op MyReview op autoweek staat bijna niks negatief over de 75!quote:Op maandag 31 januari 2005 09:54 schreef Tjabbo het volgende:
MyReview van autoweek.nl heeft een aantal interessante gebruikerservaringen voor je.
Verder altijd uitkijken als je een auto koopt zonder garantie. Dat klinkt zeker bij een handelaar niet als erg zuivere koffie.
hier staan nog wat tips voor je:
[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
Ja, vast . Rover is al weer enige tijd zelfstandig hoor. De 75 is idd afkomstig uit het BMW tijdperk, vandaar ook de BMW diesel die erin ligt, maar daar houdt het ook mee op.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:30 schreef HPoi het volgende:
Over Engelse auto's hoor je meestal niet veel goeds, al is het nu nat. BMW.
Dat zeg ik, BMW.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:33 schreef TomasP het volgende:
[..]
Ja, vast . Rover is al weer enige tijd zelfstandig hoor. De 75 is idd afkomstig uit het BMW tijdperk, vandaar ook de BMW diesel die erin ligt, maar daar houdt het ook mee op.
Volgens mij bestaat er geen Rover meer hoor. China heeft dacht ik alleen de boel opgekocht voor eigen productie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef Sneeze het volgende:
Schopje
Nu onze huidige Ford steeds vaker kreten van medelijden en afschuw ontlokt, hebben mijn partner en ik besloten om een 'nieuwe' auto te kopen. Nu vinden we de Rover 75 al heel lang een erg mooie auto; bovendien is hij sterk in prijs gezakt sinds de overname van Rover door het Chinese Nanjing. Maar daarbij komt ook de vraag: hoe betrouwbaar is Rover nog? Kunnen bijvoorbeeld onderdelen nog wel vervangen worden?
De enige Rover dealer in de buurt (zover ik heb kunnen achterhalen) is dicht 'wegens omstandigheden' - dat lijkt me niet zo positief . Na enig gegoogle kwam ik erachter dat er weliswaar een importeur van onderdelen is, maar dat die in Engeland zit. Over Nederland is niets bekend.
Kortom; hoe dom is het om nu een Rover aan te schaffen? Wie weet iets over de beschikbaarheid van onderdelen? En Rover dealers, bestaan die nog wel in Nederland?
De tweedehands prijzen waren al (onterecht) redelijk laag voor het faillisement en de overname. Betreffende de betrouwbaarheid van het merk - je hebt op de 75 twee jaar algemene garantie die gegarandeerd wordt door de dealers en een verzekeraar. Bij een tweedehands auto van meer dan twee jaar oud speelt dit sowieso al niet meer mee - daar krijg je een half jaar bovag, of meer als de verkoper dat aanbied. Daarnaast heb je nog zes jaar carrosserie garantie, maar ik weet niet of dit nog gedekt wordt. Dit soort dingen kun je natuurlijk voor de aanschaf bespreken met de verkoper en daarna vast laten leggen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef Sneeze het volgende:
Schopje
Nu onze huidige Ford steeds vaker kreten van medelijden en afschuw ontlokt, hebben mijn partner en ik besloten om een 'nieuwe' auto te kopen. Nu vinden we de Rover 75 al heel lang een erg mooie auto; bovendien is hij sterk in prijs gezakt sinds de overname van Rover door het Chinese Nanjing. Maar daarbij komt ook de vraag: hoe betrouwbaar is Rover nog? Kunnen bijvoorbeeld onderdelen nog wel vervangen worden?
Je 'lokale' rover-dealer lijkt me andere problemen te hebben, de drie rover dealers hier in het noorden (drachten, groningen, leeuwarden) zijn nog open en dragen nog steeds de naam MG/Rover. Autoweek.nl heeft volgens mij wel een 'zoek dealer bij postcode' optie, maar ik weet niet hoe up to date die is. Oud-Rover dealers die overstappen op een ander merk blijven natuurlijk wel de kennis in huis houden de komende jaren, dus ik zie daar geen probleem in. Ik laat mijn Rover 600 overigens onderhouden bij de lokale dealer - dat is zelfs goedkoper dan onderhoud bij de Honda dealer (de 600 is intern vrijwel identiek aan de Honda Accord, vandaar dat ik de prijzen van beiden vergeleken heb). De Rover dealer hier gebruikt in ieder geval originele Rover onderdelen.quote:De enige Rover dealer in de buurt (zover ik heb kunnen achterhalen) is dicht 'wegens omstandigheden' - dat lijkt me niet zo positief . Na enig gegoogle kwam ik erachter dat er weliswaar een importeur van onderdelen is, maar dat die in Engeland zit. Over Nederland is niets bekend.
Kortom; hoe dom is het om nu een Rover aan te schaffen? Wie weet iets over de beschikbaarheid van onderdelen? En Rover dealers, bestaan die nog wel in Nederland?
Ik heb zelf een rover 75 gehad als lease en daar was ik maar wat blij mee. Ik zou prive namelijk geen rover kopen.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:20 schreef Sneeze het volgende:
Ons wijfelachtige doel was dan ook niet om een gloednieuwe Rover aan te schaffen (daar die ook niet meer in productie zijn), maar eentje uit 2002 of 2003. Maar als er straks iets aan vervangen moet worden, moeten die onderdelen natuurlijk wel nog beschikbaar zijn.
Heeft iemand nog enig idee?
Onzin.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij bestaat er geen Rover meer hoor. China heeft dacht ik alleen de boel opgekocht voor eigen productie.
Welke dealer was dat? Volgens mij ben je nogal genaaid met de gedachte dat de leasemaatschappij toch wel betaaldquote:Op woensdag 28 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:
Er was een rubberhoesje kapot van de aandrijving en die kostte maar ¤ 30,-. Het vervangen van het hoesje kostte ¤ 478,- gelukkig dat het een leasebak was. Ik heb 4 weken moeten wachtten omdat het hoesje in nederland niet op voorraad was en via frankrijk gedistribueerd werd. )
Ik denk het niet. Om het rubbertje van de fuseekogel (ofzoiets) te vervangen moest "de hele voortrein" eronderuit. Dat kan je allemaal opvragen.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Welke dealer was dat? Volgens mij ben je nogal genaaid met de gedachte dat de leasemaatschappij toch wel betaald
Dan nog, dat houd in dat ze meer dan een dag met je auto aan het sleutelen zijn geweest :x Maar bij een leasebak maakt dat niet zoveel uit als bij een eigen auto.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
Ik denk het niet. Om het rubbertje van de fuseekogel (ofzoiets) te vervangen moest "de hele voortrein" eronderuit. Dat kan je allemaal opvragen.
Maargoed, ik werk inmiddels bij een ander bedrijf en daar hebben we andere auto's.
offtopic: Comfort heet dat Motoren zijn leuk voor de vrije tijd, of als je veel in de file staat.quote:Ik geef niks om auto's het is een noodzakelijk kwaad als je veel moet reizen. Geef mij de motor maar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |