abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:39:57 #276
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_24856322
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:25 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

DAt mag ook wel ja
Maarja, doe het wel erg voorzichtig. met zon antiek ding!
pi_24856437
Sherman, weet je al meer over mijn "ontwerp"?? Spreek je niet (meer) @ MSN, vandaar dat ik et hier maar ff vraag!!

Ben benieuwd
Ik háát kabouters!!
pi_24862861
P.S. Sherman, als je nog zijlossers wilt, moet je marktplaats ff in de gaten houden.. 45 euro voor 3 zijlossers.. Zijn al verkocht, dacht ik!
Ik háát kabouters!!
pi_24864620
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 00:45 schreef Camickaeze het volgende:
Sherman, weet je al meer over mijn "ontwerp"?? Spreek je niet (meer) @ MSN, vandaar dat ik et hier maar ff vraag!!

Ben benieuwd
Heb volgende week vakantie en dan ga ik met mijn pa aan de slag om een leuke tafel te maken en baan

Ik voeg je vanavond toe op een ander email adres waar ik vaker op online ben
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24864632
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:08 schreef Camickaeze het volgende:
P.S. Sherman, als je nog zijlossers wilt, moet je marktplaats ff in de gaten houden.. 45 euro voor 3 zijlossers.. Zijn al verkocht, dacht ik!
Zit op de F5 te hengsten
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24865645
Als ik wat tegenkom wat nog niet weg is, zal ik ff een gil geven!! Enne, ik wacht op je MSN-toevoeging
Ik háát kabouters!!
pi_24882930
Fietste vandaag langs de modeltrein winkel en zag weer een starter set liggen, dit keer een analoge met een klein geel lokje, leek wel wat op de kruidvat set alleen deze was kleiner (maar 2 wagons erbij)
Helaas niet terug te vinden op de Marklin site
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24883567
Hmmzz.. Klein geel dieseltje? *doet plaatje zoeken..
Ik háát kabouters!!
pi_24883584


Zoiets??

P.s. nee, een kleiner plaatje kon ik niet vinden
Ik háát kabouters!!
pi_24883838
Het is wel de Kruidvat set, kom er net vandaag
Even een teken mal gekocht voor marklin C rails en wat folders (nieuwe dingen van Marklin en Roco)

[ Bericht 2% gewijzigd door SHERMAN op 02-02-2005 14:55:46 ]
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24883965
Als je met mail, mal bedoelt, dan vraag ik me af waarom.. Ik vind het leuk hoor, zo'n mal.. Maar, echt secuur kan je er niet mee werken!!

Waarom niet gewoon Wintrack? Goed, dan maar niet op kunnen slaan..
Ik háát kabouters!!
pi_24884017
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 14:53 schreef Camickaeze het volgende:
Als je met mail, mal bedoelt, dan vraag ik me af waarom.. Ik vind het leuk hoor, zo'n mal.. Maar, echt secuur kan je er niet mee werken!!

Waarom niet gewoon Wintrack? Goed, dan maar niet op kunnen slaan..
Bedoelde inderdaad mal
Ik vind het fijner om gewoon verder te kunnen werken en met die demo kan je niet opslaan
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:50:11 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_24894294
Na heel lang wikken en wegen heb ik besloten om na lang wachten weer te gaan beginnen aan m'n modelbaan.

Ooit heb ik eens voor m'n (ik dacht 9e) verjaardag een electrische trein gekregen van me pa. Een Startset A van Fleischman. Later heb ik er nog wat spoor en een tweede trein bijgekocht. Na veel bouwen en herbouwen (de kat had een nacht bij de baan "geslapen"...) is de baan door omstandigheden in de doos verdwenen.
Het heeft nu ongeveer 8 jaar in de doos gezeten.

Nu heb ik vandaag de inhoud van de doos bekeken en kwam na een paar testrondjes tot de conclusie dat de locomotiefjes nodig vervangen moeten worden. Het uiterlijk van de locs is veelvuldig botsen en vallen onherkenbaar geworden en motorisch stelt het niks meer voor.

De rails en trafo's zijn nog wel goed, naar mij idee.

Maar goed, nu moet er dus een nieuwe baan komen. De ruimte die ik tot mn beschikking heb is 270x100, niet echt supergroot, maar ik denk dat er door gebruik te maken van een "8" er nog wat redelijk uit te halen is.

Iemand een leuk iedeetje voor een baan?
So we just called him Fred
pi_24903023
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:50 schreef FredvZ het volgende:
Maar goed, nu moet er dus een nieuwe baan komen. De ruimte die ik tot mn beschikking heb is 270x100, niet echt supergroot, maar ik denk dat er door gebruik te maken van een "8" er nog wat redelijk uit te halen is.

Iemand een leuk iedeetje voor een baan?
Zomaar een baan bedenken gaat eigenlijk niet. Wat wil je graag op je baan hebben?

- Je kan proberen om een deel van de werkelijkheid zo goed mogelijk na te bootsen (in jouw geval wat lastig omdat je een 8 wilt), of maak je iets wat in jouw fantasie bestaat?
- Wil je een stadsomgeving met veel huizen, of wil je juist wat meer landschappen?
- Moet alles plat zijn, of wil je graag bergen zien? Bij de laatste kan je ws wat meer spoor kwijt, je kan immers tunnels maken waar je je treinen 'wegstopt'.
- Wil je elke dag dat je stopt met rijden je treinen netjes wegrangeren of laat je ze lekker midden op het spoor stilstaan? Als je voor het eerste kiest, wil je de treinen dan kunnen zien staan (dmv een rangeerterrein/emplacement) of wil je ze niet kunnen zien?

Kan je een beetje aangeven wat je wilt? Dan kunnen we hier wel wat verzinnen
pi_24903569
Ideeën zat idd! Maar zomaar een baan maken is vrij lastig!!
Met welk materiaal ga je rijden? Welk tijdperk etc etc!!
Ik háát kabouters!!
pi_24903849
Nou, ik ben weer lekker gemaakt door deze topic

Ik heb Wintrack 6 gedownload, de demo, en ga even de tafel er in zetten die op zolder staat.
En eens zien wat er uit komt rollen!
pi_24906036
Zaterdag begint de baanbouw 8)
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:16:30 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_24909699
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:56 schreef Carport het volgende:
Kan je een beetje aangeven wat je wilt? Dan kunnen we hier wel wat verzinnen
Mja, inderdaad wel handig om ook er bij te zeggen welke kan ik op wil
Daar gaan we:
- De werkelijkheid hoeft niet perse nagebouwd te worden. Een leuke fanatasie omgeving lijkt mij leuker.
- Het liefste heb ik meer landschappen dan steden.
- Bergen zijn wenselijk, zeker omdat er het dan mogelijk is meer "diepte" in de baan te creëren.
- Ik zit zelf te denken aan 1 groter hoofdstation(5/6 sporen), een station met 2/3 sporen en een stationnetje voor een zijlijntje.
- het mooiste zou zijn om de treintjes op een rangeerterrein te kunnen zetten, maar het hoeft niet perse te worden weggewerkt in een berg, dat mag ook zichtbaar zijn.

Suggesties en ideeën zijn altijd welkom

Owja, wat is het maximale percentage om treintjes zonder tandrad te laten stijgen?
So we just called him Fred
pi_24910152
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef FredvZ het volgende:
Owja, wat is het maximale percentage om treintjes zonder tandrad te laten stijgen?
Aan te raden is om een stijging van 3% te nemen als maximale helling. Dat betekent dat je per meter maar 3 cm mag stijgen.
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef FredvZ het volgende:
- Ik zit zelf te denken aan 1 groter hoofdstation(5/6 sporen), een station met 2/3 sporen en een stationnetje voor een zijlijntje.
Bedenk wel dat een groot station minstens een meter lang moet zijn ivm. perronlengte en wissels e.d. Een groot gedeelte van je ruimte gaat dus hierin zitten. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dan weet je dat
pi_24910256
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:38 schreef Carport het volgende:

[..]

Aan te raden is om een stijging van 3% te nemen als maximale helling. Dat betekent dat je per meter maar 3 cm mag stijgen.
Heb zelf met mijn pa een berg gemaakt die een bocht heeft...denk dat er nog geen halve meter spoor in gaat maar wel minsten 6 centimeter omhoog
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24910329
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:44 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Heb zelf met mijn pa een berg gemaakt die een bocht heeft...denk dat er nog geen halve meter spoor in gaat maar wel minsten 6 centimeter omhoog
Moet je eens een loc + zooi rijtuigen de berg op laten rijden, blijft ie halverwege steken Bergafwaarts gaat dan wel weer snel...
pi_24910659
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:48 schreef Carport het volgende:

[..]

Moet je eens een loc + zooi rijtuigen de berg op laten rijden, blijft ie halverwege steken Bergafwaarts gaat dan wel weer snel...
Nee hoor geen last van gehad, kon een loc met een stuk of 8/9 goederenwagons zo naar boven laten gaan Alleen mijn IC+ kunne niet door de bocht
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24910754
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:02 schreef SHERMAN het volgende:

[..]
Alleen mijn IC+ kunne niet door de bocht
Ik heb last van de drie draaistellen van mijn mDDm. Als er een lichte bobbel in de baan zit dan blijft het middelste stel hangen en rijdt de trein niet verder
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:45:06 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_24911824
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:38 schreef Carport het volgende:
Bedenk wel dat een groot station minstens een meter lang moet zijn ivm. perronlengte en wissels e.d. Een groot gedeelte van je ruimte gaat dus hierin zitten. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dan weet je dat
Dat heb ik vroeger al eens ervaren, toen wilde ik ook al een groot station, maar dat ging echt niet op een plankje van 90x120.
Mede hierdoor kwam ik op het idee om een 8je te maken, het station zou dan naar mijn idee schuin komen. Met in de ene punt een lager gelegen klein station en in de andere punt een hoger gelegen zijlijntje, met daaronder opstelsporen.
Een tweede mogelijkheid zou dan zijn om het station diagonaal te maken, in ene punt een lager gelegen klein station en in de andere hoek een rangeerterrein. het idee van verborgen opstelsporen vervalt dan.
So we just called him Fred
pi_24912710
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:07 schreef Carport het volgende:

[..]

Ik heb last van de drie draaistellen van mijn mDDm. Als er een lichte bobbel in de baan zit dan blijft het middelste stel hangen en rijdt de trein niet verder
De bocht is iets te nauw dus de wagon word omgeduwd
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')