abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:51:06 #1
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24631510
Post hier dus iets als je een film hebt gezien. Mensen die alleen een filmtitel posten en niet zeggen wat ze ervan vonden leven gemiddeld zes jaar korter. Op eigen risico dus.

Léolo: erg mooi drama met een erg stom einde. Verreweg het beste aan deze film is het sfeertje dat, net zoals de films van bijvoorbeeld Jeunet, de fantasie erg aanwakkert. Er zijn erg mooie scènes, erg goede acteurs, erg effectieve komische èn dramtische stukken en het verveelt geen moment. Er zijn wel kleine misstappen te bekennen, zo zorgen de muziek en de voice-over af en toe voor een wat te overheersende schijn van poëzie en diepzinnigheid, maar ach, ik was ontzettend geboeid en geraakt. Tot het einde. Stom. Het is net geen kijkersbedrog, maar het zit er wel verdomd dichtbij. Ondanks het einde is dit toch één van de mooiste en interessantste films die ik de afgelopen weken heb gezien, maar verdomme, zonder was dit een top 100-kandidaat geweest. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:57:00 #2
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24631637
Great Expectations

Een film die echt puur en alleen om verhaal en z'n aankleding draait. En afgezien van een goed kwartier in de 2e helft van de film vond ik dit ook allemaal erg sterk. Het einde is helaas wel weer een klein beetje voorspelbaar, en naar mijn idee gemakkelijk gezocht.
Acteerwerk was goed en de art department heeft goed z'n best gedaan, wat vooral te zien is in de kamer van Miss Havisham, er hangt daar een erg mooi sfeertje.
Maar wat voor mij het grootste pluspunt van de film was is het camerawerk, zeker in het begin, als Pip nog een klein jochie is zitten een paar ontzettend mooie shots. Dat is voor mij ook het beste deel van de film.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24631786
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24631875
EL ESPINAZO DEL DIABLO

THE DEVIL'S BACKBONE

Del Toro's oorlogs/horror/drama/spook/jeugdfilm is het net niet allemaal, of juist teveel van allemaal.

In de burgeroorlog van Spanje word een ongeveer 14 jaar oude wees in een weeshuis gedumpt waar de geest van een op gruwelijke wijze vermoorde jongen rondwaart.

De jongen komt natuurlijk in contact en probeert hem te helpen naar zijn bloedige wraak.

Tis jammergenoeg zo voorspelbaar als mijn eigen reviews op een Ed Wood film maar dat word enigzins goedgemaakt door het goede spel van de jongelingen.

Eduardo Noriega die we kennen van ABRE LOS OJOS speelt ongeinteresseerd en dat is jammer, want hij kàn het wel.
pi_24633702
THE UNKNOWN

Goede film? Tuurlijk. Een van de beste ooit gemaakt volgens zijn status, mjah, daar moet ik toch ff achter mijn oren krabben.

Tis een goed liefdesdrama 'the Tod Browning way' ,zeker de moeite waard door oa Chaney en de muziek.

een 7 als ik een cijfer zou moeten geven


  woensdag 19 januari 2005 @ 02:31:41 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24634012
Straw Dogs

....

Ja, daar wordt je wel even stil van.
Wat een machtig goeie film. Vanaf het eerste moment wordt je gepakt door de vervelende sfeer die er in de film hangt. Je weet gewoon dat dit geen gezellig film gaat worden. En dat was het dus ook niet. Maar wat een opbouw! Je leert Amy, David en de townspeople eerst uitgebreid kennen voor de vreselijke dingen gaan losbarsten. En dit is gewoon perfect gedaan. Je leert David en Amy kennen en hun relatie. Je leert de oorspronkelijke bevolking kennen en weet dat het geen prettig volkje is.
Door gebeurtenissen in dit stuk van de film wordt de spanning meer en meer opgebouwd, wat bij de [spoiler]verkrachting[/url] tot een hoogtepunt op werkt. Maar niet om daarna te verslappen, maar alleen de spanning te verhogen. Het vervelende gevoel dat ik had bij het kijken van deze film te verhogen.
Waar die 7.3 bij imdb vandaan komt heb ik geen flauw idee van, deze film hoort voor mij tot de beste in z'n genre
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:37:13 #7
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_24634076
Eindelijk ook uit in Brussel:
Der Untergang
http://www.imdb.com/title/tt0363163/

Er is al veel over deze film gezegd. Ik vond hem in ieder geval zeer indrukwekkend, schept heel goed de claustrofobische sfeer in de bunker tijdens de laatste dagen van Hitler. Je wordt er wel even stil van.
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_24634278
LOS RITOS SEXUALES DEL DIABLO

BLACK CANDLES

Een btje voodoo, een beetje sex man/vrouw vrouw/vrouw en that's it.

Weer niet die film waar ik al jaren naar op zoek ben



owja enneh, waarom wassie ookalweer gebanned

pi_24635298
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:10 schreef kinky_queen het volgende:
EL ESPINAZO DEL DIABLO

THE DEVIL'S BACKBONE
Eduardo Noriega die we kennen van ABRE LOS OJOS speelt ongeinteresseerd en dat is jammer, want hij kàn het wel.
en marisa paredes was wel goed.

ontopic:
Rebecca

Was lang geleden dat ik m gezien had. nou weet ik weer waarom ik m niet zo goed vond. laurence olivier.
verder vooral t verhaal wel sterk.

The Football Factory

Interessante film over een stel Chelsea-supporters die weinig goeds doen, behalve vechten.
De hoeveelheid drugs die ze gebruiken ligt erg hoog en dat is een van de belangrijkste redenen dat ze in de problemen komen.
en dan hebben we het nog niet eens over de wedstrijd tegen Millwall.

Al met al een sterke film, vooral als je het gebeuren rond wedstrijden de moeite waard vindt. best realistisch gemaakt.

vooral hij speelde sterk:
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:12:35 #10
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24635785
National Treasure

Gisteren voor de 2de maal gezien in Pathe de Kuip, blijft een geweldige film!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:17:55 #11
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24635854
Final Cut (Omar Naim, 2004)
The Final Cut is helaas niet meer dan een aardige uitwerking van een goed idee. Er worden een aantal interessante morele kwesties aangestipt waar we in de toekomst misschien mee te maken gaan krijgen, maar ze worden totaal niet uitgewerkt. De meeste dialogen zijn veel te oppervlakkig en juist daarin had de film sterk kunnen en moeten zijn. Verder had een wat meer ervaren regisseur hier meer mee gekund en zeker op het gebied van editing schiet de film te kort. Het op zich goede einde komt hierdoor totaal niet uit de verf en zorgt voor een nare nasmaak. ***

Blade: Trinity (David S. Goyer, 2004)
Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, maar ook het derde deel uit de Blade-reeks beviel me wel. De elementen waarvoor je ernaartoe zou gaan zijn allemaal redelijk in orde. De actiescenes zijn weer leuk gedaan, hoewel de eindgevechten wat tegenvallen. De film heeft een flinke dosis humor, meestal in de vorm van one-liners die bij mij regelmatig werkten. Het verhaal is niet veel anders dan van de eerste delen, lange dialogen hoef je niet verwachten en ook de special effects zijn lang niet al tijd even overtuigend, maar storen deed het me niet. Parker Posey schmiert er trouwens geweldig op los al vampier. ***
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:10:43 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24639857
Secret Window (2004)
Middelmatige Stephen King thriller verfilming, die alleen het aanzien waard is vanwege Johnny Depp. Al onstijgt ook hij bijna niet de middelmaat en is het verre van Depp's beste prestaties.
cijfer: 5-

[ Bericht 18% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-01-2005 13:19:25 ]
pi_24640438
Mona Lisa smile

Leuke film Mooi einde
pi_24640663
THE GRUDGE

Sarah Michelle Gellar is een mooie dame maar kan geen hele film dragen en ze is niet mooi genoeg om niet te hoeven kunnen acteren.

Ik heb het origineel niet vaak genoeg gezien om te kunnen zeggen dat het een 1 op 1 kopie is maar het scheelt niet veel volgens mij. Verder kunnen 3 leuke momenten geen hele film dragen

Matig.
pi_24644241
WEREWOLVES ON WHEELS

Deze film wil ik al ongeveer 10 jaar zien en dan kom je erachter dat iemand in je eigen ripgroup hem heeft



Geen plot. Bijna geen weerwolven. Geniaal.

  donderdag 20 januari 2005 @ 02:49:50 #16
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24645143
Repulsion

En jahoor, nog steeds kan ik niet warm of koud worden van de films van Polanski. Al z'n films hebben een mooi plot, tenminste, dat blijft er toch voor zorgen dat ik z'n films wil zien. Maar tijdens het kijken vervalt alles in het niets.
Nou is niets misschien wat overdreven, maar ik heb me bij nog geen enkele film van hem kunnen identificeren met z'n personages. En daarmee blijft de film gewoon een schouwspel met beelden die langs komen, maar waar ik zelf erg weinig mee kan.

Frenzy

De een na laatste van Hitch en voor mij laat hij ook in deze film nog duidelijk zien dat het gewoon een geweldige director is.
Ten eerste vond ik het een zeer interessante film om te zien, zeker aangezien het de 'jongste' film van Hitchcock was die ik heb gezien. En dus zie je voor het eerst blood in zijn films en kijk je verder nog een beetje wat voor dingen nog overblijven van zijn begintijd.
Maar voor de rest is het ook gewoon een keisterk verhaal, met erg leuke, sympathieke en goed gespeelde karakters. Het verhaal verloopt haast gezapig, maar heb me daar geen moment aan gestoord, vond het eigenlijk wel een erg lekker 'tempo'. Hitch neemt de tijd voor alles wat er moet gebeuren.
Ook het camerawerk moet even genoemd worden, met natuurlijk het shot van de tweede moord. Daar zat ik toch wel even met open mond van verbazing naar te kijken. Erg knap bedacht.
Einde is verassend!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24645276
DEAD OF NIGHT

Precies wat de reviewer zegt, een niet goed uitgewerkt id, maar net aan deze wel aardige variant op de zombiefilm.

pi_24645482
VISITING HOURS

  • Waarom is hij in godsnaam in sommige landen gebanned??
  • Ironside speelt psychopaten eng overtuigend
  • Waar zou deze film over gaan?

  •   donderdag 20 januari 2005 @ 08:28:15 #19
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_24646173
    Shark Tale (Bergeron, Jenson & Letterman, 2004)
    De computeranimaties zien er goed uit en ze hebben zich uitgeleefd in het ontwerpen van de onderwater wereld, maar helaas hebben ze niet net zo veel aandacht besteed aan het script, want dat lijkt in één middagje bij elkaar te zijn verzonnen. Niet eens verzonnen, maar gewoon overal vandaan gejat. Het ene cliche volgt het andere op met hier en daar een grapje er tussen. **

    Aviator, The (Martin Scorsese, 2004)
    Erg goed gemaakte biopic over de legendarische producer/regisseur, maar vooral vliegpionier Howard Hughes. De acteerprestatie van iedereen en Leonardo DiCaprio en Cate Blanchett in het bijzonder zijn uitmuntend. De film bevat een aantal geweldige scenes, zoals de opnamescene in de lucht van Hell's Angels of de scenes waar Howard Hughes zichzelf opgesloten heeft in z'n eigen bioscoop. Maar toch is het geen "geweldige" film geworden. Het einde was ik niet zo kapot van en het verhaal in z'n geheel gezien is eigenlijk niet interessant genoeg om dit tot de beste film van het jaar te maken. Het pleit wel voor de film dat de bijna 3 uur die hij duurt voorbij vliegen en dat het erg leuk is om al die bekende sterren van weleer voorbij te zien komen, maar de eerste geweldige film van Scorsese moet ik nog altijd zien. ****
    pi_24647633
    Finding Neverland
    Een wat sprookjesachtige film met Depp en Winslet, die beiden weer goeie prestaties neerzetten. De film overall kon me aandacht niet echt vasthouden. Winslet is veel te oppervlakkig om echt sympathie voor te voelen en zou vele malen beter kunnen met wat meer bewegingsvrijheid. Het gevoel wat de film je wil geven lag er wat mij betreft ook wat te dik bovenop, waardoor het verhaal wat te gemaakt overkwam. Zeker wel de moeite waard, maar persoonlijk kreeg ik het er niet heel warm van.
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 20 januari 2005 @ 13:17:23 #21
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_24650174
    A Slipping-Down Life
    Een redelijk drama over een geöbsedeerde fan en een plaatselijke rockartiest, die langzaam aan een relatie met elkaar opbouwen. Waarin natuurlijk ook weer dalen in voor komen. En zoals altijd willen beide hoofdfiguren niets liever dan hun dorp ontvluchten.
    De film moet het vooral hebben van de geweldige cast. Zowel Lili Taylor als Guy Pearce zijn geknipt voor hun rol als respectievelijk de stille verlegen geöbserdeerde fan en de artiest. Voor de rest hangt de film een beetje aan elkaar van plotstukjes en zit er geen goede lijn in. Zonder reden worden er gigantische sprongen in het verhaal gemaakt. Wat toch wel erg af doet aan het drama
    cijfer: 6
      donderdag 20 januari 2005 @ 14:50:59 #22
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_24651602
    quote:
    Op donderdag 20 januari 2005 00:17 schreef kinky_queen het volgende:
    WEREWOLVES ON WHEELS

    Deze film wil ik al ongeveer 10 jaar zien en dan kom je erachter dat iemand in je eigen ripgroup hem heeft



    Geen plot. Bijna geen weerwolven. Geniaal.

    [afbeelding]
    alleen de titel al

    Gisteren gezien:

    Con Air
    Groep van de grootste criminelen kaapt een vliegtuig waarmee ze eigenlijk zouden moeten worden overgeplaatst naar een andere gevangenis. 1 van de gevangenen is Cameron Poe (Nicolas Cage) die na vervroegde vrijlating naar huis mag waar hij voor t eerst z`n dochtertje zal zien. Uiteraard komt hij natuurlijk net aan boord van dat vliegtuig: Con Air...
    Niet veel over te zeggen natuurlijk: een Bruckheimer productie zoals we die t liefst zien: veel actie, een belachelijk verhaal en acteerwerk dat wel ok is, maar niet meer dan dat.
    Uiteraard is John Malkovich degeen die de show steelt als oppercrimineel.
    Zoals gezegd: verstand op nul en genieten van de heerlijke over-the-top actie film


    IMDB Cijfer: 6,3/10
    Mijn Cijfer: 7,7/10

    Blow Out
    Geluidseffectenman Jack (John Travolta) is op een avond geluidseffecten aan t opnemen en is daarbij onvrijwillig getuige van t feit dat de gouverneur, een goede kanshebber op t volgende presidentschap, met auto en al een meer in rijdt. Het ongeluk wordt dan ook afgedaan als een ongeluk, maar Jack is ervan overtuigt dat t geen ongeluk is en gaat opzoek naar de waarheid...
    Toen ik deze film maandagavond opnam dacht ik: hey, een film van Brian DePalma: dat zal wel wat zijn. Kwam ik ff bedrogen uit . Deze film slaat voor mij op ongeveer alle fronten de plank compleet mis. Ok, het duurt ff voordat je in t verhaal zit. Maar als dat eenmaal het geval is denk je dat je terecht bent gekomen in een interessante en spannende thriller. Niets is minder waar: de scenes die thriller achtig moeten zijn, zijn niet spannend. De flashbacks voegen niets toe aan t verhaal en zijn dus onnodig en tijdens de emotionele momenten voel je voor geen meter mee met de personages. De film wil een goede mix zijn van een aantal genres, maar bereikt haar doel daarin nooit.
    En dan is er nog t einde: te sentimenteel, en het geen waar de film eigenlijk om draait wordt nog niet uitgelegd en het is dan ook meer een open einde als iets anders. De film laat je achter met een leeg en onbevredigend gevoel.
    En dat is jammer. Zeer jammer... Want met DePalma als regisseur en Travolta als lead actor had hier veel meer uitgehaald kunnen worden!


    IMDB Cijfer: 7,0/10
    Mijn Cijfer: 5,0/10
      donderdag 20 januari 2005 @ 17:16:16 #23
    71780 DeHeldjes
    Anti-Sociaal....
    pi_24653354
    SAW !!!! De Vetste film die ik in 5 jaar heb gezien ofzo

    Echt niet meer normaal deze film...
    Hij komt waarschijnlijk niet uit in Europa... Daar kan ik me ook wel wat bij indenken...

    http://www.thezreview.co.uk/comingsoon/s/saw.htm

    Check de trailer!!! Echt!! Check!! nu!!

    het is ongeveer zoals Seven! Alleen dan 100x zo heftig!!!

    A "must see"! dat zweer ik!!!




    www.sawmovie.com

    [ Bericht 7% gewijzigd door DeHeldjes op 20-01-2005 17:22:50 ]
    Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
    pi_24655523
    White Noise
    boring, 0,0 spanning, de meeste kromme lassen ooit, standaard schrik momenten en zooooooooo voorspelbaar.

    Ghost Lake
    lol! wat slecht
    De mannelijke hoofdrolspeler kent maar 2 soorten emoties en dat is dus serieus bedoelt.
    De vrouwelijke hoofdrolspeler heeft de HELE FILM haar rechter wenkbrauw omhoog.
    De acteurs in het algemeen, nou, ze kunnen niet acteren.
    Troep

    Eternal
    Lesbische vampiers!
    Whoei!
    Wel slecht

    Finding neverland
    mooie film, dramatisch eind
    Welliswaar lekker voorspelbaar, maar wel leuk :]

    Manchurian Candidate
    Zow, was die ff lekker voorspelbaar
    Mwah :\
    pi_24655531
    A walk to remember

    Goed verhaal,zeer goede film
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')