abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:03:41 #126
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26105370
Lang geleden dat ik mijn tong gereinigd heb. Straks maar weer eens proberen.
pi_26105410
hier is al een topic over SLOTJE!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:09:07 #128
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26105547
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:03 schreef Wokkel het volgende:
Waar koop je een tongborstel dan? En hoe voorkom je het kokhals-gevoel?
idd, ik moet altijd als een gek kokhalsen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26105611
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:09 schreef Houniet het volgende:

[..]

idd, ik moet altijd als een gek kokhalsen
Elke dag doen dan went het wel.
01-08-2008
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:12:54 #130
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26105652
Eikel scheren.
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:17:33 #131
16715 Mylene
*schatje*
pi_26105772
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
hier is al een topic over SLOTJE!!
Geen slotje, maar laten mergen.
pi_26105791
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Geen slotje, maar laten mergen.
Hoi schatje
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:18:52 #133
16715 Mylene
*schatje*
pi_26105806
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:18 schreef Markster het volgende:

[..]

Hoi schatje
Hoi Markster .

Ontopic maar weer.
pi_26105829
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Hoi Markster .

Ontopic maar weer.
Okay.

Doe jij het?
  zaterdag 9 april 2005 @ 21:16:02 #135
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26107595
Ik poets mijn tong wel ja, maar geen schraper. Ik word onpasselijk van dat ding namelijk. Verder flos ik en spoel ik met mondwater. Mijn gebid is me heilig
pi_26109137
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 21:16 schreef Silmarwen het volgende:
Mijn gebid is me heilig
('k heb bier in m'n neus, potverdikkie )
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26109431
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

('k heb bier in m'n neus, potverdikkie )
whaha
pi_26109614
Ik gebruik ook zo'n tongschraper. Als je ziet wat voor viezigheid je uit je mond haalt
Een week of tweegeleden, was er bij Kassa een item over. Er was uiteindelijk maar één mondwater waarvan bewezen was, dat het werkt en de rest doet amper tot niks omdat het een combinatie van stoffen moet bevatten om de bacterieën te doden.
Schrapen was de beste oplossing.
Het is even wennen, maar als je consequent bent en het een week of twee hebt gedaan, dan is het gevoel al een stuk minder.
pi_26110157
'k gebruik zelf gewoon de borstel. 'k neem 'n flinke slok water in de mond, en poets dan zachtjes m'n tong tot deze mooi roze is (ipv wit van de tandpasta)

Het deel achterop je tong poetsen zonder over je nek te gaan is een kwestie van gewenning.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26110213
Kan je met een electrische tandenborstel je tong poetsen?
pi_26110269
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:34 schreef Conflict het volgende:
Kan je met een electrische tandenborstel je tong poetsen?
waarom niet?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26110699
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:56 schreef Markster het volgende:
Jup, die van aquafresh heb ik ook, prima borstel, de haren staan kruislings (dus beide kanten op) en werkt uitstekend. Dat tongding is leuk, maar ik gebruik net zo lief de haren.
Die heb ik ook Als ik met een electrische tandenborstel over mijn tong ga moet ik lachen
Ik ga voor de gein ook eens zo'n schraper proberen.
Delivered without an information leaflet
pi_26111596
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:09 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt heel erg vies.. je tong schrapen. Is dat zoiets als een eeltschraper?
Mij ook, ik vind tanden poetsen, flossen, en listerine 2x per dag wel genoeg.
-
pi_26111734
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:20 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Mij ook, ik vind tanden poetsen, flossen, en listerine 2x per dag wel genoeg.
listerine was hèt middel wat, door die knakker bij Kassa, met name genoemd werd, omdat er geen enkele bestandsdeel inzit waarvan bewezen is dat het werkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:27:00 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26111791
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

listerine was hèt middel wat, door die knakker bij Kassa, met name genoemd werd, omdat er geen enkele bestandsdeel inzit waarvan bewezen is dat het werkt.
Welk merk werkt dan wel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_26111992
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welk merk werkt dan wel?
Halita mondwater, wat trouwens ook meteen de duurste is (20 euro) , maar ook de enige die aantoonbaar werkt.
pi_26112038
Ik heb even het verslag opgezocht:
quote:



Tientallen producten zijn er op de markt die claimen dat ze iets doen tegen slechte adem. Wat werkt en wat niet?

Antwoord op die vraag komt prof. Dr. C. de Baat, tandheelkundige en halitose-deskundige. Halitose is een mooi woord voor slechte adem.

Het allerbelangrijkste product tegen slechte adem is de tongschraper. Achterop de tong ontstaan namelijk bacteriën en die geven die nare reuk af. Als je een ruwe tong hebt, heb je dus meer last van slechte adem dan bij een gladde tong. Je kunt die tong gladder maken door laser-techniek – zoals onlangs nog in de Libelle stond.

De Baat zegt dat het op zeer kleine schaal in het buitenland gebeurt. Hij is tegenstander van deze behandelmethode. Je loopt het risico dat je allerlei andere functies van de tong beschadigt. Bovendien is het probleem meestal zo eenvoudig te verhelpen door de patiënt zelf.

Dit dus door bijvoorbeeld het gebruik van zo’n tongschraper. Daarnaast helpt goed poetsen, want ook op andere plekken in de mond kunnen die bacteriën ontstaan. En ten slotte is het slim om te ontbijten met een stevige boterham – die kan ook werken als een soort tongschraper.

Van de producten die bij drogist of apotheek te koop zijn, is volgens de Baat slechts van één product wetenschappelijk aangetoond dat het werkt, dat is Halita mondwater. Kost wel ¤ 20,-.

Verder zitten er in ACT, Sensodyne, en Ratanhia Mondwater stoffen die bacterievorming tegen kunnen gaan, maar volgens de arts hangt het van de dosering en de combinatie met andere stoffen af of ze echt werken. Ze zijn wel een stuk goedkoper – tussen de ¤ 4,- en ¤ 6,-.

Het mondwater van Thera Breath is nieuw op de markt. Daar zit oxyd 8 in – dat brengt zuurstof in de mond, suggereert de verpakking. En dat zou de bacterievorming tegengaan. Volgens de Baat klopt die redenering – bacteriën houden niet van zuurstof - en er zit inderdaad een stof in die zuurstof maakt (ClO2) . Het starterspakket (mondwater, tandpasta en tongschraper) kost ¤ 29. Wetenschappelijk is echter nog niet vastgesteld of dit product ook werkt.

Een ander, bekender middel, is Listerine – op het label staat: antibacterieel mondwater. De Baat zegt dat dit middel wel helpt tegen tandvleesontstekingen maar niet tegen slechte adem – dat is door onderzoek aangetoond.

De Baat kwam verder nog een werkzame stof tegen in de capsules van Adem Fris, namelijk peterselie-olie.

Deze maand stond in de krant dat ook yoghurt zou werken tegen slechte adem. Daar was onderzoek naar gedaan. Volgens De Baat stelde dit onderzoek niets voor – er werden 24 mensen onderzocht die helemaal geen problemen met hun adem hadden.

Alle andere sprays, dragees en kauwgums die Kassa kocht bij drogist en apotheek werken volgens de Baat alleen maskerend. Dat wil zeggen: ze verspreiden een geur die de slechte adem even verdringt. Maar dat helpt hoogstens een minuut of vijf, zegt hij.

Laatste tip van dr. De Baat: wie regelmatig zijn tong schraapt en zijn tanden goed poetst, maar toch last houdt van slechte adem, moet zijn tandarts raadplegen. Waarschijnlijk is er dan iets mis met je gebit.

Tot slot, zijn dit werkzame stoffen:
Chloorhexidine digluconaat
Triclosan
Cetylpyridine chloride
Zink
Een aantal plantaardige oliën.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1378102
pi_26112066
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:34 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Halita mondwater, wat trouwens ook meteen de duurste is (20 euro) , maar ook de enige die aantoonbaar werkt.
er waren nog wel enkele mondwaters die tenminste één bestanddeel hadden waarvan was aangetoond dat het werkt. Maar geen van de waters werkte zo goed als Halita, wat een krachtige mix van werkende bestanddelen bevat.

(goddomme wat is die Dirkh snel... als je niet beter zou weten zou je denken dat je met een modje te maken hebt)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26112112
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

er waren nog wel enkele mondwaters die tenminste één bestanddeel hadden waarvan was aangetoond dat het werkt. Maar geen van de waters werkte zo goed als Halita, wat een krachtige mix van werkende bestanddelen bevat.
mja, in listerine zit dan weer methiel
zo illegaal als wat in de tuinbouw, omdat je er alles maar dan ook alles mee doodt.
Dan zal het ook wel in me bek werken, inc. het doden van die bacterien op mijn tong

het ruimt dus imo indirect op
-
pi_26112173
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:38 schreef mechatronics het volgende:

[..]

mja, in listerine zit dan weer methiel
zo illegaal als wat in de tuinbouw, omdat je er alles maar dan ook alles mee doodt.
Dan zal het ook wel in me bek werken, inc. het doden van die bacterien op mijn tong

het ruimt dus imo indirect op
Je zou eventueel de post van Dirkh kunnen doorlezen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')