quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:03 schreef Foo_niks het volgende:
1.5 is vrij dik hoor wat is de dikte van de bodem?
Mooiste om lastechnisch dezelfde dikte te gebruiken.
Wil je gaan dubbelen of echt een stuk erin lassen,bij dubbelen alles eerst goed vastschroeven met parkers en kruislings werken om trekken te voorkomen.
CO 2 is boven gas/zuurstof aan te bevelen veel minder warmte ontwikkeling .
Weet niet of hij getectyleerd is maar het mooiste is om alles te vewrijderen met fohn plamuurmes daarna stralen en een primertje dan repareren en netjes aflakken en keuren voor hij in de tectyl gaat .
Keuringsmeester kan zo veel beter zien of reparaties netjes zijn uitgevoerd en of de rest wel o.k is.
Let op met bezineleidingen en draadbomen
http://personal.inet.fi/y(...)a/peugeot_404_66.htm zoiets soms?
Zeg nooit ,nooit met zo'n geil tyristorbakkie en gelijkstroom en een kundige lasser kan je waarschijnlijk wel een oude Peugot (1.5 mm) lassen ,maar om nou te zeggen fijn gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:54 schreef menmul het volgende:
Is het trouwens mogelijk om de bodem van een auto met een gewoon elektrich lasapparaat te lassen of kan dit echt niet?
€75,- ? Avondje in de kroeg kost meerquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:20 schreef menmul het volgende:
(Heel verhaal)
quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:59 schreef Tjabbo het volgende:
FF wachten tot slashme reageert. Die heeft genoeg ervaring met lassen van een auto.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:27 schreef Frezer het volgende:
Om te beginnen denk ik dat 1.5 mm plaat te dik is, tenzij de bodem van die peugeot ook van 1.5mm plaat is. Als je dikke aan dunne plaat probeer te bakken betekend het meestal gaten braaien in de dunne plaat. Ik werk zelf altijd met 0,8mm, dat is ook nog een beetje redelijk te bewerken. Dan nog een puntje: ik weet niet of je onder de auto moet lassen, of dat het vanuit het passagierscompartiment kan, maar als je er onder moet zijn is het het beste als je de auto kunt kantelen aangezien gesmlten metaal aan zwaartekracht onderhevig is.
verhaal
Plaatje er over leggen is idd het makkelijkst, als je daar idd voor kiest zou ik gewoon de naad lassen en geen puntlassen gebruiken. Zorg dat de roest zo veel mogelijk weg is, en het gat wat groter knippen werkt mbt lassen beter als de roest wegsliijpen omdat je dan weinig plaatdike over houd. Verder natuurlijk zorgen dat de pllaten goed blank zijn en goed op elkaar liggen. En ik gaf het al aan, zorg dat de platen even dik zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef menmul het volgende:
Het gaat om wat kleine gaten dus ik ben opzich niet vanplan om de hele auto te restaureren, heb ik de tijd en het geld helaas ook niet voor en zelf geen grage helaas. Echt inlassen heb ik wel gedaan maar dit is meermalen moeilijker als een plaatje erover en dus voor mij als niet zo ervaren lassen bijna niet te doen lees snel gaten branden en hoog irritatie gehalte
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |