quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:11 schreef Pistol_Pete het volgende:
Postbank
Ga met je geld naar een echte bank en je krijgt bijna een procent meer.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
ik zou zeggen: kijk de rentes er maar eens op na
Niet dus...
@TS: rentes op de kapitaalmarkt dalen al een tijdje, dus dat geldt ook voor de spaarrentes (zie hypotheekrentes)
Jij bent hier de kneus...quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:27 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
![]()
kneus!
bij normale banken krijg je bijna een procent meer rente dan bij de postbank. Ook daar dalen ze ja, maar de rente bij een echte bank is in bijna 100% van de gevallen hoger dan bij de postbank
dan dioe je iets fout, want ik krijg 3,4% bij de ABN over mijn internetspaarrekeningquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent hier de kneus...![]()
Nogmaals:
ABN: 2,3%
Rabo:2,5%
SNS: 3,0%
Fortis: 2,4%
![]()
Goh, dat zijn toch echt echte banken en de tarieven zijn minimaal 1% hoger![]()
Bron: independer.nl
Dan zou ik nog maar even op de site van ABN-Amro kijkenquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
dan dioe je iets fout, want ik krijg 3,4% bij de ABN over mijn internetspaarrekening![]()
Gewoon internetsparenquote:Gemakkelijk via internet Internet Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- 2,75%
saldodeel boven EUR 1.200.000,- 2,35%
quote:Via internet met extra beloning InternetPlus Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- dat een kalenderkwartaal op de rekening staat 3,30%
In alle overige gevallen 1,00%
Ah!quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:44 schreef Sanne het volgende:
De rente bij Spaarbeleg voor een internetrekening is hoger:
Spaarbeleg E-Rekening:
Product Rentepercentage Laatste rentewijziging Omschrijving
E-Rekening Hoog 3,00% 27/07/2004 Voor saldo t/m EUR 50.000,00
E-Rekening Laag 2,40% 27/07/2004 Voor saldo hoger dan EUR 50.000,00
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..Via internet met extra beloning InternetPlus Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- dat een kalenderkwartaal op de rekening staat 3,30%
In alle overige gevallen 1,00% ]
minimaal 1% hoger
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:53 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
oeps, dacht dat het nog 3,4% was (iig nogwel op de laatste afschrift). Dan zal het wel weer gedaald zijn
![]()
Dat kloptquote:3,3 is iig een beter dan 2,8
Lag het maar aan de Postbank, dan zouden we er iets aan kunnen doenquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:03 schreef danko het volgende:
maar het ligt dus niet direct aan de postbank dat de rentes zo dramatisch gedaald zijn maar gewoon aan de hele financiële markt die kut is?
Precies. Je kunt goedkoop lenen en dat is goed voor de consumptie-bestedingen en investeringenquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
De rentes zijn laag, maar ik beschouw dat niet als kut hoor. Ik vind het positief
tsja daar heb je een punt maar aangezien ik (nog) niet hoef te lenen is het voor mij dus negatief...quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies. Je kunt goedkoop lenen en dat is goed voor de consumptie-bestedingen en investeringen.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef merry77 het volgende:
Ik houd zelf niet van internet spaar rekeningen. Je weet toch niet of het altijd goed gaat.
Geef mij maar harde afschriften. De beveiliging van de bank sites zijn nog altijd te kraken en ik heb geen zin in het feit dat een malloot mijn spaarekening online plunderd.
Ik snap niet wat mensen tegen internetspaarrekeningen kunnen hebben. Over de gehele linie krijg je bij alle banken 0,5% rente meer. Het ligt er natuurlijk aan welk bedrag je op die rekening hebt staan, maar de rente die je misloopt weegt bij mij niet op tegen het ontvangen van rekeningafschriften. En volgens mij krijg je bij alle banken (iig bij de ABN Amro wel) op het eind een jaaroverzicht waarop staat hoeveel rente je ontvangen hebt enzo. Dus heb je toch iets van je spaarrekening op papier in je handen...quote:Ik zit bij de postbank en misschien hebben ze niet de hoogste rentes. Maar hun kosten vallen tenminste mee. Dat is ook belangrijk.
En met de loyaal rekening krijg je uiteindelijk nog een redelijk met internet spaarrekeningen concurrende rente. Bovendien krijg ik netjes iedere als er een rentewijziging plaatsvind een brief met daarop de ingangsdatum en percentage.
Zodoende kan ik tot op 10 cent nauwkeurig uitrekenen hoeveel rente ik na een jaar krijg.
is dat volgens jou of weet je het zeker. Tlijkt me trouwens wel vreemd... maaar misschien kan iemand die het geprobeerd heeft bevestigen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:17 schreef koenimex het volgende:
Volgens mij is het kenmerk van (Postbank) Internetsparen dat alles via internet gaat, dus dan zou dat nit mogelijk zijn, helaas.
EDIT: Ik zie dat Postbank tegenwoordig ook Rentepunten geeft, soort airmiles, om cadeautjes te kopen.
volgens mij is deze bron al verouderdquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent hier de kneus...![]()
Nogmaals:
ABN: 2,3%
Rabo:2,5%
SNS: 3,0%
Fortis: 2,4%
![]()
Goh, dat zijn toch echt echte banken en de tarieven zijn minimaal 1% hoger![]()
Bron: independer.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |