abonnement Unibet Coolblue
pi_1760672
morgen in de AB brussel, met Gore Slut als voorprogramma, ben ik de enige fokker die er heen gaat?
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  vrijdag 28 september 2001 @ 00:14:18 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_1760765
* Peewee wenst je de dag van je leven toe

Have fun en zo!!

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  vrijdag 28 september 2001 @ 02:54:07 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1761505

Daar kan ik dus niet bij zijn..
Brussel is net iets te ver weg.
pi_1761989
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 00:14 schreef Peewee het volgende:
* Peewee wenst je de dag van je leven toe

Have fun en zo!!


dat zal wel lukken, dank u!
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_1761992
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 02:54 schreef nipeng het volgende:

Daar kan ik dus niet bij zijn..
Brussel is net iets te ver weg.
Dat heb ik dan weer met bijna alles in Nl. Treinverbindingen heen en weer zijn niet alles.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  vrijdag 28 september 2001 @ 09:35:49 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1762106
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 08:53 schreef _Maria_ het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer met bijna alles in Nl. Treinverbindingen heen en weer zijn niet alles.


Nja veel plezier vandaag. Psycho is erg goed live. Vooral in kleine bedompte zaaltjes.
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 september 2001 @ 20:41:55 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_1767237
En Demon Box blijft één van m'n favoriete albums ooit, qua muziek om naar te luisteren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 29 september 2001 @ 13:13:47 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1771775
En hoe was het concert?
pi_1775275
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 13:13 schreef nipeng het volgende:
En hoe was het concert?
Heel goed, zo ook de film die vooraf vertoond werd, "Motorpsycho" (waar motorpsycho hun naam vandaan hebben) van Russ Meyer, echt, die mag in mijn top 10.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  zaterdag 29 september 2001 @ 23:02:19 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1775489
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 22:28 schreef _Maria_ het volgende:

[..]

Heel goed, zo ook de film die vooraf vertoond werd, "Motorpsycho" (waar motorpsycho hun naam vandaan hebben) van Russ Meyer, echt, die mag in mijn top 10.


Die film zal ik eens moeten bekijken.
pi_1780927
quote:
Op zaterdag 29 september 2001 23:02 schreef nipeng het volgende:

[..]

Die film zal ik eens moeten bekijken.


dat moet je zeker doen, het is een zwart-wit film die maar 71 minuten duurt maar hij was echt geweldig.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_1818940
Volgens mij hebben ze net dit concert bij Het Lek uitgezonden, ze waren er erg enthousiast over. Ik viel er midden in, maar klonk goed. Kende het nog niet! Zoveel muziek ook tegenwoordig....
Aldus.
pi_1872469
Hehe, ik ben weer eens terug als actief FOK!ker, dus laat ik dit topic maar eens omhoogschoppen...
Wat vindt men van 'Phanerothyme'? Ik moest hem een keer of tien draaien vóór ik het een beetje lekker begon te vinden - nu is de cd niet meer uit de speler te trekken...
the world is ours
pi_1872776
phanerothyme is echt zeer relaxt. ben er erg blij mee. een nummer zoals 'going to california' is echt heel lekker, ondanks dat ze duidelijk een heel stuk van het nummer van the doors hebben gejat.
Wel moet ik zeggen dat ik de laatste tijd vind dat ze live te veel op de toetsenist vertrouwen waardoor het geheel een beetje wegzakt in vaag gepingel. ik merk duidelijk dat ik het concert een stuk leuker vind als ze iets van timothy's monster of trust us spelen en dat idee had ik 2 weken terug bij het publiek in de tivoli ook helaas. eigenlijk werd ik toen pas wakker toen ze trapdoor speelden als eerste nummer van de toegift en dat was ook meteen pas het eerste nummer waarbij ik kippevel kreeg terwijl ik dat 2 jaar geleden meteen bij het begin van het concert al had.

maarja.. misschien ben ik wel gewoon een zeurpiet. motorpsycho is gewoon een heel erg vette en briljante band en dat zal de komende tijd ook wel zo blijven denk ik.

en overigens: als ik meer muziek wil horen als in de oude stijl van motorpsycho, dan zet ik gewoon approx 45 min van incense op. Da's nml een heel toffe nederlandse band die duidelijk erg veel door motorpsycho beïnvloed zijn en afgelopen lowlands nog te bewonderen was.. tip voor iedereen die timothy's monster een vet album vind.

hey, like from a mountain you roll down, man
pi_1872930
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:24 schreef piep het volgende:
phanerothyme is echt zeer relaxt. ben er erg blij mee. een nummer zoals 'going to california' is echt heel lekker, ondanks dat ze duidelijk een heel stuk van het nummer van the doors hebben gejat.
'for free' is mijn absolute favoriet. Mooie spanning in dat nummer, had (zonder inderdaad die toetsen) zo op Timothy's Monster gekund?
quote:
maarja.. misschien ben ik wel gewoon een zeurpiet. motorpsycho is gewoon een heel erg vette en briljante band en dat zal de komende tijd ook wel zo blijven denk ik.
Ik zie ze overmorgen weer - in Hamburg...
Zou ze trouwens ook wel weer eens als 'powerrock-trio' willen zien.
the world is ours
  donderdag 11 oktober 2001 @ 14:42:22 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1872955
Ik heb ze vorig jaar met die toetsenist gezien, en dat vond ik juist een zinvolle toevoeging. Misschien niet ieders cup of tea, maar ik vond het een extra dimensie toevoegen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1873151
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:42 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb ze vorig jaar met die toetsenist gezien, en dat vond ik juist een zinvolle toevoeging. Misschien niet ieders cup of tea, maar ik vond het een extra dimensie toevoegen.
Tuurlijk, is ook prima toetsenist (aardige vent ook, net zoals de Motormannen zelf), maar bij een aantal (vooral oudere) nummers had hij beter niets hoeven toevoegen - die nummers staan op zichzelf al sterk.
the world is ours
pi_1873215
inderdaad.. ik vind het ook niet erg dat die toetsenist erbij is, dat is vaak best ok maar soms kreeg ik een beetje gepingel overkill. had ik vorig jaar bij de let them eat cake tour ook al. en dan is dat best jammer als je ze nog gezien hebt zonder de toetsenist en je het idee hebt dat die concerten beter waren.
maarja.. ik ben blij dat ik ze tenminste nog op roskilde 99 temidden van allemaal dronken scandinaviërs heb mogen aanschouwen. ik denk dat het sowieso moeilijk voor ze is om dat optreden en die sfeer te evenaren, ookal spelen ze dan in de tivoli.

maar om maar weer iets positiefs te noemen: aan een nummer als Painting the Night Unreal merk ik toch duidelijk dat ze het nog heel goed kunnen.

[Dit bericht is gewijzigd door piep op 11-10-2001 15:37]

hey, like from a mountain you roll down, man
pi_1874046
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 15:13 schreef piep het volgende:
maarja.. ik ben blij dat ik ze tenminste nog op roskilde 99 temidden van allemaal dronken scandinaviërs heb mogen aanschouwen. ik denk dat het sowieso moeilijk voor ze is om dat optreden en die sfeer te evenaren, ookal spelen ze dan in de tivoli.
Mijn beste MP-ervaring: Kiel, vorig jaar. Vooraf backstage taart ('let them eat cake') eten en een biertje drinken met de mannen...
the world is ours
pi_1890582
Even gemist dus, deze nieuwe MP cd. Vanmiddag in huis gehaald en wat een godsgruwelijk mooi ding is het weer geworden zeg!!! Van die solo halverwege 'When you're dead' krijg ik dus echt kippevel!

Mooi mooi mooi.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1904230
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 17:25 schreef Jarno het volgende:
Even gemist dus, deze nieuwe MP cd. Vanmiddag in huis gehaald en wat een godsgruwelijk mooi ding is het weer geworden zeg!!! Van die solo halverwege 'When you're dead' krijg ik dus echt kippevel!

Mooi mooi mooi.


MP heeft dit keer voor het eerst gebruik gemaakt van een 24-sporen studio, en de basisstructuren simpel gehouden en meer tijd aan koren, blaas- en strijkensembles besteed. Er zitten nog meer van die mooie stukken in - de tweestemmige zang plus blazers in 'B.S.' bijvoorbeeld...

Ik heb ze zaterdag nog gezien - tijdens het festival van Stickman Records (intussen vrienden geworden) in Hamburg. Rest van de bands was ook goed (The Soundtrack Of Our Lives, Fireside), maar Motorpsycho sloeg alles. Kippevel, een zoute neus en tranen in mijn ogen bij een paar nummers. Onvergetelijk.

the world is ours
  maandag 29 oktober 2001 @ 00:29:14 #22
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2028513
Zo, ik heb 'Phanerothyme' nu ook een paar dagen in huis liggen, en het is weer een zeer fraaie schijf geworden. Vooral 'Go to California' is briljant: een perfecte pastische van jaren 60/70 Westcoast-muziek, vooral het middenstuk met die mooie Wurlitzer-solo doet echt aan oude Doors of Steely Dan denken, zonder dat het al te derivaat klinkt. Ook 'Painting the Night Unreal' vind ik een erg sterk nummer en ook de arrangementen over de hele plaat zijn erg geslaagd. Alleen de vocalen... tja, dat zal wel nooit hun sterkste punt worden, al is het niet echt hinderlijk. Maar over het algemeen: een mooie schijf
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 29 oktober 2001 @ 01:09:25 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2028765
En meer algemeen: Ik realiseerde me laatst pas dat 'Whip That Ghost' van 'Let them eat cake' eigenlijk een remake is van 'Whipping Post' van de Allman Brothers. Wel inventief gedaan, trouwens: paar nootjes veranderd, maar toch duidelijk herkenbaar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2029500
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 01:09 schreef Zanderrr het volgende:
En meer algemeen: Ik realiseerde me laatst pas dat 'Whip That Ghost' van 'Let them eat cake' eigenlijk een remake is van 'Whipping Post' van de Allman Brothers. Wel inventief gedaan, trouwens: paar nootjes veranderd, maar toch duidelijk herkenbaar.
Dat geven ze zelf ook ruiterlijk toe - al noemen ze het zelf liever een 'tribute'. Zelfde geldt voor 'Go to California'. Dat middenstuk wat precies op The Doors lijkt? Regelrecht gejat. Commentaar: 'Zij spelen het niet meer, dus...'

Beter goed gejat dan slecht geleend lijkt het devies. En waarom niet.

the world is ours
pi_2029579
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 15:05 schreef boozeroony het volgende:

[..]

Tuurlijk, is ook prima toetsenist (aardige vent ook, net zoals de Motormannen zelf), maar bij een aantal (vooral oudere) nummers had hij beter niets hoeven toevoegen - die nummers staan op zichzelf al sterk.


Je bent niet de enige die er zo over denkt:

http://www.trouw.nl/artikelverdieping/1001566989236.html

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_3196467
Van http://motorpsycho.fix.no:
quote:
There are no official tour dates available yet!
But prepare for a s h o r t spring tour around April 2002, mainly BeNeLux, France, and for the first time: Spain... you'll find the dates in here as soon as they're official...
Benelux! Dat zijn wij!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 18 februari 2002 @ 17:16:50 #27
1358 Xhorder
He's back...
pi_3211100
Cool.. kep zaterdag 8 Motorpsycho albums gekocht. Iemand had ze weggedaan en ze lagen allemaal bij de 2dehands cd's. Ik kon het niet laten om ze te kopen...
Deze:
Lobotomizer
8 soothing songs for Rut
Angels and Deamons at play
Baracuda EP
Mountain EP
Starmelt EP
The Other Fool EP
Timoty's Monster
... na vijf jaar
pi_3219234
zo ik heb dit hele topic moeten missen vorig jaar want ik was toen nog geen lid wat jammer......
ik hoop dat ze weer komen t is altijd zeer aangenaam om nar hun concerten te gaan altijd anders en altijd intens meeslepend en zoveel toevoegend altijd een hele belevenis al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit jaat slechter dan vorig jaar vond spelen en ze moeten gewoon weer in de effenaar want daar spelen ze naar mijn idee gewoon t beste maar dealniettemin ze moeten gewoon weer komen ze hebben 4 jaar geleden gewoon mn hartje gestolen met hun muziek
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_3219267
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:14 schreef wickie het volgende:
zo ik heb dit hele topic moeten missen vorig jaar want ik was toen nog geen lid wat jammer......
ik hoop dat ze weer komen t is altijd zeer aangenaam om nar hun concerten te gaan altijd anders en altijd intens meeslepend en zoveel toevoegend altijd een hele belevenis al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit jaat slechter dan vorig jaar vond spelen en ze moeten gewoon weer in de effenaar want daar spelen ze naar mijn idee gewoon t beste maar dealniettemin ze moeten gewoon weer komen ze hebben 4 jaar geleden gewoon mn hartje gestolen met hun muziek
Misschien ligt het aan mij, maar na het lezen van dit stukje was ik he-le-maal buiten adem...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3219286
Ah, Mountain EP, dat waren nog eens tijden!

Nieuwere werk vind ik persoonlijk wat afvlakken, ook al blijft het natturlijk erg goed.
Vooral live begin ik me meer en meer aan die toetsenist te ergeren, begint zo erg op dat Doors gepiel te lijken.
Van mij mogen ze die man eens op vakantie sturen en weer eens lekker gaan rocken!

pi_3219320
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Microsoft het volgende:
Ah, Mountain EP, dat waren nog eens tijden!

Nieuwere werk vind ik persoonlijk wat afvlakken, ook al blijft het natturlijk erg goed.
Vooral live begin ik me meer en meer aan die toetsenist te ergeren, begint zo erg op dat Doors gepiel te lijken.
Van mij mogen ze die man eens op vakantie sturen en weer eens lekker gaan rocken!


dat zouden ze van mij ook wel weer mogen gaan doen lekker van ouds lekker met de motorpsycho sound en toch vind ik wat ze nu doen ook wel errug mooi maar het oudere heeft toch meer de echte motorpsycho kracht ofzo geeft me meer kippevel
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_3219370
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Microsoft het volgende:

Doors gepiel


Ik HOU van Doors gepiel!
Van mij mag -ie dus nog wel even blijven
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 10 september 2002 @ 01:14:09 #33
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5731736
Goed nieuws, September wordt Motorpsycho maand zo te zien.
Één dezer dagen wordt de Serpentine EP uitgebracht, waarvan Serpentine tevens als single zal worden gepromoot. De clip van dit nieuwe nummer is al online te bezichtigen op de Duitse Spex site. Heb het pas een paar keer gehoord en het nummer is behoorlijk curieus op het eerste gehoor, maar ik vermoed dat het echt zo'n nummer is dat groeit bij elke draaibeurt. Klinkt vooralsnog lekker dwars met vreemde twists in het nummer, zeker wel de moeite van het luisteren waard. Fascinerend gewoonweg.
En dan zal het nieuwe album It's a love cult op 30 september worden uitgebracht. Hopelijk is dat een wereldwijde release, want het zou niet voor het eerst zijn dat we in Nederland maandenlang moeten wachten op hun nieuwe albums...

Iemand had op het forum van de Officiële Motorpsycho site zijn eerste impressies plus de tracklisting geplaatst:

I've just been listening to a promo of "Love Cult" in a record store

The songs are listed as follows:

1 Uberwagner or a Billion Bubbles in my Head
2 Circles
3 Neverland
4 This Otherness
5 Carousel
6 What if...
7 The Mirror & the Lie
8 Serpentine
9 Custer's Last Stand (One More Daemon)
10 Composite Head

My impression is that it is more heavy than Phanerothyme.
This is mainly because there is less orchestration than on P, but the orchestration is similar to P.
The heavy songs are 1, 2, 8 and 9. The other songs are more slow and quiet. Quite a lot of acoustic guitars on them.
Also a few songs contain sections by/with Jaga Jazzist (probably). Especially 5,6 and 7.
The length is probably around 45 min.

Overall it seems to be more Bent, Snah and Geb and less additional musicians.
I listened through it 3 times, and I think it is better than Phanerothyme.
I think it is an album that grows on you.
Oh, and there is some great guitar work!

Ben zeer benieuwd in ieder geval. Klinkt zeer veelbelovend. En misschien wel beter ook dat er wat minder strijkers inzitten; Phanerothyme had toch zijn mierzoete passages hier en daar die weliswaar ten allen tijde smaakvol bleven en een extra dimensie aan de muziek gaven, maar met het gebruik van strijkers en orkestrale arrangementen blijft het altijd balanceren op een slap koord tussen kunst en kitsch. Bij Phanerothyme ging het goed, maar toch fijn dat ze wat meer ervan gegaan zijn.
Twee CD's die ik zeker zal gaan aanschaffen, in ieder geval. En blind ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 10-09-2002 01:30]

  donderdag 26 september 2002 @ 11:31:52 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5979990
Ik heb van de week de Serpentine EP aangeschaft, is inderdaad een stuk soberder en minder vol gearrangeerd als het geval was bij Phanerothyme.
De tracklisting:
1.Serpentine
2.Shane 2AM
3.Little Ricky Massenburg
4.Snafu
5.Fade to Gray (geen cover van )

Zie mijn vorige post voor een mening over Serpentine, het enige echt "nieuwe" nummer op deze EP vermoed ik. De rest lijkt meer op een vergaarbak van outtakes van voorgaande CD's.
Shane 2AM heeft wel wat weg van hun wat oudere werk ten tijde van Blissard (rustig opgebouwd, veel spanning, alleen de typische explosie die op Blissard en Trust Us de muziek van Motorpsycho typeerde is achterwege gelaten).
Little Ricky Massenburg had weer zo op Phanerothyme gepast met de volle arrangementen en ingehouden zang. Ik kan het niet beter typeren dan dat, maar de overeenkomsten met een aantal nummers op Phanerothyme zijn redelijk duidelijk (bijvoorbeeld met For Free en Landslide).
Snafu lijkt wel wat op een outtake van Let them eat Cake met de Beach Boys-achtige refreintjes en keyboardjes, in ieder geval... Die is denk ik live ook al een aantal keer gespeeld voor zover ik weet.
En Fade to Gray had wel weer gepast op wat meer "rockende" EP Barracuda.
Al met al toch een leuke EP... En over een paar dagen wordt It's a Love Cult dus uitgebracht. Ben zeer benieuwd in ieder geval.

  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:22:51 #35
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078681
Ach ja... Laatste poging die ik onderneem om een oude topic nieuw leven in te blazen, anders start ik wel een keer een nieuwe over het nieuwe album. Maar ik heb hem zelf nu gekocht (kwam vandaag binnen ), en de eerste indrukken zijn positief. Al vind ik het dichter bij Let them eat cake liggen dan Phanerothyme, tot dusverre... Goed album in ieder geval.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 21:24:48 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_6078722
De tijden van Demon Box hebben ze nooit meer benaderd.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:25:37 #37
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6078742
En zaterdag 23 november zijn ze live te aanschouwen in de paradiso. * dr_diablos twijfelt nog.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 21:26:09 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_6078758
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef dr_diablos het volgende:
En zaterdag 23 november zijn ze live te aanschouwen in de paradiso. * dr_diablos twijfelt nog.
Wel gaan mien jong.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_6078769
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef dr_diablos het volgende:
En zaterdag 23 november zijn ze live te aanschouwen in de paradiso. * dr_diablos twijfelt nog.
En 3 November in de 013 Tilburg.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:29:43 #40
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078814
Paradiso? Hmm, niet naast de deur, maar ik wilde ze toch al een keertje live zien... Treden ze dit jaar alleen maar op in Paradiso? Of ook wat meer naar het zuiden (effenaar of 013 of zo? )?
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:30:11 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078822
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:26 schreef Seborik het volgende:

[..]

En 3 November in de 013 Tilburg.


Dat bedoel ik dus!
bedankt voor de info, Seborik.
pi_6078879
Geen Tivoli?

Nou ja, 013 is ook goed te doen, vorige Motorpsycho concert waar ik naartoe geweest ben was ook steengoed.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:34:10 #43
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6078898
Maar goed, iemand anders hier nog die het nieuwe album gaat halen?
pi_6078945
Ik denk het wel, zijn de reviews een beetje positief? (niet dat dat iets hoeft te zeggen, overigens).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:41:39 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6079025
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:37 schreef Zander het volgende:
Ik denk het wel, zijn de reviews een beetje positief? (niet dat dat iets hoeft te zeggen, overigens).
Ik heb hierboven al wat info neergeplant, beetje naarboven scrollen... Maar mijn eerste indruk is positief. Heb verder nog geen recensies gelezen, maar ik verwacht dat het wel snor zit.
pi_6079095
Ah ik zie het, sinds de nieuwe layout heb ik de hinderlijke gewoonte om meteen de onderste post te openen. Maar het ziet er wel interessant uit. Ik heb trouwens ook naar die Jaga Jazzist cd gezocht, die leek me ook wel interessant, maar in Utrecht kon ik 'm nergens vinden...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:48:18 #47
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_6079177
2 november in tivoli zie ik

De nieuwe cd ga ik zeker wel ff checken btw

pi_6085179
Jah... ze hebben zowel een nieuwe EP als een LP uit geloof ik... de workaholics...Hmm.. 013 en Paradiso is beide een eindje weg... hmm . Maar goed, album zekers even beluisteren een dezer dagen..
pi_6112139
gelukkig is het nieuwe album weer minder zoetig vooral carousel (nr5) is echt zo fantastisch. Oja ff over Jagga Jazzist ik heb hun cd A livingroom hush. Echt hele toffe muziek jazzie met een randje elektronica soms wat meer soms weer niet maar wel erg tof ff wennen dat wel. Maar ik heb echt overal gezocht voor de cd maar je moet m gewoon ff bestellen bij je favo platen zaak want hij staat zekers te weten wel in het bestand het duurde drie weken voordat ie er was. en ze staan 2nov in de paradiso dat gaat dus niet door voor mij want dan ga ik naar tivoli voor motorpsycho maar volgens de aardige progameur van de rotown staan ze 9 nov daar dus dat zou wel prettig zijn gewoon lekker in rotterdam. Oja over een paar weken Explosians in the sky bij ons in het waterfront (www.waterfront.nl) hele toffe band in een hele toffe zaal (ja ik werk r dus ff promoten) de moeite waard om uit te checken
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_6112157
Gisteren wat dingen van het nieuwe album gehoord bij een vriend.
Klonk goed.
Helaas geen geld om hem te kopen op het moment, maar ik maak er wel eerst even een kopie van. Als hij echt goed is dan koop ik hem later nog wel.
Hmmzz....
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 20:13:39 #51
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_6112656
Zo, net kaartjes gehaald voor het concert in tivoli op 2 november en de nieuwe cd, klinkt goed.
pi_6167351
Ik heb gisteren "It's a love cult" weer eens helemaal geluisterd, en het is toch best wel een erg heerlijk album! .
pi_6589695
Motorpsycho - Let Them Eat Cake / Phanerothyme nu voor midprice verkrijgbaar (8,99) bij de Plato.
Hmmzz....
pi_6594645
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:33 schreef wickie het volgende:
gelukkig is het nieuwe album weer minder zoetig vooral carousel (nr5) is echt zo fantastisch. Oja ff over Jagga Jazzist ik heb hun cd A livingroom hush. Echt hele toffe muziek jazzie met een randje elektronica soms wat meer soms weer niet maar wel erg tof ff wennen dat wel. Maar ik heb echt overal gezocht voor de cd maar je moet m gewoon ff bestellen bij je favo platen zaak want hij staat zekers te weten wel in het bestand het duurde drie weken voordat ie er was. en ze staan 2nov in de paradiso dat gaat dus niet door voor mij want dan ga ik naar tivoli voor motorpsycho maar volgens de aardige progameur van de rotown staan ze 9 nov daar dus dat zou wel prettig zijn gewoon lekker in rotterdam. Oja over een paar weken Explosians in the sky bij ons in het waterfront (www.waterfront.nl) hele toffe band in een hele toffe zaal (ja ik werk r dus ff promoten) de moeite waard om uit te checken
Carousel is idd een fantastisch nummer, maar wel een beetje zoetig... Ik ken niet zo heel veel van Motorpsycho, ik heb ze op Lowlands gezien en ga de 23 ste naar de Paradiso. Ik moet altijd wel lachen om de diehard Motorpsycho fans die tegen elkaar lopen te bluffen hoe lang ze Motorpsycho al kennen, psycho's zijn het.
Aldus.
pi_6598044
Waren er nog mensen in Tivoli gisteren?? Ik helaas niet
Voor de mensen die ze in 013 zien, veel plezier vanavond
  zondag 3 november 2002 @ 14:45:59 #56
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_6599540
quote:
Op zondag 3 november 2002 12:47 schreef Mutt het volgende:
Waren er nog mensen in Tivoli gisteren??
ja, ik
Was wel erg ok.
pi_6599600
quote:
Op zondag 3 november 2002 12:47 schreef Mutt het volgende:
Voor de mensen die ze in 013 zien, veel plezier vanavond
thanx!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 4 november 2002 @ 00:28:07 #58
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6611917
* nipeng was er in 013.

Ben weer helemaal tevree na de deceptie van de laatste keer.
Een goed concert (understatement).

  maandag 4 november 2002 @ 01:11:08 #59
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6612552
quote:
Op maandag 4 november 2002 00:28 schreef nipeng het volgende:
* nipeng was er in 013.

Ben weer helemaal tevree na de deceptie van de laatste keer.
Een goed concert (understatement).


Ah, fijn om te horen! Ik heb 013 maar laten zitten voor wat het was, kon er helaas niemand voor porren om mee te gaan. Dus ga ik aan het einde van de maand naar het optreden in Paradiso met wat vrienden die daar in de buurt wonen...
pi_6614112
quote:
Op maandag 4 november 2002 00:28 schreef nipeng het volgende:
* nipeng was er in 013.

Ben weer helemaal tevree na de deceptie van de laatste keer.
Een goed concert (understatement).


Wat vond jij een deceptie? In Nighttown??
  maandag 4 november 2002 @ 18:27:01 #61
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6622305
quote:
Op maandag 4 november 2002 09:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat vond jij een deceptie? In Nighttown??


Indeed.
Motorpsycho 12/04/2002 Nighttown.

Ze hadden nu die @#$% toetsenist beter geintegreerd in hun spel.

pi_6983567
Ik wil toch nog even zeggen dat Motorpsycho, afgelopen zaterdag in de Paradiso, erg goed was en lekker lang (ongeveer 3 uur!). Volgens mij vonden ze het zelf ook erg leuk, ze bleven maar terugkomen... Helaas was het geluid, vooral in het begin, weer eens naadje, maar uiteindelijk werd dat ook beter!
Aldus.
  maandag 25 november 2002 @ 10:30:44 #63
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6983677
quote:
Op maandag 25 november 2002 10:22 schreef Z het volgende:
Ik wil toch nog even zeggen dat Motorpsycho, afgelopen zaterdag in de Paradiso, erg goed was en lekker lang (ongeveer 3 uur!). Volgens mij vonden ze het zelf ook erg leuk, ze bleven maar terugkomen... Helaas was het geluid, vooral in het begin, weer eens naadje, maar uiteindelijk werd dat ook beter!
Twee toegiften inderdaad... Met het meesterlijke Vortex Surfer als geniale uitsmijter. Ik heb echt heerlijk genoten van het concert, was erg goed. De muzikanten zijn ook echt goed op elkaar ingespeeld en dat is ook goed te horen; inclusief de toetsenist dus overigens. Een paar nummers gingen inderdaad verloren door het geluid (vooral qua lyrics rijke nummers als Serpentine en For Free (dacht dat het dat nummer was) kwamen amper uit de verf door het mindere geluid. Maar naarmate het concert vorderde werd het geluid ook stukken beter en op het tweede gedeelte was het redelijk zuiver en goed te horen. Mooi concert.
  donderdag 28 november 2002 @ 20:55:52 #64
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_7047966
Zeker een mooi concert, wat binnen enkele dagen te zien zal zijn op www.fabchannel.com
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_7074332
wat ben ik blij met fabchannel ik had geen ged voor een kaartje dus had ik t live op internet gevolgd dat was toch wel prettig!!

nog mensen hier die inmiddels jaga jazzist hebben gecheckt ben wel benieuwd wat men r van vind, ik vind het echt geweldig
kan niet wachten tot de nieuwe cd ook hier uitkomt

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_7183202
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 15:36 schreef wickie het volgende:
nog mensen hier die inmiddels jaga jazzist hebben gecheckt ben wel benieuwd wat men r van vind, ik vind het echt geweldig
kan niet wachten tot de nieuwe cd ook hier uitkomt
Ik heb 'm vandaag eindelijk gekocht. Het klinkt een beetje als Squarepusher die met Tortoise aan het jammen is of iets dergelijks. Isotope 217, daar doet het me ook wel aan denken. Lekker abstract ook wel, ik ben er wel blij mee. Wel alle concerten in Nl. gemist, natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 06-12-2002 19:06]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 6 december 2002 @ 20:46:59 #67
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7184556
Dankzij de Fok! Single/Albumtrack Top 100 ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met deze band. Het nummer Vortex Surfer stond namelijk in deze lijst. En ik moet zeggen dat ik het een geweldig nummer vind. Misschien binnenkort maar eens wat meer muziek van hun gaan checken...
pi_7193352
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:53 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik heb 'm vandaag eindelijk gekocht. Het klinkt een beetje als Squarepusher die met Tortoise aan het jammen is of iets dergelijks. Isotope 217, daar doet het me ook wel aan denken. Lekker abstract ook wel, ik ben er wel blij mee. Wel alle concerten in Nl. gemist, natuurlijk.


ja sorry alle concerten heb je gemist maar hopelijk komen ze snel weer ik heb iets opgevangen dat ze wel ergens staan in nederland binnenkort maar ik kom me herinneren dat er voor mij persoonlijk iets onmogelijks aan was dat ik r niet heen kon...hmm toch s ff opzoeken binnenkort de nieuwe hij is al wel in noorwegen enzo verkrijgbaar The stix heet ie volgens mij
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 10 december 2002 @ 18:37:27 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7251062
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 20:46 schreef Gorro het volgende:
Dankzij de Fok! Single/Albumtrack Top 100 ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met deze band. Het nummer Vortex Surfer stond namelijk in deze lijst. En ik moet zeggen dat ik het een geweldig nummer vind. Misschien binnenkort maar eens wat meer muziek van hun gaan checken...
Dat doet mij deugd! Niet voor niets stond dat nummer zo hoog in mijn persoonlijke top 100...
  dinsdag 10 december 2002 @ 18:43:09 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7251177
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 18:53 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik heb 'm vandaag eindelijk gekocht. Het klinkt een beetje als Squarepusher die met Tortoise aan het jammen is of iets dergelijks. Isotope 217, daar doet het me ook wel aan denken. Lekker abstract ook wel, ik ben er wel blij mee. Wel alle concerten in Nl. gemist, natuurlijk.


Ik zal eens kijken of ik 'm ergens tegenkom in de stad dezer dagen. Klinkt interessant in ieder geval.
pi_7268382
Probeer anders ook eens een CD van Kim Hiorthöy te vinden. Dat is de ontwerper van de hoezen en de maker van de videoclips van Motorpsycho. Leuke, soms freaky en soms bijna kinderlijke elektronische muziek. Is een geniaal mannetje trouwens, hij doet meer leuks.
the world is ours
pi_7307009
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:01 schreef boozeroony het volgende:
Probeer anders ook eens een CD van Kim Hiorthöy te vinden. Dat is de ontwerper van de hoezen en de maker van de videoclips van Motorpsycho. Leuke, soms freaky en soms bijna kinderlijke elektronische muziek. Is een geniaal mannetje trouwens, hij doet meer leuks.
ik had al een keer eerder zoiets gelezen toch maar s ff op mn lijstje zetten klinkt toch best wel errug leuk oja zaterdag in nighttowncafe een erg leuk rdams bandje Mono genaamd. kruising karate fugazi at the drive in...... en erg aardige gozers(allemaal vrijwilligers in waterfront the place to be)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:06:01 #73
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7322516
Heb onlangs Barracuda gekocht.
Dit is weer de mij bekende m'psycho.

Heb het iedee dat ze deze plaat hebben uitgebracht aan te bewijzen dat ze nog steeds kunnen rocken. Die laatste cd's van hun waren wat te poppy imho...

Tong, ken je deze plaat?

  vrijdag 13 december 2002 @ 22:21:13 #74
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7322793
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:06 schreef nipeng het volgende:
Heb onlangs Barracuda gekocht.
Dit is weer de mij bekende m'psycho.

Heb het iedee dat ze deze plaat hebben uitgebracht aan te bewijzen dat ze nog steeds kunnen rocken. Die laatste cd's van hun waren wat te poppy imho...


Uit een interview met Motorpsycho dat in OOR nr. 18 stond van 2001 over het uitbrengen van Barracuda...
quote:
"De songs die we voor Let them eat cake opnamen, vielen in twee groepen uiteen. Met Let them eat cake en Barracuda als gevolg."
en later werd ook nog melding gemaakt dat de nummers van Barracuda eerst voor de Amerikaanse markt bedoeld waren...
quote:
In Engeland en Amerika zijn jullie nog steeds niet bekend. Er stond toch een release op het inmiddels failliet verklaarde Man's Ruin-label van Frank Kozik gepland?
"Ja, maar dat ging niet door. De communicatie was waardeloos, dus we dachten: Fuck it. Dan maar geen Amerika. Het enige wat er via die connectie gebeurde, is dat de opnames die we ze hadden gestuurd via Napster werden verspreid. Het hele Barracuda-album was dat. Dus zo zie je maar weer, met wat voor profs je te maken krijgt... Toen besloten we om het als een soort mini-album begin dit jaar toch maar zelf uit te brengen."
Overigens, de nieuwe nummers die ze speelden tijdens het concert in Paradiso "rockten" ook behoorlijk. Of dat ook te horen zal zijn op de eerstvolgende plaat weet ik niet, weet niet hoe de live-versies van nu zich verhouden tot het uiteindelijke resultaat. Al vind ik persoonlijk de "poppier" sound helemaal niet erg.
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:26:41 #75
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7322892
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:21 schreef Grobbel het volgende:

[verhaal]


Thnx for the info.
quote:
Al vind ik persoonlijk de "poppier" sound helemaal niet erg.
Mja ze laten zo'n onbevedigend gevoel bij me achter. D'r mist iets.
pi_7341947
ja ik hou t eigenlijk ook liever bij de oude sound maar ik heb t idee dat ze daar wel weer de richting van opgaan
lekker rocken!!! weer concerten van drie uur met nummers van een uur dat waren ultieme tijden
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 19 december 2002 @ 01:14:24 #77
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7420457
Vandaag nog maar eens wat Motorpsycho albums aangeschaft... Kwam Demonbox toevallig tegen in een tweedehandswinkel, meteen meegenomen uiteraard. En even later ook eindelijk Timothy's Monster gekocht (zie nieuwe icoontje ), die ik bij Jake's zag liggen. Nu aan het genieten van CD2 van die laatste CD.
Ik ben in ieder geval al blij dat ik die CD's tegenkwam in de CD-winkels hier in Eindhoven overigens, want vooral van het oudere Motorpsycho-werk kom ik amper exemplaren tegen. The Tussler ben ik bijvoorbeeld nog nooit tegenkomen, terwijl ik toch best nieuwsgierig ben naar die CD. Andere CD's weer wel, maar vooral van die oudere E.P.'s heb ik in de afgelopen jaren vaak laten liggen ten faveure van andere CD's; en nu zijn die dus nergens meer te vinden, erg jammer. En die CD's online bestellen gaat ook erg moeilijk, heb ik al gemerkt.

Is het elders in Nederland beter gesteld wat de distributie van oudere Motorpsycho-CD's betreft, trouwens?

pi_7420741
Niet echt, eigenlijk. Zelfs vrij gangbare titels als Blissard zijn lastig te krijgen: klik hier. Geen idee of je via mailorder oudere titels nog wel makkelijk kunt krijgen, Stickman records heeft nog het een en ander aan EP's, maar ook lang niet alle titels.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 19 december 2002 @ 12:12:25 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7424568
quote:
Op donderdag 19 december 2002 01:44 schreef Zander het volgende:
Niet echt, eigenlijk. Zelfs vrij gangbare titels als Blissard zijn lastig te krijgen: klik hier. Geen idee of je via mailorder oudere titels nog wel makkelijk kunt krijgen, Stickman records heeft nog het een en ander aan EP's, maar ook lang niet alle titels.
Blissard heb ik gelukkig al, ligt volgens mij zelfs nog een exemplaar van bij Bullit, een van de betere platenzaken hier in Eindhoven... Maar die tweede link ziet er wel handig uit! Inderdaad lang niet alles, maar vanaf pakweg '97 zijn alle E.P.'s nog verkrijgbaar zo te zien. Bedankt voor de link in ieder geval! Fijn ook dat de CD-prijzen per stuk pakweg 5 euro lager liggen dan in Nederland, dat heft de verzendkosten meer dan op.
pi_7437857
Ik geloof dat tussler alleen op vinyl te krijgen is.

Ik was er ook bij in 013 en het was weer een ouderwets top-concert.
Zelfs me niet gestoord aan de toetsenist!

Waar ik me wel mateloos aan kan irriteren is dat er mensen door Vortex Surfer gaan heen lullen, verschrikkelijk!

  donderdag 19 december 2002 @ 22:34:36 #81
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7438064
quote:
Op donderdag 19 december 2002 22:25 schreef Microsoft het volgende:
Ik geloof dat tussler alleen op vinyl te krijgen is.
Ah! Dat verklaart al een deel van het probleem in ieder geval... Al is het toch jammer dat ie niet meer geproduceerd wordt, als ik het goed begrijp... Misschien via e-bay of platenbeurzen een keer proberen...
quote:
Waar ik me wel mateloos aan kan irriteren is dat er mensen door Vortex Surfer gaan heen lullen, verschrikkelijk!
Dat is inderdaad je reinste blasfemie! Was het bij het optreden in 013 ook het tweede toegift, trouwens?
pi_7454658
het oudere werk is gewoon nog te krijgen hoor. je gaat gewoon naar je vaste cd winkel en vraagt of ze m voor jou bestellen meestal geen extra kosten. zo werk ik altijd ik moet wel want in rdam kan ik anders nix vinden en de zaken hebben t wel in hun computer staan maar bestellen t gewoon niet omdat ze denken dat er te weinig vraag naar is. dus vraag dat gewoon na.
oja de Tussler is bijna niet te krijgen het is een echt collecters item ik ben r mee bezig geweest en ik ben maar gestopt als je de liedjes toch eens wil horen, ze zijn op internet wel te vinden bij kazaa denk ik. dus veel succes toegewenst
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_7465180
Was idd het 2e toegift, jongens hadden er echt zin in.

Bij de meeste goede platenzaken is trouwens alles nog wel te bestellen, probeer eens bij Velvet Music ofzoeits.

  maandag 10 februari 2003 @ 19:03:23 #84
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8394462
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:24 schreef piep het volgende:
en overigens: als ik meer muziek wil horen als in de oude stijl van motorpsycho, dan zet ik gewoon approx 45 min van incense op. Da's nml een heel toffe nederlandse band die duidelijk erg veel door motorpsycho beïnvloed zijn en afgelopen lowlands nog te bewonderen was.. tip voor iedereen die timothy's monster een vet album vind.
Ben ik het helemaal mee eens... Ik kende Incense al wat langer en wilde me al aan het kopen van hun CD's wagen, maar kwam vandaag toevallig Approx 45 Min tegen in de uitverkoopbakken (de grap was trouwens dat ik afgelopen donderdag diezelfde CD via nlstore besteld had, hopen dat het cancellen van die order nog mogelijk is ). Heel erg fijne plaat. De tweede CD die onlangs is uitgekomen trouwens schijnt ook erg dicht bij Motorpsycho te liggen, alleen dan weer het wat nieuwere werk. Het zal mij benieuwen, in ieder geval.
pi_8427238
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:03 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens... Ik kende Incense al wat langer en wilde me al aan het kopen van hun CD's wagen, maar kwam vandaag toevallig Approx 45 Min tegen in de uitverkoopbakken (de grap was trouwens dat ik afgelopen donderdag diezelfde CD via nlstore besteld had, hopen dat het cancellen van die order nog mogelijk is ). Heel erg fijne plaat. De tweede CD die onlangs is uitgekomen trouwens schijnt ook erg dicht bij Motorpsycho te liggen, alleen dan weer het wat nieuwere werk. Het zal mij benieuwen, in ieder geval.


nou ja ik weet niet ik vind de nieuwe toch echt een te eigen sound hebben omdat te zeggen al denk ik wel dat motorpsycho liefhebbers dit een erg mooi plaatje gaan vinden want dat is ie gewoon
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_8883911
Ik meen dat er in dit topic ook wat over Jaga Jazzist werd gemompeld. Anyway, hij is in mei weer in Vera in Groningen te bewonderen
quote:
4/3
CONFIRMED:
Jaga Jazzist (9/5)
Misschien ga ik wel even kijken . Is er nog nieuw Motorpsycho nieuws trouwens? Ze hebben alweer een paar maanden niets uitgebracht.. zouden ze ziek zijn?
  woensdag 5 maart 2003 @ 13:54:56 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8884229
Dit is in ieder geval het laatste nieuws qua re-releases, van de officiële (?) site...
quote:
Stickman Records put an end to insane prices at online auctions and re-release the Timothy's Monster vinyl box the box looks exactly like in the original pressing.

Re-release of The Tussler is rumoured this year, with 10 bonus tracks.


  woensdag 5 maart 2003 @ 15:29:11 #88
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_8887443
Hier stond mijn berichtje over mp. Ik zet het wel ff op vraag en aanbod. Tsja, als het niet mag, wie ben ik dan om de regels te overtreden?

[Dit bericht is gewijzigd door green_machine op 05-03-2003 23:40]

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  woensdag 5 maart 2003 @ 15:41:59 #89
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8887783
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 15:29 schreef green_machine het volgende:
*snip*
Mag inderdaad niet... Maar goed, ik ben wel geinteresseerd. Jammer alleen dat ik marktplaats niet op kom op het ogenblik, DNS problemen... Kun je een e-mail sturen naar marsplm@hotmail.com met een lijstje van de CD's die je hebt? Vinden Sebbo en Vork ook net zo fijn denk ik, om het naar e-mail te brengen...
Ik heb er namelijk zelf al een behoorlijk aantal, maar nog lang niet allemaal.

edit: ik zie het nu en ben wel geinteresseerd in een paar van die E.P.'s, de rest heb ik al. Ik stuur wel een e-mailtje in jouw richting.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 05-03-2003 15:52]

  woensdag 14 mei 2003 @ 22:48:50 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_10437334
Nog wat Motorpsycho nieuws:

Ik las op de officiële site van Motorpsycho dat er sprake was van een nieuw deel in de Roadworks-serie... En voor degenen die er toevallig bij waren in Paradiso vorig jaar: waarschijnlijk zal het om materiaal van tijdens dat concert gaan! En misschien zal het ook vergezeld worden door een heuse live-DVD van het optreden; wat ook de verschillende camera's verklaart die bij het optreden aanwezig waren. Ik ben in ieder geval benieuwd.

quote:
Bent to Adressa: Paradiso gig (last year's, we guess) to be released as Roadworks, also "not only with sound" (DVD we guess).
En verder is onlangs Timothy's Monster op vinyl opnieuw uitgebracht in de oorspronkelijke verpakking, o.a. vanwege de hoge vraag ernaar en deels ook door de belachelijk hoge prijzen die er via e-bay e.d. werden neergeteld voor de originelen uit '94.
The Tussler zou ook later dit jaar opnieuw worden uitgebracht, met 10 bonustracks. Weet niet zeker of dat alleen vinyl gaat worden of dit keer ook in CD-vorm, maar ik vermoed dat we daar vanzelf wel achterkomen.
En de In the Fishtank-sessies met Jaga Jazzist worden in het najaar uitgebracht.
pi_12756638
En wat vindt men hier de mooiste nummers van Motorpsycho?? Ik ken alleen Vortex Surfer en dat is een meesterlijk nummer.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:42:46 #92
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_12756878
Voor mij is dat Serpentine, meesterlijk!
'T best bewaarde geheim van Nederland
  vrijdag 12 december 2003 @ 11:55:20 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_15354255
Ach, Motorpsycho heeft zoveel fantastische nummers... Vortex Surfer is natuurlijk wel een inkoppertje, maar de kracht van de band is juist dat ze tientallen nummers hebben die je op het moment van beluisteren het gevoel geven dat dit het beste MP-nummer is dat je ooit gehoord hebt.

Wat Motorpsycho-nieuws betreft - er is weinig te melden op dit moment, helaas. Binnenkort wordt wel de releasedatum bekend gemaakt van de nieuwe Roadworks-DVD; Motorpsycho zelf is nu aan het rondtouren in Japan en keren begin volgend jaar weer terug om in de studio te duiken voor een nieuw album.
En een tijdje terug is uiteraard die samenwerking met Jaga Jazzist in The Fishtank uitgebracht. Is al enigszins besproken op dit forum in andere topics, maar wat is de algemene impressie ervan, een paar maanden na de releasedatum?

pi_15355434
heb hem zelf nog niet gekocht (shame on me) maar de barkeeper van de kroeg waar ik op woensdag meestal kom heeft hem verschillende keren gedraaid. Erg lekker moet ik zeggen dus binnenkort maar eens aanschaffen. Ben het helemaal met Grobbel eens dat MP zoveel verschillende nummers gemaakt heeft dat het moeilijk is om aan te geven wat mijn favo nummer is. Op dit moment ga ik voor Flick of the Wrist.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_15356705
Toevallig heb ik net gisterochtend in the Fishtank gekocht. En ik moet zeggen, het is een heeeeele fijne cd. Alleen bij het laatste nummer wil het kwartje nog niet zo vallen.
  vrijdag 12 december 2003 @ 13:47:46 #96
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_15357129
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:32 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Toevallig heb ik net gisterochtend in the Fishtank gekocht. En ik moet zeggen, het is een heeeeele fijne cd. Alleen bij het laatste nummer wil het kwartje nog niet zo vallen.
Gewoon laten bezinken en de tijd ervoor nemen; het kwartje valt vanzelf wel. De eerste keer dat ik het hoorde wist ik ook niet precies wat ik er mee aan moest, maar het is echt een groeinummer - en meer een luisterervaring dan een "liedje".
pi_15357291
ik heb hem in diezelfde kroeg langs horen komen, was toch wel erg goed...

Heb ook maar het concert op fabchannel opgezet, 't is toch vrijdagmiddag.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 19 januari 2004 @ 13:54:19 #98
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16393960
Nooit eerder opgevallen, maar wel heel fijn: de 3voor12-sectie over Motorpsycho. Bevat streams van live-concerten, verschillende nummers om te beluisteren en ook een aantal videoclips. Plus een lijstje gerelateerde artikels en gedeeltes van een Lola da Musica-documentaire over de band.

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=996035

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-01-2004 13:59]

pi_16394059
Hey mooi, bedankt voor de tip!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 19 januari 2004 @ 18:23:53 #100
11502 nipeng
The last ride is free
pi_16402806
Prettig album, in the Fishtank.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:14:20 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16718371
Laatste Motorpsycho-nieuws: binnenkort duiken de heren in de studio voor een nieuw Tussler-album (dus banjo-country), dat over een paar maanden zal worden uitgebracht. Nieuws rond de beloofde DVD is wat stil, en een "normaal" nieuw album zal ook nog even op zich laten wachten - er zijn al wel een hoop nieuwe nummers geschreven, maar de band weet nog niet echt welke koers ze op willen gaan; al heeft drummer Gebhardt in een interview aangegeven dat het "popexperiment over is".

Overigens is er onlangs ook een documentaire in Noorwegen uitgezonden over MP's Japanse tournee, die via een stream hier te bekijken is:
http://www.nrk.no/programmer/tv/lydverket/3420188.html

Jammer genoeg moet je wel even registreren (wat op een Noorse site wat lastig zoeken is) en heeft de documentaire helaas ook geen Engelse ondertiteling. Maar dus wel het nodige livemateriaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 30-01-2004 16:16]

pi_16720543
blij dat het pop experiment over is....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_19374573
26 juni spelen ze op Paleis revolutie.

www.paleisrevolutie.nl
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:30:30 #104
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_19402678
Hehe, eerste post pas over dit (hopelijk fantastische) nieuwe, avondlange festival? Tsss. Dat kan sneller, fokkers!
Paan!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:10:13 #105
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19738965
Van mevrouw S. een cd'tje vol Motorpsycho cd's gehad. Echt geweldig. Er zit van alles in; Melvins, etc. etc. Ik ben verkocht, deze moet ik origineel hebben.
pi_19739132
welke cd's stonden er allemaal op?
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:18:36 #107
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19739222
Deze had ze erop gezet:

1. Demon Box
2. Angels and demons at play
3. Mountain
4. Blissard
5. Timothy's monster
6. Starmelt
7. Trust us
8. Let them eat cake
9. It's a love cult
pi_19739469
roadworks vol 1 is ook erg goed, 30 minuten lang genieten van a k9 suite.
mijn favo nummer staat op starmelt: flick of the wrist.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:43:27 #109
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19740033
Ok, die komt dan ook wel.
  maandag 9 augustus 2004 @ 15:04:49 #110
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21155076
THE INTERNATIONAL TUSSLER SOCIETY
05.10.04 - (D) Hamburg - Fabrik
06.10.04 - (D) Duisburg - Hundertmeister
07.10.04 - (D) Köln - Prime Club
08.10.04 - (NL) Groningen - Vera
09.10.04 - (D) Bielefeld - Kamp
10.10.04 - (NL) Utrecht - Tivoli
11.10.04 - (D) Hannover - Faust
12.10.04 - (D) Dresden - Star Club
13.10.04 - (D) Berlin - SO36

De toerlijst van TITS.

Album verkrijgbaar in Noorwegen en via de stickman mailorder vanaf 6 sept.
Europese release op 27 september.

yeehaw !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 9 augustus 2004 @ 16:11:26 #111
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21156744
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 15:04 schreef turnpike het volgende:
08.10.04 - (NL) Groningen - Vera
Check.
pi_21159562
Woon je gvd in de hoofdstad, komen ze niet eens even langs
Aldus.
  maandag 9 augustus 2004 @ 18:36:56 #113
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21160204
Tivoli is niet ver van Utrecht centraal....toch ? en Utrecht - Amsterdam is goed te doen.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de cd, die gaat bij stickman op pre-order.

9 jaar muzikale groei zal toch ook in TITS z'n naklank vinden.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21161581
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:11 schreef Summoner het volgende:

[..]

Check.
Mag ik u vergezellen, oh Summoner?
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:59:15 #115
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21163464
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Mag ik u vergezellen, oh Summoner?
Sterker nog: als je niet komt, krijg je een ban naar je hoofd geslingerd!
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:11:29 #116
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21165154
Hmm, toch benieuwd naar de nieuwe TITS-cd - ik zal 10 oktober in ieder geval in de gaten houden, Utrecht is op zich nog wel te doen.

Al vrees ik wel dat dit ook betekent dat er voorlopig nog geen nieuw regulier MP-album komt; is toch ook alweer 2 jaar geleden.
pi_21165811
Geen data in België? Antwerpen ofzo?
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:57:34 #118
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_21166661
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Mag ik u vergezellen, oh Summoner?
Hmm, het is op vrijdagavond zie ik, dat biedt mogelijkheden...
  maandag 9 augustus 2004 @ 23:53:00 #119
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21168460
Ik zit niet direct te springen om een nieuwe cd....ik heb nog wat backcatalogue in te halen.

Er wordt trouwens nog gesproken over een roadwork 3 dvd met het paradiso concert van november 2002, ik heb dat concert als .wmv file, heel slechte kwaliteit, maar goed genoeg om te horen dat het een geweldig concert moet zijn geweest.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21173674
dat concert kan je ook zienop www.fabchannel.com. Volgens mij was de dvd juist gecancelled omdat ze de kwaliteit van de zang niet goed genoeg vonden om uit te brengen. Het was trouwens wel een fantastisch concert (was erbij)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21178783
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:36 schreef turnpike het volgende:
Tivoli is niet ver van Utrecht centraal....toch ? en Utrecht - Amsterdam is goed te doen.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de cd, die gaat bij stickman op pre-order.

9 jaar muzikale groei zal toch ook in TITS z'n naklank vinden.
Zeker! Het concert is trouwens niet in de 'gewone' Tivoli maar in De Helling (voormalig De Vloer). das een eindje verder van het station. Check de Tivoli website voor routebeschrijving zou ik zeggen. CU in oktober!
Paan!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:44:49 #122
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21180764
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Zeker! Het concert is trouwens niet in de 'gewone' Tivoli maar in De Helling (voormalig De Vloer). das een eindje verder van het station. Check de Tivoli website voor routebeschrijving zou ik zeggen. CU in oktober!
Als ze in de Helling komen dan kom ik zeer waarschijnlijk ook.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:06:15 #123
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_21186531
Motorpsycho
mijn favo: Painting the night unreal
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:23:08 #124
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21193239
Quite frankly, ik vind het onmogelijk een favoriet Motorpsycho song of album aan te wijzen.
Er is gewoon "teveel" goeds.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21193558
helemaal mee eens.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:46:41 #126
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21193870
Mwoah ik na 1994 is het meeste toch wat tegenvallend te noemen.
Tot en met Blizzard is alles top, daarna is het minder (uitzondering natuurlijk In the fishtank en Barracuda).
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:56:54 #127
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21194146
En ik loop weer niet echt warm voor het pre-Demon Box werk... Ach, ieder zo z'n smaak.
pi_21194191
Ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar die albums voor Demon Box. Waarom hou je er niet zo van, Grobbel?
pi_21194248
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:46 schreef nipeng het volgende:
Mwoah ik na 1994 is het meeste toch wat tegenvallend te noemen.
Tot en met Blizzard is alles top, daarna is het minder (uitzondering natuurlijk In the fishtank en Barracuda).
voor mij is vanaf demon box tot en met trust us alles top, de laatste albums hoeven wat mij betreft niet zo. De oudere albums lijden onder een slechte productie en te schreeuwerige zang

Laatst de volgende 2 cd's in elkaar gedraaid met het wat ruigere werk en lange songs:
Disc 1:
1) Flick of the wrist (Starmelt EP)
2) Vortex Surfer (trust us)
3) Lighthouse girl (8 soothing songs for ruth)
4) un chien d'espace (angels and deamons at play)
5) mountain (mountain EP)
6) dr hoffman's bicycle (barracuda)
7) Hogwash (Lobotomizer)
8) The house at pooneil corners (mountain EP)

Disc 2:
1) On the toad again
2) Psychonaut (Trust Us)
3) S.T.G. (Blissard)
4) Heartattack Mac (Angels and deamons at play)
5) Walkin' with J. (Let them eat cake)
6) Hey Jane (Trust Us)
7) 's numbness (blissard)
8) The slow phaseout (Phanerothyme)
9) The Wait (8 Soothing songs for ruth)
10) back to source (Ozone EP)
11) Feedtime (Demon Box)
12) The Other Fool (Roadworks Vol 1)

[ Bericht 53% gewijzigd door bartrid op 10-08-2004 23:06:01 ]
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21194292
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:46 schreef nipeng het volgende:
Mwoah ik na 1994 is het meeste toch wat tegenvallend te noemen.
Tot en met Blizzard is alles top, daarna is het minder (uitzondering natuurlijk In the fishtank en Barracuda).
Waaaaaaaaaaaaaaaat???????? Blissard was pas het begin. De opmaat naar wat uiteindelijk in mijn ogen hun beste album zou worden: Angels and Daemons @ play!
Paan!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:18:03 #131
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21194767
edit: dubbel.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:19:56 #132
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21194800
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:58 schreef Seborik het volgende:
Ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar die albums voor Demon Box. Waarom hou je er niet zo van, Grobbel?
Ik kan er best van genieten hoor, daar niet van - maar ik vind het latere werk gewoon net een tikje interessanter. Er staan ook wat meer van die vuige rechttoe/rechtaan rockers met St. Anger-achtige ( ) productie op die oudere albums, en da's gewoon niet echt mijn ding.
Maar goed, eerlijkheidshalve zal ik er nog maar aan toevoegen dat ik het werk vanaf Demon Box zeer regelmatig draai (heb ik ook allemaal in de kast staan, afgezien van wat losse ep's), en albums als Lobotomizer en 8 Soothing Songs For Rut enkel in mp3-formaat om de zoveel tijd beluister.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:25:07 #133
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21194919
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:01 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Waaaaaaaaaaaaaaaat???????? Blissard was pas het begin. De opmaat naar wat uiteindelijk in mijn ogen hun beste album zou worden: Angels and Daemons @ play!
I'm here to shock baby.

Nee geintje. Bij mij ligt de grens ongeveer na Trust Us.
Let them eat cake, Phanerothyme en Love Cult vind ik dus niks.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:26:29 #134
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21194958
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:00 schreef bartrid het volgende:

[..]
*snip*
Opvallend, niks van Timothy's Monster... Verder wel een goede compilatie.
pi_21195088
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:26 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Opvallend, niks van Timothy's Monster... Verder wel een goede compilatie.
ik had hem ook eigenlijk gemaakt voor iemand die alleen timothy's monster had, vandaar

[ Bericht 1% gewijzigd door bartrid op 10-08-2004 23:43:37 ]
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21195349
TOpcompilatie. Laatste nummer van disc 2 moet natuurlijk The other other fool zijn ipv The other fool. (Als in Butros Butros Galie)
Paan!
pi_21195397
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:45 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
TOpcompilatie. Laatste nummer van disc 2 moet natuurlijk The other other fool zijn ipv The other fool. (Als in Butros Butros Galie)
tuurlijk. Tiepvautje
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 11 augustus 2004 @ 11:00:35 #138
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21201932
Goed nummer hoor...the other other fool, maar the other fool vind ik toch ook goddelijk. De break in het nummer. De spanningsopbouw, de vloeiende overgang van strijken naar staccato.

finger lickin' good
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 1 september 2004 @ 11:36:09 #139
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21680053
Via http://www.stickman-records.de is de video te bekijken van de eerste single.

Snah en Bent beginnen steeds meer weg te krijgen van the grateful dead.
Of laten ze alles groeien voor een grote rock-reprise komend jaar ? In ieder geval gaan ze overwinteren in de studio alwaar een nieuw Motorpsycho album de winterschemering zal zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door turnpike op 01-09-2004 11:37:21 (link aangepast) ]
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 1 september 2004 @ 17:57:11 #140
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21688270
Pff die muziek van ze tegenwoordig.
pi_21688405
Ik vind die clip en het nummer wel aardig, lijkt net de Allman Brothers of Lynyrd Skynyrd of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21695647
ik vind het best aardig eigenlijk, maar liever toch wat meer zware gitaren
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21727312
heb het klipje gezien maar nog zonder geluid, want heb geen koptelefoon of boxjes hier... grrrrr....!!!!
Snah die zijn hond in de sneeuw uitlaat, geweldig!
Paan!
  vrijdag 3 september 2004 @ 14:48:00 #144
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21727867
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:57 schreef nipeng het volgende:
Pff die muziek van ze tegenwoordig.
...Muziek die ze in vergelijkbare vorm ook al maakten in '94, het jaar waarin de eerste ITS-plaat uitgekomen was. Niks nieuws onder de zon, hoor.
En ik vind die nieuwe single ook wel okay, eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 03-09-2004 15:00:46 ]
  vrijdag 3 september 2004 @ 14:57:16 #145
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21728074
Afgaande op wat ik heb gehoord van mensen die de laatste concerten hebben bezocht, zal je op je wenken worden bediend bartrid. Een italiaanse fan omschreef het zo : they played a three, but sounded a million.

Mooi gezegd nietwaar ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21728272
yep erg mooi gezegd
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21764378
Klopt wel. Het Vredenburgconcert een paar maanden geleden was grandioos! ..Ondanks het snoeiharde weerkaatsende geluid in die klassieke muziektkuil die die grote zaal normaal gesproken eigenlijk is.
Paan!
pi_21904934
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 15:04 schreef turnpike het volgende:
THE INTERNATIONAL TUSSLER SOCIETY

Album verkrijgbaar in Noorwegen en via de stickman mailorder vanaf 6 sept.
Europese release op 27 september.

yeehaw !
Jezus, wat duurt dat nog lang! TOch maar via mailorder bestellen dan? Of rustig afwachten?
Paan!
  maandag 13 september 2004 @ 11:17:02 #149
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21919563
Nou ja, de stickman mailorder duurt een weekje dus erg veel tijd bespaar je er niet mee.

En als je vinyl wil zou ik het er niet op wagen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21926651
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:17 schreef turnpike het volgende:
Nou ja, de stickman mailorder duurt een weekje dus erg veel tijd bespaar je er niet mee.

En als je vinyl wil zou ik het er niet op wagen.
Hoezo? Komen die platen dan helemaal beschadigd aan ofzo?
Paan!
  maandag 13 september 2004 @ 17:07:20 #151
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21926746
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:03 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Hoezo? Komen die platen dan helemaal beschadigd aan ofzo?
Nou ja, zit wel een risico aan he, met die deutsche post.
Enneh de verzendkosten zullen niet mals zijn denk ik zo.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21926894
ok, dus ik neem aan dat jij ook nog niks besteld hebt en lekker met ons mee wacht tot het eindelijk de 27e is? Klasse!
Paan!
  zaterdag 18 september 2004 @ 16:27:12 #153
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22038597
Wat een onzin zeg. Dit is nu de tweede keer dat ik vinyl heb besteld (nu sinds vandaag de nieuwe Tussler vinyl in huis) en het is echt top hoor bij die lui. En dit zeg ik niet omdat ik er connecties heb ofzo. Het komt altijd goed aan, en ze hebben er bij mij tot nu toe allebei de keren iets extra's bij gegeven (de eerste keer een lp hoes en een hoop stickers en kaarten, en nu een tourposter. Dat, plus dat het absoluut niet zo duur is, weerhoudt je? Man, het lijkt wel of ik een reclamecampagne die ik hier gestart ben.
Ik ben gewoon erg blij met het vanmorgen ontvangen pakketje denk ik.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22040154
Maar hoe is de plaat??? Vertel, vertel!!!
Paan!
  zaterdag 18 september 2004 @ 19:54:28 #155
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22043222
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 16:27 schreef green_machine het volgende:
Wat een onzin zeg. Dit is nu de tweede keer dat ik vinyl heb besteld (nu sinds vandaag de nieuwe Tussler vinyl in huis) en het is echt top hoor bij die lui. En dit zeg ik niet omdat ik er connecties heb ofzo. Het komt altijd goed aan, en ze hebben er bij mij tot nu toe allebei de keren iets extra's bij gegeven (de eerste keer een lp hoes en een hoop stickers en kaarten, en nu een tourposter. Dat, plus dat het absoluut niet zo duur is, weerhoudt je? Man, het lijkt wel of ik een reclamecampagne die ik hier gestart ben.
Ik ben gewoon erg blij met het vanmorgen ontvangen pakketje denk ik.
En terecht ! Erg lief van ze, die zooi die ze er altijd bij doen. Ik kreeg de vorige keer een promo van Go to california. Alsof ze wisten dat ik dat hoesje errug mooi vind.

Maar mijn ervaringen met de deutsche post zijn gewoon niet zo denderend, voor stickman niets dan lof hoor.

Viel spass met de plaat natuurlijk
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  zondag 19 september 2004 @ 10:05:41 #156
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22052956
Ik heb de plaat nog niet kunnen beluisteren (morgen pas) omdat ik hem op mn werk heb laten bezorgen (ik werk intern, vandaar). Maar, morgen weer naar huis, en dan gelijk die plaat erin.

Die dvd die er bij zit is in elk geval fantastisch, vooral de documantaire. Ik weet niet wat het is, maar ik heb me dood gelachen. Erg de moeite waard. De plaat zal wel erg goed zijn afgaande op wat er in de film zit.

Maarreh, is die plaat hier nog niet uit dan?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  zondag 19 september 2004 @ 10:45:29 #157
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22053356
Neen, alleen in Noorwegen en via de stickman mailorder is de plaat uit.

De 27e komt ie hier pas uit, nog een weekje wachten.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 20 september 2004 @ 14:13:22 #158
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22080763
Nou, vanavond kan ik hem dan eindelijk gaan luisteren, dus als het er van komt zal ik wel even laten weten wat ik er van vind.
Sowiezo weer een mooie hoes, en lekkere dikke platen. Dat zit in elk geval wel goed,
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22084531
quote:
Op maandag 20 september 2004 14:13 schreef green_machine het volgende:
Nou, vanavond kan ik hem dan eindelijk gaan luisteren, dus als het er van komt zal ik wel even laten weten wat ik er van vind.
Sowiezo weer een mooie hoes, en lekkere dikke platen. Dat zit in elk geval wel goed,
ja klopt. Dik is toch beter in het geval van vinyl? Hoor ik de echte cracks altijd zeggen iig. Heb zelf ook een zo'n dikke plaat gekocht, van Coltrane (zie Bent) en die klinkt inderdaad fantastisch!
Paan!
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:21:42 #160
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22193434
Yeah, en ik moet zeggen, ik vind het een erg fijne plaat. Hi;j is bij tijd en wijle wel erg zoetjes, maar als ik daarin de juiste stemming voor ben kan ik ook dat zeker wel waarderen. Mooi hoor.

En dik vinyl is inderdaad beter, hoe dieper de groef, hoe dieper, voller het geluid zeg maar. Er kan meer info op zeg maar. Ik ben niet zo'n techneut maar hoor het verschil er wel aan af.

En nu maar wachten op de "echte" nieuwe Motorpsycho plaat. ALs die net zo knalt als hun optreden in Utrecht laatst dan belooft dat wat!
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22236456
Waarom komen cd's altijd pas op dinsdag binnen? (bij Plato in Utrecht althans) Grrrrrr! De post brengt je op maandag ook gewoon brieven toch?
Paan!
  maandag 27 september 2004 @ 18:09:31 #162
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22241076
Ik denk dat de cd's en lp's maandag pas de groothandel mogen verlaten...verder kan ik geen reden bedenken.

Bij wijze van voorpret zit ik nu al 2 uur naar de oude tussler te luisteren.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 27 september 2004 @ 23:51:10 #163
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_22249651
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:25 schreef nipeng het volgende:

[..]

Let them eat cake, Phanerothyme en Love Cult vind ik dus niks.
AAAAUUUWW
Dat zijn mijn favoriete albums van Motorpsycho!!!!!
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_22252778
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:51 schreef Kirke het volgende:

[..]

AAAAUUUWW
Dat zijn mijn favoriete albums van Motorpsycho!!!!!
ik vind dat ook de mindere albums, draai ze het minste Gelukkig verschillen smaken.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:28:38 #165
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22258995
Ik kom net trug van een korte stop 'n shop bij de eindhovense winkels....niks *snif*
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:31:29 #166
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22259068
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:28 schreef turnpike het volgende:
Ik kom net trug van een korte stop 'n shop bij de eindhovense winkels....niks *snif*
Dat betekent dat ik het vandaag in ieder geval ook niet hoef te proberen... Hadden ze (bijvoorbeeld bij Bullit) nog aangegeven wanneer de CD precies bij hen zou binnenkomen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Grobbel op 28-09-2004 14:37:22 ]
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:39:52 #167
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22259297
Sorry, ik ben niet zo'n vrager

Ik had geen tijd dus ik ben even snel door de "Nieuw" bakken geflapt.
Volgens mij kwam er bij de bullit net wel een zending van de importeur, maar ik moest er weer vandoor dus die heb ik niet kunnen afwachten.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22265344
I heb em! Geweldige plaat, echt muzikaal vakmanschap waarbij het kenmerk 'plezier in het spelen''nergens uit het oog (oor) verloren wordt. Zelfs de rustigere nummers (september rain, nu in september met al die regen verschrikkelijk toepasselijk natuurlijk) zijn geslaagd. Snah's solo's zijn als vanouds en meneer Bent heeft weer een fantastische koffer vol liedjes afgeleverd. Nu de DVD nog even bekijken. We houden elkaar op de hoogte, toch?
Paan!
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:41:37 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22265522
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:35 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
I heb em! Geweldige plaat, echt muzikaal vakmanschap waarbij het kenmerk 'plezier in het spelen''nergens uit het oog (oor) verloren wordt. Zelfs de rustigere nummers (september rain, nu in september met al die regen verschrikkelijk toepasselijk natuurlijk) zijn geslaagd. Snah's solo's zijn als vanouds en meneer Bent heeft weer een fantastische koffer vol liedjes afgeleverd. Nu de DVD nog even bekijken. We houden elkaar op de hoogte, toch?
Plato Rotterdam heeft nog niks binnen en zelfs niet op de "te verwacht lijst" staan

Of had je hem elders gekocht?
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:29:58 #170
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22272211
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:35 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
I heb em! Geweldige plaat, echt muzikaal vakmanschap waarbij het kenmerk 'plezier in het spelen''nergens uit het oog (oor) verloren wordt. Zelfs de rustigere nummers (september rain, nu in september met al die regen verschrikkelijk toepasselijk natuurlijk) zijn geslaagd. Snah's solo's zijn als vanouds en meneer Bent heeft weer een fantastische koffer vol liedjes afgeleverd. Nu de DVD nog even bekijken. We houden elkaar op de hoogte, toch?
Heb je de cd of de lp ?

Ik sta morgen weer bij de bullit of de cd-o-theek in Eindhoven. Ik denk dat ik vandaag te vroeg was.
De dvd schijnt errug onderhoudend te zijn...viel spass !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22285037
Plato utrecht had hem dinsdag binnen. Ik heb de cd (digipack) met extra dvd gekocht. De DVD is echt geweldig. Waar filmregistraties van studio-opnamen normaal niet verder gaan dan slechts wat simpel plakwerk, waarbij de muziek vaak niet eens klopt is er echt heel veel moeite gedaan om ook de muziek op de juiste manier te plakken. D.W.Z. als je ziet dat de zang wordt ingezongen over de muziek heen zou je normaal alleen de zang horen in die ruimte, maar hier hoor je ook hoe het op dat moment daadwerkelijk klonk in het opnamehok (met de muziek waar de zang overheenkwam er ook achter zeg maar). Echt een HELE goede registratie van een plaatopname!

Let ook op de vele extra's achter de verborgen knoppen in het menu. ZEER de moeite waard!
Paan!
  woensdag 29 september 2004 @ 14:47:58 #172
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22285263
Terwijl jij dat zo enthousiast typte wilde ik juist even melden dat Bullit in Ehv nog niks binnen heeft. Ze weten ook niet wanneer. Ik zou hem bijna gaan downloaden.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22285406
Ik dacht er vanochtend nog aan dat ik hem best op soulseek zou kunnen zetten, maar als ik 1 band de inkomsten van hun produkt WEL gun zijn het onze drie Noorse helden... Sorry.
Paan!
pi_22285629
dat is de goeie mentaliteit
zojuist bij stickman besteld aangezien ik in engeland woon en motorpsycho hier moeilijk of niet te krijgen is.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 september 2004 @ 15:09:54 #175
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22285704
Ik gun het ze ook. Mind you, ik download veel, maar ik luister en koop ook veel....als het budget het toe laat.
Er is ook zoveel muziek die om aandacht loopt te schreeuwen en ons via de diverse media door de hersenstam wordt gepropt, je moet selecties maken he, motorpsycho valt daarbij altijd in de blind-koop categorie.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22286247
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:09 schreef turnpike het volgende:
Ik gun het ze ook. Mind you, ik download veel, maar ik luister en koop ook veel....als het budget het toe laat.
Er is ook zoveel muziek die om aandacht loopt te schreeuwen en ons via de diverse media door de hersenstam wordt gepropt, je moet selecties maken he, motorpsycho valt daarbij altijd in de blind-koop categorie.
Gesproken als een echte fan Turnpike! Over dat van die media geef ik je helemaal gelijk.

Ik ben zelf al jaren abonnee van Oor en ze hebben er overal een handje van om het een na het andere te hypen en als muziekliefhebber kan je daar gewoon niet tegenopkopen. De smalle beurs laat dat ook helemaal niet toe en de cd kast begint steeds verder uit te puilen.

Ik ben al lang geleden gestopt het mezelf kwalijk te nemen dat ik d.m.v. downloaden eerlijke muzikanten geld uit hun zak ontneem. Ok, het is niet eerlijk, maar wat in het leven was dat ooit wel?

ga je trouwens naar een van de concerten van de heren in Groningen of Utrecht?
Paan!
  woensdag 29 september 2004 @ 16:02:27 #177
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22286826
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:35 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Gesproken als een echte fan Turnpike! Over dat van die media geef ik je helemaal gelijk.

Ik ben zelf al jaren abonnee van Oor en ze hebben er overal een handje van om het een na het andere te hypen en als muziekliefhebber kan je daar gewoon niet tegenopkopen. De smalle beurs laat dat ook helemaal niet toe en de cd kast begint steeds verder uit te puilen.

Ik ben al lang geleden gestopt het mezelf kwalijk te nemen dat ik d.m.v. downloaden eerlijke muzikanten geld uit hun zak ontneem. Ok, het is niet eerlijk, maar wat in het leven was dat ooit wel?

ga je trouwens naar een van de concerten van de heren in Groningen of Utrecht?
Ik ga helaas niet naar 1 van de concerten, U wel ? Het schijnen lange voorstellingen te zijn.

Ik lees Oor ook regelmatig en dat wil nogal eens tot tenenkromming leiden, maar ik voel me zo'n oude man als ik niet meer weet wat er onder de "jeugd" speelt. Ik lees Oor vooral om bij te blijven.

Ik heb alleen het idee dat downloaden niet zo zeer slecht is voor de artiesten of hun platenmaatschappij, maar vooral voor de platenboer op de hoek. Ik heb het idee dat mensen er vroeger veel richtingslozer kwamen zoeken naar goeie muziek, bij de toog was het altijd wachten op een plekje bij de cd-spelers of draaitafels. Tegenwoordig klik je emule of soulseek aan en als het bevalt bestel je het online.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 29 september 2004 @ 16:03:24 #178
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22286845
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik dacht er vanochtend nog aan dat ik hem best op soulseek zou kunnen zetten, maar als ik 1 band de inkomsten van hun produkt WEL gun zijn het onze drie Noorse helden... Sorry.
Jammer, ben toch benieuwd. En dit album kopen doe ik toch wel, heb sowieso al 17 MP-cd's/ep's in de kast staan.
Dat met die DVD, is dat een gelimiteerde (en dus tijdelijk verkrijgbare) uitgave zeker?
  woensdag 29 september 2004 @ 16:06:13 #179
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22286909
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:02 schreef turnpike het volgende:

Ik lees Oor ook regelmatig en dat wil nogal eens tot tenenkromming leiden, maar ik voel me zo'n oude man als ik niet meer weet wat er onder de "jeugd" speelt. Ik lees Oor vooral om bij te blijven.
OOR lezen om bij te blijven op muziekgebied is zoiets als "Het Aanzien van" jaaroverzichten lezen om bij te blijven met de huidige politieke ontwikkelingen... Dan kun je nog beter een aantal e-zines/sites in de gaten houden.
Maar het is beter dan niks, inderdaad.
pi_22287015
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:06 schreef Grobbel het volgende:

[..]

OOR lezen om bij te blijven op muziekgebied is zoiets als "Het Aanzien van" jaaroverzichten lezen om bij te blijven met de huidige politieke ontwikkelingen... Dan kun je nog beter een aantal e-zines/sites in de gaten houden.
Maar het is beter dan niks, inderdaad.
Ik weet het ik weet,
twijfel al jaren om het op te zeggen, maar lukt niet. Overigens lees ik de laatste tijd vaak pitchfork-media.com, een hele goede Amerikaanse muzieksite. Als ze een album daar een goede review geven kan je er vaak wel van op aan dat het de moeite waard is.

Ik geloof trouwens niet dat die versie van TITS met dvd gelimiteerd is. Das gewoon een extraatje dat er voortaan bijhoort. Mooi toch?
Paan!
pi_22287128
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:03 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Jammer, ben toch benieuwd. En dit album kopen doe ik toch wel, heb sowieso al 17 MP-cd's/ep's in de kast staan.
Dat met die DVD, is dat een gelimiteerde (en dus tijdelijk verkrijgbare) uitgave zeker?
volgens mijn database heb ik er 25 maar dat is als je de dubbelabums als 2 telt....
Enige album dat ik niet heb is de laatste, die kon mij absoluut niet boeien.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 september 2004 @ 16:22:02 #182
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22287205
Dam'n ik dacht dat het over een Geile motormeid ging,
is het muziek
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_22287265
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:17 schreef bartrid het volgende:

[..]

volgens mijn database heb ik er 25 maar dat is als je de dubbelabums als 2 telt....
Enige album dat ik niet heb is de laatste, die kon mij absoluut niet boeien.
Bedoel je 'In the Fishtank' met Jaga Jazzist of 'It's a love cult' (het laatste reguliere studio-album)? In beide gevallen kan ik me er weinig bij voorstellen, want ik vind het prima (doch van verschillende orde) albums.
Paan!
  woensdag 29 september 2004 @ 16:29:48 #184
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22287375
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
Dam'n ik dacht dat het over een Geile motormeid ging,
is het muziek
In zekere zin heb je nog gelijk ook. De naam komt van een film van Russ Meyer. http://www.dazereader.com/russmeyer.htm

En als je ooit een film van Russ Meyer hebt gezien weet je wat een rondborstige vrouwen daar in spelen
pi_22287398
it's a love cult. Fishtank vind ik briljant. Ik ben niet zo'n heel erge fan van de popkant die ze op de laatste albums opgegaan zijn. Waarschijnlijk koop ik hem nog wel een keer om de collectie volledig te maken hoor.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 september 2004 @ 16:35:32 #186
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22287484
Dat lees/hoor ik best veel dat mensen de laatste (pop kant opgaande) albums niet goed vinden. Ik ben ook meer van het oudere werk maar vind ook deze albums muzikaal toch wel brilliant in elkaar zitten.
  woensdag 29 september 2004 @ 16:47:25 #187
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22287735
Ik heb Motorpsycho sowieso pas rond de tijd dat Let them eat cake uitkwam (eind '99, was toen 18 jaar oud) leren kennen, dus ik heb weer niet zo'n probleem met de "poppy" zijde van de Noren.
pi_22287943
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:35 schreef Snakey het volgende:
Dat lees/hoor ik best veel dat mensen de laatste (pop kant opgaande) albums niet goed vinden. Ik ben ook meer van het oudere werk maar vind ook deze albums muzikaal toch wel brilliant in elkaar zitten.
ik vind de op zich ook briljant in elkaar zitten en live maken ze het elke keer weer spannend, maar de nummers kunnen me gewoon niet zo boeien. Mijn eerste cd was timothy's monster die ik ik 97 kocht, eerste tour was de trust us tour een jaar later.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_22288538
Ai, ja daar kunnen grobbel en ik alleen maar jaloers op zijn bartrid. Op het MP-forum heb je stiekem ook wel wat meer status als je de band eerder ontdekte, maar dat is bij wel meer artiesten zo waarschijnlijk. Ik ben een van de weinige fans volgens mij die AADAP (angels and daemons @ play) een betere plaat vind (lees: meesterwerk) dan het psyschedlische monster Trust Us. Eigenlijk zijn ze natuurlijk niet te vegelijken, maar toch. Dat 'monster' moet je trouwens in de meest positieve zin van het woord opvatten.
Paan!
  woensdag 29 september 2004 @ 17:48:15 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22288898
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:57 schreef bartrid het volgende:

[..]

ik vind de op zich ook briljant in elkaar zitten en live maken ze het elke keer weer spannend, maar de nummers kunnen me gewoon niet zo boeien. Mijn eerste cd was timothy's monster die ik ik 97 kocht, eerste tour was de trust us tour een jaar later.
Timothy's Monster is een van de grotere meesterwerken vind ik. Maar ik kan in bijna alles wat ze maken wel iets geniaals vinden. En na meer als 25 jaar bands kijken/luisteren (ik werk in de muziek dus zie vrij veel) kunnen de meeste bands me niet meer warm krijgen behalve Motorpsycho en And you will know us by the trail of dead Motorpsycho blijft me het gevoel geven alsof ik mijn eerste concert weer meemaak.

Ben net trouwens naar verschillende platenzaken in Rotterdam geweest, niemand heeft het nieuwe album
pi_22289436
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:28 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ai, ja daar kunnen grobbel en ik alleen maar jaloers op zijn bartrid. Op het MP-forum heb je stiekem ook wel wat meer status als je de band eerder ontdekte, maar dat is bij wel meer artiesten zo waarschijnlijk. Ik ben een van de weinige fans volgens mij die AADAP (angels and daemons @ play) een betere plaat vind (lees: meesterwerk) dan het psyschedlische monster Trust Us. Eigenlijk zijn ze natuurlijk niet te vegelijken, maar toch. Dat 'monster' moet je trouwens in de meest positieve zin van het woord opvatten.

ik vind eigenlijk alles van demon box tot en met let them eat cake erg goed maar ik vind ze vooral (en daar zal iedereen het mee eens zijn) ze een fantastische live band. Eerste concert dat ik ooit van ze zag was utrecht 98 waar ze a k9 suite (van roadworks I) speelden en sindsdien ben ik verkocht.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 september 2004 @ 22:32:09 #192
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22296466
Ik ben Motorpsycho ook pas op het spoor sinds LETC. Ik kan nog steeds moeilijk een favoriet album aanwijzen, maar moest ik iemand via 1 cd laten kennis maken met MP dan zou dat "Angels and Daemons" zijn.

Ik lees trouwens ook braaf mijn 3voor12-je en kindamuzik, maar ik ben nou eenmaal altijd te laat. Het eerder genoemde "And you will know us by the trail of the dead" staat al meer dan een jaar in mijn luisterlijstje dat zegt genoeg dacht ik zo....en er is nog zoveel te luisteren uit de jaren die achter ons liggen.

Technisch gesproken ken ik motorpsycho sinds dynamo 95, maar toen was ik 15 en het was mijn eerste festival met alle excessen van dien. ik weet er niets meer van maar het zal vast geweldig zijn geweest.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22308368
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:32 schreef turnpike het volgende:
Ik ben Motorpsycho ook pas op het spoor sinds LETC. Ik kan nog steeds moeilijk een favoriet album aanwijzen, maar moest ik iemand via 1 cd laten kennis maken met MP dan zou dat "Angels and Daemons" zijn.

Ik lees trouwens ook braaf mijn 3voor12-je en kindamuzik, maar ik ben nou eenmaal altijd te laat. Het eerder genoemde "And you will know us by the trail of the dead" staat al meer dan een jaar in mijn luisterlijstje dat zegt genoeg dacht ik zo....en er is nog zoveel te luisteren uit de jaren die achter ons liggen.

Technisch gesproken ken ik motorpsycho sinds dynamo 95, maar toen was ik 15 en het was mijn eerste festival met alle excessen van dien. ik weet er niets meer van maar het zal vast geweldig zijn geweest.
Hee leuk ik heb de setlist van dat optreden voor je gevonden op de MP-site:

Eindhoven, Netherlands, 3. May 1995:
Leave It Like That
Hogwash
A Shrug And A Fistful
On The Toad Again
Sheer Profoundity
Nothing To Say
Plan # 1
S.T.G.

De setlist is in elk geval briljant. Jammer dat je je niks meer kan herinneren van de uitvoering. Ik ben trouwens ook van 1980 en in 1995 luisterde ik volgens mij naar Beasty Boys, Heideroosjes, Osdorp Posse, Oasis, Greenday, Offspring, U2 en De Dijk....

Raar rijtje als ik het zo lees. Mijn eerste festival was pinkpop 1996 waar ik vooral de Presidents of the USA leuk vond en natuurlijk Rage Against The Machine.

Motorpsycho leerde ik kennen na de gehypte recensies van LTEC. Naar aanleiding daarvan stond er volgens mij wel een mooi groot carriere overzichtsartikel van Herman van der Horst of een van die ouwe rotten in Oor.

Toen zag ik de fantastische Loladamusica aflevering en daarna ben ik naar de winkel gerend voor de cd. Op Lowlands 2000 heb ik alleen een stukje Tyfoon gehoord, want ik kende ze toen dus nog niet. Grrrrrrrrrrrrrrr. Heb dat optreden daarna wel helemaal gedownload trouwens.
Paan!
pi_22308440
jeannette bij stickman verdient een grote pluim voor de zeer professionele manier waarop ze omgaat met bestellingen. Eerste keer dat ik wat bij ze besteld heb en zeker niet de laatste

Op de 10 year anniversary cd van Dynamo 95 staat trouwens het nummer On the toad again dat bij mijn weten nergens anders verschenen is. Ik vond die cd vorig jaar voor 5 euro bij de plaatboef in Den Haag.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 30 september 2004 @ 15:52:12 #195
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22309221
Toen ik naar Dynamo ging begon ik net lang haar te kweken en luisterde ik veel naar Death Metal en ook Korn, Machine Head, LOA, Therapy?, RATM.
Toen moest de muziek vooral strak en hard zijn, dus ik vrees dat MP toen niet teveel indruk op mij had gemaakt, achteraf gezien een grote schande natuurlijk.

Vandaag weer eens in Ehv gaan kijken en vragen voor de cd, maar ook bij de cd-theek had de goede man geen idee. Dus ik overweeg ook de Stickman mailorder, dat beviel inderdaad goed de vorige keer. Gelijk nog wat achterstallige single's en ep's bestellen.

Geinig trouwens dat je die cd nog bent tegengekomen bartrid, "On the toad again" alleen de geniale titel al
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:26:13 #196
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_22333806
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:52 schreef turnpike het volgende:
Toen ik naar Dynamo ging begon ik net lang haar te kweken en luisterde ik veel naar Death Metal en ook Korn, Machine Head, LOA, Therapy?, RATM.
Toen moest de muziek vooral strak en hard zijn, dus ik vrees dat MP toen niet teveel indruk op mij had gemaakt, achteraf gezien een grote schande natuurlijk.

Vandaag weer eens in Ehv gaan kijken en vragen voor de cd, maar ook bij de cd-theek had de goede man geen idee. Dus ik overweeg ook de Stickman mailorder, dat beviel inderdaad goed de vorige keer. Gelijk nog wat achterstallige single's en ep's bestellen.

Geinig trouwens dat je die cd nog bent tegengekomen bartrid, "On the toad again" alleen de geniale titel al
Plato Utrecht ontvangt je anders ook graag als klant hoor Pike-je.

On the toad again, ja het blijft een rare titel. Ik weet wel dat Bent (belezen als hij is) een fan is van het boek On the road van Jack Kerouac. Ik had het al een keer van een opmerkzame fan op het forum gehoord, maar ergens midden in het boek roept een van de personages ineens: 'Hey, Jane!' en bij MP weet je dan dat dat geen toeval kan zijn.....
Paan!
pi_22335351
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:26 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Plato Utrecht ontvangt je anders ook graag als klant hoor Pike-je.

On the toad again, ja het blijft een rare titel. Ik weet wel dat Bent (belezen als hij is) een fan is van het boek On the road van Jack Kerouac. Ik had het al een keer van een opmerkzame fan op het forum gehoord, maar ergens midden in het boek roept een van de personages ineens: 'Hey, Jane!' en bij MP weet je dan dat dat geen toeval kan zijn.....
dan ga ik dat boek maar weer eens lezen :-) Goed nummer trouwens (erg stoner achtig)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:04:06 #198
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22341908
Hmm, geinig hoe dit topic steeds meer tot leven komt. Ik merk zelf dat Motorpsycho bij elke plaat die ze uitbrengen (en dat zijn er nogal wat) steeds weer die opwinding bij mij teweegbrengt. Dan de nieuwe plaat grijs draaien, het oude werk er maar weer bij, kortom, momenteel weer volop in de Motorpsycho verslaving. Ik ga ze dan binnekort ook voor de tiende keer zien. Ik kan niet wachten!

Wat is dat toch met die band?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22343277
Wow tiende keer al? Ik ga op voor mijn vijfde...
Wat een flauwe recensie in Oor trouwens van de nieuwe plaat. Ik dacht dat die Willem Jongeneelen fan was, maar dan issie wel een hele kritische fan. Ok, nu ga ik mijn abonnement ECHT opzeggen jongens!
Paan!
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:06:08 #200
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_22344576
Zit nu lekker "8 Soothing Songs For Ruth" weer eens te luisteren. Helemaal geen verkeerde plaat.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:05:03 #201
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22347320
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 00:09 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Wow tiende keer al? Ik ga op voor mijn vijfde...
Wat een flauwe recensie in Oor trouwens van de nieuwe plaat. Ik dacht dat die Willem Jongeneelen fan was, maar dan issie wel een hele kritische fan. Ok, nu ga ik mijn abonnement ECHT opzeggen jongens!
De eerste keer dat ik ze zag kwam ik een paar bekenden tegen voor wie die keer al zo ongeveer de tiende keer was. Er moeten lui rondlopen die ze minstens 25 keer gezien hebben.

Btw, ik heb die oor niet gelezen, wat is er met die recencie?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22347792
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 00:09 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Wow tiende keer al? Ik ga op voor mijn vijfde...
Wat een flauwe recensie in Oor trouwens van de nieuwe plaat. Ik dacht dat die Willem Jongeneelen fan was, maar dan issie wel een hele kritische fan. Ok, nu ga ik mijn abonnement ECHT opzeggen jongens!
ik sta geloof ik op 8 maar helaas komen ze niet naar engeland

edit: petje af voor stickman, donderdag vroeg in de middag besteld, nu al in de bus (van duitsland naar engeland). Ik ga gelijk luisteren
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:35:17 #203
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22350229
Ik zit nu in limburg dus ik kan helaas niet bij plato langs , strakkies even naar de music machine in Sittard, had ik net als bartrid maar de schjtickman mailorder gedaan. ach en wee !

Gelukkig heb ik die nieuwe oor nog niet gelezen Werner, maar je krijgt extra fan-points voor het opzeggen van je abo !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22350586
wat een lekker plaatje is het trouwens, ik word er helemaal blij van The skies are full of wine? staat ook al op de Ozone EP maar hier is het weer een andere versie. DVD is ook erg goed, cool om te zien hoe dit allemaal tot stand kwam en verbazingwekkend hoe zonnig en zomers het klinkt terwijl het ijskoud was toen ze het opnamen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:18:51 #205
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22352487
Ik heb op vandaag op Ebay nog geboden op de Soothe Ep, maar hij werd mij iets te duur. Hij is uiteindelijk verkocht voor 211 euro. Wat een geld niet? Die eerste platen van hun zijn op vinyl zo takkeduur, niet normaal meer.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22354085
Ja heerlijke plaat! WAt vinden jullie van het afsluitende liedje 'CAssie' trouwens? Echt MP ten voeten uit. Voor de gitaristen onder ons: ik heb op de DVD naar die gitaarhalzen gekeken en weet hoe je dit fantastische liedje (vooral die riff!!) na kan spelen. De Oor recensie:

Motorpsycho goes coutry, again. Vorig jaar werd de in 1994 vervaardigde soundtrack van de niet bestaande westernfilm The Tussler al vereerd met een heruitgave met daarop een tiental bonustracks (waren het er niet 4? -red). Wie dacht dat deze drie Noren daarna hun cowboyhoed weer voor een jaar of tien op zolder zouden mikken, had het mis. Opgerekt tot een zevental met hond zijn er twaalf nieuwe originals (en Skies are full..... dan?, -red) opgenomen in de stijl van Buffalo Springfield of als de hi-fi versie van HGH, de folkband van drummer Gebhardt, die zich hier ook op de banjo mag uitleven. Helaas klinkt dat soms zo traditioneel als een stel versleten boots uit Nashville en zo oubollig als een bejaarde bluegrass-held met droefgeestige pedal steel in de aanslag. Het goede nieuws? De uitgewaaierde solo's, typische bruggetjes en kenmerkende melodieen ademen wel in alles de klasse van deze alleseters. Een paar tracks doen zelfs aan werk op hun laatste reguliere albums. Omdat ze ook daar wel eens als een grofkorrelige kopie van The Allman Brothers klonken. Op de bijgevoegde dvd kun je de losse pols waarnemen waarmee deze ingesneeuwde society vol lol, lust en souplesse dit materiaal aanvalt. Je zou bijna gaan denken dat dit product amper meer is dan een countrytussendoortje. Feitelijk is het gewoon deel 28 uit een rijk gevarieerd oeuvre. WILLEM JONGENEELEN

Wat vinden jullie van deze recensie jongens?
Paan!
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 16:50:15 #207
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22354337
Yeehawww, Music Machine had em. De verkoper was zelf ook een fan en tipte me dat hij ook de timothy's monster LP box had. Omdat ik nog geen MP-vinyl heb leek me dit een leuk begin dus ik heb mezelf getrakteerd. genoeg gedraald, ik ga luisteren !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 4 oktober 2004 @ 11:33:25 #208
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22392121
Mooie box is dat hé. Het kost was, maar dan heb je ook wat. Geinige poster zit er ook bij. Welk nummer heb je, weet je dat zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door green_machine op 04-10-2004 11:49:36 ]
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 4 oktober 2004 @ 11:34:59 #209
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_22392160
Wat vonden jullie nou van die recensie?
Paan!
  maandag 4 oktober 2004 @ 12:45:47 #210
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22393381
6089 heb ik. En inderdaad een schitterend geheel, mooi artwork.

Ik vind de recensie niet zo heeeeeel erg, ik denk dat de reviewer het te zeer met motorpsycho vergelijkt. Terwijl je het werk toch echt op zichzelf staand moet beluisteren. Sommige nummers zoals highway zen, the west ain't what it used to be, satan's favourite son, cassie springen er direct uit omdat die nummers meer richting MP gaan.
Ik merk wel dat de nummers die de meeste MP input hebben ook gelijk de beste zijn.

De eerste uitgave van de 1e tussler cd heeft maar iets van 11 nummers, de vinyl editie had 15 tracks. Alleen de laatste 5 nummers van de heruitgave zijn previously unreleased, maar voor cd-junkies zijn het 10 hele echte bonustracks

Polka with the devil !!!!
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 4 oktober 2004 @ 14:13:16 #211
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22395098
6089, zo, dan hebben ze er toch alweer aardig wat van verkocht. Ik heb m hier niet bij de hand, maar het iets van 1900 ofzo. Niet dat het er veel toe doet ofzo, maar toch.......

Over die recencie, ik ben het er mee eens dat de recensent het teveel met Motorpsycho vergelijkt, toch is dat ook wel weer heel logisch denk ik. En dat het bij tijd en wijle wel erg gladjes is, dat vind ik ook wel kloppen. Je moet er van houden denk ik, en dat doe ik. Ik heb laatst ook Demon Box op vinyl gekocht, mar als je die twee naast elkaar legt, man, moeilijk te geloven dat het om dezefde band gaat. Van een metal opus als het nummer Demon Box naar een nummer als Laila Lu, welke band maakt nou zooooo extreem verschillende platen. En ze komen er elke keer weer mee weg ook! Persoonlijk favoriet van mij van die nieuwe is toch The Skies Are Full Of.....Wine.

Het fijne aan die band is volgens mij dat je op elk moment, in welke stemming dan ook, wel een fantastische plaat van ze kunt opzetten.

Man, wat heb ik een zin in vrijdag en zondag. Love it.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22395691
het is inderdaad gladjes, maar o zo goed gedaan, de spelvreugde druipt er gewoon vanaf.
En dat is juist waarom ik MP zo goed vind, verschillende stijlen vaak op 1 album (de 2e cd van timothy's monster bijvoorbeeld).
Mijn favorieten zijn September en Cassie.

edit: Oh wat had ik ze graag weer live gezien. Helaas...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 4 oktober 2004 @ 14:53:59 #213
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22396046
1900, dat zal dan toch vrij snel na de release moeten zijn geweest, toch ?

De cd klinkt inderdaad af en toe erg gladjes, maar ik noem het liever lekker smoothe.

Op demon box bedienen ze zich ook al van verschillende stijlen van metal, naar folk, naar springerige punk en verder door naar spacerock...en toch altijd als dezelfde band blijven klinken.

Heb je demon box via ebay ? Dat zal toch een aardige cent gekost hebben. Er staan wel 2 of 3 extra nummers op, toch ?

ik heb net ook heel fftjes naar de dvd gekeken, ik vond het nogal saai, totdat ik bedacht dat er mogelijkerwijs, heel misschien wel eens engelse ondertitels bij zouden kunnen zitten.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:22:33 #214
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22415845
Ik begin Werner steeds beter te begrijpen, er staan echt verdomd goeie nummers op.
Highway zen, The west ain't what it used to be, September, Satan's favourite son, The Skies are full of....wine ?, Cassie en hoe verdomd vertederend is Laila Lou !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:36:54 #215
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_22424771
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 14:38 schreef bartrid het volgende:
het is inderdaad gladjes, maar o zo goed gedaan, de spelvreugde druipt er gewoon vanaf.
En dat is juist waarom ik MP zo goed vind, verschillende stijlen vaak op 1 album (de 2e cd van timothy's monster bijvoorbeeld).
Mijn favorieten zijn September en Cassie.

edit: Oh wat had ik ze graag weer live gezien. Helaas...
Waarom kon je nou ook weer niet komen? Woonde je in het buitenland ofzo? Jammer...
Paan!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:38:49 #216
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_22424814
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:22 schreef turnpike het volgende:
Ik begin Werner steeds beter te begrijpen, er staan echt verdomd goeie nummers op.
Highway zen, The west ain't what it used to be, September, Satan's favourite son, The Skies are full of....wine ?, Cassie en hoe verdomd vertederend is Laila Lou !
Ik zit nu in een fase waarbij ik de cd even niet meer moet draaien. Al die deuntjes beginnen uit zichzelf te spelen in mijn hoofd en ik kan het niet meer stopzetten. Een psychologische terreur die tot een paar dagen na zondag nog wel even zal aanhouden, denk ik...
Paan!
pi_22424822
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:36 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Waarom kon je nou ook weer niet komen? Woonde je in het buitenland ofzo? Jammer...
ik woon sinds begin dit jaar in Engeland, wat helaas door MP overgeslagen wordt tijdens tournees
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:24:16 #218
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22430470
Ik krijg vooral Laila Lou niet uit mijn hoofd.

Zondag.....wat erg voor je, 3 uur lang de fijnste deuntjes naar je hoofd geslingerd te krijgen.

Is de muziek van MP te continentaal voor de limey's ? Too bad for England zullen we maar zeggen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22430839
ik heb geen idee waarom ze hier niet doorbreken, er zijn ook redelijk wat engelsen op het MP forum en die klagen ook allemaal...Er zijn zat bandjes die door de NME gehyped worden die slechter zijn dan MP (de meeste toch wel ) en zo anders of vreemd is MP toch ook weer niet. Onbegrijpelijk.
Ik ga zondag het concert van fabchannel dan maar weer eens bekijken, heb ik toch nog iets
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:54:41 #220
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22431234
Ach ja, het zal MP denk ik worst zijn. Ze voelen zich volgens mij wel errug thuis in dat uithoekje Trondheim.

Welk concert ? Dat van paradiso 2002 ? Goeie shit......
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22431358
yep, paradiso 2002. Ik was erbij, fantastisch om hogwash live te horen
Beste concert voor mij blijft tivoli 1998 trouwens, a k9 suite......
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:35:57 #222
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22440707
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 14:53 schreef turnpike het volgende:

Heb je demon box via ebay ? Dat zal toch een aardige cent gekost hebben. Er staan wel 2 of 3 extra nummers op, toch ?
Ik heb hem vop het Motorpsycho-forum gekocht. Niet goedkoop, maar het viel me toch mee. Er staan inderdaad drie extra nummers op. Wat een monsterlijk goede plaat is dat toch. Het heeft even geduurd voordat ik hem kon waarderen, maar oten het kwartje eenmaal viel.........

Ovewr dat Paradiso concert wat ook op Fabchannel staat, idd een fantastisch optreden, met flink wat briljante hoogtepunten. Ik heb het concert ook als audio, erg fijn om es terug te horen, vooral Stained Glass en Hogwash. Minder is wel Close Your Eyes. Goed nummer op zich en daar ook best te genieten, maar als audio hoor je toch wel errug goed hoe vals de zang soms was.

[ Bericht 0% gewijzigd door green_machine op 06-10-2004 12:36:48 (taalfouten!) ]
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:04:13 #223
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22441259
Die hogwash is inderdaad geweldig bartrid, Snah speest helemaal weg.

Ik heb trouwens een capture van dat fabchannel gedoe, ik zap ook altijd even langs custer's last stand, daar zit fantastische gitaarnoise in. Ik hoop dat ze het ooit gaan uitbrengen als volwaardige dvd.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22442057
die valse zang was ook de reden dat het niet op dvd is uitgekomen meen ik.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_22442368
Dat van die valse zang klopt geloof ik wel. Neemt niet weg dat ik hoop dat Close your eyes wel op het volgende album komt te staan, want het nummer ademt wel de sfeer van bijvoorbeeld een Painting the night unreal, wat ik, en vele fans met mij volgens mij, toch wel als een van de hoogtepunten van de laatste paar albums beschouw.

Ik geloof inderdaad dat het MP niet zoveel uitmaakt of ze in Engeland of waar dan ook wel of niet populair zijn. Van de aandacht die ze in Noorwegen krijgen (3,5 miljoen inwoners ofzo?) zouden ze bij mijn weten al prima rond kunnen komen. Tel daar alle side-projects bij op (Bent produceert tegenwoordig platen van andere bandjes, Snah begeeft zich op het pad van de filmmuziek (evenals Paul de Munnik) en geb gaat nog altijd lekker met zijn folkbandje) en je snapt dat de heren niet zo nodig meer 'hoeven'.

Die versie van Hogwash die ze sinds 2002 spelen heet op de setlist geloof ik Spacehog, omdattie wat langer is en met dat psychedelische baslijntje van volgens mij een nummer van de Chemical Brothers begint.
Paan!
pi_22442454
Zijn ze dan echt zo groot...?
pi_22442565
in Noorwegen....
En sommige mensen hoeven niet per se miljoenen te verdienen.
Paan!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:22:16 #228
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22442730
Klopt Werner, spacehog. Nu Baard niet meer meespeelt zullen ze het wel weer anders gaan aanpakken. Misschien komt er een dvd met verzameld materiaal, hopelijk een dubbel dvd inclusief "this is motorpsycho"

Ik heb Geb's HGH nog nooit gehoord eigenlijk, de volgende bestelling bij stickman zal ik er eens 1 meepikken.
MP is ook redelijk populair in Duitsland, dat zal denk ik ook wel de nodige tsjing opleveren.
Misschien krijgen ze ooit nog eens de status die ze verdienen en dan kunnen onze kleinkinderen pochen met de LP's en CD's die ze van ons erven.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:25:24 #229
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22442809
Noorwegen is best koel hoor Seborik, ook acts als Kaizer's Orchestra en Madrugada mogen zich verheugen op voldoende aandacht in het binnenland.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22442938
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:25 schreef turnpike het volgende:
Noorwegen is best koel hoor Seborik, ook acts als Kaizer's Orchestra en Madrugada mogen zich verheugen op voldoende aandacht in het binnenland.
Wat te denken van Kings of convenience en in vroeger tijden A-Ha (ok, een boyband, maar take on me blijft een klassiek, weldoortimmerd liedje!). Een meisje als Lene marlin probeerde het na 1 hitje in de states en is met haar tweede album behoorlijk de mist in gegaan geloof ik.

DE Noorse muzikant bij uitstek was geloof ik nog een paar centimeter korter dan Prince. Zijn standbeeld staat op ware grootte bij zijn huis in de buurt van Bergen. De naam van deze dwerg was Edvard Grieg. Als je zijn bekendste werken hoort zeg ja 'Oooooo, dit!'. Het huis komt trouwens ook even voor in W.F. Hermans' Nooit meer slapen. Zeer de moeite waard!
Paan!
pi_22442996
Ik had er geen idee van dat ze zo groot waren. Heel leuk natuurlijk.
pi_22443057
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:31 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]
Het huis komt trouwens ook even voor in W.F. Hermans' Nooit meer slapen. Zeer de moeite waard!
Dat boek is sowieso de moeite waard om te lezen.
Aldus.
pi_22443149
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:37 schreef Z het volgende:

[..]

Dat boek is sowieso de moeite waard om te lezen.
Een kenner! Welkom.
Paan!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:45:11 #234
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22443211
Ik dacht echt dat Kings of Convenience Deens waren, maar potverdikkie die zijn inderdaad ook al Noors. Scandinavië is de laatste jaren sowieso echt goed bezig.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22443238
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:45 schreef turnpike het volgende:
Ik dacht echt dat Kings of Convenience Deens waren, maar potverdikkie die zijn inderdaad ook al Noors. Scandinavië is de laatste jaren sowieso echt goed bezig.
Ken je The Jessica Fletchers al?

Zweden (dacht ik).
pi_22443268
Tijd voor een 'scandinavische bandjes topic' !
Aldus.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:50:25 #237
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22443321
Jessica Fletchers....neen....in welke categorie vallen ze te plaatsen ?

Zweden rockts er meestal wat meer op los, Hives, T(I)NC, Entombed, Hellacopters enz
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:52:24 #238
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22443357
Van het Stickman-records.de forum, door Jeanette, één van de twee Stickmanbreinen:

The band hasn't shown alot of interest in re-releasing "This is Motorpsycho" on DVD. We are slowly collecting footage from past shows, interviews, etc. etc. but it has not taken any concrete form yet. Kjetil, who put together "This is Motorpsycho" is responsible for viewing all the material and as most of you know, filmed a report on the Japan tour. But I'm afraid you'll have to be patient for awhile longer!
16/01/2004 13:36 by Jeannette

Die Japan docu is ook wel leuk, te bekijken op de Motorpsycho site (www.motorpsycho.fix.no/), alleen jammer dat er geen ondertiteling bij zit, het is op deze manier wel tamelijk onbegrijpelijk.

En over Roadwork 3:

Dear Jeanette, can you say how far into the works MP roadworks 3 has gone? Will it be released this year?
19/01/2004 23:29 by johannes

I'm afraid that I can't tell you anything yet....
28/01/2004 21:49 by Jeannette
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:07:51 #239
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22443652
Hmmm dan zal ik maar een copietje proberen te ritselen van "this is motorpsycho".

Hopelijk komt Roadwork 3 ooit en dan mèt een live-dvd.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22443722
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:50 schreef turnpike het volgende:
Jessica Fletchers....neen....in welke categorie vallen ze te plaatsen ?

Zweden rockts er meestal wat meer op los, Hives, T(I)NC, Entombed, Hellacopters enz
Beetje jaren zestig/zeventig achtige klank.

Kijk maar of je het nummer Bloody Seventies Love kunt vinden.
pi_22466812
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:07 schreef turnpike het volgende:
Hmmm dan zal ik maar een copietje proberen te ritselen van "this is motorpsycho".

Hopelijk komt Roadwork 3 ooit en dan mèt een live-dvd.
Regel dan meteen even iemand die de Loladamusica uitzending uit 2000 nog op band heeft. Lola-medewerker Helmut Boeien schreef in die tijd ook een mooi artikel in Oor wat ik laatst herlezen heb. Maar die This is MP video ben ik ook benieuwd naar want die hebben we tenslotte nog nooit gezien.
Paan!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:03:51 #242
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22466966
Dat van lopoloppolaa staat ergens op de 3voor12 site als ik het niet mis heb, http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=996035 onderaan.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22467190
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:03 schreef turnpike het volgende:
Dat van lopoloppolaa staat ergens op de 3voor12 site als ik het niet mis heb, http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=996035 onderaan.
Heb ik al eens bekeken, maar zijn maar korte stukjes (hoewel dat clipje van High Time in de oefenruimte echt übercool is!) en dat interviewtje met Bent doet 't helaas niet.
Paan!
pi_22467358
is inderdaad niet de hele special helaas. Clipje is erg cool, en een paar dagen geleden werkte het iinterviewjte nog trouwens. (en kon ik ook nog typen )
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_22467738
Ai, is mij dus nooit gelukt om dat clipje te openen! Wat zegt hij ook alweer in dat fragment allemaal?
Paan!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:55:36 #246
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22468128
Het ene interviewtje werkt wel, het andere niet. het clipje gelukkig wel.

De meestje filmpjes die ik met emule vind zijn maar half compleet...
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22556984
Wow, ben nog helemaal ondersteboven van het concert van gisteravond!

Ruim 3 uur lang mochten we de muzikale kunsten van het Noorse zevental bewonderen. Heerlijk.

Naast het aloude countrygevoel (met oa. Man of constant sorrow uit de Coen bros. film O brother where art thou) natuurlijk ook wat lang uitgesponnen woodstockmateriaal, wat jazzy dingetjes, veel Greatful Dead-covers, Flying Burrito Brothers, Neil young en natuurlijk MP klassiekers (Skies are full of wine (nieuwe versie) en Waiting for the one).

De mannen zelf waren ook in een zeer uitgelaten stemming. Gebhardt met sigaretten en glaasjes wijn (dacht dattie gestopt was met roken) en Bent die als een waanzinnige yank de band voorstelde. (Stierenhoorns op zijn basversterker!). Verder waren er natuurlijk de twee drummers, Snah op contrabas (ongelooflijk dattie dat ook nog kan!) en het slangenlederen jasje en ditto bril van zanger Barry Hillien, die volgens mij gewoon Lars Lien heet en op Timothy in '94 al op toetsen van de partij was.

Alleen die naam van die lapsteel-speler is een beetje eng..... K. K. Karlsen......
Die schijnen ze na de opnamen van de eerste plaat ook jarenlang kwijt te zijn geweest. Bleek dat hij was verhuisd en zijn naam had veranderd.

Desalniettemin: al met al toch een legendarisch concert en misschien wel het beste dat ik van de mannen heb gezien!
Paan!
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:37:16 #248
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22557185
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:25 schreef turnpike het volgende:
Noorwegen is best koel hoor Seborik, ook acts als Kaizer's Orchestra en Madrugada mogen zich verheugen op voldoende aandacht in het binnenland.
En in mindere mate heb je natuurlijk ook nog altijd Jaga Jazzist en (helaas ter ziele gegane) Autopulver.
Nee, die Noren hebben toch aardig wat interessante bandjes. Volgens mij heb ik ook meer CD's van Noorse dan van Nederlandse makelij.

Niet in het minst door Motorpsycho's hoge productiviteit/kwaliteitsratio, uiteraard.
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:52:52 #249
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22557495
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:24 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Wow, ben nog helemaal ondersteboven van het concert van gisteravond!

Ruim 3 uur lang mochten we de muzikale kunsten van het Noorse zevental bewonderen. Heerlijk.

Naast het aloude countrygevoel (met oa. Man of constant sorrow uit de Coen bros. film O brother where art thou) natuurlijk ook wat lang uitgesponnen woodstockmateriaal, wat jazzy dingetjes, veel Greatful Dead-covers, Flying Burrito Brothers, Neil young en natuurlijk MP klassiekers (Skies are full of wine (nieuwe versie) en Waiting for the one).

De mannen zelf waren ook in een zeer uitgelaten stemming. Gebhardt met sigaretten en glaasjes wijn (dacht dattie gestopt was met roken) en Bent die als een waanzinnige yank de band voorstelde. (Stierenhoorns op zijn basversterker!). Verder waren er natuurlijk de twee drummers, Snah op contrabas (ongelooflijk dattie dat ook nog kan!) en het slangenlederen jasje en ditto bril van zanger Barry Hillien, die volgens mij gewoon Lars Lien heet en op Timothy in '94 al op toetsen van de partij was.

Alleen die naam van die lapsteel-speler is een beetje eng..... K. K. Karlsen......
Die schijnen ze na de opnamen van de eerste plaat ook jarenlang kwijt te zijn geweest. Bleek dat hij was verhuisd en zijn naam had veranderd.

Desalniettemin: al met al toch een legendarisch concert en misschien wel het beste dat ik van de mannen heb gezien!
Bah Werner, hoe kan je iemand het gevoel geven ècht iets gemist te hebben ?

Op de dvd maakt K.K. nog een grapje dat Geb en hij een rookverbod voorstellen, gelukkig zijn ook menselijke zwakten onze helden niet vreemd.
Barry Hillien is idd gewoon Lars Lien, snel gegoogled.

Misschien over 10 jaar wel weer ! Al betwijfel ik de aanwezigheid van K.K. daarbij
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  maandag 11 oktober 2004 @ 18:01:33 #250
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22557668
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:37 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En in mindere mate heb je natuurlijk ook nog altijd Jaga Jazzist en (helaas ter ziele gegane) Autopulver.
Nee, die Noren hebben toch aardig wat interessante bandjes. Volgens mij heb ik ook meer CD's van Noorse dan van Nederlandse makelij.

Niet in het minst door Motorpsycho's hoge productiviteit/kwaliteitsratio, uiteraard.
Ja de Jazzist hoort er ook gewoon bij, vooral sinds "in the fishtank" natuurlijk.

Autopulver is idd een te zachte dood gestorven, maar Vapor Trails blijft z'n weg vinden naar de cd speler. Hun eerste moest ik nog maar eens bestellen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22557835
dubbelpost, deze mag dus weg
Paan!
pi_22557840
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:52 schreef turnpike het volgende:

[..]

Bah Werner, hoe kan je iemand het gevoel geven ècht iets gemist te hebben ?

Op de dvd maakt K.K. nog een grapje dat Geb en hij een rookverbod voorstellen, gelukkig zijn ook menselijke zwakten onze helden niet vreemd.
Barry Hillien is idd gewoon Lars Lien, snel gegoogled.

Misschien over 10 jaar wel weer ! Al betwijfel ik de aanwezigheid van K.K. daarbij
Sorry Turnpike, old habits die hard.... heb journalistiek gestudeerd.

Had ook een keer eerder gelezen dat Geb worstelde met zijn sigarettenverslaving. Op een van de EP's staat het nummer Accute nicotine withdrawal sympthoms, dat van zijn hand is. Heb zo gauw even geen idee hoe het ding klinkt...

haha, K.K. is idd niet de jongste meer, maar vraag me af of de mannen van MP over 10 jaar nog muziek maken. Bent zei op een bepaald moment tijdens het concert: 'Man, I'm getting old!'
Paan!
  maandag 11 oktober 2004 @ 19:01:02 #253
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22558818
Ik denk dat de heren sowieso nog muziek blijven maken, of dat in MP groepsverband zal zijn waag ik te betwijfelen. Alhoewel de laatste releases nog maar eens benadrukken dat de sleet er nog niet in zit. Het zijn inmiddels wel mid-dertigers natuurlijk.

Accute Nicotine....staat op de Ozone EP en is volgens mij een 4-sporen opname van Geb, met een ontzettend valse gitaar....een soort van trieste dronkemans hoempa zonder hoempa, na die nicotine tristesse begint de volmaakte lieflijkheid van the skies are full of wine.
Op die EP staat ook nog Young Man Blues en Back to Source, hey wacht ff, waarom heb ik die eigenlijk nog niet !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22559350
hup, kopen die hap
ik vind de MP singles eigenlijk altijd wel interessant vanwege het extra materiaal dat ze erop zetten. De Starmelt EP blijft mijn favoriet (vanwege dat geweldige Flick of the Wrist) op de voet gevolgd door Moutain EP (omdat ie zo heerlijk heavy is)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:07:13 #255
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22562964
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:25 schreef bartrid het volgende:
hup, kopen die hap
ik vind de MP singles eigenlijk altijd wel interessant vanwege het extra materiaal dat ze erop zetten. De Starmelt EP blijft mijn favoriet (vanwege dat geweldige Flick of the Wrist) op de voet gevolgd door Moutain EP (omdat ie zo heerlijk heavy is)
Ja ik wil ze ALLEMAAL, ik ben er alleen nog niet uit of ik ze op vinyl wil, is wel het schoonst natuurlijk. De ervaring leert dat je die ceedeetjes op den duur gewoon onder op de stapel legt en niet al te vaak meer luistert.......ik vraag me ineens af hoe je iets überhaupt onderop een stapel kan leggen ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22563272
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 22:07 schreef turnpike het volgende:

[..]

Ja ik wil ze ALLEMAAL, ik ben er alleen nog niet uit of ik ze op vinyl wil, is wel het schoonst natuurlijk. De ervaring leert dat je die ceedeetjes op den duur gewoon onder op de stapel legt en niet al te vaak meer luistert.......ik vraag me ineens af hoe je iets überhaupt onderop een stapel kan leggen ?

degene die op cd uitgekomen zijn, heb ik, maar ik zit er hard over te denken om degene die alleen op vinyl uit zijn gekomen ook maar te kopen en dan een redelijke platenspeler erbj te nemem.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:38:01 #257
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22563790
Ik geloof dat bijvoorbeeld de Manmower EP en The Nerve Tattoo EP ook enkel op vinyl te verkrijgen zijn; en die zijn toch zeker de moeite van het aanschaffen waard, lijkt me. Heb sinds kort in ieder geval ook een platenspeler (het werd nochtans tijd), dus deze zal ik binnenkort nog wel eens een keertje bestellen.
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:45:38 #258
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22564006
Ik heb een akai draaitafel, 25 euro ! Werkt prima

Timothy's Monster, die ik laatst heb gekocht, klonk nog nooit zo vol en uitgebalanceerd als op Vinyl. Ik vond de cd altijd wat mager klinken, alles bleef een beetje op de achtergrond.

Gewoon doen dus, kan je op de markt ook weer eens door die grote bakken met classics floppen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 07:58:27 #259
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22568617
Even een kort berichtje (het is nog vroeg):
Ik ben van het weekend naar beide concerten geweest, en ze waren beide super. Vrijdag iets harder, meer rockend, zondag iets meer laid back. Beide briljant en vol hoogte punten.

Favorieten zijn denk ik Lizz Reed en The Skies Are Full of Wine

Over de Lola da Musica uitzending: die is op te vragen bij de VPRO, op VHS. Het kost wat (ik weet niet hoeveel), maar dan heb je ook wat.

Er is weer allerlei nieuws. Zo schijnt de DVD toch door te gaan, en komt er toch een Roadwork 3. Ook schijnen ze weer te gaan werken aan een nieuwe plaat. Later meer, ik moet weg.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 08:17:21 #260
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22568735
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:01:25 #261
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22576276
Klinkt goed, Motorpsycho is lief

Echt KUT dat ik niet erbij kon zijn !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22577243
Echt klasse dat je bij allebei de optredens bent geweest Green! Ik zou graag nog willen weten van wie al die coverpareltjes (behalve al die Grateful Deadnummers en Neil Young) allemaal zoal waren.

Inderdaad groots nieuws dat Geb aan een fan heeft verteld dat het paradisoconcert naar alle waarschijnlijkheid toch nog op DVD zal worden uitgebracht. Mij kan het ook niet zoveel schelen dat ze die zang wat aan de valse kant vonden. Ik bedoel, who needs zuivere zang als je dat bombastische lang-uitgerekte atoombomgedeelte van STG live voorgeschoteld krijgt?

En die videoclips die ze gemaakt hebben ben ik ook mateloos nieuwsgierig naar. ken zelf alleen maar The Slow Phase-out en das eigenlijk best wel een mooi degelijk gemaakt clipje. Maar in de archieven zitten natuurlijk obscure filmpjes bij ouwe nummers, misschien 1 of 2 keer bij de alternatieve programma's van MTV vertoond. Van mij mogen ze het zo snel mogelijk uitbrengen!
Paan!
pi_22578096
cool nieuws! Zeker omdat ik (en de meesten hier neem ik aan?) het live heb mogen meemaken, toch altijd speciaal als je er zelf geweest bent.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:08:26 #264
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22620169
http://3voor12lokaal.vpro(...)ines=6338&news=58960

http://www.kindamuzik.net/live/article.shtml?id=7508

Twee recencies van de beide Tussler concerten van het weekend. Die laatste, over Vera wel wat zeurderig naarm ijn idee maar ach.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_22621412
Hard geluid is inderdaad wel vaker een probleem en kan zelfs bij je favoriete bandje gaan storen. Toen ze in Tivoli aan de tweede elektrische set begonnen heb ik toch ook maar even een extra paar oordoppen die een vriend bij zich had, geleend. Maar Tivoli is inderdaad een geschiktere zaal voor MP lijkt me.
Paan!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:16:15 #266
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22621695
MP heeft nou eenmaal een voorkeur voor HARDT !

"made loud to be played loud" staat op roadworks vol. 1

Als je hard speelt hou je in ieder geval de auditieve aandacht.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22621808
MP is hard, maar niet zo hard als mogwai....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_22622081
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:16 schreef turnpike het volgende:
MP heeft nou eenmaal een voorkeur voor HARDT !

"made loud to be played loud" staat op roadworks vol. 1

Als je hard speelt hou je in ieder geval de auditieve aandacht.
Ja maar het zijn zelf wel muziekliefhebbers en ik vaak nemen die lui zelf WEL voorzorgsmaatregelen om niet vroegtijdig doof te worden. Maar ze hebben nu lange haren dus je ziet het niet. Ben zelf ook drummer en als je als drummer niet altijd oordoppen draagt word je tijdens het repeteren al helemaal gek en dan moet je ook nog optreden.
Paan!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:39:39 #269
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22622213
Ja ! Oren zijn heilig, als je heel veel concerten bezoekt is een paar "aangemeten" oordopjes ook geen overbodige luxe. Toen ik nog in een bandje speelde repeteerden we ook vaak met oordopjes in "die gele die er zo uit blijven steken" Die konden we met optreden natuurlijk niet in hè.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22622342
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:39 schreef turnpike het volgende:
Ja ! Oren zijn heilig, als je heel veel concerten bezoekt is een paar "aangemeten" oordopjes ook geen overbodige luxe. Toen ik nog in een bandje speelde repeteerden we ook vaak met oordopjes in "die gele die er zo uit blijven steken" Die konden we met optreden natuurlijk niet in hè.
Haha, herkenbaar, herkenbaar!

Overigens zijn die speciale muzikantenplugjes wel verdimde duur. 28 euro ofzo. En als je ze op maat laat maken ben je geloof ik nog veel meer kwijt! Toch is het voor de langere termijn misschien wel de moeite waard om er eens naar te kijken.
Paan!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:16:33 #271
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22630327
http://8weekly.nl/index.php?art=1906

nog een review, deze keer wat positiever en vermoedelijk dichter bij de waarheid
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22630455
en ik maar balen dat ik ze niet gezien heb Daarom maar it's a love cult en serpentine besteld (nee, ik had ze nog niet....) waardoor ik nu in ieder geval het complete oevre van MP op cd heb. Nu die platenspeler nog
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:28:24 #273
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22630636
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:21 schreef bartrid het volgende:
en ik maar balen dat ik ze niet gezien heb Daarom maar it's a love cult en serpentine besteld (nee, ik had ze nog niet....) waardoor ik nu in ieder geval het complete oevre van MP op cd heb. Nu die platenspeler nog
Shame on you tsk tsk tsk.

Maar ik heb zelfs demon box nog niet, lobotomizer en 8 soothing mis ik ook nog....

Eigenlijk is dat erg, demon box had ik echt al moeten hebben.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22630746
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:28 schreef turnpike het volgende:

[..]

Shame on you tsk tsk tsk.

Maar ik heb zelfs demon box nog niet, lobotomizer en 8 soothing mis ik ook nog....

Eigenlijk is dat erg, demon box had ik echt al moeten hebben.
demon box is fantastisch, erg fijne plaat. Lobotomizer is erg slecht geproduceerd (en nog met de eerste drummer) en 8 soothing is alleen al leuk vanwege de cover van california dreamin. Ik was een beetje uitgekeken op het latere werk en heb daarom it's a love cult niet gekocht, maar na the tussler begon het toch weer te kriebelen...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_22642547
Nou van Soothe is er wel 1 fantastisch nummer: Loaded! Dat speelde ze als laatste nummer als afsluiter deze zomer in Vredenburg en het beukte echt ver-schrik-ke-lijk! Na de laatste oorverdovende klap sprak Bent de legendarische woorden: 'You guys won. You beat the Swedes!'
Memorabel.
Paan!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:05:23 #276
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22669089
Demon Box is inderdaad fantastisch! Wel een erg heftige plaat. Ik heb sinds kort de vinyl versie, met drie extra nummers, en als je die in zn geheel achter elkaar hoort (90 min geloof ik) dan heb je toch wel een behoorlijke mindfuck achter de rug.

Ik ben eigenlijk wat aan het terugwerken geweest qua aanschaffen van de platen, mooi om steeds weer nieuwe dingen van ze te ontdekken. Ik heb nu ook bijna alles op mn pc staan, leuk om die ontwikkeling zo op een rijtje te hebben.

En dat Vredenburg optreden, man, wat een killer show was dat toch.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:30:33 #277
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22863380
Ik heb een lp van Motorpsycho dubbel, en die derhalve te koop. Het gaat om Angels and Demons at Play, inclusief 3 bonustracks. Zie [TK] Diverse (rock) cd's en wat vinyl

(mag dit wel, zo schaamteloos reclame maken voor je eigen spul? Ik kon er in elk geval niks over vinden in de V & A FAQ. )
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 10:43:55 #278
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22881624
Van mij mag dat wel

Die AADAP....kostda ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22884645
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 10:43 schreef turnpike het volgende:
Van mij mag dat wel

Die AADAP....kostda ?
Ja ben ook wel benieuwd! Heb dan wel geen platenspeler, maar ja, alleen die hoes is het bezit al waard natuurlijk.
Paan!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:48:18 #280
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22885247
Je gaat toch niet tegen me opbieden Werner ?

Heeft de LP nou het artwork van die drie ep's erbij ?

Er zijn zoveel versies van AADAP
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22893543
foutje van stickman: serpentine EP en Tussler toegestuurd gekregen...Die laatste had ik natuurlijk al
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:54:46 #282
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_22903413
Zullen we deze discussie voortzetten in het daartoe bestemde topic? [TK] Diverse (rock) cd's en wat vinyl

Ik heb wat foto's en wat info geplaatst aldaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door green_machine op 27-10-2004 14:37:23 ]
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  donderdag 4 november 2004 @ 12:51:07 #283
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_23071960
schopje...........
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_23074544
Schopje omdattie nog steeds niet verkocht is???
Paan!
  donderdag 4 november 2004 @ 15:13:17 #285
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_23075140
ha, nou zoiets ja. Het is zo vreemd, sinds ik die plaat te koop heb lijkt ern iemand meer op dit of dat andere topic te reageren. En tsja, ook ben ik wat verbaasd dat dit topic nu in één keer weer helemaal doodl ijkt te zijn. Dus vandaar.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_23075174
Ja was ik ook wel verbaasd over. Ik zou die plaat best willen hebben, maar ik heb het geld gewoon niet op dit moment. En ja nu de hele Tussler-hype weer even voorbij is bloedt het rond MP ook een beetje dood inderdaad. Dat wordt (lang) wachten op die langverwachte volgende, 'echte' MP-plaat....
Paan!
  donderdag 4 november 2004 @ 22:37:12 #287
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23085560
Ik heb ook even geld te weinig, ik heb zelfs gezondigd.
Mijne heren....ik heb gedownload. Ik kon mijn nieuwsgierigheid naar de songs van de EP's niet langer beteugelen. Wel leuk om te horen dat ze nog veelzijdiger zijn dan ze op hun albums al laten horen.

Wat kunnen ze nog doen om ons te verrassen ? Een album maken zonder gitaar ? Een album opnemen op de maan ? Mauro Pawlowski aan de line-up toevoegen ?
Ik heb werkelijk geen idee hoe dat volgende album zou moeten gaan klinken.

Wat hopen, denken en verwachten jullie ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  zondag 7 november 2004 @ 14:35:06 #288
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_23140874
Gewoon, dat ze gewoon die nieuwe nummers van de laatste tijd (close your eyes, trixeene (of zoiets), livin' in a trailer) lekker happy go lucky op zijn motorpsycho's samen met Deathprod op de band slingeren ergens in een Zweedse studio. Ze moeten gewoon doen wat ze zelf willen doen, want zij mogen het, want zijn nu eenmaal Motorpsycho!
Paan!
  woensdag 10 november 2004 @ 17:40:53 #289
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23221616
Als ik de interviews moet geloven van een tijdje terug is het "experiment nu over"; dus ik vermoed dat Motorpsycho pas op de plaats zal maken met een album dat teruggrijpt op pre-LTEC; maar met Motorpsycho weet je het natuurlijk nooit.
Die Tussler plaat is in ieder geval fantastisch, en wat mij betreft ook beter dan de Tussler Soundtrack van 10 jaar terug.
pi_23223253
die tussler komt bij mij op mijn lijstje van beste platen van dit jaar en Cassie op mijn best of 2004 cd
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 10 november 2004 @ 22:20:20 #291
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23229051
Cassie en September zijn wat mij betreft de hoogtepunten van de CD.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:20:53 #292
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23229072
Wat tussler betreft, die ouwe kan zeker niet aan die nieuwe tippen, maar die re-issue...polka with the devil, alburquerque, it must've been the roses en nog meer van dat schoons....heerlijke covers waarvan ik de originele versies al niet meer wil horen.
Leuk eigenlijk, het ene briljantje is nog maar net uit en we smachten al weer naar de volgende.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23231193
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Grobbel het volgende:
Cassie en September zijn wat mij betreft de hoogtepunten van de CD.
wat mij betreft ook
Zojuist weer een zending van stickman binnengehad, in plaats van It's a love cult nu de eerste tussler. Die had ik ook nog niet maar het was niet degene die ik besteld had. Voor de 2e keer. Nu wel een sampler als compensatie voor mijn porto van de vorige foute zending.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_23238061
en van stickman mag ik die oude tussler houden UIt haar mail lees ik ook dat the tussler goed verkoopt:
I cannot believe we screwed up this order twice! Aargh! Sorry!

The first time was my hubby's fault, this time mine. I guess I wasn't reading closely enough, because we had one other customer where we accidently sent them a new Tussler instead of the old one (we are doing nothing but packing up new Tussler CDs these days...) so....there you go!

Just too dumb. I'll send you the correct album today, and that's that.
Consider yourself delayed but lucky!

cheers,
Jeannette
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 11 november 2004 @ 13:57:36 #295
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_23241527
Die EP's zijn zeker interessant. En wat dat downloaden betreft, op zich is daar niks mis mee, zolang je alsnog een bult platen van ze koopt. Ik nu zo goed als alles van ze op vinyl, maar heb ook de complete collectie op de pc staan. Is toch ook wel leuk hoor. Alles in de playlist, en dan op shuffle, dan ben je wel even zoet.

Mijn favoriete EP blijft denk ik de Ozone EP, al mag de The Other Fool EP er ook zeker wel zijn.
Mijn favoriete Tussler track is toch The Skies are Full Of Wine, mede dankzij het mooie basloopje. Ik denk dat dit toch wel de meest zoete plaat is die ze in zich hebben, nu weer tijd voor het tegenovergeslelde. Als het Vredenburg optreden een goede voorbode is, dan belooft het wat.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  donderdag 11 november 2004 @ 14:29:34 #296
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23242321
De Starmelt EP is natuurlijk ook niet verkeerd... Wishing Well en Flick of the Wrist alleen al.

Ik heb zelf alle reguliere MP-albums (minus 8 Soothing Songs for Rut en Lobotomizer) op CD, van de ep's mis ik er nog wel een hoop; wat nog ontbreekt heb ik enkel op mijn computer staan. Maar ach, die koop ik te zijner tijd wel een keer.
pi_23243641
Hee leuk ineens loopt het topic weer! Goed om te horen dat Jeannette van Stickman zegt dat de nieuwe plaat goed verkoopt. En alles in de playlist van winamp en dan op shuffle heb ik geloof ik ook wel eens gedaan. Computer loopt dan nog net niet vast....
Paan!
pi_23285469
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:29 schreef Grobbel het volgende:
De Starmelt EP is natuurlijk ook niet verkeerd... Wishing Well en Flick of the Wrist alleen al.

Ik heb zelf alle reguliere MP-albums (minus 8 Soothing Songs for Rut en Lobotomizer) op CD, van de ep's mis ik er nog wel een hoop; wat nog ontbreekt heb ik enkel op mijn computer staan. Maar ach, die koop ik te zijner tijd wel een keer.
de starmelt EP is denk ik mijn favo EP alhoewel dat nog wel eens wisselt. Flick of the wrist is een fantastisch nummer, van de solo's krijg ik elke keer weer kippenvel.
Nu maar eens alle vinyl EP's gaan sparen
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 24 november 2004 @ 10:09:36 #299
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23535835
Volgens mij zijn ze nog niet echt druk in de weer met een eventuele nieuwe plaat, Geb heeft met HGH een nieuwe plaat uit en Snah maakt muziek in het theater.

Ik kan lastig zeggen welke EP m'n favoriet is, ik heb een zip-je gedownload met b-kantjes en rarities dus alles staat een beetje ordentelijk op alfabet.

*turnpike vind flick of the wrist helemaal niet zo spectaculair*
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23537789
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:09 schreef turnpike het volgende:
Volgens mij zijn ze nog niet echt druk in de weer met een eventuele nieuwe plaat, Geb heeft met HGH een nieuwe plaat uit en Snah maakt muziek in het theater.

Ik kan lastig zeggen welke EP m'n favoriet is, ik heb een zip-je gedownload met b-kantjes en rarities dus alles staat een beetje ordentelijk op alfabet.

*turnpike vind flick of the wrist helemaal niet zo spectaculair*
Wel de live-versie van het uitmuntende Folken optreden dat in mp3-formaat op het web te vinden is.....
Paan!
  woensdag 24 november 2004 @ 13:14:48 #301
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23539470
Ik heb een ftp gevonden via goegel, maar die ligt vooralsnog plat.

Verder vind ik em nergens....of zoek ik verkeerd en moet ik bittorrenten ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')