Mag jij me toch eens uitleggen hoe je een zelfstellende koppeling wilt afstellen... Mijn Audi (zeven jaar, ook een 1.6 met 74kW) heeft 'm ook erg hoog zitten, en daar is volgens de dealer niets aan te doen. VW zal wel niet echt anders zijn. 't Kan altijd dat verschillende typen koppelingen hoger of later pakken, en ik kan me niet voorstellen dat een 1.9TDI dezelfde koppeling heeft als een 1.6 benzine (ivm het veel hogere koppel van de TDI). Verschillende types, verschillende zelfstellers, en daar kan best een andere 'pakhoogte' bij horen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 18:56 schreef wimstradamus het volgende:
das een kwestie van afstellen
Dat hangt er van af hoe er met de auto is omgegaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:48 schreef T_R_I_P het volgende:
Maar minder goede koppelingsplaten na 57.000 km is dat niet een beetje extreem?
Dan zou het slijtage kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:10 schreef T_R_I_P het volgende:
Maar stel dat er 57.000 km enorm lomp mee gereden is...veel slippende koppeling enzo...hoe gammel is de koppeling dan? Moet er dan gelijk aan een nieuwe gedacht worden of als er daarna normaal mee gereden word maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Hoe zit het met hydraulische koppeling? (werkt met remolie).quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:51 schreef Herr.Flick het volgende:
Het enige wat je aan een koppeling kunt stellen is de vrije slag van het pedaal,je kunt dus de kabel ietsje losser of strakker zetten,de drukgroep zelf is niet te stellen.
Moet de desbetreffende auto wel een koppelingskabel hebben
OK, dit is een goeie. Ga vanmiddag of vandeweek nog ff een keertje een stuk rijden met die wagen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan zou het slijtage kunnen zijn.
Slijtage kun je controleren door de auto op de handrem te zetten en dan proberen weg te rijden. Je hoort dan aan het toerental wel of de koppeling slipt of niet.
Een andere manier is om bij bijvoorbeeld 50 km/h naar z'n 5 te schakelen en dan het gas vol intrappen.
Dit uiteraard met de koppeling niet meer ingetrapt.
Als het toerental dan erg snel stijgt (en niet in verhouding staat met de snelheid) issie versleten.
Of als er inderdaad een kabel in zit zou die nog te strak kunnen zijn afgesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |