abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_24891550
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:41 schreef r0b1n het volgende:
Ik denk dat ik MrJ moet gelijk geven wat betreft die warming up. Ik doe bijvoorbeeld aan bodypump en de enige warming up die we daar doen is eerste paar mins met weinig gewicht alle oefeningen die die les aan bod komen. Dus geen hardlopen/fietsen/roeien/etc maar meteen met gewichten.
Ik heb nog niet op de discussie geantwoord en ik ben ook niet van plan de discussie op te laaien, maar iedereen zegt dat één manier goed is. Als je het mij vraagt zijn er meerdere manieren voor een warming-up die allemaal goed zijn..
pi_24891908
Korte spieren kun je in principe elke dag trainen. Hoe langer de spier hoe meer rustdagen er tussen moeten zitten.

Korte spieren zijn: Buikspieren. (Rectus abdominus) (Tussen elk spiertje zit een pees, je buikspieren zijn de bollingen van je sixpack, je pezen de plaatsen waar geen bolling is )
Lange spieren zijn je beenspieren. (quadriceps en sartorius voor en je hamstringsachter) Afhankelijk van de training moest ik toch wel 2 tot 3 rustdagen er tussen doen.

Kortere spieren (verzin ze voor de rest maar biceps, triceps, deltoidi, pectorali, enz) 1 tot 2 dagen er tussen.

Succes met trainen.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_24908341
ik doe eigenlijk ook nooit warming up.. maar ik merk dat al die spierbundels op de sportschool bij ons ook nooit een warming up doen.. *stereotype of neit?!
Verder ben ik zo ongeveer het dubbele gaan eten met 2 keer in de week intensieve krachttrening !
verlangen voorbij vanitas
pi_24920060
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:06 schreef Volano het volgende:
ik doe eigenlijk ook nooit warming up.. maar ik merk dat al die spierbundels op de sportschool bij ons ook nooit een warming up doen.. *stereotype of neit?!
Verder ben ik zo ongeveer het dubbele gaan eten met 2 keer in de week intensieve krachttrening !
Een warming-up is ook niet noodzakelijk voor een goede training, je wordt tijdens de training ook wel warm, maar in het begin kan de oefening wat moeizamer of ongecontroleerder gaan en je hebt meer kans op blessures.
pi_24967842
Ik heb ook twee vragen. Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een steps/aerobics-les gevolgd. Ontzettend zwaar, maar echt heel lekker. Maar ik heb vervolgens wel een paar dagen verschrikkelijke spierpijn gehad en die is nu nog steeds niet helemaal over. Vanavond is er weer zo'n les en ik heb wel zin om er naar toe te gaan, maar is dat verstandig nu ik nog steeds wel spierpijn heb? Of kan ik beter tot donderdag wachten, zodat m'n spieren helemaal geen pijn meer doen?

En dan nog een vraag, die lessen zijn op maandag van 19.00 - 20.00 uur en op donderdag van 19.30 - 20.30 uur. Wat is nou het beste tijdstip om warm te eten? Ervoor of erna? Als je ervoor eet heb je dus een volle maag als je gaat sporten, maar eet je erna dan zit je vrij laat op de avond nog te eten. Op maandag zou ik eventueel vroeg kunnen eten, om 17.00 uur ofzo, maar op donderdag ben ik pas om 18.15 uur thuis uit m'n werk. Wat kan ik het beste doen?
pi_24969758
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:16 schreef Silmarwen het volgende:
Mensen kunnen we het en gezellig en on topic houden. Dank u

Ik fitness onder begeleiding van een fysio, maar ik fitness voor afvallen en conditie. Hij raadt aan tenminste een half uur cardio te doen en dat te verdelen naar het begin, dan gewichten en nog aan het eind. Overigens doe ik ruim 45 cardio maar goed. Ow en minstens 2 keer naar de sportschool per week en daarnaast doe ik nog een uur power yoga.

En een dieet, daarvoor kun je even kijken op www.voedingscentrum.nl voor adviezen.

Veel succes iig!
Het is een feit dat fitness en BB twee heel verschillende dingen zijn. Ben het eens met Mr J overigens dat het voor een BB'er niet optimaal is om kortstondig te cardioën alvorens aan zijn oefeningen te beginnen. Ik heb vroeger ook BB gedaan en een opwarmset volstond idd om warm te worden. Nooit ergens last van gehad (behalve van belachelijke spiergroei ).

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_24969827
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:20 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb ook twee vragen. Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een steps/aerobics-les gevolgd. Ontzettend zwaar, maar echt heel lekker. Maar ik heb vervolgens wel een paar dagen verschrikkelijke spierpijn gehad en die is nu nog steeds niet helemaal over. Vanavond is er weer zo'n les en ik heb wel zin om er naar toe te gaan, maar is dat verstandig nu ik nog steeds wel spierpijn heb? Of kan ik beter tot donderdag wachten, zodat m'n spieren helemaal geen pijn meer doen?
Tot donderdag wachten. Meedoen met die les, je zult zien dat je spierpijn daarna veel minder lang aan zal houden. Op den duur zul je de frequentie dus gewoon op kunnen voeren naar meerdere keren lessen per week. Het is zaak om je lichaam rustig te laten wennen aan de inspanningen die het niet meer gewend is te doen. Voorkomt ook blessures en zo.
quote:
En dan nog een vraag, die lessen zijn op maandag van 19.00 - 20.00 uur en op donderdag van 19.30 - 20.30 uur. Wat is nou het beste tijdstip om warm te eten? Ervoor of erna? Als je ervoor eet heb je dus een volle maag als je gaat sporten, maar eet je erna dan zit je vrij laat op de avond nog te eten. Op maandag zou ik eventueel vroeg kunnen eten, om 17.00 uur ofzo, maar op donderdag ben ik pas om 18.15 uur thuis uit m'n werk. Wat kan ik het beste doen?
Iets licht verteerbaars eten voordat je gaat trainen (beetje rijst met groente en vis bijvoorbeeld, in kleine hoeveelheden). Als je dan vervolgens thuis komt eet je je 'gewone' maaltijd. Zo zou ik het doen.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_24969854
Veel melk drinken en veel spinazie eten
Delivered without an information leaflet
pi_24969908
Bedankt, AboruAsli!
pi_24970709
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:14 schreef rooierooie het volgende:
Bedankt, AboruAsli!
Sorry RR, had je post net niet goed genoeg gelezen. Ik dacht dat je 2 keer per week aerobictraining deed. Nu ik je post nog een keer lees zie ik dat er één week tussen je trainingen zit. Dan heeft het geen zin om een week over te slaan, want dan zitten er namelijk 2 weken tussen iedere training. Dit is te lang, je lichaam zal dan nooit goed wennen aan de belasting m.a.g. na iedere training behoorlijke spierpijn. Beter is het dan ook om komende donderdag gewoon te gaan trainen, maar niet voor de volle 100% te gaan knallen, maar gewoon rustiger aan te doen, wanneer je lichaam aangeeft dat het een beetje te veel wordt. Je zult zien dat de spierpijn na je komende training (een stuk) minder zal zijn en dat je na een paar weken behoorlijk goed met de groep mee zult kunnen komen.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_24970891
Vanavond ga ik maar eens mee doen met bodypump
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24970974
Volgens mij had je het juist wel goed begrepen hoor, AboruAsli. Ik heb afgelopen donderdag (dus 4 dagen geleden) aerobics gedaan en wil sowieso komende donderdag weer gaan. Dan zit er dus 1 week tussen. Mijn vraag was of ik nu vanavond óók nog kan gaan terwijl mijn spierpijn nog niet helemaal over is.

Ik kon trouwens de hele les wel prima meekomen met de rest van de groep. Het was pas de volgende dag dat ik me geradbraakt voelde, vooral m'n kuiten door het steppen en m'n armspieren door het opdrukken en oefeningen doen met zo'n stang met gewichten. De spierpijn is nu wel veel minder al dan de eerste twee dagen, maar toch nog niet helemaal over.
pi_24971445
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:03 schreef AboruAsli het volgende:

Het is een feit dat fitness en BB twee heel verschillende dingen zijn. Ben het eens met Mr J overigens dat het voor een BB'er niet optimaal is om kortstondig te cardioën alvorens aan zijn oefeningen te beginnen. Ik heb vroeger ook BB gedaan en een opwarmset volstond idd om warm te worden. Nooit ergens last van gehad (behalve van belachelijke spiergroei ).

Laters!!

AA
Het verschil tussen BB en fitness zit hem zeer zeker niet in de warming-up.
Bovendien heb ik sterk het idee dat de reden waarom jullie het maar halstarrig cardioën blijven noemen is omdat je niet eens goed weet wat een warming-up inhoudt. Dat zie je wel vaker onder BB. Wel goed weten wat voor een high-tech middeltjes ze moeten gebruiken maar de simpele basistechnieken versloffen.

Laters!!
pi_24972187
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:54 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het verschil tussen BB en fitness zit hem zeer zeker niet in de warming-up.
Haha! Nee dat zou mooi zijn! Dat zeg ik dus ook niet he? Of had je het niet tegen mij?
quote:
Bovendien heb ik sterk het idee dat de reden waarom jullie het maar halstarrig cardioën blijven
noemen is omdat je niet eens goed weet wat een warming-up inhoudt.
Ik noem het cardioën omdat iedereen in dit topic het over cardioën heeft. En natuurlijk staat 'cardioën' niet gelijk aan 'opwarmen', aangezien de eerste activiteit een op zichzelfstaande bezigheid is en de tweede activiteit iets wat je doet alvorens aan je eigenlijke training te beginnen. Althans, ik ken niemand die naar de sportschool gaat om eens lekker een potje op te warmen om vervolgens weer naar huis te gaan.
quote:
Dat zie je wel vaker onder BB. Wel goed weten wat voor een high-tech middeltjes ze moeten gebruiken maar de simpele basistechnieken versloffen.
Ach ieder zijn eigen ding toch? Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken en vice versa. En high tech middeltjes gebruiken heb ik persoonlijk nog nooit gedaan. En toch ben ik van 65 kg naar ruim 81 kg gegaan (in 2,5 jaar tijd), lichaamsvet bijna constant gebleven (circa 11%). Lijkt mij dat je 'de basistechnieken' (van bodybuilding) behoorlijk onder de knie hebt, anders boek je niet zo'n progressie.

Nu ben ik niet zo'n fanatiek BB'er meer. Ik ben namelijk vader geworden en dat vergt momenteel te veel tijd om nog heel erg intensief met voedingsschema's e.d. bezig te zijn. Ook is de regelmaat eruit en heb ik niet langer de garantie van een ongestoorde nachtrust. Zit nu op zo'n 78 kg, met 11% lichaamsvet.

Hoe je ook traint en opwarmt: blijf luisteren naar je lichaam en doe datgene waarvan jij vindt dat het bij je werkt!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_24973664
Gefeliciteerd met het vaderschap.
  maandag 7 februari 2005 @ 21:07:35 #66
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24976804
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:54 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het verschil tussen BB en fitness zit hem zeer zeker niet in de warming-up.
Bovendien heb ik sterk het idee dat de reden waarom jullie het maar halstarrig cardioën blijven noemen is omdat je niet eens goed weet wat een warming-up inhoudt. Dat zie je wel vaker onder BB. Wel goed weten wat voor een high-tech middeltjes ze moeten gebruiken maar de simpele basistechnieken versloffen.

Laters!!
Tuurlijk. De meeste bb'ers hebben geen idee waarmee ze bezig zijn en moeten het hebben van de AAS.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24977273
En de groeihormonen en insuline e.d. shit.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 00:21:13 #68
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_24980488
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:54 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het verschil tussen BB en fitness zit hem zeer zeker niet in de warming-up.
Bovendien heb ik sterk het idee dat de reden waarom jullie het maar halstarrig cardioën blijven noemen is omdat je niet eens goed weet wat een warming-up inhoudt. Dat zie je wel vaker onder BB. Wel goed weten wat voor een high-tech middeltjes ze moeten gebruiken maar de simpele basistechnieken versloffen.

Laters!!
Nerd
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:32:27 #69
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24984571
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:30 schreef Vitalogy het volgende:
En de groeihormonen en insuline e.d. shit.
Zo, ook toevallig wat gelezen ergens?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:12:36 #70
89297 BigB
tja.........
pi_24987142
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:54 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het verschil tussen BB en fitness zit hem zeer zeker niet in de warming-up.
Bovendien heb ik sterk het idee dat de reden waarom jullie het maar halstarrig cardioën blijven noemen is omdat je niet eens goed weet wat een warming-up inhoudt. Dat zie je wel vaker onder BB. Wel goed weten wat voor een high-tech middeltjes ze moeten gebruiken maar de simpele basistechnieken versloffen.

Laters!!
Kerel houd aub je mond als je neit weet waar je over praat............
pi_24988434
Voorlopig weet ik iig van een zeker persoon hier (door zijn eigen posts) dat hij wel eens een kuurtje doet en regelmatig last heeft van een rugblessure. Dan komt ie weer janken over dat hij massa is kwijtgeraakt omdat hij niet kon trainen e.d.

Dus prima. Ik weet niet waar ik over praat. Jullie zijn de experts.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 15:51:37 #72
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24989224
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:56 schreef Vitalogy het volgende:
Voorlopig weet ik iig van een zeker persoon hier (door zijn eigen posts) dat hij wel eens een kuurtje doet en regelmatig last heeft van een rugblessure. Dan komt ie weer janken over dat hij massa is kwijtgeraakt omdat hij niet kon trainen e.d.

Dus prima. Ik weet niet waar ik over praat. Jullie zijn de experts.
Ik gebruik AAS en ben bijna over een rugblessure heen dus het zou op mij kunnen slaan ware het niet dat ik;
- die blessure al had voordat ik gebruikte (dus die vergelijking gaat niet op)
- op 1 week na gewoon heb doorgetraint
- niet kom huilen dat ik massa ben kwijtgeraakt


Dus je weet idd niet waar je over praat.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24989536
Vriendelijk verzoek om dat persoonlijke geneuzel achterwege te laten.

Dank.
pi_24990773
Ja ik laat het er verder bij. Ik denk dat de feiten nu wel voor zich moeten spreken.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:42:09 #75
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24993721
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:06 schreef Vitalogy het volgende:
Ja ik laat het er verder bij.Ik denk dat de feiten nu wel voor zich moeten spreken.
Niet doen, ging het al eerder fout bij je.
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')