abonnement Unibet Coolblue
pi_24556004
Als je een uitvaartverzekering hebt afgesloten, en je pleegt zelfmoord of euthenasie, worden de kosten voor je uitvaart dan nog wel door de verzekering betaald, of keren die het geld alleen uit bij een natuurlijke dood of dood door een ongeval?
pi_24556026
Heb je plannen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24556080
nog niet, maar ikzelf wil later niet als een kasplantje leven dus euthenasie laten plegen, en als ze mijn situatie dan niet urgent genoeg vinden, dan maak ik zelf een einde aan mijn leven.

ik wil graag weten of het dan wel zin heeft een uitvaartverzekering af te sluiten
pi_24556095
Het lijkt me heel sterk dat ze dan niet uitkeren. Goed de voorwaarden lezen voordat je iets afsluit.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24556168
ik kan die voorwaarden nergens vinden op de siteS van monuta
  vrijdag 14 januari 2005 @ 01:36:54 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24556214
Ja,verzekering keert uit, want staat niet in de voorwaarden bij euthanasie.
Zelfmoord is een ander geval.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24556253
Waarom een verzekering? Ik snap echt niet waarom mensen een verzekering hiervoor zouden willen afsluiten.

Een verzekering sluit je af voor dingen je MOGELIJK kunnen gebeuren. Je neemt dus samen met een boel andere mensen een polis. Daar betaal je voor, en dan kán je eventueel aanspraak maken op vergoeding. Bijvoorbeeld bij de diefstal of brand. Dit is dus ook een aanrader als je de last niet zou kunnen dragen (afbranden complete huis oid).

Alleen, dood gaan we allemaal, dus ELKE verzekerde maakt eenmalig aanspraak op een uitkering. En onder het motto, voor niets gaat de zon op, betaal je dus zelf je uitvaart. Sterker nog, niet alleen je uitvaart, maar OOK de kosten (en winst) van de verzekeringsmaatschappij.

Het heeft alleen zin als je verwacht dat je niet oud wordt, en wanneer de verzeking lage maandlasten heeft. Dan betalen de andere polishouder feitelijk het grootste deel van jouw uitvaart.
pi_24556268
heb het al gevonden:
quote:
Voorwaarden Monuta Uitvaartverzekeringen
6. Monuta is geheel van haar verplichtingen uit deze overeenkomst ontheven indien:

a. het overlijden van de verzekerde het gevolg is van zelfdoding binnen 24 maanden na de ingangsdatum van de verzekering;

b. het overlijden van de verzekerde het rechtstreeks gevolg is van oorlog, burgeroorlog of daarmee overeenkomende situaties;

c. het overlijden van de verzekerde het rechtstreekse gevolg is van atoomkernreacties of natuurrampen;

d. de overeenkomst met Monuta om welke reden dan ook wordt beëindigd.
pi_24556299
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:41 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:
Waarom een verzekering? Ik snap echt niet waarom mensen een verzekering hiervoor zouden willen afsluiten.

Een verzekering sluit je af voor dingen je MOGELIJK kunnen gebeuren. Je neemt dus samen met een boel andere mensen een polis. Daar betaal je voor, en dan kán je eventueel aanspraak maken op vergoeding. Bijvoorbeeld bij de diefstal of brand. Dit is dus ook een aanrader als je de last niet zou kunnen dragen (afbranden complete huis oid).

Alleen, dood gaan we allemaal, dus ELKE verzekerde maakt eenmalig aanspraak op een uitkering. En onder het motto, voor niets gaat de zon op, betaal je dus zelf je uitvaart. Sterker nog, niet alleen je uitvaart, maar OOK de kosten (en winst) van de verzekeringsmaatschappij.

Het heeft alleen zin als je verwacht dat je niet oud wordt, en wanneer de verzeking lage maandlasten heeft. Dan betalen de andere polishouder feitelijk het grootste deel van jouw uitvaart.
ja... je kunt er natuurlijk ook elke maand of elk jaar zelf een bedrag voor opzij zetten, maar dan moeten de nabestaanden veel dingen zelf regelen, als je een verzekering hebt wordt alles voor je geregeld.
pi_24556318
Ja, dat is wel waar opzich.

Althans, de laatste keer dat ik bij een begrafenis was stelde die regelingen ook niet zo veel voor, daar moesten de nabestaanden bijna alles zelf doen (behalve betalen dan). Lijkt me dus ook wel wat om goed uit te zoeken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 01:56:12 #11
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_24556392
Maak je niet sappel.

Aangezien je dan dood bent vragen ze je vast niet je portemonnee te trekken.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_24556415
dat valt je tegen hoor, hoeveel er te regelen valt, rouwkaarten drukken, advertentie(s) in de krant laten zetten, bloemen bestellen, kist bestellen, vervoer van de kist, de overledene opbaren, liturgie samenstellen, rouwdienst regelen, kaarten voor dankbetuigingen laten drukken, eventuele volgwagen(s) regelen voor familie, koffie/thee en cake voor na de plechtigheid, grafsteen/urn uitzoeken en bestellen.

http://www.monutauitvaart(...)vaart.meter.2004.exe

Het is altijd verstandig deze dingen van tevoren vast te leggen in bijvoorbeeld een scenarium
  vrijdag 14 januari 2005 @ 06:32:46 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24557401
Volgens mij maakt dat allemaal niet uit hoor. Ik vind dat regeltje uit de voorwaarden van Monuta behoorlijk vreemd....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 januari 2005 @ 08:13:07 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_24557683
We gaan even naar WGR, daar is het wat beter op zijn plaats.

GC >> WGR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24565160
Tja het einddoel van deze verzekering is hoe dan vergoeding van kosten nav de dood.
De verzekeringsmaatschappij zal dus wel uitkeren, immers dat weet de verzekeringsmaatschappij bij het aangaan van de verzekering, dat er ooit een moment komt dat de klant de hoek omgaat.
Of dat nou door euthanasie of zelfmoord is of door iets anders.

Bij levensverzekeringen zal dat wel anders zijn. Die keren meestal niet uit bij zelfmoord dacht ik.
Dat is eens wat anders...
pi_24565297
Een verzekering gaat uit van een kansprincipe. De kans op een gebeurtenis bepaald de premie. Het idee achter een verzekering is dus dat iedereen premie betaalt maar dat maar een deel van de verzekerden uitgekeerd krijgt. Hoe hoger de kans hoe meer kans je hebt op een uitkering maar je betaald dan ook meer premie.

Nu vertalen we dit naar euthanasie, de kans dat je overlijdt is 1 dus iedereen moet evenveel premie betalen als ze uitgekeerd krijgen. Hiermee vervalt dus het collectieve voordeel van de verzekering. Er zal dus nooit een verzekeringsmaatschappij komen die euthanasie vergoed. En als die maatschappij er al is dan is het gestoord om daar een verzekering af te sluiten. Je betaalt dan immers altijd meer dan als je geen verzekering hebt. De overheadkosten die de verzekeraar maakt zitten immers in de premie verwerkt.
pi_24565365
Zeker als je nog jong bent zijn de kosten van zo een verzekering dacht ik ook vrij laag.
Mijn ouders hebben dit trouwens destijds (eenmalig) een door een paar keer geld te storten gedaan dus ik kan met een gerust hart deze aarde verlaten en mijn nabestaanden niet met een probleem opzadelen.
Al hoop ik dit moment nog een jaartje of 50 uit te stellen
Dat is eens wat anders...
pi_24565422
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:20 schreef cora4034 het volgende:
Zeker als je nog jong bent zijn de kosten van zo een verzekering dacht ik ook vrij laag.
Mijn ouders hebben dit trouwens destijds (eenmalig) een door een paar keer geld te storten gedaan dus ik kan met een gerust hart deze aarde verlaten en mijn nabestaanden niet met een probleem opzadelen.
Al hoop ik dit moment nog een jaartje of 50 uit te stellen
Die uitvaartverzekering kost je per definitie meer dan hij oplevert. Niet doen dus. Je kunt beter wat geld opzij zetten op de spaarreking voor je uitvaart, dat is goedkoper.
pi_24565459
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:17 schreef Steijn het volgende:

Nu vertalen we dit naar euthanasie, de kans dat je overlijdt is 1 dus iedereen moet evenveel premie betalen als ze uitgekeerd krijgen. Hiermee vervalt dus het collectieve voordeel van de verzekering. Er zal dus nooit een verzekeringsmaatschappij komen die euthanasie vergoed. En als die maatschappij er al is dan is het gestoord om daar een verzekering af te sluiten. Je betaalt dan immers altijd meer dan als je geen verzekering hebt. De overheadkosten die de verzekeraar maakt zitten immers in de premie verwerkt.
Even voor TS: bovenstaand stuk is BS.

Een levensverzekering keert WEL uit.

En zelfmoord binnen 2 jaar wil zeggen dat er niet uitgekeerd wordt (dat is een redelijk standaard termijn).
quote:
en ik ben toch al niet gecharmeerd van euthanasie
Lekker belangrijk.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_24565487
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:24 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die uitvaartverzekering kost je per definitie meer dan hij oplevert. Niet doen dus. Je kunt beter wat geld opzij zetten op de spaarreking voor je uitvaart, dat is goedkoper.
:D

Of je dat nu wel of niet moet doen is een andere discussie, maar jij weet echt niet waar je het over hebt, Dilbert....

oftewel: die kost je zeker niet meer, dan het je oplevert.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_24565511
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:17 schreef Steijn het volgende:
Een verzekering gaat uit van een kansprincipe.
Ik zal je een geheimpje vertellen.
Er is geen kans dat je doodgaat.
Je gaat hoe dan ook een keer dood.

De winst zit hem hier voor de verzekering in het gegeven wanneer je dood gaat.
Dat is eens wat anders...
pi_24565515
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:36 schreef golfer het volgende:
Ja,verzekering keert uit, want staat niet in de voorwaarden bij euthanasie.
Zelfmoord is een ander geval.
Euthanasie is bij mijn weten verboden, de verzekeraar zal dus niet uitkeren. De wet staat boven alles.
pi_24565542
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:32 schreef Steijn het volgende:

[..]

Euthanasie is bij mijn weten verboden, de verzekeraar zal dus niet uitkeren. De wet staat boven alles.
Zelfmoord is ook verboden.... en toch keren we uit...

edit/ Euthanasie is niet verboden, mits de arts aan de zorgvuldigheidseisen heeft voldaan.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_24565611
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Of je dat nu wel of niet moet doen is een andere discussie, maar jij weet echt niet waar je het over hebt, Dilbert....

oftewel: die kost je zeker niet meer, dan het je oplevert.....
Verzekeringen zijn gebaseerd op een kansprincipe. Punt uit. Er moet dus op de een andere manier een kans worden geintroduceerd anders is een verzekering gewoon niet kostenefficient. Dat zijn harde econometristische feiten.

Kom eens uit je rol als verkoper en ga eens objectief op de materie in.

[ Bericht 6% gewijzigd door Steijn op 14-01-2005 16:47:47 ]
pi_24565656
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Zelfmoord is ook verboden.... en toch keren we uit...

edit/ Euthanasie is niet verboden, mits de arts aan de zorgvuldigheidseisen heeft voldaan.....
Komt u maar met de bijbehorende wetsartikelen jongeman. Euthanasie is verboden, alleen voert de rechter een beleidsepo uit als de arts aan de zorgvuldigheidseisen heeft voldaan. Euthanasie is dus strafbaar maar het beleid van is dat het, mits zorgvuldig is gebeurt, niet wordt vervolgd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')