100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:24 schreef EagleJ het volgende:
Maatschappij: VLM Airlines
Traject:Rotterdam - London City - Manchester
Toestellen:Twee keer een Fokker 50
VLM is wat mij betreft een top-airline!
Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, hequote:Op maandag 6 juni 2005 14:35 schreef Individual het volgende:
[..]
100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.
Van de 20+ keer dat ik met ze gevlogen heb heb nog maar 1x vertraging gehad en dat was dan wel meteen voor een uur. (Maar ja, ik heb ook wel eens meer dan een dag vertraging gehad dus dan valt het nog wel mee)
Dat laat vliegen van welk ander Londons vliegveld naar Schiphol ver achter zich!
Beste airline die ik ken!
Transavia is amper low cost te noemen, ze hanteren tarieven die bijna net zo hoog liggen als KLM tickets.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:16 schreef Dandilion het volgende:
met jet2 van a'dam naar manchester, heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen 2 maanden, heel goed te doen. wel komt er laat op de vlucht pas het karretjes langs met wat te eten/drinken.
iemand ervaringen met Ryan Air en Transavia op (korte vluchten)? ik ga namelijk een combi vlucht nemen naar Dublin in Augustus.
Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind Transavia niet echt best. Ze zijn aanmerkelijk duurder dan de lowcost-maatschappijtjes en hebben aanmerkelijk minder service dan KLM. Transavia vliegt dan wel niet zo heel ver, toch betaal je flink voor matige maaltijden en heb je weinig comfort en ruimte in zo'n Transavia-kist.
Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:50 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.
Wel raar idd dat ze zo duur zijn... op bijna alle routes die ze vliegen is wel een full-service maatschappij te vinden die het goedkoper doet. Naar Milaan vlieg je bijvoorbeeld goedkoper met Alitalia, en dan ook nog eens op een gunstiger gelegen vliegveld...
Regionale vliegvelden zijn fijn, lekker via een trap het vliegtuig uit, lekker snel je bagage, zo weer buitenquote:Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.
Regionale vliegvelden vind ik klote trouwens.
Ik weet het, maar ik moet idd in Rotterdam zijn gelukkig. Megalomaan Schiphol telt er zo weer een uur bij op! Ben al heel lang niet meer op Schiphol geweest!quote:Op maandag 6 juni 2005 15:07 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, he
Idd wat hij zegt, voordeel is vooral dat je ook je stoel kunt uitkiezen, als je eerste even de layout van het vliegtuig bekijkt kan je zo een goede plaats bemachtigen...quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzoquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet . En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:
[..]
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo
Ja, dat probeerde ik een paar maanden terug bij Croatia Airlines ook. Alleen bleek het getoonde plattegrondje op hun website (Airbus A320) niet helemaal nauwkeurig te zijn en kwam ik dus 1 rij voor de nooduitgang terechtquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo
Kijk overigens uit dat je niet aan de raamkant gaat zitten bij de nooduitgang, want allereerst, er is daar geen raam, althans deze is dicht, en belangrijker, dan zit de pokke-uitgang-deur ervoor waardoor je je benen niet kan strekken...quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet . En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
Het scheelt veel dat ik alleen vlieg. Mijn vriendin deed het via die automatische checkin bij KLM 2.5 uur vantevoren en ze zat perfect bij de nooduitgang ;-)quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet . En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
Ja, dat had ik al gezien ja.. Vorig jaar hadden we idd ook een 777 naar Brazilie, die was wel fijn.. Maar ach een 747 is ook wel OK, zolang ze maar goede films draaienquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
Gelul, ben in februari naar Azie gevlogen in een 3 maanden oude 777quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |