abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 7 februari 2005 @ 18:25:22 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24974403
Omdat het alweer een tijd geleden is dat drugs ter sprake kwamen in Truth wil ik hierbij een nieuw topic openen.

Ik vroeg me af..met drugs open je allerlei deurtjes, terwijl je sommige juist weer sluit. Heb je wel eens een spirituele ervaring met drugs gehad en hoe weet je zo zeker dat het vanuit jezelf kwam en niet met de drugs.

Ikzelf denk dat het met gevoel heeft te maken. PS hoe zit het eigenlijk met spirituele ervaringen en bier.

Is een spirituele ervaring eigenlijk ook een constante roes van het bewust zijn?

Je mag hier vanalles kwijt mbt tot drugs en spiritualiteit..

Ik heb met MUUS afgesproken dat ze alle troep die hier gepost wordt zal deleten dus ik verwacht serieuze reacties. Want ik neem aan dat ook jij drugs serieus neemt of toch juist niet?

MUUS
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24974529
tvp
Life sucks
pi_24974549
quote:
[b]Op maandag 7 februari 2005 18:25
Is een spirituele ervaring eigenlijk ook een constante roes van het bewust zijn?
Misschien gaat het meer om je open stellen.
En dat drugs je helpen bij het open stellen. Zonder schaamte om je nuchtere zelf te verliezen
  maandag 7 februari 2005 @ 19:26:07 #4
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24975279
mn eerste Salvia trip besloot ik alleen op de bank achter me te doen..

was ervan overtuigt dat er een vrouw achter me stond net voordat ik een ervaring kreeg die sommige als BDE (Bijna Dood Ervaring) zullen herkennen.

je weet wel, tunnel enzo dat soort dingen.

niet dat ik het als BDE zag, het was gewoon cool. ik zag er natuurlijk niets spiritueels in. maar zou niet vreemd vinden als bepaalde mensen zo'n ervaring als BDE afstempelen.

ik kan sindsdien wel heel goed visualiseren als iemand het over BDE's heeft (gehad). lachuh man
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  maandag 7 februari 2005 @ 19:30:08 #5
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24975337
--edit dubbelpost--
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 7 februari 2005 @ 19:30:28 #6
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24975342
hoe bedoel je precies..??verklaar je nader alstublieft..ik bedoelde eigenlijk littlesister(wat bedoel je dus precies)
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 7 februari 2005 @ 19:31:27 #7
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24975356
nou, als iemand zo verteld van : ik heb 1 BDE gehad met dit en dat. incl tunnel en andere lichtfratsen... nu kan ik me er echt iets bij voorstellen.. of ik ze geloof is een ander verhaal

edit
@displission
dan was je mooi te laat met editten
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  maandag 7 februari 2005 @ 19:37:02 #8
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24975443
Ikzelf heb een spirituele crisis gehad. Ze noemen het ook wel kundalini. Op een gegeven moment was ik zo ver en dat betrof echt een periode van maanden in een soort trip leven dat ik uiteindelijk in mijn hoofd stierf. Ik werd de volgende dag gewoon wakker en dat ervaar ik nu nog steeds als spiritueel.

Met paddo's had ik echt het gevoel dat ik moest rusten..en zakte weg met de muziek. Ik werd hierzo zo bang van mede omdat ik dacht dat de paddo's beschimmeld waren dat ik alles uit heb gekotst en langzamerhand weer bij kwam..maar ik had echt de behoefte om te gaan liggen terwijl ik helemaal niet moe was..misschien heb ik zelfs de dood wel uitgesteld..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 7 februari 2005 @ 19:42:50 #9
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24975500
dat klinkt als niet-niks!! (ff google enzo)
quote:
De volgende symptomen zijn veel voorkomende manifestaties van vrijgekomen Kundalini-energie:

* Spiertrekkingen, krampen of spasmen.
* Sterke energiestromingen of immense electriciteit die door het lichaam circuleert.
* Jeukende, trillende, prikkende, tintelende, stekende of kriebelende sensaties.
* Intense hitte of koude.
* Onvrijwillige lichaamsbewegingen (komen vooral voor tijdens meditatie, rust of slaap): schokken, trillen, bibberen; het gevoel door een innerlijke kracht in houdingen te worden geduwd, of het lichaam op een ongebruikelijke manier bewegen. (kan verkeerd gediagnosticeerd worden als epilepsie, restless legs syndrome (RLS) or PLMD)
* Veranderingen in eet- en slaappatronen
* Episoden van extreme hyperactiviteit of juist overweldigende moeheid (sommige mensen met ME of het chronisch vermoeidheidssyndroom ervaren een Kundalini-ontwaken)
* Geïntensifeerde of verminderde sexuele lust.
* Hoofdpijnen, druk op de schedel.
* Versnelde hartslag, pijnen op de borst.
* Spijsverteringsproblemen.
* Gevoelloosheid of pijn in de ledematen (vooral linkervoet en -been)
* Pijnen en blokkades op wat voor plek dan ook; vaak in de rug en nek (veel gevallen van fybromyalgie zijn Kundalini-gerelateerd)
* Emotionele uitbarstingen; snelle stemmingswisselingen; buitenproportionele perioden van verdriet, angst, woede of depressie, schijnbaar zonder oorzaak.
* Spontane vocalisaties (inclusief lachen en huilen) - net zo onbedoeld en oncontroleerbaar als hikken.
* Het horen van een intern geluid of geluiden, meestal beschreven als een fluit, trommel, waterval, fluitende vogels, zoemende bijen; maar het kan ook klinken als bulderende, ruisende of donderende geluiden of als oorsuizingen.
* Geestelijke verwarring; moeite met concentreren.
* Veranderde bewustzijnsstaten; verhoogd bewustzijn; spontane trancestaten; mystieke ervaringen (wanneer het geloofssysteem van de persoon teveel bedreigd wordt door deze ervaringen, kan dit leiden tot psychose en grootheidswaan)
* Hitte, vreemde aktiviteit en/of ervaringen van gelukzaligheid in het hoofd, vooral rond de kruin.
* Ecstase, gelukzaligheid en perioden van immense vreugde, liefde, vrede en compassie.
* Paranormale ervaringen: buitenzintuiglijke waarnemingen; lichaamsuittredingen; herinneringen aan vorige levens; astraal reizen; direkte bewustwording van aura's en chakra's; contact met spirituele gidsen d.m.v. innerlijke stemmen, dromen of visioenen; helende krachten.
* Toegenomen creativiteit: nieuwe interesse in zelfexpressie en spirituele communicatie d.m.v. muziek, kunst, poezie etc.
* Toegenomen begrip en gevoeligheid: inzicht in de eigen essentie; dieper begrip van spirituele waarheden; byzonder bewustzijn van de omgeving (inclusief "vibraties" van anderen)
* Verlichtingservaringen: een direkt weten van een grotere realiteit; transcendent bewustzijn.
trouwens, lekker psychedelische avatar heb je daar
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_24975651
tvp
pi_24975703
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:30 schreef displission het volgende:
hoe bedoel je precies..??verklaar je nader alstublieft..ik bedoelde eigenlijk littlesister(wat bedoel je dus precies)
Dat je gewoon de grensen die je jezelf stelt in het dagelijkse cleane leven wat laat varen als je stoned/dronken bent.
Zo zal ik bv niet dubbel liggen om een hele flauwe grap als ik niet dronken ben (ugh ugh... je snapt hoop ik wat ik bedoel)
Misschien vervagen je spirituele grenzen dan ook wel. Dat je, zonder het te weten, je verder opstelt voor evt. spirituele dingen.

Iedereen kent het gevoel van "er staat iemand achter me" Hoe vaak kijk je om met het idee dat er werkelijk (!!!) iemand staat? Ik niet vaak... Ik ken het gevoel, maar doe het af aan fantasie.
Of het nou een soort zelfbescherming is om niet achterom te kijken of wat dan ook... Maar het is een grens die in veel mensen zit. Je wil gewoon niet erkennen dat er mogelijk meer is dan alleen het gevoel van... En ookal erken je het wel... Wil je het wel zien wat er achter je staat???

Nou heb ik geen ervaring met drugs en drink ook niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om grenzen te vinden als je niet helemaal clean bent.

Om het vorige verhaal wat duidelijker te maken... Als je die grenzen overgaat stel je jezelf meer open voor 'dat soort' dingen. Juist omdat je het dan wel durft/wil/gewoon dom op je af laat komen
  maandag 7 februari 2005 @ 20:01:27 #12
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24975737
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:58 schreef little_sister het volgende:
Nou heb ik geen ervaring met drugs en drink ook niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om grenzen te vinden als je niet helemaal clean bent.

Om het vorige verhaal wat duidelijker te maken... Als je die grenzen overgaat stel je jezelf meer open voor 'dat soort' dingen. Juist omdat je het dan wel durft/wil/gewoon dom op je af laat komen
ze heten niet voor niets: geestverruimende middelen
itt alcohol, speed, coke etc
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_24976056
Jaren geleden sprak ik een jongen die me het principe van trance uitlegde. Ik kan je de details niet meer geven maar het kwam erop neer dat trance door verschillende zaken kan worden veroorzaakt. Een ervan is een drug als paddo's, wiet, lsd en bepaalde wortels en planten. Een andere kan een bepaalde herhaalde dreun in muziek zijn. Allemaal prikkelen ze een deel van de hersens die daardoor meer open kunnen staan voor andere dan de gewoonlijke waarnemingen.

Ik ben van menig dat dat gevaarlijk KAN zijn. Dat ligt ook aan de mate waarin degene die het ondergaat grenzen kan stellen aan de mate waarin de hersenen opengesteld zijn.

Dat is ook de reden dat shamanen een degelijke training ondergaan voordat ze ooit in een trance gaan. Die wordt in die gevallen ook vaak bereikt door geestverruimende middelen. Hetzij trommels, hetzij drugs en alle combinaties van beide.
Het vergt discipline. Als die ontbreekt kun je jezelf verliezen en kun je in een ernstige psychose terecht komen.

Daarom is drugs en/of alcoholgebruik naar mijn mening dan ook niet geschikt voor iedereen.
Ik hoef het niet te doen. Ik ben al gevoelig voor de toestanden van anderen en wanneer ik iets gebruik pakt dat absoluut verkeerd uit. Ik zie dan wel heel veel maar voel ook het gevaar voor mezelf. Heb dan meer moeite om de deur dicht te gooien op het punt waarop het voor mijzelf niet goed meer is. Als dat gebeurd kun je alles kwijtraken. Je gave om dingen te weten en ook je "sanity'.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:32:17 #14
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24984567
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:58 schreef little_sister het volgende:

[..]

Dat je gewoon de grensen die je jezelf stelt in het dagelijkse cleane leven wat laat varen als je stoned/dronken bent.
Zo zal ik bv niet dubbel liggen om een hele flauwe grap als ik niet dronken ben (ugh ugh... je snapt hoop ik wat ik bedoel)
Misschien vervagen je spirituele grenzen dan ook wel. Dat je, zonder het te weten, je verder opstelt voor evt. spirituele dingen.
Iig bedankt voor je reactie, daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben in dit hele verhaal, ik denk dat het ook wel klopt.
quote:
Iedereen kent het gevoel van "er staat iemand achter me" Hoe vaak kijk je om met het idee dat er werkelijk (!!!) iemand staat? Ik niet vaak... Ik ken het gevoel, maar doe het af aan fantasie.
Of het nou een soort zelfbescherming is om niet achterom te kijken of wat dan ook... Maar het is een grens die in veel mensen zit. Je wil gewoon niet erkennen dat er mogelijk meer is dan alleen het gevoel van... En ookal erken je het wel... Wil je het wel zien wat er achter je staat???
Mooi voorbeeld littlesister. Alhoewel ikzelf niet het gevoel heb dat er af en toe iemand achter me staat heb ik wel weer andere gevoelens die daar mee te vergelijken zijn. Zo ben ik bijv. heel erg bezig om uit te zoeken hoe alles zit. Dat gevoel wat ik daarbij heb moet ik combineren met de realiteit want je moet met beide voeten blijven "aarden" zoals veel zeggen. Maar ik begrijp je voorbeeld je zegt het is mijn fantasie maar, maar waarom zou je die stap niet zetten en juist wel kijken..wil je dat niet of kan je dat niet?
quote:
Nou heb ik geen ervaring met drugs en drink ook niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om grenzen te vinden als je niet helemaal clean bent.
Ik ben waarschijnlijk het tegenovergestelde van jou wat soft-drugs betreft ik doe het juist wel. En ik vind het dan juist makkelijker om grenzen te vinden omdat mijn gevoelens "hyper" zijn. Dus eigenlijk denk ik ook nog eens het tegenovergestelde van wat jij zegt.
quote:
Om het vorige verhaal wat duidelijker te maken... Als je die grenzen overgaat stel je jezelf meer open voor 'dat soort' dingen. Juist omdat je het dan wel durft/wil/gewoon dom op je af laat komen
Dus jij vind als ik het goed begrijp als je drugs gebruikt en je gaat de grenzen overschreiden(wat ik dus niet denk) en dan stel je jezelf meer open voor spirtualiteit en dat soort zaken. Ik denk dat grenzen er zo wie zo wel zijn om ons te beschermen. Dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die de grenzen niet meer aankunnen en bijv. hulp zoeken.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:44:32 #15
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24984746
quote:
Op maandag 7 februari 2005 20:21 schreef nokwanda het volgende:
Jaren geleden sprak ik een jongen die me het principe van trance uitlegde. Ik kan je de details niet meer geven maar het kwam erop neer dat trance door verschillende zaken kan worden veroorzaakt. Een ervan is een drug als paddo's, wiet, lsd en bepaalde wortels en planten. Een andere kan een bepaalde herhaalde dreun in muziek zijn. Allemaal prikkelen ze een deel van de hersens die daardoor meer open kunnen staan voor andere dan de gewoonlijke waarnemingen.
Ja, dat weet ik was vroeger zelf een frequent paddo gebruiker en blower. Ik zat zelf met het idee in mijn kop dat de paddo's al een week vers in mijn koelkast lagen zonder goede verpakking(DOM). Als ik ze gewoon weer vers had gehaald. En je hoorde wel eens van die verhalen he..maar ik denk wel zeker dat: "it was meant to be".
quote:
Ik ben van menig dat dat gevaarlijk KAN zijn. Dat ligt ook aan de mate waarin degene die het ondergaat grenzen kan stellen aan de mate waarin de hersenen opengesteld zijn.
Het kan ook gevaarlijk zijn om over straat te lopen een deel hangt af van hoe en waar je loopt en hoeveel verkeer er is. Dat neemt niet weg dat er zomaar een vliegtuig uit de lucht kan vallen en op je kop valt. Dood ben je dan. Dus risico's zijn er altijd en ik ben van mening dat ik hier ook voor een deel ben om bepaalde dingen te onderzoeken.
quote:
Dat is ook de reden dat shamanen een degelijke training ondergaan voordat ze ooit in een trance gaan. Die wordt in die gevallen ook vaak bereikt door geestverruimende middelen. Hetzij trommels, hetzij drugs en alle combinaties van beide.
Het vergt discipline. Als die ontbreekt kun je jezelf verliezen en kun je in een ernstige psychose terecht komen.
Maar dat is jouw mening..als je mij tegen zou komen zou je echt niks aan me zien. Maar wat als ik je nu zeg dat ik in jouw wereld in die ernstige psychose zit? En wat als ik je vraag om te helpen om de wereld te verbeteren? Help je dan mee?
quote:
Daarom is drugs en/of alcoholgebruik naar mijn mening dan ook niet geschikt voor iedereen.
Ik hoef het niet te doen. Ik ben al gevoelig voor de toestanden van anderen en wanneer ik iets gebruik pakt dat absoluut verkeerd uit. Ik zie dan wel heel veel maar voel ook het gevaar voor mezelf. Heb dan meer moeite om de deur dicht te gooien op het punt waarop het voor mijzelf niet goed meer is. Als dat gebeurd kun je alles kwijtraken. Je gave om dingen te weten en ook je "sanity'.
Leef jij nu gewoon niet in een hele ouderwetse denkwijze en in een gigantische megatrip van de illusie wie zal het zeggen? Niet kwaad bedoeld ofzo, maar ik begrijp je punt. Je gebruikt niet omdat je al gevoelig genoeg bent. K dat kan
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24992347
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:25 schreef displission het volgende:
...en hoe weet je zo zeker dat het vanuit jezelf kwam en niet met de drugs.

Ikzelf denk dat het met gevoel heeft te maken.
En dit zijn nu exact de vragen die ik wilde stellen!

Hoe zie je het verschil? Is je beeld van alles door de drugs niet zo vertroebeld dat je niet meer weet of het nu je eigen gevoel is of de drugs?

Ik heb in mijn leven twee keer een jointje gerookt en die deden niks. Verder 0,0 ervaring met drugs, dus vergeef me mijn eventuele blondheid. .
Hoewel, drank is ook drugs eigenlijk he?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24992514
En terwijl ik mijn bovenste post invoer, schiet me ineens een verhaal te binnen.

Ik liep 's nachts naar huis na een bezoekje aan een vriendin en we hadden samen behoorlijk wat wijn geconsumeerd. Dronken was ik niet, want dat word ik niet snel, maar ik was wel ehm.. gezellig.
Op weg naar huis voelde ik me heel kwetsbaar en ik hoorde en zag ook alles heel helder. Misschien dat ik me daardoor zo kwetsbaar voelde, maar ik voelde iig iets broeien. Alsof ik wist dat er iets ging gebeuren.

Anyway, ik liep langs een zijstraat en ik *moest* gewoon die zijstraat inkijken. In die zijstraat staan bomen aan weerskanten van de straat en op het moment dat ik keek zag ik aan elke kant van de weg een man achter een boom vandaan komen. Allebei een lange leren jas aan en met hun handen in hun zakken. De ene was kaal, de ander had donker haar.
En allebei stapten ze heel direct op mij af, alsof ze allebei achter die bomen hadden staan wachten op me.

Onmiddelijk ging er natuurlijk door mijn hoofd: "Holy crap!" Want tja, uurtje of drie 's nachts, doodstil op straat, ik ben klein en zij waren allebei behoorlijk groot.
Ik keek snel om me heen om te zien of er nog iemand in de buurt was en zo druk als het altijd 's nachts op straat is in Den Haag, zo stil was het op dat moment. Meteen keek ik terug en weg waren ze. Verdwenen in het niets.

Nee, het was zeker geen verbeelding. En om mijn eigen vraag op mezelf toe te passen: hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je dat het niet toch de alcohol was?
Geen idee. . Kan ik niet uitleggen eigenlijk... is gewoon iets wat ik 100% zeker weet.

Stond er een extra deurtje open door de alcohol? Nou ja, zoals gezegd, ik voelde al wat broeien toen ik op straat liep, so who knows. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:25:45 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24992772
Wanneer drugs je een intens blij gevoel geven, een gevoel van geluk, warmte, liefde, veiligheid en zekerheid, kun je wellicht erg eerlijk zijn, vooral naar jezelf toe, je doorbreekt dan een barrière, wat natuurlijk prachtig is.

Dit heb ik de laatste twee keer met mdma ervaren (don't worry, halfjaarlijks ritueel), waarvoor mijn dank. Het muntje viel opeens, als 't ware.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:22:33 #19
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24996424
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:08 schreef MUUS het volgende:
Nee, het was zeker geen verbeelding. En om mijn eigen vraag op mezelf toe te passen: hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je dat het niet toch de alcohol was?
Geen idee. . Kan ik niet uitleggen eigenlijk... is gewoon iets wat ik 100% zeker weet.
Hallucineren door de alcohol heb ik nog nooit gehad. Verder weet je vaak echt wel wat je doet alleen je grens is misschien wat lager en alles is wat ongecontroleerder. Kan me goed voorstellen dat je het zeker weet. Zou ik ook hebben.
quote:
Stond er een extra deurtje open door de alcohol? Nou ja, zoals gezegd, ik voelde al wat broeien toen ik op straat liep, so who knows. .
Je bent ergens wel meer overgeleverd aan de buitenwereld zeg maar. Moeite met standaard dingen zoals het openen van een deur. Kan me er wel iets bij voorstellen dat er wat doorsijpelt.

Nu kan drugs er wel voor zorgen dat je een situatie krijgt die je doet twijfelen:
Ik zat een keer met iemand op het strand van Texel te blowen toen we ineens een oranje licht zagen zweven. Het was 100 meter verwijderd van ons op het strand en ongeveer een meter van de grond. Leek net een oranje bol ter grote van een voetbal. Ding zweefde duidelijk naar ons toe. Allereerst dacht ik dat er iemand met een lantaarn onze kant op liep maar dat ding wiebelde niet echt ofzo en je kon ook niemand zien verder. Toen zijn we maar weggegaan omdat blowen niet mocht op die plek en het kon onze campingplek kosten.

Een paar jaar later was ik op dezelfde plek en zag zo'n zelfde licht maar dan veel groter en op een hele andere plaats. De kleur klopte echter prima en het bleek een lamp verderop in de mist. Was dit ook de verklaring voor die avond en zorgde de drugs ervoor dat we afstanden compleet verkeerd hebben ingeschat beide? Het zou maar zo kunnen en ik baalde achteraf wel dat ik niet de desbetreffende avond ben teruggegaan.

Echt aparte evaringen heb ik eigenlijk nooit meegemaakt.tijdens het blowen. Je zintuigen zijn wel wat beter en ik ga bv naar een schilderij staren van een meisje waarbij ik haar langzaam ouder laat worden en als ze bejaard eruit ziet dan ga ik weer langzaam terug. (ik ervaar dit trouwens meer als een vorm van focussen dan echt hallucineren)
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24998496
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:58 schreef little_sister het volgende:

[..]

Iedereen kent het gevoel van "er staat iemand achter me" Hoe vaak kijk je om met het idee dat er werkelijk (!!!) iemand staat?
Er is wel eens onderzoek naar gedaan en in veel gevallen kunnen mensen het ook voelen als er iemand naar hem/haar kijkt (lees veel gevallen, niet alle gevallen en ook niet alle gevallen wanneer je dat gevoel hebt klopt het, maar de meeste van deze onderzoekers concluderen dat dus) Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat mensen (onbewust) meer kunnen voelen dan alleen met hun zintuigen.

Net als in het voorbeeld van MUUS is de kans naar mijn mening wel groot dat het inderdaad geen alcohol was (hoewel alcohol je misschien wel meer open stelt voor dat soort gevoelens?), maar dat de kans wel aanwezig was dat het inderdaad geen mensen met goede bedoelingen waren en dat je dat van te voren voelde zonder ze ook maar gezien te hebben op het moment dat je dat voelde.
ik ben sowieso da bomb
pi_25016358
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:44 schreef displission het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik was vroeger zelf een frequent paddo gebruiker en blower. Ik zat zelf met het idee in mijn kop dat de paddo's al een week vers in mijn koelkast lagen zonder goede verpakking(DOM). Als ik ze gewoon weer vers had gehaald. En je hoorde wel eens van die verhalen he..maar ik denk wel zeker dat: "it was meant to be".
[..]

Het kan ook gevaarlijk zijn om over straat te lopen een deel hangt af van hoe en waar je loopt en hoeveel verkeer er is. Dat neemt niet weg dat er zomaar een vliegtuig uit de lucht kan vallen en op je kop valt. Dood ben je dan. Dus risico's zijn er altijd en ik ben van mening dat ik hier ook voor een deel ben om bepaalde dingen te onderzoeken.
[..]

Maar dat is jouw mening..als je mij tegen zou komen zou je echt niks aan me zien. Maar wat als ik je nu zeg dat ik in jouw wereld in die ernstige psychose zit? En wat als ik je vraag om te helpen om de wereld te verbeteren? Help je dan mee?
[..]

Leef jij nu gewoon niet in een hele ouderwetse denkwijze en in een gigantische megatrip van de illusie wie zal het zeggen? Niet kwaad bedoeld ofzo, maar ik begrijp je punt. Je gebruikt niet omdat je al gevoelig genoeg bent. K dat kan


OKay.... dood gaan we allemaal toch wel. Dat wil niet zeggen dat ik de dood bewust op ga zoeken. Ik ben nl. niet suicidaal en ik wil mijn leven redelijk "sane"doorkomen (voor zover daar bij mij sprake van kan zijn ) Ik ga ook niet proberen hoe hangen voelt.

Dat lijkt me heel moeilijk voor je, die psychose. En natuurlijk zou ik helpen de wereld te verbeteren. Divided we fall, together we stand.

Noem mij ouderwets als je wilt. Ik heb genoeg mensen gezien die niet fantastisch op drugs reageren en ik ben voor wat mezelf betreft realistisch genoeg om te voelen dat het effect ervan voor mij niet goed is.
Daarnaast vraag ik me af hoe goed de realiteit van een door drugs beinvloed brein kan zijn als je geen invloed meer hebt op de realiteit en dingen ziet die je vreselijk veel angst kunnen aanjagen. Mazzel als je tijdens een LSD trip bijv. mooie dingen ziet maar ik ken mensen die daardoor zo angstig zijn geworden dat ze er nooit meer helemaal los van kwamen.
En ook nog..... Helderziendheid is niet altijd een prettige gave. Geen enkele paranormale gave is dat altijd. Nuchter kan ik me afsluiten als ik dat wil.

Ach, ieder zijn illusie en/of realiteit. Ik kan wel denken dat ik reeel ben maar jij kunt je voorstellen dat ik in een trip leef. Zou kunnen. Mischien leven we allemaal wel in een grote trip en blijkt het allemaal een grote grap te zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25016814
Tsja what can I say, ik moet echt de tijd nemen om dit helemaal te posten, maar in a nutshell,
teveel paddos, enneuh tsja
ik werd het universum. Ik was alles dat er bestond, niet meer niet minder. Kon me Nauwelijks bewegen, keek alleen een beetje angstig om me heen, en vooral steeds naar de klok, want die verdraaide tijd leek maar niet vooruit te gaan ;D

Maarruh ja, klassieke ego death ervaring dus, totaal verlies van het besef van identiteit, met als gevolg merging with space and time ipc.
Senatus Populus Que Romanus
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:56:54 #23
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25018856
goed samengevat snap denk ik wel in de grote lijnen wat je bedoelt nynex..heb je er ook nog iets aan overgehouden? Dat je bijvoorbeeld spirituelerer in het leven ging staan..of heeft dat dan weer meer met het volwassen worden te maken?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:17:38 #24
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25019030
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:43 schreef nokwanda het volgende:

[..]
OKay.... dood gaan we allemaal toch wel. Dat wil niet zeggen dat ik de dood bewust op ga zoeken. Ik ben nl. niet suicidaal en ik wil mijn leven redelijk "sane"doorkomen (voor zover daar bij mij sprake van kan zijn ) Ik ga ook niet proberen hoe hangen voelt.
Nee, zo bedoel ik het niet doodgaan in je hoofd is wat heel anders als doodgaan en niet meer opstaan. Doodgaan in je hoofd is een soort bevrijding. Je komt van alles los en je leert je angsten te temmen. Je bent dan een soort Boeddha, athans zo voelt dat dan. Je leeft tenslotte weer gewoon verder. Alleen de kracht die je op het moment van "sterven" heb verzameld is zo groot dat je denkt dat het echt gebeurt.
quote:
Dat lijkt me heel moeilijk voor je, die psychose. En natuurlijk zou ik helpen de wereld te verbeteren. Divided we fall, together we stand.
Wat we kunnen doen: Haluworld opzetten ik weet alleen niet waar ik moet beginnen..Misschien een website? Haluworld is een bedrijf wat zich richt op het helpen van mensen. Door iedereen in zijn haar waarde te laten en flink te brainstormen en zo nieuwe ideeen vorm te geven zal dit bedrijf uitgroeien tot 's werelds grootste en ons begeleiden naar het licht.
quote:
Noem mij ouderwets als je wilt. Ik heb genoeg mensen gezien die niet fantastisch op drugs reageren en ik ben voor wat mezelf betreft realistisch genoeg om te voelen dat het effect ervan voor mij niet goed is.
Daarnaast vraag ik me af hoe goed de realiteit van een door drugs beinvloed brein kan zijn als je geen invloed meer hebt op de realiteit en dingen ziet die je vreselijk veel angst kunnen aanjagen. Mazzel als je tijdens een LSD trip bijv. mooie dingen ziet maar ik ken mensen die daardoor zo angstig zijn geworden dat ze er nooit meer helemaal los van kwamen.
En ook nog..... Helderziendheid is niet altijd een prettige gave. Geen enkele paranormale gave is dat altijd. Nuchter kan ik me afsluiten als ik dat wil.
Ik snap hier heel goed wat je bedoelt en zie dat je hier een punt maakt. Namelijk dat het niet altijd goed gaat. Maar vergeet niet deze uitspraak nog voor 2000: a mistake can lead to your advance.
quote:
Ach, ieder zijn illusie en/of realiteit. Ik kan wel denken dat ik reeel ben maar jij kunt je voorstellen dat ik in een trip leef. Zou kunnen. Mischien leven we allemaal wel in een grote trip en blijkt het allemaal een grote grap te zijn.
Ik probeer je uit de trip te halen als je mee wilt helpen: voeg me toe op msn. Zie mail in usergegevens.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:29:56 #25
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25019890
Heb eigenlijk vrij veel spirituele ervaringen gehad met drugs... Ligt eraan wat voor drugs...

Ego-drugs sluit deurtjes en ik ben hier allesbehalve fan van...

Met salvia heb ik mijn heftigste (lees niet, leuk of eng, maar vrij extreem) spirituele ervaring
gehad... Alsof ik met mijn geest los kwam van mijn lichaam en per direct in een andere
realiteit of dimensie terecht kwam... Tijd en materiaal waren hier totaal niet van belang en
ik kreeg zoveel informatie door me heen dat het echt na de 15 minuten salvia urenlange
gespreksstof opleverde... Mensen die niet met dit soort drugs bekend zijn zou ik het niet
zo snel aanraden, het is GEEN party drug, of feel-good-drug en heel veel ervaren trippers
vonden de Salvia ervaring heel eng en beangstigend, al had ik dat de eerste paar seconden,
was mijn ervaring toch wel heel iets anders... Ik ben ervan overtuigd dat je in deze wereld
in een levend lichaam, geestelijk niet dichter bij de dood kan komen (in de goede zin van het
woord) dan dat... Salvia doe ik alleen als het echt het goede moment is om het te doen (dat
voel je), en is bij mij maar heeel zelden...

Elke keer als ik paddo's op heb (doe ik ongeveer 1 keer in de 2 of 3 maanden) voelt het als
een echte spirituele ervaring, alsof je op dat moment een hele heldere connectie hebt met
een of andere bron energie, het inspireert me, geeft me kracht, en zet alles op een rijtje...

LSD varieerd voor mij als een onstabiele connectie, al heb ik wel meer controle over mezelf,
en heb hier voor mij gevoel maar af en toe een echt spirituele ervaring mee gehad...

Voor alle mensen die hallucinogenen willen proberen zeg ik dit:
Als je jezelf recht in je ogen aan kan kijken, zonder je slecht te voelen, of nare gedachtens
te krijgen is er geen reeele kans om 'fout' te gaan... Als je jezelf snel de put in denkt, en
moeilijk open staat voor andere dingen en gedachtens (die niet van deze wereld lijken te zijn), en als je jezelf snel met je eigen gedachten bang kan maken
zou ik het niet aanraden... Doe het altijd met mensen die je echt vertrouwd en/of liefhebt,
en doe het niet op plekken waarbij het van te voren al niet goed aanvoelt om het te doen...
Sommige hebben hier geen problemen mee (i.e. midden in een drukke binnenstad trippend
rondlopen) maar ik heb dan bijvoorbeeld net het gevoel alsof ik dan midden in de stad in
m'n nakie rondloop en voel me dan dus niet op mijn gemak... Er bestaat voor
mij niet iets als een 'bad-trip'... Een avontuur ok, maar als je het ervaart als iets
heel fouts ben je jezelf echt bang of verdrietig aan het maken met je eigen
blokkades of angsten, laat dat los...
Je zal waarschijnlijk wel een aantal keer met je spiegelbeeld geconfronteerd
worden... Wees hierop voorbereid... Weet ook wat je doet als je iets doet (informeer jezelf)...

[ Bericht 4% gewijzigd door B-FliP op 10-02-2005 10:41:10 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:43:23 #26
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25020123
Je hebt veel gebruikt b-flip. Ik begrijp dat je nog steeds paddo's gebruikt eens a twee maal per maand..En hoe zit dat met blowen en paddo's(persoonlijk vind ik het een hele slechte conbinatie. Het een heft het ander op).

ps. Nog bedankt voor je goede tips
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:55:47 #27
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25020314
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:43 schreef displission het volgende:
Je hebt veel gebruikt b-flip. Ik begrijp dat je nog steeds paddo's gebruikt eens a twee maal per maand..En hoe zit dat met blowen en paddo's(persoonlijk vind ik het een hele slechte conbinatie. Het een heft het ander op).

ps. Nog bedankt voor je goede tips
Little correction: eens in de 2 a 3 maanden...

Bij veel mensen zijn combinaties van drugs niet aan te raden... Veel mensen reageren anders
op bepaalde drugs dan anderen... Heel veel mensen worden slaperig en lam van wiet... Ik heb
dat niet, en kan het echt goed combineren met paddo's en het versterkt het gevoel bij mij alleen
maar... Ik kan wel begrijpen dat als het een andere uitwerking op je heeft, dat het dan voelt alsof
het een het ander opheft...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:00:51 #28
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25020397
eens in de twee drie maanden dan

hehe..maar heb je nu dan nog niet het gevoel dat je zover bent dat je gewoon met alles kunt stoppen, wil je dat niet? Je zult wel heel wat ervaring hebben gehad. Zijn het alleen drugs die je die speciale ervaringen geven of ook het "normale leven"?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:37:30 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25020988
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:00 schreef displission het volgende:
eens in de twee drie maanden dan

hehe..maar heb je nu dan nog niet het gevoel dat je zover bent dat je gewoon met alles kunt stoppen, wil je dat niet? Je zult wel heel wat ervaring hebben gehad. Zijn het alleen drugs die je die speciale ervaringen geven of ook het "normale leven"?
Ik ben voor mijn gevoel veel minder in de expirimentele fase nu dan say 4 jaar geleden,
maar voel mezelf soms wel een soort van cosmonaut in een ander soort ruimte (psychonaut)...
Leer keer op keer weer nieuwe
dingen, dus denk niet dat ik daar echt mee op wil houden... Af en toe vergeet je ook gewoon
dingen, waar je ff aan herinnerd moet worden...

Ik verwijs hierbij naar de indianen en andere inheemse, meestal uitgeroeide volken die met
rituelen een spirituele band onderhielden met zichzelf en de natuur en alles wat daar nog
buiten staat... Meestal gingen deze rituelen gepaard met drugs... Het is een hulpmiddel...

En idd kan je het als een red pill bekijken, die je eigenlijk maar 1 keer nodig hebt om je eigen gemaakte realiteit los te kunnen laten... Maar in deze maatschappij is het moeilijk en eigenlijk
niet geaccepteerd om andere denkbeelden te hebben dan 'het spreekwoordelijke rijtje'...
Waardoor je niet echt door kan zetten wat je voor ogen hebt...

Ik ben er van overtuigd dat je deze staat ook zonder drugs kan bereiken, en het klinkt misschien
raar maar ik kom hier meestal heel dichtbij als ik aan het dansen ben... Al is het wel veel moeilijker
en lastiger te bereiken zonder drugs...

Natuurlijk geeft het normale leven (voor zover je het normaal kan noemen) me ook veel
ervaringen die spiritueel te noemen zijn (het voelen van iemands energie, sommige seks-momenten, bepaalde golflengtes, ingevingen), al klinkt dat voor veel mensen waar ik hiermee over praat al vrij zweverig...

[ Bericht 1% gewijzigd door B-FliP op 10-02-2005 12:07:07 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:42:48 #30
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25021062
bedankt voor je uitleg b-flip snap wel wat je bedoeld iig
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:58:57 #31
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25021316
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:42 schreef displission het volgende:
bedankt voor je uitleg b-flip snap wel wat je bedoeld iig
no problem en hoop dat je er iets aan hebt...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_25021607
Spirituele ervaringen vind ik wat overdreven misschien.

Ik persoonlijk vind dat je bijv bij een trip es een stap uit de werkelijkheid kan zetten.
Echt de wereld es vanuit de 3e persoon bekijken.
Je kijkt gewoon anders tegen de dingen aan, en dat is wel 'n beetje gebleven vind ik ...

Voor de rest ... liggen flippen noem ik niet echt een spirituele ervaring, alhoewel je op zo'n momenten de gekste dingen kan beleven.
Zo herinner ik me een trip op mijn 18e verjaardag (ow zo lang geleden) samen met m'n beste vriend. Gewoon elk op een zetel bij de open haard en flippen op muziek. Bij een Lp van Tuxedomoon heb ik toen de gekste gezien en beleefd met mijn ogen dicht, en pas tussen de nummers kon ik even mijn ogen openen om te zien of m'n vriend er nog was.. Elk liedje sleurde me gewoon mee ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_25027228
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:37 schreef B-FliP het volgende:


Ik verwijs hierbij naar de indianen en andere inheemse, meestal uitgeroeide volken die met
rituelen een spirituele band onderhielden met zichzelf en de natuur en alles wat daar nog
buiten staat... Meestal gingen deze rituelen gepaard met drugs... Het is een hulpmiddel...


Ik ben er van overtuigd dat je deze staat ook zonder drugs kan bereiken, en het klinkt misschien
raar maar ik kom hier meestal heel dichtbij als ik aan het dansen ben... Al is het wel veel moeilijker
en lastiger te bereiken zonder drugs...

Natuurlijk geeft het normale leven (voor zover je het normaal kan noemen) me ook veel
ervaringen die spiritueel te noemen zijn (het voelen van iemands energie, sommige seks-momenten, bepaalde golflengtes, ingevingen), al klinkt dat voor veel mensen waar ik hiermee over praat al vrij zweverig...
Hier kan ik persoonlijk veel beter inkomen. Als je heel intens met iemand in gesprek bent kun je ook zo ver gaan dat je als het ware jezelf verliest en in iemands hoofd zit. Ik noem maar een voorbeeld.

Zoal ik al eerder schreef kan een bepaalde beat of drum hetzelfde met je brein doen als drugd en je in een andere staat brengen. Dat is ook vaak een middel dat shamanen aanwenden. Net als vasten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:16:54 #34
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25027725
ik heb nog niks gelezen dus dit is een soort van TVP
maar ik rook welles een jointje en enige wat ik daar mee heb is dat ik welles et gevoel heb als ik dik stoned thuis ben dat ik schaduwen in de hoek van mn ogen zie bewegen. Schimmen die gauw wegspringen als ik er naar kijk.

En heel soms alsof je iemand hoort fluisteren als ik stoned bijna slapend in bed lig.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25028023
Tja, waar zal ik beginnen.. grappie .

Nou, vooruit, ik heb (iig) een keer onder invloed van een soort band gehad met een kat. Was op een feestje bij iemand thuis, was de kat van de jongen waar ik verkering (klinkt zo lief) mee had toendertijd. We zaten samen gewoon op één lijn, en voelden op één of andere manier elkaar gewoon (goed!) aan. Hij sprong bij mij, deed ie anders ook nooit volgens die jongen en we hebben de hele nacht bij elkaar gelegen, hij in mijn armen, onwijs knorrend en ik met opgetrokken benen. Ik kreeg gewoon energie van hem en ik had idee/gevoel dat ik het ook teruggaf. Waren elkaar gewoon aan het oppeppen, communiceren misschien zelfs, ja dit klinkt erg maf, ik weet het . Maar was wel cool.

Voor de rest, idd wat B-flip zegt, heb ik een keer, was toevallig ook daar thuis, onwijs gedanst. Ik zat er gewoon helemaal in en had zoiets van: 'dit (dansen) overtref ik nooit meer'. Het voelde zo goed. Maar aan de andere kant, heb ik ook nuchter (idd) ook bepaalde danservaringen opgedaan, met zelfs ook het gevoel van energie erbij enzo.

En laatst, ja dit vond ik zelf wel apart, alleen wat alcohol, waren uit in een tent en gingen dansen en opeens zat ik er (weer) in en hoe! Hier schrok ik in eerste instantie nog wat van want het leek alsof ik geen controle meer had, maar alsof iemand anders danste, nee, weet niet hoe ik het moet zeggen, het ging gewoon vanzelf! En ook hoe, ik zat er completely in, helemaal. Mensen om me heen, etc, echt wow gewoon en ik had geen rare dingen dus gedaan, gebeurde dus opeens. Zovan, patsboem, alsof ik in één keer daar en in het hier en nu stond en de muziek helemaal deed wat ik wou en ik gewoon gelijk liep aan de muziek.

maar was echt ubergaaf om mee te maken, al weet ik niet wat het was en/of (wat) er nou weer precies gebeurde, ja *klick ofzo, onbewust en toen bewust kennelijk, ondanks dat ik bewoog, maar niet nadenkend ofzo, en was eerst gewoon normaal

Eigenlijk ging ik gewoon compleet uit mijn plaatje, dat was het, en dat vond ik ergens ook zo maf en beetje beangstigend, omdat het vanzelf ging en ik niet wist waarnaar toe het zou leiden. Kwam helemaal goed, ware het niet dat het vanzelf ging, het dansen. En dat gevoel erbij (weer), wow, maar dan nu met mensen en al. Naja, ik hou op .
pi_25028527
Ik heb 1 keer wat meegemaakt on weed...

Dat was dan ook gelijk de allerlaatste keer dat ik mijn handen op iemand heb gelegd op die manier met drugs op...

Mijn man had hoofdpijn, ik zo stoned als een garnaal dacht, weet je wat, doen we even wat aan!!!
Ik leg mijn handen op zijn hoofd, sluit mijn ogen en "val" in zijn hoofd.
Het was echt een gevoel van vallen, zo ineens boem een leegte in, daarna allemaal beelden gezien en vaag gedoe, maar het meest vage was dat hij die beelden dus ook zag, echt presies hetzelfde...

Het duurde maar heel kort, toen klapte ik eruit, ben afschuwelijk ziek geweest, heb mijn maag uit mijn lijf gekotst bij wijze van spreken, het was geen hele fijne ervaring, totaal oncontroleerbaar, heel weird...

Drugs kunnen idd een spirituele ervaring triggeren, maar er schuilt wel gevaar in omdat het wat oncontroleerbaarder is, je hebt het zelf niet zo in de hand en staat wagenwijd open voor vanalles.
Bij al dit soort dingen geld, goed in jezelf geloven, sterk in jezelf staan, dan kunnen dingen niet zo kwaad.

Of dat soort dingen van jezelf uitkomen of echt vanuit de drugs, doet dat er echt toe?????
Is het niet gewoon allemaal in the mind, oftewel aan degene die ervaart hoe hij het wil zien?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25030793
Moet hier opeens heel hard lachen.
Ik denk er net aan dat ik opeens Papiamentu kan praten als ik gedronken heb.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:54:28 #38
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25031712
Ik wil mijn verhaal ook wel even kwijt aan jullie.

1. 16 jaar eerste keer blowen. Lachkick, filosoferen, betekende weinig kwa afhankelijkheid
Met vrienden gingen we een paar keer per jaar in de zomer kamperen bij de maas. Je kent het wel kampvuurtje, biertjes blowen etc. Toen ik ermee in aanraking kwam was ik er wel tegenopgewassen, maar mijn onschuld zorgde ervoor dat iki niet doorhad dat het eigenlijk alles vertroebelde en dat ik eigenlijk automatisch, onbewust doorleefde.

2.18 jaar kwam in een "racistische crew" terecht en die wilden me op het verkeerde pad zetten. Nu zul je je afvragen hoe kwam je daar nu weer terecht beste displission. Nou dat zal ik je vertellen: ik werd erin gezogen met oogkleppen op, maw ik wist totaal niet wat die jongens van plan waren met me..ik dacht dat het mijn beste vrienden waren, maar ondertussen hadden hun al een plan klaar. Alleen mijn backup plan was onbreekbaar kwam ik later achter.

Deze jongen wilden me coke laten snuiven(heb ik altijd geweigerd en nooit gedaan want ik blowde liever)ze wilden me meenemen naar de hoeren op een dag ze wilde dat ik criminele zaken ondernam, waar ik dan ook maar net onderuit kon komen en ik zag het gevaar langzaam naderen.

Die tijd was ook een echte paddo-tijd. Ik nam ze toch wel regelmatig en omdat ik het puur natuur vond in tegenstelling tot coke had ik er over het algemeen wel goede ervaringen mee. Ik kreeg wel op het eind bijna doods ervaring in mijn hoofd en die werd afgesloten met doorleven. Toen besloot ik daarmee te stoppen als ik die nacht zou overleven. Mijn wil is en blijft sterk.

De jongens waarover ik sprak waren nog steeds niet mijn leven uit en ze nodigden me uit voor een avondje stappen ergens in Friesland(hoe toepasselijk) Vanbinnen begon ik helemaal te flippen toen ik voor het eerst angst in mijn leven voelde. Een angst om dingen verkeerd te zeggen. Of juist niet te zeggen. Ik droeg een geheim bij me en dat maakte me gek van binnen. Stelde het geheim veel voor ik vind van wel..ik moest het kwijt. Om tot mezelf te komen.

Niet lang erna werd ik door gekte langzamerhand bewust van mijn leven en had ook een constante deja-vu ervaring in mijn achterhoofd die ik tot de dag van vandaag nog steeds heb. Dit is allemaal al een keer eerder gebeurt dacht ik toen ik niet kon slapen en dingen zag die ik al eens had gezien.

De jongens verdwenen langzaam uit mijn leven en toen ik ervoor koos om te rusten in een ander bed dan thuis kreeg ik een optie, ik mocht overnachten in het ziekenhuis. Ik vond het allemaal best zolang ik maar kon slapen, want dan werd alles weer beter..dat was ook zo, maar ondertussen was ik erin geluisd. Ik moest pillen slikken, had een psychose en waanideeen. Maar daarvoor kwam ik niet en met mijn laatste energie verzette ik me tegen de doctors en hulpverlers woorden..maar tevergeefs..die pillen waren voor mij bestemd

Die nacht sliep ik met de gedachte dat het mijn laatste avond op aarde zou zijn. Ik had nog een woordenwisseling alles leek een droom..ik had het verleden-nu-toekomst betekenis gegeven, de papieren waren verbrand door mijn vader (op mijn commando)

Ik had nog een laatste struggle met woorden die ik ont-lede en ik sliep..maar dacht

WOW..dit is spacy ik ben gewoon herboren..kwam ik later achter..ik voelde me de boedha die onder de boom in slaap viel..maar ondertussen ging ik ook door een hel. Pingpongen was leuk..tv kijken was leuk(maar geen moord en dood)een simpele film hield ik niet vol. De muren daar en op een gegeven moment gingen ze de boel ook nog gesloten maken. Ohw my god..dacht ik ik moet hier weg en nu beste mensen komt het verhaal..:

Ik rende naar Engeland, naar London om precies te zijn. Met mijn tas in de ene hand over mijn schouder en in mijn andere hand het paspoort wilde ik vluchten uit deze hel..hoe kan het nu erger zijn als dit..dit mag nooit meer dacht ik..ik maakte het ergste moment weer mee..ik werd weer tegengehouden want beste mensen: ik rende een doodlopende straat in met 3 hulpverleners achter me aan!!!

3. 26 jaar
Ik voel me verlicht en ik voel dat ik krachten heb. Ik heb een baan die denk ik zelf stressvol is, maar me wel heel veel goede moed geeft. Ik werk in een ah-to-go met ongeveer 35.000 klanten per week(gelukkig is er een team). Wat er in de toekomst gaat gebeuren ik zie het wel..ik hoop dat iedereen de kans gaat krijgen om verlicht te worden ik denk wel dat dit mede door mij zal gebeuren..egoistisch misschien, maar ik heb ook heel wat moeten doorstaan om op dat niveau te komen en ik hoop dat jij er ook komt. En daarbij wil ik je helpen..

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 11-02-2005 00:32:26 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25031748
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:35 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hier kan ik persoonlijk veel beter inkomen. Als je heel intens met iemand in gesprek bent kun je ook zo ver gaan dat je als het ware jezelf verliest en in iemands hoofd zit. Ik noem maar een voorbeeld.
Yep, dat herken ik heel goed, maar dat heb ik meestal als ik juist heel nuchter ben. Drugs heb ik nog nooit geprobeerd.......geen idee waarom niet eigenlijk, ik zat niet zo in die kringen, denk ik, vroeger.

Van alcohol word ik eigenlijk alleen maar ontspannen en wat meer openhartig

De spirituele ervaringen die ik heb gehad waren niet specifiek gerelateerd aan drugs (alcohol is dat ook natuurlijk).
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:03:00 #40
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25031927
Klein-modus..morwen kom je online..wil je wat laten zien..klein-MODUS uit
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25033010
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:56 schreef Morwen het volgende:

[..]

Yep, dat herken ik heel goed, maar dat heb ik meestal als ik juist heel nuchter ben. Drugs heb ik nog nooit geprobeerd.......geen idee waarom niet eigenlijk, ik zat niet zo in die kringen, denk ik, vroeger.

Van alcohol word ik eigenlijk alleen maar ontspannen en wat meer openhartig

De spirituele ervaringen die ik heb gehad waren niet specifiek gerelateerd aan drugs (alcohol is dat ook natuurlijk).
Ik doe ook niet aan drugs. Ben nooit verder gegaan dan het roken van een joint en ook dat maar een aantal keren omdat de ervaringen niet waren wat ik wilde. Na twee trekjes ben ik al helemaal heen en mijn hoofd stopt niet meer met denken. Ik ben wel met veel mensen in aanraking geweest die wel gebruikten en verkochten. En dan wel meer dan een joint. Ik ken ook veel mensen die echt iedere dag en de hele dag blowen.
Alcohol gebruik ik zeer matig en zelden genoeg om meer dan een klein beetje aangeschoten te zijn.. Alleen in gezelschap waar ik mij veilig voel.
Dus ook mijn spirituele ervaringen zijn niet drugsgerelateerd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:59:20 #42
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25033025
tvp
:')
pi_25076628
tja ik blow af en toe met wat maten

de effecten pakken toch telkens weet anders uit. soms wordt ik gewoon ontzettend melig, en de andere keer juist serieus en alert. ik heb iig wel altijd moeite met scherp kijken, en zie je in de gekste voorwerpen iets vreemds. in een boom zie ik bijvoorbeeld makkelijk een kerstman op een slee ofzo, wat dan ook super grappig is op zo'n moment, want dan ziet iedereen jou ineens zo in een scheur liggen en als je verteld wat je ziet, ziet iedereen het spontaan ook

herkenbaar neem ik aan?
  maandag 14 februari 2005 @ 04:54:16 #44
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25081823
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 20:59 schreef MUUS het volgende:

[..]

En dit zijn nu exact de vragen die ik wilde stellen!

Hoe zie je het verschil? Is je beeld van alles door de drugs niet zo vertroebeld dat je niet meer weet of het nu je eigen gevoel is of de drugs?

Ik heb in mijn leven twee keer een jointje gerookt en die deden niks. Verder 0,0 ervaring met drugs, dus vergeef me mijn eventuele blondheid. .
Hoewel, drank is ook drugs eigenlijk he?
Beste MUUS het verschil is denk ik dat je drugs tot je neemt en dat deze eigen worden van je gevoel of het zo maar even te zeggen. Op een gegeven moment sta jij dus vaker in verbinding met de persoon die je wilt zijn. Namelijk spiritueel opener naar jouw mening.

Alcohol is inderdaad ook drugs al schijnen mensen behoorlijk "geindoctrineerd" te zijn en denken dat ze het wel aan kunnen, same for weed e.d. Alleen bij alcohol is er zoiets als "sociaal" geacepteerd, bijna iedereen mag het er is geen enkel probleem. Blowen same thing aan het worden. De huidige jeugd is er gewoon mee opgegroeid. Rook je als mens: je bent ook gemaakt om af en toe een jointje of een cigarretje op te steken en hoort dus bij jouw als persoon. En dat komt dan denk ik diep vanbinnen van jezelf omdat je er geneigd toe bent om het te doen zal het ook makkelijker worden om jezelf als persoon te ontwikkelen als je het gebruikt..

Maar ja, dat is mijn mening..wie weet wat een ander hier van vind...:
laat horen, laat horen..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25082673
tvp heb wel wat te vertellen
  maandag 14 februari 2005 @ 23:11:51 #46
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25092129
MUUS ga je nog reageren op bovenstaande post?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25096459
quote:
Op maandag 14 februari 2005 23:11 schreef displission het volgende:
MUUS ga je nog reageren op bovenstaande post?
Jaja, ben er al! .

Je zegt dus eigenlijk dat we drugs/drank nodig hebben, dat we er allemaal behoefte aan hebben, omdat we onbewust op zoek zijn naar meer. Snap ik je zo goed?

Oh, en heb je mijn verhaal ook gelezen? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:27:30 #48
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25097073
quote:
Op maandag 14 februari 2005 04:54 schreef displission het volgende:

[..]

Beste MUUS het verschil is denk ik dat je drugs tot je neemt en dat deze eigen worden van je gevoel of het zo maar even te zeggen. Op een gegeven moment sta jij dus vaker in verbinding met de persoon die je wilt zijn. Namelijk spiritueel opener naar jouw mening.

Alcohol is inderdaad ook drugs al schijnen mensen behoorlijk "geindoctrineerd" te zijn en denken dat ze het wel aan kunnen, same for weed e.d. Alleen bij alcohol is er zoiets als "sociaal" geacepteerd, bijna iedereen mag het er is geen enkel probleem. Blowen same thing aan het worden. De huidige jeugd is er gewoon mee opgegroeid. Rook je als mens: je bent ook gemaakt om af en toe een jointje of een cigarretje op te steken en hoort dus bij jouw als persoon. En dat komt dan denk ik diep vanbinnen van jezelf omdat je er geneigd toe bent om het te doen zal het ook makkelijker worden om jezelf als persoon te ontwikkelen als je het gebruikt..

Maar ja, dat is mijn mening..wie weet wat een ander hier van vind...:
laat horen, laat horen..
Idd is alcohol ook drugs, en niet zo'n milde ook... Maar ofdat deze geestverruimend te noemen is is
een tweede, laat staan spiritueel... Veel mensen worden er wel opener van en grenzen worden onder invloed lager...
Maar ik heb nog nooit een spiritueel gevoel of een spirituele ervaring gehad onder invloed van
drank... Vaak hebben mensen hun emoties niet onder controle met drank op...

Wiet is hierbij welliswaar 'geestverruimend' maar wederom, spiritueel? Niet echt imho...
Ook heb je onder invloed van wiet dat je snel passief wordt in je doen (wel veel denken, maar
voor de rest komt er weinig van)... De roes is daarbij wel meestal mild en relaxed (gebruik het
ook om mijn ADHD te reguleren als ik te veel energie heb waar ik niets mee kan, ik zou ook een
paar blokjes kunnen gaan rennen, maar om dat nu een aantal keer per dag te gaan doen )...
Ook merk ik onder invloed van wiet meer inspiratie te hebben met het maken van kunst (i.e. muziek
of iets visueels)... Niet aan te raden voor mensen die lijden onder, of vatbaar zijn voor psychoses... Maar dat geldt eigenlijk voor alle drugs...

Maar ervaringen die spiritueel te noemen zijn heb ik alleen gehad met hallucinogenen...
(i.e. paddo's, salvia, LSD, Mescaline, DMT...)

Over MDMA (aka xtc) ben ik niet geheel over uit... De ervaring die je hebt wordt vooral
geproduceert door valse emoties (stoffen, waaronder serotonine, wat in hele kleine mate
in je hersenen worden losgelaten als je je i.e. trots of verliefd voelt, worden massaal
losgelaten, wat eindigt in het overbelasten en vergiftigen, en daarmee beschadigen, van je
serotonine-receptoren met overmatig veel serotonine en dopamine, wat kan leiden tot
permanente serotonine ontregeling en of chronische depressies)... De werkelijkheid wordt iets
anders ervaren, mensen leuker, je hebt meer energie etc... Je bent op dat moment wel echt heel
naief, en kan echt heel veel problemen hebben met het onderscheiden van emoties, en deze te
qualificeren als echt... Voor sommige mensen kan het (meestal eenmalig) een deuropener zijn,
voor sommige mensen een party-drug, voor sommige mensen een verslaving aan valse
goedvoelende emoties en energie... Verder sta je wel veel meer open voor
prikkels (visueel en lichamelijk), en geluiden, waardoor je makkelijker in een
soort van trance kan komen... Maar om dit nu spiritueel te noemen?

Ego-drugs als coke en speed zijn imho echt not-done... Geestvernauwend, deursluitend en
vernietigend voor je karakter...

Opium heeft alleen een (welliswaar heel zwaar) dopamine-effect, en is voor mij totaal niet
interessant...

Heroine heb ik nog nooit geprobeerd en zal ik ook nooit proberen ook niet... Lager dan (zonder
medicinale redenen) inbrengen van naalden in je lichaam om vervolgens totaal van de wereld
te zijn, kan je imho niet komen... Je kan het natuurlijk ook op andere manieren toepassen maar
er zijn genoeg voorbeelden op straat te vinden van wezens die nog amper mens te noemen zijn,
die hier alleen voor leven... Heel triest imho... En een hele duidelijke waarschuwing... Voor crack
geldt voor mij hetzelfde... Verder worden deze sowieso niet gekwalificeerd als spirituele drugs
en zijn hierbij dus ook niet interessant noch relevant...

Wat ik ooit misschien nog wil proberen is trippen op keta... Waarbij in veel gevallen een
'uittredings-ervaring' wordt geforceerd...

[ Bericht 0% gewijzigd door B-FliP op 15-02-2005 12:17:14 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_25108949
Wat ik me afvraag is of ervaringen worden geforceerd of gefaked. Mindgames spelen met jezelf. Op dat moment, en mischien ook wel daarna, is het DE waarheid. Jouw ervaring. Maar is het wel echt of is het een illusie? He zijn niet voor niets hallicunerende drugs. Ze veroorzaken hallicunaties. Dan moet je dus de discussie aangaan over in hoeverre hallicunaties echt zijn. Omdat het woord iets anders doet vermoeden terwijl de ervaringen voor de gebruiker weldegelijk echt zijn.
Daarnaast vraag ik me af of het wel goed is om dingen zo te forceren. Daar is niet iedere geest tegen bestand.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:22:37 #50
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25109644
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:18 schreef nokwanda het volgende:
Wat ik me afvraag is of ervaringen worden geforceerd of gefaked. Mindgames spelen met jezelf. Op dat moment, en mischien ook wel daarna, is het DE waarheid. Jouw ervaring. Maar is het wel echt of is het een illusie? He zijn niet voor niets hallicunerende drugs. Ze veroorzaken hallicunaties. Dan moet je dus de discussie aangaan over in hoeverre hallicunaties echt zijn. Omdat het woord iets anders doet vermoeden terwijl de ervaringen voor de gebruiker weldegelijk echt zijn.
Daarnaast vraag ik me af of het wel goed is om dingen zo te forceren. Daar is niet iedere geest tegen bestand.
Dat kan je nooit helemaal zeker weten natuurlijk, the mind is a powerful thing... Wat ik me daarbij
wel echt afvraag is waarom tot in de oudheid stammen, sjamanen en wijsgeren dan gebruik
maakten van deze middelen om tot een hoger bewustzijn te komen? Om in contact te komen met
'het hiernamaals', om een te worden met de natuur... Er zijn stammen in de Braziliaanse
regenwouden die rituelen hebben met bepaalde extreem harde hallucinogenen... Als je dat
eenmalig op een bepaalde leeftijd (die grenst tussen volwassenwording en pubertijd) hebt doorstaan mag je jezelf rekenen tot de volwassenen in de groep... Waarom zou dat zijn? Waarom hebben wij in onze ontdekkingsreizen met ons kortzichtige geloof die mensen als eerste proberen
af te slachten? Waarom zijn deze middelen zo verschrikkelijk omstreden in onze samenleving,
terwijl we wel met z'n allen ongecontroleerd aan de drank en verdovende middelen zitten?
Waarom zijn uberhaupt vrijwel alle drugs waar je wel eens van kan gaan
nadenken zo omstreden? Kan het zo zijn dat wij met onze samenleving het
misschien mis hebben? Dat we een bepaalde connectie missen, of ergens zijn
verloren? Jammer genoeg hebben we daarbij de meeste mensen die
antwoorden hadden kunnen geven in het verleden omgelegd... Ik hoop (en ik weet
dat dit misschien naief is, en/of een eindeloze zoektocht) op de een of andere
manier zelf achter deze antwoorden te komen...

Over die laatste opmerking dat het niet voor iedere geest bestemd is, heb ik al vermeld dat het niet is voor mensen die aanleg hebben tot psychoses... Misschien is het ook dat veel mensen zo
vastgeroest zitten in deze spreekwoordelijke matrix, dat ze red pill idd niet aan willen of kunnen...
Tja, wie kan 't zeggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door B-FliP op 16-02-2005 10:32:25 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_25111804
Ook vastgeroest zitten kan een verdedigings mechanisme zijn van de geest. Of een eeuwenlange conditionering.

Het is niet zo dat alle shamanen verdovende middelen gebruiken. Zoals ik al eerder schreef wordt muziek ook als verdovend middel gebruikt. En vasten. Dat samen met meditatie. Als er al sprake is van drugs dan gaat daar een heel zware training aan vooraf.
Ook puberteitsrituelen gaan meestal niet met drugs gepaard. Vaak wordt bij de overgang van kind naar volwasenen een bewijs van volharding gevraagd. En ook daarop wordt de jeugd gedegen voorbereid. Maf genoeg kan ook pijn, net als drugs het bewustzijn verruimen. Even gevaarlijk trouwens. Bij allebei kun je sterven.

Idd is men tegenwoordig vrij hypocriet. Dat bracht me op de volgende gedachte: Europeanen slachtten idd die volkeren af. In die tijd was de Kerk HET instituut dat iedereen volgde en dat de macht had. Dat bracht me op het verhaal in Genesis. De verboden vruchten van de boom van kennis van Goed en Kwaad. En de verbanning uit het paradijs. Verschillende interpretaties mogelijk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25113378
Ik zie dat vaak sjamanen aangehaalt worden om te laten zien dat drugs geestverruimend is en geschikt is als middel om naar de astrale wereld te reizen.

Weet allen dat vele sjamanen dit met de dood of krankzinnigheid hebben moeten bekopen.
Daarnaast werd dit altijd gecombineert met jezelf terugtrekken, totaal vasten en veel meditatie, pas na een aantal dagen vasten(soms wel tot 10 dagen, heel soms zelfs langer, maar meestal tussen de 4 a 6 dagen) werd de "drugs" gebruikt, wat het effect van de drugs natuurlijk sky high schoot...

Dat is totaal niet te vergelijken met iemand die lekker heeft gegeten, in de luxe van zijn eigen huis ofzo zit en dan wat drugs neemt, de spirituele ervaringen van sjamanen met drugs behelsen heel wat meer dan alleen drugs innemen, het is een heel traject met vasten, gebeden, chanten, mediteren, voorouders aanroepen, gidsen aanroepen, een heel gedoe dus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:09:44 #53
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25113493
Ik zeg ook niet dat alle sjamanen dit gebruiken, en weet dat er meerdere manieren zijn om dit
te bereiken... Dit is de manier die ik gebruik... Ik gebruik het op een voor mij zo verantwoordelijk mogelijke manier en hoop dat ik vind wat ik zoek... Tot zover heeft het me iig heel veel inzicht
gegeven, en me (als hulpmiddel) voor mijn gevoel persoonlijk een stuk verder gebracht...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 16 februari 2005 @ 23:18:43 #54
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25118389
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:30 schreef MUUS het volgende:

[..]

Jaja, ben er al! .

Je zegt dus eigenlijk dat we drugs/drank nodig hebben, dat we er allemaal behoefte aan hebben, omdat we onbewust op zoek zijn naar meer. Snap ik je zo goed?

Oh, en heb je mijn verhaal ook gelezen? .
Owh MUUS wat een verhaal! Creepy..dat heb ik ook gehad. hoe kun je in hemelsnaam bewijzen dat het op dat moment echt of niet echt was, dat kan niet, dat zijn ontastbare zaken toch? Want hoe kan ik ooit bewijzen dat dat wat er gebeurde met mij en bepaalde dingen die zich voordeden echt waren? Er was niemand bij die het kon confirmeren.

Degene die er behoefte aan hebben weten dat ze er behoefte aan hebben.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  donderdag 17 februari 2005 @ 10:07:36 #55
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25123196
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:01 schreef erodome het volgende:
Ik zie dat vaak sjamanen aangehaalt worden om te laten zien dat drugs geestverruimend is en geschikt is als middel om naar de astrale wereld te reizen.

Weet allen dat vele sjamanen dit met de dood of krankzinnigheid hebben moeten bekopen.
Daarnaast werd dit altijd gecombineert met jezelf terugtrekken, totaal vasten en veel meditatie, pas na een aantal dagen vasten(soms wel tot 10 dagen, heel soms zelfs langer, maar meestal tussen de 4 a 6 dagen) werd de "drugs" gebruikt, wat het effect van de drugs natuurlijk sky high schoot...

Dat is totaal niet te vergelijken met iemand die lekker heeft gegeten, in de luxe van zijn eigen huis ofzo zit en dan wat drugs neemt, de spirituele ervaringen van sjamanen met drugs behelsen heel wat meer dan alleen drugs innemen, het is een heel traject met vasten, gebeden, chanten, mediteren, voorouders aanroepen, gidsen aanroepen, een heel gedoe dus.
Hele goeie erodome... Alleen ligt het wel aan het doel wat je voor ogen hebt... Ik neem geen
extreme doses en ik eet alleen op de dag dat ik gebruik niets tot weinig... Ga niet zo
ver als het gebeden, het aanroepen van voorouders en gidsen... Ik bereid me wel voor door
de week daarvoor gezond te eten, en veel te rusten... Op de dag dat ik iets serieus gebruik moet
het wel van te voren goed voelen, anders doe ik het zeker niet... Verder moet je met veel dingen
rekening houden die kunnen gebeuren, in harmonie zijn met jezelf en je omgeving, geen dingen aan
je hoofd hebben, of dingen te doen hebben... Verder zeg ik ook niet dat mijn ervaringen gelijk zijn
aan die van sjamanen, al ervaarde ik die Salvia ervaringen wel als een reis naar een of andere
dimensie of astrale vlakte die toch heel vertrouwd was... Ik voel ook heel duidelijk dat er een
bepaalde connectie gelegd wordt en ben hier heel nieuwschierig naar, maar vergeet natuurlijk niet
dat er een grote mate van verantwoordelijkheid naar mezelf geeist wordt en dat ik voorzichtig met
mezelf moet zijn... Ik doe het al jaren op deze manier, en ben niet van plan om hier onvoorzichtiger
mee om te gaan dan dat ik nu doe... Ik heb ook geen haast...

Wat veel wordt gedaan is dat mensen gebruiken zonder zich te informeren op de manier die jij
boven beschreef (ff als een borrel na de maaltijd)... Dat kan heel leuk uitpakken, of helemaal niet,
maar ook heel slecht... Natuurlijk ligt het er ook aan wat je doet, en dat je weet wat je doet... Jezelf
informeren is een must bij het doen van eigenlijk alle drugs... Alhoewel wetenschappers er nog
steeds niet uit zijn wat bij veel psychedelische drugs nou eigenlijk wel en niet gebeurd (er zijn ook
energie-ontwikkelingen in de hersenen en buiten het lichaam die ze nog steeds niet kunnen
verklaren etc.), is het goed om je zo ver mogelijk voor te bereiden, zowel lichamelijk als geestelijk
als het verwerven van info...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_25125799
Het is jouw ervaring die telt, er zal zelfs als je paddos op hebt, nooit _iets_ uit het niets verschijnen (bv een kaboutertje dat ineens tevoorschijn springt), zelfs een hallucinogene ervaring is afhankelijk van (meta)fysische wetten. Dus alles wat je Wel ziet, heeft een bepaalde graad van _ECHTheid_. Op een bepaaaald niveau. Ik zeg niet dat als je de muur ziet bewegen, dat die ook echt beweegd, maar de patronen, of golven of whatever je erin ziet, zijn op een bepaald niveau wel degelijk daar, en echt. Of komen in ieder geval uit een ECHTE plek.

Verder maak je de hele realiteit met je hoofd.. Alles wat relevant is, gebeurt binnen jouw schedel. Hoe jij de wereld ziet heeft een grote invloed op alles.. Die wereld wordt van jou uit voortgebracht.

Simpel voorbeeld; een persoon die niet bang is, zal nooit een spook zien.
Senatus Populus Que Romanus
  donderdag 17 februari 2005 @ 12:43:41 #57
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_25125873
ik zag een keer beertjes en tijgertjes en leuke dieren door de lucht zweven
en zowiezo de verborgen energiestromingen die zie ik altijd dan
en als je goed kijkt kan je de zwarte materie ook zien, zelf nuchter
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_25127518
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:39 schreef Nynex het volgende:
Het is jouw ervaring die telt, er zal zelfs als je paddos op hebt, nooit _iets_ uit het niets verschijnen (bv een kaboutertje dat ineens tevoorschijn springt), zelfs een hallucinogene ervaring is afhankelijk van (meta)fysische wetten. Dus alles wat je Wel ziet, heeft een bepaalde graad van _ECHTheid_. Op een bepaaaald niveau. Ik zeg niet dat als je de muur ziet bewegen, dat die ook echt beweegd, maar de patronen, of golven of whatever je erin ziet, zijn op een bepaald niveau wel degelijk daar, en echt. Of komen in ieder geval uit een ECHTE plek.

Verder maak je de hele realiteit met je hoofd.. Alles wat relevant is, gebeurt binnen jouw schedel. Hoe jij de wereld ziet heeft een grote invloed op alles.. Die wereld wordt van jou uit voortgebracht.

Simpel voorbeeld; een persoon die niet bang is, zal nooit een spook zien.
Voor een groot deelben ik het wel met je eens. Maar het is niet perse zo dat iemand die niet bang is ook geen spook ziet, hoor.
Ik praat hier een aantal malen over shamanen omdat ik er een aantal persoonlijk ken. En er zijn er een aantal die zich specialiseren op contact met voorouders en de geestenwereld (die natuurlijk niet alleenl uit voorouders bestaat). Er zijn veel goede en slechte geesten en die hebben allemaal hun eigen karakter en motivaties. Er zijn verschilende wezens die men in Europa als spoken zou betitelen. In de oude godsdiensten van Europa zijn er wel benamingen voor. Degen die ik ken zijn wat men in Zuid Afrika de Thokoloshe noemt. In Hawaii noemt men ze Menehune.
Ook de kinderen van die mensen zien die zaken gebeuren en ook al hebben zij niet allen het zicht.... ze zijn er wel aan gewend en schrikken er niet echt van op.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 17 februari 2005 @ 15:23:32 #59
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25128506
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:39 schreef Nynex het volgende:
Het is jouw ervaring die telt, er zal zelfs als je paddos op hebt, nooit _iets_ uit het niets verschijnen (bv een kaboutertje dat ineens tevoorschijn springt), zelfs een hallucinogene ervaring is afhankelijk van (meta)fysische wetten. Dus alles wat je Wel ziet, heeft een bepaalde graad van _ECHTheid_. Op een bepaaaald niveau. Ik zeg niet dat als je de muur ziet bewegen, dat die ook echt beweegd, maar de patronen, of golven of whatever je erin ziet, zijn op een bepaald niveau wel degelijk daar, en echt. Of komen in ieder geval uit een ECHTE plek.

Verder maak je de hele realiteit met je hoofd.. Alles wat relevant is, gebeurt binnen jouw schedel. Hoe jij de wereld ziet heeft een grote invloed op alles.. Die wereld wordt van jou uit voortgebracht.

Simpel voorbeeld; een persoon die niet bang is, zal nooit een spook zien.
Maar een persoon die zonder enige angst of weet een straat oversteekt zonder te kijken
heeft net zoveel kans om aangereden te worden... Denk ik... Ik bedoel, ik heb hier geen
statistische bron voor maareh... Anyways...

Een paar mooie uit een show van Theo Maassen:
"Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen wil toch wel zeggen dat deze niet helemaal
te vertrouwen is"... En: "De werkelijkheid is als de kop van Chriet Titulaar, als je 'm omdraait klopt
ie nog steeds, vaak nog veel meer zelfs"...

Ik ga er van uit dat alles wat ik niet direct kan verklaren een theoretische reden heeft, die later
aangepast kan worden... Klinkt makkelijker dan het is (veel mensen kunnen hier voor zichzelf
geen genoegen mee nemen, kijk maar naar godsdiensten), maar het is super functioneel...
Niet dat daarmee de behoefte om te weten wat er echt speelt minder wordt, daar
kan je zelf ook achter proberen te blijven komen, maar je accepteert iig dat je het
_nog_ niet weet...

Ik voel alleen een bepaalde nieuwschierigheid naar wat er achter deze eraringen ligt, wat het
beweegt, wat ervoor zorgt dat je daarbij als een persoon die niet in deze wereld aanwezig is
heel anders op situaties kijkt, en veel nuchterder kan oordelen, meerdere kanten van het verhaal
veel sneller zien, soms totaal abstract denken, of de werkelijkheid anders ervaren (niet alleen
visueel), wat het in je hoofd doet dat je jezelf zo hard tegen kan komen af en toe, waar bepaalde
idealistische ideeen en oplossingen vandaan komen, en uiteindelijk wat er zich afspeelt op deze
astrale vlakte, wat deze inhoud, en ofdat het iets totaal anders is wat ik denk dat het is, etc. etc...

[ Bericht 3% gewijzigd door B-FliP op 17-02-2005 15:33:42 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_25130383
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:23 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Maar een persoon die zonder enige angst of weet een straat oversteekt zonder te kijken
heeft net zoveel kans om aangereden te worden... Denk ik... Ik bedoel, ik heb hier geen
statistische bron voor maareh... Anyways...
Ik geef ook expres als voorbeeld het spookverhaaltje, natuurlijk kan je worden aangereden zonder angst, maar het zien van spoken heeft gewoon pur sang een angst nodig die er al is. Anders kan zoiets zich absoluut niet in je hoofd manifesteren.

What the other guy said over shamanen en spoken, all due respect, don't believe in it.

Er zijn definatly entiteiten, I've seen them (uitsluitend met drugs op, en een heeeel enkele keer vaagjes in wat meditatie) maar ik geloof niet dat deze ppl's zich openbaren als een spook aan je

En mochten die ' spoken komen ', dan komen ze vanuit jezelf, of in ieder geval via jou, ze kunnen zich onmogelijk zomaar ergens in 3D manifesteren.

As for de functie van spirituele ervaringen, het gevolg kan idd een andere kijk op de wereld zijn, in de eerste instantie ervaar je met hallucinogene drugs meteen en direct de _zeer_ relatieve realiteit van de wereld. En dat kan verschillende gedachtegoeden triggeren. Bv. niet meer zo zwaar tillen aan de wereld/hetleven, omdat het eigenlijk GEEN REET voorstelt, OF je kan juist ervaren dat het zo ongelooflijk speciaal en goddelijk is dat je je er 100% voor moet inzetten, enz.

Hangt van de persoon aff.
Senatus Populus Que Romanus
pi_25131147
Dat is dus absoluut niet waar dat er eerst een angst voor spoken moet zijn....

Mijn zoontje bv ziet al verschijningen vanaf zijn eerste jaar, igg dat wij het ook weten, het is begonnen met een verschijning die hij heel erg leuk vond, later heeft hij ook heel angstige dingen meegemaakt, maar zo'n kleintje heeft niet eens een idee van spoken, laat staan angst ervoor.

Paranormale mensen die verschijningen kunnen zien vragen hier niet om, ze zijn meestal nog heel erg klein als de eerste ervaringen plaatsvinden, te klein om het geindoctrineerde beeld van spoken te hebben, te klein om dicht te zijn, ze zijn nog erg open naar alles toe en mits de ervaring niet angstig is zullen ze het ook niet als eng ervaren.

Ik heb zelf nog nooit in angst wat gezien, wel opgeroepen als hulp, in alle vertrouwen en zonder enige angst, wat mij is opgevallen in de leerperiode is dat als je angst toont, twijvel toont de kans dat je wat te zien krijgt zo goed als nihil is, angst sluit af...

Het manifisteert zich namelijk niet in je hoofd, het is om je heen, je moet alleen open genoeg zijn om het te kunnen zien, voor kinderen is dat een peulenschil, die staan nog prachtig open, voor mij, volwassen oude gek is het een gedoe
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 februari 2005 @ 19:48:42 #62
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25131235
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:39 schreef Nynex het volgende:
Simpel voorbeeld; een persoon die niet bang is, zal nooit een spook zien.
Dit blijkt niet uit de getuigenverklaringen die ik heb gelezen Of ik begrijp je niet (ben nogal gaar dat kan natuurlijk ook
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25132383
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:44 schreef erodome het volgende:
Dat is dus absoluut niet waar dat er eerst een angst voor spoken moet zijn....

Mijn zoontje bv ziet al verschijningen vanaf zijn eerste jaar, igg dat wij het ook weten, het is begonnen met een verschijning die hij heel erg leuk vond, later heeft hij ook heel angstige dingen meegemaakt, maar zo'n kleintje heeft niet eens een idee van spoken, laat staan angst ervoor.

etc
Tsja dat soort spoken bedoel ik niet, en paranormale mensen (wat dat dan ook mogen zijn) bedoel ik ook niet ;D

Wellicht waar dat kinderen meer open staan voor dat soort dingen (zie de constante verbaasde baby-blik) but still..

Als je (normaal mens, geen friggin MEDIUM ofzo) niet bang bent, zie je geen spook. Als ik door een donker huis loop, en ik voel geen angst, zal er NOOIT, maar dan ook NOOIT nooit nooit een spook (a la Casper) tevoorschijn kunnen springen.

Nee, die dingen kunnen zich niet manifesteren in 3D, _echt_ niet. Het is gewoon totaal onrealistisch, zelfs op een zweverige new age metafysische manier van denken. En als jij iets niet ziet, en het kind wel, lijkt het me TOCH ECHT VEEL logischer aan te nemen dat het zich afspeelt in het hoofd van het kind, niet in algemene 3D realiteit. (WAT HET GEENZINS MINDER ECHT MAAKT).

Trust me, die entiteiten navigeren door het universum uitsluitend via bewustzijn, voor zover ik weet zijn wij 1 van de weinige 'soorten' die voornamelijk te maken hebben met realistische formaliteiten zoals 3D-ruimte ipv bewustzijn.

(Hoewel dat ook voor ons minder begint te worden; simpel primitief voorbeeld, je hoeft alleen maar fysiek te onthouden in de trein te stappen, en je komt op je bestemming)
Senatus Populus Que Romanus
pi_25132973
Ik zie het niet, mijn katten zien het wel, dat is pas echt grappig, nou ja grappig, het maakt dat je nadenkt over dingen.

Ik kan van mijn katten(en dan in het bijzonder 1) aflezen of ik goed genoeg heb opgeschoont, ook gaat zij al over haar stift voordat ik de kleine hoor, net voor het moment dat hij zich doodschrikt als het naar is gaat zij al tekeer dat ze naar boven wil.

Ik heb haar regelmatig met een hoge rug en dikke staart zien richten op wat hij zei dat er was, presies dezelfde plekken, zonder dat de kat wist dat het jongetje daar gewezen had.

Dus ik kan er wel vanuit gaan dat het in zijn hoofd zit, maar ik kan er ook vanuit gaan dat ik te dicht zit om het te zien, want er zijn meer in huis die het wel zien, ikke niet...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25135018
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:16 schreef erodome het volgende:
Ik zie het niet, mijn katten zien het wel, dat is pas echt grappig, nou ja grappig, het maakt dat je nadenkt over dingen.

Ik kan van mijn katten(en dan in het bijzonder 1) aflezen of ik goed genoeg heb opgeschoont, ook gaat zij al over haar stift voordat ik de kleine hoor, net voor het moment dat hij zich doodschrikt als het naar is gaat zij al tekeer dat ze naar boven wil.

Ik heb haar regelmatig met een hoge rug en dikke staart zien richten op wat hij zei dat er was, presies dezelfde plekken, zonder dat de kat wist dat het jongetje daar gewezen had.

Dus ik kan er wel vanuit gaan dat het in zijn hoofd zit, maar ik kan er ook vanuit gaan dat ik te dicht zit om het te zien, want er zijn meer in huis die het wel zien, ikke niet...
De volwassen dochter van mijn buren vertelde me dat zij een tijdje daarvoor een oude vrouw via de spiegel op de bank had zien zitten. Die was er natuurlijk niet want zo iemand woont daar niet en ze was alleen in de kamer. Nu had ik een kat die gezelllig bij de buren op visite wilde. Hij wilde met het buurmeisje naar binnen lopen, kijkt naar de bovenkant van de trap, blijft helemaal opgezet en blazend even staan en neemt daarna een spurt. Zijn ogen werden helemaal groot van angst. Hij zag iets dat anderen niet zagen. Ik weet niet zeker of ie niet in de Catnip had liggen rollen. Kan goed zijn dat ie vreselijk aan het trippen was. (Heb er een die Chippy heet. Maar als ze aan de Catnip is heet ze trippy)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25136307
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:39 schreef Nynex het volgende:


Simpel voorbeeld; een persoon die niet bang is, zal nooit een spook zien.
En dat is dus niet waar.

Lees eens The ghost that haunted itself van Jan-Andrew Henderson. In het boek staan o.a. brieven van mensen die een ghosttour in Edinburgh hebben gevolgd en die tour eindigt in Greyfriar's Cemetery waar de Mackenzie poltergeist rondzwerft.

De nuchterste mensen hebben daar vreemde dingen gezien én gevoeld. Ook de nuchtere mensen vielen flauw in zijn tombe of kwamen met blauwe plekken en krassen thuis.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25137391
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:48 schreef MUUS het volgende:

[..]

En dat is dus niet waar.

Lees eens The ghost that haunted itself van Jan-Andrew Henderson. In het boek staan o.a. brieven van mensen die een ghosttour in Edinburgh hebben gevolgd en die tour eindigt in Greyfriar's Cemetery waar de Mackenzie poltergeist rondzwerft.

De nuchterste mensen hebben daar vreemde dingen gezien én gevoeld. Ook de nuchtere mensen vielen flauw in zijn tombe of kwamen met blauwe plekken en krassen thuis.
I'm not quite sure how to put this, maarruh..
bullshit. Allow me to explain.

Kijk als je op zo'n ghost tour gaat, doe je dat alvast met een bepaalde instelling. Dan zit je dus constant in de bus naar het enge verhaaltje te luisteren van de gids, enz enz, en dan ben je daar, super enge omgeving, en dat verhaal etc zit in je achterhoofd, enz. enz., dan ben je gewoon bereid om die dingen te zien. Dan stel je je er HONDERD procent op in, alleen al het feit dat je op een ghost tour gaat, for gods sakes.

En ja, als je jezelf er op die manier voor open gaat/laat stellen, kan d'r shit gebeuren.

En tsja een plaats als greyfriar's cemetery, kbedoel, je kan lastig naar die grafstenen en tombes kijken en geen paranoide spookgedachtes in je achterhoofd krijgen, hoe cool je het ook speelt.

Maar als je in je hoofd gewoon echt ergens anders mee bezig bent, en niet aan het spookverhaaltje etc. aan het denken bent, kan je daar GERUST rondlopen, ik garandeer je er overkomt je niets
Senatus Populus Que Romanus
  vrijdag 18 februari 2005 @ 00:50:23 #68
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25137752
Dus maw it's all in the head. En met ons hoofd kunnen we dus dingen creeeren. Nou mooi is dat doe mij maar een huis met zwembad dan..en een luchtkasteel
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_25137894
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:50 schreef displission het volgende:
Dus maw it's all in the head. En met ons hoofd kunnen we dus dingen creeeren. Nou mooi is dat doe mij maar een huis met zwembad dan..en een luchtkasteel
Luchtkastelen zijn te doen

Ik heb expres het voorbeeld van spoken gebruikt om mijn punt 'ts all in the head' te illustreren, omdat ik mij uiteraard realiseer dat wij geen invloed op de 3D wereld kunnen uitoefenen door uitsluitend te denken.

Als je iets aan de 3D ruimte wil veranderen (ie. huis met zwembad), zal je iets conform aan die realiteit moeten uitrichten om het gewenste resultaat te bereiken Maar het is prima te doen hoor, dmv. een goed stel hersens.

Dat huis kan je zonder enig probleem regelen hoor. Kbedoel, if you want to.
Senatus Populus Que Romanus
  vrijdag 18 februari 2005 @ 02:37:33 #70
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25139291
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:32 schreef Nynex het volgende:
verhaal
Mja ik heb hier dan nog wel een voorbeeld voor je. Tis wel off-topic ergens maar aan de andere kant aardig om te lezen
quote:
Recently, a Gallery Assistant was discussing a tea break with two colleagues when he saw one of the doors to the Bridge Room close by itself. At first he thought it was one of the lecturers. "Then I saw a woman glide across the balcony, and pass through the wall on the west balcony," he said. "I couldn't believe what I saw. I went very cold and the hair on my arms and my neck stood on end. We all dashed through to the Queen's Presents Room and looked down towards the Queen's Bedroom. Something passed through the ante-room and out through the wall. Then my colleagues all froze too. The lady was dressed in a white-grey colour crinoline type dress."
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25142486
Ja, ik heb d'r hier nog eentje voor je:

*vertelt de urban legend van de kentucky fried mouse*

It happened to a friend of a friend of mine!
Nee echt!

Sorry, dit soort verhaaltjes is natuurlijk leuk sprookjesmateriaal voor verhaaltjes op feestjes met een duister karakter OFZO, maarruh nee sorry, ik blijf bij mijn verhaal tot ik of iemand die ik _wel_ geloof iets dergelijks meemaakt ;P I can tell ya right now, that's never going to happen.

"I want to believe" is de instelling waarmee je grote kans hebt dat je ooit nog een spookje tegenkomt, maar anders, naar alle waarschijnlijkheid, gewoon _niet_ ;X
Senatus Populus Que Romanus
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:44:23 #72
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25144293
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:48 schreef Nynex het volgende:
"I want to believe" is de instelling waarmee je grote kans hebt dat je ooit nog een spookje tegenkomt, maar anders, naar alle waarschijnlijkheid, gewoon _niet_ ;X
Mja ergens ben ik hier ook in dubio hoor. Er zijn wel lui die voorwerpen hebben zien bewegen terwijl ze in groepsverband waren (waarbij soms iets brak en dan moet je toch echt de scherven opruimen). Dat lijkt me toch duidelijk niets tussen je oren zitten dan. Dan heb je ook nog mensen die geesten enzo zien waarbij er info meekomt. Dit kan natuurlijk tussen je oren worden afgespeeld waarbij er op een of andere manier ook info wordt meegezonden. In die zin geef ik je gelijk en verklaart waarom we zo weinig echte spookfoto's hebben. (Overigens zijn er theorieen/proeven die een manifestatie in de lucht mogelijk maken dus zo onwerkelijk is het niet hoor alleen begrijpen we er nog heel weinig van)

Maar angst als nodig bestanddeel? Bij die voorwerpen die bewegen lijkt het absoluut niet uit te maken. Daarnaast heb je ook hotels met een zogenaamde spookkamer waarbij gasten onafhankelijk van elkaar dezelfde dingen hebben gezien (zoals een verschijning). Het lijkt me toch niet dat als je op vakantie bent dat je echt angst hebt ofzo. Lijkt me juist een relaxte tijd. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat je beter oplet als je bang bent en alles in twijfel trekt. Als je gewoon overdag bezig bent let je ook niet zo op de omgeving dus in die zin maakt het wel uit ergens. En waarom zou je jezelf gaan krassen als je angst hebt (zie post van MUUS)? Lijkt me toch niet.

Edit: Het gaat idd redelijk off-topic. We kunnen eventueel hier verder gaan: Verklaring voor geesten? Mening gevraagd

[ Bericht 5% gewijzigd door livEliveD op 18-02-2005 14:07:09 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:55:08 #73
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_25144445
Btje afgedwaald... Maar the story goes dat mensen als Abraham onder invloed van psychedelica
(i.e. mushrooms, een ingredient in sommige broodsoorten, zie heilig brood) hun engelen zagen en
hun revelaties kregen...

Er zijn zoveel verwijzingen van het "heilig brood" die wijzen op paddestoelen...
http://www.iamshaman.com/amanita/mankind1.htm

Wat water in wijn kan doen lijken te veranderen:
http://www.csp.org/chrestomathy/apples_apollo.html

of misschien het heilige manna:
http://www.truthseekersne(...)ry=20041010025230826

and finally: Was Jesus a stoner?
http://www.cannabis.net/articles/jesus-cannabis.html
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_28624772
Gister met een vriend samen een portie hawaiiaanse paddo's op. Eenmaal piekend aan de ballonnen lachgas!

Wat er gister gebeurt is is iets wat me geloof voorgoed heeft verandert. We zijn in contact gekomen met een andere entiteit. We ervaarden allebei hetzelfde. Me maat werd opgetild door een soort elfjes, terwijl mijn lachgas ballon werd vastgehouden door datzelfde soort elfjes. We werden gemasseerd en ze gaven ons een extreem gevoel van genot! ook waren er een soort vrouwelijke wezens aanwezig, een van hun had interesse in me maat en wilde hem meenemen, alleen werkte de balonnen op dat moment uit en opeens was de wereld weg.....Hij stond midden in de kamer met z'n hand naar voren. (die entiteit had hem dus vast, toen de ballon uitwerkte)

Verder stond de tijd stil en spoelde het weer door en vertraagde het weer etc etc. Ook konden we onzelf in 2D stukjes scheuren en bijvoorbeel een stukje oog, wat eruit zag als een schilfertje naar elkaar gooien echt te vaag. De lachgasballonen kwamen ook tot leven evenals de slagroomspuit welke mij had gebeten toen me ballon er verkeerd opzat. Het voelde als een soort steek, maar ik zag niets....

Deze ervaring was mijn mooiste ervaring ooit en 100% mystiek

Na ongeveer een uurtje verliet deze wereld ons weer. Maar ik weet zeker dat dit geen hallucinatie was, omdat we allebei dezelfde ervaring hadden...
pi_28631741
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:00 schreef mdma1982 het volgende:
Gister met een vriend samen een portie hawaiiaanse paddo's op. Eenmaal piekend aan de ballonnen lachgas!

Wat er gister gebeurt is is iets wat me geloof voorgoed heeft verandert. We zijn in contact gekomen met een andere entiteit. We ervaarden allebei hetzelfde. Me maat werd opgetild door een soort elfjes, terwijl mijn lachgas ballon werd vastgehouden door datzelfde soort elfjes. We werden gemasseerd en ze gaven ons een extreem gevoel van genot! ook waren er een soort vrouwelijke wezens aanwezig, een van hun had interesse in me maat en wilde hem meenemen, alleen werkte de balonnen op dat moment uit en opeens was de wereld weg.....Hij stond midden in de kamer met z'n hand naar voren. (die entiteit had hem dus vast, toen de ballon uitwerkte)

Verder stond de tijd stil en spoelde het weer door en vertraagde het weer etc etc. Ook konden we onzelf in 2D stukjes scheuren en bijvoorbeel een stukje oog, wat eruit zag als een schilfertje naar elkaar gooien echt te vaag. De lachgasballonen kwamen ook tot leven evenals de slagroomspuit welke mij had gebeten toen me ballon er verkeerd opzat. Het voelde als een soort steek, maar ik zag niets....

Deze ervaring was mijn mooiste ervaring ooit en 100% mystiek

Na ongeveer een uurtje verliet deze wereld ons weer. Maar ik weet zeker dat dit geen hallucinatie was, omdat we allebei dezelfde ervaring hadden...
Gaaf zeg...

Ik heb nog nooit paddo's met lachgas gemixt... wel een keer getript op lachgas maar geloof dat dat niet zo gezond is...
Heb wel interesse...
pi_28696874
De oudste geloven ter wereld (sjamanisme geloof ik ) zijn min of meer gebasseerd op entheogenen als paddos en ayahuasca. Vervolgens werd er van alles bij aan gebreid en uiteindelijk zit je met een geloof wat om controle gaat ipv vrijheid
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
  maandag 11 juli 2005 @ 04:07:54 #77
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28698482
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:56 schreef Pihkal het volgende:
De oudste geloven ter wereld (sjamanisme geloof ik ) zijn min of meer gebasseerd op entheogenen als paddos en ayahuasca. Vervolgens werd er van alles bij aan gebreid en uiteindelijk zit je met een geloof wat om controle gaat ipv vrijheid
Heb jij zelf wel eens wat gebruikt? En zo ja, wat was je spirituele ervaring ermee?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_28705736
quote:
Op maandag 11 juli 2005 04:07 schreef displission het volgende:

[..]

Heb jij zelf wel eens wat gebruikt? En zo ja, wat was je spirituele ervaring ermee?
paddos, lsd, salvia

maar allemaal in vrij lage doseringen


Dus naast een gevoel van eenheid heb ik niet echt iets meegemaakt wat ik kan labellen als spirituele ervaring.

Ga het binnenkort wel met hogere doseringen proberen, dus ik hou jullie op de hoogte
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
  maandag 11 juli 2005 @ 14:09:00 #79
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28705958
Zeker doen, maar kijk uit Pihkal gebruik geen paddo's die over datum zijn..bewaar verse paddo's ook niet langer als een dag in de koelkast..om ze vervolgens te gebruiken..

Succes..misschien wil je wat posten als je in de trance zit? Kijken op welke vragen je allemaal antwoord hebt..misschien een idee?? Live meet en greet met trippende users in het #truth irc kanaal?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_28706016
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:09 schreef displission het volgende:
Zeker doen, maar kijk uit Pihkal gebruik geen paddo's die over datum zijn..bewaar verse paddo's ook niet langer als een dag in de koelkast..om ze vervolgens te gebruiken..

Succes..misschien wil je wat posten als je in de trance zit? Kijken op welke vragen je allemaal antwoord hebt..misschien een idee?? Live meet en greet met trippende users in het #truth irc kanaal?
Paddos kun je drogen, eenmaal gedroogd kun je ze jaaaaren bewaren

Wat is trouwens de definitie van spirituele ervaring
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
pi_28706259
Offtopic: weet iemand welke middelen tegenwoordig gebruikt worden om mensen onder narcose te brengen voor een operatie?
pi_28707109
quote:
Op maandag 7 februari 2005 19:58 schreef little_sister het volgende:

Iedereen kent het gevoel van "er staat iemand achter me" Hoe vaak kijk je om met het idee dat er werkelijk (!!!) iemand staat? Ik niet vaak... Ik ken het gevoel, maar doe het af aan fantasie.
Of het nou een soort zelfbescherming is om niet achterom te kijken of wat dan ook... Maar het is een grens die in veel mensen zit. Je wil gewoon niet erkennen dat er mogelijk meer is dan alleen het gevoel van... En ookal erken je het wel... Wil je het wel zien wat er achter je staat???
Mensen zijn vaak geneigd om weg te kijken van het onbekende. Misschien is dit wel heel erg zonde, want ik geloof dat er meerdere zintuigen zijn. Dingen die je aan kunt voelen zonder het te zien of te horen. Probeer gewoon op je gevoel af te gaan. Misschien kun je er zelfs profijt van hebben. Deze gevoelens die je hebt hoeven helemaal niet eng te zijn. Alleen het feit dat het niet erkend wordt, of als niet mogelijk wordt beschouwd, wil nog niet zeggen dat mensen niet op een ander niveau dan alleen zintuigelijk kunnen voelen.
quote:
Op maandag 7 februari 2005 20:21 schreef nokwanda het volgende:
Jaren geleden sprak ik een jongen die me het principe van trance uitlegde. Ik kan je de details niet meer geven maar het kwam erop neer dat trance door verschillende zaken kan worden veroorzaakt. Een ervan is een drug als paddo's, wiet, lsd en bepaalde wortels en planten. Een andere kan een bepaalde herhaalde dreun in muziek zijn. Allemaal prikkelen ze een deel van de hersens die daardoor meer open kunnen staan voor andere dan de gewoonlijke waarnemingen.

Ik ben van menig dat dat gevaarlijk KAN zijn. Dat ligt ook aan de mate waarin degene die het ondergaat grenzen kan stellen aan de mate waarin de hersenen opengesteld zijn.
Dit kan zeker gevaarlijk zijn en je moet je hier ook alleen mee bezig houden als je zelf voelt dat je sterk genoeg in je schoenen staat. Dat houdt niet weg dat het gebruik van bepaalde middelen (in mijn geval LSD) voor sommige mensen heel positief kan uitpakke en als heel handig hulpmiddel kan worden gebruikt om bepaalde spirituele ervaringen op te roepen.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 20:59 schreef MUUS het volgende:


En dit zijn nu exact de vragen die ik wilde stellen!

Hoe zie je het verschil? Is je beeld van alles door de drugs niet zo vertroebeld dat je niet meer weet of het nu je eigen gevoel is of de drugs?
In principe doet dat er niet meer toe op het moment dat je de fase waarin je jezelf moet overtuigen voorbij bent. Als ik een spirituele ervaring beleef stel ik geen vragen meer als: hou ik mezelf nu voor de gek of is dit echt? Eerst moet je je afvragen wat een spirituele ervaring is. Dit kan varieeren van geesten zien tot het vormen van de energie die door je lichaam stroomt. Persoonlijk ben ik alleen bezig met de energiestroom in mijn lichaam. En laat die zich nou net aanpassen aan wat jij visualiseert, of wat jij je voorstelt, wat jij je inbeeld. Dus de mate van succes hangt eigenlijk af van hoe gioed jij je dingen kunt inbeelden. Dit kan ik door meditatie ook, maar sommige geestverruimende middelen helpen me daar bij, zodat het makkelijker gaat.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:08 schreef MUUS het volgende:


Stond er een extra deurtje open door de alcohol? Nou ja, zoals gezegd, ik voelde al wat broeien toen ik op straat liep, so who knows. .
Over het algemeen staat alcohol bekend als geestvernouwer, dus het lijkt me sterk dat een een deurtje is open gegaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat door jou perceptie, een compleet normale situatie vervormd op jou aan kwam. Je kan een hele hoop illusioneren. Aan de andere kant is het ook echt gebeurd. Voor jou in iedergeval 100%. Dus of het nu in je hoofd was, of dat het werkelijk gebeurd is. Het is gebeurd op het moment dat jij het ervaarde.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:25 schreef Hallulama het volgende:
Wanneer drugs je een intens blij gevoel geven, een gevoel van geluk, warmte, liefde, veiligheid en zekerheid, kun je wellicht erg eerlijk zijn, vooral naar jezelf toe, je doorbreekt dan een barrière, wat natuurlijk prachtig is.

Dit heb ik de laatste twee keer met mdma ervaren (don't worry, halfjaarlijks ritueel), waarvoor mijn dank. Het muntje viel opeens, als 't ware.
Ja zeker weten. MDMA kan hele spirituele belevenissen veroorzaken. Spiritualiteit begint ook met het gevoel van liefde, dus met mdma ga je je snel openstellen voor die ervaringen. Als je liefde als basis emotie voelt en op dat moment inzichten krijgt over jezelf kun je daar hele positieve dingen aan overhouden.
pi_28714720
Interessant onderwerp
tvp. Moet nu weg namelijk.
pi_28724088
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef displission het volgende:
Ik wil mijn verhaal ook wel even kwijt aan jullie.

1. 16 jaar eerste keer blowen. Lachkick, filosoferen, betekende weinig kwa afhankelijkheid
Met vrienden gingen we een paar keer per jaar in de zomer kamperen bij de maas. Je kent het wel kampvuurtje, biertjes blowen etc. Toen ik ermee in aanraking kwam was ik er wel tegenopgewassen, maar mijn onschuld zorgde ervoor dat iki niet doorhad dat het eigenlijk alles vertroebelde en dat ik eigenlijk automatisch, onbewust doorleefde.

2.18 jaar kwam in een "racistische crew" terecht en die wilden me op het verkeerde pad zetten. Nu zul je je afvragen hoe kwam je daar nu weer terecht beste displission. Nou dat zal ik je vertellen: ik werd erin gezogen met oogkleppen op, maw ik wist totaal niet wat die jongens van plan waren met me..ik dacht dat het mijn beste vrienden waren, maar ondertussen hadden hun al een plan klaar. Alleen mijn backup plan was onbreekbaar kwam ik later achter.

Deze jongen wilden me coke laten snuiven(heb ik altijd geweigerd en nooit gedaan want ik blowde liever)ze wilden me meenemen naar de hoeren op een dag ze wilde dat ik criminele zaken ondernam, waar ik dan ook maar net onderuit kon komen en ik zag het gevaar langzaam naderen.

Die tijd was ook een echte paddo-tijd. Ik nam ze toch wel regelmatig en omdat ik het puur natuur vond in tegenstelling tot coke had ik er over het algemeen wel goede ervaringen mee. Ik kreeg wel op het eind bijna doods ervaring in mijn hoofd en die werd afgesloten met doorleven. Toen besloot ik daarmee te stoppen als ik die nacht zou overleven. Mijn wil is en blijft sterk.

De jongens waarover ik sprak waren nog steeds niet mijn leven uit en ze nodigden me uit voor een avondje stappen ergens in Friesland(hoe toepasselijk) Vanbinnen begon ik helemaal te flippen toen ik voor het eerst angst in mijn leven voelde. Een angst om dingen verkeerd te zeggen. Of juist niet te zeggen. Ik droeg een geheim bij me en dat maakte me gek van binnen. Stelde het geheim veel voor ik vind van wel..ik moest het kwijt. Om tot mezelf te komen.

Niet lang erna werd ik door gekte langzamerhand bewust van mijn leven en had ook een constante deja-vu ervaring in mijn achterhoofd die ik tot de dag van vandaag nog steeds heb. Dit is allemaal al een keer eerder gebeurt dacht ik toen ik niet kon slapen en dingen zag die ik al eens had gezien.

De jongens verdwenen langzaam uit mijn leven en toen ik ervoor koos om te rusten in een ander bed dan thuis kreeg ik een optie, ik mocht overnachten in het ziekenhuis. Ik vond het allemaal best zolang ik maar kon slapen, want dan werd alles weer beter..dat was ook zo, maar ondertussen was ik erin geluisd. Ik moest pillen slikken, had een psychose en waanideeen. Maar daarvoor kwam ik niet en met mijn laatste energie verzette ik me tegen de doctors en hulpverlers woorden..maar tevergeefs..die pillen waren voor mij bestemd

Die nacht sliep ik met de gedachte dat het mijn laatste avond op aarde zou zijn. Ik had nog een woordenwisseling alles leek een droom..ik had het verleden-nu-toekomst betekenis gegeven, de papieren waren verbrand door mijn vader (op mijn commando)

Ik had nog een laatste struggle met woorden die ik ont-lede en ik sliep..maar dacht

WOW..dit is spacy ik ben gewoon herboren..kwam ik later achter..ik voelde me de boedha die onder de boom in slaap viel..maar ondertussen ging ik ook door een hel. Pingpongen was leuk..tv kijken was leuk(maar geen moord en dood)een simpele film hield ik niet vol. De muren daar en op een gegeven moment gingen ze de boel ook nog gesloten maken. Ohw my god..dacht ik ik moet hier weg en nu beste mensen komt het verhaal..:

Ik rende naar Engeland, naar London om precies te zijn. Met mijn tas in de ene hand over mijn schouder en in mijn andere hand het paspoort wilde ik vluchten uit deze hel..hoe kan het nu erger zijn als dit..dit mag nooit meer dacht ik..ik maakte het ergste moment weer mee..ik werd weer tegengehouden want beste mensen: ik rende een doodlopende straat in met 3 hulpverleners achter me aan!!!

3. 26 jaar
Ik voel me verlicht en ik voel dat ik krachten heb. Ik heb een baan die denk ik zelf stressvol is, maar me wel heel veel goede moed geeft. Ik werk in een ah-to-go met ongeveer 35.000 klanten per week(gelukkig is er een team). Wat er in de toekomst gaat gebeuren ik zie het wel..ik hoop dat iedereen de kans gaat krijgen om verlicht te worden ik denk wel dat dit mede door mij zal gebeuren..egoistisch misschien, maar ik heb ook heel wat moeten doorstaan om op dat niveau te komen en ik hoop dat jij er ook komt. En daarbij wil ik je helpen..
Goed...

Ik herken me in een groot gedeelte van je verhaal. Heb namelijk ook een psychose gehad en de wereld is sindsdien ook voor mij veranderd. Loop al een tijdje met de gedachte in mijn hoofd om ook een dergelijk topic op een forum te openen, want toen ik mijn psychotische ervaringen vergeleek met de ervaringen die in een boek stonden vermeld (de kracht van het nu), verbaasde ik mij enorm over de gelijkenissen. En ja, bij mij is het ook allemaal te danken aan ervaringen met drugs (paddo's en XTC), zo heftig, dat ik dacht dat ik dood ging. Sindsdien is mijn leven nooit meer hetzelfde geweest.

Dat wil echter niet zeggen dat ik nu verlicht ben. Sterker nog, in die tijd was ik doodsbang voor alles. Ik wilde niet sterven. Niet omdat ik bang was om voor eeuwig in het niets te verdwijnen (daar was ik vroeger altijd bang voor), maar juist voor het oneindige. Misschien was het wel de kans om een dergelijk stadiium te bereiken, maar ik was er simpelweg niet klaar voor.

Het heeft voor mij een jaar geduurd voordat ik er weer redelijk bovenop was, maar nogmaals: mijn leven is sindisdien niet meer hetzelfde.

Sinds vorig jaar ben ik zeer geinteresseerd geraakt in het verlicht zijn en daardoor ook in het boeddhisme. Ik heb het er vervolgens met een aantal mensen over gehad en ben tot de conclusie gekomen dat ik op een bepaald niveau van verlicht zijn ben geweest. Maar ik was er dua niet klaar voor. Het maakte me bang en mijn ego was uiteindelijk te sterk om in die toestand te blijven. Of ik ooit echt verlicht zal raken? Wie zal het zeggen... Maar 1 ding weet ik wel: Mocht ik zover komen, dan zul je mij nooit horen zeggen dat ik verlicht ben. .

Ik denk dat voor jou ongeveer hetzelfde geldt, maar denk alsjeblieft niet dat je verlicht bent. Dat ben je namelijk echt niet. Je bent misschien op weg, hebt een poort gevonden en er een beetje van geproefd, maar meer ook niet.

Verlichting is letterlijk doodgaan, het sterven van je ego en daarmee alles wat jij in dit leven belangrijk vind. Je hebt niks meer om trots op te zijn, geen verlangens, maar ook geen angsten meer. Je voelt je misschien verlicht, maar zoals ik al eerder zei: Ik denk dat er verschillende fasen zijn hierin. Je bent je in ieder geval bewust van jezelf en je mogelijkheden en dat is iets wat maar heel erg weinig mensen hebben. Maar zolang je daar trots op bent, ben je niet verlicht.

Wanneer je verlicht bent, ben je niet in staat om op een normale manier in deze maatschappij te fungeren. Werken geeft dan geen voldoening meer. Niets geeft dat nog. Je leeft in vrede met jezelf en de wereld om je heen, met het hele universum, maar een normaal leven zit er echt niet meer in.

En nee, deze wijsheid komt niet helemaal uit mezelf, maar uit de vele literatuur die ik ondertussen heb mogen lezen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:09:52 #85
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28823196
Ik heb het verhaal beknopt beschreven Sebastiaan. Vlarden van een meesterwerk zou je het ook wel kunnen noemen. Ik zal ook niet van de daken af gaan schreeuwen mocht het hier om verlichtheid gaan. Hoe kan ik jouw wijsmaken dat het zo is..jij gaat van teksten af die allemaal iets beschrijven en teksten die zich enigsinds nog aan het aardse aspect van verlichting vasthouden en wat erbij komt kijken. De echte teksten en de echte beschrijving staan iig geval in mijn hoofd en wat ik meemaakte op dat moment was ook daadwerkelijk alles laten gaan. In hoeverre dat met de boeken die jij hebt gelezen klopt laat ik even achterwege omdat ieder mens zijn eigen grens trekt.

Ik voel me verlicht en wat daarbij komt kijken is veel lijden. Vooral als ik tijdens mijn werk in zo'n bui ben zou ik het liefst willen gaan. Als er iemand tussen twee werelden zit opgesloten op dit moment dan ben ik het wel..als er iets zou moeten zijn wat ik moet leren dan is het leren te voelen, terwijl ik eigenlijk al zoveel voel..voelen om om te gaan met een nieuw bewustzijn. Dat wil ik ook heel graag leren..maar er is tijd voor nodig..en tijd heb ik..

Tot die tijd lees jij je boeken, laat ik al mijn fantasie op de vrije loop en zal ik nog steeds respect voor jouw mening hebben en ik zal je niet vertellen dat het niet zo is..of dat het wel zo is, maar dat kun je mij ook niet..we leven immers nog steeds gedeeltelijk in onze eigen werelden en wat je daarin maakt is geheel jezelf. Als de tijd daar is dat ik jouw ooit het tegendeel kan laten zien dan doe ik dat.
Tot die tijd kunnen we elkaar beter in onze waarde laten en kijken hoe we verder kunnen..toch?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:48:55 #86
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28825938
Tijdje in de put gezeten en rare dingen gedaan, die mijn moeder me kwalijk nam. Al wist ik totaal niet precies wát precies.
Op een gegeven moment vroeg een vriend van mij of ik paddo’s wou proberen, dat wou ik wel. Eenmaal ingenomen zag ik op een gegeven moment mijn moeder voor me staan die me haarfijn uitlegde waarom ze zich zo gekwetst voelde. Het was zo vreemd want het was ook precies op de manier waarop mijn moeder me terecht zou wijzen.

Toen ik weer uit de trip was deelde ik mijn ervaringen met mijn maatje die verdomme precies hetzelfde meegemaakt had. We besloten onze moeders de volgende dag te verassen met een etentje en onze uitleg en excuses.
We konden precies onze excuses aanbieden (en uitleg geven) voor die dingen die we fout hadden gedaan, mijn moeder tast nog tot de dag van vandaag in het duister hoe.

Maak je niet druk dit waren geen ernsitge misdrijven o.i.d., gewoon bepaalde jeugd-issues
  maandag 25 juli 2005 @ 22:01:41 #87
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_29124539
Het volgende heb ik ervaren onder invloed van LSD. Het was voor mij de meest spirituele ervaring ooit.

De lucht zit als een warme deken om mij heen. Ik ben stevig op mijn plek maar toch kan ik overal naar toe.
Langzaam wordt ik een geheel met alles, en realiseer ik me dat de lucht om mij heen van dezelfde substantie, dezelfde energie is gemaakt als ik zelf. En als ik naar de mensen om mij heen kijk, begrijp ik dat zij ook van hetzelfde zijn gemaakt als ik, dat zij net zo goed een onderdeel van mij zijn als ikzelf.
Ik voel alleen de kosmische energie. Ik ben een eenheid.
Er is een heleboel lawaai en drukte om mij heen, en toch heb ik komplete stilte in mijn hoofd.
Iedereen is dicht op elkaar maar om mij heen is oneindige ruimte.
Mijn ego is er bijna niet meer, ik ben los van mezelf.
Ik kijk om mij heen en tot mijn verbazing blijkt mijn broer precies hetzelfde te beleven als ik. We staan heel lang te communiceren in die drukte over wat we op dat moment meemaken. Er is een soort energie om ons heen waarin alles stil is en dat ons afsluit van de rest, maar toch sta ik in contact met alles om mij heen.
Er heerst innerlijke rust, intens geluk, en vrede met alles in en om mij.
Ik sta stil op mijn plek terwijl ik nog nooit zo hard heb gedanst.
Ik doe helemaal niks maar ik heb me nog nooit zoveel geuit als op dat moment.
Ik voel mijn lichaam niet meer. Mijn geest treed uit en zweeft boven me en ik heb overzicht over alles wat er om me heen gebeurt.
Er is totale verlossing van alle verlangens. Ik hoef niks meer. Ultieme verzadiging.
Opeens wordt alles duidelijk en helder en zie ik de echte werkelijkheid. Ik zie de dingen zoals ze echt zijn.
Het is een besef dat ik nooit meer los hoef te laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mellow- op 25-07-2005 22:11:03 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_29137740
Door loslating van behoefte, verlangen, haat, angst, schaamte, verwachting en hoop.
Door bevrijding van mijn ego kan ik zien hoe het echt is.
Dit is niet wat ik DOE.
Dit is wat gebeurd. En dit gebeurd juist omdat ik het niet doe.
Voor het eerst kijk ik niet door een bril. Voor het eerst hoef
ik niet dat kostuum te dragen. Op dit moment kan ik
ECHT mezelf zijn zonder dat te hoeven laten zien. Ik realiseer me
dat wanneer ik dat wil laten zien, ik niet kan zien hoe het echt is.
Ik KAN alles doen wat ik wil.
Het HOEFT alleen niet meer.
Mijn lichaam voelt nu lichter. Ik wordt opgetild. Alsof of ik de hele weg naar huis
met een zware tas op mijn rug heb gelopen en bij aankomst de tas af heb afgedaan.
Ik kan vrij bewegen. Ik kan eerlijk communiceren, zonder gevoel van zelf.
Ik kijk om mij heen en zie chaos, drukte, mensen die uit hun dak gaan, dansen
alsof hun leven er van af hangt.
In mijn hoofd heerst er rust. Een lege witte kamer die niet vraagt opgevuld te worden
met dingen die mij belemmeren te zien hoe het echt is.Nu pas kan ik alles wat gebeurd
zo intens mogelijk ervaren. Vol geluk en verbijstering kijk ik om mij heen.
Iemand vraagt mij waarom ik niet dans. Ik voel dat ik nog nooit zo hard gedanst heb.
Dat komt omdat de behoefte om te dansen niet meer bestaat. Door het feit dat ik niets meer wil,
heb ik alles gekregen. Voldoening, verzadiging. Ik hoef niets meer te bewijzen.
Het is zo makkelijk. Iets wat ik al heel lang weet. Het gaat alleen niet om wetenschap.
Het is puur een besef. Eindelijk kan ik een gesprek voeren dat echt eerlijk is. Ik praat met jou
en tegelijkertijd met mezelf, want ik ben jou en jij bent mij. Buiten het gevoel van "zelf".
Zonder belemmering van ego of tijd. Vanaf nu ervaar ik alles anders. Straks zullen mijn verlangens
terugkomen. Maar dat geeft niet. Ik mag nu even zien hoe het echt in elkaar steekt. Dat wat altijd is
en altijd zal zijn. Ik beleef het. Dit alles gebeurt mij in een fractie van een seconde.
Hyper-realiteit.

Ik kan gewoon verder waar ik mee bezig was. Alleen nu in totale rust. Ik had zoveel vragen. Terwijl er
maar een antwoord is. En dat is dat mijn vragen er niet toe doen. Ik kan stoppen met vragen, omdat
de behoefte om een antwoord te vinden niet meer bestaat. Er blijft niets over. Ik kan verder met doen
wat ik moet doen. In stilte. Wat een opluchting.
pi_29138509
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:09 schreef displission het volgende:
Ik heb het verhaal beknopt beschreven Sebastiaan. Vlarden van een meesterwerk zou je het ook wel kunnen noemen. Ik zal ook niet van de daken af gaan schreeuwen mocht het hier om verlichtheid gaan. Hoe kan ik jouw wijsmaken dat het zo is..jij gaat van teksten af die allemaal iets beschrijven en teksten die zich enigsinds nog aan het aardse aspect van verlichting vasthouden en wat erbij komt kijken. De echte teksten en de echte beschrijving staan iig geval in mijn hoofd en wat ik meemaakte op dat moment was ook daadwerkelijk alles laten gaan. In hoeverre dat met de boeken die jij hebt gelezen klopt laat ik even achterwege omdat ieder mens zijn eigen grens trekt.

Ik voel me verlicht en wat daarbij komt kijken is veel lijden. Vooral als ik tijdens mijn werk in zo'n bui ben zou ik het liefst willen gaan. Als er iemand tussen twee werelden zit opgesloten op dit moment dan ben ik het wel..als er iets zou moeten zijn wat ik moet leren dan is het leren te voelen, terwijl ik eigenlijk al zoveel voel..voelen om om te gaan met een nieuw bewustzijn. Dat wil ik ook heel graag leren..maar er is tijd voor nodig..en tijd heb ik..

Tot die tijd lees jij je boeken, laat ik al mijn fantasie op de vrije loop en zal ik nog steeds respect voor jouw mening hebben en ik zal je niet vertellen dat het niet zo is..of dat het wel zo is, maar dat kun je mij ook niet..we leven immers nog steeds gedeeltelijk in onze eigen werelden en wat je daarin maakt is geheel jezelf. Als de tijd daar is dat ik jouw ooit het tegendeel kan laten zien dan doe ik dat.
Tot die tijd kunnen we elkaar beter in onze waarde laten en kijken hoe we verder kunnen..toch?
Ik heb je verhaal eerder gelezen. Ik wist ook eerder dat dit mogelijk was en ben hier lang naar op zoek geweest. Kort geleden heb ik die zoektocht opgegeven en dat is de reden dat ik het afgelopen weekend even heb mogen meemaken. Iets wat mijn wereldbeeld voorgoed heeft veranderd. Het is puur wat je er mee doet. Je bent niet boven de mensen uitgestegen, maar boven jezelf.
Je hebt het over het feit dat je nog steeds in je eigen wereld leeft. Je eigen wereld is een product van je ego. Wat Sebastian zegt is waar. Even heb je gezien hoe het ECHT is, maar op het moment dat je dat bijzonder vindt vertroebelt je beeld weer. Dat is verwarrend. Je zit tussen twee werelden inderdaad. De wereld hoe die echt is en de wereld die je ego creeert. Jij bent niet je ego. Mijn ego is ook langsaam weer terug gekomen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb mijn ego nodig om te kunnen functioneren. Het is alleen het besef dat jij niet je ego bent, waar je misschien rust mee kan hebben. Doe gewoon wat je moet doen in je leven. Haal het positieve uit je besef dat je hebt gekregen en ga verder waar je mee bezig was.

Als ik je een tip mag geven. Lees het boek Be Here Now van Ram Dass. Daarin staat letterlijk waar je je nu bevindt. Ik heb dit boek al heel lang en heb het al vaak gelezen. Gisteren heb ik het boek weer in een adem met kippevel gelezen. Het heeft me nog beter doen beseffen wat er is gebeurd. Heel even kijkt het universum door jouw ogen naar zichzelf. En dat heeft niets met jou (je ego) te maken. Jij bent immers het universum, alleen voel je dat niet altijd, omdat je ego in de weg zit.
pi_29139448
Wat versta je onder een bde? Dat je onder de drugs ergens in verzeild raakt en bijna verongelukt?
En wat is bijna dood gaan of dood gaan in een droom dan? Sommige dromen kunnen zo realistisch zijn dat het een bijnalevenservaring is ipv een bde.
Tegen een goede droom kan geen 1 drugs naar mijn weten op. Misschien een waarheidsserum van de geheime dienst.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29150021
Ik heb met wiet (white widow om precies te zijn, skunk dus...) 2 van de... 3 keer dat ik het deed een gare ervaring gehad. Kwam volgens mij gewoon door de drugs en het is niet echt 'normaal' te noemen, was ook niet al te vrolijk.. maar zeker wel interessant
Zal de 2e keer (meest recente) beschrijven...

Na zo'n 4 stevige hijsen begon mijn zicht een beetje wazig / grijs-achtig te worden. Ik nam alsnog nog 2 extra hijsen. Toen werd mijn zicht helemaal grijs en begonnen mijn gedachten af te dwalen. Ik zag niets meer, behalve 4 lichtjes in de verte (ik denk van ramen/huizen, of zoiets...). Mijn gedachten gingen overal en nergens heen, en de goser naast me iets zei dan kwam ik weer even 'terug' naar de werkelijkheid, maar ik dwaalde meteen weer af in mijn gedachten. Leuk en aardig allemaal, maar op een gegeven moment 'bedacht' of 'realiseerde' ik me iets (het voelde als realiseren), en wel dat alles wat ik deed onderdeel was van een 'hogere' werkelijkheid; en dus niet echt was. (maar slechts een simulatie of iets dergelijks). Hierdoor "warpte" ik "terug" naar de werkelijkheid "erboven", die ik wederom als een tijdslijn ervaarde, en weer besefte ik dat die net zo goed fake kon zijn. De werkelijkheden/tijdslijnen draaiden overal, en ik was gewoon volledig weg, en kon niet meer stoppen met die gedachtengang. Hij ging maar door. En dan kwam ik weer even terug naar het bankje waar ik op zat in het park, en dan dwaalde ik weer af en besefte dat het niet echt was.
Sterker nog, uiteindelijk wist ik niet of ik nou in dezelfde 'tijdslijn' terug kwam als ik begon, omdat ik nog steeds best wel weg was, en constant 'heen en weer' was gesprongen tussen die tijdslijnen.
Ik besefte me ook dat dit zou eindigen wanneer de effecten zouden stoppen met werken, en dat dit een dankbare 'exit' was in het 'design' van alles...
Het vervelende was dat omdat ik zo heen en weer sprong van realiteit op realiteit ik het idee had dat tijd zelf ook niet echt meer bestond. Mijn gedachten gingen zeer snel, en het is vreselijk moeilijk om uit te leggen of zelfs precies te herinneren wat ik toen dacht... Maar het klopte allemaal, in principe, het zou zomaar kunnen. Onwaarschijnlijk, maar dat schokje gevoel van "besef" bracht me dus in een loop waar ik niet echt uit kon.

Helemaal weg probeerde ik het enigszins uit te leggen aan de goser die naast me zat, en vertelde dat ik terug wilde naar de 'normale' werkelijkheid... En hij zei (Deense goser) "so go."
En toen stonden we op en steunde hij me terug naar huis

Zo'n soortgelijk iets had ik dus al eerder gehad, maar dan een stuk korter en minder 'krachtig' omdat mijn gedachtengang toen niet zó ver ging , maar destijds meer zelf-analyserend. (ik lag op de grond en dacht "ik lig hier nu, dit moet er echt superlomp uit zien als iemand me hier vindt...")

Vreemd dat ik dat soort ervaringen krijg, zelfs bij wiet al. Maargoed, ieder mens is anders, lijk thet...
Echt spiritueel was mijn ervaring dus nog niet. Maar wel redelijk veelomvattend.. Ik zat in zo'n loop vast, voelde me rot omdat ik het zag als een 'glitch' in de werkelijkheid, dat als je dat denkt, dat je er dan in vast zit. En dat ik in principe wel dood zou willen om eruit te kunnen als dat inderdaad de werkelijkheid was
=)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')