abonnement Unibet Coolblue
pi_24932208
Ik zal eerst effe de topic titel uitleggen:

Vrouw:
Lengte in centimeters - 110 = ideaal gewicht
Lengte 1.60 gewicht moet dan rond de 50 kilo zitten

Man:
Lengte in centimeters - 100 = Ideaal gewicht
Lengte 1.80, gewicht moet dan rond de 80 kilo zijn

Waarom is er verschil tussen vrouwen en mannen?

Schoonheidsideaal van een vrouw ziet er iets anders uit voor een vrouw dan voor een man en een man is over het algemeen zwaarder gebouwd.

Dit is niet wetenschappelijk onderbouwt of zo maar gewoon puur mijn mening maar dit gaat echt heel vaak op en geeft een beetje aan wat voor type vrouwen ik mooi vindt(slanke dus)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:14:43 #2
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_24932231
Het hangt er ook vanaf hoe je gebouwt ben natuurlijk .
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_24932241
ja ok, maar wat is nou je vraag dan?
pi_24932242
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:14 schreef Mattt het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe je gebouwt ben natuurlijk .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24932251
quote:
Het hangt er ook vanaf hoe je gebouwt ben natuurlijk
Als je fors gebouwd bent wil dat niet zeggen dat je lichaam in conditie hoeft te houden?

Of beredeneer je zo: Ik ben fors gebouwd dus vreet ik maar heel de dag chips, cola, chocola en patat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24932272
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je fors gebouwd bent wil dat niet zeggen dat je lichaam in conditie hoeft te houden?

Of beredeneer je zo: Ik ben fors gebouwd dus vreet ik maar heel de dag chips, cola, chocola en patat?
Nee. Het kan dat dat je zwaarder bent dan het gewicht dat je met jouw sommetje krijgt als je fors gebouwd bent (denk aan spieren e.d.)
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24932278
of anders stel je én geen vraag, én ga je mensen die je niet kent beledigen.
pi_24932299
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:20 schreef Anneque het volgende:
of anders stel je én geen vraag, én ga je mensen die je niet kent beledigen.
Ik vind het ook een beetje oppervlakkig. Iemand die bijv. als vrouw op de 60 uitkomt met een lengte van 1.70 kan ook heel erg mager zijn, dan is het gewoon niet gezond meer, dunkt mij.
Je kunt niet voor andere mensen gaan bepalen hoeveel ze moeten wegen, daar komt meer bij kijken namelijk. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24932306
tjah, dat kan nooit kloppen, dan zou ik 57 als ideaal gewicht hebben en neem me maar aan dat ik met mijn bouw dan erg mager word.... volgens mij zou ik dan ook niet meer normaal in kleren gaan passen als ik zo mager was en dan met mijn brede heupen en schouders....
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:26:40 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_24932343
ik denk dat het verschil tussen mannen en vrouwen bij die regel gebaseerd is op het feit dat mannen nu eenmaal breder gebouwd zijn en een lager vetpercentage hebben dan vrouwen.

Verder vind ik de regel te algemeen: hij houdt geen rekening met je bouw. Vandaar dat het BMI ook de algemene standaard is en niet deze regel. (BMI = gewicht / kwadraat van lengte in meters, hoort tussen de 20 en 25 te liggen)
pi_24932347
quote:
of anders stel je én geen vraag, én ga je mensen die je niet kent beledigen.
Hoe precies heb ik jou beledigd?
quote:
Iemand die bijv. als vrouw op de 60 uitkomt met een lengte van 1.70 kan ook heel erg mager zijn, dan is het gewoon niet gezond meer, dunkt mij.
Tuurlijk kijk maar eens naar de vrouwelijke topsporters. Dit zitten allemaal rond de -110. En ik denk niet dat je kan zeggen dat die ongezond zijn
quote:
Nee. Het kan dat dat je zwaarder bent dan het gewicht dat je met jouw sommetje krijgt als je fors gebouwd bent (denk aan spieren e.d.)
Volgens mij kan je als man zijnde bijna niet veel zwaarder worden als je op een verantwoorde wijze bijvoorbeeld gaat fitnessen en dat bijhoudt. Je spiermassa zal wel veel groter worden maar je gewicht niet volgens mij.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24932361
quote:
Verder vind ik de regel te algemeen: hij houdt geen rekening met je bouw. Vandaar dat het BMI ook de algemene standaard is en niet deze regel. (BMI = gewicht / kwadraat van lengte in meters, hoort tussen de 20 en 25 te liggen)
Hoe zou dat rekensommetje er voor mij uitzien?

1.80, 85 kg, normaal gebouwd, redelijke spierontwikkeling, man?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:32:55 #13
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24932396
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe precies heb ik jou beledigd?
[..]

Tuurlijk kijk maar eens naar de vrouwelijke topsporters. Dit zitten allemaal rond de -110. En ik denk niet dat je kan zeggen dat die ongezond zijn
[..]

Volgens mij kan je als man zijnde bijna niet veel zwaarder worden als je op een verantwoorde wijze bijvoorbeeld gaat fitnessen en dat bijhoudt. Je spiermassa zal wel veel groter worden maar je gewicht niet volgens mij.
Maar zo zijn er zat meisjes die iets steviger zijn gebouwd en die zowat omvallen (ja, even overdrijven maar je snapt me wel denk ik .) als ze het gewicht dat uit jouw sommetje komt rollen hebben. Het sommetje houdt, zoals iemand hier al zei, geen rekening met je lichaamsbouw.
En die topsporters zien er misschien gezond uit, maar het zijn dan niet voor niets topsporters en bovendien hoeft dit niet bij iedereen zo te zijn.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24932438
quote:
Het sommetje houdt, zoals iemand hier al zei, geen rekening met je lichaamsbouw.
Rekening houden met de breedte van de heupen en borsten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24932445
Diego, volgens de BMI-berekening heb je overgewicht
je BMI zou 26,2 zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:38:31 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_24932457
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe zou dat rekensommetje er voor mij uitzien?

1.80, 85 kg, normaal gebouwd, redelijke spierontwikkeling, man?
BMI= 85 / (1.80*1.80) = 85/3.24 = 26.2
Iets overgewicht dus.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:39:32 #17
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24932471
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Rekening houden met de breedte van de heupen en borsten?
Schouders ook etc. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24932474
Zou mijn ideale gewicht rond de 80 liggen volgens die methode?

Ik wil nog iets meer gaan sporten maar ik denk niet dat mijn gewicht veel gaat zakken. Ik eet ook niet echt gezond(al let ik wel op) en als ik niks doe aan lichamelijke beweging zit ik zo aan de 90
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24932475
je hebt mij niet beledigd, maar je gaat er maar meteen van uit dat mensen die meer wegen dan 'van jou mag' luie varkens zijn die de hele dag aan de chips/patat/chocola zitten. zo werkt het natuurlijk niet.
pi_24932490
Met 80 kg kom je op 24,7, wat tussen de 20 en 25 ligt, dus dat zou een gezond gewicht zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24932510
Maar als diegene gewoon regelmatig sporten, opletten met wat je eet(dus niet altijd die taart bij de koffie pakken of 's avonds een zak chips(van dat laatste mag ik zoiewiezo niks zeggen en als het kan regelmatig leven hoef je niet dik te worden.

En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24932524
common knowledge! wat is nou eigenlijk je punt dan?? wat is je vraag??
pi_24932540
Ben je het eens met de -110 en -100 rekensom?

Want bij benadering gaat hij redelijk op volgens mij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:46:21 #24
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_24932549
Voor sommige mensen is het door hun baan erg moeilijk regelmatig te leven, eten en sporten.

Maar voor de meeste mensen is een gezond BMI inderdaad wel haalbaar. Wat niet wil zeggen dat het makkelijk is om dat te bereiken.
pi_24932561
Zijn punt is dat hoe dan ook iedereen die te zwaar is dat aan zichzelf te danken heeft omdat die personen altijd taart eten, zakkecn chips wegwerken, ongezond leven en niet sporten.
Heb je hem niet al eens in andere topics daarover gehoord
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')