Fabrikanten treinenquote:
Fabrikanten Scenery en Electraquote:
Een lijst met zeer veel fabrikanten kan je hier vinden.quote:
Foto'squote:
Webwinkelsquote:
]http://mobatrading.com/[/q][/url]quote:
Dat hangt volgens mij ook erg van de grootte van je baan af. Ik had vroeger een redelijk klein Ho baantje (plaat ongeveer 2x1 meter) en gebruikte maar 1 trafo en contactpunt in de baan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:24 schreef Dualdude het volgende:
Over 't appart bedraden. Je wilt zowizo niet je hele baan vanaf 1 punt van spanning voorzien. Dan houd je achteraan je traject geen spanning meer over namelijk
Roept u maarquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:28 schreef Herr.Flick het volgende:
Pola is bij Faller ondergebracht,destijds overgenomen door Faller.
Vollmer heet dit adres : www.vollmer-kit.de
Ik mis nog veeele fabrikanten
Dat zijn er nogal wat, ik ken ze ook niet allemaal...quote:
Ik zet ze er bij en zal nog even verder kijken naar meer merkenquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat, ik ken ze ook niet allemaal...
oa.
Lima(failliet)
Trix ( www.trix.nl www.trix.de)
HAG ( http://www.hag.ch )
LGB ( www.lgb.de )
Kato
ect
Teveel om zo ff vlug op te noemen.
Dat hoeft dus niet meer....quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:53 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
en zal nog even verder kijken naar meer merken
quote:
Pik de bekendste er maar tussenuit,en plaats de link eronder bij.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:50 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
En die wil je er allemaal in hebben?
De bekendste? Die stonden er voor mij al inquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Pik de bekendste er maar tussenuit,en plaats de link eronder bij.
Anders is bij de OP het topic al weer vol!
Dat zijn ook heel veel merken die nauwelijks gebruikt worden, zeker niet in Nederland.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:00 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
De bekendste? Die stonden er voor mij al in
Ik ken echt nog geen 1/10 volgens mij van wat er staat daar
Lijkt me inderdaad wel voldoendequote:Op woensdag 19 januari 2005 13:07 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dat zijn ook heel veel merken die nauwelijks gebruikt worden, zeker niet in Nederland.
Märklin, Trix, Roco, Lima, Fleischmann, Mehano, LSM, Sachsenmodelle, Brawa, Piko, Bemo en HAG zijn wel afdoende.
www.stummi.dequote:Op woensdag 19 januari 2005 13:26 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad wel voldoende
Mocht iemand nog een leuke link of iets weten die handig, is laat maar horen dan
Zal later vandaag nog is kijken of ik leuk logo kan maken ofzo
Is ook mooi!quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
geillustreerde tvp
De meeste mensen kopen H0 auto's voor bij hun trein... Ik wil een trein kopen om leuk tussen mijn H0 auto's door te laten rijden...
Staat er bijquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
www.stummi.de
hier kun je kijken wat de prijzen doen tussen de winkeliers,scheelt vaak een hele hoop.
Helaas alleen voor marklin.
Webwinkels:quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:26 schreef SHERMAN het volgende:
Mocht iemand nog een leuke link of iets weten die handig, is laat maar horen dan
quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:10 schreef Lucske het volgende:
[..]
Webwinkels:
www.modeltreinexpress.nl
www.totaltrain.nl (ervaringen wisselen tussen prima geregeld en baggerzooi)
MTE is in ieder geval een erg goede zaak met goede prijzen en vaak leuke aanbiedingen.
Ze staan er bijquote:Op donderdag 20 januari 2005 12:04 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier nog een winkel waar ik in het verleden wel een seen goedkoper bouwpakket gekocht heb:
http://mobatrading.com/
Ze doen ook startsets ed. De webshop is niet echt actueel.
Stom foutje van mij had [/quote] in plaats van [/url]quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:09 schreef blieblie het volgende:
In de op is de url van stummi.de niet netjes afgesloten. Daardoor zit er onder alle foto's een url naar stumi.de .
Misschien kan dat veranderd worden?
Ik benoem je bij deze voor baggeruserquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:59 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[..]
Ze staan er bij
[..]
Stom foutje van mij had [quote] in plaats van [/url]
Jij hebt alleen nog een baanplan en baan nodig... ik ook nog een huis met voldoende ruimtequote:Op donderdag 20 januari 2005 18:50 schreef SHERMAN het volgende:
Ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van de Marklin NS1144 + de IC+ set én het nieuwe digitale systeem
Rijd op het moment perfect met 2 locs (mijn derde staat bij/in de winkel want die is een beetje raar aan het doen) gaat goed
Nu nog een goed baan plan
Hey proficiat!quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:50 schreef SHERMAN het volgende:
Ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van de Marklin NS1144 + de IC+ set én het nieuwe digitale systeem
Rijd op het moment perfect met 2 locs (mijn derde staat bij/in de winkel want die is een beetje raar aan het doen) gaat goed
Nu nog een goed baan plan
Er ligt wel een baan, maar het is niet echt een doordachte zeg maar gewoon een dubbele ovaal met wat rangeer sporenquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Jij hebt alleen nog een baanplan en baan nodig... ik ook nog een huis met voldoende ruimte
Die trein heb ik ookquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:48 schreef SHERMAN het volgende:
Zie er goed uitquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:53 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou, de helft van m'n foto's zijn mislukt,dit omdat m'n accu stuk is van m'n camera en ik zonder flits de foto's moest maken,helaas kan ik nu er maar een paar plaatsen,ik probeer het een andere keer nog wel een keertje opnieuw.
[afbeelding]
Vuurloos stoomlokje
[afbeelding]
E69
[afbeelding]
E94
[afbeelding]
E16
[afbeelding]
Persluchtlok
[afbeelding]
V188 (2x) in verschillende kleurstellingen
[afbeelding]
BR53 kondenstender
[afbeelding]
BR10
[afbeelding]
BR45
Verschillende foto's waren te donker,die zijn nog niet geplaatst,ik zal wel kijken wanneer ik weer tijd/zin heb om de hele boel te fotograferen.
Leuk treintje hequote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:26 schreef Bullit het volgende:
[..]
Die trein heb ik ook
Ik heb alleen 2 sets van die rijtuigen. Helaas dan wel 1 BKD teveel.
K-rail is bijna net zo duur als de C,maakt weinig uit.Mijn baan is opgebouwd uit C-rail,maar bij de draaischijf moet je over op K omdat de aansluitingen op K gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:12 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zie er goed uit
Hoe bevalt K-rails eigenlijk? Want dat kost ook geen drol meer
Ik kocht laatst m'n C-rail ook voor 1,20 op marktplaats,gewoon een kwestie van goed handelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:17 schreef SHERMAN het volgende:
Op marktplaats kost het geen drol bedoel ik
Zet de rangeermode maar eens aan,dan kun je beter heel erg langzaam rijden(rangeren dus...),ook de optrek en afrem functie werkt dan (bijna) nietquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:48 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
de loc van voren, ze heeft regelbare verlichting en een "rangeer mode"
hmm beter langzaam rijden dusquote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Zet de rangeermode maar eens aan,dan kun je beter heel erg langzaam rijden(rangeren dus...),ook de optrek en afrem functie werkt dan (bijna) niet
Arnold misschien ook nog?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:07 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dat zijn ook heel veel merken die nauwelijks gebruikt worden, zeker niet in Nederland.
Märklin, Trix, Roco, Lima, Fleischmann, Mehano, LSM, Sachsenmodelle, Brawa, Piko, Bemo en HAG zijn wel afdoende.
klinkt best wel hard weet jequote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik hoop nog steeds dat ik een keer het N spoor van mijn opa erf
Je kunt het ook met "warme hand" krijgen...quote:
Haha, nee hoor, zo erg hoop ik er niet op, heb er de komende jaren toch geen tijd en geld voor. Maarja, ik ben niet de enige in de familie die het leuk vind.quote:
Zat bij de lok en wagons die ik gister heb gekochtquote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:02 schreef Dualdude het volgende:
Ook gelijk maar digitaal, doe maar duur Leuk hoor
1 als ik moet kiezen uit C, K en M dan zeg ik K rails Lima dus blijkbaarquote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie hier allerlei termen voorbij komen, zoals C-rails, K-rails, M-rails....
ik heb alleen geen idee wat de naam is van de rails in de dozen in de kast hier. Dus hierbij een fotootje:
[afbeelding]
4vragen:
1. Welk type rails is dit?
2. Is dit nog te koop?
3. Wat kost het dan ongeveer?
4. Kunnen moderne locomotieven (eventueel digitaal) hierop rijden, of kan ik beter meteen hele nieuwe rails kopen en degenen zoals op de foto beter in de kast laten liggen?
Ik denk trouwens dat ik van het weekend nog een laatste poging zal ondernemen om mijn 1600 te repareren... lukt dat niet, dan wordt dat ding gewoon een statisch object op een toekomstige baan
Maar het is een beetje stom om een groot deel van je loccen niet te kunnen laten rijden, omdat je van tevoren niet even wilde proberen of het ging....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:03 schreef SHERMAN het volgende:
Loc: als het niet lukt gewoon leeghalen dat ding en in "dual" tractie gebruiken? Ik weet niet hoe het heet maar dan rijden er zeg maar 2 locs op 1 trein en dat is natuurlijk mooi
daarom staat er als het niet lukken wilquote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:41 schreef Lucske het volgende:
[..]
Maar het is een beetje stom om een groot deel van je loccen niet te kunnen laten rijden, omdat je van tevoren niet even wilde proberen of het ging....
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:33 schreef Dualdude het volgende:
Dees:
http://www.maerklin.de/produkte/frontend/index.php?page=detail&detail&sCountryCode=de&start=0&nr=36850
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
daarom staat er als het niet lukken wil
beter zo gebruiken dan weg gooien toch
Waar gaat het nou over?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.
Mijn vader suggereerde gisteren trouwens dat ik later overstap op Marklinn, maar heeft dat niet het nadeel dat ik erg gebonden ben qua keuze van materieelleverancier?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:59 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Waar gaat het nou over?
Ik bedoel dat als ie die lok niet gemaak krijgt (dat is dus niet meer KAN rijden omdat de motor ofzo kapot is) dat ie dat dan KAN doen
Dus met een beetje pech kan ik straks mijn oude wagons ook niet meer gebruiken? Dat zou wel erg jammer zijn. Qua locs maakt het me namelijk niet zo heel veel uit (moet toch nieuwe hebben tegen de tijd dat ik weer een modelbaan ga maken), maar ik heb wel een paar leuke wagons die ik zeker nog wil gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:21 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.
In de regel loopt 't wel los, desnoods haal je wat losse assen die je er in plaats, of klem je ze in een boormachine en vijlt ze af.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech kan ik straks mijn oude wagons ook niet meer gebruiken? Dat zou wel erg jammer zijn. Qua locs maakt het me namelijk niet zo heel veel uit (moet toch nieuwe hebben tegen de tijd dat ik weer een modelbaan ga maken), maar ik heb wel een paar leuke wagons die ik zeker nog wil gaan gebruiken.
Als het oude wagens zijn waarschijnlijk niet. Lima, Jouef en consorten hadden van die vaste dingen, niks kortkoppelingen en dergelijke. De grens ligt zo'n beetje bij de overgang van de plastig uitziende wagens naar enigszins kwaliteit. Tegenwoordig zijn NEM-schachten met dito koppelingen de standaard.quote:Ik zie trouwens op veel foto's andere koppelingen dan ik altijd had. Zijn deze makkelijk te vervangen ?
aaah er is een misverstandquote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:21 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.
en ik heb het over:quote:4. Kunnen moderne locomotieven (eventueel digitaal) hierop rijden, of kan ik beter meteen hele nieuwe rails kopen en degenen zoals op de foto beter in de kast laten liggen?
beide gelijk op elk zijn eigen manier?quote:Ik denk trouwens dat ik van het weekend nog een laatste poging zal ondernemen om mijn 1600 te repareren... l
2/3de compleet?quote:
Ja .quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
aaah er is een misverstand
[...]
beide gelijk op elk zijn eigen manier?
Ik heb dus alleen maar dit soort koppelingen op mijn wagons zitten (overigens is alleen de loc Lima, wagons zijn Piko, Roco en nog een merk)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:38 schreef Lucske het volgende:
[..]
In de regel loopt 't wel los, desnoods haal je wat losse assen die je er in plaats, of klem je ze in een boormachine en vijlt ze af.
[..]
Als het oude wagens zijn waarschijnlijk niet. Lima, Jouef en consorten hadden van die vaste dingen, niks kortkoppelingen en dergelijke. De grens ligt zo'n beetje bij de overgang van de plastig uitziende wagens naar enigszins kwaliteit. Tegenwoordig zijn NEM-schachten met dito koppelingen de standaard.
4,1 meter plus nog wat .quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:47 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
2/3de compleet?
damm...hij word dus nog langer?
Geen idee, volgens mij tussen de 32 en 40. Eigenlijk heeft het ding straks te weinig autowagens, maar ja.quote:hoeveel auto's kan je nu kwijt er op?
Brr, dat akelige ding. Ik weet niet of die loc een NEM-schacht heeft, maak eens een foto van de onderkant, waar de koppeling bevestigd zit.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb dus alleen maar dit soort koppelingen op mijn wagons zitten (overigens is alleen de loc Lima, wagons zijn Piko, Roco en nog een merk)
[afbeelding]
hij is wel een beetje stoffigquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb dus alleen maar dit soort koppelingen op mijn wagons zitten (overigens is alleen de loc Lima, wagons zijn Piko, Roco en nog een merk)
[afbeelding]
dat zou niet eens op mijn baan passenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:15 schreef Lucske het volgende:
[..]
4,1 meter plus nog wat .
[..]
Geen idee, volgens mij tussen de 32 en 40. Eigenlijk heeft het ding straks te weinig autowagens, maar ja.
Hiet wel, tel 't maar na op dat tekeningetje ;-).quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:28 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
dat zou niet eens op mijn baan passen
Het gaat me niet zozeer om de loc, maar meer om de serie van deze wagons:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:16 schreef Lucske het volgende:
[..]
Brr, dat akelige ding. Ik weet niet of die loc een NEM-schacht heeft, maak eens een foto van de onderkant, waar de koppeling bevestigd zit.
oke hij ozu hier ook wel passenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:44 schreef Lucske het volgende:
[..]
Hiet wel, tel 't maar na op dat tekeningetje ;-).
de koppelingen die ik heb bij mijn IC+ wagens zijn lastig om los te maken van de locquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om de loc, maar meer om de serie van deze wagons:
[afbeelding]
Dit is de onderkant van de koppeling... kon even geen betere foto maken door het flitslicht. Zal morgen met daglicht wel een betere maken.
[afbeelding]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik deze koppelingen altijd verdraaid lastig vond om weer uit elkaar te halen als je wagons wilde ontkoppelen
Wat is er kapot aan? Zelfde loc als in het vorige topic?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hij ligt dan ook al tuim 10 jaar in een kast he
Uhm, hij rijdt niet meer, licht doet het wel weer na mijn laatste reparatie-actie... motor is waarschijnlijk dus vuil of opgeblazen. Daarnaast doet een panto het niet meer, en zit 1 van de assen met plakband vastquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:58 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Wat is er kapot aan? Zelfde loc als in het vorige topic?
Dan moet je even die twee pennetjes bij elkaar knijpen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:57 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
de koppelingen die ik heb bij mijn IC+ wagens zijn lastig om los te maken van de loc
als je er niet uit komt kan je hem altijd nog langs een winkel brengen om te laten kijken wat reperatie zou kosten of een andere moterquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Uhm, hij rijdt niet meer, licht doet het wel weer na mijn laatste reparatie-actie... motor is waarschijnlijk dus vuil of opgeblazen. Daarnaast doet een panto het niet meer, en zit 1 van de assen met plakband vast
En ja, da's dezelfde loc dus... had vroeger ook een stoomloc, maar daar waren de aandrijfstangen afgebroken, en die deed het dus ook niet meer
quote:Dat kreeg ik ervan he, die tragere stoomloc achter mijn snellere 1600 hangen en maar crossen
* SHERMAN kijken gaatquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:05 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dan moet je even die twee pennetjes bij elkaar knijpen.
@DM: dat is dus een NEM-schacht, je kunt de koppeling er zo uithalen en een andere plaatsen.
Stom dat ik daar niet aandacht, onder de koppeling zitten van die "staafjes" waarmee je hem los kan maken, die gebruikt een ontkoppel rail ookquote:
Da's mooi, zou het zonde vinden als ik deze wagons niet meer zou kunnen gebruiken, ik vind ze namelijk best mooi (heb ook nog de normale en restauratiewagen hiervan)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:05 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dan moet je even die twee pennetjes bij elkaar knijpen.
@DM: dat is dus een NEM-schacht, je kunt de koppeling er zo uithalen en een andere plaatsen.
Ze zien er inderdaad mooi uitquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Da's mooi, zou het zonde vinden als ik deze wagons niet meer zou kunnen gebruiken, ik vind ze namelijk best mooi (heb ook nog de normale en restauratiewagen hiervan)
Tuurlijk, gewoon een looping in je baan makenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:16 schreef DeStedebouwer het volgende:
Als ze hard genoeg gaan, kunnen ze dan ook over de kop?
Ik denk dat je dat niet haalt met standard rails, dan moet je van die flex dingen gaan gebruikenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een looping in je baan maken
Wat is de type aanduiding van dit soort rails? Ik heb dit soort rails ook, zat in mijn Marklin Hobby 2905 pakketquote:
Jah huh ik zie het verschil nog nietquote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:37 schreef Lucske het volgende:
Die zal niet in de Märklin-set zitten, want dit is Fleischmann-rails .
C rails isquote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:15 schreef Sander_Prinsen het volgende:
M rails van Märklin is ongeveer 2x zo hoog en volledig metaal incl. bedding, dit wordt sinds een paar jaar niet meer geproduceerd. De vervanger is C rails, met donkergrijze kunststof bedding, ongeveer even hoog dan M rails, alleen iets breder geloof ik.
C rails is zeker beter dan M rails, ik vind vooral de inbouwmogelijkheden van besturing van wissels e.d. erg mooi gedaan. Zelf heb ik alleen een flinke doos M rails, maar ik ben dan ook jaren geleden gestopt met mijn hobby, voornamelijk vanwege ruimtegebrek. Ik hoop mijn hobby ooit weer eens op te pakken, maar voorlopig zit dat er niet in.quote:
Roco heeft ook veel Nederlands materieelquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:45 schreef DaMart het volgende:
oh, dat maakt me niet zoveel uit. Ik wil gewoon weer eens een of meer treinen hebben rondrijden, merk locs maakt me niet zo veel uit
quote:Op zondag 23 januari 2005 17:46 schreef Lucske het volgende:
Märklink en Trix komen uit met de gerenoveerde 1200, als eerste de NS 1211 en - hoera, hoera - ze zijn overgestapt op 1:87. Dat betekent dat er eindelijk een qua maten kloppend model van een 1200 op de markt komt, die van Philotrain buiten beschouwing gelaten.
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:17 schreef Lucske het volgende:
Ik mag wel ff reclame maken hè? Ik heb een G2000 van Mehano hier staan, analoog, gelijkstroom. Dit is de fabrieksversie, aangepast conform de Shortlines-versie. Eén kleine transfer is niet helemaal goed meer (het adres van Shortlines op één van de hoekjes mist een paar letters) en de loc wiebelt een klein beetje als je er aan beweegt, maar dit is geen probleem voor het rijden. De originele verpakking en papierwerk zit erbij.
Het ding *moet* weg, omdat ik van iemand al een Shortlines G2000 had gekregen. Dus wie wil zo'n ding voor een leuk prijsje hebben? Ik hoef niet het onderste uit de financiële kan te hebben, dus wie voor weinig geld aan zo'n ding wil komen....
quote:
Nee joh, 227 is de prijs waarvoor 'ie wordt aangekondigd in een winkel in Duitsland, de prijs zal daar dus nog wel iets onderliggen met wat geluk.quote:Op zondag 23 januari 2005 20:06 schreef SHERMAN het volgende:
Rond de 280 euro komt ie waarschijnlijk
hmm jij komt ook op beneluxrail he?quote:Op zondag 23 januari 2005 20:23 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee joh, 227 is de prijs waarvoor 'ie wordt aangekondigd in een winkel in Duitsland, de prijs zal daar dus nog wel iets onderliggen met wat geluk.
Line up van mijn locsquote:Op zondag 23 januari 2005 18:47 schreef DJ_Robbie het volgende:
En weer lees ik dit topic ademloos. Kom maar op met die foto's
In de toekomst haal ik alles wel weer uit dozen en bouw het weer op.
Heb em hoor!! Alleen werkt MSN dus ff niet vandaag..quote:Op zondag 23 januari 2005 20:40 schreef Lucske het volgende:
*dinges@dinges.nl, msn that is, als dat weer eens werkt. Reageer ff als je het adres hebt, dan haal ik het hier weer weg.
Inderdaad zieke actie!! En wat moeten ze er mee? Dit kan je toch niet te koop aanbieden, bijna heel modelspoor-land weet hier van!!quote:
Op de beurzen zal de prijs rond de 240 euro gaan zitten,289 euro is de marklin bruto advies prijs (maar met 16%BTW,en geen 19% zoals in NL),20% korting moet haalbaar zijn op een beurs.quote:Op zondag 23 januari 2005 20:23 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee joh, 227 is de prijs waarvoor 'ie wordt aangekondigd in een winkel in Duitsland, de prijs zal daar dus nog wel iets onderliggen met wat geluk.
Heeft vrij weinig nut,dit is bij C rails gewoon Radius 2(24224),als je die gaat gebruiken dan komt je baan nooit goed uit.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:26 schreef Camickaeze het volgende:
Dat (her)ken ik!! Ik ga daarom ook alleen maar "tegenbogen" gebruiken, de tegenboog op de wissels...
Hoe lager, hoe beterquote:Op zondag 23 januari 2005 23:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Op de beurzen zal de prijs rond de 240 euro gaan zitten,289 euro is de marklin bruto advies prijs (maar met 16%BTW,en geen 19% zoals in NL),20% korting moet haalbaar zijn op een beurs.
Nee, dit is inderdaad niet de mooiste oplossing!!quote:Op zondag 23 januari 2005 23:38 schreef SHERMAN het volgende:
het "gat"
[afbeelding]
en ja de digicam stond niet scherp afgesteld
Ik ben al jaren niet op een beurs geweest dus zou het niet meer wetenquote:Op zondag 23 januari 2005 23:38 schreef Camickaeze het volgende:
Ah, didn't know.. Weer wat geleerd.. Tis wel mijn dag zeg, vandaag!!
Even wat anders.. Waar ergeren jullie je aan bij "grote" modelbanen op beurzen enzo?! Ik vind zelf dat op veel banen teveel auto's staan!! Op mijn nieuwe baan zullen hooguit 7 auto's staan, maar dat komt ook omdat het een bedrijventerrein is, dus het meeste zal geparkeerd staan!!
En ook ongeloofwaardige dingens, zoals een boot van een halve meter hoog, met een niet te openen brug van 30cm daarachter.. Doe het dan goed!!
Mijn baan is een ovaal is ga na hoe erg ik me irriteerquote:Op zondag 23 januari 2005 23:40 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Nee, dit is inderdaad niet de mooiste oplossing!!
Die hebben ze, 5 radiussenquote:Op zondag 23 januari 2005 23:48 schreef Camickaeze het volgende:
*heeft baan gezien.. Volgens mij is je "plaat" breed genoeg om er een flauwere bocht in te zetten, als M* die in zijn assortiment heeft iig..
Je bedoelt de rails waar die wagons op staan door verbinden met die rails die er voor ligt?quote:Op zondag 23 januari 2005 23:45 schreef Camickaeze het volgende:
Er zitten dus rechts rails in de bochten? Waarom haal je die niet weg dan en neem je een flauwere bocht die een halve cirkel in 1 keer maakt?!
The place 2 be...quote:Op zondag 23 januari 2005 23:41 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik ben al jaren niet op een beurs geweest dus zou het niet meer weten
Wel is het altijd gruwelijk irritant als je niet veel kan zien
Owkee, let op..quote:Op zondag 23 januari 2005 23:53 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je bedoelt de rails waar die wagons op staan door verbinden met die rails die er voor ligt?
Ik ga morgen is kijken of dat een beetje helpen wiltquote:Op zondag 23 januari 2005 23:59 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Owkee, let op..
Op dit moment heb je zoiets:
\__/ --> oftewel, een bocht, rechte rails en dan weer een bocht..
Wat je zou moeten doen is:
\/ --> dus zonder rechte rails er tussen.. Dan kan je een flauwere bocht nemen en komen de wagons wat netter uit!!
Ik ga er morgen is mee spelen om te kijken of er wat moois van te maken isquote:Op maandag 24 januari 2005 00:28 schreef Camickaeze het volgende:
Als je nou aan 1 kant mijn verhaal toepast.. En aan de andere kant maar je gewoon een "berg" of wat dan ook, iig dat je je rails niet meer zo ziet liggen, dan is het toch ook opgelost? Dat het er onder de grond niet helemaal okee uit ziet, maakt niemand wat uit..
Goed he? Mocht je nog meer tips willen, voeg me dan een keer toe @ msn.. Geef ik tzt wel een keertje, of mail et je wel..quote:Op maandag 24 januari 2005 00:35 schreef SHERMAN het volgende:
je zet me wel aan het denken hoor...
We zullen vanmiddag zien of dat goed is. Als alles een beetje wil lukken dan is het goed, gaat het niet zo lekker dan kom ik hier wel even pissig wordenquote:Op maandag 24 januari 2005 00:51 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Goed he? Mocht je nog meer tips willen, voeg me dan een keer toe @ msn.. Geef ik tzt wel een keertje, of mail et je wel..
Ik ben schlapie doen enzo.. "Hojje wah!!"
quote:Op zondag 23 januari 2005 20:06 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat is hem
Rond de 280 euro komt ie waarschijnlijk
quote:Op maandag 24 januari 2005 15:49 schreef Lucske het volgende:
Zit nou eens niet te kreunen om die 280 euro, want dat gaat 'ie niet kosten.
ronde de 227 euro word hetquote:Op maandag 24 januari 2005 15:49 schreef Lucske het volgende:
Zit nou eens niet te kreunen om die 280 euro, want dat gaat 'ie niet kosten.
Donequote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:27 schreef Camickaeze het volgende:
*Pannend!! Maak je wel ff foto's van het "eindproduct"?? Ik heb nog wel een leuk idee voor je, moet je me maar ff toevoegen op MSN: *****************************************
Geef ff seintje als ik toegevoegd ben.. Dan haal ik ff adres weg!
- +/- 15%quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:39 schreef SHERMAN het volgende:
Oh Camickkaeze?
Ik heb een betere foto gevonden...en het is dus wel 87,50
http://www.modellbahn-west.de/neuh05/aRBild16.jpg
In vergelijking met de IC rijtuigen vind ik het erg duurquote:
Het is allemaal te duur gewoonquote:Op woensdag 26 januari 2005 14:10 schreef Lucske het volgende:
Maar het zijn wel de normale prijzen van Märklin, Roco, Fleischmann e.d.
Nicequote:
Genoegquote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:21 schreef SHERMAN het volgende:
niemand meer wat te melden?
Over modeltreinen?quote:
AS. maandag word m'n brug ingebouwd...quote:
Foto's hequote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
AS. maandag word m'n brug ingebouwd...
Ik zal wel kijken wat ik voor je kan betekenen,heb het laatste tijd geen zin meer gehad om dit topic in de gaten te houden,ivm puberaal gedrag door betwetertjes.quote:
Jij niet hoor...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:35 schreef SHERMAN het volgende:
Oke wat heb ik nou weer gedaan?
quote:
* SHERMAN is 16quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik zal wel kijken wat ik voor je kan betekenen,heb het laatste tijd geen zin meer gehad om dit topic in de gaten te houden,ivm puberaal gedrag door betwetertjes.
* Herr.Flick = is 2x16+1quote:
Werkt het zelfde als bij H0quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:08 schreef Grumbellll het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kan elke Spoor N locomotief op elke spoor N rails? Want bij H0 heb je zo ver ik begreep wisselstroom en gelijkstroom.
Okquote:
Je bedoelt het niet onderkennen van het gezag en het niet accepteren van de feiten. En dan trek je je terug? Sooh....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik zal wel kijken wat ik voor je kan betekenen,heb het laatste tijd geen zin meer gehad om dit topic in de gaten te houden,ivm puberaal gedrag door betwetertjes.
Tussen wissel en gelijkstroom op Nquote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:24 schreef SHERMAN het volgende:
Tussen H0 en N?
Of tussen wissel en gelijkstroom?
Als je voor gelijkstroom gaat, (dus fleishmann enzo) dan heb je meerdere merken en dus ook meer verschillende keuzes
quote:Van Teletekst pag 120
SNEEK In Sneek is vandaag het Nationaal Modelspoor Museum geopend. Het herbergt de grootste collectie modeltreinen in Europa. Commissaris van de Koningin Ed Nijpels, zelf treinfanaat,kwam voor de opening per stoomtrein naar Sneek.
picsquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:05 schreef Lucske het volgende:
Allemaal dekking zoeken: Camicaeze is een decoder aanschaffen en gaat zo zijn loc slopen digitaliseren .
Kijk das leuk nieuwsquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:24 schreef Grumbellll het volgende:
[..]
Tussen wissel en gelijkstroom op N
Er is een nieuw modelspoor musuem geopend.
[..]
Voelde je je aangesproken?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:01 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je bedoelt het niet onderkennen van het gezag en het niet accepteren van de feiten. En dan trek je je terug? Sooh....
Dames en heren mag ik u voorstellen, de decoder nerdquote:Op maandag 31 januari 2005 02:08 schreef Camickaeze het volgende:
Hij werkt iig wel jah!! Ben nog niet helemaal tevreden over het geluid dat de lok maakt.. Dus dinsdag maar ff naar de Wentink, kijken of er wat aan te doen is!!
Picsquote:Op maandag 31 januari 2005 02:26 schreef AMD64 het volgende:
Ik kan morgen is een foto maken vanmij locomotief (märklin)
Komt eraan. Helaas heb ik alles afgebroken. Maar de treinen zijn gaaf. 1tje met 3 lampen (voorkant) en de andere met 2 lampen (voorkant)quote:
Ik houd je er aan hoorquote:Op maandag 31 januari 2005 12:14 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Komt eraan. Helaas heb ik alles afgebroken. Maar de treinen zijn gaaf. 1tje met 3 lampen (voorkant) en de andere met 2 lampen (voorkant)
Ben nu werken. Later vanavond krijg je ze van me tegoed!
Naaaaaah!! Ik bouw em iig zelf in..quote:Op maandag 31 januari 2005 06:54 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dames en heren mag ik u voorstellen, de decoder nerd
Komt goedquote:
Ik zou het niet durfen hoorquote:Op maandag 31 januari 2005 13:45 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Naaaaaah!! Ik bouw em iig zelf in..
*trots is..
Zondequote:Op maandag 31 januari 2005 15:00 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Komt goed
Ik ga hem ook verkopen, doe er niets meer mee.
Specs?quote:
Dat weer net niet. Maar een moooi ding.Ga zo 1 foto maken!quote:Op maandag 31 januari 2005 21:48 schreef SHERMAN het volgende:
Stoom?
Klopt 7 jaar niets uitgevoerd.quote:Op maandag 31 januari 2005 22:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Hoort dat stof erop of heeft ie een tijdje in de "remise" gestaan.
Hij is echt stoerquote:Op maandag 31 januari 2005 23:30 schreef SHERMAN het volgende:
Die loc met de aparte kolen wagen heb ik volgens mij ook nog ergens liggen
Helaas is er verf weg. Alleen verf is weg, de loc is zeker in prima staat en bijna 15! jaar oud!quote:Op maandag 31 januari 2005 23:41 schreef Camickaeze het volgende:
Nice lok's!! Jammer van de verf die op enkele punten toch echt weg lijkt te zijn! Maar zeker niet niet op te lossen..
Omdat ik ziek ben heb ik me vandaag getrakteerd op een Sik!! Digitaal, met werkend zwaailicht tegen een geweldig (lage) prijs..
analoog he?quote:
Vertel dan metee nis even wat meer jongenquote:Op maandag 31 januari 2005 23:41 schreef Camickaeze het volgende:
Nice lok's!! Jammer van de verf die op enkele punten toch echt weg lijkt te zijn! Maar zeker niet niet op te lossen..
Omdat ik ziek ben heb ik me vandaag getrakteerd op een Sik!! Digitaal, met werkend zwaailicht tegen een geweldig (lage) prijs..
Volgens mij hebben we het inderdaad over de zelfde loc, ben alleen te lui om ff naar de mijne te kijken heb wel de doosquote:Op maandag 31 januari 2005 23:45 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Helaas is er verf weg. Alleen verf is weg, de loc is zeker in prima staat en bijna 15! jaar oud!
Die heb ik ook!!!quote:Op maandag 31 januari 2005 22:18 schreef AMD64 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is die van mij ook zo oud. Mijn pa was 7 toen hij dit kreeg!quote:Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef blieblie het volgende:
[..]
Die heb ik ook!!!
Beide een kleine 35 a 40 jaar oud.
Ik heb ze ook van mijn pa .quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:05 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Volgens mij is die van mij ook zo oud. Mijn pa was 7 toen hij dit kreeg!
Wat een speelgoed!
Inderdaad. Helaasch heb ik het moeten afbrekenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik heb ze ook van mijn pa .
Toch erg mooi spul .
Hij rijdt ook nog super . Alleen ga ik hem restaurerenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:13 schreef SHERMAN het volgende:
Het is inderdaad de zelfde loc
Die van mij is alleen in iets betere staat en doosje heb ik nog
moet iets van een delta of een digitale decoder in eigenlijk hequote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:16 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hij rijdt ook nog super . Alleen ga ik hem restaureren
Bouw jij em er zelf in??quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:18 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
moet iets van een delta of een digitale decoder in eigenlijk he
doe is liefquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:19 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Bouw jij em er zelf in??
*geméééén..
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:18 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
moet iets van een delta of een digitale decoder in eigenlijk he
DAt mag ook wel jaquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:23 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Echt helemaal schoonmaken en opnieuw spuiten!
Maarja, doe het wel erg voorzichtig. met zon antiek ding!quote:
Heb volgende week vakantie en dan ga ik met mijn pa aan de slag om een leuke tafel te maken en baanquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:45 schreef Camickaeze het volgende:
Sherman, weet je al meer over mijn "ontwerp"?? Spreek je niet (meer) @ MSN, vandaar dat ik et hier maar ff vraag!!
Ben benieuwd
Zit op de F5 te hengstenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:08 schreef Camickaeze het volgende:
P.S. Sherman, als je nog zijlossers wilt, moet je marktplaats ff in de gaten houden.. 45 euro voor 3 zijlossers.. Zijn al verkocht, dacht ik!
Bedoelde inderdaad malquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:53 schreef Camickaeze het volgende:
Als je met mail, mal bedoelt, dan vraag ik me af waarom.. Ik vind het leuk hoor, zo'n mal.. Maar, echt secuur kan je er niet mee werken!!
Waarom niet gewoon Wintrack? Goed, dan maar niet op kunnen slaan..
Zomaar een baan bedenken gaat eigenlijk niet. Wat wil je graag op je baan hebben?quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:50 schreef FredvZ het volgende:
Maar goed, nu moet er dus een nieuwe baan komen. De ruimte die ik tot mn beschikking heb is 270x100, niet echt supergroot, maar ik denk dat er door gebruik te maken van een "8" er nog wat redelijk uit te halen is.
Iemand een leuk iedeetje voor een baan?
Mja, inderdaad wel handig om ook er bij te zeggen welke kan ik op wilquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:56 schreef Carport het volgende:
Kan je een beetje aangeven wat je wilt? Dan kunnen we hier wel wat verzinnen
Aan te raden is om een stijging van 3% te nemen als maximale helling. Dat betekent dat je per meter maar 3 cm mag stijgen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef FredvZ het volgende:
Owja, wat is het maximale percentage om treintjes zonder tandrad te laten stijgen?
Bedenk wel dat een groot station minstens een meter lang moet zijn ivm. perronlengte en wissels e.d. Een groot gedeelte van je ruimte gaat dus hierin zitten. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dan weet je datquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:16 schreef FredvZ het volgende:
- Ik zit zelf te denken aan 1 groter hoofdstation(5/6 sporen), een station met 2/3 sporen en een stationnetje voor een zijlijntje.
Heb zelf met mijn pa een berg gemaakt die een bocht heeft...denk dat er nog geen halve meter spoor in gaat maar wel minsten 6 centimeter omhoogquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:38 schreef Carport het volgende:
[..]
Aan te raden is om een stijging van 3% te nemen als maximale helling. Dat betekent dat je per meter maar 3 cm mag stijgen.
Moet je eens een loc + zooi rijtuigen de berg op laten rijden, blijft ie halverwege steken Bergafwaarts gaat dan wel weer snel...quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:44 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Heb zelf met mijn pa een berg gemaakt die een bocht heeft...denk dat er nog geen halve meter spoor in gaat maar wel minsten 6 centimeter omhoog
Nee hoor geen last van gehad, kon een loc met een stuk of 8/9 goederenwagons zo naar boven laten gaan Alleen mijn IC+ kunne niet door de bochtquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:48 schreef Carport het volgende:
[..]
Moet je eens een loc + zooi rijtuigen de berg op laten rijden, blijft ie halverwege steken Bergafwaarts gaat dan wel weer snel...
Ik heb last van de drie draaistellen van mijn mDDm. Als er een lichte bobbel in de baan zit dan blijft het middelste stel hangen en rijdt de trein niet verderquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:02 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Alleen mijn IC+ kunne niet door de bocht
Dat heb ik vroeger al eens ervaren, toen wilde ik ook al een groot station, maar dat ging echt niet op een plankje van 90x120.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:38 schreef Carport het volgende:
Bedenk wel dat een groot station minstens een meter lang moet zijn ivm. perronlengte en wissels e.d. Een groot gedeelte van je ruimte gaat dus hierin zitten. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dan weet je dat
De bocht is iets te nauw dus de wagon word omgeduwdquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:07 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik heb last van de drie draaistellen van mijn mDDm. Als er een lichte bobbel in de baan zit dan blijft het middelste stel hangen en rijdt de trein niet verder
Een beetje goed spoorplan bedenken valt nog niet mee hoorquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat heb ik vroeger al eens ervaren, toen wilde ik ook al een groot station, maar dat ging echt niet op een plankje van 90x120.
Mede hierdoor kwam ik op het idee om een 8je te maken, het station zou dan naar mijn idee schuin komen. Met in de ene punt een lager gelegen klein station en in de andere punt een hoger gelegen zijlijntje, met daaronder opstelsporen.
Een tweede mogelijkheid zou dan zijn om het station diagonaal te maken, in ene punt een lager gelegen klein station en in de andere hoek een rangeerterrein. het idee van verborgen opstelsporen vervalt dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |