Okay wat nu, wat betekend die wet, ik heb al lopen zoeken maar wordt er niet veel wijzer van. Wat is de volgende actie die Martijn moet ondernemen ?!quote:Geachte heer, mevrouw,
Bij de brief van 20 december 2004 heeft u een bezwaarschrift ingediend tegen het besluit van het CBR van 8 oktober 2004.
Wij wijzen u er op dat ingevolge van artikel 6:16 van de Algemene wet bestuursrecht het indienen va een bezwaars- of beroepschrift niet de werking schorst van het besluit waartegen het gericht is.
Wij vertrouwen u voldoende te hebben geinformeerd.
Hoogachten,
Bij dit tekst geval kan je ook nog wat bestanden downloaden. Even zoeken dus op die linkquote:Artikel 6:16
Het bezwaar of beroep schorst niet de werking van het besluit waartegen het is gericht, tenzij bij of krachtens wettelijk voorschrift anders is bepaald.
Dit werkt niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
Daar staan ze allemaal.
En zes weken na 20 december is 31 januari. Of ze maken gebruik van een adviescommissie, of ze hebben meegedeeld dat ze er langer over willen doen, of ze mogen wel eens heel rap met een beslissing komen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:10 schreef _-rally-_ het volgende:
Artikel 7:10 van diezelfde Algemene Wet bestuursrecht waar zij het over hebben, zegt echter dat er binnen 6 weken (of binnen 10 weken, wanneer er een adviescommissie ex. 7:13 aan te pas komt) moeten beslissen op het bezwaar.
Wanneer ze (maximaal 4 weken) langer over willen doen, moeten ze dat schriftelijk meedelen.
Tenzij je voor het einde van de tijd die het CBR heeft om te reageren op jouw bezwaar de cursus al moet gaan volgen, hoef je nog niets te schrijven, maar moet je wachten op de beslissing van het CBR op jouw bezwaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:34 schreef Enemyforce het volgende:
Kan iemand me helpen om een nette brief terug te schrijven, zo jurdisch aangelegt ben ik namelijk niet.
Je kan niet in beroep gaan als je niet betaalt, dat is de regel. Als je het nooit betaalt krijg je het ook nooit terug, en wordt de boete alleen maar hoger, tot een dagvaarding eraankomt. Nu kun je wel zeggen, "doe maar, dat boeit me niet, ik betaal lekker toch niet" dan kom je van een koude kermis thuis in de meeste gevallen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:50 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik snap alleen niet waarom hij die ¤500 overmaakt als hij niet schuldig is.
Als ik nu fiets en mijn licht gaat kapot zeg maar en ik moet dus lopen met nieuwe lampjes die ik ga kopen bij de winkel maar die is dicht om 3:00
Dan gaan ze mij toch ook niet beboeten voor zpnder licht rijden en ook geen rijden met licht cursus aanbieden en die betalen>
Ik had die ¤500 dus nbooit betaald.
Wat een enorm fout idee is dat zeg. De jongen is zo verstandig om niet te gaan rijde, heeft geen meter gereden en moet straks toch 500,- neerleggen omdat de politie de situatie verkeerde beoordeelde.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:59 schreef frederik het volgende:-knip-
Ik denk dat er hier twee dingen door elkaar gehaald worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:52 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Je kan niet in beroep gaan als je niet betaalt, dat is de regel. Als je het nooit betaalt krijg je het ook nooit terug, en wordt de boete alleen maar hoger, tot een dagvaarding eraankomt. Nu kun je wel zeggen, "doe maar, dat boeit me niet, ik betaal lekker toch niet" dan kom je van een koude kermis thuis in de meeste gevallen.
Ben ik volledig met je eens.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:02 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Wat een enorm fout idee is dat zeg. De jongen is zo verstandig om niet te gaan rijde, heeft geen meter gereden en moet straks toch 500,- neerleggen omdat de politie de situatie verkeerde beoordeelde.
De schuld ligt dus bij de politie, daarmee niet zeggende dat de politie anders had moeten handelen, maar daardoor wordt deze jongeman compleet ten onrechte 500,- uit de zak geklopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |