abonnement Unibet Coolblue
pi_24846478
vanmiddag ga ik kijken voor een andere auto, mijn voorkeur is gevallen op de rover 75 (had eest een 307 op het oog)

er staat 150000 km op de teller, de bekleding is stof uitvoering = Rover 75 CDT 2.0 club Diesel Bj 2000

vroeg me af of ik nog op speciale dingen moet letten voor dat ik deze koop, koop deze bij een handelaar zonder garantie!


alles is welkom waar ik moet op moet letten, ook negatieve reacties over deze auto zijn welkom
alvast bedankt!
Ghosty J is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus. "jezus, zet die muziek eens zachter".
  maandag 31 januari 2005 @ 09:54:03 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24846558
MyReview van autoweek.nl heeft een aantal interessante gebruikerservaringen voor je.

Verder altijd uitkijken als je een auto koopt zonder garantie. Dat klinkt zeker bij een handelaar niet als erg zuivere koffie.

hier staan nog wat tips voor je:
[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
pi_24846638
quote:
Op maandag 31 januari 2005 09:54 schreef Tjabbo het volgende:
MyReview van autoweek.nl heeft een aantal interessante gebruikerservaringen voor je.

Verder altijd uitkijken als je een auto koopt zonder garantie. Dat klinkt zeker bij een handelaar niet als erg zuivere koffie.

hier staan nog wat tips voor je:
[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
op MyReview op autoweek staat bijna niks negatief over de 75!
zal even het topic door lezen van fok !

thanks!
Ghosty J is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus. "jezus, zet die muziek eens zachter".
pi_24847730
Mja, vind rovers wel mooi als er veel hout in zit enzo en alle andere luxe, maar de meeste zien er saai uit. Vraag me alleen af hoe het met de kwaliteit zit. Over Engelse auto's hoor je meestal niet veel goeds, al is het nu nat. BMW.

[ Bericht 3% gewijzigd door HPoi op 31-01-2005 11:31:40 (gramma :)) ]
pi_24848853
Rover 75 zijn kwalitatief niet erg sterk.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24876030
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:30 schreef HPoi het volgende:
Over Engelse auto's hoor je meestal niet veel goeds, al is het nu nat. BMW.
Ja, vast . Rover is al weer enige tijd zelfstandig hoor. De 75 is idd afkomstig uit het BMW tijdperk, vandaar ook de BMW diesel die erin ligt, maar daar houdt het ook mee op.

En waarom zou de 75 een slechte auto zijn, Slashme? Heb jij slechte ervaringen met de 75 gehad? Heeft iemand in je omgeving er slechte ervaringen mee gehad? Zo ja, wat was er aan de hand dan? Alleen schrijven dat een auto kwalitatief niet sterk is slaat nergens op natuurlijk.(niets persoonlijks, maar lees graag je ervaringen)

Om kort te gaan, de 75 diesel is een goede auto zonder typegebonden mankementen. Als je nu de benzine motor had willen kiezen was er wel iets geweest om op te letten, maar in dit geval moet je gewoon naar dezelfde punten kijken als bij iedere andere occasion.

Succes, gr. Tomas
pi_24885033
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:33 schreef TomasP het volgende:

[..]

Ja, vast . Rover is al weer enige tijd zelfstandig hoor. De 75 is idd afkomstig uit het BMW tijdperk, vandaar ook de BMW diesel die erin ligt, maar daar houdt het ook mee op.
Dat zeg ik, BMW.
pi_30984208
Schopje

Nu onze huidige Ford steeds vaker kreten van medelijden en afschuw ontlokt, hebben mijn partner en ik besloten om een 'nieuwe' auto te kopen. Nu vinden we de Rover 75 al heel lang een erg mooie auto; bovendien is hij sterk in prijs gezakt sinds de overname van Rover door het Chinese Nanjing. Maar daarbij komt ook de vraag: hoe betrouwbaar is Rover nog? Kunnen bijvoorbeeld onderdelen nog wel vervangen worden?

De enige Rover dealer in de buurt (zover ik heb kunnen achterhalen) is dicht 'wegens omstandigheden' - dat lijkt me niet zo positief . Na enig gegoogle kwam ik erachter dat er weliswaar een importeur van onderdelen is, maar dat die in Engeland zit. Over Nederland is niets bekend.

Kortom; hoe dom is het om nu een Rover aan te schaffen? Wie weet iets over de beschikbaarheid van onderdelen? En Rover dealers, bestaan die nog wel in Nederland?
pi_30985089
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef Sneeze het volgende:
Schopje

Nu onze huidige Ford steeds vaker kreten van medelijden en afschuw ontlokt, hebben mijn partner en ik besloten om een 'nieuwe' auto te kopen. Nu vinden we de Rover 75 al heel lang een erg mooie auto; bovendien is hij sterk in prijs gezakt sinds de overname van Rover door het Chinese Nanjing. Maar daarbij komt ook de vraag: hoe betrouwbaar is Rover nog? Kunnen bijvoorbeeld onderdelen nog wel vervangen worden?

De enige Rover dealer in de buurt (zover ik heb kunnen achterhalen) is dicht 'wegens omstandigheden' - dat lijkt me niet zo positief . Na enig gegoogle kwam ik erachter dat er weliswaar een importeur van onderdelen is, maar dat die in Engeland zit. Over Nederland is niets bekend.

Kortom; hoe dom is het om nu een Rover aan te schaffen? Wie weet iets over de beschikbaarheid van onderdelen? En Rover dealers, bestaan die nog wel in Nederland?
Volgens mij bestaat er geen Rover meer hoor. China heeft dacht ik alleen de boel opgekocht voor eigen productie.
pi_30994450
Ons wijfelachtige doel was dan ook niet om een gloednieuwe Rover aan te schaffen (daar die ook niet meer in productie zijn), maar eentje uit 2002 of 2003. Maar als er straks iets aan vervangen moet worden, moeten die onderdelen natuurlijk wel nog beschikbaar zijn.

Heeft iemand nog enig idee?
pi_30994901
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef Sneeze het volgende:
Schopje

Nu onze huidige Ford steeds vaker kreten van medelijden en afschuw ontlokt, hebben mijn partner en ik besloten om een 'nieuwe' auto te kopen. Nu vinden we de Rover 75 al heel lang een erg mooie auto; bovendien is hij sterk in prijs gezakt sinds de overname van Rover door het Chinese Nanjing. Maar daarbij komt ook de vraag: hoe betrouwbaar is Rover nog? Kunnen bijvoorbeeld onderdelen nog wel vervangen worden?
De tweedehands prijzen waren al (onterecht) redelijk laag voor het faillisement en de overname. Betreffende de betrouwbaarheid van het merk - je hebt op de 75 twee jaar algemene garantie die gegarandeerd wordt door de dealers en een verzekeraar. Bij een tweedehands auto van meer dan twee jaar oud speelt dit sowieso al niet meer mee - daar krijg je een half jaar bovag, of meer als de verkoper dat aanbied. Daarnaast heb je nog zes jaar carrosserie garantie, maar ik weet niet of dit nog gedekt wordt. Dit soort dingen kun je natuurlijk voor de aanschaf bespreken met de verkoper en daarna vast laten leggen.

Rover onderdelen blijven overigens nog leverbaar omdat deze geproduceerd worden door Caterpillar. Daarnaast zit er redelijk veel BMW-techniek in de Rover 75, hoewel ik niet durf te zeggen in hoeverre deze uitwisselbaar zijn.
quote:
De enige Rover dealer in de buurt (zover ik heb kunnen achterhalen) is dicht 'wegens omstandigheden' - dat lijkt me niet zo positief . Na enig gegoogle kwam ik erachter dat er weliswaar een importeur van onderdelen is, maar dat die in Engeland zit. Over Nederland is niets bekend.

Kortom; hoe dom is het om nu een Rover aan te schaffen? Wie weet iets over de beschikbaarheid van onderdelen? En Rover dealers, bestaan die nog wel in Nederland?
Je 'lokale' rover-dealer lijkt me andere problemen te hebben, de drie rover dealers hier in het noorden (drachten, groningen, leeuwarden) zijn nog open en dragen nog steeds de naam MG/Rover. Autoweek.nl heeft volgens mij wel een 'zoek dealer bij postcode' optie, maar ik weet niet hoe up to date die is. Oud-Rover dealers die overstappen op een ander merk blijven natuurlijk wel de kennis in huis houden de komende jaren, dus ik zie daar geen probleem in. Ik laat mijn Rover 600 overigens onderhouden bij de lokale dealer - dat is zelfs goedkoper dan onderhoud bij de Honda dealer (de 600 is intern vrijwel identiek aan de Honda Accord, vandaar dat ik de prijzen van beiden vergeleken heb). De Rover dealer hier gebruikt in ieder geval originele Rover onderdelen.

Voor de importeur van MG/Rover is overigens een faillisement aangevraagd door de dealers omdat er diverse bestelde en betaalde auto's klaarstonden voor invoering waarbij geen BPM betaald was door de importeur (en dus wel vooruitbetaald door de dealers). De auto's die klaarstonden zijn vervolgens via een veiling verkocht. De importeur zelf is onderhand failliet - dat is ook de reden dat www.rover.nl nu doorlinked naar www.mg-rover.com. Misschien heeft deze zaak er ook toe geleid dat je lokale rover dealer het financieel niet meer kon bolwerken.

Je zou overigens ook eens op http://www.mg-r.nl kunnen kijken, daar zitten ongetwijfeld een paar mensen tussen die je naar een dealer bij jou in de buurt kunnen verwijzen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_30995005
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:20 schreef Sneeze het volgende:
Ons wijfelachtige doel was dan ook niet om een gloednieuwe Rover aan te schaffen (daar die ook niet meer in productie zijn), maar eentje uit 2002 of 2003. Maar als er straks iets aan vervangen moet worden, moeten die onderdelen natuurlijk wel nog beschikbaar zijn.

Heeft iemand nog enig idee?
Ik heb zelf een rover 75 gehad als lease en daar was ik maar wat blij mee. Ik zou prive namelijk geen rover kopen.
Voordeel:
- Veel auto voor minder geld
Nadeel:
- Duur in onderhoud & belasting
- Lange levertijden v.w.b. onderdelen
- Matige service
- Rover bestaat niet meer

Aandachtspunten als je gaat rijden:
- goed luisteren naar het afrolgeluid van de banden.
- Neem een paar lange scherpe bochten. Als het afrolgeluid verstoord wordt door een tik of bons dan kan er een reparatie van ca. ¤ 500 aan vastzitten en lange tijd wachten omdat "dat rubbertje maar niet uit frankrijk komt" (Dat zei de dealer nadat ik de auto daar had achtergelaten. Er was een rubberhoesje kapot van de aandrijving en die kostte maar ¤ 30,-. Het vervangen van het hoesje kostte ¤ 478,- gelukkig dat het een leasebak was. Ik heb 4 weken moeten wachtten omdat het
hoesje in nederland niet op voorraad was en via frankrijk gedistribueerd werd. )

Natuurlijk zijn er ook goede verhalen over deze auto te vertellen maar niet door mij. In mijn functie heb ik verschillende auto's gereden en de op-1-na-slechtste was de rover. De slechtste was de Alfa 156, die stond vaker bij de garage dan dat ik er Km-ers mee heb gereden.
Om het in het juiste perspectief te zetten: Ik heb ongeveer 6 jaar een buitendienstfunctie gehad en reed toen ongeveer 60.000 tot 70.000 Km per jaar. Dat is dus ongeveer 4 a 5 keer het gemiddelde van de nederlandse automobilist.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30995618
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij bestaat er geen Rover meer hoor. China heeft dacht ik alleen de boel opgekocht voor eigen productie.
Onzin.

Het faillisement was een goedkope manier om van het overschot aan werknemers en onder het grote pensioentekort uit te komen. Diezelfde problemen zie je overigens momenteel ook bij diverse andere grote autoproducenten waar ontslagen vallen (GM/Daimler-Chrysler/Ford/VAG). Ik meen dat er een paar dagen voor het faillisement nog bekend werd dat er 400 miljoen extra nodig was om pensioenen te garanderen - je kunt wel raden hoe een overnamepartner daarop reageert.

SAIC had in 2004 al de rechten op de Rover 75 en MG TF in handen, de merknaam Rover ligt nog steeds bij BMW. Nanjing heeft vervolgens de restanten van Rover overgenomen na het faillisement - waaronder de motorenproductie en de Rover 25/MG ZR (800/600/400/200/45/MG ZS bevatten teveel Honda techniek/onderdelen dus productie hiervan kan niet hervat worden zonder toestemming van Honda - hoewel het me niets zou verbazen als de chinezen her en der wat klonen).

SAIC en Nanjing hebben kenbaar gemaakt MG/Rover te willen gebruiken om een voet op de europese markt te krijgen. Waarschijnlijk houdt dit in dat alle onderdelen in China geproduceerd gaan worden en de auto's bedoeld voor de europese markt hier in elkaar gezet worden. Daarnaast zou de ontwikkeling van nieuwe auto's nog steeds in Engeland plaatsvinden.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_30995751
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:
Er was een rubberhoesje kapot van de aandrijving en die kostte maar ¤ 30,-. Het vervangen van het hoesje kostte ¤ 478,- gelukkig dat het een leasebak was. Ik heb 4 weken moeten wachtten omdat het hoesje in nederland niet op voorraad was en via frankrijk gedistribueerd werd. )
Welke dealer was dat? Volgens mij ben je nogal genaaid met de gedachte dat de leasemaatschappij toch wel betaald
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 28 september 2005 @ 12:44:29 #15
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30996426
LoL...

Je moet uitvinden of je de auto de moeite waard vindt.
Iedereen heeft wel wat meegemaakt met een auto. Ikzelf heb ook een paara jaar Rover mogen rijden en dit is mij goed bevallen.

Motoren waren meestal wel goed te doen met onderdelen ondersteuning van zowel Honda als Caterpillar. Dus wat betreft verkrijgen en levertijden, moet dit ook wel goed zijn.
pi_30996644
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:15 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Welke dealer was dat? Volgens mij ben je nogal genaaid met de gedachte dat de leasemaatschappij toch wel betaald
Ik denk het niet. Om het rubbertje van de fuseekogel (ofzoiets) te vervangen moest "de hele voortrein" eronderuit. Dat kan je allemaal opvragen.
Maargoed, ik werk inmiddels bij een ander bedrijf en daar hebben we andere auto's.

Ik geef niks om auto's het is een noodzakelijk kwaad als je veel moet reizen. Geef mij de motor maar!
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30997760
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
Ik denk het niet. Om het rubbertje van de fuseekogel (ofzoiets) te vervangen moest "de hele voortrein" eronderuit. Dat kan je allemaal opvragen.
Maargoed, ik werk inmiddels bij een ander bedrijf en daar hebben we andere auto's.
Dan nog, dat houd in dat ze meer dan een dag met je auto aan het sleutelen zijn geweest :x Maar bij een leasebak maakt dat niet zoveel uit als bij een eigen auto.
En over leasen gesproken: het is opvallend dat je bij direct-lease in nederland geen MG/Rover meer kan krijgen, maar in Belgie nog wel (en tegen redelijk schappelijke prijzen ook nog...).
quote:
Ik geef niks om auto's het is een noodzakelijk kwaad als je veel moet reizen. Geef mij de motor maar!
offtopic: Comfort heet dat Motoren zijn leuk voor de vrije tijd, of als je veel in de file staat.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')