abonnement Unibet Coolblue
pi_24503195
Ik wil over de breedte van mijn slaapkamer, efficiente kastruimte creeeren. Als ik daar zelf een grote kast maak, heet het geloof ik al snel een inbouwkast (als het niet verplaatsbaar is).
Nu heb ik zoiets nooit gedaan en weet ik niet zo goed waar ik allemaal rekening mee kan houden en/of waar ik info kan vinden om het zelf te doen.

Hebben jullie, fokkers, tips?

thx
pi_24503384
Kijk eerst eens naar wat je wilt gebruiken als deur/schuifdeur en hoe je deze kan monteren.
Begin dan pas te denken aan hoe je de rest gaat maken.
owja gebruik in godsnaam een frame aan de binnenkant van de kast
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24503444
Subtiel tvp'tje aangezien ik hier ook over een kleine 3-4 weken mee ga beginnen met maken

Ik heb helaas geen tips. Aangezien ik er ook nog een newbie in ben.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_24507269
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:45 schreef MDKme2 het volgende:
Kijk eerst eens naar wat je wilt gebruiken als deur/schuifdeur en hoe je deze kan monteren.
Begin dan pas te denken aan hoe je de rest gaat maken.
owja gebruik in godsnaam een frame aan de binnenkant van de kast
nou ik heb een klein beetje bedacht wat ik er in wil hebben, maar wellicht is het allemaal te hoog gegrepen hoor: schoenenplanken (schuin), gewoon hangedeelte voor de kleding, veel planken, maar vrnl ook veel vakken van tsja 35-35 cm? dat lijkt me een redelijk gunstige maat? of 30-30 cm, handig voor stapeltjes kleding lijkt me. tevens kunnen er dan ook opbergboxen in, om eea stofvrij te houden. Het liefste zou ik voor de plank waar ik mijn ondergoed altijd in mandjes op bewaar (heeft iemand betere opbergtip?), een uittrekplank van maken, zodat ik in het licht beter kan kiezen, maar of dat allemaal mogelijk is.... geen idee.

Mijn zusje attendeerde me op het feit dat volgens haar de Gamma een inbouwkasten 'lijn'zou hebben met allerlei onderdelen.... iemand hier bekend mee?
en schuifdeuren lijken me het meest praktische in het kader van ruimte besparing.....

en misschien btje domme vraag hoor, maar zo'n frame, boor je dat ook vast aan grond en plafond en leg je dara je planken ook in zeg maar?
pi_24507406
Je boort hem niet vast in de grond. Als je gewoon zorgt dat je grond vlak is, dan wiebelt hij niet. Zorg ook voor verlichting aan de bovenkant van de kast. Is ook wel heel mooi.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_24507595
Hier komt een hele goede tip.

Ga naar www.ikea.nl en dan garderobekasten en dan ergens rechts kun je je eigen kast ontwerpen. Pax nog iets. Incl prijs
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_24507844
Maak dan gelijk een inloop kast !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_24518681
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:59 schreef GenesiZ het volgende:
Hier komt een hele goede tip.

Ga naar www.ikea.nl en dan garderobekasten en dan ergens rechts kun je je eigen kast ontwerpen. Pax nog iets. Incl prijs
thanx voor de tip

mensen nog zelfmaaktips?
pi_24519010
Kun je niet bij de Gamma of Praxis van die handleidingen kopen die het stap voor stap voor doen? Moet jij alleen de materialen kopen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:38:07 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24522789
Bij de Gamma en zo kun je ook schuifdeuren op maat laten maken / bestellen.

Zo wel met schuifdeuren werken openslaande deuren zijn niet zo handig. Je hebt dan veel ruimte voor de kast nodig om een deur open te kunnen doen.

Denk ook eens aan een spiegeldeur. Handig tijden het passen / haren doen / lenzen indoen etc
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')