abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:30:32 #126
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25271342
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:07 schreef SHERMAN het volgende:
Ik moet eerst een fatsoenlijke baan hebben
En vooral een langer station
Ja, dat was ook altijd mijn probleem toen ik nog een baan had; het station is altijd te kort,,,
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 27 februari 2005 @ 23:59:39 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25290413
De tafel staat. Nu de rails nog. Het originele baanplan wat hier elders in het topic staat is inmiddels over boord gegaan. Het was in de practijk niet uit te voeren, tenzij ik een station zou maken zonder stations gebouw.
Plan is nu om een enkelsporige hoofdlijn te maken met een enkelsporige zijlijn met een 4-sporig station (waarvan spoor 4 gebruikt kan worden als opstelspoor voor een wachtende goederentrein of als passeerspoor).
Aan de rechterzijde van het station komt een opstelplaats met 3 sporen voor rijtuigen die niet voor de dienst nodig zijn. Aan de linkerzijde komt een laad en los plaats voor de lokale bedrijven.
Het zijlijntje loopt via een de heuvels (tis te laag om het een berg te gaan noemen) naar een 2-sporig kop-station. De lok moet hier dus of kop maken, of er moet gebruik worden gemaakt van een trek/duwtrein of een treinstel
So we just called him Fred
pi_25290429
Ook leuk bezig geweest vandaag dus
Ik ook, ben net bezig om het uit te typen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25290565
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:30 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, dat was ook altijd mijn probleem toen ik nog een baan had; het station is altijd te kort,,,
Nu is het probleem opgelost
Vandaag namelijk goed bezig geweest en het ziet er naar uit dat het baanplan er is
Klik om wat foto's te zien hoe het er nu uitziet. Ik neem aan dat jullie de lege plekken zelf wel kunnen invullen. Voor die gaten word waarschijnlijk dinsdag rails gekocht. Waar de 2 treinen nu staan komt het station. Bij de opstel sporen komt een militaire kazerne. En een natuurgebied met een tunnel voor de treinen. Bij het station zie je nu 2 treinen staan, eentje komt materieel brengen voor de inbouw zijnde kazerne en de andere personeel om de stad te bouwen.

Als station zit ik voorlopig te denken aan:
-edit- faller.de is een beetje stuk -edit
Met de nadruk om voorlopig omdat ik nog niet weet of er wat "mooiers" is. Leuk station, niet al te duur en in mogen best te doen op een Nederlandse baan. Of ben ik een barbaar?

[ Bericht 10% gewijzigd door SHERMAN op 01-03-2005 23:02:01 ]
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 1 maart 2005 @ 01:11:16 #130
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_25306023
wat een KUT topic!
Straks krijg ik nog een dure hobbie erbij door dit topic!
pi_25311978
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25400170
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:07 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als station zit ik voorlopig te denken aan:
-edit- faller.de is een beetje stuk -edit
Met de nadruk om voorlopig omdat ik nog niet weet of er wat "mooiers" is. Leuk station, niet al te duur en in mogen best te doen op een Nederlandse baan. Of ben ik een barbaar?
Ik weet niet welk station je hebt, maar ik heb station 'Mittelstadt'
Vind het wel een mooi station, alleen moet ik er nog wat extra perrons voor kopen. Ook wil ik over de andere sporen een overkapping plaatsen, een mooie combinatie moet ik nog gaan verzinnen/zoeken.

Voor mijn stukje pendelspoor zit ik ook nog met een klein probleempje. Ik wil graag dat er een treintje pendelt tussen twee stations (over een eigen stuk spoor). Bij Conrad heb ik daarvoor wel wat dingetjes gevonden, maar heeft één van jullie misschien al ervaring met zo'n pendelspoortje?
pi_25400329
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:22 schreef Carport het volgende:

[..]

Ik weet niet welk station je hebt, maar ik heb station 'Mittelstadt' [afbeelding]
Vind het wel een mooi station, alleen moet ik er nog wat extra perrons voor kopen. Ook wil ik over de andere sporen een overkapping plaatsen, een mooie combinatie moet ik nog gaan verzinnen/zoeken.

Voor mijn stukje pendelspoor zit ik ook nog met een klein probleempje. Ik wil graag dat er een treintje pendelt tussen twee stations (over een eigen stuk spoor). Bij Conrad heb ik daarvoor wel wat dingetjes gevonden, maar heeft één van jullie misschien al ervaring met zo'n pendelspoortje?
Ik heb het over die ja Wil er dan ook wat extra perrons bijkopen en een overkapping. Eigenlijk zoals jij het ook wilt Ik hou jou vorderingen dus in de gaten

Je wilt dus dat die trein automatisch rijd?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25400519
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:35 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik heb het over die ja Wil er dan ook wat extra perrons bijkopen en een overkapping. Eigenlijk zoals jij het ook wilt Ik hou jou vorderingen dus in de gaten
Haha, maar dat kan bij mij nog wel even duren hoor
Dit vind ik wel een mooie overkapping (39090), maar hij is wel heel groot (en duur)
quote:
Je wilt dus dat die trein automatisch rijd?
Ja, het treintje moet zelf gaan rijden naar station 2, daar even wachten, en dan terugrijden naar station 1, daar even wachten en weer naar station 2 vertrekken enz. Ik heb al een beetje gezocht en het lijkt me dat ik zoiets nodig heb:
quote:
http://www.conrad.nl
De module is bedoeld voor de automatische of halfautomatische besturing van keer- of pendeltreinen op modelspoorbanen met een analoge (wisselstroom) of digitale rijmodus. Bij de rijmodus met wisselstroom kunnen alle voertuigen met elektromagnetische omschakelaars(met of zonder aanvullende elektronica), elektronische omschakelaars en digitale decoders (die automatisch wisselstroom kunnen herkennen of handmatig op wisselstroom kunnen worden overgeschakeld) worden bestuurd. De omschakelspanning kan worden verkregen via een stekkernetvoeding. Bij de rijmodus met digitale stroom kunnen alle voertuigen met decoders die automatisch wisselstroom herkennen - zoals bijv. de 6080, 6081, 6090 of de oude delta-decoder met soldeerprogrammering voor Märklin 'digital' van firma's als Lenz en Roco - worden bestuurd. De omschakelspanning kan worden verkregen via stekkernetvoeding.

Technische spec.:
• Voedingsspanning 10 - 16 V=/~
• Stroomverbruik bij 10 V ca. 10 mA
• Stroomverbruik bij 16 V ca. 18 mA
• Schakelvermogen max. 2 A.

Bouwpakket, alle losse onderdelen
Module, printplaat kant-en-klaar opgebouwd en getest.
Maar ik heb hier verder totaal geen verstand van, dus misschien dat iemand hier iets meer van weet

[ Bericht 19% gewijzigd door Carport op 06-03-2005 19:55:00 ]
pi_25400595
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:49 schreef Carport het volgende:

[..]

Ja, het treintje moet zelf gaan rijden naar station 2, daar even wachten, en dan terugrijden naar station 1, daar even wachten en weer naar station 2 vertrekken enz. Ik heb al een beetje gezocht en het lijkt me dat ik zoiets(hopen dat de link werkt) nodig heb, maar ik heb hier verder totaal geen verstand van
Mooi overkapping Ik ga zelf voor een versie waar 2 sporen in kunnen denk ik, 3 is net wat te groot voor mijn baan

Link doet het niet
Maar heb er zelf ook niet veel verstand van maar hoe je het zegt klinkt het wel intressant
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25400630
Ik heb mijn post ff aangepast en gekopieerd wat er staat

Of zoek bij Conrad.nl naar product 217411 (zelfbouwversie) of 217373 (complete versie).
pi_25400823
Probeer het anders hier is: http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums&file=index
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25401632
Ja, je moet een pendelmodule hebben. Staat vast al ergens uitgelegd op BNLR.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:23:28 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25419556
Bij Conrad moet je 217349 hebben, die kan precies wat je wil.
Alleen deze module rijdt 1 maal heen en weer, maar das eventueel makkelijk op te vangen met een magneet schakelaar in je rails.
So we just called him Fred
pi_25439374
Mijn nieuwste speelgoed:

Groene Sik + twee Roco NS-wagons

Mehano Prestige SL2001 (met dank aan Lucske!
Ik háát kabouters!!
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:03:46 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25453755
Voor de liefhebbers: de de webcam die gericht staat op mn modelbaan-in-aanbouw is online.

Dit is echter wel de eerste keer dat-ie online is, dus ik hoop dat de firewall niet moeilijk doet.

Je kan de cam bekijken door op de link traincam in mijn sig te klikken.
So we just called him Fred
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:31:29 #142
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25454157
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:03 schreef FredvZ het volgende:
Voor de liefhebbers: de de webcam die gericht staat op mn modelbaan-in-aanbouw is online.

Dit is echter wel de eerste keer dat-ie online is, dus ik hoop dat de firewall niet moeilijk doet.

Je kan de cam bekijken door op de link traincam in mijn sig te klikken.
Hij doet het!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_25454268
Hij doet het inderdaad
Er gebeurd alleen niks
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25463627
Bedankt voor de tips over die pendelmodule. Binnenkort maar eens kijken hoe ik het precies ga maken.
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:30:04 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25465344
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hij doet het!!
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:40 schreef SHERMAN het volgende:
Hij doet het inderdaad
Er gebeurd alleen niks
Mooi, dat scheelt weer werk

Was vandaag voornamelijk op school, dus dan kan ik niet met mn treintje spelen
So we just called him Fred
pi_25503401
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:30 schreef FredvZ het volgende:

[..]


[..]

Mooi, dat scheelt weer werk

Was vandaag voornamelijk op school, dus dan kan ik niet met mn treintje spelen
En, ga je er vandaag nog aan werken? Je webcam geeft nu een De pagina kan niet worden weergegeven
pi_25532290
http://marktplaats.nl/ind(...)253D210%2526js%253D1


Ik had nog meer van die vage maar die heb ik niet opgeslagen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25532545
Ben trouwens ook bezig om een aparte website te maken over mijn modelbouw vorderingen, een kleine preview:


Ik dacht misschien vind iemand het wel boeiend
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_25532970
Ach, als ik een keer niks te doen heb kan ik wel eens gaan klikken op je site
pi_25542162
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:13 schreef SHERMAN het volgende:
http://marktplaats.nl/ind(...)253D210%2526js%253D1


Ik had nog meer van die vage maar die heb ik niet opgeslagen
135 euro voor zo'n prul? Mein Gott.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')