abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:51:20 #1
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_24941777
Peter R de Vries is nu zomaar ineens heel erg tegen spellen kopieren/downen. Volgens mij hebben ze bij stichting brein gedacht dat Peter's oprechte imago wel eens zou kunnen helpen in de strijd tegen het 'illegaal' downen/kopieren van spelletjes. Het zou me niks verbazen als dit echter niet Peter's persoonlijke overtuiging is, maar dat hij zichzelf deze mening heeft toegedaan omdat er namens de 'strijders' een flinke zak geld tegenover wordt gezet. Wel jammer, weer een held minder.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_24941827
Ach laat ze lekker bij Brein, Triest volk. Laat de industrie eerst eens hand in eigen boezem steken.

Lang leve het downloaden
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:56:08 #3
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_24941853
ja die gast stond bij mij als enigste gast waar ik nog een beetje respect voor had, omdat hij nog wel boeven ving enzo. maar dat is ook voorbij
pi_24942153
Heb er onlangs ff een artikeltje van geschreven. Z'n kinderen kopieerden zelf ook als de pest heh heh. En zelf wordt zijn werk, beeldmateriaal enzo ook geript van iedereen dus Peter kan het begrijpen.
pi_24942157
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:56 schreef luciferist het volgende:
ja die gast stond bij mij als enigste gast waar ik nog een beetje respect voor had, omdat hij nog wel boeven ving enzo. maar dat is ook voorbij
Hoezo? Hij bindt nu toch ook de strijd aan met boeven?
Krekker is de bom!
pi_24942201
Nog een paar MB en dan heb ik er weer 1 binnen

hoi Peter R.
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  zaterdag 5 februari 2005 @ 20:23:01 #7
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24942278
Hij mag langskomen want het mag immers, een kopie maken van je eigen spuyllen.
Donner moest het laatst nog met veel zweet toegeven.
pi_24942315
Het suffe is dat BIG beweert dat het van films en muziek WEL mag, maar van games & software niet!
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 20:36:57 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_24942511
Peter zei dat z'n kinderen hem kwaad aankeken omdat ze wel copiereerden.

Gaat ie ze aangeven ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24942574
Nee, ze kregen een opvoedkundig gesprek.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:16:16 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_24943122
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:23 schreef speedfreakssj het volgende:
Hij mag langskomen want het mag immers, een kopie maken van je eigen spuyllen.
Donner moest het laatst nog met veel zweet toegeven.
Je zegt het zelf al ja, van je EIGEN spullen. Je moet het origineel dus wel in je bezit hebben. Iets wat bij veel downloaders vaak niet het geval is.

Het gaat hier bij deze aktie uberhaupt niet om mensen die het origineel zelf in het bezit hebben, dus wat is je punt nu eigenlijk
Krekker is de bom!
pi_24943401
Downloaden van copyrighted materiaal is in Nederland bij wet niet verboden, zolang je maar niet ook gaat uploaden. En dat heeft Donner letterlijk zo gezegd. Reclame Code Commissie, anyone?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_24943426
Ik ken ook iemand die zegt dat als je iemand KENT die het origineel heeft, dat je eht dan illegaal mag hebben... is er iemand die weet dat dit waar is, want volgens mij slaat het nergens op, anders meot ik maar een een Dj gaan leren kennen
pi_24943451
heerlijk... man, you gotta love this country!
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_24943465
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:24 schreef =HellFire= het volgende:
Het suffe is dat BIG beweert dat het van films en muziek WEL mag, maar van games & software niet!
Dat beweren ze niet alleen, het is nog waar ook.
Abigail, I'm sure if there is something out there looking down on us from somewhere else in the universe...they're wise enough to stay away from us.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:37:05 #16
64019 crew  foton
__--*--__
pi_24943485
Het-erg-ste-is-nog-wel-dat-die-Peter-de-Friesch-zo-hak-ke-lig-praat,-met-z'n-stom-me-voor-lees-toon-tje.
Na-el-ke-let-ter-greep-moet-hij-2-se-con-den-den-ken

De sukkel!
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:40:10 #17
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_24943529
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:37 schreef foton het volgende:
Het-erg-ste-is-nog-wel-dat-die-Peter-de-Friesch-zo-hak-ke-lig-praat,-met-z'n-stom-me-voor-lees-toon-tje.
Na-el-ke-let-ter-greep-moet-hij-2-se-con-den-den-ken

De sukkel!
pi_24953250
Mja... ik heb eigenlijk ook wel veel respect voor Peter R, maar het is wel verschrikkelijk jammer dat ie voor zoiets meegaat doen... Hij moet toch weten dat het doel wat ze willen bereiken zeer zinloos is. Dus zal die er idd een mooi zakkie geld voor krijgen. Het idee werkt zelfs averechts, 2 dagen geleden keek ik op het forum van B.I.G. web (die overigens nu gesloten is )... en dat forum werd met lange pagina's volgespamd... zelfs downloadlinks naar mirrors voor films, software etc werden er neer gezet ... wel komisch. En dat hadden ze toch wel kunnen bedenken lijkt me...

Stomme actie...

MAAR DAN vraag ik me af:

- Met welk programma hebben ze de broncode geschreven van de site? (mag ik daar de licensie van zien?)
- Welk flashprogramma hebben ze gebruikt? (mag ik daar de licensie van zien?)
- Welk programma hebben ze gebruikt voor de plaatjes op de site? Zeker photoshop... (mag ik ook de licensie zien?)
- Enz...

Music = Life, Life = Love, Love = Music, Music = Life!
  zondag 6 februari 2005 @ 14:53:37 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_24953396
quote:
Op zondag 6 februari 2005 14:44 schreef distraction het volgende:
Mja... ik heb eigenlijk ook wel veel respect voor Peter R, maar het is wel verschrikkelijk jammer dat ie voor zoiets meegaat doen... Hij moet toch weten dat het doel wat ze willen bereiken zeer zinloos is. Dus zal die er idd een mooi zakkie geld voor krijgen. Het idee werkt zelfs averechts, 2 dagen geleden keek ik op het forum van B.I.G. web (die overigens nu gesloten is )... en dat forum werd met lange pagina's volgespamd... zelfs downloadlinks naar mirrors voor films, software etc werden er neer gezet ... wel komisch. En dat hadden ze toch wel kunnen bedenken lijkt me...

Stomme actie...

MAAR DAN vraag ik me af:

- Met welk programma hebben ze de broncode geschreven van de site? (mag ik daar de licensie van zien?)
- Welk flashprogramma hebben ze gebruikt? (mag ik daar de licensie van zien?)
- Welk programma hebben ze gebruikt voor de plaatjes op de site? Zeker photoshop... (mag ik ook de licensie zien?)
- Enz...

Ik denk dat ze die licenties inderdaad zullen hebben ja. Jij lijkt die ene Marokkaan wel met z'n "iedereen steelt toch".
Krekker is de bom!
  zondag 6 februari 2005 @ 15:04:40 #20
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24953589
Ik denk dat het maar toegestaan moet worden, niet omdat het OK is, maar bij gebrek aan oplossing.
  zondag 6 februari 2005 @ 15:20:26 #21
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24953853
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al ja, van je EIGEN spullen. Je moet het origineel dus wel in je bezit hebben. Iets wat bij veel downloaders vaak niet het geval is.

Het gaat hier bij deze aktie uberhaupt niet om mensen die het origineel zelf in het bezit hebben, dus wat is je punt nu eigenlijk
Dat ht volgens de BIG niet mag aldus de metro van vrijdag.
pi_24953867
Ik zag laatst een kort interview met Peter R. de Vries op tv waarin hem werd gevraagd naar die reclame. Hij gaf met klem aan dat hij deze reclame wilde doen omdat hij achter de boodschap staat Ook zei hij dat hij wel eerder voor ander soort reclames gevraagd was, maar niet achter het product stond en het dus niet deed. Maar die mbt het illegaat downloaden van zut, daar is ie dus echt voor, als ik hem op zijn woord mag geloven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24954093
Hoe meer downloaden, hoe minder geld de platenmaatschappijen over hebben om hun bandjes te promoten. Downloaden zorgt ervoor dat we niet naar Men2B hoeven te luisteren, hoe meer wij downloaden hoe minder de invloed van de muziekmaffia wordt. Downloaden is dan ook een zege voor de muziek.
  zondag 6 februari 2005 @ 15:47:06 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_24954240
Dit topic is gewoon een vergaarbak voor criminelen geworden, vandaar dit soort reacties vermoed ik
Krekker is de bom!
pi_24954259
quote:
Op zondag 6 februari 2005 15:36 schreef hoM3r het volgende:
Hoe meer downloaden, hoe minder geld de platenmaatschappijen over hebben om hun bandjes te promoten. Downloaden zorgt ervoor dat we niet naar Men2B hoeven te luisteren, hoe meer wij downloaden hoe minder de invloed van de muziekmaffia wordt. Downloaden is dan ook een zege voor de muziek.
Ik heb Men2B nog niet gehoord dankzij het downloaden .
pi_24955177
Ik download zoveel als ik kan het is toch voor eigen gebruik..
pi_24955222
Peter heeft wel een punt
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_24955325
Peter doet zelf ook kopieren
pi_24956275
Wat als je nou zegt dat je van alles het origineel ook had, maar kwijt bent geraakt/ gestolen is
  zondag 6 februari 2005 @ 17:46:20 #30
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24956330
ik wens hem veel succes met zijn kansloze actie....
wat wil hij meer criminaliteit op straat als niemand rustig achter zijn pctje kan downloaden en dan op straat katte kwaad uithaalt....
don't give me that fucking bullshit
pi_24956925
quote:
Op zondag 6 februari 2005 16:40 schreef Koalabier het volgende:
Ik download zoveel als ik kan
Wat hij zegt
  zondag 6 februari 2005 @ 21:57:19 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_24960344
Ik kopieer.

Kom ik nu ook in het programma van Peter met een balkje voor m'n ogen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_24963852
quote:
Op zondag 6 februari 2005 14:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik denk dat ze die licenties inderdaad zullen hebben ja. Jij lijkt die ene Marokkaan wel met z'n "iedereen steelt toch".
Dat is echt totaal onzin wat je hier zegt. Wat ik hier alleen wil duidelijk maken is, op een uiteraard wat overdreven manier, zeggen dat iedereen wel wat gekopieerde dingen op zijn computer heeft staan, maar dat wordt aan jou dus niet goed duidelijk... en misschien zie je daarom ook niet in dat de actie die ze voeren in principe zinloos is. De bedoeling zal best goed bedoeld zijn, maar ik kijk hier alleen puur naar of dit wel nut heeft... en dat heeft het niet (naar mijn mening (moet je er tegenwoordig wel bijzetten)). Wat je wel had kunnen neerzetten is "iedereen kopieert toch"? Want iedereen heeft wel een cd'tje, dvd'tje, casettebandje etc met daarop iets opgenomen (van bijvoorbeeld de radio)...

En aan de reacties te lezen die je post lijkt het alsof jij geen verschil ziet tussen bijvoorbeeld een crimineel die weet ik veel hoeveel mensen heeft vermoord en een persoon die ze winzip niet geregisteerd heeft en daarmee nog steeds na de 30 dagen doorgaat met draaien van dit programma...

[ Bericht 6% gewijzigd door distraction op 07-02-2005 01:27:21 ]
Music = Life, Life = Love, Love = Music, Music = Life!
pi_24985332
quote:
Op maandag 7 februari 2005 01:20 schreef distraction het volgende:

[...]

En aan de reacties te lezen die je post lijkt het alsof jij geen verschil ziet tussen bijvoorbeeld een crimineel die weet ik veel hoeveel mensen heeft vermoord en een persoon die ze winzip niet geregisteerd heeft en daarmee nog steeds na de 30 dagen doorgaat met draaien van dit programma...
En dat is precies wat Brein/B.I.G. etc. proberen te bereiken. Namelijk dat een downloader als crimineel wordt gezien...

Slechte actie voor het imago van Peter R. de Vries; zijn geloofwaardigheid is per direct tot het absolute nulpunt gedaald.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:34:54 #36
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24985639
quote:
Op zondag 6 februari 2005 15:36 schreef hoM3r het volgende:
Hoe meer downloaden, hoe minder geld de platenmaatschappijen over hebben om hun bandjes te promoten. Downloaden zorgt ervoor dat we niet naar Men2B hoeven te luisteren, hoe meer wij downloaden hoe minder de invloed van de muziekmaffia wordt. Downloaden is dan ook een zege voor de muziek.
Men2be lijdt er niet onder dat de platenmaatschappijen minder geld hebben, de kleine beginnende bandjes wel, die krijgen minder geld of helemaal geen kans om zich te profileren. Oftewel downloaden zorgt ervoor dat er minder diverse muziek gemaakt wordt.
Neemt niet weg dat muziekmaatschappijen teveel vragen voor een cd (20 euro voor 30 min.) en daarmee het downloaden zelf in de hand spelen.
pi_24985979
ik vond peter r de vries ook wel ok voor deze onzin. nu zeker niet meer
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24985997
Alsof de prijs van een CD iets zal veranderen aan het download gedrag van de mensen in dit topic.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:29:23 #39
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_24986526
ik wil wel in de reconstructie spelen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_24987331
en dan te bedenken dat zn zoontje gebrande cds verkoopt
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:00:29 #41
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_24987847
En het hoe het gebracht wordt ook. Ik heb me kapot gelachen om het wannabe-jongeren-interesserende idee.
Connection reset by toffe peer
pi_24988079
Zit al lekker op 63,5 GB deze maand
pi_24992450
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:34 schreef Tweek het volgende:

Neemt niet weg dat muziekmaatschappijen teveel vragen voor een cd (20 euro voor 30 min.) en daarmee het downloaden zelf in de hand spelen.
Als ik cd's koop, zijn ze altijd 18 euro voor ongeveer 55 min. scheelt nogal...
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:56:11 #44
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24993284
Hiervoor geldt hetzelfde als muziek en films.
Als je niet zou kunnen downloaden, zou je de cds/spellen/films gewoon lenen van iemand, en muziek overnemen op een cassetje.

Ik denk niet dat er veel meer gekocht zou worden, mensen die zuinig zijn en er liever geen geld aan uitgeven doen het toch niet, legaal of illegaal.

Vroeger kostte een (S)NES of Sega spel rond de 129 - 149 gulden (voor een goed spel dan wel he).
Nu 67 euro voor een GC/XBOX/PS2 spel. Het is eigenlijk even duur gebleven, relatief zelfs goedkoper als je dat vergelijkt met hoe de prijzen zijn verdriedubbeld bij andere markten.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ff 99 euro neerleggen voor zo'n spel, ze zijn gedwongen de prijs laag te houden, want anders wordt het kopiėren te aantrekkelijk en verdienen ze dalijk helemaal niks meer.

Ik denk dat als de prijs 30 euro zou worden dat er veel meer verkocht zou worden, en dat er uiteindelijk alleen maar weer winst gemaakt wordt.
Ze teren ook voornamelijk op de rijkeren die wel iedere week een nieuw spel kopen en die 40 euro extra weinig uit maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 08-02-2005 22:57:42 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:02:28 #45
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24993420
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef tong80 het volgende:
Peter zei dat z'n kinderen hem kwaad aankeken omdat ze wel copiereerden.

Gaat ie ze aangeven ?

Laten we het hopen, slechte genen he.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:59:20 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_24994045
Peter denkt zelf ook, "zolang mijn kinderen die spellen kopiėren hoef ik ze niet te betalen."
pi_24994267
Saaie reclame met goedkope tekst en een bagger vormgeving.

'.....offline detectors doorzoeken het pand'
pi_24995991
Alsof die gast ervoor kan zorgen dat Nederland niet meer illegaal kopieert..
pi_24996401
quote:
Op maandag 7 februari 2005 01:20 schreef distraction het volgende:

[..]

Bla bla
Het niet om ieder stukje illegale software en afgelopen trials van iedereens PC's af te krijgen. Het gaat er vooral om dat "downloaden" ingeburgerd is en behandeld wordt als OK, het is de gewoonste zaak van de wereld.

Bewustheid kweken dus, en dan vooral bij een jonge doelgroep.

Ik heb een tyfushekel aan paupers die alles warezen, ik zeg niet dat ik alles legaal heb, maar compenseer het dan tenminste met legale aankopen.
pi_24996729
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:31 schreef intoxicated het volgende:
Downloaden van copyrighted materiaal is in Nederland bij wet niet verboden, zolang je maar niet ook gaat uploaden. En dat heeft Donner letterlijk zo gezegd. Reclame Code Commissie, anyone?
Niet helemaal waar, het downloaden van films en muziek is toegestaan, het downloaden van programma's niet. Vandaar dat ze ook steeds games en programma's zeggen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')