaal zeker ben ik er ook niet van. Voor de zekerheid heb ik echter mijn geweer toch maar aangelegd, mijn bontjas zit overigens gruwelijk hierbij in de weg.

16,16, de figuur lijkt steeds dichter in de buurt te komen. De sneeuwval maakt het moeilijk om waar te nemen of het hier nu wel of niet om een ijsbeer gaat.

16.17, ik heb besloten om het zekere voor het onzekere te nemen, en ik sta op het punt om de ijsbeer neer te gaan schieten. Ik wil niet aangevallen worden door een ijsbeer, de gevolgen zouden verschrikkelijk zijn. Een aanval van een ijsbeer kan immers seriouse wonden veroorzaken.

16.19, hoera! Na zorgvuldig richten heb ik de ijsbeer geraakt. Haha, wat een prachtig schot, Yes Yes. In de verte zag ik hem neervallen. Hoewel ik ging voor een hoofdschot, lijkt het er echter wel op dat ik de ijsbeer geraakt heb in zijn poot.

Het zou verstandig zijn om de ijsbeer te laten voor wat hij is, en juist verder op zoek te gaan naar Svenson. Omdat ik een dierenvriend ben, heb ik toch besloten om het dier uit zijn lijden te gaan verlossen. Alsnog zal ik hem met een hoofdschot afmaken.

Na enkele minuten wandelen zal ik de plaats van triompf bereikt hebben. Ik zal nog even een foto van de ijsbeer maken met mijn fototoestel, als bewijs van mijn koelbloedigheid.

16.27, tot mijn grote ontsteltenis heb ik net Svenson, mijn gids, gewond aangetroffen. Hij bloed flinkt, ik heb al vakkundig zijn been omzwachteld.

Zijn been is helemaal kapot, zowel voor als achter op zijn been is een open wond zichtbaar.

Het is een afschuwelijk gezicht, waarschijnlijk is hij aangevallen door de ijsbeer. Gelukkig is hij nog wel bij bewustzijn. Volgens hem werdt hij enkele minuten geleden plotseling aangevallen door iets. Wat weet hij niet, hij kan zich echter niet herinneren dat er iets zijn omgeving aanwezig was.

Ik zal proberen om hem zo snel mogelijk terug te dragen naar het hotel. Want naar mijn mening is medische hulp hier wel een vereiste. Zijn wonden dienen zo snel mogelijk verzorgd te worden.

Echter op het huidige moment zitten we nog vast midden in de sneeuwvlakte. Waar je ook kijkt er is slechts niets dan sneeuw te zien. Toch zijn we maar begonnen met de terugtocht.

Svenson brabbelt af en toe een aanwijzing. Ik loop maar in die richting en hoop dat we zo snel mogelijk het hotel zullen bereiken.

19.30, intussen is Svenson afgevoerd naar het ziekenhuis. Na een flinke wandeling, heb ik hotel bereikt en heeft de hoteleigenaar onmiddelijk actie ondernomen.

Er is mijn verzekerd dat het helemaal goed zal gaan komen met hem. Ik wacht dan ook maar af, en intussen ben ik in gedachte bij hem. Wat hem nu precies heeft aangevallen, dat blijft een vraagteken, we zullen het misschien wel nooit weten.

Ik ga nu even zitten, want mijn voeten doen enorm pijn. Dit mede veroorzaakt door de verschrikkelijk terugtocht.
pi_25270669
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:51:55 #102
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25270694
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

Verwarrend hè, die hele korte dagen. Zorg je wel dat je op de juiste dag de terugvlucht pakt.
Dank je, voor deze tip.

Ik heb hem er nog even op gewezen, toen ik hem aan de telefoon had.
Zijn uitleg was dat de vermoeidheid hem parten begon te spelen.

Iedereen in Nederland wil hij in ieder geval nog de groeten doen.
Tevens moest ik zeggen dat hoewel het zwaar is, hij iedereen aanraadt om op vakantie te gaan naar Groeland.
pi_25270758
pssstttt, mocht je zonder inspiratie komen te zitten dan heb ik hier nog wel een leuk idee!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:58:47 #104
99676 Tagaq
Inuit Throat Singer
pi_25270806
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
DAG 4: Boottocht!
Hoewel zijn naam dit niet doet vermoeden is hij terdege een Eskimo.
We are Inuit, you #%%$#$%##%!
Throat singing is a unique traditional Inuit art form, passed down through the generations.
pi_25276402
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:46 schreef -Angel- het volgende:
DAG 6: De speurtocht naar de Nanuq (ijsbeer);

blablablablabla

Het is een vrij nieuw jachtgeweer, de Winchester Model 70 Brown Laminated Coyote Stainless. Ja, ik moet zeggen, de Coyote is een geweldig geweer. Licht en ook nog geschikt voor lange afstands schoten. Je kunt wel zeggen dat het een geweer is, dat gebouwd is voor elke situatie.

Dat lijkt verdomd veel op het verkooppraatje dat de firma winchester zelf houdt over dit geweer
http://www.winchesterguns.com/prodinfo/catalog/detail.asp?cat_id=535&type_id=973&cat=001C
easy-to-carry rifle and one capable of long-range accuracy
built for any situation
.
meer blablablaverzingeouwehoer


Omdat ik een dierenvriend ben, heb ik toch besloten om het dier uit zijn lijden te gaan verlossen. Alsnog zal ik hem met een hoofdschot afmaken.

EEN DIERENVRIEND HAD HET BEEST NOOIT GESCHOTEN

Na enkele minuten wandelen zal ik de plaats van triompf bereikt hebben. Ik zal nog even een foto van de ijsbeer maken met mijn fototoestel, als bewijs van mijn koelbloedigheid.

Zal je zien dat op een of andere manier het fototoestel in een wak valt/ door de moeder van de Ijsbeer uit wraak wordt gestolen of dat bij het ontwikkelen van de film blijkt dat de lokale fotozaak in Groenland wordt gerund door de broer van een hoteleigenaar die toevallig net een rechtzaak aan z'n kont heeft. In dat laatste geval zou ik hem gewoon ook aanklagen en lijkt een beloning van 20.000 euro me wel op zijn plaats.


Het is een afschuwelijk gezicht, waarschijnlijk is hij aangevallen door de ijsbeer. Gelukkig is hij nog wel bij bewustzijn. Volgens hem werdt hij enkele minuten geleden plotseling aangevallen door iets. Wat weet hij niet, hij kan zich echter niet herinneren dat er iets zijn omgeving aanwezig was.

Het was toch niet weer dat mysterieuze wezen dat zich ook al in de buurt van je cabin had verschanst?

Echter op het huidige moment zitten we nog vast midden in de sneeuwvlakte.

Toch neem ik even de tijd om mijn aantekeningen bij te werken????????of even naar huis te bellen om mijn reisverslag te laten notuleren.

Wat hem nu precies heeft aangevallen, dat blijft een vraagteken, we zullen het misschien wel nooit weten.
Zie je wel het was Bigfoot weer.

Ik ga nu even zitten, want mijn voeten doen enorm pijn. Dit mede veroorzaakt door de verschrikkelijk terugtocht.

Ik voel met je mee


[ Bericht 1% gewijzigd door fotovandennis op 27-02-2005 02:23:11 ]
pi_25278585
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is wel een origineel verslag!
pi_25279810
Heb je nog meer reizen in de planning?
pi_25279903
Hevige sneeuwval, pas na enkele minuten lopen je "aangeschoten" ijsbeer kunnen bewonderen.
Die je overigens hebt geschoten met een geleend geweer die een gids never nooit niet aan een toerist zou geven.

(Ik dacht ff dat je je "ervaren" gids had neergeknald, die je alleen liet en zijn verrekijker vergat).

Pleisters op je blaren, mmmhhh, een echte survival expert...(licht niet aan je schoenen hoor, maar meer aan het gebrek aan inlopen).

Ben benieuwd wat er verder komen gaat

Maar een ijsbeer neerknallen met een .22 knap staaltje werk hoor

(Heb je trouwens een reis/ levens- verzekering, lijkt me erg gevaarlijk daar)

Ik blijf in ieder geval aan mijn pc geplakt zitten voor de rest van je verslag, heb me in tijden niet zo vermaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 februari 2005 @ 13:48:51 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25281014
Ik weet in elk geval wel waardoor Svenson gewond is geraakt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25282428
Dit wordt absoluut een legandarische reeks.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 27 februari 2005 @ 20:39:58 #111
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25286636
DAG 7: Een dag van rouw;

Na de fysiek zware dag van gisteren heb ik besloten om het vandaag rustig aan te doen. Toen ik vanmorgen opstond, heb ik meteen geïnformeerd bij de hoteleigenaar hoe het er voor stond met Svenson’s gezondheid. Hij had positief nieuws, hoewel hij veel bloed verloren had was er volgens de dokter toch wel een verbetering zichtbaar. Mijn dag kon dus niet beter beginnen.

Ook voor de dokters was het echter een raadsel wat de wond nu veroorzaakt had. Volgens hen is het vrijwel uitgesloten dat het hier gaat om een ijsbeer. Er zouden dan immers meerdere tekenen van geweld aanwezig moeten zijn. Ik denk er maar niet meer te veel meer aan, het beeld zal al eeuwig op mijn netvlies gebrand staan. Ik zie hem daar nog liggen te midden van zijn twee rugzakken, zijn bloed kleurde langzaam de wite maagdelijke sneeuw rood.

Verschrikkelijk gewoon, ik zal de gelaatsuitdrukking op zijn gezicht ook nooit vergeten. Pijn, geheel wit weggetrokken en die blik van hem. Zijn ogen waren gewoon glazig. Afschuwelijk. In ieder geval vanmiddag ga ik lekker genieten, ik ga de sledehonden voeren.

13.00, ik ben op weg naar één van de vele plaatsen waar men sledehonden huisvestigd. Het weer is aangenaam. Intussen moet ik zeggen dat ik al redelijk gewend begin te raken aan de omstandigheden hier.

13.30, kwam langs een leuke winkeltje en ik heb er een leuk souvenier gekocht. Een glazen bol die je kan schudden zodat er sneeuw rond dwarrelt. Er staat zelfs een kleine iglo in. Ach, het is een klein iets, maar eenmaal thuisgekomen zal het een prachtige herinnering zijn aan dit land.

13.45, ben intussen aangekomen bij zo’n 20 hongerige honden. De baas heeft mij daarnet vertelt dat er meer honden zijn dan mensen in Ilulissat. Zo’n 7.000 honden, ik moet zeggen ik vindt dit getal nogal overdreven.

14.15, zojuist heb ik een kleine tocht gemaakt met de honden, tevens heeft de eigenaar mijn toestemming gegeven om ze wat te voeren. Het zijn leuke beesten, het hart van een echte dierenvriend zoals ik begint op zo’n moment toch wel sterker te kloppen. Ze zijn ook zeer toegankelijk, ze vragen om geaaid te worden. Tegenwoordig worden ze hier vooral gebruikt als attractie voor de toeristen en als transportmiddel.

14.30, ben weer op weg naar mijn hotel om daar even te gaan genieten van de lounge. Even wat tot rust komen na de hectiek van de afgelopen dagen.

15.20, in de lobby van het hoofdgebouw heeft de hoteleigenaar zojuist mijn het verschrikkelijke nieuws medegedeeld. Een uur geleden is Svenson overleden aan zijn verwondigen. Er waren complicaties opgetreden nadat een zuster hem per ongeluk een verkeerde spuit heeft toegediend.

Ik moet bekennen op dat moment was er toch wel een brok in mijn keel, ik had moeite met slikken. Ik heb vervolgens een half uur stil en roerloos in de lobby gezeten. Mijn gedachten gaan terug naar die trip waar we samen een aantal gedenkwaardige momenten hebben gedeeld. Ik kijk met tranen in de ogen terug naar deze tocht. Ja, zo’n moment grijpt je toch aan. Ik kon de tranen dan ook niet meer bedwingen. Waarom moet dit nu zo’n geweldige kerel overkomen? Waarom?
quote:
-------------------------------------------------------R.I.P.---------------------------------------------------------


...............................................................SVENSON NANOOK..............................................................

+++++++++++++++++++++++++++++++++† 1973 – 2005 †+++++++++++++++++++++++++++++++++

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het onderstaande gedicht wil ik opdragen aan mijn gids Svenson Nanook.


There are strange things done in the midnight sun
When the great polar bear is on the run;
The Arctic trails have their secret tales
That would make your blood run cold;
The Northern Lights have seen some mighty sights,
But the mightiest that they ever did see
Was two days ago Svenson Nanook
When I cold blooded killed a polar bear with a single shot
May you rest in peace and be remembered Eskimo Nanook
I know I will remember you for good


Deze gebeurtenissen hebben mij zeer aangegrepen, mijn gedachten gaan uit naar de familie. Ik overweeg op dit moment dan ook om mijn vakantie af te breken en terug te keren naar Nederland.
pi_25286665
Vreselijk, we zullen nooit weten wat voor Yeti de gids heeft aangevallen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25287273
OK, de grap is er nu wel af. Hoe lang gaat deze 'reis' nog duren?
pi_25287483
Mijn Svenson, wat doe je?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25287857
Nee je kan beter gewoon blijven, svenson had het vast zo gewilt...
Hoe groot is jullie hotel dan?
pi_25289173
Je gedicht vind ik echt prachtig
Het doet me alleen een beetje denken aan een ander gedicht dat je hier kan lezen.
http://ingeb.org/songs/thereare.html
ene Robert W. Service maakte ooit dushaast het zelfde mee.
alleen zijn Svenson Nanook heette Sam Mc Gee.

Maar goed toch sterkte met het verlies

pi_25289217
Arme Svenson....
  zondag 27 februari 2005 @ 23:04:06 #118
113990 Error51
Zieke geest
pi_25289313
quote:
There are strange things done in the midnight sun

By the men who moil for gold;

The Arctic trails have their secret tales

That would make your blood run cold;

The Northern Lights have seen queer sights,

But the queerest they ever did see

Was that night on the marge of Lake Lebarge

I cremated Sam McGee.
ontroerende gejat
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  zondag 27 februari 2005 @ 23:08:01 #119
113990 Error51
Zieke geest
pi_25289391
de naam Nanook komt niet voor op Groenland...
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25289435
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:08 schreef Error51 het volgende:
de naam Nanook komt niet voor op Groenland...
Na vandaag helaas niet meer nee
  zondag 27 februari 2005 @ 23:34:04 #121
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25289933
Ik heb zojuist nog even contact gehad met de TS. Hij heeft het maar zwaar met dit verlies.
Er zijn twijfels, is het nog zinvol om deze vakantie voort te zetten.

Ik heb ook nog even gevraagd hoe zit met het gedicht. Het klopt dat hij geïnspireerd is door een passage (poet) uit het boek This is Greenland. Huilend heeft hij mij verteld dat het gedicht slechts ter nagedachtenis van Svenson is. Een ode aan de grote man: Svenson Nanook. May he rest in peace. Amen.

Mijn steun gaat ook uit naar de TS het zijn voor hem geestelijk toch zware tijden.
  maandag 28 februari 2005 @ 00:40:51 #122
113990 Error51
Zieke geest
pi_25291324
god... het is te merken
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 07:58:26 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25294435
Toch merkwaardig dat artsen een schotwond niet kunnen diagnosticeren...

Maar ga alsjeblieft niet naar huis, TS, ik moet er niet aan denken dat er een einde komt aan je belevenissen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25296777
Ja, lekker makkelijk he! Als de inspiratie op is gewoon naar huis gaan.

Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 28 februari 2005 @ 12:36:50 #125
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_25297392
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:34 schreef -Angel- het volgende:
Ik heb zojuist nog even contact gehad met de TS. Hij heeft het maar zwaar met dit verlies.
Er zijn twijfels, is het nog zinvol om deze vakantie voort te zetten.

Ik heb ook nog even gevraagd hoe zit met het gedicht. Het klopt dat hij geïnspireerd is door een passage (poet) uit het boek This is Greenland. Huilend heeft hij mij verteld dat het gedicht slechts ter nagedachtenis van Svenson is. Een ode aan de grote man: Svenson Nanook. May he rest in peace. Amen.

Mijn steun gaat ook uit naar de TS het zijn voor hem geestelijk toch zware tijden.
Geinspireerd. Sommige stukjes zijn gewoon letterlijk overgenomen. Plagiaat noemt men zoiets.
  maandag 28 februari 2005 @ 15:36:23 #126
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25299542
Kom kom, 1 dode gids en dan al afhaken.

Hij is toch niet overleden omdat jij hem in zijn been schoot, maar omdat 'een zuster hem per ongeluk een verkeerde spuit heeft toegediend' ?
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_25304190
Nou het is natuurlijk wel schokkend als zoiets je overkomt

  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:41:18 #128
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25305538
dit hoort volgens mij in onzin thuis.
Of in literatuur...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:15:15 #129
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25333726
TS, het is inmiddels woensdag en zondag is het laatste verhaal gepost.
Waar blijft mijn dagelijkse portie Groenlandverhaal?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25333757
Ik maak me ook ernstige zorgen om TS.
Overigens gaat het in ons land natuurlijk ook steeds meer op Groenland lijken.
Nog even en de yeti's komen ons hier aanvallen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25334096
Je begint je toch af te vragen wat er met de TS gebeurt is.......
pi_25334199
De TS is in overspannen toestand op een willekeurige boot gestapt. Hij moest zo snel mogelijk van dat vervloekte eiland af. Helaas duurt het nu wel enkele weken voor hij weer voet aan wal zal zetten. In Guatemala.
pi_25334386
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:56 schreef k_man het volgende:
De TS is in overspannen toestand op een willekeurige boot gestapt. Hij moest zo snel mogelijk van dat vervloekte eiland af. Helaas duurt het nu wel enkele weken voor hij weer voet aan wal zal zetten. In Guatemala.
hmmz ik had het me toch iets spectaculairder voorgesteld...
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 18:46:58 #134
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25334819
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:10 schreef MusicGenious het volgende:
hmmz ik had het me toch iets spectaculairder voorgesteld...
, het moet natuurlijk wel realistisch blijven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25337704
Ik ben ook erg benieuwd maar kwam wel onderstaand nieuwsberichtje tegen, dat zal hem toch niet zijn?
quote:
Van onze Groenlandse verslaggever: Ilulissat. Afgelopen zondagavond 27 februari is een Nederlandse toerist in de Groenlandse plaats Ilulissat gearresteerd op verdenking van moord. Tijdens een zogenaamde middagexpeditie heeft hij in koele bloede zijn nietsvermoedende gids van het leven beroofd. De verdachte werd aangetroffen met het vermoedelijke moordwapen, een Winchester jachtbuks nonchalant over de schouder gehangen. Saillant detail is dat dit wapen eigendom was van het slachtoffer, de 31 jarige S. Nanook. De jonge gids is van dichtbij doorzeefd met hagel en is later in het plaatselijke hospitaal aan zijn verwondingen bezweken. Over het motief tast de politie nog in het duister maar er zijn aanwijzingen dat de gids een lullige opmerking zou hebben gemaakt over een souvenir waar de verdachte steeds mee in de weer was. Dit betrof een zogenaamde sneeuwstorm waar de verdachte nogal vol passie over sprak. De woordvoerder van de politie vertelde dat dit er mogelijk op duidde dat de verdachte het verstandelijk vermogen van een elfjarige zou bezitten en waarschijnlijk feiten en fictie niet kan onderscheiden. De identiteit van de verdachte wil de politie nog niet bekendmaken in verband met het lopende onderzoek. wel wilden ze melden dat de verdachte in alle toonaarden ontkend en beweerd dat Nanook is aangevallen door een ijsbeer welke hij later zou hebben gedood met zijn geweer. dat zou tevens de vingerafdrukken op de trekker en de kruitsporen op zijn bontjas verklaren. De politie sluit het bestaan van een eventuele medeverdachte niet uit maar heeft nergens sporen kunnen vinden van een dode dan wel gewonde ijsbeer, daarnaast is in de historie geen enkele zaak te vinden waar een ijsbeer een jachtbuks zou hebben afgevuurd op een mens. Men vermoed dat de verdachte slechts de schuld op een ander probeerde af te schuiven, dit vermoeden werd sterker toen de Nederlander na het overlijden van het slachtoffer in het hospitaal trachtte de aanwezige staf ervan te overtuigen dat een behandelende verpleegster een verkeerde injectie zou hebben toegebracht. Eerder had hij ook al aangegeven dat de gids gewond zou zijn geraakt door iets mysterieus. maar de artsen zagen in een oogopslag dat de oorzaak van de gapende wond een jachtgeweer moest zijn. De verdachte die in bewaring is genomen in de plaatselijke gevangenis van Ilulissat kan indien schuldig bevonden een straf krijgen oplopend tot 35 jaar en tbs.
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:06:12 #137
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25338520
DAG 8: Een dag der beslissingen;

Het is half negen in de morgen en op het huidige moment zit ik op de rand van mijn bed. Ik staar naar de muur van mijn cabin, en ik voel de pijn van de binnen. Neer geslagen, er is een leegte achter gebleven na het verlies van deze dierbare vriend. Het leven is betrekkelijk, de natuur heeft mijn dierbare vriend weggenomen van deze wereld. Het besef is weer daar, elk ogenblik kan het laatste moment op aarde zijn.

Daarom heb ik dan ook besloten om deze vakantie toch voort te zetten, hoewel er toch een onbehagelijk gevoel aanwezig is. De realiteit van het verlies heeft een diepe indruk op mij achter gelaten. Misschien is het een goed plan om me eens aan te gaan kleden en op weg te gaan naar de ontbijttafel.

10.00, hoewel ik nog geen hap door mij keel heb kunnen krijgen heb ik toch het gevoel dat het goed is dat ik de draad weer opgepakt heb. Het alleen zijn in de cabin leidt slechts tot depressiviteit.

De hoteleigenaar is nog even wezen informeren hoe het gaat met mij gemoedstoestand. Hij heeft een aantal troostende woorden gesproken, zijn woorden hadden een grote impact op mij.

Deze man leeft met je mee in deze toch moeilijke tijden, na het verlies van Svenson. Ook heeft hij gezegd dat ik even langs moest komen bij de receptie, waar hij de gehele morgen aanwezig zal zijn. Op dit moment zit ik echter na buiten te turen, echt genieten van het prachtige landschap kan ik niet. Het sneeuwlandschap roept bij mij weer die herinnering op aan dat dramatische moment. Die paar seconden spelen weer voor mijn ogen af, waar ik stuitte op een gehavende Svenson. Bloed kleurde de witte maagdelijke sneeuw rood. Zijn schreeuw galmde over de verlaten sneeuwvlakte, een schreeuw die door merg en been heen ging. Afschuwelijk, ik leg mijn handen voor mijn ogen.

10.20, bij de receptie heb ik geïnformeerd of de hoteleigenaar aanwezig was. De receptioniste meldt echter dat hij zojuist het pand heeft verlaten. Ze kan mij vertellen dat hij om 11 uur weer aanwezig zal zijn. Omdat ik vanmorgen voor de rest niets bijzonders gepland heb, besluit ik om later op de dag wederom me te melden bij de receptie.

11.10, ik stond nog geen vijf minuten te wachten toen de hoteleigenaar zijn SUV parkeerde voor het hotel. Op een hartelijke manier begroette hij mij toen hij het hotel binnen trad.

Na een vriendelijk schouderklopje, sommeert hij mij dat ik even mee moet lopen. Na een korte wandeling arriveren we in zijn kantoor. Hij biedt mij een drankje aan, en hij neemt plaats achter zijn prachtige bureau. Ik moet zeggen het bureau is een lust voor het oog, het houtwerk, de handgekerfde versieringen aan de poten. Kortom met oog voor detail is hier een praachtig product afgeleverd, een product dat vele generaties zal mee gaan.

De hoteleigenaar begint direct zijn verhaal af te steken. Hij vreest voor mijn veiligheid, na de aanval op Svenson en na het herhaaldelijk rond struinen van ijsberen rond mijn cabin. Na een korte pauze in zijn woorden, trekt hij een lade van zijn bureau open. Er komt een kleine zwarte doos te voorschijn. Het valt mij echter gelijk op dat er een slot op de doos zit. De hoteleigenaar heeft na luttele seconden de doos echer al geopend.

Te voorschijn komt een SIG SAUER P210, ter bescherming biedt hij deze aan mij aan. Ik sla natuurlijk deze gelegenheid tot zelfbescherming niet af. De SIG SAUER P210 is een uitstekend zelfverdedigingswapen. Terwijl hij 18 kogels te voorschijn haalt, vertelt hij mij dat het wapen gebruikt is door zijn vader. Begin jaren ’60 was zijn vader een soldaat in het Deense leger. Na jaren trouwe dienst werd dit pistool aan hem geschonken.

Ik bedank de hoteleigenaar nog even, en ik verzeker hem dat ik uiterst zogvuldig om zal gaan met het wapen van zijn vader.

Intussen denk ik er over na om te gaan luchen. Ik heb honger, ik denk dat dit vooral veroorzaakt wordt door dag van gisteren.

14.30, ik ben op weg naar de hoofdstraat van Illussat. Eerder deze week, toen ik daar een souvenier heb gekocht in een klein winkeltje, viel het mij op dat er aantal cafés waren. Misschien kan de gezelligheid die daar waarschijnlijk heerst, mij gedachten weg nemen van dat verschrikkelijke moment van eergisteren.

15.10, na mijn verhaal over Svenson verteld te hebben aan een groep Eskimo jagers, heffen we nu gezamelijk herhaaldelijk het glas op Svenson. Ter nagedachtenis en als eerbetoon aan deze held. Dat wij hem eeuwig mogen herinneren als de man die hij was.

15.25, ik zit nu alleen aan een tafeltje naar buiten te kijken. Hoewel ik nu al diverse glazen bier achter over heb geslagen, dwalen mij gedachten nog steeds af na dat noodlottige moment. Gelukkig is bier hier niet al te prijzig, dus vooruit we zullen er nog maar eens één nemen en hopelijk kan ik deze ellende dan vergeten.

15.45, depressief voel ik me, maar ja een biertje zal dit gevoel wel wegenemen bij mij.

16.15, ik eb nog maar een biertje genomen. Svenson een held voor mijn. Sven held. Sven is held!!!.

16.20, ja dat is Svenson, held!!, h e ld, geld, hel d,eld, #*#$ ijsberen, dood DOOD moeten ze klere hagel door hun kop FUC blijf vanm ij af Hoemo heafafafs #&*#

16.25-ebn biuiten gezet door barman, ik op weg naar cabin. Klote bar morgne teug gaan ik zla hem letren

18.05 ikben retug in de cabin ik zeet op rand bet ik heben geen zi iom te leven in de crule ereld de uur lijkt iop mii fte komen hoor geristeld geritsel svebn muren op af benwd ijsbee

18.05*Klik* de sig de SIG haha ahhahaopm ond ha ha haha
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:07:44 #138
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25338551
Al enkele dagen is er geen contact meer met de TS.

Het laatste verslag dat hij doorgebeld heeft, in de loop van de dag, is het bovenstaande verslag. Het laatste telefoongesprek gaf mij een zeer naar gevoel. Hij was zeer dronken en bovendien niet meer voor rede vatbaar. Het klonk zelfs als een soort van afscheid.

Zoals een ieder al wel gemerkt heeft, loopt het reisverslag een aantal dagen achter. Dit houdt dus ook in, dat ik al enkele dagen al niet meer weet waar hij is of wat er met hem aan de hand is. Hij heeft nooit meer zijn verblijfplaats doorgegeven nadat hij gewisseld is van hotel. Ondanks telefoongesprekken met diverse personen in Groenland heeft niemand mijn enige opheldering kunnen geven.

Op het huidige moment ben ik dan ook radeloos. Is er iemand die enig idee heeft hoe er contact gezocht kan worden met de TSer? Of waar hij nu verblijft?

Ik hoop dat een ieder respect op kan brengen, en dat men op een volwassen manier omgaat met deze toch droevige situatie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 maart 2005 @ 23:09:46 #139
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25338588
Vlieg er even heen en ga hem zoeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25338596
Spelfouten in een doorgebeld verslag...

Ow en hou alsjeblieft op met 'op het huidige moment'. Lelijker Nederlands is haast niet voor te stellen.
pi_25338604
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:07 schreef -Angel- het volgende:
Ik hoop dat een ieder respect op kan brengen, en dat men op een volwassen manier omgaat met deze toch droevige situatie.
Ja hoor, ik lach me kapot hier .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_25338649
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:07 schreef -Angel- het volgende:
Op het huidige moment ben ik dan ook radeloos. Is er iemand die enig idee heeft hoe er contact gezocht kan worden met de TSer? Of waar hij nu verblijft?
Lees anders ff het topic.

Hij zit op een boot naar Guatemala.
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:45:06 #143
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_25339321
Goh, hoe heeft TS dat '#*#$' in zijn verslag doorgegeven. "Ja, en dat spel je hekje-asterisk-hekje-dollarteken"?

En TS belde jou gedurende de hele dag, om het uur, omdat hij niks beters te doen had ofzo?

pi_25339402
Sorry Ik voel me nu toch echt vreselijk lullig
Dat ik dit topic nooit serieus heb genomen en de TS heb geridiculiseerd en misschien zelfs wel gedemoniseerd.
Wat mij wel verwonderd is dat hij zo helder overkomt in het begin van het verslag van dag 8, wel somber "maar ja wat wil je als je zo een drama hebt meegemaakt" maar wel helder dus.
En pas later in het gesprek de gevolgen van het alcohol misbruik ook in het verslag doordringen
wellicht dat hij toen net die laatste slokken Groenlandse Aquavit naar binnengoot die hem de das omdeden.

Om het goed te maken wil ik best een paar weken op zoek gaan voor je
als je me een ticket en de verblijfskosten vergoed ben ik niet te beroerd om er een week of drie aan vakantie dagen aan te spenderen. dat is wel het minste wat ik kan doen

Op het huidige moment heb ik toch niets beters te doen
  donderdag 3 maart 2005 @ 00:38:26 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25340317
Een van de mooiste topics van 2005 is dit.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_25344391
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:06 schreef -Angel- het volgende:
DAG 8: Een dag der beslissingen;

16.20, ja dat is Svenson, held!!, h e ld, geld, hel d,eld, #*#$ ijsberen, dood DOOD moeten ze klere hagel door hun kop FUC blijf vanm ij af Hoemo heafafafs #&*#

16.25-ebn biuiten gezet door barman, ik op weg naar cabin. Klote bar morgne teug gaan ik zla hem letren

18.05 ikben retug in de cabin ik zeet op rand bet ik heben geen zi iom te leven in de crule ereld de uur lijkt iop mii fte komen hoor geristeld geritsel svebn muren op af benwd ijsbee

18.05*Klik* de sig de SIG haha ahhahaopm ond ha ha haha
Knap doorgebeld, dat stukje.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:26:59 #147
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25345389
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:45 schreef sleepflower het volgende:
Goh, hoe heeft TS dat '#*#$' in zijn verslag doorgegeven. "Ja, en dat spel je hekje-asterisk-hekje-dollarteken"?
De symbolen zijn slechts een interpertatie van hetgene wat de TSer mondeling aan mij door heeft gegeven. Ik heb namelijk enige invloed op het uiteindelijk verslag zoals deze geplaats wordt op Fok!. Denk hierbij aan het eventueel verwijderen van namen, persoonlijke gegevens, of in dit geval het gebruik van scheldwoorden.

Weet iemand van jullie waar de TSer gebleven is? Hij heeft nog steeds geen contact gezocht. Op dit moment denk ik er dan ook serious over na om af te gaan reizen naar Groenland. Om daar de situatie te gaan checken aangaande de toestand van de TSer.

Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?
pi_25345483
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:26 schreef -Angel- het volgende:

[..]


Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?
Klik op de link in mijn sig!
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:32:02 #149
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25345484
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:26 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?
Hier heb je alvast 100 euro.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:37:03 #150
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_25345574
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:26 schreef -Angel- het volgende:
Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?
pi_25345589
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:06 schreef -Angel- het volgende:
15.10, na mijn verhaal over Svenson verteld te hebben aan een groep Eskimo jagers,
Mag je dan zomaar op Eskimo's jagen in Groenland? Is dat geen beschermde soort ofzo?
pi_25345682
Ik denk dat we Jaap moeten inschakelen.



http://www.vermist.nl/
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 maart 2005 @ 16:14:31 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25348260
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:26 schreef -Angel- het volgende:

Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?
Ach, ik ben ook de beroerdste niet. Hier:



Kom op allemaal, we kunnen TS niet laten stikken, doneer ook eens even wat!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25348316
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 16:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]


Kom op allemaal, we kunnen TS niet laten stikken, doneer ook eens even wat!
Nou, vooruit.


Al kun je nog steeds beter op de link in mijn sig klikken natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:30:37 #155
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25366195
Ben terug gekeerd in Nederland, nadat ik eerder op week door de Deense autoriteiten uit het land ben gezet.

Over de exacte reden van deze gedwongen uitzetting doe ik verder geen uitspraken. Laat ik het erbij houden dat ik voorlopig niet meer op vakantie kan gaan naar Groenland. Ik ben daar simpelweg niet meer welkom.

In ieder geval, als er nog mensen zijn die iets willen weten over het prachtige Groenland?
Vraag maar raak, aan deze expert. Ik heb namelijk enkele dagen kunnen genieten van Groenland in al zijn pracht. Mensen ontmoet en enkele ervaringen rijker. Kennis gemaakt met de cultuur van de Eskimo's en genoten van de natuur in al zijn schoonheid.

Kies voor een avontuurlijke vakantie, kies daarom voor Groenland!
pi_25366226
Wat een domper.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:45:10 #157
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_25366409
Pics!
pi_25366577
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:45 schreef sleepflower het volgende:
Pics!
Ja, post eens wat van je foto's!!!
pi_25366782
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:30 schreef -Angel- het volgende:
Laat ik het erbij houden dat ik voorlopig niet meer op vakantie kan gaan naar Groenland. Ik ben daar simpelweg niet meer welkom.
Wat jammer nou. Als ik jou was zou ik er nu namelijk dolgraag eens echt heen willen gaan.
pi_25368879
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:57 schreef Murray het volgende:

[..]

Ja, post eens wat van je foto's!!!
Helaas hebben waarschijnlijk de Deense authoriteiten zijn Kodak Watersport toestel (schitterende camera trouwens) in beslag genomen wegens de belastende beelden die daarop staan.
Tevens bleken er onzedelijke handelingen op te staan van de TS, waarop hij in duidelijke staat van dronkenschap onder bedreiging van een handvuurwapen een ijsbeer dwingt tot onzedelijke handelingen

Maar of dat de reden is van zijn niet langer welkom zijn daar?
Nee dat zal toch niet?
pi_25370794
Wat voor kleur uniform hebben de mensen bij de douane daar ook al weer? Jij bent er pas geweest dus misschien weet je dat nog wel en aan gezien je eruit gezet bent.
Waren er vrouwen bij de douane? (in jou geval dan)
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:22:58 #162
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25373141
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:27 schreef T1andonly het volgende:
Wat voor kleur uniform hebben de mensen bij de douane daar ook al weer? Jij bent er pas geweest dus misschien weet je dat nog wel en aan gezien je eruit gezet bent.
Waren er vrouwen bij de douane? (in jou geval dan)
Douane?

Bedoel je het inchecken, daar had men zwarte kleren aan.
Met aan de linker kant een rood embleem, als ik het me goed herinner.
pi_25377291
Waarschijnlijk bedoelt hij de douane, waar je dat stempel in je paspoort hebt gekregen van Groenland, zoals je postte in een ander topic.
  maandag 7 maart 2005 @ 18:29:12 #164
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_25414746
Dat was het ?? Jammer, ik had nog wel een paar eurootjes over om te wedden dat de
Hoteleigenaar Svensson had gemold.

Damn.
Nie sloan mo schuppe!
  maandag 7 maart 2005 @ 18:38:25 #165
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25414893
Jammer he... en TS loopt nu allemaal onzin topics te openen...
heel triest, dit topic had zo mooi kunnen zijn/aflopen...
Snifff
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25415745
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Jammer he... en TS loopt nu allemaal onzin topics te openen...
heel triest, dit topic had zo mooi kunnen zijn/aflopen...
Snifff
Eeuwig zonde dat TS niet meer fantasie had. Hij had zichzelf legendarisch kunnen maken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 01:26:06 #167
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25420736
netzo als Co....
  dinsdag 8 maart 2005 @ 01:40:58 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25420947
Co? (de boswachter?)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_33495953
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33501413
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33560261
Niet weer dit topic
pi_33571053
Dit topic blijft leuk toch?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33576888
Het verdient in elk geval een schopje naar TTK!

Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:16:45 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_33576921
Een van de leukste topics van 2005
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 4 januari 2006 @ 02:48:26 #175
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_33682930
Wat een topic.
pi_33683255
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 02:48 schreef Ixnay het volgende:
Wat een topic.
wat je zegt...
pi_43951344
Dit is het wel waard gekickt te worden prachtig
pi_43951855
Whahaha.
Viktor Cross
pi_43951922
Funky heeft zijn popcorn allang op
Maar een leuk vervolg mag altijd natuurlijk
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:46:09 #180
82589 S-Two
barba macacu
pi_43957988
Geweldig
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_43960945
pi_44091998
Is het verhaal al in boekvorm uit?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:22:39 #183
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52745797
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:50 schreef thaleia het volgende:
Eat this, Nadine Kindermeisje!
???
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:13 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52745835
De post verwijderen kon natuurlijk ook. Goedemorgen DT.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_52745946
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:24 schreef UIO_AMS het volgende:
De post verwijderen kon natuurlijk ook. Goedemorgen DT.
pi_52745959
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

???
Jij topickickert
pi_52747144
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

???
Je wilt toch niet zeggen dat je het hele gedoe over 'Dagboek van een Kindermeisje' gemsit hebt hè?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:51:11 #188
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52747591
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:31 schreef k_man het volgende:
Je wilt toch niet zeggen dat je het hele gedoe over 'Dagboek van een Kindermeisje' gemsit hebt hè?
Nee, vroeg me alleen af of hij die gedachtengang postwaardig genoeg vond om een oud topic te kicken. Nadine leest dit toch nooit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_52748181
Het was meer dat ik m'n waardering wilde uiten naar de schrijver van dit topic, alhoewel die hier wellicht ook niet meer leest en zich ergens op een of andere toendra bevindt
pi_52818678
Wat een helden-topic!
pi_52842428
Ik wacht al 2 jaar op de foto's
  zondag 14 oktober 2007 @ 16:54:58 #192
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53927416
Schoppen mag niet, maar dit topic is echt prachtig
pi_53927748
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:14 schreef thaleia het volgende:
Het was meer dat ik m'n waardering wilde uiten naar de schrijver van dit topic, alhoewel die hier wellicht ook niet meer leest en zich ergens op een of andere toendra bevindt
Nee, hoor ben gewoon in Nederland.
pi_58577521
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:54 schreef TNA het volgende:
Schoppen mag niet, maar dit topic is echt prachtig
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:26:07 #195
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58590651
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:01 schreef nieuws. het volgende:

[..]
Blijft misschien wel het beste topic dat ik ooit heb gelezen hier
pi_62360083
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:54 schreef TNA het volgende:
Schoppen mag niet, maar dit topic is echt prachtig
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:43:12 #197
202348 Susi
Temple of Love
pi_62365989
pi_62402036
TVP, ik ga dit een keer lezen als ik meer tijd heb...heb er nu al zin in!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:41:38 #199
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62402992
TerugVindInuit.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_71104840
Geweldig topic ! Vermaak voor iedereen!
pi_71104973
Ja, echt een pareltje.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:15:24 #202
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_71137321
briljant..
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:40:03 #203
248387 Powerkiwi
Groen en sappig
pi_72332903
Geweldig topic
[img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Penisbaard het volgende:
Wat is daar mis mee? Dat is pas episch de oven inrollen man
pi_72562405
What the fuck
Ik heb dit topic in 2 dagen uitlegezen. Heerlijk boek was het ! dat dit allemaal 4 en een half jaar geleden heeft afgespeeld zeg !

Overigens moet ik hier gewoon in gepost hebben
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:54:27 #205
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72562484
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
What the fuck
Ik heb dit topic in 2 dagen uitlegezen. Heerlijk boek was het ! dat dit allemaal 4 en een half jaar geleden heeft afgespeeld zeg !

Overigens moet ik hier gewoon in gepost hebben
Ik blijf het ook echt een hoogtepunt vinden, vooral dankzij dat stoïcijnse postgedrag van TS
pi_72563369
Geweldige fictie
dag
pi_79548301
Net gelezen, TS moet een boek gaan schrijven
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97842565
Blijft een geweldig topic :p
pi_97853518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:15 schreef MultiMarrit het volgende:
Blijft een geweldig topic :p
Not again :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97857355
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Not again :')
Ik wilde de traditie om hem ieder jaar minstens één keer omhoog te schoppen er in houden :p
pi_97858395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef MultiMarrit het volgende:

[..]

Ik wilde de traditie om hem ieder jaar minstens één keer omhoog te schoppen er in houden :p
Wat jij wil :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:08:47 #212
104963 ETA
European Travel Author
pi_97866324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef MultiMarrit het volgende:

[..]

Ik wilde de traditie om hem ieder jaar minstens één keer omhoog te schoppen er in houden :p
en mensen die echte reisverslagen over Groenland posten kick je niet???!!!! :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 8 juni 2011 @ 13:24:46 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97884153
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2005 12:26 schreef -Angel- het volgende:

Echter ik heb op het huidige moment niet voldoende geld om deze lange reis te betalen.
Daarom vraag ik, is er iemand die zijn geld wil opsturen?

Nigeriaanse scam alert
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:32:05 #214
67670 Skv
Cynist.
pi_97939401
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nigeriaanse scam alert
In 2005 al zelfs.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100437827
Geweldig verzonnen verhaal TS. :)
~Fafinette
~SeasideClubbers
~RebeccaRose
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:31:23 #216
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100443663
IJsbeer doodt toerist op Spitsbergen

Ik moest wéér aan dit topic denken toen ik dit bericht vrijdag las :D
Het is dan wel niet in Groenland, maar wel noordelijk en het ging over een ijsbeer :P
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_143773412
up
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 24 augustus 2014 @ 15:27:54 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143774021
Wel 27.447 views and counting...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:09:46 #219
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143775975
Jammer van de ongelooflijke hoeveelheid taalfouten, anders was ik het zeker blijven lezen. Nu na dag 3 afgehaakt en pak ik mijn jeugdboek over de Baron van Mucnhausen maar weer eens op :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143776901
Misschien was hij wel echt gegaan :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_143778002
10+ _O_
  maandag 29 juni 2015 @ 00:27:20 #222
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_153917735
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:01 schreef KoningPils het volgende:
10+ _O_
pi_153920485
Deze kende ik nog niet
-nee-
pi_163122306
Na het lezen van dit reisverslag ik ook naar Groenland toe! :o :Y
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 00:30:24 #225
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169108678
Sgupperdepup _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:11:47 #226
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_189511624
Waar blijven de foto's, ts?
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:50:56 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189511905
Dit topic O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 20 oktober 2019 @ 00:43:32 #228
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189524740
Is het raadsel van de aap al opgelost? B-)
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2019 @ 17:03:54 #229
842 Zorro
Z
pi_189549635
Al die jaren, en nog altijd begrijp ik niet hoe hij samen met zijn gids 4,5 uur loopt totdat het noodlottige ongeval plaatsvindt, en hij dan, de gids dragend, in 3 uur weer terug is in zijn hotel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')