abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 december 1999 @ 04:21:00 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142415
ABBA: één van de meest succesvolste bands uit de muziekgeschiedenis.
ABBA: Ooit was het het grootste exportproduct van Zweden.

Het afgelopen jaar gaat de geschiedenisboeken in als het 2e ABBA revival jaar. (1992 was de 1e)

De reden: 25 jaar geleden won ABBA het eurovisie-songfestival.

gebeurtenissen:
-Musical Mamma Mia ging in premiere
-oprichting A*Teens
-Heruitgave van de albums Gold en More Gold + de bijbehorende Video's
-Speciaal voor de Nederlandse markt: 25 jaar na Waterloo 1&2
-heruitgave Singlebox (nu op cd)
-nieuwe single: Happy New Year
-ABBAmania TVshow (met o.a. Steps, B*Witched, Boyzone en Culture Club)
-2x de documentaire "The Winner Takes It All" bij RTL4
-ontzettend veel uitzendingen bij TMF omtrend ABBA (top 10, alle clips, etc.)
-andere documentaires
-Frida's man Ruzzo Reuss overlijdt

Ik ben dit jaar dus ABBAfan geworden (heb op 1 na alle nummers van ze)

Nu is mijn vraag: wat vind je van ABBA en wat vind je van deze revival?

Ben je ook meegesleept of ben je ABBA juist minder leuk gaan vinden?


------------------
Hoofd Afdeling TARAlogie van de UniversiTARAeit in AmsTARAdam en UTARAecht
Onderdirecteur van het NTI (Nationaal TARAlogisch Instituut)

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee (Datum 30 December 1999).]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_142416
Op zich hadden ze wel lekkere nummers, maar ik heb een hekel aan dat soort revivals. Allemaal bekenden die in ene ABBA gaan imiteren en opnieuw in de Top40 terecht komen. Vreselijk..
  donderdag 30 december 1999 @ 12:29:00 #3
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_142417
Ik vind de muziek nou niet echt lekkere muziek om op uit mijn dak te gaan ofzo, maar ik heb wel een hemelsgroote bewondering voor ABBA.
Als je even wat dieper in de muziek duikt hoor je dat het technisch gezien bijna perfect in elkaar zit, en ook behoorlijk vernieuwend was/is!

Alleen technisch gezien al maakten ze dus hele mooie nummers, en dan hadden ze voor die tijd ook nog revolutionaire opname-technieken, dus ze hebben veel bijgedragen aan de muziek van nu, en daarom verdienen ze wat mij betrefd al een massa respect.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_142418
Ik vind ABBA goed om aan te horen maar zal hem zelf niet opzetten.
Ik associeer ABBA met het in de auto zitten op weg naar Zuid-Europa.Dat komt omdat toen Guus nog Guusje was zijn moeder altijd "ABBA" draaide en papa Guus "Simon & Garfunkel" en nooit iets anders dan deze 2 bands.
Het gekke is dat ik allebei de muziek soorten wel mooi vind maar zelf wel "Simon & Garfunkel" af en toe draai maar nooit "ABBA".
pi_142419
De naam zelf zegt het natuurlijk al: A! Bah!
pi_142420
Ach ja, Abba... Er is heel veel briljante muziek geschreven dat niet zo lovend werd ontvangen als Abba. Als je 1 ding met zekerheid kan zeggen, dan is het wel dat Abba een commerciele hitmachine was, maar toch met tentoonspreiding van compositorisch intellect. Eigenlijk net zoiets als Toto, maar dan wat stabieler. En misschien, als Abba nog bestond, waren ze ook steeds harder gaan zuigen. Ik weet namelijk eigenlijk te weinig van de geschiedenis van Abba om te weten waarom ze uit elkaar zijn gegaan en wat voor muziek ze vlak daarvoor maakten.
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 december 1999 @ 21:15:00 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142421
quote:
op 12-30-1999 om 07:27 PM schreef GEeR+ het volgende:
Ach ja, Abba... Er is heel veel briljante muziek geschreven dat niet zo lovend werd ontvangen als Abba. Als je 1 ding met zekerheid kan zeggen, dan is het wel dat Abba een commerciele hitmachine was, maar toch met tentoonspreiding van compositorisch intellect. Eigenlijk net zoiets als Toto, maar dan wat stabieler. En misschien, als Abba nog bestond, waren ze ook steeds harder gaan zuigen. Ik weet namelijk eigenlijk te weinig van de geschiedenis van Abba om te weten waarom ze uit elkaar zijn gegaan en wat voor muziek ze vlak daarvoor maakten.


Wil je het graag weten?

Ze gingen uit elkaar omdat het niet meer leuk was met elkaar te werken. Ondertussen waren Benny en Frida, en Agnetha en Björn ondertussen van elkaar gescheiden waren.
Een echte break-up is nooit iets over gezegd, alleen een tijdelijke, maar ze hebben 17 jaar lang niet met elkaar opgetreden (afgelopen zomer wel weer, in gesloten kring weliswaar)

De muziek ervoor:
Frida song wat Jazz-achtige muziek
Benny zat in een bandje The Hep Stars, een soort van Beatles-achtig bandje
Björn zat bij de Hootenanny Singers, een Zweeds hoempapabandje
en Agnetha had een solo-carriere met Zweedse en Duitse nummers, ook had ze de rol van Maria Magdalena in de Zweedse versie van Jesus Christ Superstar

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_142422
ehhh , en hebben de 2 heren niet musicals geschreven ???

"One night in Bangkok" bv , om maar ff een andere hit te noemen uit een van hun musicals .............

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 december 1999 @ 03:26:00 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142423
Je hebt gelijk, maar dat was na ABBA.

Björn en Benny schreven samen met Tim Rice (Lion King, Jesus Christ Superstar) de musical 'Chess' waaruit inderdaad de hits 'I Know Him So Well' en 'One Night In Bangkok' komen.

Later volgde nog de Zweedse musical 'Kristina Till Duvemåla'
en dit jaar dus de musical Mamma Mia (waarin alleen maar ABBA nummers zitten)

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 januari 2000 @ 14:45:00 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142424
ABBAfan of niet?

In ieder geval:
HAPPY NEW YEAR, Happy new year, may we all have a vision now an then of a world where every neighbour is a friend.

Dit was trouwens de eerste clip die TMF in 2000 uitzond.

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 2 januari 2000 @ 00:38:00 #11
562 celine
no comment
pi_142425
Hmm Abba, ik vind 't wel knap dat zijn "popmuziek"hebben "bedacht"enzo maar hun muziek zelf vinnik niet zo tof
zal ook wel een beetje leeftijdskloof zijn ofzo (nothing personal, just kidding)

Celine
(go.to/celineforever)

I'll be back!

Use it, don't abuse it

Real power can't be given. It must be taken


  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 januari 2000 @ 11:01:00 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142426
quote:
op 01-02-2000 om 12:38 AM schreef celine het volgende:
zal ook wel een beetje leeftijdskloof zijn ofzo (nothing personal, just kidding)


Leeftijdskloof?

eentje van 4 jaar dan
Misschien komt het omdat ik geboren ben toen ABBA nog bestond (1981)
en jij niet

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin zondag 2 januari 2000 @ 11:44:00 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142427
We hebben om middernacht (oud & nieuw)ABBA's Happy New Year gedraaid....zegt dat genoeg?
"Need I say more"?????wink,wink ,nudge,nudge
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2000 @ 18:38:00 #14
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_142428
Ondertussen heb ik ontdekt dat er meer ABBAfans zijn hier (of mensen die de muziek gewoon leuk vinden)
we kunnen mooi deze topic gebruiken om leuk over ABBA te hebben
Dus Yvonne, Barbie en Loesje en andere liefhebbers:

-sinds wanneer ben je fan
-wat vindt je leuk aan de muziek
-luister je ook naarcovers en solo

Of merk zelf iets op

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_142429
Ik vond ABBA toen niks, ik vind ABBA nu niks en bandjes die ABBA coveren helemaal niks
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_142430
ABBA maakte erg leuke muziek maar het wordt redelijk snel overkill.
ABBA-teens ook best leuk voor een nummer, maar ook geen hele cd.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 26 januari 2000 @ 23:04:00 #17
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_142431
Ik was "vroeger" altijd met ABBA bezig. Plakboeken vol liggen er nog bij mijn ouders thuis. Ik vind hun muziek nog steeds geweldig en luister er zeker iedere dag naar.

Mijn fav. Abba nummer is Knowing Me Knowing You.

pi_3387638
HEITO!

Maar wie draait er NU nog ABBA? zeker nu de A-teens zijn overleden aan een eenmalige overdosis.
Op zich is het wel de popi-cultstatus alweer voorbij. 70's zijn cult voor lui die tegen de veertig lopen. 80's zijn nu kemp voor twintigers.

Man after midnight is overigens mijn origneel favorite...

tja...
  maandag 4 maart 2002 @ 23:46:36 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3387670
En waarom schop jij dit topic omhoog, ZwaaiHaai?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 4 maart 2002 @ 23:46:43 #20
2889 Zander
He's gone
pi_3387672
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:43 schreef ZwaaiHaai het volgende:
70's zijn cult voor lui die tegen de veertig lopen.
WTF?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:11:47 #21
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_3387899
Ik vind ABBA leuk, maar wel met mate........
I don't care.....
  dinsdag 5 maart 2002 @ 08:48:58 #22
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3389691
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:43 schreef ZwaaiHaai het volgende:
zeker nu de A-teens zijn overleden aan een eenmalige overdosis.
Die bestaan gewoon nog hoor, alleen doen ze geen Abba meer. Hun nieuwste single Heartbreak Lullaby is IMO ontzettend goed, staat in Scandinavië hoog in de hitlijsten.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Moderator dinsdag 5 maart 2002 @ 09:05:48 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_3389792
Ze hebben een hoop hits gescoord die ik nogal flauw vindt, maar er zijn ook briljante nummers bij. SOS, Name of the Game, Mama Mia, vink lekker en word ik blij van(wel met mate luisteren), maar een nummer als The winner takes it all doet me helemaal niets.

Het knappe is dat de songs vaak zo simpel klinken, maar dat valt vies tegen als je vervolgens bijv. het aantal accoorden gaat bekijken. En ook de harmoniërende zanglijnen zijn soms geniaal en klinken super.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 05-03-2002 09:07]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 09:07:08 #24
2738 Knut
Loyal Dog
pi_3389800
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:46 schreef Witchfynder het volgende:
En waarom schop jij dit topic omhoog, ZwaaiHaai?
Dat heeft hij de hele avond lopen doen. Ik zou een slotje zetten als ik jou was...
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 09:09:29 #25
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3389810
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 09:07 schreef Knut het volgende:
Ik zou een slotje zetten als ik jou was...
Waarom? We kunnen toch gewoon doorgaan over Abba.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')