abonnement Unibet Coolblue
pi_24853460
Sinds kort heb ik een gitaar.
Ik heb al verschillende les boeken uit de bieb geleend, maar welke is nu het beste?

Eerst had ik Gitaar Spelen van Marc Verlinden, die vond ik niks (zonder cd)
Nu heb ik: Solo Guitar Playing van Frederick M. Noad (met gitaar, lijkt me goed)
En ik heb Gitaarstarter van Cees Hartog..

Zijn er misschien andere boeken die jullie aanraden, of zit hier een goede bij?

Ik hoor het graag..
pi_24853517
Het ligt er aan wat je wil leren... noten of niet, slaggitaar, veel theorie of niet. Dan nog de stijl...

Wat wil je leren dus?


Ik geef zelf overigens les uit de boeken van Cees Hartog, al zijn die wel wat kinderachtig soms. En soms gaat 'ie wel erg hard met de theorie!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24853592
Ik ben al een beetje begonnen met leren. Alle noten weet ik vinden op de gitaar.
Het is de bedoeling dat ik straks solo's kan spelen op de gitaar die ik lees van noten.
Ik heb en akoestische gitaar, een spaanse en ik hou erg van klassieke muziek.
pi_24853597
Bij de kruidvat nu in de aanbieding, gitaar ¤24,95 je kan er een dvd ofzo bijkopen
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_24853609
wat bedoel je trouwens met "Gaat erg hard met de theorie?"
pi_24853640
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:42 schreef gexxz het volgende:
Bij de kruidvat nu in de aanbieding, gitaar ¤24,95 je kan er een dvd ofzo bijkopen
Gitaar heb ik al gekocht, wel een goede beginnersgitaar.. voor 25 euro heb je er een voor bij het kampvuur en het liefst ERIN.

Die muziek was inderdaad wel leuk, goed dat je me er aanherinnert, zal morgen even gaan kijken of het wat is..
pi_24853698
Ik wil het ook graag leren maar moet echt helemaal bij het begin beginnen..
Heb een gitaar en weet hoe ik em vast moet houden maar that's it!

iemand nog tips voor mij? (behalve 'zoek een leraar'...)
pi_24853770
Gitarist: Nog even een vraagje

Hoe lang doe jij erover ongeveer om een leerling (die wel al noten kan lezen) een boekje door te werken als Gitaarstarter?

Ik zit namelijk zo eens te kijken in het boek, maar ik weet zeker dat ik het laatste nummer uit eht boek kan spelen.. althans op mijn manier..
Kan dat, of zeg jij van, dan doe je iets grandioos fout..
Akkoorden ken ik nog niet, alleen de grepen en de houding enzo.. maarja, ook weer op mijn manier..
pi_24853796
Speel Blues en Rock, door Loek van der Knaap
Echt een superboek om mee te beginnen !
Maar veel van wat erin staat klinkt het best op een elektrieke gitaar.
Sommige technieken als bends en pull off's speel je veel makkelijker op een
elektrische gitaar dan op een akoestische met stalen snaren.
En een spaanse met nylon snaren is ook niet alles voor blues en rock.
Geen noten, alles tabs. CD zit erbij
pi_24853833
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:54 schreef stratcat het volgende:
Speel Blues en Rock, door Loek van der Knaap
Echt een superboek om mee te beginnen !
Maar veel van wat erin staat klinkt het best op een elektrieke gitaar.
Sommige technieken als bends en pull off's speel je veel makkelijker op een
elektrische gitaar dan op een akoestische met stalen snaren.
En een spaanse met nylon snaren is ook niet alles voor blues en rock.
Geen noten, alles tabs. CD zit erbij
Dit lijkt me dus niet echt wat ik zoek
  maandag 31 januari 2005 @ 22:18:31 #11
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24854239
Neems een ook een kijkje in Gitaar leren zonder gitaarleraar voor andere tips.
Via de search kan je diverse andere topics vinden ( klik )
  maandag 31 januari 2005 @ 22:26:33 #12
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_24854402
Wat ik beginners altijd aanraad, is om geen noten te leren lezen, maar om zoveel mogelijk van tab te spelen. Naar mijn idee is dat makkelijker om te leren, beter om te leren en sneller om te leren. En van alle liedjes kun je wel een tablature vinden op internet. Ik doe alles van tab af en heb nog nooit een noot kunnen lezen
  maandag 31 januari 2005 @ 22:40:55 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24854670
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:26 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Wat ik beginners altijd aanraad, is om geen noten te leren lezen, maar om zoveel mogelijk van tab te spelen. Naar mijn idee is dat makkelijker om te leren, beter om te leren en sneller om te leren. En van alle liedjes kun je wel een tablature vinden op internet. Ik doe alles van tab af en heb nog nooit een noot kunnen lezen
Volgens mij is veel klassieke gitaarmuziek (zoals de topicstarter wil spelen) alleen maar in traditioneel notenschrift uitgegeven, niet in tab.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24867053
@ ts; Dat verschilt heel erg en hangt af van hoe vaak er geoefend wordt. Ik hou altijd als vuistregel aan ongeveer 10min. per dag oefenen. Hoeft dus niet lang te zijn, als je maar regelmatig oefent.

Wat ik bedoel met "gaat erg hard met theorie", dat sommige stukken in het boek veel theorie bevatten, terwijl er weinig liedjes zijn waarin je de theorie kan oefenen. (bijv. 3 nieuwe noten leren en dan 3 liedjes van één regel neerzetten om te oefenen).

Klassieke muziek is inderdaad bijna alleen maar op notenschrift te vinden.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:25:18 #15
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_24896586
Ik heb onlangs het boek Gitaarspelen voor Dummies gekocht. Ik speel zelf al een aantal jaren gitaar (nooit les gehad, nooit eerder zo'n boek gehad) en vond dat mijn theoretische kennis wat achterbleef. Dit boek is wel een aanrader vind ik zelf omdat er ongelofelijk veel in staat en het lekker overzichtelijk is. Veel oefeningen ook. Doordat het zo overzichtelijk is weet ik ook welke stukken ik kan overslaan omdat ik het al weet/kan en wat wel erg van belang is. Ook behandelt het verschillende stijlen van spelen en zit er een cdtje bij met voorbeelden.

Ik had overigens niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om er op deze manier mee bezig te zijn maar het gaat best leuk zo.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')