Hoop bedrijven werken ook via de post, stuur je het aangetekend op, kijken ze wat ze er voor geven, bevalt het bedrag je niet sturen ze het terug.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:33 schreef Het_Biertje het volgende:
het is volgens mij echt goud wat ik hier heb...een plak.
Niet helemaal waar, zeker niet als je het aangetekend opstuurd, dan weet je waar het is en kan je het bewijzen. En zeker als je net als ik meer zaken doet met een bedrijf, dan groeit het vertrouwen zelf wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:52 schreef Het_Biertje het volgende:
opsturen?
noway... das nooit veilig![]()
aangetekend kan net zo goed kwijt gaan .. en dan krijg je een vergoeding van het gewicht .. niet de waarde van het pakket .... alleen VERZEKERD verzenden heeft die regeling dan komt op het pakket te staan tot hoever die verzekerd is ..( en die worden natuurlijk vaker gejat dan de rest ..:P )quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:07 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, zeker niet als je het aangetekend opstuurd, dan weet je waar het is en kan je het bewijzen. En zeker als je net als ik meer zaken doet met een bedrijf, dan groeit het vertrouwen zelf wel.
Da's een flink aantal kilo's... tienduizenden euro's dus.quote:Op zondag 6 februari 2005 00:03 schreef speedfreakssj het volgende:
ik wil nog wel eens zo'n mooie trapezevormige bak hebben van goud. die je altijd in hele oude films ziet. zo mooi recht en zwaar.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:33 schreef Het_Biertje het volgende:
het is volgens mij echt goud wat ik hier heb
Dat klopt niet helemaal. Sieraden bij de meeste juwelieren in Nederland zijn 14 karaats goud. Oftewel veel rotzooi, en dus geen puur goud. Dergelijke goud zijn eenmaal weinig waard, het wordt namelijk niet gezien als 'echt' goud. In het buitenland kan je bijvoorbeeld sieraden van 24 karaats goud kopen, wat dus 99,9% (of 99,99%, weet niet meer precies) is. Voor dergelijke sieraden krijg je bijna het volledige aankoopbedrag terug. Goud kopen in Nederland is daarom ook het meest ongunstige wat er is. Je betaalt namelijk ontzettend veel voor arbeid, en slechts een heel klein deel voor het verwerkte goud.quote:Op maandag 7 februari 2005 03:19 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je een sieraad bij de juwelier in wil wisselen voor geld dan krijg je echt weinig, je krijgt de goudprijs omdat ze het toch omsmelten en wat andrs van fabriceren (zeiden ze toen mijn vrendin een ketting en armband, nieuw gekocht paar jaar geleden en in zeer goede staat, om wilde ruilen, nieuwprijs was iets van 1100 gulden en ze kreeg nog 75 euro nu :S , ofwel, mooi weer mee naar huis genomen, kan je beter op marktplaats zetten ofzo)
Nuttige topic kickquote:Op maandag 5 november 2007 21:20 schreef fr0x het volgende:
ok
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |