abonnement Unibet Coolblue
pi_24815585
quote:
Nederlandse vlag moet van schooltas

Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.


''Provocerend''
Bron: Fok

Dit is toch niet normaal meer, we kunnen niet eens meer Nederlander zijn in eigen land. Ik stel voor dat het kabinet ingrijpt op dit bericht, en dat de Koningin de directeur van de school persoonlijk op de vingers tikt.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:22:45 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24815605
Het hoort ook de vlag van Nederlandse Marokkanen te zijn.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:24:24 #3
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_24815633
Weet je wat ik ook zo provocerend vind... op een gemiddelde landkaart zie je ook met grote letters Nederland over dit gebied staan..... kan iemand dat niet vervangen door Marokko?
pi_24815663
Dat is toch volkomen belachelijk. Dat zou betekenen dat een Nederlandse vlag op een gebouw ook aanstootgevend is. Bovendien is dit duidelijk met twee maten meten want er zijn genoeg Marokkanen, Turken en Molukkers die met vlaggen op hun jas lopen. Als ik daar een aanklacht tegen indien dan zal het wel vallen onder de noemer racisme en xenofobie.

Wij zijn in dit land doorgeschoten als het gaat om allochtonenknuffelen. Trots zijn op je identiteit mag niet meer laat staan op je afkomst. Zijn dat nou de wrange vruchten van een multiculturele samenleving of van politieke lafheid?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:26:22 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24815667
Tsja

Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.

Maar om het te verbieden...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24815683
Het lijkt mij slim op op een normale manier te mailen naar ijsselstein@cals.nl en uit te leggen dat we hier in Nederland leven
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:28:34 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24815702
Een van de weinige landen waar het gezien wordt als 'rechts radicaal' als je je nationale vlag meedraagt.

Da's eigenlijk best jammer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24815721
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Het lijkt mij slim op op een normale manier te mailen naar ijsselstein@cals.nl en uit te leggen dat we hier in Nederland leven
Stelletje flikkers heb ik net gemaild, "Met zure groetjes".
pi_24815723
gewoon niet doen

niet luisteren naar de domme direkteur
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24815737
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen

niet luisteren naar de domme direkteur
Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zie Je leert het wel
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_24815804
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja

Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.

Maar om het te verbieden...

V.

Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?

En trouwens, die Marokkaanse leerlingen maken ook deel uit van Nederland hoor. Die vlag is dus ook van hun. Waarom zou dat aanstootgevend oid moeten zijn?
pi_24815806
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zie Je leert het wel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24815810
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:29 schreef Meki het volgende:
gewoon niet doen

niet luisteren naar de domme direkteur
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:35:12 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24815826
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?
Dat zeg ik niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:35:13 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24815827
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?
Tuurlijk wel.

't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.

Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24815843
Lekker dan.
Je zou de marokkanen de kost moeten geven die met een marokkaans vlaggetje rondlopen.
En dan mag de Nederlandse vlag niet. Lol.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24815865
Oeh, daar heb ik op school gezeten. (helaas)
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_24815889
Gaat weer eens nergens over, laten zitten die handel en kijken wat voor maatregelen de school kan nemen tegen dit soort onbenulligheden.
pi_24815912
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.

Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Dat is gewoon een reactie op veel Marokkaanse (en Mollukse) jongeren, die zichzelf afzetten tegen de Nederlandse maatschappij en keihard schijnen te moeten roepen en laten merken dat ze Marokkanen(/Molukkers) zijn, en dat Nederlanders enkel rascisten zijn.

Allochtonen mogen echt wel trots zijn op hun afkomst, maar ga dan niet lopen janken als Nederlanders dat ook zijn.

En dat het jammer is, wil nog niet zeggen dat je het moet verbieden natuurlijk.
pi_24815918
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:33 schreef veldmaatpp het volgende:
Dus je mag niet trots zijn op je eigen land?

En trouwens, die Marokkaanse leerlingen maken ook deel uit van Nederland hoor. Die vlag is dus ook van hun. Waarom zou dat aanstootgevend oid moeten zijn?
Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving. Maar dat was mij allang duidelijk helaas hebben bepaalde politici dat niet door. "De boel bij elkaar houden"

Hoe kan je de boel bij elkaar houden als die boel uberhaupt nooit bij elkaar is geweest
We kijken gewoon de andere kant op dan zien we geen problemen. De Nederlandse politiek is laf en daar maken dit soort mensen gebruik van.
pi_24815923
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik een normale bijdrage van Meki zie Je leert het wel
Hij reageert wel vaker normaal hoor.
pi_24815926
Geachte heer/ mevrouw,
Sinds wanneer is het dragen van een Nederlandse vlag verboden?
Dat er in het straatbeeld meer Marokkaanse/Turkse/Molukse dan Nederlandse vlaggen te zien zijn op kleding is tot daar aan toe.
Maar om de Nederlandse vlag te verbieden?
Bent u besuikerd?
Met zure groetjes (c) pberends,
Overlast

gemaild
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24815936
Moeten de Molukse jongeren nu ook hun vlaggetjes en attributen verwijderen van tassen en dergelijke? en als ik nou een Nederlandse vlag op mn tas teken, is dat dat dan even goed fout?


  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:42:21 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24815947
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze geven zelf dus al aan geen deel uit te maken van deze samenleving.
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?

Dat zou dan mooi de eerste zijn.

Alleen al het feit dat vaderlief meteen gaat blèren dat het onder druk van 'de Marokkanen' is gebeurd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24815993
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?

Dat zou dan mooi de eerste zijn.

V.
Knap dat jij de achtergrond van deze jongen zo goed kent.

Hij schijnt in het leger te willen, misschien heeft het daar wel mee te maken.
pi_24816016
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:
En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?
Dat zou dan mooi de eerste zijn.
V.
De reden waarom hij het draagt staat toch in de tekst, ivm zijn militairen interesses. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst.

edit: Ongenuanceerd stukje verwijderd

[ Bericht 10% gewijzigd door MrX1982 op 29-01-2005 15:59:45 ]
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:46:36 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24816025
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:44 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Knap dat jij de achtergrond van deze jongen zo goed kent.
Knap dat mensen als jij allerlei aannames mogen doen en alles wat anderen schrijven naar eigen blieven en liefst verkeerd en selectief mogen interpreteren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24816045
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De reden waarom hij het draagt staat toch in de tekst, ivm zijn militairen interesses. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst. Dat is toch belachelijk bovendien zwichten ze voor een soort mens wat hier te gast is en zijn plaats zou moeten kennen. Namelijk onderaan de ladder.
Het 1e gedeelte van je post is goed, de laatste 2 zinnen slaan nergens op.
pi_24816047
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:40 schreef Overlast het volgende:
Geachte heer/ mevrouw,
Sinds wanneer is het dragen van een Nederlandse vlag verboden?
Dat er in het straatbeeld meer Marokkaanse/Turkse/Molukse dan Nederlandse vlaggen te zien zijn op kleding is tot daar aan toe.
Maar om de Nederlandse vlag te verbieden?
Bent u besuikerd?
Met zure groetjes (c) pberends,
Overlast

gemaild
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:49:42 #30
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24816069
volkomen mee eens! Het is enorm provocerend, zo'n rood-wit-blauwe vlag, van een of ander kutland waar je niet wilt wonen en niet mee geidentificeerd wilt worden! Hakenkruizen mogen tenslotte ook niet!

En dat Wilhelmus ook, dat kutvolkslied, mag dat nog? Dat kunnen we de turkse en marokkaanse burgers toch niet aandoen? En die hollandse rottaal, ik zeg: afschaffen! Wie denken wij wel dat we zijn! Een beetje identiteit aan ze proberen op te dringen ! Wij geven deze mensen onterecht de indruk dat ze óók nog 's deze taal moeten gaan spreken! Welke idioot verschaft trouwens foldertjes in maar één taal?? Pure provocatie!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:50:44 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24816082
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:

Het gaat erom dat je op die school blijkbaar niet trots mag zijn op je identiteit en afkomst.
Ik zie niet in waarom je daar niet trots op zou mogen zijn op die school. Maar blijkbaar vinden ze om de een of andere reden dat vlaggetje 'provocerend'. Ik vind dat verbieden, zoals ik al zei, ook al te ver gaan. Maar ik heb nog nooit, NOG NOOIT, gehoord dat scholieren die het nodig vinden om Nederlandse vlaggetjes te dragen op tassen of kleding dat doen om saamhorigheid uit te dragen.

En daarnaast vind ik het sip dat mensen dat blijlkbaar nodig hebben voor hun identiteitsbeleving.
quote:
Dat is toch belachelijk bovendien zwichten ze voor een soort mens wat hier te gast is en zijn plaats zou moeten kennen. Namelijk onderaan de ladder.
Dit soort rioolblaat doe je maar op Stormfront.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:51:14 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24816086
waarom hab ik het gevoel dat hierwat meer achter zit

maar als het zo is is het natuurlijk redelijk belachelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24816088
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:47 schreef veldmaatpp het volgende:
Het 1e gedeelte van je post is goed, de laatste 2 zinnen slaan nergens op.
Ongenuanceerd je mening geven mag toch wel eens een keer. Ik word namelijk zoooo enorm moe van dat M-woord. Elke dag komen ze negatief in het nieuws terwijl het maar een kleine groep is. Hoe kan dat? Waarom zit er blijkbaar iets fout in de opvoeding van dit soort mensen? En waarom wordt er nooit iets aan gedaan.
pi_24816104
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:22 schreef Pool het volgende:
Het hoort ook de vlag van Nederlandse Marokkanen te zijn.
wilde ik ook zeggen
Life sucks
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:54:32 #35
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24816136
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ongenuanceerd je mening geven mag toch wel eens een keer.
Een dergelijke mening niet. Het is namelijk onvervalst racistisch wanneer je stelt dat een bepaalde bevolkingsgroep haar 'plek onderaan de ladder' moet kennnen.

Als de jongen met dat vlaggetje ook dagelijks deze taal uitsloeg, dan begin ik de directeur alweer meer te begrijpen. Maar goed, dat weten we niet.
pi_24816142
"We" weten weer eens het fijne er niet van he.
Wie weet wat die Patrick allemaal uitspookt en hoe die zich gedraagt icm met die vlag en zijn kleren.

Het is zo makkelijk oordelen vannachter je computer, maar ik denk niet dat iemand hier weet wat er zich allemaal al heeft afgespeeld.
pi_24816181
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:50 schreef Verbal het volgende:
Ik zie niet in waarom je daar niet trots op zou mogen zijn op die school. Maar blijkbaar vinden ze om de een of andere reden dat vlaggetje 'provocerend'. Ik vind dat verbieden, zoals ik al zei, ook al te ver gaan. Maar ik heb nog nooit, NOG NOOIT, gehoord dat scholieren die het nodig vinden om Nederlandse vlaggetjes te dragen op tassen of kleding dat doen om saamhorigheid uit te dragen.
Jij kent de achtergrond van die jongen toch niet. Laten we dus daar niet over speculeren. Wat mij het meeste stoort aan dit geheel is dat de school onder druk van Marokkanen is gezwicht. Zoiets kan en mag nooit gebeuren. Als je daar aan toe geeft wat is de volgende stap. Mss storen ze zich ook wel aan Ralph Lauren kleding. Moet dat dan ook maar verboden worden?
quote:
En daarnaast vind ik het sip dat mensen dat blijlkbaar nodig hebben voor hun identiteitsbeleving.
Dat is jouw visie op het dragen van een vlaggetje. In de meeste landen in de wereld is het de normaalste zaak van de wereld om trots te zijn op je afkomst en vlag. Hier in Nederland is dat iets negatiefs ik zie niet waarom je niet trots zou mogen zijn. Komt waarschijnlijk door politieke lafheid.
quote:
Dit soort rioolblaat doe je maar op Stormfront.
V.

Liever niet daar heb ik niets te zoeken. Ik word alleen zo moe van al die negatieve berichtgeving omtrent voornamelijk Marokkanen dat ik ook weleens ongenuanceerd iets wil kunnen zeggen. Soms moet een mens weleens uit zijn slof schieten
pi_24816183
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:54 schreef Pool het volgende:
Een dergelijke mening niet. Het is namelijk onvervalst racistisch wanneer je stelt dat een bepaalde bevolkingsgroep haar 'plek onderaan de ladder' moet kennnen.
Ja maar daar horen dat "soort" minderwaardige mensen toch ook? Ze zijn hier te gast hoor, ze gaan binnenkort weer weg als de wc's weer schoon zijn.
pi_24816186
Dit bericht moet de wereld over,en dan voornamelijk naar Amerika waar men duidelijk trots
is op hun vlag.
Daarna gaat minister Bot weer op weg om onze naam te zuiveren.Als het niet om te huilen is
en de laatste tijd wel iedere dag.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:01:02 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24816245
Ach, binnenkort moeten we allemaal een EU vlag op onze tas toen van de Turkse overheid.
De ID plicht hebben we al, Prins Bernard vereerde onze media alsof we in een facisten staat leven.

Dan kan dit er ook nog wel bij
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:03:35 #41
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24816294
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij kent de achtergrond van die jongen toch niet.
Jij ook niet.
quote:
Laten we dus daar niet over speculeren.
Ik speculeer dan ook niet.
quote:
Wat mij het meeste stoort aan dit geheel is dat de school onder druk van Marokkanen is gezwicht.
En jij speculeert dus wel.
quote:
Zoiets kan en mag nooit gebeuren.
De directeur zegt dan ook dat dat niet is gebeurd. Maar ja, da's dan weer wat minder welgevallig, om die te geloven, want die weet het zelf natuurlijk niet beter dan de vader van dat joch die nooit op die school is, waarschijnlijk.
quote:
Als je daar aan toe geeft wat is de volgende stap.
Goede vraag. Maar je weet het niet, he? Laten we niet speculeren.
quote:
Mss storen ze zich ook wel aan Ralph Lauren kleding. Moet dat dan ook maar verboden worden?
Nee.
quote:
Dat is jouw visie op het dragen van een vlaggetje.
Ja. En de ervaring met mensen die hem dragen
quote:
In de meeste landen in de wereld is het de normaalste zaak van de wereld om trots te zijn op je afkomst en vlag.
Nu speculeer je.
quote:
Hier in Nederland is dat iets negatiefs ik zie niet waarom je niet trots zou mogen zijn.
Lees je wel?
quote:
Komt waarschijnlijk door politieke lafheid.
Oeps. Speculeren, zeker?
quote:
Liever niet daar heb ik niets te zoeken.
Could have fooled me.
quote:
Ik word alleen zo moe van al die negatieve berichtgeving omtrent voornamelijk Marokkanen dat ik ook weleens ongenuanceerd iets wil kunnen zeggen. Soms moet een mens weleens uit zijn slof schieten
Ja. En sommigen willen dat zo graag, dat ze de digitale Oranjeblanjebleu-equivalenten worden van de Marokkaanse straatterroristjes.


V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24816330
Wat een belachelijke school ! Het is verdomme de vlag van het land waarin we leven
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:13:30 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24816462
Amerikaanse toestanden


RealPlayer
Windows Media
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24816518
by my op school moet dat ook.
maar is ook wel logisch als je met kisten met witte/rode veters loopt, en een hakenkruis op je tas hebt en dan een vlag op je tas/jas
Ik vind dat het er aan ligt hoe je het gebruikt.
als je geen rasistische bedoelingen ermee hebt, dan waarom niet? je mag toch trots zyn op het land waar je vandaan komt
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_24816554
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:03 schreef Verbal het volgende:
Jij ook niet.
Ik haal de dingen uit het bericht nergens anders vandaan.
quote:
Ik speculeer dan ook niet.
Jawel hoor lees je posts maar na.
quote:
En jij speculeert dus wel.
Staat in het bericht:
quote:
De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen.
quote:
De directeur zegt dan ook dat dat niet is gebeurd. Maar ja, da's dan weer wat minder welgevallig, om die te geloven, want die weet het zelf natuurlijk niet beter dan de vader van dat joch die nooit op die school is, waarschijnlijk.
Ach de directeur beschermt het imago van zijn school. Ik heb in dit geval meer vertrouwen in de vader van deze jongen.
quote:
Goede vraag. Maar je weet het niet, he? Laten we niet speculeren.
Dat is idd speculeren maar het is niet verkeerd om er toch over na te denken.
quote:
Ja. En de ervaring met mensen die hem dragen
Er zijn idd mensen die een vlaggetje met verkeerde bedoelingen dragen maar dat kwam niet naar voren in dit bericht en bovendien moet je dan consequent zijn en ook Marokkaanse, Turkse,Amerikaanse vlaggen etc verbieden.
quote:
Nu speculeer je.
Dat is toch echt wel een feit. VS, Canada, Frankrijk, Engeland etc etc. Een stukje patriottisme is echt niet verkeerd. Dat het hier in Nederland not-done is ligt aan dit land en niet aan vaderlandsliefde an sich.
quote:
Lees je wel?
Ja anders zou ik hierop geen antwoord kunnen geven.
quote:
Oeps. Speculeren, zeker?
Nee constatering gecombineerd met mijn mening.
quote:
Could have fooled me.
Denk het ook.
quote:
Ja. En sommigen willen dat zo graag, dat ze de digitale Oranjeblanjebleu-equivalenten worden van de Marokkaanse straatterroristjes.
V.
Je kan de overlast van Marokkaanse rotjochies niet ontkennen. Als je dat ontkent leef je met een plaat voor je kop.
pi_24816818
Volstrekt belachelijk

De vlag van je eigen land gaan verbieden omdat het provocerend zou zijn voor de Marokkanen.

ijsselstein@cals.nl
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24816831
Triest dat uitingen van vaderlandsliefde verloochend moet worden.
pi_24816850
En terecht.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:40:17 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24816876
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:36 schreef Tikorev het volgende:
Volstrekt belachelijk

De vlag van je eigen land gaan verbieden omdat het provocerend zou zijn voor de Marokkanen.

ijsselstein@cals.nl
zegt pappa
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:42:15 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24816909
Wat nog veel triester is eigenlijk is dat door het poltiek correct denken de NL vlag iets is wat extreem rechts voor zich heeft opgeeist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24816910
Dan ook keppeltjes, kruisjes, hoofddoekjes, burqa's en petjes verbieden.
pi_24817003
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

zegt pappa
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24817069
Niks nieuws. Toen ik op de mavo zat werden bij ons ook Nederlandse vlaggetjes verboden. Turkse vlaggen bleven op de tassen, daar werd nooit iets over gezegd.
pi_24817078
Ik heb ook gemaild
pi_24817088
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat nog veel triester is eigenlijk is dat door het poltiek correct denken de NL vlag iets is wat extreem rechts voor zich heeft opgeeist.
Is het niet andersom? Ik bedoel dat extreem-rechts die stempel gekregen heeft van extreem-links?

Vreemd eigenlijk, in vele chovinistische landen is het zelfs zo als je je vlag niet eert ziet men je als landverrader.
pi_24817143
Het is dus duidelijk dat op veel scholen tegenwoordig veel landverraders ronlopen
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:55:59 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24817166
In NL ook, dr Nikita, maar alleen icm voetbal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24817234
Ik kan me nog het bericht herinneren dat er n gast in de USA, met Korn op zn t-shirt naar huis gestuurd werd, en dat er werd gelachen whahaha dat gaat hier nooit gebeuren!


en nu dit
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.

Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Jongen toch, doe je ogen eens open en ruik aan de koffie.
In élk land waar ik geweest ben staat de nationale vlag symbool voor trots op het land. In Zwitserland lopen mensen met n rood tshirt en n witte plus erop gedrukt, en t lijkt me niet dat ze allemaal van het witte/rode kruis waren.
In australie lopen er zat met n ozzy petje, shirtje of wat dan ook.
In nieuw zeeland zijn dat er ook aardig wat.
In Spanje rijden weer zat mensen met n stier op de auto
In de USA lopen mensen met USA op hun shirt, en hier in Europa ook.

En nu is de nederlandse vlag symbool voor Nationalistisch gedrag?

Nogiets,
hoeveel shirtjes met I LOVE NYC zijn er wel niet in omloop? En varianten erop als I LOVE LA, I LOVE NZ, I LOVE SYDNEY etc etc.

Maar een I LOVE NL heb ik nog nooit hier gezien.....

EN! ik heb trouwen een rugtas met O'neill Santa Cruz California
Dat mag ik dan volgens die directeur ook niet dragen als ik Santa Cruz ben?
En ik heb vast nog wel ergens n tshirt met n vlag erop gedrukt.
Oja, ik heb zelfs nog n O'neill shirt, met 5 vlaggen, die van USA, Canada, NL, Australie en Japan dacht ik.
Moet ik nu ook dat Nederlandse vlaggetje eraf krabbelen?
BE-LACH-E-LIJK

[ Bericht 32% gewijzigd door mechatronics op 29-01-2005 17:12:06 ]
-
pi_24817326
Hoe kun je dit ooit uitleggen als directeur zijnde, dat het verboden is het symbool van je land te dragen. Ik vraag me echt af wat voor figuur die waarnemend directeur is.
pi_24817475
Hij legt het wel uit aan de imam.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:19:55 #61
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24817562
die enge prins Bernard z'n kist was bedekt met die gore smerige vlag! Als er straks burgeroorlog uitbreekt heeft hij daar zeker aan bijgedragen! Provocateur!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:40:11 #62
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24817918
En Koninginnedag dan? Mogen de vlaggen dan ook niet meer uitgehangen worden?

En waarom is het vooral provocerend ten opzichte van leerlingen van Marrokaanse leerlingen, en minder provocerend ten opzichte van leerlingen van Chinese, Engelse, Duitse, Russische etc. afkomst?
pi_24818014
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat. Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon. Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn, Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch. Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.

Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2005 17:45:48 ]
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:49:56 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24818122
Wat ik nog het allersmerigste vind, is dat de Nederlandse vlag ook regelmatig halfstok wordt gehangen. Dat doen ze alleen maar, zodat de Marokkaan nòg minder ver omhoog hoeft te kijken om zich beledigd te voelen.

Ik zeg het je: ze doen het allemaal EXPRES, die vuile klote-Nederlanders .


Yo rezzzpect .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24818158
Ja, je moet je werkelijk doodschamen om Nederlander te zijn....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:52:24 #66
3767 Herald
Come get some
pi_24818177
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
quote:
Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.
het is de zoon van de waarnemend directeur ineens?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_24818216
Als het protest van enkele criminele straatratten ervoor zorgt dat de Nederlandse Vlag van een schooltas moet worden verwijderd, stel ik voor deze ratten in een varkenshuid rond te laten lopen.
Net zolang dat zij erkennen dat zij fout waren, en die directeur? Ontslaan wegens verraad aan de Nederlandse vlag!!!!!!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24818224
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

En jij wilde zeggen dat het Nederlandse vlaggetje op die tas er zit om tegen alle allochtonen te zeggen: 'Sjonge, wat leven we allemaal samen in dat land waar we trots op mogen zijn'?

Dat zou dan mooi de eerste zijn.

Alleen al het feit dat vaderlief meteen gaat blèren dat het onder druk van 'de Marokkanen' is gebeurd.

V.
Misschien is het wel waar, heb je daar wel eens aan gedacht?

Trouwens er wordt al jaren met dubbele maten gemeten want veel van die Murken lopen met zo'n leren jas waarop levensgroot een Marokkaanse vlag zichtbaar is. Zelfde verhaal voor Turken trouwens.

Dat zo'n schooldirecteur niet begrijpt dat hij juist met zo'n maatregel autochtonen anti-allochtoon maakt is schrikbarend. Hij begrijpt gewoon niets vd dagelijkse realiteit.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818254
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat. Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon. Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn, Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch. Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.

Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
yow reply als je joint is uitgewerkt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:56:50 #70
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24818275
En ook die Nederlandse vlaggetjes achterop al die auto's .

Het is gewoon pure provocatie . En dan vinden ze het nog gek dat we niet van die handtasjes op de achterbank kunnen afblijven!

Smerige klote-Nederlanders allemaal .


Yo rezzzpect .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:57:11 #71
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_24818282
Nergens in de wereld gebeurd dit...

...wie verbied nou de vlag van z'n eigen land?
pi_24818309
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat. Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon. Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn, Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch. Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.

Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
Ah, daar hebben we dezelfde gozer die jankte dat de Telegraaf een 'Marokkanen-verhaal' maakte van die doodslag in R'dam en toen bleek dat het inderdaad weer een Mohammed was liet hij zich niet meer zien.

Dat jij ervan maakt dat het tonen vd NLe vlag synoniem staat aan extreem-rechts maakt het nog niet waar (wat het dan ook niet is). Tevens ga je er compleet aan voorbij dat de gemiddelde rel-Turk/Marokkaan zelf op de middelbare school loopt volgehangen met vlaggen van zijn voorouders hun geboorteland. Het is gewoon meten m,et 2 maten en dat een NLe vlag provocerend zou zijn richting Marokkanen ligt toch echt aan hun eigen ziekelijke hullie-gedachtengang.

Of nee wacht, Germaine C was natuurlijk ook een raciste
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:09 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24818319
Ontslaan, die directeur. Zit het etnische vuurtje verder op te stoken en is te dom om dat zelf door te hebben. Hij denkt waarschijnlijk dat hij cohennistisch bezig is, en zo de "boel bij elkaar houdt". Ondertussen wordt de ergernis over de multikul en de knuffelcultuur alleen maar erger, en de haat ook.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:09 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24818321
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat.
Die kleine groep mag het niet verpesten voor de rest. Als iemand een vlaggetje op zijn tas/kleding wil hebben uit vaderlandsliefde of specifiek hier om militaire redenen lijkt me daar niets mis mee, hoewel ik Verbals mening over nationalisme wel deel.

Hetzelfde met Lonsdale kleding, daar is het ook gedeeltelijk een symbool van vreemdelingenhaat, maar we moeten die negatieve associaties van een symbool niet overnemen want daarmee speel je die extremisten alleen maar in de kaart door de negatieve associatie te bevestigen. Er moet juist een actie komen om van onschuldige symbolen zoals een vlaggetje of Lonsdale kleding weer het positieve aspect te benadrukken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:11 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24818322
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
Precies man, die vaders van die kaaskoppies, die zijn het ergst .

Die zetten ons Marokkanen altijd in een boos maanlicht .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:32 #76
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_24818329
Heb ze ook gemaild en een aantal mensen van de ouderraad, dit is echt te zot voor woorden
Ik ben echt kwaad hierover.
Laat ook wat van je horen, Wel op een normale beschaafde manier aub
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_24818416
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:59 schreef Nightwulf het volgende:
Heb ze ook gemaild en een aantal mensen van de ouderraad, dit is echt te zot voor woorden
Ik ben echt kwaad hierover.
Laat ook wat van je horen, Wel op een normale beschaafde manier aub
Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:11:24 #78
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24818522
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik haal de dingen uit het bericht nergens anders vandaan.
In combinatie met speculaties.
quote:
Jawel hoor lees je posts maar na.
*leest*
quote:
Staat in het bericht:
Precies. De papa die er niet bij was.
quote:
Ach de directeur beschermt het imago van zijn school. Ik heb in dit geval meer vertrouwen in de vader van deze jongen.
Op basis van? Het feit dat hij er niet bij was? Het feti dat hij de beslissing niet heeft genomen, maar de directeur?
quote:
Dat is idd speculeren maar het is niet verkeerd om er toch over na te denken.
Speculeren, dus.
quote:
Er zijn idd mensen die een vlaggetje met verkeerde bedoelingen dragen maar dat kwam niet naar voren in dit bericht
Nee, en hoewel de overgrote meerderheid van de gevallen dat een vlaggetje wordt gedragen dit met die bedoeling is, gaan we nu maar eens voor de verandering uit van de, nog niet gesignaleerde, minderheid
quote:
en bovendien moet je dan consequent zijn en ook Marokkaanse, Turkse,Amerikaanse vlaggen etc verbieden.
Nogmaals... ik vind niet dat 'ie verboden had hoeven worden (en daarmee gun ik Patrick dus nog het voordeel van de twijfel), maar inderdaad, wat mij betreft mag je dan dus ook consequent zijn.
quote:
Dat is toch echt wel een feit. VS, Canada, Frankrijk, Engeland etc etc.
Dat zijn vier landen die je noemt. En ook in die landen is niet iedereen vol van de vlag. Weet je hoeveel landen er zijn op deze planeet? En jij wilt beweren dat jij weet hoe de bevolking van de overgrote meerderheid daarvan over de vlag en de afkomst denkt? En dan zeggen dat IK speculeer?
quote:
Een stukje patriottisme is echt niet verkeerd.
Daarover verschillen de meningen. Zeker over wat patriottisme inhoudt.
quote:
Dat het hier in Nederland not-done is ligt aan dit land en niet aan vaderlandsliefde an sich.
Ik weet niet of het in Nederland not done is. Dat zeg jij, maar wellicht speculeer je.
Wat mij betreft is het onzin, ja.
quote:
Ja anders zou ik hierop geen antwoord kunnen geven.
Je hebt lezen en lezen.
quote:
Nee constatering gecombineerd met mijn mening.
Speculatie, dus.
quote:
Denk het ook.
Dat zegt iets over jou, niet over mij.
quote:
Je kan de overlast van Marokkaanse rotjochies niet ontkennen. Als je dat ontkent leef je met een plaat voor je kop.
Waar ontken ik overlast door Marokkaanse rotjochies

Ik suggereer alleen impliciet dat jij cs. de digitale Hollandse equivalent op het internet zou zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24818539
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.
Er zijn geen twee kanten. Ook al is die jongen de grootste extremist op deze wereld, de Nederlandse vlag is van iedereen. Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24818599
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:45 schreef gelly het volgende:
Wat zit iedereen die directeur aan te vallen ? Neem het de idioten kwalijk die onze driekleur besmeuren met extreem-nationalisme en vreemdelingenhaat.
Jij bent echt dom he? Loopt zelf te janken over generalisatie en vooroordelen, maar gaat er bij voorbaat vanuit dat deze jongen een rascist is.
quote:
Want als er iets niet Nederlands is, dan is het dat wel. Altijd dat gejammer over vlagvertoon.
Je discrimineert nu zelf je eigen land. . Ik dacht dat jij niet dieper kon zinken, maar je hebt alweer een nieuw dieptepunt bereikt. Bravo!
quote:
Molukkers dragen geen RMS vlag omdat ze anti-Nederland(ers) zijn
Een bepaald deel van die Molukkers en Marokkanen dat er "kanker-kaaskoppen" bij roept, is niet anti-Nederlands?
quote:
Nederlandse vlaggetjes dragers zijn over het algemeen wel anti-buitenlander en extreem-nationalistisch.
Met nationalistisch zijn is niets mis, alleen je word vanzelf steeds extremer omdat je anders gewoon weggedrukt wordt in je eigen land. Zie dit voorval dus weer.
quote:
Die eeuwige slachtofferrol van "en koninginnedag dan, en met voetbal ?". Als je zelf dat verschil niet ziet is elke uitleg hopeloos.
Je draait het écht prachtig om, he Gelly? Als er 1 bevolkingsgroep hier in Nederland is die graag in de slachtoffer-rol kruipt zijn het onze Marokkaanse vrienden wel.
quote:
Bovendien is het de vader die het hele Marokkanenverhaal d'r bij haalt.
Waar heb jij het over? Is die directeur de vader van die jongen ofzo?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:15:27 #81
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24818606
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.
Goed idee inderdaad, maar waarom heb je al eerder je mening gegeven dan?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:18:09 #82
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24818653
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Tikorev het volgende:

Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.
Nee. Je kunt iemand aanspreken als hij de Nederlandse taal op een bepaalde manier en met een bepaalde bedoeling inzet.

Als ik zeg dat jij een hitsige travo bent die in zijn vrije tijd geld probeert bij te verdienen door matrozen te pijpen, en ik zou daarop aangepakt worden, is dat niet vanwege het feit dat ik Nederlands spreek/schrijf, maar met welke bedoeling ik dat inzet.
DISCLAIMER: ik ZEG dus niet dat je een hitsige travo bent die matrozen pijpt, het is een voorbeeld.

Zo ook in dit geval. Zoals ik al eerder schreef: ik heb nog nooit vernomen dat iemand dat vlaggetje als symbool gebruikte om saamhorig, open en vriendelijk onze allochtone medemens tegemoet te treden.

Mocht je duidelijke voorbeelden hebben van het tegendeel, dan hoor ik dat graag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24818659
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wacht liever nog even tot ik 2 kanten van het verhaal gehoord heb.
Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.
pi_24818692
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Er zijn geen twee kanten. Ook al is die jongen de grootste extremist op deze wereld, de Nederlandse vlag is van iedereen. Anders kun je de Nederlandse taal ook wel gaan verbieden wanneer een extremist Nederlands praat.
Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:21:17 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24818704
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef Verbal het volgende:

DISCLAIMER: ik ZEG dus niet dat je een hitsige travo bent die matrozen pijpt, het is een voorbeeld.
Damn ik had me matrozenpak al uit de kast gehaald.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24818712
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.
Nee, ik hoor gewoon graag 2 kanten van het verhaal zodat ik mijn eigen conclusies kan trekken. Ik ben niet degene die graag zn vooroordelen bevestigd wil zien.
pi_24818718
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:18 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Nee, je zou graag lezen dat die jongen met een kale kop en een tatoo van een hakenkruis 'sieg heil'-schreeuwend door de schoolgangen liep, zodat je die Marokkanen en rascistische schooldirecteur weer vrij kan pleiten.
idd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:23:36 #88
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24818740
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Damn ik had me matrozenpak al uit de kast gehaald.
Bad luck, schmuck

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 18:24:41 #89
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24818763
OMG, waar is de tijd dat je nog gewoon de plunjebaal van je neef kon leegtrekken en in die kleding gewoon naar school kon gaan ?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:28:33 #90
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24818831
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.
Dat denk ik niet, dan had hij namelijk ook maatregelen moeten treffen tegen "de Marrokanen" omdat zij Patrick hadden bedreigd.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:29:41 #91
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24818850
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:24 schreef Loedertje het volgende:
OMG, waar is de tijd dat je nog gewoon de plunjebaal van je neef kon leegtrekken en in die kleding gewoon naar school kon gaan ?
Inderdaad! In 1943 konden die dingen nog gewoon!
pi_24818869
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden.
De Nederlandse vlag is van iedereen en dus moet je die niet laten kapen door een individu of minderheid. Dus ook al zou iemand de Nederlandse vlag als rechts-extremistisch symbool willen gebruiken dan moet je het niet gaan verbieden, want dan laat je juist toe dat een vlag gekaapt wordt door extremisten. Met Lonsdale kleren of andere symbolen zou je dat eventueel nog kunnen doen, met een nationale vlag niet.

Dat de Nederlandse vlag een rechts imago heeft komt niet omdat rechts zich er meer mee is gaan associëren maar eerder omdat links dat steeds minder doet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:31:09 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24818871
quote:
Geachte heer Bijeman,

Met grote ontzetting heb ik kennis genomen van het door U uitgevaardigde verbod tot het dragen van de Nederlandse driekleur op schooltassen, met name door leerling Patrick Balk, zogenaamd omdat dit onder 'provocerend gedrag' zou vallen. Ik kan dit niet anders dan als pure discriminatie jegens de autochtoon zien.

Het mag immers als een welbekend feit worden beschouwd, dat allochtone jongeren sterk geneigd zijn tot het op alle mogelijke manieren uitdrukking geven aan hun etniciteit. En niet-Nederlandse vlaggetjes, gedragen op hun kleding en schooltassen, zijn daarbij eerder regel dan uitzondering. Dit gedrag van allochtonen is echter niet meer of minder provocerend dan het dragen van de Nederlandse vlag door autochtonen, en dient derhalve, op grond van Uw eerder uitgevaardigde verbod, eveneens met onmiddelijke ingang verboden te worden.

Een groot probleem hierbij is echter waar de grens getrokken dient te worden. Welke 'provocatie' is nog wel toelaatbaar en welke niet? U zult het toch met mij eens moeten zijn, dat een dergelijke regel door z'n subjectieve, selectieve karakter op termijn onhoudbaar is en dat U er maar beter helemaal niet aan kunt beginnen.

Derhalve ga ik er vanuit dat U in al Uw wijsheid zult besluiten het eerder genoemde verbod op het dragen van de Nederlandse driekleur met onmiddelijke ingang terug te draaien.

Hopende op uw medewerking en wachtende op uw reactie groet ik u vriendelijk,

...
Een ernstig verontruste ouder
Net gemaild .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24818872
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:28 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dan had hij namelijk ook maatregelen moeten treffen tegen "de Marrokanen" omdat zij Patrick hadden bedreigd.
Sja, het is iets wat de vader beweert. Die zal ook niet snel zeggen dat zoonlief het niet zo op buitenlanders heeft natuurlijk. Is er geen andere bron voor dit verhaal ?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:31:34 #95
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24818878
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:54 schreef calvobbes het volgende:
"We" weten weer eens het fijne er niet van he.
Wie weet wat die Patrick allemaal uitspookt en hoe die zich gedraagt icm met die vlag en zijn kleren.

Het is zo makkelijk oordelen vannachter je computer, maar ik denk niet dat iemand hier weet wat er zich allemaal al heeft afgespeeld.
Dat klopt, maar los daarvan lijkt mij het verbieden van een afbeelding van onze vlag niet haalbaar en bovendien onwenselijk. Daarmee creëer je nl. een averechts effect.
pi_24818882
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ik hoor gewoon graag 2 kanten van het verhaal zodat ik mijn eigen conclusies kan trekken.
Dan moest je in je post hierboven ook nog niet de conclusie trekken dat die jongen een rascist was.
quote:
Ik ben niet degene die graag zn vooroordelen bevestigd wil zien.
Ook al liep die jongen in een Hitler-kostuum door de school heen, dan nog zou je hem gewoon van school af moeten trappen om bovengenoemde reden. En niet hem verbieden de vlag van dit land op zijn tas te dragen.
Die vlag verbieden is hoe dan ook fout. Rood-wit-blauw is toch geen verboden symbool ofzo?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:33:52 #97
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24818919
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:29 schreef Pool het volgende:

[..]

Inderdaad! In 1943 konden die dingen nog gewoon!
Een jaar of 3 geleden ook nog .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24818925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat erom op welke manier je de driekleur gebruikt (of misbruikt). Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen kun je dat prima op een school verbieden. Zo'n directeur dient zijn school leefbaar te houden, en als er gegronde reden bestaat kan hij bepaalde kleding of uitingen verbieden. Dat kan een opgenaaid Nederlands vlaggetje zijn, maar ook andere kenmerken die de sfeer verzieken. Natuurlijk is het een lapmiddel zo'n verbod, maar de eerste puber die daadwerkelijk naar goede raad luister moet ik nog tegenkomen. De directeur zal dus een goede reden hebben om de jongen dit verbod op te leggen, het is de vader die zegt dat 'de Marokkanen' om het verbod hebben gevraagd. Daarom hoor ik ook graag de andere kant van het verhaal. Misschien is die jongen wel een notoire racist en wordt ie daarom bedreigt en heeft de directeur daarom besloten tot het verbod.
Ja precies. Die NLe vlag voor het schoolgebouw, dat is ook provocatie! Weg ermee! De arme Marokkanen-ziel zou er wel eens door gekwetst kunnen worden!
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818936
Als je zo'n vlaggetje wilt ben je gewoon een klein triest kindje.

Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.

Het is dus wel provocerend ook al is dat misschien niet zijn bewuste bedoeling. Een NL's vlag bij gebouwen heeft een andere bedoeling.
Nothing to see here, carry on
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 18:35:44 #100
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24818947
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*

Dit is gewoon extreem overtrokken, waar gaat dit eindigen?

Pubers hebben nu eenmaal de neiging tot provoceren en zoeken naar hun eigen identiteit..
pi_24818971
dubbel
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818977
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Als je zo'n vlaggetje wilt ben je gewoon een klein triest kindje.

Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818979
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat de Nederlandse vlag een rechts imago heeft komt niet omdat rechts zich er meer mee is gaan associëren maar eerder omdat links dat steeds minder doet.
Uhm, de Nederlandse vlag heeft geen extreem-rechts imago. Het is de manier waarop hij gebruikt wordt die de lading geeft. Als ik een kaalkop met bijbehorende kledij ermee zie zwaaien krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik op koninginnedag door een compleet rood-wit-blauwe en oranje stad loop. Je moet het de figuren kwalijk nemen die de driekleur besmetten, niet de mensen die de besmetters aanpakken. Nationalisme is niet iets Nederlands, en het vreemde is dat de zogenaamde cultuurhoeders ons dat wel willen doen geloven.
pi_24818989
Nou, die prins in engeland heeft ook in zown Hitler kostuum gelopen, dát is wel erg fout.
-
pi_24818993
Als die Kleuter niet werd lastig gevallen in het verleden... zou hij GEEN nl's vlaggetje dragen, dit is gewoon een feit.

Het heeft dus een reden om dat vlaggetje te dragen
Nothing to see here, carry on
pi_24818998
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme is niet iets Nederlands
Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:38:21 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819001
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Dat weet je helemaal niet, de OP zegt toch echt iets heel anders, dus houd alsjeblieft gewoon je mond als je niks zinnigers te melden hebt .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24819017
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*
Ja, nu ben je ook fout Loedertje.

*bevestigd in de slachtofferrol*
pi_24819043
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef Luger het volgende:

[..]

Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?
die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:40:41 #110
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819049
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*
Jij? Áltíjd .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24819053
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:38 schreef Luger het volgende:

[..]

Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.
Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:42:20 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819085
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:
die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
Da's *exact* hetzelfde: 'in de mode'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24819129
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.
Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch. Zelfs in de postbank-reclame is via dat lelijke wijf te zien dat Drenthe niet bij de rest van NL hoort dus waar heb je het over?

Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:20 #114
62182 Georges
That's the shit
pi_24819155
Belachelijk inderdaad. Ik snap ook niet dat sommigen hier graag 2 kanten van het verhaal willen horen.
Het verhaal zoals het er staat lijkt me nogal duidelijk.
Die jongen wil graag in het leger en draagt daarom die kleding. Waarom zou dat aanstootgevend zijn?

Als hij daarbij racistische leuzen zou dragen of scanderen zou het wat anders zijn, maar dat staat niet in het bericht.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24819156
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?

Fantastisch, heb je die beredenatie helemaal zelf verzonnen en je vindt hem ook nog eens plausibel?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24819157
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:

[..]

Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch.
Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:50 #117
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24819169
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
Dan wordt het anders? Provocerend bedoel je?

Maar mensen die dus provocerend over willen komen, gaan expres een vlaggetje opnaaien? Terwijl dezelfde shirtjes in de winkel te koop zijn?
pi_24819178
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.
Ik denk dat jij niet denkt maar puur pavlov-reacties geeft.

En getuige de reacties op jouw post denken dat er wel meer.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:48:25 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819223
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:
Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
Joh, dat zijn we inmiddels wel van hem gewend. Je moet ook helemaal niet met die hypocriet van een gelly in discussie gaan, is toch nutteloos.

'Negeren' is derhalve het devies .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24819227
Maar goed, ik wacht even op de andere kant van het verhaal.
pi_24819231
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Luger het volgende:

[..]

Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?

Fantastisch, heb je die beredenatie helemaal zelf verzonnen en je vindt hem ook nog eens plausibel?
het is geen racisme... maar je kan toch niet ontkennen dat bepaalde groepen nederlanders deze vlaggetjes dragen met een bepaalde bedoeling.

Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
Nothing to see here, carry on
pi_24819234
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, ik wacht even op de andere kant van het verhaal.
Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:49:46 #123
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24819243
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*

Dit is gewoon extreem overtrokken, waar gaat dit eindigen?

Pubers hebben nu eenmaal de neiging tot provoceren en zoeken naar hun eigen identiteit..
Ik ben er dus weleens in de stad op aan gesproken dat ik m'n gevechtsjasje aanhad
Die zit net zoals die commando trui erg lekker
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24819262
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:49 schreef Luger het volgende:

[..]

Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?
Welke uitgesproken mening, mijn suggestie dat er ook een andere kant aan het verhaal kan zitten ? Sja, als je dat al een uitgesproken mening vindt... Ik heb nergens beweert dat de jongen een racist is, alleen dat ie het kan zijn. Maar lees gerust wat je wil lezen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:51:31 #125
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24819273
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Georges het volgende:
Belachelijk inderdaad. Ik snap ook niet dat sommigen hier graag 2 kanten van het verhaal willen horen.
Het verhaal zoals het er staat lijkt me nogal duidelijk.
Die jongen wil graag in het leger en draagt daarom die kleding. Waarom zou dat aanstootgevend zijn?
De waarheid ligt meestal in het midden. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een bericht een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarom moet je heel voorzichtig zijn met conclusies trekken.
pi_24819274
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

het is geen racisme... maar je kan toch niet ontkennen dat bepaalde groepen nederlanders deze vlaggetjes dragen met een bepaalde bedoeling.

Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:

helemaal okay vind maar dit jackie:

racistisch/xenofobisch/whatever vind.

En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan? Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:55:48 #127
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24819354
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:

[..]

Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch. Zelfs in de postbank-reclame is via dat lelijke wijf te zien dat Drenthe niet bij de rest van NL hoort dus waar heb je het over?

Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
hoho, niet iedereen in Drenthe is zo als Gelly
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:59:50 #128
62182 Georges
That's the shit
pi_24819454
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De waarheid ligt meestal in het midden. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een bericht een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarom moet je heel voorzichtig zijn met conclusies trekken.
Dat gebeurt wel eens inderdaad. Maar de reden die gegeven wordt is an sich niet schokkend.
Als er meer achter zit dan was het een kleine moeite geweest dat te vermelden.

Het dragen van legerkleding op scholen is niet bepaald een nieuw fenomeen. Maar goed, het zal allemaal wel.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:02:04 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24819495
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
Get a life, waarom moet jij je een oordeel aanmeten als mensen hun eigen vlag op hun eigen jas hebben, jij zit echt vreselijk vast in een bekrompen manier van denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24819514
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme is niet iets Nederlands, en het vreemde is dat de zogenaamde cultuurhoeders ons dat wel willen doen geloven.
Misschien de afgelopen 30 jaar onder invloed van bepaalde ontwikkelingen niet, maar die zie ik dan ook niet als bepalend voor wat op dat gebied Nederlands is en wat niet. Maar vele honderden jaren lang is nationalisme niks vreemds geweest voor Nederlanders.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24819533
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:59 schreef Georges het volgende:

[..]


Het dragen van legerkleding op scholen is niet bepaald een nieuw fenomeen. Maar goed, het zal allemaal wel.
Het is ook niet de legerkleding die verboden is, maar de Nederlandse vlag die hij (kennelijk) als provocatie op z'n tas had genaaid.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:06:20 #132
62182 Georges
That's the shit
pi_24819603
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is ook niet de legerkleding die verboden is, maar de Nederlandse vlag die hij (kennelijk) als provocatie op z'n tas had genaaid.
In de OP staat dat ze ook vallen over zijn kleding. Eigenlijk zouden ze hem dan ook moeten verbieden om de kleding te dragen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24819672
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar vele honderden jaren lang is nationalisme niks vreemds geweest voor Nederlanders.
Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
pi_24819713
Het moet niet gekker worden in dit land, je mag zelfs niet meer trots op Nederland.

Die directeur is fout bezig, hij zou dit Marokaanse jongens moeten aanspreken, dat ze die Nederlandse jongen met rust laten, daar zou hij wel te laf voor zijn.

De Nederlandse vlag verbieden, wat denkt hij wel.
pi_24819720
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:06 schreef Georges het volgende:

[..]

In de OP staat dat ze ook vallen over zijn kleding.
Dat is wat de vader zegt.
quote:
Eigenlijk zouden ze hem dan ook moeten verbieden om de kleding te dragen.
Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.
pi_24819779
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
Maar als je dat wel wilt, dan moet dat toch kunnen?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:17:11 #137
62182 Georges
That's the shit
pi_24819812
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is wat de vader zegt.
[..]

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.
Dat zei ik net al, als hij zich dusdanig zou gedragen dat het aanstootgevend zou zijn dan was dat wel vermeld. De directeur had dat er best bij kunnen zeggen.
Lijkt me wel belangrijk voor zo'n bericht.
Iemand alleen maar op basis van een vlag veroordelen is nogal belachelijk natuurlijk.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24819836
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:15 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Maar als je dat wel wilt, dan moet dat toch kunnen?
Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou. Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
pi_24819840
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben.
Maar wie zegt dat je dan meteen andere landen moet minachten? En hoe vlagvertoon in eigen land slecht is voor de handel met andere landen zie ik ook niet helemaal. Er wordt bijvoorbeeld ook ontzettend veel gehandeld met Amerika. En ondanks dat nationalisme Frankrijk niet onbekend is staat het toch bekend als een land dat veel en goede contacten heeft met andere landen.
quote:
maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur
De stoffen driekleur is ook slechts een symbool voor het land natuurlijk
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:20:20 #140
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_24819870
Het is waanzinnig om je eigen vlag te verbieden omdat dat 'andere bevolkingsgroepen' zou provoceren. Zijn die andere bevolkingsgroepen dan geen Nederlanders? Wonen ze hier soms niet? Zelfs al zou de nationale driekleur misbruikt worden door een neo-nazi, dan nog is de vlag op zich niet fout, alleen de nazi-symbolen die er bij gebruikt worden en het gedrag van de persoon zelf.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:21 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24819890
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
ROTFLMAO
Ben je wel eens op een feestje van een Nederlandse Ambassade in het Buitenland geweest?
Een en al rood wit blauw en wilhelmus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24819917
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is ook niet de legerkleding die verboden is, maar de Nederlandse vlag die hij (kennelijk) als provocatie op z'n tas had genaaid.
Ah, als provocatie erop had genaaid.

Volgens de Marokkanen natuurlijk dan...

Dus een NLe vlag is volgens Marokkanen een provocatie, dus is het zo?

Zie je eigenlijk wel wat je hier neertypt? Wat is het volgende? NLs praten is een provocatie? Voor het NLs elftal zijn als het tegen Marokko speelt is een provocatie?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:23:47 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24819933
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:
Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen
Hoe hang je precies racisme en extreem-nationalisme aan een vlag?

En is het dan nuttig om die vlag te verbieden? Ik kan me van jou nog wel wat uitspraken herinneren dat het verbieden van hoofddoekjes zinloos was omdat het de gedachtengang erachter niet weghaalde. .

...

Enfin, het is nogal vreemd dat een Nederlandse vlag in Nederland als provocerend wordt opgevat. Weet je wat het is, allochtonen zouden dat hele (onterechte) extreem-rechtse imago van het dragen van een Nederlands vlaggetje met het grootste gemak kunnen ontkrachten door zélf met zo'n vlaggetje te gaan lopen. Daarmee slaan ze twee vliegen in één klap; de Nederlandse vlag verliest waarde voor die extreem domme Lonsdale-mongolen én ze dragen een positief statement uit van 'hier ben ik, ik ben Nederlander, neem me zoals ik ben'.
pi_24819949
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat je dan meteen andere landen moet minachten? En hoe vlagvertoon in eigen land slecht is voor de handel met andere landen zie ik ook niet helemaal. Er wordt bijvoorbeeld ook ontzettend veel gehandeld met Amerika. En ondanks dat nationalisme Frankrijk niet onbekend is staat het toch bekend als een land dat veel en goede contacten heeft met andere landen.
Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet. Dat heeft Nederland ook groot gemaakt, het vermogen tot aanpassen en een neutrale houding aannemen.
pi_24819952
Ik vind het belachelijk. Er is iets goed mis als het tonen van de landsvlag gezien wordt als provocatie. Overigens, er kunnen natuurlijk wel provocaties zijn geweest.
pi_24819962
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
Wat een ronduit gelul! .
Man man man, Engeland was nog altijd vele malen groter dan NL qua handel en dat was zo nationalistisch als de pest! Je lult gewoon compleet uit je nek wat dit betreft!
Pas jij je maar lekker aan hoor, ik weet dat je bang bent voor confrontatie, dus laat maar lekker over je heen lopen, dan doen de normale mensen dat gewoon niet okay.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24819979
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

En is het dan nuttig om die vlag te verbieden?
Ik zei eerder al dat het een lapmiddel was. Het kan helpen om de situatie tijdelijk op te lossen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:25:48 #148
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24819981
Ik besef me nu trouwens dat ik ook een Nederlands vlaggetje op mijn trekking-rugzak heb zitten.

Toch vreemd dat ik daar op reis nooit problemen mee heb gehad of dat iemand het als provocatie zag. .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:28:08 #149
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820031
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:25 schreef gelly het volgende:
Ik zei eerder al dat het een lapmiddel was. Het kan helpen om de situatie tijdelijk op te lossen.
Ah, bij hoofddoekjes dus ook? Jij was daar anders altijd héél stellig in dat het pertinente onzin was om hoofddoekjes te verbieden. Over eventuele korte-termijn effecten heb ik je daarover nog nooit gehoord.

Maar goed, ga je ook nog de vraag beantwoorden hoe je precies een extreem-rechts gedachtengoed aan een vlaggetje hangt? Vooralsnog ben JIJ het namelijk die het er nu aan hangt.
pi_24820039
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:25 schreef Lithion het volgende:
Ik besef me nu trouwens dat ik ook een Nederlands vlaggetje op mijn trekking-rugzak heb zitten.

Toch vreemd dat ik daar op reis nooit problemen mee heb gehad of dat iemand het als provocatie zag. .
Ja, en ik heb ook een aantal jaar met een vlaggetje op mn schouder gelopen, nou ben ik ook een nazi. Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:29:18 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24820052
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
En terecht.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het belachelijk. Er is iets goed mis als het tonen van de landsvlag gezien wordt als provocatie. Overigens, er kunnen natuurlijk wel provocaties zijn geweest.
Beetje schizo aan het worden, monidique?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24820077
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]

Beetje schizo aan het worden, monidique?
Alcoholtekort vrees ik, piet. We zullen er zo wat aan gaan doen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:30:47 #153
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820084
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben je wel eens op een feestje van een Nederlandse Ambassade in het Buitenland geweest?
Een en al rood wit blauw en wilhelmus.
Goede feesten zijn dat . .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:30:47 #154
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24820085
Zullen we de nederlandse vlag ook maar verbieden met Koninginnedag en Bevrijdingsdag, het gebruik op die dagen is ook een vorm van provocatie. Hoe dacht je dat de Duitsers dat zullen vinden dat we op de Bevrijdingsdag de nederlandse vlag gebruiken?

Weet je wat, misschien moeten we uberhaupt de nederlandse vlag maar verbieden!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24820096
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef gelly het volgende:

[..]
Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
Ook bij bv hoofddoeken dus?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24820104
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet.
Wat een onzin. Noren, Denen, Ieren, Schotten, Zweden, allemaal kleinere maar zeer trotse volken en ook zeer bekend met nationalisme. Ook wordt die trots veel uitgedragen door vertoon van vlaggen en ik heb niet het gevoel dat daar ook maar iets negatiefs uit is voortgekomen voor die landen. Sterker nog, volgens mijn werkt dat alleen maar bindend.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24820120
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ah, bij hoofddoekjes dus ook?
Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
quote:
Maar goed, ga je ook nog de vraag beantwoorden hoe je precies een extreem-rechts gedachtengoed aan een vlaggetje hangt? Vooralsnog ben JIJ het namelijk die het er nu aan hangt.
Dat zei ik net al; tijd, plaats en intentie waarbij de driekleur wordt gebruikt. Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben. Dan is de link snel gelegd he ? Het zegt dus niks over de driekleur zelf.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:33:27 #158
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820136
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef gelly het volgende:
Ja, en ik heb ook een aantal jaar met een vlaggetje op mn schouder gelopen, nou ben ik ook een nazi. Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
Nee, ik hecht gewoon niet zoveel waarde aan dat vlaggetje. Ik ga niet hysterisch gillen dat als een paar Lonsdale idioten met Nederlandse vlaggetjes op hun kleding lopen het dan dus zo is dat een vlaggetje bij extreem-rechts hoort of het door die groep gekaapt wordt.

Een vlaggetje is niets meer dan een bevestiging van de eigen identiteit, of dat nu op een trekking-rugzak is of op een bomberjack, de functie blijft exact hetzelfde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:34:42 #159
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24820167
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet. Dat heeft Nederland ook groot gemaakt, het vermogen tot aanpassen en een neutrale houding aannemen.
Jij wordt misschien graag als voetveeg gebruikt, andere mensen zien dat niet zo zitten en zijn trots op wie ze zijn. Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24820203
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:33 schreef Lithion het volgende:

[..]


Een vlaggetje is niets meer dan een bevestiging van de eigen identiteit, of dat nu op een trekking-rugzak is of op een bomberjack, de functie blijft exact hetzelfde.
Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:36:49 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820206
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben.
Nee, dat is geen feit.

Dat vlaggetje dient ter bevestiging van de eigen identiteit. Dat is zo bij backpackers en dat is zo bij rechts-extremisten. Beide groepen willen ermee laten zien dat ze Nederlander zijn, dát is de functie van dat vlaggetje en dát is een feit.
pi_24820225
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.
pi_24820261
Het is echt te triest voor woorden.....

Ik behoor denk ik over een jaartje of twee ook tot de 80% van de migranten...

Waarheen weet ik niet, maar ik kan gewoonweg niet meer trots zijn op zo'n mietermeuterig land dat zelfs VERBIEDT trots te mogen zijn op zichzelf.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:40:37 #164
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24820267
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit.
Daar staat een hoofddoek soms ook voor! Wil je die ook kunnen laten verbieden?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:42:28 #165
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_24820313
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef Overlast het volgende:

Je zou de marokkanen de kost moeten geven die met een marokkaans vlaggetje rondlopen.
Ja zoals tijdens die stille tocht ter ere van hun criminele randgroep-debiele Riffijnse soortgenoot die "als een soldaat voor de goeie zaak in het harnas is gestorven"...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_24820327
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou.
Niet op mijn steun, dus het blijkt maar weer dat je vooroordelen tegen iedereen die niet jouw mening heeft nergens op slaan. Scholen (en steden) meer mengen kan trouwens wel op m'n steun rekenen.
quote:
Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
pi_24820393
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
Een hoofddoekje staat soms ook voor eenverhevenheid en minachting van vrouwen. Maar toch is dat ook niet verboden in Nederland.
pi_24820407
wel als we zo'n (nóg meer) kortzichtige samenleving krijgen ja
pi_24820652
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:43 schreef veldmaatpp het volgende:

Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
Welnee, dat is dan opeens geheel anders volgens gelly. Of dat neemt niet de achterliggende gedachte weg dus why bother?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24820790
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef Luger het volgende:

[..]

Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:
[afbeelding]
helemaal okay vind maar dit jackie:
[afbeelding]
racistisch/xenofobisch/whatever vind.

En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan? Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
Nothing to see here, carry on
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 20:09:46 #171
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24820826
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:


Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.

Sorry gelly maar dat gaat dan toch echt veelste ver?

Hypothese:
Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Mijn gedrag is hierbij nogal flirterig..

Nou? Verbieden? (Want ik ben nu immers het mikpunt van jaloerse grieten die mij een hoer vinden en zal door hen zeer zeker gepest worden.
Daarnaast is er ook nog een groep op mijn school die zwaar gereformeerd zijn en zijn er moslims zich storen aan mijn kleding..)
pi_24821023
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:51 schreef THC1 het volgende:
Ik heb ook gemaild
Heel goed voor de duidelijkheid mailen kan naar ijsselstein@cals.nl
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:20:02 #173
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24821049
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
Ik dacht dat je beide kanten van het verhaal wou horen, voordat je een mening zou geven?
pi_24821216
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/

Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:33:12 #175
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24821341
Zoals we al melden op neukia.nl : De school heeft op de rugzak die ze als plaatje gebruiken op hun site wel duidelijk een "NL" patch, wat willen ze nou?
[KNE]-Mod
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:37:12 #176
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24821423


Bron: www.neukia.nl

Plaatje afkomstig van www.cals.nl de site van de IJsselsteinse school.
Letten jullie op de NL sticker
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24821494
Beste autochtonen,

gelieve rekening houden met aankomend WK. U wordt verzocht geen oranje artikelen aan te schaffen. Leuzen zoals 'hup, Holland hup' zijn verboden. Houdt met iedereen rekening, dus wees niet voor Nederland, maar voor de winnaar,

De Overheid
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24821589
AAAAH wat erg! dat plaatje van die tas........kunnen jullie die niet opsturen naar tv hahaha
pi_24821814
Haha, ik zie het nu ook, wat een kneuzen!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24822059
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:07 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
NEE

Ze vallen over een klein vlaggetje op zijn TAS.
Ze vallen niet over zijn leger kleding,Alleen over de Nederlandse vlag.
En die mag ik en iedereen dragen.
Ook al zijn er groepen die dat niet leuk vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 januari 2005 @ 21:12:24 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24822126
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.

Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Volgens mij is de Nederlandse vlag al sinds 1587 een symbool.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:13:18 #182
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24822143
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is de Nederlandse vlag al sinds 1587 een symbool.
Oudste, nog steeds in gebruik zijnde vlag ter wereld!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24822377
Ik houd mijn hart vast over de toekomst van Nederland als er meer van die landverraders
de leiding over een school hebben.
Hoogste tijd dat het standrecht weer wordt ingevoerd.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:26:38 #184
3542 Gia
User under construction
pi_24822445
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:09 schreef Loedertje het volgende:


Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Gij, slet!!

Ik heb mijn oudste gevraagd wat hij van de OP vond. Hij zei: Wat maakt dat nou uit! Als zij een Marokkaanse vlag op hun tas hebben, zeuren wij er toch ook niet over!

Zegt toch zat: Het is en hoop gezeur en zoekerij. Niemand die zich druk maakt om een marokkaans of Turks vlaggetje.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:09:06 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24823278
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.
JIJ maakt misbruik van de driekleur, JIJ maakt het tot racistisch symbool, heb je dat door?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24823296
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:23 schreef Boosoog het volgende:
die landverraders
Ja, ja.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:12:06 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24823344
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

Oudste, nog steeds in gebruik zijnde vlag ter wereld!!
Symbool van de eerste moderne staat, met scheiding van kerk en staat, en een overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf.

En dat symbool mag je niet op je tas dragen van een hoofd der school?
Zo een stuk minkukel draagt verantwoording over onderwijs?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:20:43 #188
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24823545
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]


Sorry gelly maar dat gaat dan toch echt veelste ver?

Hypothese:
Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Mijn gedrag is hierbij nogal flirterig..

Nou? Verbieden? (Want ik ben nu immers het mikpunt van jaloerse grieten die mij een hoer vinden en zal door hen zeer zeker gepest worden.
Daarnaast is er ook nog een groep op mijn school die zwaar gereformeerd zijn en zijn er moslims zich storen aan mijn kleding..)
[kwijlmode]yummie!!!!!!!!!!!! me dig redheaded dutch girls[/kwijlmode]
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24823547
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:37 schreef Tarak het volgende:
Bron: www.neukia.nl

Plaatje afkomstig van www.cals.nl de site van de IJsselsteinse school.
Letten jullie op de NL sticker
Wat is er zo bijzonder aan dat plaatje ?

Die kan nu weer niet hier ...greetzz Loedertje

[ Bericht 8% gewijzigd door Loedertje op 29-01-2005 22:30:02 ]
pi_24823729
Ik vind Marokkanen opzich al provocerend. Daarom vind ik dat ze verboden moeten worden.
pi_24825067
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Symbool van de eerste moderne staat, met scheiding van kerk en staat, en een overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf.

En dat symbool mag je niet op je tas dragen van een hoofd der school?
Zo een stuk minkukel draagt verantwoording over onderwijs?
Effe serieus, is de NLe vlag de oudste nog in gebruik zijde vlag ter wereld? En was NL echt de 1e moderne staat ter wereld?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24825167
Heeft iemand al een e-mail terug?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 23:45:25 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24825198
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:39 schreef Luger het volgende:
Effe serieus, is de NLe vlag de oudste nog in gebruik zijde vlag ter wereld? En was NL echt de 1e moderne staat ter wereld?
Is idd moeilijk te geloven als je de achterlijkheid ziet waar we nu in zwelgen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 29 januari 2005 @ 23:45:51 #194
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24825209
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:44 schreef CasB het volgende:
Heeft iemand al een e-mail terug?
Zaterdag en ambtenaren en zo?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24825227
Wat is een moderne staat?
pi_24825442
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:39 schreef Luger het volgende:

[..]

Effe serieus, is de NLe vlag de oudste nog in gebruik zijde vlag ter wereld? En was NL echt de 1e moderne staat ter wereld?
edit, okey, dat sloeg ook weer niet op jouw post, sorry.
Maar waar haal je dat vandaan eigenlijk?

Mijn mening verder, trots zijn op je eigen vlag moet echt wel kunnen.
Dit had ik eerst geschreven
Okey, de USA is niet zou oud, maar die zijn ook gigantisch trots op hun vlag nu.
En de duitsers ook nog steeds, ik zag tijdens mn reis zat duitsers in groene legerachtige jacks met n duits vlaggetje.
Dus kappe met onzin s.v.p.
-
  zondag 30 januari 2005 @ 07:00:10 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_24828846
Hahaha, wat een onvoorstelbare onzin weer. Steeds als je denkt dat het niet erger kan, dan komt er weer een of andere achterlijke hielenlikkende idioot die een stapje verder gaat. Zoals in dit geval de rector of wie dan ook van deze school.

Als het aan mij lag, dan werd hij morgen al opgehangen. Het is toch van de zotte dat de Nederlandse vlag verboden wordt?! Hoe ver gaan we met dit opgedrongen neo-kolonialistische schuldgevoel? Hoe diep zullen we kruipen voor onze cultuurverrijkers? Ik zie de gluiperds als deze rector en die burgemeester-met-boter-op-zijn-hoofd Cohen al gniffelen bij de gedachte aan hun volgende stap van volksverlakkerij.

Walgelijk, echt waar. Nederland, land der naieve dwazen. Ik dank de hemel op mijn blote knieen wanneer mijn green card binnen is en ik 5 jaar daarna het Amerikaanse citizenship kan aanvragen. Hier mag je tenminste trots zijn op je land.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 30 januari 2005 @ 07:22:40 #199
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24828864
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:20 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan dat plaatje ?

Die kan nu weer niet hier ...greetzz Loedertje


Het valt me op dat het Cals College met kindertjes voorzien van noordse trekken adverteert



Ook zijn er wat associaties te maken als je het logo beziet.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 30 januari 2005 @ 09:28:05 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24829027
quote:
Op zondag 30 januari 2005 07:22 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]

Het valt me op dat het Cals College met kindertjes voorzien van noordse trekken adverteert

[afbeelding]
Ook zijn er wat associaties te maken als je het logo beziet.
  zondag 30 januari 2005 @ 09:49:26 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24829084
Ik moet verschrikkelijk lachen om dit topic.... Hoe stupide kan die maatregel nog verder uitpakken.
We kunnen ook het schooluniform weer terug in het leven roepen naar Engels voorbeeld. Ben je gelijk van heel het gemiep af. Ik zou daar niet negatief tegen over staan. . . . dat wordt net zo'n discussie als bedrijf en passende werkkleding. Dan snijdt het mes wel aan 2 kanten, en iedereen is gelijk.
-- En met die laatste zin had die directeur beter rekening moeten houden. Morgen kan een Nederlandse moeder naar de school stappen en gaan zeiken over het dragen van een hoofddoekje en dat dochterlief zich helemaal niet gewenst voelt op die school , en wat dan ?!? --
  zondag 30 januari 2005 @ 11:15:01 #202
3542 Gia
User under construction
pi_24829780
Als de Nederlandse driekleur niet mag, mag geen een vlag.

Lijkt me.
  zondag 30 januari 2005 @ 11:36:18 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24830087
dat plaatje met dat NL ding op de schooltas

daar ga je dan als school
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 30 januari 2005 @ 11:38:42 #204
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24830112
te zielig voor woorden
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  zondag 30 januari 2005 @ 11:40:56 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24830152
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:44 schreef CasB het volgende:
Heeft iemand al een e-mail terug?
Nee, ambtenaren werken niet in het weekend. Je mag blij zijn als ze überhaupt een keer 'werken'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 11:44:22 #206
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24830202
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, ambtenaren werken niet in het weekend. Je mag blij zijn als ze überhaupt een keer 'werken'.
bemmel?
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24831846
Die hele symbolenstrijd op de middelbare scholen is op voorhand verloren. Pubers zullen altijd een manier vinden om hun groepsidentiteit te bevestigen. Het beste lijkt me om de symbolen van de "tegenpartij" stelselmatig te kapen zodat je ze ontdoet van hun betekenis. Hoofddoekjes met de Nederlandse vlag

Is overigens minder gek dan het lijkt. In mijn jeugd liep je als rebelse jongere met een Navo jack en een legerrugzakje om te onderstrepen dat je tegen militarisme was. Wonderbaarlijk, maar toch gebruik.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24831970
Tja ach, ook toen was links al dom. Dat de NAVO de enige reden was dat de jeugd vrij die tasjes en jasjes kon dragen en kon kankeren op militarisme ipv dat ze hoefden te vechten tegen de Sovjet-troepen die al half Europa bezet hadden werd uiteraard even vergeten

Net zoals ik vd zomer op een fesitval weer van die halve tammen tegenkwam die heel erg alternatief tegen het kapitalisme en voor vrijheid waren en dat uitdroegen door: een DDR-vlag. Dat de DDR een verdrukkend totalitaire staat was waar je voor eeuwig verdween dankzij de Stasi en je verklikkende buurman als je zoals hun niet meedeed met de massa werd uiteraard ook onder het tapijt geveegd.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24831983
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef Bibelot het volgende:
Dit bericht moet de wereld over,en dan voornamelijk naar Amerika waar men duidelijk trots
is op hun vlag.
Daarna gaat minister Bot weer op weg om onze naam te zuiveren.Als het niet om te huilen is
en de laatste tijd wel iedere dag.
CNN news submit: http://www.cnn.com/feedback/forms/form11.html?1

  zondag 30 januari 2005 @ 13:45:28 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832043
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:30 schreef multatuli het volgende:
Die hele symbolenstrijd op de middelbare scholen is op voorhand verloren. Pubers zullen altijd een manier vinden om hun groepsidentiteit te bevestigen. Het beste lijkt me om de symbolen van de "tegenpartij" stelselmatig te kapen zodat je ze ontdoet van hun betekenis. Hoofddoekjes met de Nederlandse vlag

Is overigens minder gek dan het lijkt. In mijn jeugd liep je als rebelse jongere met een Navo jack en een legerrugzakje om te onderstrepen dat je tegen militarisme was. Wonderbaarlijk, maar toch gebruik.
Persoonlijk vind ik het uitdragen van je (politieke) overtuiging door middel van het dragen van dit soort symbolen behoorlijk zielig en deed ik daar zelf als puber dan ook niet aan mee .

Maar het mag of het mag niet. Dus als een Marokkaan het mag, moet een Nederlander het ook mogen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 13:55:32 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24832185
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:46 schreef Monidique het volgende:
Wat is een moderne staat?
Moeilijk, niet? Lezen?
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

Symbool van de eerste moderne staat, met scheiding van kerk en staat, en een overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf.
De scheiding van kerk en staat is duidelijk, niet?
En de overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf toch ook?
Dit zijn slechts 2 voorbeelden van eigenschappen van een moderne staat, gebaseerd op de politieke filosofie van Hobbes, Spinoza, de Groot om de belangrijkste te noemen.-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24832211
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Luger het volgende:
Tja ach, ook toen was links al dom. Dat de NAVO de enige reden was dat de jeugd vrij die tasjes en jasjes kon dragen en kon kankeren op militarisme ipv dat ze hoefden te vechten tegen de Sovjet-troepen die al half Europa bezet hadden werd uiteraard even vergeten

Net zoals ik vd zomer op een fesitval weer van die halve tammen tegenkwam die heel erg alternatief tegen het kapitalisme en voor vrijheid waren en dat uitdroegen door: een DDR-vlag. Dat de DDR een verdrukkend totalitaire staat was waar je voor eeuwig verdween dankzij de Stasi en je verklikkende buurman als je zoals hun niet meedeed met de massa werd uiteraard ook onder het tapijt geveegd.
Jij denkt dat al die kleding en attributen een inhoudelijke betekenis heeft, maar het gaat natuurlijk om de symbolische betekenis. De swastika was oorspronkelijk ook geen teken van de superieuriteit van de arier, het kruis van de KKK was gestolen van het veel vergevingsgezindere christendom, witte veters waren lang slechts een uiting van slechte smaak.

Het dragen van de Nederlandse vlag is het gebruik van een symbool met een bepaalde intentie. De vlagconventie in Nederland is zeer terughoudend. Er wordt vrij exact voorgeschreven wanneer er gevlagd dient te worden. Wie dit symbool anders gebruikt, kaapt het voor eigen doel. Zo maak je het omstreden. Het gebruik van de nationale vlag buiten de officiele gelegenheden en vertrekken wordt al decennia lang vooral door zeer rechtse lieden gedaan. De kleur oranje is daarmee veel meer het symbool van nationale eenheid geworden. Daar is niets logisch aan, maar dat is de aard van symboliek nu eenmaal: onlogisch.

p.s. voordat we weer allemaal misverstanden krijgen: ik ben dus niet voor een of ander verbod; zie eerdere post.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 30 januari 2005 @ 14:00:57 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24832262
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Luger het volgende:
Tja ach, ook toen was links al dom. Dat de NAVO de enige reden was dat de jeugd vrij die tasjes en jasjes kon dragen en kon kankeren op militarisme ipv dat ze hoefden te vechten tegen de Sovjet-troepen die al half Europa bezet hadden werd uiteraard even vergeten

Net zoals ik vd zomer op een fesitval weer van die halve tammen tegenkwam die heel erg alternatief tegen het kapitalisme en voor vrijheid waren en dat uitdroegen door: een DDR-vlag. Dat de DDR een verdrukkend totalitaire staat was waar je voor eeuwig verdween dankzij de Stasi en je verklikkende buurman als je zoals hun niet meedeed met de massa werd uiteraard ook onder het tapijt geveegd.
Nog maar te zwijgen van al die alti´s met Ché op TShirts en als Avatars. Ché, de moordenaar van strijdmakkers, tegenstander dan democratie en stichter van de eerste concentratiekampen op Cuba..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24832329
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog maar te zwijgen van al die alti´s met Ché op TShirts en als Avatars. Ché, de moordenaar van strijdmakkers, tegenstander dan democratie en stichter van de eerste concentratiekampen op Cuba..
Ook heel hip: CCCP-shirts.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24832342
Ik heb nog een Che-poster. Op een gegeven moment fietste ik door de stad en zag ik iemand met zo'n shirt. Jemig, dacht ik, je gaat toch geen shirt dragen met een gare half-fascistische socialist die "het beste voor had" met de mensen, of een CCCP-truitje, bijvoorbeeld.

Toen bedacht ik mij, hé, ik heb zo'n gare poster hangen in mijn kamer. Weggehaald.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:12:29 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832459
Overigens snap ik wel waarom vooral 'jong links' zich van dit soort vreemdsoortige symbolen bedient. Vooral onzekere, domme meisjes zijn erg gevoelig voor de stoere bink met z'n CCCP-shirt.

Doe er nog een gitaar bij, en je neukt je je hele puberteit suf, ondanks dat je klein geschapen bent .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24832558
Vroeger waren die meisjes zelfs niet dom of onzeker. Linkse jongens scoorden Als ik die kaalkopjes met hun Lonsdale truitjes tegenwoordig zie, dan valt me op dat ze zelden een meisje hebben. Er lijkt wat dat betreft niet veel veranderd. Rechtse pubers neuken minder.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 30 januari 2005 @ 14:17:59 #218
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24832559
bemmel?
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  zondag 30 januari 2005 @ 14:28:22 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832717
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:17 schreef multatuli het volgende:
Vroeger waren die meisjes zelfs niet dom of onzeker. Linkse jongens scoorden Als ik die kaalkopjes met hun Lonsdale truitjes tegenwoordig zie, dan valt me op dat ze zelden een meisje hebben. Er lijkt wat dat betreft niet veel veranderd. Rechtse pubers neuken minder.
Lonsdalers zijn net zo zielig inderdaad, maar neuken net zoveel. Tegenover elke domme, rooie doos die zich aangetrokken voelt door linkse symboliek, staat een nog dommere doos die zich aangetrokken voelt door de rechtse variant.

Eigenlijk maakt het dit type domme, onzekere dame niet eens zoveel uit wat voor symboliek het is, als je er maar stoer uitziet in je 'merk'shirt .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 15:15:50 #220
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24833468
Goede zaak dat dit soort racisten aangepakt worden.

Met dank aan Cohen&uitschot.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24833626
misschien ook even : Trots op je land/afkomst
-
pi_24833998
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:17 schreef multatuli het volgende:
Vroeger waren die meisjes zelfs niet dom of onzeker. Linkse jongens scoorden Als ik die kaalkopjes met hun Lonsdale truitjes tegenwoordig zie, dan valt me op dat ze zelden een meisje hebben. Er lijkt wat dat betreft niet veel veranderd. Rechtse pubers neuken minder.
Alsof Londale alleen rechts is Mutatulitje.

Rechtse gasten neuken meer omdat ze toen altijd al de stoerdere jongens met meer geld waren, dus met mooiere kleren, eerder brommer/autos enz.
De linkse lullen hadden nooit geld voor iets leuks en waren altijd bang voor een confrontatie.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24834032
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:49 schreef Luger het volgende:

De linkse lullen hadden nooit geld voor iets leuks en waren altijd bang voor een confrontatie.
Nee, de begrépen de meiden juist.
  zondag 30 januari 2005 @ 15:54:53 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24834083
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:49 schreef Luger het volgende:

[..]

Alsof Londale alleen rechts is Mutatulitje.

Rechtse gasten neuken meer omdat ze toen altijd al de stoerdere jongens met meer geld waren, dus met mooiere kleren, eerder brommer/autos enz.
De linkse lullen hadden nooit geld voor iets leuks en waren altijd bang voor een confrontatie.
Dat soort linkse lulletjes trekt dan ook uitsluitend pluizige meisjes aan. De echt lekkere wijfen gaan meestal voor een kerel met ballen (en nee, daarmee doel ik niet op Lonsdalers ).
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 16:14:27 #225
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24834441
Schopje R&P?
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24834685
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:36 schreef Klonk het volgende:
dat plaatje met dat NL ding op de schooltas

daar ga je dan als school
Het mooiste zou zijn als half schoolgaand Nederland morgen iets in de driekleur aan- of bij zich heeft!
pi_24834756
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, de begrépen de meiden juist.
Op het moment dat de meiden je begrijpen ben je het broertje geworden. En broertje zijn is DE grootste killer voor je sex-appeal en staat gegarandeerd voor 100% niet-neuken.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24835029
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:14 schreef demediadoodt het volgende:
Schopje R&P? [afbeelding]
Ga in je eigen post zeiken
  zondag 30 januari 2005 @ 16:52:07 #229
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24835130
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:47 schreef ikkemem het volgende:

[..]

Ga in je eigen post zeiken
Oh jolly ik heb een stalker
Ik neem trouwens aan dat je bedoelde "Ga in je eigen topic zeiken"
Het was overigens sarcastisch bedoeld, maar oke ik was inderdaad de sarcasme-tags vergeten

OT: Onnodig dat het verboden is, hoewel je blijkbaar toch iets wilt uitdragen met het dragen van de Nederlandse vlag op je tas, en dat kan zijn dat je trots bent dat je een Nederlander bent (en daar is niets mis mee), maar het kan natuurlijk ook andere redenen hebben, maar daar staat niets over vermeld in het nieuwsbericht, als er maar duidelijk wordt gesteld dat je geen enkele afbeelding van een nationale vlag mag dragen op school dan kan ik er nog enigzins mee leven.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24835162
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:31 schreef Luger het volgende:

[..]

Op het moment dat de meiden je begrijpen ben je het broertje geworden. En broertje zijn is DE grootste killer voor je sex-appeal en staat gegarandeerd voor 100% niet-neuken.
pi_24835164
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:31 schreef Luger het volgende:

[..]

Op het moment dat de meiden je begrijpen ben je het broertje geworden. En broertje zijn is DE grootste killer voor je sex-appeal en staat gegarandeerd voor 100% niet-neuken.
Dus dáár lag het aan.

  zondag 30 januari 2005 @ 17:04:01 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835330
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:31 schreef Luger het volgende:

[..]

Op het moment dat de meiden je begrijpen ben je het broertje geworden. En broertje zijn is DE grootste killer voor je sex-appeal en staat gegarandeerd voor 100% niet-neuken.
Broertjes frustratie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:05:03 #233
38549 dewd
100% pure
pi_24835352
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus dáár lag het aan.

[afbeelding]
Nee in hun geval is het de extreme lelijkheid van beide personen.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:05:43 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835366
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus dáár lag het aan.

[afbeelding]
Jij en je billenmaatje op vakantie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:07:14 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835385
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:05 schreef dewd het volgende:

[..]

Nee in hun geval is het de extreme lelijkheid van beide personen.
The right one must be from australia, he is so at home down under...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835422
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij en je billenmaatje op vakantie?
Nee, hoor: http://images.google.nl/images?q=gay&hl=nl&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=N&tab=wi
  zondag 30 januari 2005 @ 17:12:27 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835487
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:08 schreef Monidique het volgende:

Ja! is het geen Scheetje?
*histeries gilletje slaak*
Touché
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:13:18 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835500
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835505
Hm...
  zondag 30 januari 2005 @ 17:15:01 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835527
* Pietverdriet werpt Monidique kushandjes toe.

Een gevat antwoord is altijd beter

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835636
Piet, nu snap ik er helemáál niets meer van. De chaos.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:25:09 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835725
Dat antwoord dat ik gefaked quote, als jij dat had gegeven, had je game set en match gehad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835764
Och, och, dat kan wel zo zijn. Maar, let wel, ik raak toch altijd mijn dame kwijt met schaken, dus veel verwacht ik niet van mijzelf.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:32:08 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24835859
Zoek een leuk vriendje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24835895
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een leuk vriendje.
Sorry, piet, ik val eigenlijk meer op vriendinnetjes.

Zeg maar.
  zondag 30 januari 2005 @ 18:20:24 #246
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24836724
quote:
Geachte directeur van het Cals College IJsselstein,

In elk land ter wereld wordt men geprezen als men een zichtbaar teken draagt van vaderlands liefde.

Alleen hier in Nederland schijnt het een onuitsprekelijke schande te zijn om trots te zijn op je vaderland, derhalve wordt de NATIONALE vlag bij elke gelegenheid geweerd omdat er misschien een onaangepaste en/of niet ingeburgerde allochtoon zich er door geïntimideerd zou kunnen voelen. Een ingeburgerde en aangepaste allochtoon zou deze vlag namelijk ook als zijn nationale vlag moeten erkennen, of gaan naar een land waar hij de nationaliteit wel van accepteert.

Ik begin steeds minder redenen te zien om trots te zijn op mijn land en zal derhalve ook nooit met een Nederlandse vlag (of een vlag van welk ander land dan ook) op mijn kleding of accessoires rondlopen. Maar ik vind het ronduit een schande dat Nederland zo laag is gezonken dat ze heeft toegelaten dat de nationale vlag ‘gestolen’ is door rechts extremisten, en hen vervolgens er nog mee weg laten komen ook.

Ik zou zeggen tegen iedereen, autochtoon of allochtoon, die niet rechts extremistisch is: “Draag de Nederlandse vlag massaal, zodat de rechts extremistische betekenis ervan vervaagd, en de nationale vlag weer gewoon kan staan waar die voor staat. Voor Nederland, met multiculturele samenleving.”

Ik verzoek u dan ook om de scholier die u wilt verbieden van zijn land te houden, gewoon zijn vaderlandsliefde uit te laten dragen door het zichtbaar dragen van een vlag.

Niet hoogachtend Rucksichlos


PS. Ik ben zelf absoluut niet nationalistisch ingesteld, maar ik vind het standpunt wat door de samenleving en de regering word ingenomen inzake het dragen van de nationale vlag storend en onacceptabel.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 30 januari 2005 @ 19:27:13 #247
87694 Robin__
letitredno
pi_24837834
Dit is voor mij bijna genoeg reden om een vlaggetje achter op mn tas te prikken

Belachelijk
  zondag 30 januari 2005 @ 22:16:14 #248
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24840036
Gelukkig hebben de leerlingen wel nog de keus uit de twee onderstaande symbolen van massamoord en concentratiekampen, deze zijn immers wel kies.



Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 30 januari 2005 @ 22:39:38 #249
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_24840454
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:27 schreef xFriendx het volgende:
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/

Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
Mooi verwoord.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 30 januari 2005 @ 23:58:22 #250
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24842271
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:15 schreef N_I_ het volgende:

Met dank aan Cohen&uitschot.
Jeweetwel, Cohen, de burgemeester van IJsselstein.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24844496
Tja, het Cals Ijsselstein........ Vroegah had je daar de RK-Mavo en daar tegenover de LTS. Toen was er ook nog geen sprake van allochtonenproblematiek. Toen kwam de vaderlandse onderwijs-fusie-golf, en werden deze twee kleine, doch kwalitatief zeer behoorlijke scholen overgenomen door het Cals-college. Het waren echt twee totaal verschillende culturen, en de schooltjes voldeden zelfstandig perfect. In hun grote wijsheid verordoneerde de Cals-moloch vervolgens dat daar ook HAVO-VWO-onderwijs voor de onderbouw angeboden moest worden, dat lijkt natuurlijk een aantrekkelijke uitdaging voor het personeel. Affijn, de twee kleine schooltjes werden samengevoegd in nieuwbouw, er is nu te Ijsselstein een moloch ontstaan, waar vooral kansarme kinderen zoals dat wel eens denigrerend wordt genoemd onderwijs volgen. Het hoeft geen verbazing te wekken dat het aandeel allochtone leerlingen op een dergelijke lokatie groot is. Steekpartijen zijn daar reeds een aantal keren voorgevallen........ Kinderen zijn totaal niet tevreden over het onderwijs dat ze krijgen, evenals de ouders, wat ik overigens wel uit eerste hand heb. En als dan zaken minder lekker lopen dan bureaufunctionarissen die een klaslokaal in een ver verleden voor het laatst hebben gezien verwachten, dan zoek je de oorzaak vooral niet bij de allerbelabberste opzet van een onderwijsinrichting, maar zoek je de oorzaak bij autochtone nederlanders, want die zouden niet genoeg rekening houden met onze allochtone broeders.........

In plaats dat de directeur stelt dat ieder stuk gal dat iets tegen de nederlandse vlag heeft in zijn onderwijsinrichting niet meer welkom is, reageert de knuppel slap, de nederlandse vlag moet wijken. De man is zodoende een puur landverrader, en ondermijnt de nederlandse maatschappij, daarmede als lichtend voorbeeld dienend voor zijn leerlingen. Schoolbestuurders........ Zum Kotzen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 31 januari 2005 @ 07:07:44 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24845683
vroeger.....................................................zucht......... (wil terug)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_24845717
quote:
Op maandag 31 januari 2005 07:07 schreef BaajGuardian het volgende:
vroeger.....................................................zucht......... (wil terug)
Als dat zou kunnen
pi_24845990
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Swolly het volgende:

[..]

CNN news submit: http://www.cnn.com/feedback/forms/form11.html?1

Helaas kan ik de link niet openen.
pi_24846429
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:39 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Mooi verwoord.
Precies! Er wordt over veel symboliek veel te krampachtig gedaan.
Het is veel verstandiger om over bepaalde zaken een nieuw fenomeen in te voeren.
Namelijk: humor.
Dat neemt de lading weg.
Ik hoorde laatst iemand het idee opperen om bv voor liberale moslima's een hoofddoek in VVD kleuren en VVD-opdruk te gaan dragen.
Een idee dat volgens mij de boel eens een keer helemaal uit zijn gespannen sfeer trekt.
Zodat we eindelijk weer eens een beetje Nederlands ludiek worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24846706
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:26 schreef Verbal het volgende:
Tsja

Ik vind het tragisch als mensen hun identiteit moeten ontlenen aan een vlaggetje op hun kleding of, in dit geval, tas. En het zal ongetwijfeld gedaan zijn om een standpunt uit te dragen.

Maar om het te verbieden...

V.
Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremisten

Het is Nederland Potverdomme, Ons Land
(En Ons is de bewoners en als dat je niet aanstaat rot je maar op)
Ik ben trots op de Nederlandse Historie
Ik WAS ooit trots Nederlander te zijn voordat het Nederlanderschap te grabbel gegooid werd

Ik ben nog steeds trots op het Rood Wit en Blauw
Oranje Boven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 31 januari 2005 @ 10:34:59 #257
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24846988
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja en in het oranje gekleed naar een voetbalwedstrijd....is al helemaal tragisch....bruinhemden zijn het .... extremisten
Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 31 januari 2005 @ 10:38:37 #258
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24847026
quote:
Op maandag 31 januari 2005 09:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ik hoorde laatst iemand het idee opperen om bv voor liberale moslima's een hoofddoek in VVD kleuren en VVD-opdruk te gaan dragen.
Of skinheads die met een afrokapsel gaan lopen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24847124
Alle gekheid op een stokje wederom en we hebben twee visies op het gebeuren.
Een aan de zijde van de directeur, een een van de vader van de jongen. Beide waarschijnlijk subjectief.
Een school mag m.i. een eigen beleid voeren als het gaat om kledingvoorschriften, waar de tas uiteraard onder valt, hoewel het niet op muggenzifterij moet uitlopen en het beleid moet uiteraard verdedigbaar zijn (door de school) en moet consequent zijn.
Als Nederlandse vlaggen niet zijn toegestaan, geldt dat uiteraard ook voor de USA-truien, de CCCP-t-shirts, de Che Guevarra uittingen, voetbashirts van het Turkse elftal en noem maar op.
Allemaal kan het, om in de woorden van de drecteur te blijven, niet de bedoeling zijn dat de school een platform wordt voor provoatie.
Misschien is het beter om het oude schoolkostuum weer eens uit de kast te halen zodat dergelijke discussies niet meer aan de orde zijn?
Yeah baby Yeah!
  maandag 31 januari 2005 @ 10:56:50 #260
3542 Gia
User under construction
pi_24847226
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:48 schreef Elgigante het volgende:

Misschien is het beter om het oude schoolkostuum weer eens uit de kast te halen zodat dergelijke discussies niet meer aan de orde zijn?
Precies!

Wat zou er gebeuren als die jongen het vlaggetje er niet vanaf haalt?
Schorsing?

Dan zou ik toch echt naar de rechter stappen.
pi_24847292
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

V.
Sarcasme aan jou niet besteed?
Of ben jij zo'n linkse pygmee die een beetje nationalisme en vaderlandsliefde als extremisme ziet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24847388
De fascisten vind je nu overal. Ook in het leger heeft men zelfs vaggetjes op de
mouw van het gevechtstenu !!!!

http://www.landmacht.nl/6(...)iformen/gevechts.htm

Ik hoop dat er kamervragen gesteld gaan worden en dat justitie hard gaat optreden tegen deze lieden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24847521
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:16 schreef Kaalhei het volgende:
Gelukkig hebben de leerlingen wel nog de keus uit de twee onderstaande symbolen van massamoord en concentratiekampen, deze zijn immers wel kies.

[afbeelding]

[afbeelding]
Of deze held uit onze eigen vaderlandse geschiedenis, geheel politiek correct,
leuk als poster aan de muren van de scholen of op de schooltas

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24847526
In het leger dienen trouwens veel allochtonen, die er blijkbaar geen enkele moeite mee hebben een nederlands vlaggetje op hun schouder te hebben. 'T is maar waar de prioriteiten liggen hè.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24847556
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Of deze held uit onze eigen vaderlandse geschiedenis, geheel politiek correct,
leuk als poster aan de muren van de scholen of op de schooltas

[afbeelding]
Allemachtig man, mijn beeldscherm begaf het bijna, dat soort schadelijke afbeeldingen liever niet publiceren graag.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24847643
.. nog effe en we schaffen koniginnedag en 5 mei ook af...veel te provocerenf al die Nederlandse vlaggen. Bovendien waarom zouden we nog bervrijdingsdag vieren:
We zijn inmiddels weer bezet:
Ausweisz controles
de SA bestraft vrije meningsuiting...oh sorry ze heten nog politie
en de regels worden gemaakt door de pygmeen die plaats gfaan maken voor de 5e collone van de geitenneukers (=Quote Theo van Gogh).
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24847696
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:25 schreef desiredbard het volgende:
.. nog effe en we schaffen koniginnedag en 5 mei ook af...
Misschien is het je ontgaan, maar de rooien hebben 5 mei al een aantal jaren geleden afgeschaft. Een schande als je het mij vraagt.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 31 januari 2005 @ 11:31:26 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24847746
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:28 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Misschien is het je ontgaan, maar de rooien hebben 5 mei al een aantal jaren geleden afgeschaft. Een schande als je het mij vraagt.
ohh, vertel...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24847799
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:31 schreef Re het volgende:

[..]

ohh, vertel...?
Lees maar eens wat.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24847954
Als vrije dag ja... maar de vlag mag toch naar buiten of wordt hert echt tijd een machinegeweer te lopen en de democratie (=meerderheid regeert ip va allochtone minderheid maakt dienst uit) te herstellen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24848047
Je mag zelfs iedere dag vlaggen als je daar zin in hebt. Je betoont op zo'n manier gewoon respect aan de nederlandse vlag. Maar je mag hem niet vervolgens in de fik steken! Maar het bevrijdingsfeest is inderdaad afgeschaft. Het was ook te erg, daar werden de amerikanen bedankt voor hun inzet bij de bevrijding.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24848281
je mag ieder dag vlaggen behalve op je tas
Terwijl het de polen en Canadezen waren IDD

Ik haat die amerikaanse onzin, maar mischien wordt het een tijd allemaal massaal de vlag buiten te gaan hangen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24848396
Er zijn zo van die woorden:
Sherman tank
Stangun
Willy's Jeep
Zippo

En dan kunnen mensen wel gaan zitten millimeter auwehoeren over dat er ook canadezen en polen bij waren (canadezen zijn toch ook amerikanen?), zonder de troepenmacht van de VS was er geen D-day geweest, simpel als dat, en was er dus geen bevrijding geweest. Zonder de VS was de tweede wereldoorlog in het verre oosten nooit beëindigd. Zonder de VS hadden de geällieerden zich nooit kunnen bewapenen, Engeland riep de hulp van Roosevelt in, en niet andersom.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24848428
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:20 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Allemachtig man, mijn beeldscherm begaf het bijna, dat soort schadelijke afbeeldingen liever niet publiceren graag.
!!
-
pi_24848529
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:11 schreef speedfreak1 het volgende:
Er zijn zo van die woorden:
Sherman tank
Stangun
Willy's Jeep
Zippo

En dan kunnen mensen wel gaan zitten millimeter auwehoeren over dat er ook canadezen en polen bij waren (canadezen zijn toch ook amerikanen?), zonder de troepenmacht van de VS was er geen D-day geweest, simpel als dat, en was er dus geen bevrijding geweest. Zonder de VS was de tweede wereldoorlog in het verre oosten nooit beëindigd. Zonder de VS hadden de geällieerden zich nooit kunnen bewapenen, Engeland riep de hulp van Roosevelt in, en niet andersom.
Ok je bent een dom jongetje
Brengun en stEn gun zijn engels
Canadezen zijn Amerikaans... Ja en Polen zijjn Russich.. en jij bent duitser hoor

En de hongerwinter hebben we behalve de duitsers ook te danken aan de amerikanen...Die hadden het namelijk te druk met landjepik in Duitsland te spelen met de Russen

Zonder de Canadese en poolse Para's waren we nergens geweest
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24848584
..je doet je icon eer aan zou ik haast zeggen
wat je zegt klinkt duidelijk...maar waarmaken....
Nee veel haar en veel geblaat maar weinig aktie.... (vrij naar veel geblaat en weinig wol)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  Moderator maandag 31 januari 2005 @ 12:40:10 #277
8781 crew  Frutsel
pi_24848802
Als iedereen nou op school een nederlands vlaggetje laat naaien op zijn of haar schooltas...
probleem opgelost...

sjonge jonge...wat een triest gelul weer...
Kan je zien hoe diep de maatschappij alweer gezonken is...
  maandag 31 januari 2005 @ 12:40:47 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24848811
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:34 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Lees maar eens wat.
ik heb een search gedaan op rooien en 5 Mei en afschaffen, kon niets vinden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24848837
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb een search gedaan op rooien en 5 Mei en afschaffen, kon niets vinden
Wat die lullo bedoeld is dat 5 mei niet langer ene vrije dag is, net als koninginne dag

5 mei bestaat nog wel en er wordt ook gevlagt, net zoals op 4 mei, ,aar het is geen officiele vrije dag meer:

http://www.herdenkenenvieren.nl/hev/index.jsp?searchid=hev&siteid=hev&menuid=2957
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24848842
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:38 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of skinheads die met een afrokapsel gaan lopen.

V.
Een skinhead met een kapsel...?
Dat is een contradictio in terminis.

Een liberale VVD-moslima met een VVD-hoofddoek als hoofddeksel kan volgens mij wel.
Als je ziet wat de parlementaire dames met prinsjesdag op hun hoofd hebben.
Ufo's, onderzeeers, vogelnestjes, droogboeketten...
dan kunnen de hoofddoekjes er ook nog wel bij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24848939
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ok je bent een dom jongetje
Laat jij nou precies zo overkomen, als een dom jongetje dus, stomme blaag.

Verder heb je blijkbaar maar half geluisterd en gekeken bij de lessen vaderlandse geschiedenis, want je legt een verbijsterend gebrk aan feitenkennis aan de dag.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24848966
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:43 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat die lullo bedoeld is dat 5 mei niet langer ene vrije dag is, net als koninginne dag
En dat soort gescheld noemen we in vaktaal nou flamen, eens kijken of moderators dat soort domme gescheld kunnen waarderen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 31 januari 2005 @ 12:56:59 #283
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24849004
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:54 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

En dat soort gescheld noemen we in vaktaal nou flamen, eens kijken of moderators dat soort domme gescheld kunnen waarderen.
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:53 schreef speedfreak1 het volgende:
Laat jij nou precies zo overkomen, als een dom jongetje dus, stomme blaag.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
  maandag 31 januari 2005 @ 12:58:47 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24849031
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:54 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

En dat soort gescheld noemen we in vaktaal nou flamen, eens kijken of moderators dat soort domme gescheld kunnen waarderen.
jouw poging het ene probleem te linken aan een ander probleem en het als een groot complot te zien is natuurlijk wel te waarderen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24849036
Lullo is een beschaafd Delftse uitdrukking...als je gestudeerd zou hebben weet je wat het betekend
Dus ga huilie doen bij de moderators
Flamen is een stukje erger taalgebruikt en aan jou niet besteed

Oh en qua feitenkennis Marketgarden was een Geallieerde Onderbneming, De Amerikanen die zouden doorstoten vanaf belgie --> Zuiden van Nederland is door de Polen Canadezen en Engelsen bevrijd..... Niet de Amerikanen, die kwamen daarna alleen om te neuken.
(Had je kunnen weten er zit geen olie in Eindhoven)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24849136
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:59 schreef desiredbard het volgende:
Lullo is een beschaafd Delftse uitdrukking...als je gestudeerd zou hebben weet je wat het betekend
Dus ga huilie doen bij de moderators
Flamen is een stukje erger taalgebruikt en aan jou niet besteed

Oh en qua feitenkennis Marketgarden was een Geallieerde Onderbneming, De Amerikanen die zouden doorstoten vanaf belgie --> Zuiden van Nederland is door de Polen Canadezen en Engelsen bevrijd..... Niet de Amerikanen, die kwamen daarna alleen om te neuken.
(Had je kunnen weten er zit geen olie in Eindhoven)
Tsjah, toen ik nog studeerde, zo'n 15 jaar terug, was lullo bepaald niet beschaafd te noemen...... Als je als gestudeerd iemand dat soort taalgebruik nodig hebt is het in ieder geval wel triest met je gesteld. Oh jah, je hebt het misschien nog niet geheel in de gaten, ik ben niet de gemiddelde puisterige puber die hier in grote getale ook op Fok! aanwezig is, ben zogezegd wat ouder. Ik heb bijvoorbeeld het studiehuis en de basisvorming echt niet meegemaakt.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24849165
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:54 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

En dat soort gescheld noemen we in vaktaal nou flamen, eens kijken of moderators dat soort domme gescheld kunnen waarderen.
Je wordt nu kinderachtig blijf dan beiden ontopic.
We gaan niet klikken hier toch.
Zal mij benieuwen hoe het vandaag gaat op die school?
Hoop dat er nu een heleboel tassen met onze vlag zijn.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:07:48 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24849174
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:21 schreef desiredbard het volgende:


En de hongerwinter hebben we behalve de duitsers ook te danken aan de amerikanen...Die hadden het namelijk te druk met landjepik in Duitsland te spelen met de Russen
En aan de stakende NS ers (van het spoor,) die de boel platgooiden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24849294
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:05 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Tsjah, toen ik nog studeerde, zo'n 15 jaar terug, was lullo bepaald niet beschaafd te noemen...... Als je als gestudeerd iemand dat soort taalgebruik nodig hebt is het in ieder geval wel triest met je gesteld. Oh jah, je hebt het misschien nog niet geheel in de gaten, ik ben niet de gemiddelde puisterige puber die hier in grote getale ook op Fok! aanwezig is, ben zogezegd wat ouder. Ik heb bijvoorbeeld het studiehuis en de basisvorming echt niet meegemaakt.
ben im toch al effe langer weg dan jij broekie
en inderdaad op topic blijven
Ik ben blij dat je pappie en mammie het voor je geregeld hebben destijds
ik weet niet hou ik je hullie karakter anders moet verklaren

Gezien je Postings denken die puistirige pubers beter na dan jij in ieder geval
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24849335
maar kunen we weer etrug naar het topic mensen zonder die kut amerikanen hier bij te halen...want die hebben nu eens een keer niks met deze ongein te maken
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24849466
In Nederland heeft iedereen het recht om de Nederlandse vlag te dragen. Als je het mij vraagt zou een verplichting nog eens niet zo gek zijn. Dus voor alle ingezetenen.

Jammer dat ik niet de baas van Nederland ben.

Dames en heren ik geef jullie drie dagen om vaarwel tegen alle maatschappelijke problemen te zeggen. Binnen 3 dagen zijn alle allochtonen geintegreerd en binnen 3 dagen lopen we zonder hoofddoekjes op scholen rond (net als in Turkije), binnen 3 dagen zullen potentiele terroristen beseffen dat ze hun daad moeten staken en binnen 3 dagen is van der ven weer gewoon atheïst of christen en binnen 3 dagen hebben die kunnen werken gewoon weer werk ipv op hun gat te zitten en in coffeeshops te hangen en binnen 3 dagen zijn de straten weer van mensen en niet van criminelen, raamprostituees, Marokkanen en Antillianen.
pi_24849473
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

ben im toch al effe langer weg dan jij broekie
en inderdaad op topic blijven
Ik ben blij dat je pappie en mammie het voor je geregeld hebben destijds
ik weet niet hou ik je hullie karakter anders moet verklaren

Gezien je Postings denken die puistirige pubers beter na dan jij in ieder geval
Ik weet het natuurlijk niet geheel zeker, maar je komt op mij over als iemand met een heel raar complex. Verder heb ik altijd alles zelf geregeld, dus ik weet niet waar je het over hebt. Je begint zelf met behoorlijk agressieve flamerige reacties, en ja, dat ontlokt aan mij dan bepaalde reacties. Verder blijf je aan de gang, weet je wat, val maar in je graf.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_24850737
Is de foto van Beatrix ook al weg gehaald wegens provocatie en mag de Nederlandse vlag nog wel wapperen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24851036
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Sarcasme aan jou niet besteed?
Of ben jij zo'n linkse pygmee die een beetje nationalisme en vaderlandsliefde als extremisme ziet

Oeverloos geklets over nationalisme, allochtonen en links slaat nergens op totdat de achterliggende reden (want die is er) bekend word. Tot dan kom je vooral erg dom over op mij. Doe vooral niet alsof de directeur van zo'n school een debiel is . Voorzover hij het kan controleren zal diezelfde directeur (school dus) die jongen natuurlijk niet onnodig aan negatieve aandacht willen blootstellen, maar je moet wel erg simpel in elkaar zitten als je denkt dat het hele verhaal in de topic staat.
Hij kan het dragen van de nederlandse vlag in nederland niet verbieden, en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat wil. Maar hij kan wel een leerling op het matje roepen en vertonen van ongewenst gedrag verbieden (bijvoorbeeld: dragen van nederlandse vlag als uiting van......).

Met een goede motivatie is er niets aan de hand, en tot anders blijkt ga ik ervan uit dat hij dat heeft.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:00:31 #295
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24851149
Straks kun je Aquafresh alleen bij een illegale dealer krijgen.
pi_24851249
Ik weet waarom die vlag van die tas moet. Als die tas dan gejat wordt door een murk moet het niet zo zijn dat die met een nederlandse vlag in zijn handen over straat moet. Dat kunnen we niet van die veelbelovende jongeman verwachten. Dat is teveel van het goede.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24851323
quote:
Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.
Ben benieuwd of we hier nog wat van horen....
  maandag 31 januari 2005 @ 21:21:07 #298
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_24853280
vanavond half 11 bij editie nl rtl4
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_24853396
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:21 schreef Nightwulf het volgende:
vanavond half 11 bij editie nl rtl4
Komt daar een item over het vlaggetje?
Dan maar even kijken.
  maandag 31 januari 2005 @ 21:37:24 #300
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_24853528
ja, zag een voorstukje vanavond
Zag zelfs 2 vlaggetjes
Heb trouwens geen antwoord gehad op mijn mailtje naar die school, iemand anders wel?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_24853791
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:37 schreef Nightwulf het volgende:
ja, zag een voorstukje vanavond
Zag zelfs 2 vlaggetjes
Heb trouwens geen antwoord gehad op mijn mailtje naar die school, iemand anders wel?
Volgens mij heeft nog niemand een antwoord terug gekregen.
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')