abonnement Unibet Coolblue
pi_1751424
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?

Ik vind 'm in elk geval heel mooi!

pi_1760524
quote:
Op donderdag 27 september 2001 01:49 schreef Reticulin het volgende:
Er moeten toch meer mensen zijn die deze geweldige cd in huis hebben? Toch?
mja, kon ik weten hoe een irritante stem die jongen heeft? Ik kan er echt niet naar luisteren, helaas.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  zondag 20 oktober 2002 @ 13:54:09 #3
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_6373616
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die -muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.

Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  zaterdag 8 februari 2003 @ 10:25:46 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8346611
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:54 schreef Melluh het volgende:
Deze jongen verdient meer dan 2 reacties in zo'n topic, ook al is het een oud topic. Prachtige nummers, ongelofelijjk dat zo weinig mensen er van gehoord hebben. Jammer dat hij niet kon komen op lowlands 2001, ik keek er toen echt naar uit. Vaak wel van die -muziek maar oh, wat is '2nd Law' toch een juweeltje.

Misschien sinds een aflevering van Buffy waarin de muziek van hem gebruikt werd dat het wat beter gaat lopen (die aflevering komt dit jaar op de Nederlandse tv). Aan de andere kant, nu is het lekker alternatief


en er is een nieuwe CD die nog veel beter is (just like blood)
Ikzelf was ook verliefd geworden op de eerste cd, vond het alleen jammer dat je er zo droevig van werd. de tweede cd is echter heel verschillend, zijn gevoelige stem blijft nog steeds prominent aanwezig, hoewel dit nu meer afgewisseld wordt door geweldige arrangementen. Valt dikwijls te vergelijken met Sigur Ros. Kopen die boel!
pi_8347185
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.

Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8348201
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.

Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.


Dan moet ik maar gauw iets van hem gaan luisteren! Combi van Sigur Ros en NAM, wauw
pi_8349618
Ja, ik... al een jaartje ofzo... ik zat hem nu toevallig te luisteren, en wilde er iets over gaan posten in wat luister je nu?, maar ik zie nu ineens dit topic.. dan dus hier maar.

Wat een prachtige muziek is het eigenlijk... ik kan niet echt beschrijven hoe het klinkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iemand niet raakt als hij of zij het hoort... End of the world news blijft heel mooi. 2nd law, Bloodless, Hidden Camera Show... wow.

Nouja, ik raad iedereen dit album ten zeerste aan indien je van singer/songwriters houdt.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 10 februari 2003 @ 11:03:13 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8383452
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:35 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós als referentie? Da's een nieuwe, maar wel aardig gevonden.

Zoek McRae echter maar vooral in het hoekje NAM, met o.a. I Am Kloot, Turin Brakes, BDB en Ben Christophers.


ja, mijn vergelijking is misschien wat overdreven, maar je moet eens naar overthrown luisteren en dan zul je wel zien dat de vergelijking zeker iet uit de lucht gegrepen is. Het is gewoon de evolutie van de eerste cd naar de tweede die ik wil duidelijk maken. De eerste CD is gewoon de hoogst charmante debuutplaat die elke goede zanger/groep en de tweede CD is dan direct veel volwassener en meestal ook de beste CD (zie bvb placebo, grandaddy, the white stripes, ...). Dit alles om maar te zeggen dat de tweede CD gewoon prachtig is. de man met de gitaar en de fluwelen stem. I am kloot vind ik een mooie vergelijking (de andere groepen die je daar opnoemt ken ik niet), hoewel ik hem meer in het singer-songwriter genre alla buckley zou plaatesen
pi_8392189
Ja, die andere bands spelen net als I Am Kloot.

Zij vormden samen de New Acoustic Movement, begin 2001. Hoorde McRae ook bij, vandaar.

Sigur Rós kan ik wel redelijk plaatsen op sommige stukken, maar dan de SR van Agaetis Byrjun.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8399495
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!

Op het eerste gehoord heeft zijn stem wel wat weg van de zanger van I Am Kloot. Heb 2 jaar geleden nog geweldig optreden van I Am Kloot gezien op Lowlands, Storm Warning spelen en nog geen minuut later breekt het noodweer los.

[Dit bericht is gewijzigd door mouzzer op 10-02-2003 22:35]

pi_8403387
Op aanraden van een vriend geluisterd naar zijn nieuwste cd Just like blood. Vond het geweldig.
thou art that
pi_8403404
Ok, die nieuwe cd ga ik zoeken.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:14:16 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8409507
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:05 schreef mouzzer het volgende:
Dank voor degene die dit topic laatst een kick heeft gegeven. Heb wat nummers gedowned, vooral bloodless en End Of The World News zijn geniaal! Heb zijn debutcd inmiddels besteld!
Geen dank. Ik ben allang blij dat ik andere mensen mijn muzieksmaak kan overbrengen (opdringen )
Bloodless is inderdaad een schitterend nummer, samen met sao paolo rain. Van de tweede CD ben ik vooral fan van ghost of a sharrk en karaoke soul, maar dat kan nog veranderen, heb hem nog niet genoeg gehoord.
pi_8450359
Tom McRae is geweldig. Ik had al een tijd zijn debuut, gisteren is deze op vinyl bij mij gearriveerd vanuit Londen. Voor een vinyljunk een absolute must. 18 maart staat hij samen met Jesse Malin in de Melkweg. Jesse Malin is ook erg tof, ik zag hem al in het voorprogramma van Ryan Adams in Groningen.
pi_8457599
Ik vind Just Like Blood toch minder, ik weet niet echt waarom... het blijft nog niet echt hangen bij mij...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 13 februari 2003 @ 18:32:34 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8462157
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
pi_8463982
Mooie 2 meter afgelopen zondag! Voor mensen die geïnsteresseerd zijn in mp3'tjes van die sessie.. mail gerust.

Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor

  vrijdag 14 februari 2003 @ 19:39:03 #18
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8484153
" the boy with the bubblegum" (toffe titel!) is erg fijn nummer. smilie
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8486416
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 18:32 schreef placebeau het volgende:
tja, het is inderdaad wel een minder directe plaat. Een groeiplaat zoals sommigen dat hier noemen. Hij heeft de catchy melodietjes van de eerste plaat achterwege gelaten. Ik vind de tweede veel minder depreesief, zoadat ik hem dan ookvaker kahn opleggen, want een depressieve plaat als je vrolijk bent gaat niet (omgekeerd wel)
Jup. eerste keer vond ik m niet echt super maar de volgende keer ( in me uppie in de fitnessruimte van me werk met lekkere grote boxen ) keihard gezet. Was een geweldige ervaring.
thou art that
pi_8849842
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:00 schreef ik het volgende:
Heb overigens zijn vorige cd gekocht (had hem nog niet, *schaamschaam*) en die nieuwe even besteld.. super hoor
En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd Heel mooi

Vooral 'Bloodless'

Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan

pi_8874961
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 08:43 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

En inmiddels heb ik em dan ook flink geluisterd Heel mooi

Vooral 'Bloodless'

Vandaag z'n nieuwe maar es luisteren dan


bloodless is erg mooi ja.

Tom Mcrae geeft trouwens 18 maart een concert in de Melkweg.

thou art that
pi_9197640
vandaag dus, voor als er iemand is, die het nog niet wist en er best heen zou willen gaan zodat het gezellig wordt daar in Melkweg zodat we allemaal een goede tijd hebben zodat we de dag erna leuk erover kunnen praten met vrienden en familie zodat zij er ook van mee kunnen genieten.
thou art that
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:29:04 #23
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_9202052
* gaat er heen
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:35:30 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9202199
en nu dus ook op Werchter, in de tent, wordt leuk
pi_9209931
Volgens Tom zelf gaan de nummers Ghost Of A Shark en Karaoke Soul over Blair. Ik hoor dat er echt niet in terug, iemand anders wel?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')