abonnement Unibet Coolblue
pi_24536806
Mensen,ik moet het even kwijt.
Ben net terug van een week vacantie op de wonderbaarlijke vulcaniese eilanden.
Ben zelf al ruim in de zestig,het is duur,weet ik,heb er ook lang voor gespaard en de dollarkoers werkte mee.
Maar wat je allemaal meemaakt,is eigenlijk niet na te vertellen.
Een reis van een week op een jacht met zestien personen,elke dag naar een ander eiland met een verschillende populatie aan zeevogels,albatrossen,pelikanen,fregatvogels etc.
Leguanen,opletten waar je je voeten neerzet en niet op de lange staart van die beesten.
Zeehonden in alle maten,luierend op de rotsen en strandjes en je zit er een meter naast.
In de middag staat snorkelen op het programma,de zeehonden scheren om je heen,raken je soms.
De koddige zeeschildpadden,schrikken als een pelikaan vlak voor je in het water ploft om een vis te verschalken,de mooiste kleuren vissen en gelukkig maar een maal meegemaakt,een groep van vijf haaien en hoewel de gids had verteld dat van hun geen gevaar te duchten viel,opgelucht was ik toen ze verdwenen.
Nu weer thuis,mijn foto,s zijn klaar,ik beleef het weer.
De Galapagos,een wonderlijke mooie wereld,waar ik even als gast mocht zijn van de aldaar levende dieren,want het zijn hun eilanden,hun zijn daar de baas.
Nu maar hopen dat dat zo blijft
pi_24537561
het is zo jammer dat dat soort oorden altijd kapot wordt gemaakt door tourisme, hoe mooi het ook is
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_24537585
De Galapagos eilanden zijn idd zeker een aanrader. Ben er afgelopen zomer geweest in combinatie met 2 weken het vaste land van Ecuador. Is me heeeel goed bevallen. Ik heb wat foto's van me online staan op: http://www.travel-photography.biz/gallery

Mocht je ooit de kans hebben om er naar toe te gaan, zeker doen!

pi_24558209
De prijs van de Galapgos eilanden is zo duur om de eilanden te beschermen, zodat die niet iedere zot er naar toe gaat.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24570654
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 09:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De prijs van de Galapgos eilanden is zo duur om de eilanden te beschermen, zodat die niet iedere zot er naar toe gaat.
Hoewel de Galapagos niet echt goedkoop is zal ik het nou "zo duur" noemen. Zeker niet als je kijkt wat je er voor krijgt. Als je bijv een 8 daagse cruise boekt op een middelklasse schip ben je ongeveer 1000 dollar kwijt. Voor dit bedrag zit je echter wel 8 dagen op een boot waar 8 mensen + gids op werken. Verder zitten alle maaltijden er bij inbegrepen. Je moet er natuurlijk nog wel een ticket naar toe kopen wat iets van 400 dollar kost vanuit Quito. De entree kosten van het park zelf zijn 100 dollar. Als je dit alles vergelijkt met 8 dagen World Disney + een disney Hotel. denk ik dat je bij de Galapagos goedkoper uitbent. Aangezien 8 dagen ticket voor World Disney alleen al 400 dollar kost.

Het is niet zo dat de prijzen dus kunstmatig hoog worden gehouden. Anders hadden ze net zo goed de entry tot de Galapagos 500 Dollar kunnen maken.
pi_24570782
Niet iedere reiziger schudt zo effe 1500 dollar uit zijn zak (Waarschijnlijk maak je nog wel meer op)

En als je met zijn 2 gaat is het al gauw 3000-3500 dollar

Goedkoop wil ik het zeker niet noemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24574614
Toch even wat reakties op de reakties.
Ten eerste op Snookie MJ,de touristenstroom zullen het wel weer vernielen.
Daar geloof ik niet in,de regels zijn zeer streng,op de eilanden welke je bezoekt is een korte route uitgezet,daar buiten komt niemand,houd in dat je hoogstens vijf procent van het eiland bezoekt.
Tevens is er een limiet aan het aantal vaartuigen rondom de Galapagos.
Nee,ik ben daar niet bang voor.
Maradona schreef dat het zo duur was. Klopt,maar wat is duur,zie de reaktie van Hab Mich Lieb.
Ik schreef al dat ik er een flink tijdje voor had gespaard.
Tot slot,Hab Mich Lieb,genoten van je foto,s,werkelijk schitterend,maar je had net als ik denk ook geen onderwater camera.
Daar heb ik toch achteraf spijt van,want normaal bezoek je dat gebied toch maar eens in je leven.
pi_24578934
Ik had wel een onderwater camera ter beschikking heb die foto's echter (nog) niet online staan. Hier een foto gemaakt met de Canon A70 in onderwaterbehuizing.

pi_24579286
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef HabMichLieb het volgende:
Ik had wel een onderwater camera ter beschikking heb die foto's echter (nog) niet online staan. Hier een foto gemaakt met de Canon A70 in onderwaterbehuizing.

[afbeelding]
Mooie foto!
pi_24579310
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef HabMichLieb het volgende:
Ik had wel een onderwater camera ter beschikking heb die foto's echter (nog) niet online staan. Hier een foto gemaakt met de Canon A70 in onderwaterbehuizing.

[afbeelding]
Die is wel mooi.
pi_24579336
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:37 schreef HabMichLieb het volgende:
Ik had wel een onderwater camera ter beschikking heb die foto's echter (nog) niet online staan. Hier een foto gemaakt met de Canon A70 in onderwaterbehuizing.

[afbeelding]
Doet me denken aan dat schildpad uit Finding Nemo
en toen waren er weer avatars
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_24581710
Nee hoor,helemaal niet zielig voor die man van zestig(ruim),ik dus.
Onnozele mensen kom je overal tegen.
Ps: die schildpad foto vraagt om meer,H.M.B.
  Moderator zondag 16 januari 2005 @ 05:06:46 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24593000
En helaas weer wat offtopic geneuzel moeten verwijderen. Nu weer ontopic verder over de mooie Galapagos eilanden.

Ondanks mijn langere verblijf in Ecuador ben ik er nooit geweest. Helaas te druk met andere zaken.
Ben wel naar het Galapagos voor de armen geweest.

Overigens kost een meerdaagse reis naar de Galapagos boeken in Quito ongeveer $100 per dag, met een minimum van 4 dagen. Dat is dan inclusief de vlucht daarnaartoe en het verblijf op een boot. Geen idee of er ook een aantal duiken bijzaten voor dat geld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24593214
Hooooiiiii
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_24598420
quote:
Op zondag 16 januari 2005 05:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Overigens kost een meerdaagse reis naar de Galapagos boeken in Quito ongeveer $100 per dag, met een minimum van 4 dagen. Dat is dan inclusief de vlucht daarnaartoe en het verblijf op een boot. Geen idee of er ook een aantal duiken bijzaten voor dat geld.
Ik heb zelf ook niet gedoken. Alleen maar gesnorkeld, hier zie je al heel veel mee. Weet niet of duiken echt iets toevoegd omdat het water niet echt helder is.
pi_24621011
Ik ben benieuwd of de mensen die naar de Galapagos eilanden zijn geweest alleen deze trip hebben gemaakt en dit gecombineerd hebben met bijvoorbeeld het vaste land van Equador. Het is namelijk een behoorlijke reis die je moet maken om er te komen en ik denk dat de meeste mensen de trip boeken als uitstapje vanuit het vaste land. Zjjn alle boekingen zelf gedaan of is het als groepsreis geboekt?

En stel dat je nog nooit hebt gedoken, wat zijn dan de mogelijkheden om toch ook onder water leuke dingen te zien/doen. Op dit gebied ben ik namelijk compleet een newbie.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24626262
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:29 schreef Lucille het volgende:
Ik ben benieuwd of de mensen die naar de Galapagos eilanden zijn geweest alleen deze trip hebben gemaakt en dit gecombineerd hebben met bijvoorbeeld het vaste land van Equador. Het is namelijk een behoorlijke reis die je moet maken om er te komen en ik denk dat de meeste mensen de trip boeken als uitstapje vanuit het vaste land. Zjjn alle boekingen zelf gedaan of is het als groepsreis geboekt?

En stel dat je nog nooit hebt gedoken, wat zijn dan de mogelijkheden om toch ook onder water leuke dingen te zien/doen. Op dit gebied ben ik namelijk compleet een newbie.
Ik zelf heb een 22 daagse Ecuador / Galapagos reis van Djoser gedaan. Dit is me heel goed bevallen, het was een heeeeel erg gevarrieerde reis.

Dat je nog nooit gedoken hebt maakt niks uit. Ik zelf duik ook niet. Sterker nog op de boot waar ik op was ging alleen de GalapagosGids duiken. Je krijgt wel heel veel mogelijkheden om te snorkelen tussen de zeeleeuwen, zeeschildpadden en vissen en het is ook kans om haaien te zien tijdens het snorkelen. Snorkelen tussen de zeeleeuwen is fantastisch hoe ze langs je zwemmen op 1 meter afstand. Zelf als je het water niet in durft valt er nog genoeg aan zeedieren te zien. Heb zelf een Walvis, grote groep dolfijnen en zeeschildpadden gezien vanaf de boot. Om natuurlijk maar te zwijgen over de stranden vol zeeleeuwen. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand niet zal gaan snorkelen
pi_24629661
Ten eerste wl ik zeggen het leuk te vinden de reakties op mijn openingspost.
Vooral de geplaatste foto,s van HML DEDEN deden me veel genoegen.
Er werd gevraagd,hoe te boeken etc.
Ik woon toevallig in een buurland van Ecuador en zijn met onze eigen auto in drie dagen naar Guayaquil gereden,vandaar door de lucht naar de eilanden.
Op zich al een prachtige mooie reis.
Geboekt en waar? Dat is een raar verhaal,had hier bij diverse reisbureaus informatie gevraagd en iets van promotie materiaal had men al helemaal niet.
Wel wist men te vertellen dat een week Galapagos ongeveer 3000 dollar zou kosten.
Ben toen eens aan het zoeken gegaan op Internet en heb de reis inclusief de vlucht besproken bij..............een Nederlands reisbureau en tot tot volle tevredenheid.
Alles perfect geregeld door hun en de kosten per persoon 1500 dollar.
Maar voor een avontuurlijk persoon heb ik wellicht een nog goedkopere optie.
Naar de eilanden vliegen,daar kom je niet onder uit.
Je komt aan op Baltra en je neemt een bus welke je naar Santa Cruz brengt,daar neem je een hotel en stap op de reisbureautjes af en kijk of er nog ergens op een boot plaats is.
Zgn Last-minutes en zag daar heel voordelige aanbiedingen.
Maar het kan zijn dat je twee/drie dagen moet wachten,so what,op Santa Cruz is ook genoeg te beleven en dan bedoel ik geen disko of shopping centers.
Tot zover miin verhaal nu.
Ps HML. Die onderwaterfoto,s asseteffekan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')